🔴 رهبریِ حوادث کار حوزه است.
🔹 حضرت آیت الله میرباقری دامت برکاته، عضو مجلس خبرگان رهبری
در دیدار با اساتید و فعالان عرصه طب، ضمن تأیید جنگ بیولوژیک دشمن از طریق واکسن و ویروس منحوس، فرمودند:
1️⃣ رهبریِ حوادث کار حوزه است.
2️⃣ حادثه ی ایجاد شده، گروگان گرفتن سلامت جهانی است.
3️⃣ حقی که با باطل آمیخته شده را باید تفکیک کنید، وگرنه به مشکل میخورید.
4️⃣ پدیده ی کرونا و واکسن ذوابعاد است، آنرا تک بعدی نکنید (مسئله ی افغانستان و آذربایجان نیز در این موضوع تعریف میشود)
5️⃣ فیلم یتیم خانه ی ۲ ساخته شود تا دلیل اصلی کشتار (۹ میلیون نفر ایرانی) مشخص شود!
(دلیل اصلی آن ساخت بیماری و واکسن بود؛ قحطی مصنوعی یک پوشش بود)
🔹پنج شنبه ۲۹ مهر۱۴۰۰ قم
——————————
✅ بروزترین پایگاه خبری طب اسلامی
@t_124ir
#حقایق_را_نشر_دهیم
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
مسئلۀ انقلاب اسلامی .MP3
25.15M
🎧 آیتالله سید محمد مهدی میرباقری :
🔸اصلی ترین مسئله ی پیش روی انقلاب اسلامی چیست و بهترین پاسخ کدام است؟
🔸سند ٢٠٣٠ محقق شده است، دنبال چه می گردید؟
🔸 در ایام #کرونا، بچه های ابتدایی را به فضای مجازی بردند که هیچ کشوری در دنیا این کار را نکرد.
🔸 در داستان کرونا آخرین مرحله ی مسئله را داده ایم دست پزشکان!
📎 ارائه شده در افتتاحیه دورۀ آموزشی طرح فکری، ۱۴۰۰/۷/۲۰
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
به به!
بازی بعدی
ظاهراً بازی مرکب تو دنیا شروع شده.
ما فکر می کنیم یه فیلمه
فقط اون قاعده بازی رو یادتون باشه!
بازی در صورتی متوقف میشه که بیشتر مردم به خروج از اون رأی بدن
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
♨️ گفتگوی زنده اینستاگرامی ♨️
🔺 دکتر رضی & دکتر مقصودی 🔻
✅ موضوع: اقتصاد مسلمین و مسئله وحدت
📆 یکشنبه 1400/8/2
⏱ زمان : ساعت 20
📌در پیج اینستاگرامی:
🆔 Hmaghsoodi
🆔 jara_ir
#اقتصاد_مسلمین
💎 t.me/jarapublic
https://chat.whatsapp.com/K91qX0HqinUDdcAraWmqJN
♨️ گفتگوی زنده اینستاگرامی ♨️
🔺 دکتر رضی & دکتر مقصودی 🔻
✅ موضوع: اقتصاد مسلمین و مسئله وحدت
📆 یکشنبه 1400/8/2
⏱ زمان : ساعت 20
📌در پیج اینستاگرامی:
🆔 Hmaghsoodi
🆔 jara_ir
#اقتصاد_مسلمین
💎 t.me/jarapublic
https://chat.whatsapp.com/K91qX0HqinUDdcAraWmqJN
یک نامه عالی که انشاءالله کاملا عملیاتی شود.
تشکر از دکتر خاندوزی عزیز
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
و یک توییت خوب از دکتر خاندوزی.
تشکر آقای دکتر.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غافل دادیم دل به دستت
ما را یاد و تو را فراموش
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
طالبان خواستار خرید نفت از ایران شد
🔹رئیس اتاق تجارت و سرمایهگذاری طالبان: افغانستان آماده خرید نفت از ایران است و امیدواریم ایران در این مورد مساعدت لازم را داشته باشد.
@Farsna
این بهترین فرصت است برای مبادله ای با این محتوا:
فروش نفت و فراورده در ازای حق ترانزیت زمینی به چین و ...
