فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بنام خدا
ذکر روز دوشنبه:کثرت مال
۱۰۰ مرتبه یاقاضی الحاجات (ای برآورنده حاجات)
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌐 ravazadeh.com
فراتر از بدحجابی و انقلابی گری
👈رهبرانقلاب فرمود در جمع علما تذکر دادم که بدحجابی را نباید عامل بی دینی دختران بدانیم و چه بسا دخترانی که با همین حجاب انقلابی و معنوی اند.
🔹این سخن رهبری هرچند جدید نبود و سالها پیش نیز تذکر داده بودند، اما موج گسترده از تحلیل های مرتبط را براه انداخت. در این میان روایت ضدانقلاب مهم نیست؛ طبیعی است که عصبانی شدند.
🔹روایت دوم مربوط به کسانی است که خیال کردند این حرف به معنی کم اعتنایی به مساله حجاب است. این افراد پیشتر نیز تلاش می کردند مساله حجاب را بی اهمیت جلوه دهند و این سخنان را تائید حرفهای قبلی خود گرفتند. روشن است که چنین نیست. رهبری در همین سخنرانی روشن فرمودند حجاب امر ضروری دین است و لذا بدحجابی را به عنوان یک نقص پذیرفتند. این فرق می کند با جماعت غربزده و متحجری که منکر مساله حجاب اند.
🔸اما دسته سوم جمعی از تحلیلگرهای متدین هستند که خیلی این حرف رهبری را نپسندیدند. گوئی تصور کردند این حرف کوچک کردن مساله حجاب است. مخاطب یادداشت این افراد هستند. موضوع نیز فراتر از حجاب است. مختصری همراه باشید.
با جماعتی مواجه شدم که می گفتند ما حرف رهبری را قبول نداریم اما چون ایشان را دوست داریم سمعا و طاعتا. بله تعبیر شیرینی است. چه بسا حق هم همین است. اما کافی نیست.
افراد باید تلاش کنند منطق سخنان رهبری را بفهمند. اگر چنین شد می توانند خود نیز راه بر باشند و رهبر را مدد دهند.
🔸اما دسته سوم جمعی از تحلیلگرهای متدین هستند که خیلی این حرف رهبری را نپسندیدند. گوئی تصور کردند این حرف کوچک کردن مساله حجاب است. مخاطب یادداشت این افراد هستند. موضوع نیز فراتر از حجاب است. مختصری همراه باشید.
با جماعتی مواجه شدم که می گفتند ما حرف رهبری را قبول نداریم اما چون ایشان را دوست داریم سمعا و طاعتا. بله تعبیر شیرینی است. چه بسا حق هم همین است. اما کافی نیست.
افراد باید تلاش کنند منطق سخنان رهبری را بفهمند. اگر چنین شد می توانند خود نیز راه بر باشند و رهبر را مدد دهند.
حالا سراغ منطق بحث رویم؛ به روش های مختلف می شود موضوع را توضیح داد. مثل اینکه مگر می شود یک نقص دلیل بر بی دینی و یا خروج از انقلاب شود؟ اساسا مگر بقیه و یا حتی باحجاب ها بی نقصند؟ مگر آنها که ظاهر انقلابی دارند معصومند؟
👈اما حرف فراتر از این است. گوئی در قیاس انقلابی بودن و محجبه بودن، سبقت با کسی است که انقلابی است. این مهم وقتی توجه مرا جلب کرد که رهبری با تاکید فرمودند این تذکر را در جمع علما دادم. به تعبیری ریشه بدفهمی درباره قیاس بدحجابی و انقلابی گری را باید در نسبت فقه فردی و حکومتی تحلیل کرد. امری که چه بسا برای برخی از اهل علم نیز روشن نیست.
🔹خلاصه کلام اینست که انسان متدین و اهل نماز و روزه و حج در ذیل حکومت طاغوت ممکن است عاقبت بخیر نشود و حتی دینداری اش ناخواسته کمک به ظلم باشد اما انسان خطاکار ذیل حکومت دینی امید است عاقبت بخیر شود. چرا؟
چون حکومت دینی خود فی نفسه درمانگر است و مثل جریان آب می ماند و افراد را با هرگرایشی کم و بیش به سمت حق می برد. طبیعی است که در این مسیر هرکس حق مدار تر باشد سرعتش در حرکت بیشتر است اما بقیه نیز کم و بیش در حرکت اند؛ مگر اینکه با علم و آگاهی قصد عناد ورزیدن داشته باشند.
