☑️ حکومت داری امیرالمونین علی علیهالسلام
▫️قَالَ أَبُوجَعْفَرٍ الْبَاقِرُ علیه السّلام :
🔹 لَقَدْ وَلِیَ عَلِیٌّ علیه السّلام خَمْسَ سِنِينَ مَا وَضَعَ آجُرَّةً عَلَى آجُرَّةٍ وَ لَا لَبِنَةً عَلَى لَبِنَةٍ ، وَ لَا أَقْطَعَ قَطِيعاً ، وَ لَا أَوْرَثَ بِيضاً وَ لَا حُمْراً ، وَ إِنْ كَانَ لَيُطْعِمُ النَّاسَ خُبْزَ الْبُرِّ وَ اللَّحْمَ ، وَ يَنْصَـرِفُ إِلَى مَنْزِلِهِ وَ يَأْكُلُ خُبْزَ الشَّعِيرِ وَ الزَّيْتَ وَ الْخَلِّ.
🔸به نقل از حضرت امام باقر علیه السّلام فرموند:
علیّ علیه السّلام پنج سال حكومت كرد و هيچ خشت پخته و خشت خامى بر هم ننهاد ، و هيچ مِلْكى را مخصوص خود نفرمود ، و هيچ درهم و دیناری به ميراث باقى نگذاشت. به مردم نان گندم و گوشت مى خورانيد ، ولى چون به خانه خود برمى گشت نان جو و سركه و روغن زيتون مى خورد.
📚 روضة الواعظین ۱ / ۱۱۷
---‐‐-------------------------------------------
🆔 @alsqlyn
☑️ اهمیت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان
▫️امام جعفر بن محمّد الصّادق علیه السّلام میفرمایند :
🔹 التَّقديرُ فى لَيلَةِ تِسعَ عَشرَةَ ، و الإبرامُ فی لَيلَةِ إحدى و عِشرينَ ، و الإمضاءُ فى لَيلَةِ ثلاثَ و عِشرينَ
🔸 مقدّرات در شب نوزدهم تعيين ، در شب بيست و يكم تأييد ، 👈 و در شب بيست و سوم امضاء مى شود .
📚 کافی ۴ / ۱۵۹ ، حدیث ۹
▫️اهمیت شب بیستوسوم از زبان شیخ الصدوق(رحمه الله) :
🔹 إتفق مشايخنا(رضي الله عنهم) علَى أنها(لیلة القدر) ليلة ثلاث و عشرين من شهر رمضان .
🔸 اتفاق (و اجماع) علمای شیعه بر این است که شب قدر همان شب بیستوسوم ماه مبارک رمضان است .
💠 شب قدر را قدر بدانیم ....
اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر
التماس دعا
----------------------------------‐--------‐-------
اللهم صل على محمد وآل محمد وعجل فرجهم والعن أعدائهم أجمعین.
اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر.
اللهم اغفر لنا و لوالدينا
اللهم اجعل عواقب أمورنا خيرا
عاقب بخير شويد و حاجت روا. صلوات
بعد دعاي فرج ما را هم دعا كنيد
بسم الله الرحمن الرحیم
🏴🏴 بدین وسیله جنایت خونبار حمله تروریستی به مدرسه سید الشهدا (سلام الله علیه) کابل درماه مبارک رمضان را محکوم نموده و این مصیبت را به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفدا) و شیعیان جهان به ویژه شیعیان هماره مظلوم افغانستان تسلیت عرض می نماییم 🏴🏴
وَ سَیَعلَمُ الّذینَ ظَلَموا اَیّ مُنقَلَب یَنقَلِبون
#پیام_مرجعیت
#فاجعه_کابل
بسم الله الرحمن الرحیم
(إنا لله وإنا الیه راجعون)
جنایت هولناکی که در ماه مبارک رمضان عده زیادی از دختران دانشآموز مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشانید و شهادت دهها تن و زخمی شدن شمار بیشتری را در پی داشت دل هر انسان آزاده و باوجدانی را جریحهدار و آکنده از غم و اندوه مینماید.
اگر چه سالها است که غیرنظامیان بیپناه افغانستان هر از گاه یک بار مورد حملات وحشیانه گروههای افراطی و سنگدل واقع میشوند، ولی این جنایت در نوع خود کمنظیر و از جهاتی دردآورتر است.
