15.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قیمت گذاری آزاد میشه این.
بعضی اجناس قیمتشون هیچ منطقی نداره.
اگه بررسی کنیم و منطق قیمت گذاری رو بررسی و اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات حل میشه
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
انحصارگری علمی!
ما در زمینهی کارهای تحقیقاتی و درج مقالات علمیِ خود در مجلات I.S.I گاهی دچار مشکلاتی میشویم. البته همانطور که ذکر کردند، حجم مقالاتی که از ما چاپ شده، خوب است؛ اما من اطلاع دارم - بخصوص در زمینهی علوم انسانی - که بعضی از مجلات I.S.I اصلاً مقالهی محقق ما را چاپ نمیکنند؛ چرا؟ به خاطر اینکه با مبانی آنها سازگار نیست. بله، ممکن است ما دربارهی فلسفه، روانشناسی، تربیت و دیگر مباحث حرفهایی داشته باشیم؛ پژوهشگر ما تحقیقی کرده و به نقطهیی رسیده - همان چیزی که ما میخواهیم - و مرزی را باز کرده که با خاستگاه این دانش - که غرب است و با ارزشهای آن هماهنگ است - سازگار نیست؛ لذا مقاله را چاپ نمیکنند! این هم پاسخ سادهلوحیِ بعضیها که خیال میکنند دنیای لیبرال - دموکراسی به معنای واقعی کلمه باز است و هرکس هرچه میخواهد، میتواند بگوید؛ نه، آنها حتّی پژوهش علمی را هم با میزان کار میکنند! این، از جملهی چیزهای هشداردهنده و عبرتانگیز است. اگر شما اطلاع ندارید، تحقیق کنید؛ خواهید رسید به آنچه من عرض میکنم.
ما شنیده بودیم که زمان استالین میگفتند حکومت استالین به پژوهشگاههای علمیِ خود میگوید من این نتیجه را میخواهم دربیاورید! علم، آزاد نبود. البته این قضیه را هم امریکاییها و غربیها میگفتند. آنوقتها ما یقین میکردیم که همینطور است، ولی الان بنده شک میکنم. از بس میبینم حرفهای خلاف میزنند، میگویم شاید این هم تهمتِ به استالین بوده! میگفتند - راست یا دروغ - اگر یک کاوش علمی، نتیجهاش برخلاف اصول دیالکتیک درمیآمد، استالین این را قبول نمیکرد؛ میگفت باید طوری تحقیق کنید که به این نتیجه برسد! الان ما در دنیای لیبرال - دموکراسی این را به چشمِ خودمان داریم میبینیم؛ منتها به شکل مدرن و منظم و با نزاکت و اتوکشیده و کراوات بستهاش! تحقیق علمیِ پژوهشگر مسلمانی که در فلان موضوع برخلاف چارچوبهای داوران I.S.I حرفی زده، قابل درج در آن مجله نیست!
بیایید روی ایجاد یک مرکز I.S.I اسلامی فکر کنید و در این خصوص با کشورهای اسلامی وارد مذاکره شوید. ما خوشبختانه در بین کشورهای اسلامی، پیشرفته هستیم. البته ایجاد این مرکز اسلامی معنایش این نیست که رابطهی خود را با مجلات I.S.I در دنیا قطع کنیم؛ نه، این مرکز را هم بهوجود بیاوریم تا متعلق به خودمان باشد؛ این هم بشود یک مرجع معتبر. از این کارها هرچه بیشتر بکنید، انشاءاللَّه به پیشرفت کشور بیشتر کمک خواهید کرد.
بیانات رهبری در دیدار جمعی از رؤسای دانشگاهها، ۱۳۸۳
نقل از گروه حلقه روانشناسی اسلامی در پیام رسان بله
http://eitaa.com/islamic_psychology
خانم نوشین هاشمی هستند. رئیس بنیاد HAND و بورسیه کننده #بچه_های_شیکاگو. خیلی اتفاقی کلینتون در کنفرانس IDEA از ایشان تشکر میکند. کاملا اتفاقی در جلسهای با آلبرایت عکس یادگاری میگیرند. خیلی تصادفی کنار پلوسی افتادهاند. کاملا ناخواسته با بچههای شیکاگو در IMF گردهم آمدهاند...
@syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
⛔️ایشان یکی از کسانی هستند که توسط بنیاد HAND بورسیه شده است و اقتصاد خوانده اند و از نظریه پردازان تک نرخی کردن بنزین هستند! دلایل زیبای ایشان را می توانید در تصویر مشاهده کنید!
⚠️وقتی می گوییم آبان ۹۸ هم زیر سر تفکر این افراد بوده است، نگویید توطئه می کنید!