چه کنیم که ذهن کوتاه مدت سیاستگذار، معمولا این مبادله را نمی فهمد، حتی اگر بشنود. امیدوارم آقای قاسمی که هم نفت را میفهمد و هم حاکم بر جاده است این پیام را بشنود.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
خالی تر از خزانه خالی...
ذهن کسی است که کیف پولش را به دزد میسپارد...
علی برکت الله
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
متغیر جدیدی که در دوران حسن روحانی به مشکلات اقتصادی کشور افزوده شد، #شاخص_بورس بود. امید که این متغیر از ادبیات ذهنی مردم ما حذف شود.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
از دشمن نمیشود انتظار دیگری داشت.
دولت در حال کارامد شدن است.
نفوذیهای دشمن هم حتما فعالند.
دولت را باید به سرعت تصفیه کرد. ملاطفت بیش از حد، تبعات جبرانناپذیری دارد.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا (1⃣)
🔴 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی:
🔷 بحمدالله خداوند در این مرحله از انقلاب اسلامی، نیروهایی که برای گذار از این مرحله نیاز داریم را تربیت کرده است. حضرت آقا همیشه دنبال تربیت این نیروها بودند و بهدنبال به نتیجه رسیدنش بودند؛ یادم هست فعالانی در سال ۱۳۹۲ خدمت حضرت آقا رسیدند و ایشان به این مضمون فرمودند که من منتظر شماها بودم. یعنی ایشان سرمایهگذاریهایی انجام دادهاند و منتظر به نتیجهرسیدنش بودند. جمعهای فعال آتشبهاختیار، محصول همان برنامهریزی است و امیدواریم کار انقلاب با اینها جلو برود.
🔷 این مرحله از انقلاب، مرحله تحقق #انقلاب_فرهنگی است. باید فرهنگ جامعه خودمان و زندگی بشر را از سطوح بنیادین تا سطوح روبنایی تغییر دهیم و این کار، نیاز به آدمهای اهل این میدان دارد که بتوانند انقلاب فرهنگی را، از جمله در حوزه #بهداشت و سلامت دنبال کنند. ما با یک امر بزرگ مواجه هستیم که باید با آن خوب برخورد کنیم و ظرفیت انقلاب اسلامی را برای ایجاد تغییرات بزرگ پیش ببریم. ما باید بدانیم در مواجهه با فرهنگ مدرن، بهخصوص در مواجهه با #فرهنگ_تخصصی مدرن چه باید کرد.
🔷 مأموریت کنونی حوزه، مأموریت رهبری حوادثی است که تاثیرگذار بر فرایندهای جهانی هستند. الآن ظرفیت حوزه ظرفیت #پاسخگویی_به #مسائل_مستحدثه است؛ یعنی حادثهای سیاسی یا حادثهای در حوزه سلامت و حوادث دیگر ایجاد میکنند و بعد میخواهیم نحوه مواجهه خودمان را با این حادثه بیان کنیم. همین مواجهه ما با حوادثِ ایجادشده هم بر اساس فقه فعال نیست. یعنی نهتنها #فقه #رهبری_حوادث نداریم، بلکه در مواجهه با حوادثِ ایجادشده هم مواجهۀ فعالی نداریم.
امام(ره) فرمودند که حوزه باید نبض زمان را در اختیار داشته باشد. در منشور روحانیت میفرمایند: استراتژی حاکم بر جهان را مستکبرین تعیین میکنند، ولی انقلاب اسلامی باید تعیین کند و حوزه باید در این مقیاس حضور پیدا کند.
پس جایگاه ما باید تغییر کند و برخوردمان باید برخورد ایجاد حادثه بشود و حوادث اثرگذار بر پیشرفتهای جهانی و فرایندهای جهانی ایجاد کنیم [و لااقل مواجهه ما با پیشامدها، مواجهه انفعالی نباشد.]
🔷 موقف ما باید موقف ایجاد و رهبری حوادث باشد (#حادثهسازی). اما در یک قدم قبلتر، در مواجهه با حوادث و مسائلی که دیگران ایجاد کردهاند، باید توجه داشته باشیم که این حوادث و مسائل را از سه زاویه میتوان بحث کرد:
۱. از زاویه تبیین حکمِ موضوع. یعنی آن را موضوعی ببینید که میخواهید حکمش را بیان کنید.
۲. آن مسئله را در یک ساختار کلان ببینید و نسبتهایش را ببینید و حکم بدهید.
