eitaa logo
همراهان اجتماعی ری
190 دنبال‌کننده
33.9هزار عکس
4.5هزار ویدیو
202 فایل
hamrahan rey ارتباط با مدیر: @Ejtemaerey1 ارتباط با ادمین:
مشاهده در ایتا
دانلود
43.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷|🗳 اجرای گروه سرود ری نوا پایگاه مقاومت بسیج شهید رمضانی نسب در گنبد آسمان برج میلاد تهران ✅ با موضوع شرکت در انتخابات و حماسه سازی دوباره قدردانی و خداقوت به 🇮🇷| حوزه مقاومت بسیج ۳۶۱صادق آل محمد علیه السلام
💥مناظره احسن از دیدگاه قرآن جدال به حق و بحثهاى منطقى و مسالمت آميز، كه طرفين بحث در پى روشن شدن حقيقت و رسيدن به آن هستند و هيچ كدام قصد برترى جويى بر ديگرى ندارد، نه تنها اشكالى ندارد، بلكه خداوند به آن دستور داده است. آنجا كه مى فرمايد: «و لا تجادلوا اهل الكتاب الا بالتى هى احسن؛ با اهل كتاب (يهود و انصارى) جز به طريقى كه نيكوتر است مجادله نكنيد». و یا در فرازی دیگر می خوانیم : «و جادلهم بالتى هى احسن؛ و با روشى نيكوتر با آنها مجادله و مناظره كن». ، لزوم اجرای فرایند مناظره احسن در این فراز قرآنی مخصوص كسانى است كه ذهن آنها قبلا از مسائل نادرستى انباشته شده و بايد از طريق مناظره ذهنشان را خالى كرد تا آمادگى براى پذيرش حق پيدا كنند. بديهى است مجادله و مناظره هنگامى مؤثر مى افتد كه« بالتي هي أحسن » باشد، حق و عدالت و درستى و امانت و صدق و راستى بر آن حكومت كند و از هر گونه توهين و تحقير و خلاف گويى و استكبار خالى باشد، و خلاصه تمام جنبه هاى انسانى آن حفظ شود.  💥مفهوم مناظرۀ غیر احسن از دیدگاه امام صادق(علیه السلام) هنگامى كه بعضى افراد از امام صادق(ع) پرسيدند جدال به غير احسن چيست؟ حضرت فرمود: آن است كه با كسى كه اهل باطل است مجادله كنى، او دليل نادرستى اقامه كند ولى تو قادر نباشى با منطق صحيح به او پاسخ بگويى و تنها به اين قناعت كنى كه من گفته تو را قبول ندارم (بدون اقامه دليل) يا اين كه آن شخص كه اهل باطل است سخن حقى را بگويد كه بخواهد از آن براى مقصد نادرست خود كمك بگيرد و تو از ترس نداشتن جواب صحيح سخن حق را انكار كنى. اين كار بر شيعيان من حرام است كه سبب فتنه و انحراف برادران ضعيف الايمان شوند و اهل باطل از ناتوانى اين گونه اشخاص در استدلال گواه و شاهدى بر حقانيت خود دست و پا نمايند. !•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🍂 🌺 🍂🍃 🍃🌺🍂 🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🗳 دعوت چهره به چهره هموطنان عزیز و ساکنین و اهالی محدوده سرزمینی پایگاه شهید همت به حضور و مشارکت در انتخابات توسط بسیجیان این پایگاه 🗓 زمان: چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ قدردانی و خداقوت به 🇮🇷 حوزه مقاومت بسیج ۳۶۱صادق آل محمد علیه السلام
🤲🏻 برگزاری قرائت دعای پرفیض توسل توسط بسیجیان پایگاه شهید همت در محل مسجد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف 🗓 زمان: سه‌شنبه تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ قدردانی و خداقوت به 🇮🇷 حوزه مقاومت بسیج ۳۶۱صادق آل محمد علیه السلام
💠| برگزاری نشست بصیرتی سیاسی در مسجد باقرالعلوم (علیه السلام) محله سرتخت با موضوع انتخابات ، حماسه ملی 🎙سخنران : جناب آقای دکتر توانگر 🗓 زمان: چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۰/۳/۲۶ قدردانی و خداقوت به 🇮🇷 حوزه مقاومت بسیج ۳۶۱صادق آل محمد علیه السلام
