📣 واردات ارز به هر میزان بدون مالیات آزاد شد
🔺رئیس کل سازمان مالیاتی، مصوبه قانونی مراجع ذیربط در خصوص معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی بابت ورود ارز اعم از اسکناس و حواله را جهت اجرا ابلاغ کرد.
🔺هر شخص حقیقی و حقوقی میتواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان اسکناس ارز به کشور وارد نماید و هیچ یک از دستگاه های امنیتی انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارد.
🔺بانک مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیروی انتظامی و سایر دستگاههای مرتبط موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا ورود ارز، تسهیل و فعالان در این حوزه نگران موضوع مالیات و برخورد نظارتی پیرامون واکاوی منشا سرمایه نشوند.
🔺اعتبار این مصوبه از تاریخ ابلاغ تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.
@e_tejarat
این سیگنال های نشان دهنده تشنگی برای ارز خارجی، نتیجه ای جز کاهش ارزش پول ملی ندارد...
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
تعداد دنبال کنندگان رو بالای صفحه نوشته 6.2k مثلا اگه نوشته بشه ۶.۲ ه اشکالی داره؟ پیشنهاد می کنم که ایتا هر چه می تونه فارسی تر بشه.
هفته قبل هم آقا فرمودند حتی ساخت ایران رو به فارسی بنویسید.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سرود خواندن دختران دانش آموز در حضور رهبر انقلاب
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
record20230201183615.mp3
18.99M
💠 مسجد حضرت خدیجة (س) قم، محله کلهری
🔸ویژه برنامه #دهه_فجر
اگر شاه بمب داره، خمینی قم داره
#حکومت_نظامی
مهندسی و خلاقیت در شعار
#مرگ_بر_شاه دیروز، #مرگ_بر_کارتر امروز
#شاه_خونریز #شاه_خائن
#شکست_مفتضحانه
#جهاد_تبیین
ارزونی بود ولی پولی نبود! و کسی نداشت!
#ارزانی_دروغین
بمب دستساز و #سه_راهی
جنایات وحشتناک #ساواک
#خفقان_عمومی
#فاجعه_معیشت🔸
🎙 حاج ابوالفضل الماسی، انقلابی گمنام
🗓 12 بهمن ۱۴۰۱
@masjed_khadijeh
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
15.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مصاحبه نود اقتصادی با دکتر ایزدخواه، نماینده مجلس، درباره مولدسازی
🔘 احتمال ایجاد یک طبقه الیگارشی متصل به دولت !
❌ خصوصی سازی که هم سیاست کلی داشت و هم قانون مبسوط مجلس و هم نظارت دیوان و بازرسی بر آن امکان پذیر بود، آخرش خصوصی خواری شد... حال، مولدسازی توسط ۷ نفرمصون از مجلس و نظارت، چه خواهد شد؟
🔴 هیات رئیسه مجلس، تلاش نکنند نمایندگان منتقد را ساکت کنند. اگر مجلس در راس امور است حق داریم اظهار انتقاد و نگرانی کنیم.
@dr_izadkhah
اینا با خودشون چند چندن؟
همزمان همونایی که میگن مردم ایران بدبختن و هیچی ندارن، میگن مردم ایران از همه دنیا بیشتر مصرف میکنن و در حال اسرافاند
البته که هر دوش دروغه✋️
@hzamanim
قیمت هر لیتر بنزین در هنگ کنگ حدود ۳ دلار و در چین حدود ۱.۲ دلار است. با منطق نئولیبرالها باید سیل قاچاق بنزین از چین به هنگ کنگ روان باشد و راهکار، جز افزایش قیمت بنزین در سرزمین اصلی نباشد. اما نه از قاچاق خبری هست، نه از راهکار افزایش قیمت؛ چون حاکمیت است و اعمال اقتدارش...