۳. برای بهینه آن موضوع حکم بدهید.
ما معمولاً از زاویه تبیین حکمِ موضوعات با مسئلهها و حوادث مواجه میشویم؛ از جمله در حوزه سلامت. فرض کنید در یک پدیدهای در حوزه سلامت، ما آن را بهعنوان یک موضوع در نظر میگیریم و با آن مواجه میشویم و سعی میکنیم حکمش را استنباط کنیم؛ اما نسبتش را با بقیه موضوعات نمیبینیم و همچنین بهینه آن موضوع را نمیبینیم [و فارغ از اینها حکم میدهیم.]
اینهم خلأ دوم در حوزه است؛ یعنی غیر از اینکه رهبری حوادث نداریم، در مواجهه با موضوعات هم #مواجهه_موضوعی میکنیم [و تناسبات موضوع و بهینه موضوع را در نظر نمیگیریم].
استاد ما _ خدا رحمتش کند _ میفرمود که برای این مداد، سه لایه حکم میتوانید بدهید؛ یکی اینکه این مداد را ابزار ارتباط و ابزار کتابت در نظر بگیرید و حکمش را بیان کنید؛ بگویید آیا کتابت با این مداد جایز است؟ آیا میتوانیم با آن با نقاشی بکشیم؟ و... و حکم تولیدش و فروشش و خریدش چیست؟ این میشود احکام این موضوع.
اما لایه دوم این است که بگویید نسبت این مداد با سایر ابزارهای ارتباطی چیست و چه سهمی را باید به این مداد در بین ابزارهای ارتباطاتی بدهیم؛ یعنی نظام نسبتها و نظام اولویتها را باید مشخص کنیم وسپس حکمش را بیان کنییم. این حکم هم حکم همین موضوع است. صدور چنین احکامی، الآن در دست نظام کارشناسی است نه در دست نظام فقاهت. ما حکمی در این زمینه نداریم و نظام کارشناسی با یک نگاه سیستمی دراینباره نظر میدهد. لایه سوم حکم این است که بهینه این موضوع چگونه باید واقع شود. آیا همیشه باید با خودکار بنویسیم؟ یکموقعی با چکش روی سنگ مینوشتند، کمکم کاغذ آمد و بعد صنعت چاپ شکل گرفت و حالا میگویند این قلم باید به قلم نوری و... تبدیل بشود. آیا در این بهینهها حکم داریم یا خیر؟ ما دنبال حکم بهینه موضوعات نیستیم.
این الگو، در همه موضوعات، از جمله در موضوعات سلامت هم وارد میشود.
ادامه دارد...
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا (2⃣)
🔵 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی:
با توجه به نکاتی که عرض شد، ما در مواجهه با موضوعاتی مثل #کرونا، باید جایگاه موضوعات را بفهمیم. پدیده کرونا #پدیده_تمدنی است و یک موضوع خُرد در داخل یک تمدن نیست. پدیده کرونا پدیدهای است که با آن میخواهند جهان را بازسازی کنند و آن #نظم_قدیمی را که ایجاد کرده بودند و تحت تأثیر انقلاب اسلامی شکسته شد، میخواهند خودشان به هم بریزند و بنای جدید بسازند. قبلاً هم عرض کردهام که آنها در در جنگهای جهانی، #امنیت جامعه جهانی را به گروگان گرفتند و ساختار جهانی و نظم جدید بینالمللی را بر محور سازمان ملل درست کردند، و امروز هم میخواهند #سلامت مردم را به گروگان بگیرند و با آن نظم جدید جهانی ایجاد کنند. البته در این دور، بهشدت منفعل از انقلاب اسلامی هستند. شاید هم «وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ» دارد اتفاق میافتد! حالا خراب کنند، ببینیم آیا میتوانند دوباره درستش کنند یا خیر!
