eitaa logo
همه با هم
105 دنبال‌کننده
79 عکس
12 ویدیو
1 فایل
✍️ کانال شخصی محمدهادی حسن زاده 🌐 @Mh_hasanzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 جمع دنیا و آخرت؛ جوهر و اسلام ناب 📌 جمع دنیا و آخرت ترجمه توحید و تفکیک دنیا و آخرت مظهر امروزین شرک است (مستلزم دو خدایی؛ خدای دنیا و خدای آخرت). انقلاب اسلامی به تبعیت از انقلاب نبی ختمی، خود مظهر جمع دنیا و آخرت است و جمهوری اسلامی تجسد برجسته آن. ❓حال سؤال اینجاست که این جمع، یک جمع اتحادی و حقیقی است یا انضمامی و التقاطی؟ 💎 با توجه به مفهوم عمیق توحید (نفی عبودیت غیرخدا) به وضوح درمیابیم که توحید حقیقتی یکپارچه و جامع دارد. یعنی همه جا و همه زمانها را دربرمیگیرد؛ هم اله نفس را و هم آلهه استکباری را. توحید انسان را هم از بند نفس رها میکند و هم از بردگی دیگران و طواغیت. لذا اگر جامعه ای موحد شد، رشد و تعالی معنوی را همگام با عدالت، رفاه اجتماعی، استقلال و آزادی تجربه میکند. ❓برای وضوح بیشتر باید پرسید چگونه توحید در جان حیات دنیایی ما نفوذ میکند و ما را در عین حضور در زندگی عادی به تعالی میرساند؟ 💎 اهل معنا حاکمیت عقل و شرع (فطرت) را بر حیات انسان لازمه تعالی معنوی او میدانند. قرار نیست انسان از حیات انسانی و عادی خود دست بشوید، بلکه باید آنرا تحت تدبیر فطرت قرار دهد. لذا اولا باید از و هوا رها شود (که البته غالبا تحت تأثیر شهوت و هوای حاکمان است) و نفی طاغوت نماید و فطرت را (که همان امام و امتِ ایمانیِ اوست) حاکم نماید و نظام اجتماعی را بر این اساس سامان دهد. با این کار او ذیل تعالی میابد و این در حالی است که هم دارد زندگی دنیوی خود را مستقل و آزاد میسازد و به قدرت میرسد و هم حیات اخروی خود را. @hame_ba_ham
سنت الهی حضور اقامه حق بدون مردم نه مطلوب است و نه ممکن. سنت لایتغیر الهی است حضور «إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوۡمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنفُسِهِمۡ». حضور اراده انسان. چه کنیم که حکیم، عالَم را چنین صورت زده و قانون خلقت را چنین نگاشته؟ چه کنیم که امیر چنین مشی کرده و منت خلافتش را به «لولا حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر» گره زده؟ چه کنیم که مولا چنین فرموده «مِنْ وَاجِبِ حُقُوقِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى اَلْعِبَادِ اَلنَّصِيحَةُ لَهُ بِمَبْلَغِ جُهْدِهِمْ وَ اَلتَّعَاوُنُ عَلَى إِقَامَةِ اَلْحَقِّ فِيهِمْ»؟ حضور ناموس خلقت است و نصرت رمز پیروزی «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ». بدون «یاری» پیروزی نه مطلوب است و نه ممکن. گمان میبریم پیشینیانِ ما در صدر اسلام امیرمؤمنان را به وصایت نمی شناختند؟! یا مسلمانان سال ۶۱ اباعبدالله را دوست نمیداشتند؟! نه! ترس، تنبلی، دیر جنبیدن... اینها دستان مولای عالَم را به طنابی گرفتار کرد و سیدالشهدا را به گودی وتر الموتور کشاند و زینب کبری را... حضور... ناموس خلقت است حضور... @hame_ba_ham