👊 انتقام از قاتلین سردار با شرکت در انتخابات 🇮🇷 https://rubika.ir/baseerat_rey 🇮🇷 حوزه مقاومت بسیج ۳۶۱صادق آل محمد علیه السلام
🔰 برگزاری برنامه پرشور دعوت هموطنان عزیز به صورت چهره به چهره جهت حضور پرشور در انتخابات پیش رو 💠 با حضور اساتید شاخص 🔹مکان : جنب بازار بزرگ ری 🗓 زمان چهارشنبه تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ قدردانی و خداقوت به 🇮🇷 حوزه مقاومت بسیج ۳۶۱صادق آل محمد علیه السلام 🇮🇷 حوزه مقاومت بسیج ۳۶۲ بشارت 🇮🇷 حوزه مقاومت بسیج ۳۶۴ مصباح‌الهدی
گروه جهادی حوزه۳۵۴ ریحانه النبی ناحیه ری
صداقت و سلامت جسمانی و ذهنی اگر نداشتن صداقت ریشه بسیاری از مسائل روانی ماست ، صداقت منبع سلامت ذهنی و روانی است. وقتی صادق باشیم از احساس گناه ، نگرانی و بسیاری از ناراحتی های ذهنی خلاص می شویم و در این زمان است که به حرمت نفس و اطمینان خاطر می رسیم. 📑برگرفته از مقاله صداقت بهترین سیاست برای داشتن روابط پایدار ۳۶۴_مصباح_الهدی
گروه جهادی حوزه ۳۵۴ ریحانه النبی ناحیه ری
✅من رای میدهم زیرا..... توسط بسیجیان عزیز بسیج کوثر ۱۴۰۰/۳/۲۶ 🌺پایگاه مقاومت بسیج کوثر 🌺حوزه مقاومت۳۶۴مصباح الهدی 🌺ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)_ری
سالها فریاد می زدیم «وای اگر امام خامنه‌ای حکم جهادم دهد» این هم حکم جهاد آیا در ادعایمان صادق هستیم؟ گروه فرهنگی اجتماعی حوزه۳۵۴ ریحانه النبی ناحیه ری
⚜اهمیت تربیت صحیح فرزند 📌حدود و مرزی که بین انسان و حیوان را متمایز و جدا می کند، صفت است، که مقدماتش هم پدر و مادر باید از همین خانه تمرین کنند که هم در روح خودشان ملکه شود و هم فرزندانشان. 📌این فرزند، فرزند تو نیست امانت خداست. 📌به دست شما دادند تربیت کنید تا بنده‌‌ی خوبی برای 🌟خدا و شیعه و یار واقعی برای 🌟امام زمان ارواحنافداه شود، خرابش نکن. 📌با تربیت ناصحیح فرزندانتان، به لشکریان جهل و دشمنان 🌟امام زمان ارواحنافداه اضافه نکنید. 💠استاد حاج آقا زعفری‌زاده ۳۶۴_مصباح_الهدی
نوباوگی مشخصه رشد در دومین سال زندگی کودک ، خودمختاری و استقلال است . این در حالی است که کودک به طور همزمان تمایل به کشف دنیای اطراف و کسب تجربه های جدید و پیچیده دارد . تکلیف اصلی والدین در این مقطع، کنترل هایی است که امنیت کودکی را که سخت در حال کشف محیطش است، تامین کند . 📚برگرفته از کتاب سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی ۳۶۴_مصباح_الهدی
هجدهمین جلسه بصیرتی در سطح حوزه و سومین جلسه در پایگاه ام البنین 1 .سخنران آقای قربان خانلو و زارعی. در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد همراه با پذیرایی پایگاه شهید رجایی حوزه 369حمزه سیدالشهدا علیه السلام و پایگاه ام البنین 1 حوزه 370 شفاعت ناحیه ری
تصویری. ❇️تشکیل جلسه قرارگاه انتخاباتی حوزه مقاومت بسیج ۳۶۷ در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۲۴ برای نظارت بر عملکرد پایگاه ها در زمینه بصیرت افزایی و برگزاری نشست های سیاسی با محوریت انتخابات ، ایجاد شور و حال انتخاباتی ، دعوت مردم به حضور حداکثری و انتخاب اصلح در محدوده استحفاظی حوزه(بخش آفتاب) و ارسال گزارش از فعالیت ها ............... ❇️ حوزه مقاومت بسیج ۳۶۷ _ ناحیه ری.