علیایحال این پدیده در مقیاس تغییر نظم جهانی است؛ میخواهند #نظم_جدید و نظام جدیدی ایجاد کنند؛ شاید بتوان گفت که این نظم جدید، سه متغیر اصلی دارد؛ یکی اینکه میخواهند محور را از غرب به شرق ببرند و دوم اینکه فرهنگ حاکم بر جهان را به یک فرهنگ ترکیبی تبدیل کنند و یک نوع معنویت مبهم نظیر معنویت کنفوسیوسی و... را تقویت کنند و سوم اینکه این نظم جدید را از جهان حقیقی به جهان مجازی انتقال دهند و رؤیای امریکایی را به رؤیای حکمرانی مجازی تبدیل کنند. شاید بتوان گفت که این سه تحول، متغیرهای اساسیِ نظم جدیدی است که میخواهند ایجاد کنند.
یکی از ابزارهای اصلی آنها برای ایجاد این نظم جدید، گروگان گرفتن سلامت جامعه جهانی از طریق کروناست. لااقل یکی از سناریوها این است؛ سناریوهای تندتر هم قطعاً قابلفرض است.
پس در مواجهه با موضوعاتی مثل سلامت و کرونا و سایر موضوعات، باید سطح موضوعات را بشناسیم و در سطح خودشان با آنها روبهرو شویم والا آن موضوعات قابل کنترل و مدیریت نخواهد بود.
مثلاً بهنظر میآید اگر با ادبیات حضرت آقا بخواهیم بیان کنیم، اصل #انقلاب_اسلامی امام(ره) یک حادثهسازی در مقیاس #رنسانس بود. آنها یک دوران جدید ایجاد کردند، امام هم یک #عصر_جدید ایجاد کرد. مرحله دوم آن هم ایجاد یک نظام است که نه سوسیالیستی است نه سرمایهداری. کمااینکه انقلاب امام نه سرمایهداری بود نه مبارزه مسلحانه و نه مبارزه پارلمانتاریستی.
پس حادثهسازی، باید در وِزان آن حوادثی باشد که دشمن ایجاد میکند. آنها دوران جدید ایجاد کردند و امام هم یک عصر جدید ایجاد کرد که عصر امامخمینی(ره) است.
در باب واکسن هم یک نکته کوتاه عرض کنم که: ممکن است نقدهای زیادی بر واکسنهایی که در جهان تولید میشود وارد باشد، اما باید بدانید که نمیتوان همه ابعاد واکسن را کاملاً و همهجانبه رد کرد.
یکی از اتفاقاتی که در اینگونه دستاوردها میافتد امتزاج حق و باطل و ترکیبشدنِ جنبههای مثبت و منفی و مضار و منافع است تا قابلپذیرش بشود. امیرالمؤمنین(ع) در خطبه پنجاه نهجالبلاغه میفرمایند: «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى». بنابراین، دنیای استکبار آنجایی که حق و باطل را ترکیب میکند دنبال حق نیست، بلکه اراده باطل میکند و با این آمیختگی میخواهد در کنار حقش، باطلش را القا و محقق کند؛ اما از این طرف، شما باید جنبههای حق و باطل و آثار مثبت و منفی را در این محصولات، تفکیک کنید؛ وگرنه اگر همه آثار واکسن را بالکُل نفی کنید، از شما قبول نمیکنند. (۱۴۰۰/۷/۲۹)
☑️ @mirbaqeri_ir
#تلخند
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
تناقضات نئولیبرالی...
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه ربطی به اقتصاد داره؟
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
ماجرای ما ماجرای پسری هست که زمان خوردن قورمهسبزی مادر، دائم به فکر پیتزای سر سفره همسایه هست
نه اون گیرش میاد نه از این لذت میبره
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️آقای حاج علی اکبری اینها را هم منع کنید❗️
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
❗️آقای حاج علی اکبری اینها را هم منع کنید❗️
۱از۲
می فرمایند: "طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل [مبارزه با فساد و عدالت خواهی] بصورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!"
❗️آقای حاج علی اکبری بر این اساس از نشر این خطبه ها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید:
1⃣ امام جمعه کوفه!
ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه بعنوان مرکز حکومت؛ از ضرورت:
- خراب کردن مسجد برای بازگرداندن #خانه_جعفر به ورثه اش!
- بازگرداندن زمین های تقسیم شده #خیبر بین عده ای معلوم به بیت المال !
سخن گفته اند.(۱)
می بینید بشدت مصداقی و معین است! نمونه های بیشتر هم در مجموعه خطبه های ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهج البلاغه سانسورش کنند تا امام جمعه ای تأسی نکند!
2⃣ امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)!
