eitaa logo
کانال حمید کثیری
180.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
478 ویدیو
8 فایل
دغدغه خانواده و #تربیت داریم ... موسس استارتاپ TarbiApp ➡️ Tarbiapp.com ⬅️ اینجا #مدرسه_والدین هست، جایی که قراره اول خودمون رو تربیت کنیم ✋ راه ارتباطی (اگر نرسیدم پاسخ بدم، عذر میخوام) @hamid_kasiri تبلیغ نمی‌گذارم دوستان 🙏🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
✨ تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم با حجم کم دانلود جزء اول ahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3 دانلود جزء دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3 دانلود جزء سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3 دانلود جزء چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3 دانلود جزء پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3 دانلود جزء ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3 دانلود جزء هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3 دانلود جزء هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3 دانلود جزء نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3 دانلود جزء دهم ahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3 دانلود جزء یازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3 دانلود جزء دوازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3 دانلود جزء سیزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3 دانلود جزء چهاردهم ahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3 دانلود جزء پانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3 دانلود جزء شانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3 دانلود جزء هفدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3 دانلود جزء هجدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3 دانلود جزء نوزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3 دانلود جزء بیستم ahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3 دانلود جزء بیست و یکم ahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3 دانلود جزء بیست و دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3 دانلود جزء بیست و سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3 دانلود جزء بیست و چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3 دانلود جزء بیست و پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3 دانلود جزء بیست و ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3 دانلود جزء بیست و هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3 دانلود جزء بیست و هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3 دانلود جزء بیست و نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3 دانلود جزء سی‌ام ahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3 حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه 🌹🌹التماس دعا🌹🌹 @khomeini_sadat
🔴 چند نکته پیرامون در ۱۴۰۲ 1️⃣ واضح و مبرهن است که حداقل حقوق تعیین شده برای کارگران در ۱۴۰۲ کفاف یک زندگی ساده و آبرومندانه ۳، ۴ نفره را نمی‌دهد! از طرفی شرایط اقتصادی نیز آنچنان برای کارفرما مطلوب نیست که به هر روشی شده تمایل داشته باشد کسب و کارش را حفظ کند و رو به سایر روش‌ها برای درآمدزایی نیاورد، لذا باید برای حفظ و توسعه کسب و کارها از یک سو و معیشت طبقه کارگر از سوی دیگر فکر کنیم. حتماً و حتماً معیشت طبقه کارگر در اولویت‌های سال جاری می‌باشد وگرنه طبیعی است که یکی از اصلی‌ترین اقشاری که در سال پیش‌رو به شرایطش معترض باشد - که به حق نیز باید باشد - همین طبقه کارگر است. (دقت کنیم در کشوری مثل فرانسه چند هفته جنگ خیابانی است صرفاً برای «قانون سن بازنشستگی» ...) 