از پنهانکاری پرهیز کنیم برای اینکه زندگی و ارتباط در خانه خیلی راحت و دلنشین باشد نیاز به عاملی داریم که صداقت نام دارد. اگر در خانواده و به طور کلی در هر رابطه‌ای صداقت وجود نداشته باشد آن رابطه استمرار، استحکام و تعمیق نخواهد داشت. وجود صداقت برای تحکیم خانواده صددرصد ضروری است. صداقت چیست؟ با استناد به مثال معروف «تعرف الاشیاء بِاضدادها» هر چیزی با ضد خودش بهتر شناخته می‌شود با ضد و نقیض آن، یعنی پنهانکاری و دروغگویی و ما می‌توانیم صداقت را بشناسیم. نقیض صداقت چیست؟ یکی پنهانکاری است، یعنی به محض اینکه تصمیم می‌گیریم و نیت می‌کنیم که چیزی را از همسر خود پنهان کنیم از همان لحظه ناراحتی‌ها و مشکلات شروع و رفته رفته بیشتر خواهد شد. پنهانکاری بین زوجین کاملاً مردود است. صداقت یعنی آنچه من در دل دارم، نیت و فکرم با آنچه می‌گویم برابر است. در صداقت سه مورد فکر، گفتار و رفتار باید با هم تطبیق داشته باشند و یکی باشد پس فرد صادق باید این سه مورد را با هم داشته باشد. صداقت می‌تواند اعتماد طرف مقابل را جلب کند. اگر کسی صادق نباشد و در گفتار، رفتار و کردارش صداقت نداشته باشد این فرد قابل اعتماد و اطمینان نخواهد بود و در هیچ رابطه‌ای کاری را به او نخواهند سپرد، چون قابل اعتماد نیست و کسی که قابل اعتماد نیست پای تعهد خود نخواهد ماند. صداقت عامل مهمی است که در زندگی و خانواده نقش اساسی دارد. اگر در خانواده‌ای صداقت نباشد آن خانواده آبستن مشکلات در روابط بین فردی خواهد بود. به این ترتیب صداقت از مهم‌ترین ضروریات حفظ و استحکام خانواده است. # تحکیم خانواده حوزه مقاومت بسیج ۳۶۰ میقات
توجّه به یکسانی در آفرینش از مشخّصات اساسی در قانون‌گذاری الهی این است که در این گونه قانونگذاری، قانون از اصل توحید نشأت گرفته است؛ به عبارت دیگر، از ارتفاعی فراتر از همه موانع و قید و بندهایی که در جوامع انسانی وجود دارد و ما امروز به خوبی درمی‌یابیم که همه گرفتاری‌هایی که بشر بدان دچار شده است و تا به امروز با آنها دست به گریبان بوده، از همین قید و بندها پدید آمده است (مانند تعصّب‌های نژادی، قومی و اقلیمی و طبقاتی و غیر آن) ما به خوبی دریافته‌ایم که اینها موانع و گردنه‌هایی است در راه آدمی که رسیدن او را به سعادت و پیشرفت دشوار می‌نماید (ر.ک؛ تفسیر هدایت، ۱۳۷۷، ج ۲: ۱۵). از این روست که همه توجّه قرآن به این است که بگوید همه مردم ـ از زن و مرد ـ از یک تن آفریده شده‌اند # تحکیم خانواده حوزه مقاومت بسیج ۳۶۰ میقات
همکاری و همدردی همکاری و همدردی با خانواده باید در چارچوب آیین خدا باقی بماند و وسیله فساد، رشوه و غصب حقوق و اشاعه فحشا نگردد. از این رو، نخست از تقوای خدایی سخن گفت و آن را مرکز سازمان و سامان اجتماعی قرار داد، سپس به بیان اهمیّت خویشاوندان و نزدیکان پرداخت. تعبیر قرآن در عبارت «تَسَاءلُونَ بِهِ» بدین معنی است که خدا مقیاس نهایی و آخری است که می‌توان آن را مرکز تعاون اجتماعی قرار داد. پس هرگاه یکی از دیگری چیزی بخواهد و نداند که آن را برآورده می‌سازد یا نه، چگونه می‌تواند به اثبات رساند که آنچه خواهد گفت درست است یا دروغ می‌گوید. در اینجا راهی نیست، جز آن که به خدا سوگند خورد و ضمیر و فطرت مؤمن او با خداوند مشورت کند و از خود برای خود نگهبانی قرار دهد. جامعه انسانی که از ایمان بهره یافته، می‌تواند میان فرزندان خود بر اساس عدالت و مساوات، تعاون حقیقی ایجاد کند، ولی اگر جامعه ایمان نداشته باشد، هر گونه سازمان و سامان چیزی جز نقشی بر روی کاغذ نخواهد بود که بازیچه دست مردم است؛ همانند توپی در دست بازیکنان (ر.ک؛ همان: ۱۷). از اینجاست که می‌گوییم باید جامعه اسلامی بر بنیان ایمان و تقوی بنا شود: ﴿…إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلَیْکُمْ رَقِیباً: … هر آینه خدا مراقب شماست﴾. # تحکیم خانواده حوزه مقاومت بسیج ۳۶۰ میقات
عوامل بد حجابى خانواده: خانواده به مثابه اصل اولیة جامعه بوده که شخصیت فکری و روانی انسان را شکل می‌دهد. فرزندان از اعمال و حالات پدر و مادر تأثیر گرفته و اعضای خانواده نسبت به هنجارها و ارزش‌های دینی از خانواده تأثیر می‌گیرند. عواملی چون فروپاشی نظام خانواده، اعتیاد و بزهکارى، سهل‌انگاری در مفاسد اخلاقی فرزندان، ضعف اعتقادات دینی و عدم مشارکت اولیا در برنامه‌های مذهبى، فقر، رفاه بیش از حد و درآمدهای نامشروع و بالأخص مادران بی‌توجه به رعایت شئونات، باعث رواج این رویهبدحجابی در فرزندان می‌شود. آموزش و پرورش و نهادهای آموزشى: چه بسا خانواده‌هایی که فرزندان خود را براساس موازین اخلاقی و اسلامی تربیت کرده باشند، ولی پس از وارد شدن به محیط مدرسه و اجتماع دچار انحراف و آلودگی‌های اخلاقی بشوند. محیط مدرسه، رفتار معلمان، مراسم مذهبی در مدرسه و توجه نداشتن مدیران به ضرورت رعایت پوشش، عدم ترویج مقوله عفاف و حجاب در مدارس و نپرداختن به آن در متون آموزشى، باعث رواج معضل بدحجابی در مدارس و تأثیرگذاری آن بر نسل جوان خواهد بود. جلوه‌های یک ارزش نازیبا و ناشیانه: مطمئناً در آموزش و تربیت، ابزارها، نقش مهم را ایفا می‌کنند؛ کتاب و تصاویر نقش فوق‌العاده‌ای در ذهن و زندگی دانش‌آموز دارند. با یک بررسی اجمالی در کتاب‌های درسی مدارس در طول سال‌های بعد از انقلاب، این واقعیت تلخ آشکارتر خواهد شد که اکثر تصاویر به زنان و دختران با حجاب نازیبا و ناشیانه اختصاص یافته است. در تصاویر، زنان و دختران با حجاب، اغلب به کارهای سطحی و غیر پویا و مردان به کارهای کلیدی و عمیق و حیاتی مشغول هستند. هیچ تصویری از زنان با حجاب در حال انجام فعالیت‌های علمی و تخصصی چون پزشکی و مهندسی و ... دیده نمی‌شود. از زنان ادیب و دانشمند، فقیه و عالم اثری نیست. این فضا رویکرد به پوشش و فرهنگ اسلامی را به شدت تضعیف می‌نماید. مراکز آموزش عالى: فضای حاکم بر مراکز آموزش عالى، اختلاط دختران و پسران جوان در محیط کلاس و فضای آموزشى، حساسیت دوران جوانى، تغییرات عمده در گفتار، پوشش، رفتار در مقابل غیر همجنس و عدم نظارت صحیح و سامان یافته بر رفتار و زندگی دانشجویان در این دوران، دسترسی آسان و ارزان دانشجویان به رسانه‌های الکترونیکماهواره و اینترنت و مجلات و کتب برون مرزی و تبلیغ آموزه‌های غربی بر روابط بین دختران و پسران میل به بدحجابی را تشدید می‌کند. و حجاب حوزه مقاومت بسیج ۳۶۰ میقات