این فاجعه جانکاه را به ملت شریف و مظلوم افغانستان بهویژه به خانوادههای داغدار تسلیت عرض مینماییم و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیبدیدگان شفای عاجل را مسألت داریم.
️
کشورهای مسلمان و جامعه جهانی نیز وظیفه دارند ملت بیپناه افغانستان را در این شرایط سخت تنها نگذارند واجازه ندهند نقشه شومی را که بدخواهان برای آینده این کشور ترسیم نمودهاند اجرا شود و در نتیجه شمار بیشتری از مردم بیگناه هدف حملات.....
متن کامل بیانیه
https://www.sistani.org/persian/statement/26523/
مجید مجیدی : اگر غربی باشی ارجمندی و اگر افغانستانی باشی فراموش شدهای!
🔸یادداشت فیلمساز سینمای ایران در سوگ شهادت دختران مدرسهای در افغانستان:
🔹صدایی از شما برنخاست
شمعی روشن نشد
پرچمی نیمه افراشته نشد
سازمانهای جهانی بیانیه ندادند
و هیچ سیاست پیشهای نخروشید
و هیچ هشتگی به راه نیفتاد
🔹به قرن بیستویکم خوش آمدید با شعارهای رنگارنگ و با شعورهای کم رنگ، به قرنی که رنگ خون انسانها فرق دارد و آدمیان بر اساس ملیت و آیینشان ارزشگذاری میشوند.
🔹اگر غربی باشی ارجمندی و اگر افغانستانی باشی فراموش شدهای و اگر شیعه و مسلمان باشی کسی نگران خون بر زمین ریختهات نمیشود.
🔹متاسفم که در زمانهای زندگی میکنم که عدالت واژه بی معنای این عصر بیهودگی است.
🔹گاهی آرزو میکنم چه میشد در زمانه ما هم کسی چون علی (ع) بود که چنان نگران ربودن خلخال از پای بانویی حتی غیر مسلمان میشد که مرگ را سزاوار میدید.
🔹کاش میمردیم و مرگ عدالت و انسانیت را نمیدیدیم و چنین سکوت نکبت بار را در شهادت غمبار دهها دختر مظلوم قوم هزاره افغان شاهد نبودیم.
هدایت شده از گلچین کلام ألله و عترت طه، ( ألثَّقَلین )
✨ در محضر قرآن و علی علیه السلام
📖 جزء سي ام
﴿ إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ جَزاؤُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها أَبَداً رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذلِكَ لِمَنْ خَشِيَ رَبَّهُ ﴾ (بينه:7-8)
همانا کسانی که ایمان آورده اند و کارهای نیک انجام دادند، ایشان بهترین بندگان خداوند هستند و پاداش ایشان در نزد پروردگارشان بهشت هایی با درختان در هم پیچیده است که در آن جاودان و تا ابد خواهند زیست. خداوند از ایشان خشنود و ایشان از پروردگارشان راضی اند. این مرتبت برای هر کسی است که از خدای خویش پرهیز داشته باشد.
💫شأن نزول
ابن عباس می گوید: "آن گاه که این آیه نازل شد، رسول خدا صلی الله علیه وآله به علی بن ابیطالب علیه السلام فرمود:
«مقصود خداوند از این گروهها، تو و شیعیانت هستید؛ و تو و پیروانت در روز قیامت در حالی به محشر وارد می شوید، که از خداوند خشنودید و خداوند نیز از شما خرسند است! و دشمنانت، در حالی که به گردن هایشان زنجیر پیچیده اند تا نتوانند سرشان را به زیر افکنند، با چشمهایی بسته می آیند»
علی علیه السلام عرض کرد:
«ای پیامبر خدا! دشمن من چه کسی است؟»
فرمود: «هر آنکس که از تو دوری جوید و ناسزا گوید»
آنگاه رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود:
«هر که از خدا برای علی طلب رحمت کند، خداوند او را مورد رحمت خویش قرار میدهد».
#قرآن #امیرالمومنین
#جزء_سی_ام
🆔 @alsqlyn
🔴قرآن و تایید #علم_غیب برای غیر خداوند
💢سلفی ها با تقطیع قرآن یا استفاده ی موردی از قرآن، تنها آیاتی را برمی گزینند که بیان کننده و یا تایید کننده ی مقصود و منظور ایشان است، حال آنکه وقتی قصد داریم دیدگاه قرآن کریم نسبت به موضوعی را بررسی کنیم باید تمام آیات مربوط به آن موضوع را مد مورد کنکاش و دقت نظر قرار دهیم.