کمتر از ۲۰ روز مانده به انتخابات. آن‌ْوری‌ها هیچ نمیگویند. دَمِ انتخاباتی منوتو را تخته کرده‌اند. بی‌تفاوتی. شاید اسم رمزشان این باشد. میدانند ایرانی جماعت را نباید غیرتی کرد. میدانند ایرانی‌ها نسبت به اقدام دشمن حساس‌اند. میدانند ایرانی ها آنها را دشمن میدانند. @hame_ba_ham
هدایت شده از خانه طلاب جوان
📣ستاد ملت امام حسین آغاز به کار کرد 📃بیانیه انتخاباتی خانه طلاب جوان 🔹جهت تقویت حضور مردم در عرصه انتخابات و با نگاه به ضرورت نقش آفرینی خواص، مجموعه خانه طلاب جوان اقدام به راه اندازی ستاد ملت امام حسین(ع) کرده است. 📌جهت آشنایی با جزئیات طرح و همکاری بیشتر روی لینک کلیک کنید 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
اساسا بسیاری از دست‌آوردهای خرد و کلان ملت ایران بیش و پیش از هر چیز دیگر، محصول حضور آحاد جامعه در آنات لازم و وحدت ملی حاکم بر کشور است. فی المثل توفیق اخیرمان در کاهش نرخ بیکاری که به گفته مسئول مربوطه به ۷ درصد رسیده (یعنی کمترین میزان خود در ۴۰ سال اخیر)، اولا معلول امنیتِ پایداری است که خود معلول وحدت ملی است. (و البته رابطه بیکاری و عدم امنیت نیز روشن است.) 📌انتخابات ۱۴۰۰، فارغ از نتیجه‌اش، بروز وحدت ملی بود. بدینسان که علی رغم وجود مشکلات عدیده اقتصادی _که قهر با صندوق را محقانه جلوه میداد_ و وجود کرونایی که روزانه حدود ۶۰۰ قربانی میگرفت و البته فشار سهمگین تبلیغات دشمن مبنی بر رأی ندادن، ۴۸/۸ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند؛ در این میان ۶۱ درصد به رئیس جمهور منتخب رأی داده بودند و پس از او نزدیک به ۱۳ درصد از شرکت کنندگان، رأیشان سفید بود یا باطله و این یعنی صرف حضور برای حضور! کسانی که رئیس جمهور مطلوب خود را در میان نامزدها نیافته بودند اما رأی دادن را وظیفه خود میدانستند... پیش و یا پس از انتخابات هیچ نزاع جدی‌ای میان طرفداران نامزدها یا میان آنانی که رأی داده بودند و کسانی که رأی نداده بودند _علی رغم تلاش بسیاری که برای شکل گیری این نزاع صورت گرفت_ به وجود نیامد. در اغتشاشات ۱۴۰۱ نیز که انتظار میرفت به نزاع مردم با مردم بیانجامد، چنین نشد. و همه اینها نشانه‌ای بود از وحدت ملی حول امنیت و عامل آن یعنی جمهوری اسلامی. چنین وحدت ملی که سالهاست کم و بیش حفظ شده است، اصلی ترین عامل حفظ نظام و امنیت پایدار است «وَأَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَلَا تَنَٰزَعُواْ فَتَفۡشَلُواْ وَتَذۡهَبَ رِيحُكُمۡۖ وَٱصۡبِرُوٓاْۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِينَ». (و البته رابطه بیکاری و عدم امنیت نیز روشن است.) @hame_ba_ham
هدایت شده از خانه طلاب جوان
⚡️هنوز واسه افزایش مشارکت کاری نکردی؟!! 📣رویداد "وقت مأموریت" 🔹دورهمی گروه های فعال در انتخابات ارائه تجربیات گروه‌های فعال، محتوای تبلیغی، ایده های تبلیغی، سازماندهی طلاب و... 🗓یکشنبه٫ساعت۱۶ 📌سالن کوثر٫سازمان تبلیغات 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
