eitaa logo
همه جوره✌🏻🇮🇷@hamejureh
37 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
6هزار ویدیو
32 فایل
خبر،پاسخ شبهه،طنز و...
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ شبهه ۹۹۳ شخص مسلماني از دوستش پرسيد: از حضرت محمد راستگو تر می‌شناسی؟ گفت: آری حضرت زرتشت که کتابی عاری از خشونت به آدمیان هدیه کرد پرسید از علی قوی تر و با تدبیر تر میشناسی؟؟ گفت آری، کوروش بزرگ که منشور حقوق بشر را نوشت پرسید از عباس دلاورتر و فداکارتر میشناسی؟؟ گفت آری، آریوبرزن که با اندک یاران خود در برابر هزاران هزار لشکر اسکندر مقاومت کرد... ... گفت آری: ماندانا که کوروش را تربیت کرد .... گفت آری یوتاب خواهر آریو برزن .... گفت آری آرتمیس ... آری هموطن اینها اسطوره های اوست، دنبال اسطوره های عرب نباش (شبهه خلاصه شده است) 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر 🔹ایجاد تقابل بین شخصیت های ملی و مذهبی، یکی از ترفندهای معاندان برای تضعیف اعتقادات مردم است و باید مراقب بود در این تله¬ی مجازی گرفتار نشویم اما با این حال ذکر چند نکته مناسب است: ۱. خود زرتشت، اوستا که مورد قبول و افتخار نویسنده هستند، خبر از مبعوث شدن حضرت محمد(ص) را داده است. در این کتاب مقدس آمده است: «...کیش واپسین را می ستاییم» (منبع: خرده اوستا، ترجمه اردشیر آذرگشسب، تهران 1354، ص 36 و اوستا، ترجمه دکتر ج. دوستخواه، انتشارات مروارید، تهران، چاپ شانزدهم 1391، ج 2 ص 618) همچنین در شاهنامه فردوسی نیز خبر یک دین جدید در سرزمین حجاز داده شده که سراسر جهان را پر از نور می کند: برآمـــد بريــن نردبان از حجــــاز خرامان خرامــــان بكشــّـی و ناز جهان قاف تا قاف پر نــــور كرد به هرجا كه بُد ماتمی، سور كرد ۲. آیین زرتشت نه تنها بدون خشونت نیست، بلکه مجازات‌های بسیار سنگینی دارد که در تاریخ جهان کم سابقه است! مواردی مانند زنده پوست کندن انسان‌ها در مقابل کمترین گناه یا تازیانه زدن و سنگسار برای جرایم ساده! برای مشاهده مستندات به این پیوند مراجعه کنید ( adyannet.com/fa/news/11037 ) ۳. درباره مقایسه حضرت علی و جناب کوروش ضمن تاکید نکته قبل یعنی پرهیز از دوقطبی سازی بین شخصیت های ملی و مذهبی خاطرنشان می کنم که اساساً مقایسه مذکور غلط است، چون وقتی سوال کننده می گوید از علی قوی تر میشناسی ؟ پاسخ دهنده نمی گوید کوروش قوی تر بود، می گوید، کوروش حقوق بشر نوشته!! مضافا اینکه با مطالعه نامه 53 نهج البلاغه معلوم می شود که حقوق بشر واقعی چیست و چه کسی نوشته. تنها به ذکر یک جمله آن اکتفا می شود که امیرمومنان به مالک اشتر توصیه می کند به مردم ظلم نکند چون آنها دو دسته هستند (اما اخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق) یا برادر دینی تواند، یا شبیه تو در خلقت (هم نوع تو هستند) مضافا اینکه نوشتن حقوق بشر و عمل نکردن به آن چندان فضیلتی محسوب نمی شود. جناب کوروش علی رغم برخی خصوصیات برجسته و ممتاز، برخی اعمال ضد حقوق بشری هم داشته است. مثلا در تاریخ ایران کمبریج