@syjebraily
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراض در مقابل بانک مرکزی عراق به دلیل کاهش ارزش دینار در مقابل دلار
این یعنی غیرت نسبت به پول ملی.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دوربینمخفی| من نمیتونم این پیامک رو براتون بخونم
این یعنی قدرت نابازار در ایران.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
از بازار سنتی و اقتصاد کوثری تا بازار مدرن و اقتصاد تکاثری
زمان لازم برای مطالعه: ۲ دقیقه
در ادبیات دینی، سوق را معادل بازار ترجمه میکنند. تا به حال به تفاوت هندسه و فرم در اسواق یا بازارهای سنتی و مدرن اندیشیدهاید؟ در حديثى درباره راه رفتن پيامبر با اصحابشان چنین آمده است که «کانَ یَسوقُ اصحابه» که ناظر بر آن است که ایشان به خاطر فروتنی، اصحاب خویش را بر خود پیش و مقدّم میداشت و به اصطلاح، به جلوتر از خود سوق میداد؛ بر همین اساس و با توجه به ریشه لغوی واژه سوق، بازار اصالتاً فضای پیش رفتن و سوق دادن است (که متناظر با حرکت و عبور میباشد) و نه مکان مکث و توقف.
اما در سبک زندگی معاصر، بسیاری از شهروندان برای گذران اوقات فراغت خویش، به مراکز تجاری و بازارها مراجعه مینمایند به نحوی که بازارگردی در ادبیات معاصر به اصطلاحی کاملاً مأنوس تبدیل شده است و امروزه فضاهای مکث و پاتوق گونه متعددی در بازارها و مراکز تجاری پیش بینی میشود. بر همین اساس و بر خلاف بازار سنتی که هندسه افقی، خطی و متناسب با حرکت داشت، بازار معاصر هندسهای عمودی، مرکزی و متناسب با مکث و توقف دارد.
اما فلسفه این تفاوت ماهوی در چیست؟ اساس اقتصاد در سبک زندگی اسلامی ایرانی، مبتنی بر فرهنگ قناعت بود که از شاخصههای اقتصاد کوثری است و لازمه قناعت این است که خریدار، کمتر به خرید تحریک شود؛ اما اکنون، اقتصاد تکاثری که ماهیت نظام سرمایهداری است سبب شده است تا بازارها و مراکز تجاری به نحوی طراحی شوند که مراجعه کنندگان را به خرید و مصرف هرچه بیشتر تحریک نمایند زیرا مصرفگرایی از مهمترین شاخصههای این نوع نظام سرمایهداری و سبک زندگی معاصر است؛ تا جایی که در این نوع سبک زندگی، اقتصاد آزاد برای رفع احتیاج بازار نیست، بلکه برای ایجاد بازار احتیاج است.
مبرهن است که لازمه ایجاد بازار احتیاج (و نه رفع احتیاج بازار)، ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مصرفگرایی و تحریک مشتری به خرید هرچه بیشتر کالا است و این تحریک، زمانی محقّق میشود که کالاهای بیشتری در دامنه دید وی قرار گیرد؛ این امر نیز منوط به استفاده از تدابیر مختلف طراحی برای گستردهتر کردنِ دامنه دید مشتری در بازارها و مراکز تجاری است.
ترجمان فضایی این نوع ترویج مصرفگرایی عبارت است از: شفافیت فضاییِ هرچه بیشتر فضای داخلی مراکز تجاری و محورهای دید کاملاً باز و گسترده از طریق مواردی همچون ایجاد ویدهای گسترده، کریدورهای بصری کاملاً شفاف، انواع ویترینها و نماهای کاملاً شفاف و شیشهای و جایگزینی هندسه عمودی به جای افقی تا بتوان از طربق ویدهای گسترده و عمودی بین طبقات مختلف، امکان دید بیشتری را به مشتری برای تحریک او به خرید هرچه بیشتر بدهند. در همین خصوص میتوان به اختلاط مغازههای مختلف در مراکز تجاری معاصر نیز اشاره نمود؛ برخلاف بازارهای ستتی که چون راسته راسته بودند و هر راسته مختص به کالای مشخصی بود مشتری به خرید کالای دیگری تحریک نمیشد.
پس میتوان چنین گفت که تفاوت دو نوع معماری در بازارهای سنتی و معاصر، ترجمان فضاییِ تفاوت از اقتصاد کوثری است (انا اعطیناک الکوثر: کوثر/۱) تا اقتصاد تکاثری (الهکم التکاثر: تکاثر/۱)
@baladetayyeb