«دختر بدحجاب» همچون «دختر باحجاب دارای خطا» و البته مثل همه مردم ذیل انقلاب اسلامی امید به اصلاح خواهند داشت چون حرکت نهایی این انقلاب با همه ضعف و قوتش درمان کننده است و حرکت دهنده به سمت حق.
🔹در اینباره حرف بسیار است. این متن تنها یک تلنگر بود برای اهلش که تذکر دهد اصل بحث را کجا باید رجوع کرد.
✅ یک روایت را مرور کنیم که اصل اصل اصل حرف است.
این روایت را هم از امام باقر علیه السلام داریم و هم امام صادق علیه السلام.
معنای روایت چنین است که قطعا قطعا قطعا (با سه تاکید) عذاب میکنم هر کس که ولایت امام ظالمی را بپذیرد که از سمت الله تعیین نشده ولو آن آدم در رفتارها شخصی خود انسان نیکوکار و سالمی باشد. و با همین سه تاکید قطعا قطعا قطعا میبخشم کسی را که ولایت امامی که از جانب خداوند تعیین شده است و عادل است قبول کرده است اگرچه نسبت به خود گنهکار باشد. کافی ج ۱ ص ۳۷۶
🔹حرف تمام است.
👈و اما اینهمه گفتیم، اما رهبر انقلاب ازین فراتر فرمودند؛ اینکه همین بدحجاب ها به واسطه تعلق و محبت شان به انقلاب به اغتشاش گران تودهنی زدند.
این یعنی نه تنها امید به درمان خطاها ذیل انقلاب وجود دارد، بلکه همین فرد با هر نوع ظاهری می تواند از مجاهدین باشد.
همشهری
🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
⬅️ سایت:
🌐 hamiyanekeshavarzi.ir
⬅️ سروش:
🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi
⬅️ اینستاگرام:
📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi
⬅️ تلگرام:
☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi
⬅️ ایتا :
✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
#راه_پیشرفت_انقلاب_سلامت
#جامعه_سالم_جامعه_پیشرفته
#احیای_سلامت #طب_اسلامی_ایرانی #سبک_زندگی #طب_سنتی #دکتر_روازاده #بدحجابی
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بحران بهداشتی فرانسه و اعتراضات کادر درمان ادامه دارد
هزاران نفر از کادر پزشکی فرانسه در اعتراض به شرایط کار و حقوق در خیابانهای پاریس تظاهرات برگزار کردند.
پزشکان فرانسوی از شلوغی بیمارستانها در میانه همهگیری آنفلوانزا، کرونا و برونشیولیت در این کشور شکایت دارند.
فلورنس لاپیکا پزشک عمومی به شبکه فرانوسی BFMTV گفت: همهگیری وجود دارد اما بیماران مزمن هم هستند. امروز دیگر توانایی مدیریت بیماران خود را نداریم چه نوزاد باشند چه سالمند. فهرست کاملی برای وقت مشاوره داریم.
🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
⬅️ سایت:
🌐 hamiyanekeshavarzi.ir
⬅️ سروش:
🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi
⬅️ اینستاگرام:
📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi
⬅️ تلگرام:
☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi
⬅️ ایتا :
✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
#راه_پیشرفت_انقلاب_سلامت
#جامعه_سالم_جامعه_پیشرفته
#احیای_سلامت #طب_اسلامی_ایرانی #سبک_زندگی #طب_سنتی #دکتر_روازاده #فرانسه #آنفلونزا
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافیک// انتقام حتمی است
امام خامنهای: "ما هرگز شهادت شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد؛ این را بدانند. حرفی زدیم در این مورد، پای آن حرف ایستادهایم. در وقت خودش، سر جای خودش انشاءالله انجام خواهد گرفت."
🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
⬅️ سایت:
🌐 hamiyanekeshavarzi.ir
⬅️ سروش:
🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi
⬅️ اینستاگرام:
📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi
⬅️ تلگرام:
☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi
⬅️ ایتا :
✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
#راه_پیشرفت_انقلاب_سلامت
#جامعه_سالم_جامعه_پیشرفته
#احیای_سلامت #طب_اسلامی_ایرانی #سبک_زندگی #طب_سنتی #دکتر_روازاده #انتقام
20.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✋
پانصد روز با «رئیسی»
🔺روایتی از پانصد روز ریاستجمهوری «سیدابراهیم رئیسی»
🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
⬅️ سایت:
🌐 hamiyanekeshavarzi.ir
⬅️ سروش:
🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi
⬅️ اینستاگرام:
📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi
⬅️ تلگرام:
☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi
⬅️ ایتا :
✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
#راه_پیشرفت_انقلاب_سلامت
#جامعه_سالم_جامعه_پیشرفته
#احیای_سلامت #طب_اسلامی_ایرانی #سبک_زندگی #طب_سنتی #دکتر_روازاده #رئیسی
هدایت شده از مهارتهای طب سنتی
17.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آشنایی بیشتر با دوره آموزش غيرحضوری مهارتهای طب سنتی
🔸۱۰ علت برتری دوره های آموزشی ما از دوره های آموزش طب سنتی دیگر مراکز آموزشی
📹 کلیپ معرفی ویژگیهای دوره آموزشی
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
✅ آموزش دوره مقدماتی غيرحضوری مهارتهای طب اسلامی ایرانی
📚 دوره ۶ ماهه با هزینه بسیار جزئی و اقساط
💎 #تخفیف_ویژه برای #طلاب، #دانشجویان، اعضای #احیای_سلامت و #جامعه_اسلامی_حامیان_کشاورزی_ایران
و #عطاران و تخفیف ویژه ثبت نام گروهی
🔹تضمین کیفیت دوره:
تا دو هفته از شروع دوره، در صورت عدم رضایت می توانید انصراف دهید و تمام مبلغ ثبت نام پرداخت شده خود را بدون کم و کاست دریافت نمایید.
💢 برای آگاهی بیشتر و اطلاع از نحوه ثبت نام، لطفاً اطلاعیه سنجاق شده در کانال معرفی دوره، نمونه آموزش های دوره و دیگر مطالب کانال را ملاحظه نمایید و در صورت نیاز به اخذ راهنمایی به مسئول ثبت نام پیام دهید.
👇🍀👇🍀
صفحه اینستاگرام:
www.instagram.com/AmoozesheTebeEslami
اینجا را کلیک کنید
کانال معرفی دوره در تلگرام، ایتا و سروش:
@Amoozeshe_Tebe_Sonati
مسئول ثبت نام :
@AmoozesheTebeEslami
۰۹۹۰۳۷۰۷۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکان فروش تسلیحات آمریکا با ساخته شدن "موشک سوپرسونیک" توسط ایران بسته خواهد شد!
فرمانده نیروی هوافضای سپاه: این موشک را انشالله بزودی رونمایی خواهیم کرد اما واکنشها به خبر این موشک خیلی معنادار بود.
آمریکا گفت ما تردید داریم؛ چرا؟ چون دکان فروش تسلیحاتشان بسته خواهد شد و سیستم پدافندی آنها که در حال فروش به کشورها هستند دیگر به درد نمیخورد.
🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
⬅️ سایت:
🌐 hamiyanekeshavarzi.ir
⬅️ سروش:
🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi
⬅️ اینستاگرام:
📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi
⬅️ تلگرام:
☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi
⬅️ ایتا :
✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
#راه_پیشرفت_انقلاب_سلامت
#جامعه_سالم_جامعه_پیشرفته
#احیای_سلامت #طب_اسلامی_ایرانی #سبک_زندگی #طب_سنتی #دکتر_روازاده #موشک_سوپرسونیک
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این ۲ دقیقه را هر ایرانی باید ببیند!
تجزیهطلبی؛ توهم یا واقعیت؟
🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
⬅️ سایت:
🌐 hamiyanekeshavarzi.ir
⬅️ سروش:
🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi
⬅️ اینستاگرام:
📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi
⬅️ تلگرام:
☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi
⬅️ ایتا :
✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
#راه_پیشرفت_انقلاب_سلامت
#جامعه_سالم_جامعه_پیشرفته
#احیای_سلامت #طب_اسلامی_ایرانی #سبک_زندگی #طب_سنتی #دکتر_روازاده #تجزیه_طلبی
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
⬅️ سایت:
🌐 hamiyanekeshavarzi.ir
⬅️ سروش:
🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi
⬅️ اینستاگرام:
📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi
⬅️ تلگرام:
☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi
⬅️ ایتا :
✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
#راه_پیشرفت_انقلاب_سلامت
#جامعه_سالم_جامعه_پیشرفته
#احیای_سلامت #طب_اسلامی_ایرانی #سبک_زندگی #طب_سنتی #دکتر_روازاده #قالیباف