آمده است او هگمتانه را غارت کرد و برخی از مادها را به بردگی گرفت» (ص ۲۴۰) ۴. در مورد آریوبرزن نیز باید دانست که وی با اینکه ۴ برابرِ اسکندر نیروی نظامی داشت و از نظر جغرافیایی هم جنگ به سود او بود، از سر بی‌تدبیری به شکل مفتضحانه ای شکست خورد و کشته شد! به همین دلیل هیچ نامی از وی در شاهنامه و حتی اوستا وجود ندارد. اگر آریو برزن چنین بود که نویسنده توصیف کرده، فردوسی در شاهنامه که گزارش دلاوریهای ایرانیان است، اشاره ای هم به او می کرد. ۵. اما نکاتی که درباره ماندانا، یوتاب و آرتمیس نوشته شده، نشانگر آن است که نویسنده این گونه متون اطلاعات دقیق تاریخی ندارند و تنها بر اساس چند مطلب مجازی قضاوت می کنند. باید دانست که کوروش هر چند فرزند ماندانا بود، اما تربیت شده‌ی او نبود چون به دلیل خشم پدربزرگش، از تولد تا جوانی در صحرا به همراه یک چوپان زندگی کرد! (داندامایف، تاریخ سیاسی هخامنشیان، ترجمهٔ فرید جواهر کلام،تهران: نشر و پژوهش فرزان روز، ۱۳۸۹، ص ۱۶-۱۸) همچنین یوتاب، خواهر آریوبرزن هخامنشی نبود بلکه خواهر آریوبرزن اشکانی بود و ۳ قرن پس از آریوبرزن هخامنشی زندگی می‌کرد! یوتاب با یک رومی ازدواج و ایران را ترک کرد و هیچ خدمتی به ایران و جهان نکرد! آرتمیس هم ایرانی نبود بلکه اصالتاً یونانی بود و به کشورش، یونان خیانت کرد و جنایات بسیاری مرتکب شد! او بر سر شهوت‌رانی‌ و بی‌آبرویی‌هایش خودکشی کرد و در منابع ایرانی و یونانی شخصیتی با کارنامه‌ ننگین است! (تاريخ هردوت،‏ مترجم و محقق: هادى هدايتى،‏ ج‏ 4، ص 100) ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
ﮐﻮرش جان سلام ﮐﻮرش ای کسی که احتمال میرود ذواﻟﻘﺮﻧﯿﻦ ﮐﺘﺎب آﺳﻤﺎﻧﯽ باشی، از ﮐﺎرﻫﺎی ﻧﯿﮏ ﺗﻮ ﻧﻤﯿﺘﻮان ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﯿﺪ اﻣﺎ ﻋﺪه ای ﺳﻌﯽ دارﻧﺪ ﺗﻮ را " ﻧـﻘـﻄـﻪ ﻣـﻘـﺎﺑـﻞ اﺳـﻼم " ﻗﺮار دﻫﻨﺪ.  ﮐﻮرش جان ﺗﻮ ﻧﮋادﭘﺮﺳﺖ ﻧﺒﻮدی و اوﻟﯿﻦ ﮐﺎﺗﺐ ﻣﻨﺸﻮر ﺣﻘﻮق ﻣﻠﻞ ﺑﻮدی و ﻫﻤﻪ ﮐﺸﻮرﻫﺎی زﯾﺮ ﺳﻠﻄﻪ ات را ﺑﻪ ﯾﮏ ﭼﺸﻢ ﻧﮕﺎه ﻣﯿﮑﺮدی.  اﻣﺎ اﯾﻦ روزﻫﺎ ﺟﻤﺎﻋﺘﯽ ﭘﯿﺪا ﺷﺪه اﻧﺪ ﮐﻪ ﺳﻨﮓ ﺗﻮرا ﺑﻪ ﺳﯿﻨﻪ ﻣﯿﺰﻧﻨﺪ و ﺑﺮ ﻃﺒﻞ آرﯾﺎﯾﯽ ﺑﻮدن ﺧﻮد ﻣﯿﮑﻮﺑﻨﺪ و ﺑﺎ ﻧﺎم و آوازه ﺗﻮ ﺷﺪﯾﺪا اﺳﻼم ﺳﺘﯿﺰی ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ. ﻣﺮداﻧﯽ ﭘﯿﺪا ﺷﺪه اﻧﺪ ﮐﻪ اﺑﺮوهاﯾﺸﺎن از ﻣﻮ ﻧﺎزک ﺗﺮ اﺳﺖ و ﻣﺪﻋﯽ ﺗﻤﺪن اﺻﯿﻞ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ! زﻧﺎﻧﯽ ﭘﯿﺪا ﺷﺪه اﻧﺪ ﻣﻘﻠﺪ ﻣﺪﻫﺎی ﻋﺮﯾﺎن ﻏﺮﺑﯽ ﮐﻪ ﺷﺪﯾﺪا ادﻋﺎی ﺑﺎﻧﻮی اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﻮدن را دارﻧﺪ. ﮐﻮرش جان، ﺗﻮ ﺑﻪ اﻧﻬﺎ ﺑﮕﻮ در ﮐﺘﯿﺒﻪ ﻫﺎ و ﺳﻨﮓ ﻧوﺸته ﻫﺎی ﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﯿﺪ ﻫﯿﭻ ﻣﺮدی ﮔﻮﺷﻮاره ﺑﻪ ﮔﻮش و اﺑﺮو ﺑﺮداﺷﺘﻪ ﻧﯿﺴﺖ. ﻫﯿﭻ ﭘﯿﮑﺮ ﺧﺎﻧﻣﯽ ﺑﺮﻫﻨﻪ و ﺑﺪ ﺣﺠﺎب ﻧﯿﺴﺖ. ﮐﻮرش جان ﺧﻮاب دﯾﮕﺮ ﺑﺲ اﺳﺖ و ﺑﺮﺧـﯿـﺰ و ﺧﻮد را از ﭼﻨﮓ اﻓﺮادی ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺎم ﺗﻮ ﺑﺮ ﻋﻠﯿﻪ ﺧﺪای ﺗﻮ ﻣﺒﺎرزه ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ رﻫﺎ ﮐنند ️ کوروش جان  ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻋﻘﺪﻩ ﻫﺎیشان را ﺑﻪ ﻧﺎﻣﺖ ﺧﺎﻟﯽ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ.  