#بنیاد_HAND
#بچه_های_شیکاگو
@jebhetse
15.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شما با ۲۰۰ هزارتومن چقدر چیپس برای فرزندانتون می تونید درست کنید؟
بسیاری از تولیدات کارخانه ها بسیار گرانتر از آنچه فکر می کنید به دست شما می رسد. و این یعنی بهره وری در کارخانه های بزرگ سرمایه داری، یک دروغ بزرگ است.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
🔺افزایش ۲۰ درصدی بهای سوخت در پاکستان
🔹دولت پاکستان پس از چند دور مذاکرات فشرده با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام جدید، بهای سوخت را افزایش داد و اکنون مردم این کشور بنزین را هر لیتر حدود ۲۶ هزار تومان دریافت میکنند.
🔹قیمت بنزین در پاکستان با افزایش ۳۰ روپیهای در هر لیتر از ۱۴۹.۸۶ به ۱۷۹.۸۶ روپیه و گازوئیل با افزایش ۳۰ روپیه ای به ۱۷۴.۱۵ روپیه افزایش داده شد. /ایرنا
@akharinkhabar
از اولین شروط صندوق بین المللی پول برای وام دادن به هر کشوری، گران کردن اجناس یا اجرای گونه ای از تعدیل و ریاضت اقتصادی است.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
در محضر امام:
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
ما مِنْ عَبْدٍ اَسَرَّ خَيْرا فَذَهَبَتِ الاَْيّامُ اَبَدا حَتّى يُظْهِرَ اللّه ُ لَهُ خَيْرا وَ ما مِنْ عَبْدٍ يُسِرُّ شَرّا فَذَهَبَتِ الاَْيّامُ حَتّى يُظْهِرَ اللّه ُ لَهُ شَرّا.
✳️ هر بندهاى كه کار خيرش را پنهان كند، با گذشت زمان خداوند حتما خيرى را از او آشكار مىسازد، و هر بندهاى كه شرّى را مخفیانه انجام دهد (و توبه نکند) ، با گذشت زمان خداوند شرى را از او آشكار مىگرداند.
📚 بحار الأنوار : ج ۴، ص ۲۸۲
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
أبعَدُ ما يَكونُ العَبدُ مِنَ اللّهِ أن يَكونَ الرَّجُلُ يُواخي الرَّجُلَ و هُوَ يَحفَظُ (عَلَيهِ) زَلاّتِهِ لِيُعَيِّرَهُ بِها يَوما ما.
✳️ دورترين بنده از خدا، آن مردى است كه با دیگری طرح دوستى افكند و [حسابِ] لغزشهاى او را نگه دارد تا روزى به واسطه آنها او را سرزنش كند.
📚 اصول کافی : ج۲، ص۳۵۵
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
مَا سَدَّ اللَّهُ عَلَی مُؤْمِنٍ بَابَ رِزْقٍ إِلَّا فَتَحَ اللَّهُ لَهُ خَیْراً مِنْهُ.
✳️ خداوند هیچ دری از رزق را بر مؤمن نمیبندد، مگر اینکه بهتر از آن را برای او میگشاید.
📚 بحار الأنوار: ج ۶۹، ص ۵۲
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
ما بلى الله العباد بشئ أشد عليهم من إخراج الدراهم.
✳️ خداوند بندگان را به چیزی سختتر از خرج کردن پول (خمس و زکات و انفاق و ... ) امتحان نکرده است.
📚 بحار الانوار: ج ۷۰، ص ۱۳۹
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
مَا نَهَاهُ اَللَّهُ عَنْ شَيْءٍ إِلاَّ وَ قَدْ عَلِمَ أَنَّهُ يُطِيقُ تَرْكَهُ وَ لاَ أَمَرَهُ بِشَيْءٍ إِلاَّ وَ قَدْ عَلِمَ أَنَّهُ يَسْتَطِيعُ فِعْلَهُ، لِأَنَّهُ لَيْسَ مِنْ صِفَتِهِ اَلْجَوْرُ وَ اَلْعَبَثُ وَ اَلظُّلْمُ وَ تَكْلِيفُ اَلْعِبَادِ مَا لاَ يُطِيقُونَ.
✳️ خداوند از هیچ امری نهی نکرده مگر آنکه میدانسته بندگان توان ترکش را دارند و به هیچ چیز امر نمیکند مگر آنکه میدانسته استطاعت انجامش را دارند.
چرا که در صفات حضرت حق، جور، عبث، ظلم و تکلیفکردن به چیزی که در طاقت بندگان نیست وجود ندارد.
📚 احتجاج طبرسی: ج۲، ص۳۳۶
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَمَلاً مِنْ أَحَدٍ يَعْجَلُ فِي تَثْرِيبٍ عَلَى مُؤْمِنٍ بِفَضِيحَتِهِ
وَ لاَ يَقْبَلُ مِنْ مُؤْمِنٍ عَمَلاً وَ هُوَ يُضْمِرُ فِي قَلْبِهِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ سُوءً.
✳️ خداوند نمىپذيرد عمل كسى را كه در تخريب و رسوايى برادرش شتابزدگى كند.
همچنين عمل مؤمنى را كه در قلب خود قصد بدى نسبت به مؤمن دیگری دارد را نیز نمىپذيرد.
📚 المؤمن: ج ۱، ص ۷۲
🏴🏴 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi