eitaa logo
جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
1.7هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
2.8هزار ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بنام خدا ذکر روز یکشنبه :فتح ونصرت ۱۰۰ مرتبه یا ذالجلال والاکرام (ای صاحب جلالت وکرامت) •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•        🌐 ravazadeh.com
🔵دغدغه حجاب در اندیشه شهید بهشتی 💎شهید بهشتی حجاب را پیش‌شرط فعالیت اجتماعی زنان می‌داند تا با وجود فعالیت زن و مرد در کنار هم، رابطه زن و مرد از حالت خانوادگی خارج نشود. 💠حجاب چالشی نیست که جمهوری اسلامی امروز با آن درگیر باشد و بخواهد طوری از این چالش بیرون بیاید. حجاب یک قانون داخلی که قرار باشد صرفا برای نظام جمهوری اسلامی هویت ایجاد کند نیست. حجاب آرمانی است تمدنی و نه تنها اسلامی که انسانی. شاید به ما اینطور القا شده باشد که تنها در جوامع شرقی یا مسلمان یا شاید تنها در ایران حجاب اجباری باشد. اینکه چقدر می‌توان به صرف وجود قانونی برای حجاب، پوشش را در ایران برای اکثریت زنان اجبار قلمداد کرد به طور جدی جای بحث دارد اما حتی با فرض پذیرش این ادعا، اینگونه نیست که زن در تمدن غرب مجبور به رعایت نوعی از پوشش نباشد. 💠بارها شنیده‌ایم که حجاب اسلامی در برخی کشورهای غربی معونه‌های اجتماعی و قانونی مهمی نظیر محروم شدن از دانشگاه دارد اما منظور ما در اینجا صرفا این نیست. آنچه زن در تمدن غرب به آن مجبور است رعایت حدی از زنانگی، جذاب بودن و زیبایی است. تا جایی که موج دوم فمنیسم به مقابله با همین سرویسی که زنان به طور رایگان در خدمت مردان قرار می‌دادند ایستاد و برای زنان آرایش نکردن، مثل مردان لباس‌های عادی و گشاد پوشیدن و حتی در مواقعی عدم اصلاح موهای بدن و... را پیشنهاد کرد. 💠این نوع از فمنیسم سعی داشت از زن جنسیت‌زدایی کند. در واکنش به این دسته، فمنیسم ماتیکی پدید آمد که زنان را برای آزاد بودن، به جنسیت نداشتن محکوم نمی‌ساخت و آن‌ها را به آرایش و جذاب بودن دعوت می‌کرد. حرف طرفداران فمنیسم ماتیکی غلط نبود؛ آنان معتقد بودند سلب هویت جنسی از زن خلاف مرام فمنیسم است. راه برون‌رفت از این دو موج متضاد این است که نه جنسیت زن را انکار کنیم و نه برای سلب نشدن هویت جنسی او، او را زیر پای نگاه‌های بیمار بیندازیم بلکه می‌توانیم هویت جنسی او را با حجاب و پوشش به رسمیت بشناسیم. با احترام و حفظ شخصیت و حریم او. ✳️مهم‌ترین فلسفه حجاب چیست؟ 🌐حفظ احترام زن مهم‌ترین فلسفه حجاب است. مهم‌تر از حفظ نهاد خانواده و جلوگیری از اشاعه گناه. تأکید اسلام بر حفظ احترام زن از سوی شهید دکتر بهشتی هم مدام تکرار می‌شود. «این حجابی که در اسلام عرض کردم زن سرش را بپوشاند، تنش را بپوشاند، دست و صورتش باز باشد، بیاید بیرون؛ این حجاب را هم اسلام به عنوان احترام به زن مقرر کرده است. صریح قرآن این است. اصلاً صریح دین ما این است و لذا زن مسلمانی که بی‌حجاب می‌آید بیرون، دیگر مرد واجب نیست به او نگاه نکند. البته نه نگاه از روی شهوت؛ نگاه از روی شهوت که حرام است مطلقاً. ولی نگاه معمولی به موی سر زنی که خودش را بی‌حجاب می‌آورد بیرون، حرام نیست دیگر. برای اینکه آن زن خودش احترام خودش را از بین برده. این مطلب را من تکرار کنم؛ نه از روی شهوت، نه نگاه‌های هوس‌آلود، فقط نگاه طبیعی، نگاه عادی، نگاهی که به یک مرد می‌کند. 