ﭘﺸﺖ ﺗﻮ پنهان ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ و آبروریزی میکنند. هیچ بویی از کردارنیک و گفتار نیک نبرده اند فقط شعار میدهند. ﺍﻧﮕﺎﺭﻓﻘﻂ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﻃﻦ ﺩﻭﺳﺘﻨﺪ!  ﺑﻪ ﻣﺎ ایرانیان ﺍﻧﮓ ﻋﺮﺏ ﭘﺮﺳﺘﯽ ﻣﯿﺰﻧﻨﺪ! ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ ﻋﻤﺮﺷﺎﻥ ﻗﺪ ﻧﻤﯿﺪﻫﺪ ﯾﺎ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﺯﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩه اﻧﺪ،  ﺷﻬﺪﺍﯾﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺟﺐ ﺑﻪ ﻭﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﮎ،ﺧﻮﻥ ﺩﺍﺩه اند ﺑﺎ ﺭﻣﺰ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺯﻫﺮﺍ جنگیدند ولی نمیدانم ﻣﺪﻋﻴﺎﻥ ﻭﻃﻦ پرﺳﺘﻲ ﻛﺠﺎﺑﻮﺩند؟ !   ﺑﻪ ﺁﺭﯾﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩﻧﺸﺎﻥ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻭﻟﯽ لباس و کیف و کفششان حتما باید مارک خارجی باشد. ﻫﻤﺎﻧﻬﺎﯾﯽ ﺭﺍﻣﯿﮕﻮﯾﻢ ﮐﻪ ﺩﯾﻦ ﻋﺮﺑﯽ ﺭﺍﻧﻤـﻲپسندﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﺭﻗﺺ ﻋﺮﺑﯽ ﺭﺍ ﺧﻮﺏ ﺑﻠﺪﻧﺪ!  ﻫﻤﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﮐﺮﯾﺴﻤﺲ ﻭ ﻭﻟﻨﺘﺎﯾﻦ ﻭ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﻫﺎﯼ ﻏﺮﺑﯽ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻨﻔﮑﺮﯼ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﻋﯿﺪ ﻏﺪﯾﺮ ﻭ ﻣﺒﻌﺚ ﻭ ﻧﯿﻤﻪ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﭘﺮﺳﺘﯽ.  آنهایی که ﻧﺎﺭﻧﺠﮏ زدن ﺑﻪ ﺩﺭ ﻭ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭﺷﻨﺒﻪ ﺳﻮﺭﯼ ﺭﺍ ﺟﺸﻦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻭ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﯽ ﻣﯽﻧﺎﻣﻨﺪ ﻭ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻫﯿﺌﺎﺕ های ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺳﻠﺐ ﺁﺳﺎﯾﺶ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ! ــــــــــــــــــــــ ✅ کانال پاسخ شبهات فضای مجازی👇👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi ـــــــــــــــــــــــ 💯 در نشر این مطلب، آتش به اختیااار
♥️ زیارت حضرت در ری ▫️ حضرت عبدالعظیم علیه السّلام با چهار واسطه ، به سبط اکبر پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم و خاندان وحی می رسد. احمد بن علی نجاشی – که یکی از ارکان علم رجال است -، درباره نسب آن بزرگوار می نویسد: هنگامی که جنازه او را برای غسل برهنه می‌کردند، در جیب لباس وی نوشته ای یافت شد که در آن، نسبش ، این گونه ذکر شده بود: ➖ من ابوالقاسم، عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن علی بن حسن بن علی بن ابی طالب هستم. براساس این نسخه از رجال النجاشی ، در نسب ایشان ، میان وی و امام حسن علیه السّلام ، پنج نفر واسطه وجود دارد ؛ لیکن در نسخه های معتبر این کتاب ، میان «زید» - یعنی جدّ سوّم ایشان و امام حسن علیه السّلام ، شخص دیگری واسطه نیست. ♥️ علیه‌السلام در حدیثی در این باره می‌فرمایند: 🍀 «لَمّا دَخَلَ عَلَیْهِ بَعْضُ أهْلِ الرَّیّ: أیْنَ کُنْتَ؟ زُرْتُ الحُسَیْنَ (ع)، قالَ: أمّا إنّکَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ العَظیمِ عِنْدَکُمْ لَکُنْتَ کَمَنْ زارَ الحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ(ع)، 🍃 یکى از اهالى رى خدمت امام هادى (علیه السلام) مشرف شد. حضرت پرسید: کجا بودى؟ (آن مرد عرض کرد): به زیارت حسین (علیه السلام) رفته بودم. ♥️ حضرت فرمود: 🍃 بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على (علیه السلام) را زیارت کرده باشد. 📖 میزان الحکمة، حدیث 7984 🆔 http://Eitaa.com/ahadith اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
یه فرهنگی که ما باید خیلی بهش دقت کنیم و اونو از بین ببریم "فرهنگ حرف مفت زدنه" ما باید کاری کنیم که حرف مفت زدن یه کار خیلی زشت باشه. متن زیر رو با دقت بخونید👇👇
⛔️حرف مفت امیدوارم دلخور نشوید. اما واقعا تعبیر دقیقی است؛ گرفتاری جدی عصر شبکه، حرف مفت است. البته این تعبیر را اولین بار هری فرانکفورت، استاد فلسفه اخلاق در سال 1985 در یک سخنرانی مطرح کرد و لب کلامش این بود که حرف مفت امری متفاوت از دروغگوئی است. دروغگو حقیقت را می داند و آنرا کتمان می کند و اما حرف مفت زن اساسا کار به حقیقت ندارد. ✅با این گزاره ها آشنائید: "همه جا را فساد گرفته.". "همه مسوولین فاسدند". "فساد سیستمی است". "همه مردم دروغگویند". "فردا از امروز بدتر است". "اون دولت و این دولت ندارد همه مث همند". "روز به روز مردم بی حیاتر میشن". "مامورین ناجا همه شیتیل بگیرن". "عدلیه خودش دزد سر گردنه است". همین؟ نه. سطح دیگری از حرف مفت زنی هست که ظاهرا خردمندانه تر است و اما هیچ تفاوتی با گزاره های بالا ندارد. کدام حرف ها؟ خیلی از توئیت ها و پست ها و کامنت هایی که مفت هستند. 🔸چرا مفت؟ چون برای بیان آن نه نیاز به بررسی و تحقیق است و نه بابت کذب بودنش هزینه ای داده می شود. مثل حس "حکیم باشی" در توئیتر که باعث می شود افراد فارغ از هر حقیقتی هر آنچه به ذهن شان می رسد و سر قلم شان است را توئیت کنند. 🔹ویژگی کلیدی حرف مفت چیست؟ حرف مفت تنها برای جلوه فروشی است. حرف مفت زن، تنها می خواهد بگوید: "هستم". او اساسا کار با حقیقت ندارد. البته حرفش همیشه هم دروغ نیست. ممکن است صادق یا کاذب باشد؛ هرجا به اصطلاح بار بخورد و فیو و لایک بگیرد و مقبولیت اجتماعی کسب کند. نگاه توهین آمیز به تعبیر حرف مفت نداشته باشید. سخن بر سر یک پدیده جدید در رسانه است که آثار بسیار دردناکی دارد. ⭕️ ما با پدیده ای در عصر شبکه های اجتماعی مواجهیم که افراد روایت و حال خودشان را از واقع می گویند؛ نگرش شان نه بینش. سخن بر سر حس و حال افراد از واقعیت است نه خود واقعیت. آنهم برداشتی که برای او مقبولیت بسازد. 🔸حالا چرا موجب نگرانی است؟ چون اساسا روایت مثل گزاره های خبری، صدق و کذب بر نمی دارد. خبر "90 درصد مسوولین ما دزد هستند" را می شود رد یا تائید کرد اما حس "همه مسئولین ما دزدند" را نه. چون حس فرد است. روایت و نگرش اوست. همین. 🔹اما حرف مفت همیشه بوده است؛ چرا امروز نگران کننده است؟ 🔺چون به مدد رسانه شبکه ای، قدرت معناسازی پیدا کرده است. مخاطب حرف مفت، الزاما آنرا حرف مفت نمی داند. حرف مفت، حرف مفت می سازد. تلخ تر اینکه به مرور زمان، دغدغه یافتن حقیقت از بین می رود. حرف مفت زنی سکه رایج می شود چون بی هزینه می شود حرف زد و اعتماد به نفس و تشخص پیدا کرد. در این فرآیند معیوب، روایتی حق است که قدرت معناسازی داشته باشد و قدرت معناسازی در تعداد لایک و فیو و چرخش محتواست. حرف مفت اینجاست که بازار می گیرد چون حرفی که بیشتر لایک می گیرد حرف های دوقطبی ساز و هیجانی و احساسی است. ⭕️ در نهایت اینکه رسانه های دروغگو حساب ویژه ای روی حرف های مفت باز می کنند. اساسا دروغ رسانه های شیاد با حرف مفت در کامنت هاست که قدرت نفوذ می گیرد. 🔸و اما چه باید کرد؟ نه حرف مفت بزنیم و نه اجازه دهیم حرف مفت بزنند. سکوت مقابل حرف مفت کمک به توسعه حرف هائی است که بادهواست. این حدیث امام سجاد درباره «اللَّهُمَّ إِنیِّ أَعُوذُ بِکَ مِن... أَوْ نَقُولَ فِی الْعِلْمِ بِغَیْرِ عِلْمٍ» اشاره به همین حرف مفت دارد. مهدیان
recording-20221030-175121.mp3
3.41M
✅ روش درست اعتراض به تصمیمات دولت و حکومت 🔸لطفا با دقت گوش بدید حاج آقا حسینی 🔸تنهامسیری شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/63963136Ca672116ed5
🚨ماجرای دختر چابهاری چه بود و شلوغی های زاهدان به چه علت و از کجا شروع شد؟ 🔹️ ماجرا از آنجا شروع می‌شود که زن همسایه دختر چابهاری به قتل می‌رسد و برادر دختر چابهاری بازداشت می‌شود؛ بعدتر طی تحقیقات متوجه می‌شوند که بین این دختر ۱۵ ساله و مقتول، روابط و پیام‌هایی رد و بدل شده است؛ به همین دلیل دختر را به همراه پدر و مادرش به کلانتری احضار می‌کنند. 🔹️ رئیس کلانتری بعد از صحبت با پدر و دختر، از پدر او می‌خواهد برای لحظاتی اتاق را ترک کند تا بتواند سوال‌هایی درباره محتوای پیام‌هایی که بین او و مقتول رد و بلد شده از دخترش بپرسد؛ بین فقط ۳ تا ۵ دقیقه این گفتگو در دفتر کار رئیس کلانتری ادامه پیدا می‌کند؛ پیام‌ها جنبه خصوصی و زنانه داشته و رئیس کلانتری می‌خواهد برای حفظ حریم خصوصی دختر، ترجیحاً در حضور پدر دختر، مطرح نشود. 🔹️ اما بعد از مراجعه به منزل در روز ۱۰ شهریور ماه، تصمیم می‌گیرند به اتهام تجاوز از رئیس کلانتری شکایت کنند؛ پرونده تشکیل می‌شود، تحقیقات شروع می‌شود و دخترخانم برای انجام معاینات به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند. 🔹️ در این بین اولین‌بار اتهام تجاوز به این دختر چابهاری در کانال جریان «سحاب» که گروهی تروریستی و ضدانقلاب است، منتشر می‌شود؛ بعد هم مولوی‌هایی مثل عبدالغفار نقش‌بندی، پسر امام جمعه شهر راسک، سخنرانی‌ها و پیام‌های تندی درباره موضوع منتشر می‌کنند 🔹️ اما پزشک قانونی بر اساس معاینات ظاهری اتهام تعرض را رد می‌کند، اما برای اطمینان بیشتر آزمایش بیولوژیکی را در دستور کار قرار می‌دهد؛ آزمایش بیولوژیکی نیز اتهام تجاوز یا تعرض را رد می‌کند. 