فرموده اند: "طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است #بین_بزرگراه_بابائی_تا_ارتفاعات_قوچک ، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا می روم و ارتفاعات را حرکت می کنیم، راه می رویم. هر وقت آنجا می روم دلم می لرزد، چون می دانم ده ها چشم طمع کار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! می دانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش می لرزد، یک بوستان بزرگ شاید چند صد هکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به #ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و #وزارت_اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد"(۲)
این امام جمعه تهران از پدیده کوه خواری در شهر سابقشان مشهد هم گفته اند!
❓آقای حاج علی اکبری بگوید؛ آن امام جمعه "عدالتخواه مصنوعی(!)" چیزی غیر از این جنس حرفها درباره منطقه خود می گفت؟!
❗️آقای حاج علی اکبری بجای طرح فسادها(زمین خواری ها و کوه خواری های آشکار و...) در خطبه ها، #صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح می کند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. میفرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه می دانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد!
❓وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمی کند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان می تواند مانع فساد کوه خواری و... در منطقه اش شود؟!
❗️اگر یک در هزار مثل همین نمونه یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی میشود مسأله را حل کرد؟!
در خوشبینانه ترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بی خبرید!
🔘 ورودهای مصداقی مذمومی که منع نمی شود!
⏪ ادامه در بخش بعد
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
❗️آقای حاج علی اکبری اینها را هم منع کنید❗️
۲از۲
🔘 ورودهای مصداقی مذمومی که منع نمی شود!
از ورود موردی و منطقه ای در تبعیض و فساد (مثل هفت تپه ها و هپکو ها و کوه خواری ها و...) منع می کنند؛ در حالیکه باید از ورودهای جناحی بنا به دستور صریح امامین انقلاب منع کنند که نمی کنند و نماز جمعه را حتی برای همه گرایش های اصولگرا نگذاشته اند!
این دستور صریح رهبر انقلاب است:
"من فقط دو سه نکته را مورد تأکید قرار میدهم: یکى، این #حالت_پدرانه برخورد کردنِ آقایان در شهرها و در مراکز نماز جمعه [است]؛ این واقعاً مهم است. یکى از خطرهایى که انقلاب را تهدید میکند -که انشاءالله اگر یادم نرود دو سه جملهاى عرض میکنم- همین است که مردم دچار دودستگى بشوند و جناحبندى و صفبندى و خط و خطوط بر مردم حاکم بشود.
اگر امامجمعه به زبان بگوید که من به جایى وابسته نیستم، جناحى را تقویت نمیکنم، حتّى در نماز جمعه این را تأکید هم بکند، امّا در واقع اینجور نباشد، مردم میفهمند. اینجور نیست که ما که در تریبون نماز جمعه هستیم، به مردم بگوییم ما به هیچ طرف وابستگى نداریم، با کسى کارى نداریم، از کاندیدایى -کاندیداى مجلس- حمایت نمیکنیم، ما پدر همه هستیم، امّا در کنار حرفهایمان، با تعبیراتمان، با گوشه کنایههایمان، با بعضى از کارهاى جنبى برخلاف این گفته و ادّعا عمل کنیم! مردم زود میفهمند. این اشتباه است که ما خیال کنیم که مردم به زبانْ فریب میخورند و خیال میکنند ما به یک طرفْ گرایش خاصّى، به یک جناحْ تمایل خاصّى یا تقویت خاصّى نداریم؛ نه، مردم این را حس میکنند و اختلاف بین قول و عمل امامجمعه اثر معکوس هم خواهد بخشید. من عرض میکنم واقعاً باید آقایان ائمّهی جمعه، پدرانه برخورد کنند."(۳)
❗️اگر آقای حاج علی اکبری از نمونه های خروج از این دستور و ورودهای مصداقی جناحی مذموم بی خبرند تا جوانان انقلابی برایشان از برخی ائمه جمعه مشهور فهرست و مستند کنند!
❗️در برخی مراکز استانها کار به جایی کشیده که بسیاری از نیروهای انقلابی و حتی اصولگرا در نماز حاضر نمیشوند، چون امام جمعه محترم فقط یک گرایش از اصولگرایی را قبول و تقویت می کند و لیست و گروه فعال دیگر را شدیدا نفی و طرد می کند!