2️⃣ به عنوان کسی که سال‌ها هم در جایگاه کارگر بوده و هم کارفرما، می‌دانم که برقراری این تناسب و تعادل بین کار، حقوق و دستمزد، کارفرما و کارگر، کار بسیار سختی است، اما در کشوری مثل ما که یک بیماری مزمن در آن شده و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن هم دولت‌ها هستند، نمی‌توان بارِ فشارِ ناشی از تورم را روی دوشِ کارفرما ریخت! خصوصاً کارفرمای بخش خصوصی که کمترین سهم را در نابسامانی اقتصادی دارد. از آن طرف کارگر هم انسان است!! و باید زندگی کند ... آنچه فهم می‌کنم این است که دولت باید روی خانوار برای کارگران تا حد ممکنه جبران کند وگرنه بسیاری از شاخص‌های اقتصادی - اجتماعی به سمت و سوی خوبی نخواهند رفت، حداقل تجربه تاریخی چنین نشان داده. (بنگرید به آمار طلاق، حاشیه‌نشینی، مهاجرت به شهرهای بزرگ، بزهکاری و ... در دوره‌های مختلف) 3️⃣ داشتم واکنش‌های جماعت غُر زن را در این روزها رصد می‌کردم. همان جماعتی که برای پیروز - بچه یوز ایرانی - ناله سر میداد! همان جماعتی که به قول خودش با حجاب در حال مبارزه است چون می‌خواهد ایران را نجات دهد، همان جماعتی که برای دلار ۲ ساعته ۶۰ هزار تومنی، پیراهن عثمان را در شهر می‌چرخاند، همان جماعتِ سرشار از تناقض! اما یک واکنش، حتی یک واکنش از آن‌ها در مورد حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ ندیدم!! انگار که چندین میلیون خانوار ایرانی محلی از اِعراب ندارند، اینجور وقت‌ها مشخص می‌شود، شعارهای شیک و مجلسی‌شان چقدر توخالی است، چقدر خودشان هم این حرف‌ها را باور ندارند! 4️⃣ تکلیف رسانه‌های آن طرفی که مشخص است! اما عجیب آنکه حداقل حقوق کارگران در ۱۴۰۲، سهم خاصی در رسانه‌های ما هم نداشت. صرفاً خبر را اعلام کردیم و تمام! 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وصف آغاز ماه مبارک در لسان خوبان درگاه الهی ... می‌گفتند: عزیزم داره می‌آید، دوستم داره می‌آید ... @hamidkasiri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مورد دیدار دیروز آقا با قاریان قرآن ببینید و کِیف کنید ... دیدار دیروز نکات و جالب و برجسته‌ای داشت. از جمله؛ 1️⃣ واکنش‌های آقا هنگام قرائت قاریان بسیار جالب و با احساسات فراوانی بود. دیدن واکنش‌های آقا خیلی جالب هست. 2️⃣ تسلط فوق‌العاده بالای آقا در بحث‌های تخصصی با قاریان. این سطح از تسلط آقا خیلی قابل توجه بود که عموماً ماها در کنار وجهه سیاسی رهبری کمتر بهش توجه داریم. 3️⃣ دیروز آقا فرمودند در گزارشی که بهشون اعلام شده رشد در مسایل قرآنی بالاتر از هر رشدی در کشور بوده و این یک خبر خوشحال کننده برای جامعه دینی هست. 4️⃣ برای دومین سال پیاپی آقا از تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفتند. همچنین توصیه به خواندن روزانه حتی در حد نیم صفحه قرآن داشتند و نکات بسیار دیگر ... فیلم کامل جلسه دیروز رو از 👈 اینجا می‌تونید ببینید التماس دعا ✋🌹 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 حجاب و توقع از حاکمیت (۲) 🔴 تقسیم‌بندی بی‌حجابان! اگر ما روند طی شده در موضوع حجاب را در چهار دهه‌ی گذشته به درستی بررسی نکنیم، به هیچ وجه نمی‌توانیم نسخه‌ای ولو حداقلی و کوتاه‌مدت برای حل این مسئله/ مشکل داشته باشیم. از قضا بسیاری از نسخه‌های امروز در درون جریان حزب‌الهی بازتولید همان نسخه‌های شکست‌خورده دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ است. روی بدِ ماجرا هم اینکه جامعه‌ی امروز، هیچ قرابت و شباهتی با جامعه‌ی آن روز ندارد و بسیار پیچیده‌تر شده است. اما بعد؛ در نوع تقسیم‌بندی از افرادی که ملتزم به حجاب نیستند، می‌توان به دسته‌بندی زیر رسید: 1️⃣ دسته‌ای از افراد که مسئله‌شان است. بخشی از آن‌ها مزدور هستند و رسماً با خط‌گیری مستقیم در حال ترویج بی‌بند و باری در مناطق خاصی از کشور هستند که البته تعدادشان روز به روز در حال کمتر شدن است، دسته‌ای نیز با جمهوری اسلامی عناد دارند و هر چه ج.ا بگوید با آن مقابله می‌کنند! حجاب هم امروز نمادی برای همان مبارزه سیاسی است. 2️⃣ دسته‌ای از افراد مسئله‌شان و مربوط به است اما برای رسیدن به آن سبک زندگی مورد نظرشان باید از بستر سیاسی موجود عبور کنند. یعنی می‌فهمند که با وجود ج.