چگونگی تربیت فرزندان در اسلام چگونگی تربیت فرزندان در اسلام در مباحث بالا توضیح داده شد اما باید دانست اگرچه اعتقادات مهم هستند، والدین نیز باید بخشی عملی از دین را دنبال کنند . ایمان و عمل به هم پیوسته اند. از یک سالگی، یک کودک باید تشویق شود که دعا کند، قرآن را بخواند و والدین این کار را برای بچه های کوچک انجام می دهند و منتظر می مانند تا مثلا با هم نماز بخوانند یا دعا کنند . عشق برای چنین اقداماتی در کودک هنوز توسعه نیافته است و ممکن است مجبور شود آنها را تحمل کند . بهتر است که در سن کودکی شروع به کار کنید درست زمانی که کودکان مایل به تقلید از والدین هستند و علاقه مند به دعا و نماز هستند این از راه های بسیار اثرگذار چگونگی تربیت کودک در اسلام است   # تربیت فرزند حوزه مقاومت بسیج ۳۶۰ میقات
تعریف بدحجابى: با توجه به تعریف حجاب به عنوان یکی از اصول و ارزش‌های اسلامی و انسانی و تعیین حدود و چهارچوب آن در منابع قرآنی و اسلامی مفهوم بدحجابی نیز به روشنی مشخص خواهد شد. منظور از حجاب، همان پوشش اسلامی به معنای پوشیدن تمامی بدن به جز گردی صورت و دست‌ها از مچ به پایین، توأم با رفتار و گفتاری است که منجر به خودنمایی و جلب نظر نامحرم نگردد. بنابراین پوشش اسلامى، می‌بایست دو مشخصه بارز داشته باشد: الف حدود شرعی مذکوردر رساله‌های عملیه لحاظ شود. ب با خودنمایی و جلب نظر و نگاه نامحرم همراه نباشد. براساس این تعریف از حجاب، مفهوم بد حجابی و مصادیق آن روشن‌تر می‌شود. به عبارتی دقیق‌تر هر نوع پوشش و زینت و آرایش که همراه با گفتار و رفتار تحریک‌آمیز همراه باشد، از مصادیق بد حجابی به شمار می‌آیند. واژه بدحجابى، در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طرح و تکرار شده است و تا قبل از پیروزی انقلاب در برابر واژه با حجاب از عبارت بی‌حجاب استفاده می‌شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اکثریت بانوان به استفاده از حجاب و پوشش روی آوردند و اقلیتی نیز با وجود استفاده از روسری و تن‌پوش و حتی گاهی چادر، حدود شرعی پوشش و رفتار و گفتار را رعایت نمی‌کنند. این معضل و ناهنجاری در سال‌های اخیر بنا به دلایلی رو به گسترش نهاده و به عنوان یک تهدید برای تحکیم خانواده‌ها و امنیت فرهنگی و اخلاقی جامعه مورد توجه و تأکید دلسوزان و دست ‌اندرکاران فرهنگی قرار گرفته است. و حجاب حوزه مقاومت بسیج ۳۶۰ میقات