🔹️ نتیجه این آزمایش‌ها هم یک هفته تا ده روز قبل از جمعه خونین مشخص می‌شود و نتایج آن شخصاً توسط سردار طاهری، فرمانده وقت نیروی انتظامی زاهدان به نظر خانواده و بعضی مولوی‌ها از جمله «مولوی نقشبندی پدر و پسر» و «مولوی عبدالحمید»، امام جمعه مسجد مکی زاهدان می‌رسد؛ در آن جلسه بنا می‌شود مولوی تا یک ساعت دیگر با اعلام یک «بیانیه آرامش‌بخش» از همه مردم بخواهد تا زمان مشخص شدن جزئیات پرونده، اتمام تحقیقات و اعلام نتیجه توسط قوه قضائیه، از گمانه‌زنی و اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند. 🔹️ اما در عمل اتفاقی که می‌افتد این است که مولوی عبدالحمید سه ساعت بعد از قرار با سردار طاهری بیانیه‌ای منتشر می‌کند که نه تنها آرامش‌بخش نیست، بلکه به خاطر بیانی ابهام‌آمیز و کج‌دار و مریض، شعله‌های خشم را دامن می‌زند و حتی اندکی در آرام کردن فضا مؤثر واقع نمی‌شود. 🔹️ نتیجه این بیانیه مبهم و کج‌دار و مریض، و بعد اظهارات متناقض در نماز جمعه ۸ مهرماه، خشونتی می‌شود که به واقعه حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان و کشته و زخمی شدن نیروهای انتظامی، حمله‌کنندگان به پاسگاه و تعدادی از مردم بی‌گناه مردم زاهدان منجر می‌شود؛ این سرآغاز تمام درگیری‌های زاهدان در هفته‌های اخیر است. 🔹️ دیشب اما شورای تأمین استان با اعلام بیانیه‌ای فرمانده انتظامی زاهدان و فرمانده کلانتری ۱۶ (کلانتری مورد حمله واقع شده در روز جمعه) را عزل کرد و انجام اشتباهاتی از سوی نیروی انتظامی (در رابطه با درگیری های روز جمعه) را قبول کرد؛ این بیانیه که یک دقیقه قبل از ۱۲ شب رسانه‌ای شد، گویا برای آرام کردن نماز جمعه روز رقم خورد. 🔹️ عبدالحمید نیز با بیان اینکه این بیانیه خوب بود، ولی «هنوز مورد انتظار ما نیست»، از آن استقبال کرد 🔹️ اما سوال ما این است که اگر قرار باشد یک جریان داخلی، هر دفعه با کمی تهدید و خشونت و لشگرکشی بخواهد امتیازی بگیرد، چطور باید مسائل را جمع کرد؟ 🔹️بسیاری از اهالی شهر، اعم از سنی و شیعه به آن معتقد بودند زمینه این اعتراضات و بعد جمعه خونین به دست برخی مولوی‌ها و اطرافیان آنها چیده شده بود؛ زمانی که هیچ اطلاعاتی از چند و چون پرونده دختر چابهاری وجود نداشت، آنها مردم را علیه نیروی انتظامی تحریک کردند و علی‌رغم مشخص شدن جزئیات باز هم از شفاف‌سازی درباره آن استنکاف کردند 🔹️ البته که نقش مولوی نقشبندی با چند سخنرانی بسیار افراطی و تند بیشتر از بقیه است، اما مولوی عبدالحمید نیز با بیانات مبهم و نه‌چندان راهگشا، راه را بر سوءاستفاده‌ها و سوءظن‌ها باز گذاشت. ای کاش یک بار برای همیشه با این جماعت که در زمان های حساس در پازل سعودی بازی کرده‌اند، برخورد قاطع شود. ➖➖➖➖ 🌍 🌐 به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2273706174C41237230d4