ا سبک زندگی مورد نظرشان محقق نخواهد شد. این دسته قطعاً به این حد از پوششِ امروز هم راضی نخواهند بود! و اساساً فقط به آزادی پوشش قانع نمی‌شوند ... این دسته از افراد عمدتاً در مناطق مرفه شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و یا به صورت مقطعی در مناطق خوش و آب و هوای کشور سکونت دارند. (هر چند سبک زندگیِ لااُبالی‌گرایانه‌ی آن‌ها - به دلایل مختلف - در حال تسرّی به سایر گروه‌های اجتماعی است) 3️⃣ دسته‌ای از افراد که به هر دلیل و علتی تحت تأثیر فضا و جو هستند و آگاهانه یا ناآگاهانه با همراهی می‌کنند. افراد معمولی که متناسب با فضای عمومی جامعه مقید به سطحی از حجاب هستند. این افراد اگر در سمنان زندگی کنند یک نوع پوشش دارند و اگر در لواسان زندگی کنند نوع دیگری از پوشش. اساساً فضای عمومیِ محیط تأثیر بسیار زیادی روی پوشش و نگاه آن‌ها به زندگی دارد. (بزرگ‌ترین دسته) (هر کدام از این سه دسته، دارای زیردسته‌های بسیار بیشتری هستند) 👈 حالا سوال اساسی این است که آیا اساساً تک‌نسخه‌ی که بسیاری از دوستان صادر می‌کنند، برای هر سه گروه فوق و است؟! آیا مسئله را حادتر نمی‌کند؟! آیا به چند وجهی بودن حجاب در توجه دارد؟! آیا به اینکه هر کدام از این گروه‌ها چگونه ظهور کرده‌اند، چه ریشه‌هایی دارند، چه پراکندگی جمعیتی‌ای دارند و اساساً تاریخچه‌ی آن‌ها چیست توجه کرده‌ایم؟! آیا در این است که نسخه‌یِ ساده‌یِ برخورد و محرومیت‌های اجتماعی را با همه گروه‌های فوق دنبال کند؟! آیا این باعث نمی‌شود افرادی که مسئله‌شان در موضوع حجاب، است بزرگ و بزرگ‌تر شوند؟! یا اینکه راه‌حل فوق، فقط بخش کوچکی از راه‌حل اصلی و معطوف به یک گروه خاص است؟! و مشخصاً نیاز به یک سلسله اقدامات برای حل مسئله/ مشکل داریم ... پی‌نوشت: هر چند فرصت اندک است اما فکر نکردن روی این موضوعات و حرف نزدن در مورد آن‌ها مسئله را حل که نخواهد کرد، بلکه ممکن است شرایط را پیچیده‌تر کند ... (فعلا در مورد این بخش فکر کنیم تا ادامه‌اش را بنویسم) 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
خدایا در خواندن و درخواستِ از خودت به من اجازه داده‌ای پس ای شنوا، صدایم را بشنو و ای مهربان، دعایم را اجابت کن و ای آمرزنده، از لغزشم در گذر ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بخشی از جلسه ششم سری لایوهای هست. 👈 در مورد سوال پرسیدید و این بخشی از پاسخ هست ... بعد از صحبت در مورد فعالیت‌های اجتماعی مادران، لازم بود در مورد این موضوع هم صحبت کنیم. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
در موضوع از حدود یک ماه و نیم قبل یک کاری رو شروع کردیم و تقریبا همون زمان‌ها هم به یه جمع‌بندی برای نحوه کار در این حوزه - برای کوتاه‌مدت - رسیدیم. موضوع رو هم سعی کردیم از دیدگاه نگاه کنیم و به راه‌حل‌های روی زمین برسیم که یه فایل نسبتاً عریض و طویل هم براش استخراج شد که اگر بخوام همه‌ش رو به صورت پست بنویسم، احتمالا بین ۴۰ تا ۵۰ پست بلند خواهد شد ... حالا فارغ از این موضوع، شما هم اگر ناظر به گروه دوم و سوم - از افرادی که ملتزم به حجاب نیستند - که در بحث قبلی اشاره شد، پیشنهادی، نسخه‌ای و کاری که بشه در کوتاه مدت انجام داد می‌دونید و می‌شناسید بگید تا بحث رو جلو ببریم اینجا بگید 👈 @hamid_kasiri
🔴 خلقِ ذهنی آینده! 1️⃣ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در عرصه‌های گوناگون این است که نمی‌توانیم در موضوعات مختلف، وضعیت ایده‌آل‌مان را ترسیم یا حتی تصور کنیم! یعنی باید یک از آینده داشته باشیم. (در مورد تربیت، حجاب، وضعیت اقتصادی و ... دقیقاً نقطه مطلوب ما چیست؟! یک فرد چه شده باشد می‌گوییم تربیت یافته است؟! اوضاع حجاب در جامعه چگونه باشد ما آن را مطلوب می‌دانیم؟!) 2️⃣ این خلقِ ذهنی کاری نیست که به صورت فردی ممکن باشد. خصوصاً وقتی داریم در مورد موضوعاتی فکری می‌کنیم که نفع و ضرر جمعی در آن وجود دارد. (خاصه در موضوع حجاب قادر نیستیم از یک سوی ماجرا نگاه کنیم و نسخه صادر کنیم!) 3️⃣ هر قدر کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باشد، نیاز به زمان بیشتری برای دارد. (مثلاً شنیدم که قطر ظرف ظرف ۴۸ ساعت استادیوم ۹۷۴ را جمع کرد، یعنی زمان اجرای پروژه ۴۸ ساعت بود اما زمان طراحی و فکر کردن روی این کار قطعاً بیش از چند ماه بوده است. این یعنی در موضوعات پیچیده، عمدتاً زمان خلقِ ذهنی به مراتب بیشتر و بزرگ‌تر از زمان خلقِ عینی یا پیاده‌سازی است.) 👈 روی این‌ها فکر کنیم. در هر موضوعی، ایضاً فکر کردن در مورد کارآمد است ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
خدایا لذت مناجات رو به ما هم بچشون ... الهی‌نامه، علامه حسن‌زاده آملی