🌱 انتخابات، همان زندگی است! نسبتِ انتخابات با زندگی‌های ما همان نسبتِ سیاست است با حیات آدمهای یک کشور. فی الواقع سیاست همان زندگی است و زندگی همان سیاست. از قدیم الایام‌ چنین بوده. فقط هم نقل جنگ و صلح نیست. دین و مذهب هم به نوعی وابسته به سیاست است، همینطور رفاه عمومی و اقتصاد (فی المثل به یاد آورید رسمیت یافتن مذهب تشیع را در زمان شاه اسماعیل اول یا اجرای قانون کشف حجاب در زمان پهلوی اول را). از بدیهی میگوییم. بگذریم. ❓اما انتخابات کجای عالَم سیاست است در کشور ما؟ ۱. انتخابات و تثبیت نظام سیاسی حاکم میزان مشارکت در انتخابات نسبت معناداری با مشروعیت بین المللی یک نظام سیاسی، قدرت جهانی و (البته) اقتدار داخلی آن دارد. طبعا این اقتدار و مشروعیت، امکاناتی را در اختیار حاکمیت قرار میدهد؛ از جمله اقتدار لازم جهت برقراری امنیت داخلی و خارجی، قدرت چانه زنی در سیاست خارجی و اعتماد بنفس در وضع و اجرای قوانین مهم و اثرگذار فرهنگی و معیشتی. در حقیقت اولین اثر مستقیم یک انتخابات با درصد مشارکت بالا در زندگی مردم ایران، تداوم امنیت و حفظ استقلال و حریت آنان در انتخاب دین، نظام سیاسی، سبک زندگی و... است. ۲. انتخابات و ناامیدی دشمنان لازم بود ذکر مکرری نماییم از واژه مُنَبِّهِ «دشمن»، به ضمیمه‌ی بیان این نکته که دشمنی داریم و او هم طمعی دارد به این مُلک و موهباتش (آن هم فارغ از نگاه دینی و سیاسی مردمانش). و باقی زیاده گویی است که با برگزاری انتخاباتی پرشور دشمن ناامید میشود و ...الخ. ۳. انتخابات و توزیع قدرت با انتخابات قدرت میان افراد، گروه‌ها و جریان‌های فعال در کشور تقسیم میشود و تصمیم سازان و تصمیم گیران و مجریان و ناظرانِ حقوقیِ قوانین منتخب و مصوب تعیین میگردند. با انتخابات، مردم کارگزاران حکومتی را برمی‌گزینند، آنان غربال کرده و در صورت نیاز جایگزین می‌کنند. این اتفاق (یعنی انتقال قدرت به دست مردم از گروهی به گروه دیگر) نتیجه‌اش دولت‌ها و مجلس‌هایی با رویکردها و عملکردهای مختلف بوده. اینکه کدام دسته از مسائل در نظام اداره‌ی کشور (یعنی دولت و مجلس) اولویت پیدا کند، به رأی دهندگان و دغدغه‌هایشان بستگی دارد. ۴. انتخابات و تقویت دینداری (رج. به ۱) تثبیت حاکمیت دینی اولین اثر انتخابات پرشور در کشور ماست. و طبعا یک حاکمیت دینی نمیتواند نسبت به دین و گسترش و تعمیق آن در جامعه‌ی تحت اداره خود بی‌تفاوت باشد، کما اینکه نبوده.. اعتکاف یک میلیونی سال جاری، جشن غدیر چند میلیونی این سالها، مراسمات محرم و رمضان چشمگیری که همه با حمایت جدی حاکمیت بر پا میشوند، در ظاهری‌ترین لایه‌های بحث نیز غیر قابل انکارند. حال بگذریم از قوانینی که بر پایه احکام اسلام وضع و اجرا میشوند یا تأثیری که نظام اسلامی بر پایداری مسلمانان جهان (از جمله شیعیان نیجریه) دارد و... نسبتِ انتخابات با زندگی‌های ما همان نسبتِ سیاست است با حیات آدمهای یک کشور. در واقع انتخابات همان زندگی است... @hame_ba_ham
در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست... @hame_ba_ham