🌐در صورتی که به یک زنی که معمولاً خودش را در حجاب نگه می‌دارد، یک خانمی الان خودش را در حجاب نگه‌ می‌دارد. در این اتاق نشسته، خیال می‌کند مردی نمی‌آید. اینجا اگر این مرد بداند که این سرش باز است، بیاید داخل، نگاه کند، حرام است. برای اینکه این آمده احترام او را هتک کرده. بنابراین مسئلۀ حجاب و حرام بودن نگاه به موی زن، احترام اسلام به زن است. این صریح آیۀ قرآن است و صریح روایات ماست و لذا در روایات از امام سؤال می‌کنند. خدا رحمت کند مرحوم شیخ هادی شیرازی به این مطلب فتوا می‌داد. از امام سؤال می‌کنند که این زن‌های بادیه‌نشین که موی سرشان را نمی‌پوشانند و به شهر می‌آیند، اینکه ما به آن‌ها نگاه می‌کنیم، چطور است؟ فرمود حرام نیست نگاه کردن به آن‌ها؛ برای اینکه آن‌ها خودشان این حق را شکستند و اگر به آن‌ها بگویید نکن، به گوششان نمی‌رود. ✨البته تعبیر روایت این است: «لاَنَّهُنَّ اذا نُهینَ لا یَنْتَهینَ». بنابراین حتی مسئلۀ حجاب در اسلام احترام به زن است. یعنی برای بالا بردن شخصیت زن است.» 🌐بنابراین سخن شهید بهشتی حرمت نگاه به زن دو مرحله دارد: یکی پرهیز از نگاه به قصد شهوت یا ریبه است و دیگر به قصد حفظ حرمت زن مسلمه. اگر قصد لذت و یا ریبه در کار نبود اما باز هم آن زن محجبه است و الان به هر دلیلی موی سرش پیدا نشده، باز هم نباید جز گردی صورت او را دید. 🌐سال‌های نخست انقلاب سال‌های تصمیم‌گیری برای مواجهه با وضعیت حجاب بود. سال‌هایی که اکثریت مردم حجاب را رعایت می‌کردند؛ آن را قبول داشتند و مقابله با بی‌حجابی را از نظام خواستار بودند. امام خمینی نیز با تکیه بر همین مطالبه عمومی اسلامی شدن چهره ادارات را طلب کرده بودند. اما در همین زمان هم در مورد شیوه‌ سیاست‌گذاری در مورد حجاب دودستگی‌ها و نظرات مختلفی وجود دارد که خص
وصا دولت موقت و مرحوم مهندس بازرگاسن به آن دامن می‌زنند. 🌐شهید بهشتی حجاب را برای جامعه ایران یک ضرورت می‌داند. او دلبسته فعالیت‌های تشکیلاتی است و از حضور و فعالیت زنان در احزاب و تشکیلات شدیدا حمایت می‌کند. ایشان در ۱۱ آذر ۱۳۵۹ می‌گوید: «یک نمونه نقش مؤثر تربیت عفّت نفس در زن و مرد در تنظیم و بهبود برخورد اجتماعی زن و مرد در صحنه حج دیده می‏شود یک آزمایشی که هر سال تکرار می‏شود درست است که باید به کمک بسیاری از نظامات اجتماعی دیگر جلوی طغیان جنسی را گرفت اما نقش ایمان، نقش عامل معنوی، نقش عفت متکی به ایمان را در این مورد نباید نادیده بگیریم و رفقا با کمال تأسف در جامعه دینی ما این نقش رو به ضعف است حجاب زن رو به ضعف است و بسیار بد است زن باید در جامعه طوری بیاید که لااقل هوس‌‏انگیزی او کم بشود و حالا ما نمی‌گوییم از بین برود اما کم بشود. ❗️خیلی فرق است بین یک زنی که اندامش پوشیده است (سرش) مو‌هایش پوشیده، دستش پوشیده، تنش پوشیده، پا‌هایش پوشیده حالا یا با چادر یا با روسری و پالتو و شلوار ولی بالاخره پوشیده و بین زنی که نیمه برهنه می‏آید بیرون. رعایت حجاب اسلامی در کم کردن فساد جنسی، فساد اخلاقی ناشی از بی‏بندوباری جنسی درست است و ما باید روی آن تکیه کنیم اما این فقط یک پایه مطلب است. 