❗️برخی سابقین شان رسما و علنا در تشکلی سیاسی برای لیست بندی انتخابات حضور هم یافتند و این اصلا پدیده نادری نیست!
❗️واقعا عجیب و جالب است که رئیس شورای سیاست گذاری نماز جمعه در این ورودهای مصداقی مذموم هیچ عملکرد و خط کشی ای ندارد و ورود موردی و منطقه ای علیه تبعیض و فساد را با آن طاق زده است!
.........................
۱.الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهج البلاغه آورده است
۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb
اگر ملانقطی نگوید این سخنان امام جمعه تهران در خطبه انشاء نشده است!
۳.https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2124
📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۸/۶
☑️ @m_ghanbarian
دکتر حمیدرضا مقصودی
❗️آقای حاج علی اکبری اینها را هم منع کنید❗️ ۲از۲ 🔘 ورودهای مصداقی مذمومی که منع نمی شود! از ورود مو
اگر مسئولان ستاد نماز جمعه، افرادی را به امامت جمعه برمیگزینند که قدرت تشخیص سره از ناسره را ندارند و برای گزارههایی که مطرح میکنند، قدرت احتجاج شرعی و قانونی ندارند و حرفهای آنها پشت تریبون نمازجمعه حجیت شرعی و قانونی ندارد، که مشکل از خود ستاد است و انتخابهایش.
اما اگر امامان جمعه به عنوان نمایندگان و امنای ولی فقیه، مجتهدانی هستند که قدرت تشخیص سره از ناسره را دارند، تفاوتی نمیکند که در مصادیق ورود کنند یا در موضوعات عمومی. و البته ورود آنها در مصادیق نیز اگر صلاح شرعی بدانند، به طرح در تریبون نماز جمعه منتهی میشود و این نیز یک امر اجتهادی است.
آقای حاج علیاکبری بهتر است به نظام اجتهادی امامت جمعه، قیودات غیرقابل دفاع نزنند که نتیجه این میشود که مجتهدان و دانشمندان دین، این تریبون را رها کنند و سپرده شود این تریبون به دست آنهایی که فقط چشم میگویند.
و مبراست نظام مقدس امامت جمعه در جمهوری اسلامی از بله قربان گویان.
چقدر برای توجیه فسادهای مبرهن و اثبات شده و عمومی شده و مورد مطالبه مردم احترام قائلند که برای آن متاسفانه مسلک امامت جمعه را نیز منحرف میکنند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
پاسخ یکی از مخاطبان به مطلب فوق:
قضاوت با مخاطبان محترم
سلام و ارادت
فساد ستیزی امام جمعه با اینکه سوت زن فساد بشه خیلی متفاوته
بدیهی است که انتساب فساد به افراد و مصادیق لازمه اش انجام روند قانونی و حقوقی در دستگاه های مربوطه و قوه قضاییه است
مثال هایی که از امیر المومنین آورده هم بی ربط است
امیرالمومنین خود حاکم و فاضی بودند
کجا پیدا میکنید که کارگزار بلند بشه هر جا تریبون اومد دستش سوت زنی فساد کند
ان هم زمانی که حکومت اسلامی برپا شده
امام جمعه اگر بخواهد با فساد منطقه خودش مبارزه کند، راحت ترین کارش همین استفاده از تریبون است
بلد باشد کل مسئولین شهر گوش به زنگش می شوند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
مدتی قبل به همت سید جواد نقوی خبرنگار پرکار حوزه اندیشه و به میانداری روزنامه فرهیختگان، گفتگو مفصلی با حجه الاسلام مجتبی نامخواه، دانش آموخته دکتری علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم و کنشگر فعال عدالتخواهی داشتم.
هر دو در افول نماز جمعه اتفاق نظر داشتیم و از اینکه تجمع نماز جمعه و خطبه ان نمیتواند، در فضای سرگشتگی و بی عدالتی موجود نمیتواند مفسد واقع بشود متاسف بودیم، اما در اینکه علت این افول چیست، اختلاف بزرگی بین ما شکل گرفت که خیلی زودخودش را نشان داد.
قسمت اول این گفتگو ۶ آبان ١۴٠٠ در صفحه ١۴ و ١۵ روزنامه فرهیختگان منتشر شد.
https://farhikhtegandaily.com/news/62577
@social_theory