. دوران کودکی تربیت عادی و صحیح طفل، به مراتب ساده تر از تربیت مجدد اوست و در تربیت اولیه، هزینه مادی و معنوی کمتری نیاز است. پس رعایت رهنمودهای دینی، از دشواری و سختی تربیت می کاهد. در تعلیم و تربیت کودک چند موضوع مورد توجه اسلام است که اهمیت دادن به آن ها، تربیت را آسان تر و پرثمرتر خواهد کرد. این موضوعات عبارت اند از: ایجاد باورهای دینی مهم ترین اعتقادی که باید در وجود انسان نهادینه شود، اعتقاد به خداوند، دوستی پیامبر(ص) و اهل بیت((ع)) می باشد؛ چنان که پیامبرخدا(ص) فرموده است: «کسی که خردسالی را تربیت کند تا بگوید لااله الاالله، خداوند از او حساب نمی کشد».[29] در سخن دیگری نیز فرموده است: «أدِّبوا أولادَکُم عَلی ثَلاثِ خِصال: حُبِّ نبیّکم و حبّ أهل بیته و علی قراءۀ القرآن؛ فرزندانتان را بر سه ویژگی تربیت کنید: دوستی پیامبرتان، دوستی اهل بیت او و خواندن قرآن».[30] آموزش قرآن آموزش قرآن، احکام و عقاید پیش از زمانی که فکر و ذهن کودک به امور دیگر مشغول شود و یا افکار اعتقادی دیگر به او برسد، باید صورت گیرد؛ زیرا ذهن خالی آنان، بهتر و راحت تر پذیرای حق خواهد بود و مانند حوض تمیزی است که تازه ساخته شده است و با آب تمیز پر می شود. اگرچه باید متناسب با سطح سنی کودک باشد. امام علی(ع) در نامه خود به امام حسن مجتبی(ع) چنین فرموده است: «وَ أَنْ أَبْتَدِئَک بِتَعْلِیمِ کتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ تَأْوِیلِهِ وَ شَرَائِعِ الْإِسْلَامِ وَ أَحْکامِهِ وَ حَلَالِهِ وَ حَرَامِه لا أُجَاوِزُ ذَلِک بِک إِلَی غَیرِه؛ و اینکه نخست تو را کتاب خدا بیاموزم، و تأویل آن را به تو تعلیم دهم و شریعت اسلام و احکام آن را از حلال و حرام بر تو آشکار سازم و به دیگر چیز نپردازم».[31] آموزش آداب آموزش آداب در اسلام به صورت کلاس درس نیست؛ بلکه هرگاه کودک به سنی می رسید که به دانستن آن نیاز پیدا می کرد، آن را به او آموزش می دادند؛ از جمله می توان به آداب معاشرت، غذاخوردن، خوابیدن، پاکیزگی و نظافت، لباس پوشیدن و... اشاره کرد. # تربیت فرزند حوزه مقاومت بسیج ۳۶۰ میقات
مشاوره با یکدیگر یکی از عواملی که سبب تفاهم و همکاری اعضای خانواده می‌گردد، وجود روحیه مشورت در خانواده است که در عین ایجاد خانواده‌ای مستحکم و صمیمی، بهترین محافظ در برابر مشکلات و موانع زندگی نیز هست. مولی علی(علیه السلام) می‌فرمایند: «وَ لاَ ظَهِیرَ کَالمُشَاوِرَهِ: هیچ پشتیبانی چون مشورت نیست‌» (نهج‌البلاغه/ ح۵۴). در طول تاریخ زندگانی بشر نیز بهترین و مستحکم‌ترین کانون‌های خانوادگی آنهایی بوده‌اند که در آن، زن و شوهر و فرزندان با همفکری و همکاری حرکت نموده‌اند. نمونه بارز و برترین الگوی آن در زندگی امام علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) به چشم می‌خورد. # تحکیم خانواده حوزه مقاومت بسیج ۳۶۰ میقات
با سلام و آرزوی پیروزی اسلام و جبهه انقلاب بر کفر جهانی مراسم کا ر کروه پزشکی و حقوقی خادمین آستان مقدس قدس رضوی در پایگاه شهید دستغیب مسجد جامع امام حسین ( ع) شهرک نظامی