👈یک پایه بزرگ مطلب تربیت زن و مرد مسلمان است به طوری که در برخورد با یکدیگر مواظب باشند چه می‏کنند کجا هستند. قرآن (یک جا به زن و مرد مسلمان می‏گوید) یک جا به زنان مسلمان می‏گوید پوشیده بیایید. بیش از یک جا به زن و مرد مسلمان می‏گوید در برخورد با یکدیگر چشم‏چرانی و هیزی نکنید. ای پیغمبر به مردان مسلمان بگو در برخورد با زنان چشمشان را به آن‌ها ندوزند و به زنان مسلمان بگو که در برخورد با مردان به آن‌ها چشم ندوزند. هیز به هم نگاه نکنند، برخوردشان برخوردی پاک و نگاه‌شان نگاهی پاک باشد.» ✳️نگاه همزمان و دوجانبه اسلام در برپایی عفاف در جامعه 💠در اینجا شهید بهشتی به نگاه همزمان و دوجانبه اسلام در برپایی عفاف در جامعه اشاره می‌کند. همانگونه که زن باید تن خود را بپوشاند، مرد نیز باید چشم خود را بپوشاند. حتی حجاب مردان هم مطرح است و از آن سو چشم‌پوشی زنان. اگر حیا و عفت از سوی مردان کنار گذاشته شود دیگر حجاب زن هم کارکرد خود را نخواهد داشت و از سوی دیگر اگر حجابی وجود نداشته باشد؛ اینکه تنها به مردان بگوییم نگاه نکنند غیرممکن خواهد بود و عملی نخواهد شد. 💠پس شهید بهشتی حجاب را برای زن یک امر اختیاری نمی‌داند و با اینکه مهم‌ترین فلسفه حجاب را حفظ احترام عنوان می‌کند به عدم اشاعه فحشا و منکر هم تأکید دارد. «اسلام می‌خواهد که زنان باید پوشش داشته باشند و چرا این‌گونه است؟ چون اسلام می‌خواهد زن در محیط و جامعه این‌گونه ظاهر نشود که تمام زیبایی‌های زن قابل دیدن باشد و زنان به نشان دادن زیبایی‌هایشان در برابر چشمان مردان الزام ندارند. آیا زن الزام دارد زیبایی‌هایش را نشان دهد؟ نه! آیا زن می‌تواند زیبایی‌هایش را نشان دهد. آیا اجازه دارد؟ نه!» ایشان این محدودیت را پیش‌شرط فعالیت می‌داند تا با وجود فعالیت زن و مرد در کنار هم، رابطه زن و مرد از حالت خانوادگی خارج نشود. 💠او این نکات را در حزب جمهوری اسلامی که مسئولیت آن را برعهده داشت پیدا می‌کند و علاوه‌بر اجباری کردن حجاب، از تنگ‌نظری و اصرار بر چادر انذار می‌دهد و همچنین مردان را هم به رعایت پوشش درست دعوت می‌کند. «ما اعلام کرده‏‌ایم که شلوار و روپوشی که تنگ نباشد و روسری کامل، پوشش اسلامی است. مبادا در حزب نسبت به این پوشش حساسیت بی‏جا باشد. دیگر دوباره از مواضع قطعی اعلام شده‏مان برنگردید. چادر پوشش است، شلواری که تنگ نباشد و روپوشی که تنگ نباشد و روسری‌ای که کافی باشد هم پوشش کامل اسلامی است. بنابراین، اگر خواهری با این پوشش بیاید در حزب ــ یا در مناطق، حوزه‏‌ها یا کلاس‏‌ها ــ مبادا خواهر یا برادری متعرّض او بشود و به او انتقاد کند. این انتقاد نابجا و غیر وارد است. مواضع مشخص خودمان را رعایت کنیم.» ✳️نقش حکومت در حفاظت از حجاب 🔹در اینجا نقش حکومت هم در حفاظت از حجاب مشخص می‌شود. حکومت اگر به حجاب امر نکند، به فحشا امر کرده و میان این دو راه سومی وجود ندارد. کار حکومت بسترسازی است؛ چون حکومت توان قانون‌گذاری و باید و نباید دارد. اگر حکومت از طریق قانون گناهان اجتماعی را ممنوع نکند، بستر فساد و آلودگی را فراهم کرده. مانند اینکه خرید و فروش و شرب علنی مشروب آزاد شود؛ آیا در این صورت حکومت به شرب خمر دعوت نکرده است؟ امر به معروف و نهی از منکر برای حکومت واجب است و حکومت اگر با عدم بسترسازی مناسب امر به معروف نکند، خواه‌ناخواه امر به منکر کرده است. 🗞منبع: روزنامه رسالت 🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ⬅️ سایت: 🌐 hamiyanekeshavarzi.ir ⬅️ سروش: 🆔 splus.ir/hamiyan
جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ای: 📌نکته‌هایی از سرود سلام فرمانده 🍃۱. سرود «سلام فرمانده» اتفاقی مبارک بود که موجی از نور و سُرور و امید را در بین ملت برانگیخت و کشور را از شمیم گلستان ولایت و امامت عطر‌آگین نمود. موسیقی دلنشین و مخملین به همراه شعری سرشار از صمیمیت و طراوت‌، موجب شد که این تصنیف در‌ اندک زمانی در سراسر پهنه کشور عزیزمان پرآوازه شود و به همراه جوشش اشک بر لب‌ها مترنم گردد. «سلام فرمانده» به گونه‌ای اعجاب‌برانگیز از دروازه‌های ایران گذشت و در منطقه درخشید. آنگاه پا را از کشورهای همسایه فراتر نهاد و به آفریقا و مرزهای اروپا و آمریکا رسید و همزمان، نسخه‌های ترکی، پاکستانی، عربی و انگلیسی آن بیرون آمد و زبان مشترک ملت‌های مختلف شد. این سرود را می‌توان نمادی از هدف غایی جمهوری اسلامی که همانا تمهید حکومت جهانی حضرت مهدی ارواحنا فداه می‌باشد دانست. 🍃۲. انتظار موعود به نوعی در باور همه مذاهب و ادیان وجود دارد و هنگامی‌که به منابع و آثار کهن این ادیان مراجعه کنیم‌، بشارت آمدن شخصیتی در آخرالزمان را می‌یابیم. به عبارت دیگر، فرهنگ انتظار یک وجه مشترک در بین همه آیین‌ها است و با وجود تحریف این ادیان و آمیخته شدنشان به موهومات و خرافات‌، امر موعود اما در کتاب‌هایشان از دستبرد، مصون مانده است. گو این که در چند و چون آن میان آنها اختلاف وجود دارد. 🍃در مذهب برادران اهل تسنن نیز به موضوع مهدویت تصریح گردیده و در منابع حدیثی آنان روایات متعددی در این باب از زبان مبارک رسول خدا(ص) نقل شده است و برخی از علمای بزرگ سنی، کتاب‌های مستقلی در‌باره امام مهدی ارواحنا فداه تأليف کرده‌اند. اما مهدویت در تشیع مبحث بسیار گسترده‌ای است که پشتوانه عظیمی از آیات و روایات دارد و صدها آیه قرآن به سرنوشت بشریت در آخرالزمان و موضوع تشکیل حکومت جهانی به دست آخرین حجت خدا‌، تاویل و تفسیر شده است. همچنین روایات بی‌شماری نیز در پیرامون حضرت موعود به دست ما رسیده که در مقایسه با مباحث دیگر اسلام از بسامد بالایی برخوردار است. از این رو امر مهدویت در تشیع، قابل قیاس با هیچ مذهب و مکتبی نیست و صراحت‌، شفافیت و شناسنامه روشنی که از آخرین حجت خدا نزد شیعه وجود دارد‌، در هیچ آیین دیگری یافت نمی‌شود. 🍃 آری! فرهنگ سبز انتظار‌، سرمایه‌ بی‌بدیل جهان تشیع است که موجب شده این مذهب‌، پیوسته جذّاب و پویا باشد و سرود «سلام فرمانده» از چنین سرمایه‌ والایی رونمایی کرده است. این سرود چیزی به مخاطبان خود نیفزوده و نیاموخته بلکه آنان را به فطرتشان بازگردانیده است. عشق به مهدی آن منجی عالم بشریت، در نهاد همه انسان‌ها وجود دارد. کافی ا‌ست دل‌ها را بیدار و آگاه کنی! کاری که این سرود کرد. 🍃۳. بیش از چهار دهه است که سرزمین ایران همواره خاستگاه رویدادهای شگفت و حیرت‌فزا بوده و ملت کرامت‌مدار ما در طی این مدت‌، نمایشگاهی از الهامات غیبی و عجایب دوران را در برابر دیدگان جهانیان به معرض تماشا گذارده است. هرچند عده‌ای بیمار روحی در داخل که مرامشان خودتحقیری و دشمن‌باوری است‌، شکوه حماسه‌جویی و اسطوره‌پروری در کشور را نمی‌بینند، اما حقیقت این است که ملتی انقلابی و بزرگ در آوردگاه «تهاجم ترکیبی» و پیچیده دشمنان در ابعاد «اقتصادی، سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای»، اینچنین شاداب و سربلند، انقلاب خود را صادر می‌کند‌، الگوی ملت‌ها در فرهنگ مقاومت می‌شود و در حرکتی بدیع و بی‌سابقه با یک سرود‌، روح نشاط و خرّمی را در مسلمانان می‌دمد و در اقصی نقاط جهان، طوفانی از معارف حیات بخش مهدوی به‌پا می‌کند. به راستی خورشید طالع بلند این ملت از کجا دمیده است؟ آیا این به مفهوم استجابت دعای خوبان در قرآن نیست؟ آنجا که در آیه ۷۴ سوره فرقان از زبان آنان می‌فرماید: «وَاجْعَلنا لِلمُتّقينَ إماماً؛ ما را پیشوای پرهیزگاران قرار ده.» 🍃 ۴. دشمن از چه چیزی دیوانه‌وار عصبانی است؟ او کدام امید خود را بر باد رفته می‌بیند؟ مگر جز این است که «سلام فرمانده»، گل معطر مهدویت را در باغچه وجود کودکان و نوجوانان رویانیده و ذکر آن مهربانِ غایب از نظر را بر لب‌هایشان جاری ساخته است؟ قدرت‌های فاسد و شیطانی همواره نسل‌های جدید ملت‌ها را پیاده‌نظام خود محسوب می‌کنند. آنان با طرح‌هایی چون سند ننگین ۲۰۳۰ و یکپارچه‌‌سازی جهانی‌، قصد دارند فرهنگ منحط و ضد بشری خود را جایگزین آداب و رسوم و باورهای ملت‌ها کنند. بلکه سال‌های متمادی است که غرب وحشی در پوشش شعارهای زیبنده حقوق بشر‌، فاضلاب‌مَنش و اخلاق متعفن خود را به روی جهانیان گشوده است. با این همه اما نقشه‌های بدسگالان برای ایران اسلامی، بسیار انحصاری و ویژه‌تر است. دشمن تمام سرمایه و توان خود را در این متمرکز کرده‌ است که نسل‌‌های آینده ایران به جنگ با آرمان‌های پدران خود برخیزند و عصیانگرانه به انقلاب و ارزش‌های آن پشت پا زنند. 🍃اما اینک که کودکان ما
چنین با احساس و شور و شعور و با چشمانی اشکبار سرود سلام فرمانده را می‌خوانند، دشمنان خرمن امید خود را سوخته می‌بینند و در خشم‌اند. «‌قُلْ مُوتُوا بِغَيظِكُم؛ بگو از این عصبانیت بمیرید.» (آل عمران ۱۱۹) ۵. کسانی در داخل و خارج، ژست روانشناسانه به خود گرفتند و مضمون شعر این سرود را برای گروه سنی کودکان مناسب ندانستند. آنان در این مسیر قلم‌فرسایی‌ها کردند و چه مهملاتی که نبافتند. برخی دیگر نیز با واژه‌‌سازی‌های عجیب و غریب مانند «سوءاستفاده از حقوق کودک» یا «سرباز- کودک‌سازی»! به مقابله با این حرکت خجسته برخاستند. در پاسخ‌، ابتدا باید گفت این اعتراضات از جنس همان ایراداتی است که در مناسبت‌های دینی و مذهبی نسبت به دادن نذری‌، سفرهای زیارتی و ذبح گوسفند در عید قربان مطرح می‌کنند و فاقد هر گونه ارزش است. 🍃 از سویی پاسخ چنین ایراداتی پیش از این در تشییع پیکر سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز داده شده است. هنوز از یاد نبرده‌ایم که چطور کودکان و نوجوانان ما در شهادت سردار می‌گریستند و دم از انتقام می‌زدند. مخالفان، در برابر ابراز احساسات کودکان ما در آن فراز تاریخی که حرکتی کاملا خودجوش و برآمده از اراده ملت بود چه پاسخی دارند؟ اما بسیار بجاست که رسانه‌های معاند به آمار کودک‌آزاری و سوءاستفاده جنسی از کودکان در غرب نگاهی بیندازند تا شرمسارتر شوند و دم فرو بندند. 🍃 ۶. این سرود مصداقی بالا از تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است. یعنی با گذشت چهل سال مشاهده می‌کنیم‌، ‌اندک‌اندک ظرفیت‌های نوینی از انقلاب اسلامی به منصه ظهور می‌رسد که پیش از آن هرگز فکرش را نکرده بودیم. این حقیقت کجا و توهم دشمن کودن کجا که پنداشته بود ملت چهلمین سالگرد انقلاب خود را جشن نخواهد گرفت. با این حساب می‌توان پیش‌بینی کرد هنوز استعدادهای عظیم دیگر انقلاب در راه است که مایه روشنی چشم مؤمنان و حق‌پرستان خواهد شد. 