🔺یکی از این موارد مساله ی علم غیب است. سلفی ها و در رأس آنها وهابی ها با استناد به آیاتی مثل «وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ...؛ کلیدهای غیب نزد خداست و جز او کسی نمی داند...»(انعام/59) مدعی هستند که کسی جز خداوند متعال عالم به غیب نیست، بنابراین اعتقاد به اینکه غیر خداوند هم می تواند دارای چنین علمی باشد، به معنای این است که برای آن شخص مقامی از مقامات الهی و خداوندی قائل شده و این مساوی با شرک است.
💠در حالی که تنها نگاهی به آیات دیگر قرآن بطلان این ادعا را به اثبات می رساند. به عنوان مثال خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «عَالِمُ الْغَيْبِ فَلَا يُظْهِرُ عَلَى غَيْبِهِ أَحَدًا إِلَّا مَنِ ارْتَضَى مِنْ رَسُولٍ...؛ خدا عالم غیب است، احدی را بر غیبش آگاه نمی کند مگر هر پیامبری را که راضی باشد و صلاح بداند...»(جن/26)
💠گویی این افراد بخش اول آیه را برداشته و به «الا» توجه نمی کنند. درست است که علم غیب در اختیار خداوند است، اما خود خداوند می فرماید به اذن و اراده ی خود به برخی بندگانش چنین علمی را عطا می کند.
🔺نمونه ی دیگر زمانی است که در سوره ی یوسف، بعد از اینکه داستان حضرت یوسف (ع) را مفصل نقل می کند، خطاب به نبی مکرم اسلام (ص) می فرماید: « ذَلِكَ مِنْ أَنْبَاءِ الْغَيْبِ نُوحِيهِ إِلَيْكَ...؛ اینها اخبار غیب است که ما به تو وحی می کنیم...»(یوسف/102)
👈ممکن است بگویند اگر پیامبر (صلی الله علیه وآله) علم غیب داشتند چگونه بود که برخی موارد اشیائی یا مثلا شتر ایشان گم می شد و آن حضرت مثل دیگر مردم به دنبال آن می گشت، چرا در این مواقع از علم غیب استفاده نمی کرد؟
💠در پاسخ باید گفت اینکه ادعا می شود پیامبر اکرم (ص) یا اولیاء الهی به اذن الهی دارای علم غیب هستند به معنای این نیست که مانند خداوند همیشه و در همه جا به غیب جهان علم داشتند، بلکه هر زمان که خداوند متعال صلاح بداند ایشان نیز از بخشی از علم غیب مطلع شده و در باقی موارد بی اطلاع بودند.
نور باشد سائلی در ظل دیوار شما
کور بینا می شود با یاد دیدار شما
با کلاف جان به بازار محبت بسته صف
گشته صدها یوسف مصری خریدار شما
می فروشد ناز دوزخ بر گلستان بهشت
گر نسیمی آیدش از طرف گلزار شما
از چه بنشتید با ما فرشیان تیره روز
ای چراغ عرشیان خورشید رخسار شما
چند روزی داشت هر کس نوبت جولان، ولی
تا خدائی خدا، گرم است بازار شما
سر خط آزادی خلق است در دست کسی
کز دو عالم پا کشید و شد گرفتار شما
نی عجب گر با همه خواری عزیزم کرده اید
بوده از آغاز بنده پروری کار شما
آسمان بر کف گرفته کاسه از خورشید و ماه
گشته سرگردان گدای پشت دیوار شما
بر شما آل محمّد (ص) تا صف محشر درود
از همه خلق جهان و زحی دادار شما
این کرامت بس که شسته دست از دار جهان
گشته «میثم» خاک پای میثم دار شما
به مناسبت سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، همایش بین المللی بقیع، حرم اهل بیت علیهم السلام و اصحاب پیامبر(ص)
با حضور نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و اندیشمندان حوزه و دانشگاه جهان اسلام از مذاهب مختلف اسلامی و رونمایی پنج اثر جدید درباره بقیع
زمان : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 از ساعت 17 الی 19:30
لینک حضور مجازی و پخش زنده با ترافیک رایگان https://instagram.com/baqi.ir - aparat.com/hzrc/live - Revaghemighat.Tv
heyatonline.ir/heyat/3003