🍃و سرانجام باید اذعان داشت این حرکت‌، یقینا با عنایت حضرت حجت بن الحسن ارواحنا فداه توأم بوده که اینچنین جهانی و فراگیر شده است. با این امید که چنین فعالیت‌هایی، گامی در راه آماده‌‌سازی جامعه برای ظهور حضرتش باشد. ✍🏻سید ابوالحسن موسوی طباطبایی 📗روزنامه کیهان ۱۱تیر ۱۴۰۱ 🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ⬅️ سایت: 🌐 hamiyanekeshavarzi.ir ⬅️ سروش: 🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi ⬅️ اینستاگرام: 📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi ⬅️ تلگرام: ☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi ⬅️ ایتا : ✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا شیعه انگلیسی و فرقه سید صادق شیرازی و طرفدانش از داعش، سازمان منافقین و صهیونیست ها برای اسلام مخصوصاً تشیع، خطرناکترند؟! حتما با دقت تا انتها ببینیم... 🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ⬅️ سایت: 🌐 hamiyanekeshavarzi.ir ⬅️ سروش: 🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi ⬅️ اینستاگرام: 📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi ⬅️ تلگرام: ☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi ⬅️ ایتا : ✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
14.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ// بیایید هنر در لحظه زندگی کردن و لذت بردن از تمام نعمت‌ها و خوشیهای کوچیک اطرافمون رو یاد بگیریم... 🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ⬅️ سایت: 🌐 hamiyanekeshavarzi.ir ⬅️ سروش: 🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi ⬅️ اینستاگرام: 📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi ⬅️ تلگرام: ☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi ⬅️ ایتا : ✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi
💎روزنامه صهیونیستی هآرتص: "رهبر ایران تعیین کننده این کارزار جهانی خواهد بود!" 🖌هآرتص نوشت: رهبر عالی ایران [مقام معظم رهبری]، تعیین کننده موفقیت سفر خاورمیانه ای بایدن خواهد بود. 🔹 بایدن به عنوان ضعیف ترین رئیس جمهور آمریکا و کسی که شانس انتخاب مجددش صفر است لازمه موفقیت سفر خاورمیانه اش را توفیق در توافق با ایران است. 💠اگر بایدن موفق به توافق با ایران و عربستان نشود افزایش قیمت نفت، در داخل موجب عدم رای به دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره و در خارج موجب سوار شدن پوتین بر موج درآمد ناشی از نفت گران و تاخت پیروزمندانه او خواهد شد و از همه بدتر آنکه همراهی و هم‌پیمانی ایران و روسیه هرچه عمیق تر و کار را برای غرب دشوارتر خواهد کرد. پوتین در صدد است ایران را متقاعد کند از نزدیکی به غرب و توافق با آمریکا اجتناب و در حوزه های مختلف همکاری بیشتری با روسیه در پیش گیرد. در نهایت این روزنامه نتیجه می گیرد: این رهبر ایران است که در چنین شرایطی برنده این بازی را تعیین خواهد کرد! 💠اگر ایران به برجام بپیوندد و نفتش به بازار سرریز و روابطش با غرب بسوی بازسازی پیش رود روس ها در فشار بیشتری قرار خواهند گرفت و اگر بالعکس ایران از توافق با آمریکا خودداری و راه هم پیمانی عمیق تری با روسیه در پیش بگیرد معادله ای که شکل خواهد گرفت برای غرب مشکل آفرین خواهد بود! 🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ⬅️ سایت: 🌐 hamiyanekeshavarzi.ir ⬅️ سروش: 🆔 splus.ir/hamiyanekeshavarzi ⬅️ اینستاگرام: 📸 instagram.com/hamiyanekeshavarzi ⬅️ تلگرام: ☑️ https://t.me/hamiyanekeshavarzi ⬅️ ایتا : ✴️ http://eitaa.com/hamiyanekeshavarzi