یکی از نشانه های مومن بودن اینه
که فکر کنی همه از تو بهترن !
حتی اونایی که مذهبی نیستن ...
اونا گناهشون آشکاره، برای ما پنهان !
آفرینبرحسادت!
چهعدالتپیشهاست!
پیشازهمهصاحبِ
خودرامیکُشَد!
-امامعلی(ع)
شهید، شهید می شود
ما مُرده ها هم، خواهیم مُرد . .
هر طوری که زندگی کنیم
همانطور زندگی مون پایان می یابد !
هیچی ترس نداره ،
هیچی . . !
بجز وقتی که توی دومتر جا
تنها خوابیدی و فرصت جبران
هیچکدوم از اشتباهاتتو نداری (:
به فکر ِخودسازی خویش
باش، که مبادا در حین ِ
زندگی به کرداری که خود
مذمت ِآن میکردی دچار شوی .
وقتی شهید بشی
همه از خداشونه یه شب کنارت باشن؛)
اما وقتی بمیری همه میترسن
حتی یه دقیقه بیشتر کنارت بمونن...
-فلذا مفت زندگی تونو تموم نکنید!
تغییر اوضاع بیرونی
کافی نیست
جانهای ما نیازمند تطهیر است !
_شهید صدر
طاعتبدونکنترلنَفْسسودیندارد !
اگرصدسالهمبگذردولینَفْسخودت
راکنترلنکنی ، نگاهتراکنترلنکنی ؛
درجاخواهیزد !′
ـآیتاللهحقشناس
_چیکار کنیم
که از گناه کردن بترسیم؟!
فرمودند: به عاقبت گناه
کردن نگاه کنید!
ولی گناهی که پشیمونمون کنه،
بهتر از ثوابیِ که باهاش
فازِ مومن بودن برداریم ..!
بیشتر از هرچه گوش
کردن به تغنیات (موسیقیها)
سلب اراده و عزم از انسان میکنند .
- آیتاللهخمینی ره
بعضیهاطوریبهجانایندُنیاافتادهاند
کهانگارنهانگارایندنیارفتنیاست! .
از خدا بخواهیم ما را اهل فکر کند !
نه اهل عبادتهای کثیرِ بدون تفکر ،
نه اهل عزاداری بدونِ فهم ،
نه اهل سخنرانی بدونِ عمل . .
اعتبارات دنیا ، نوعاً وفا نمیکند ؛
و اگر هم وفا بکند
تا دم قبر است . .
و بعد از آن ماییم و ابد ما !
[ علامه طباطبائی ]
اگر در آخرالزمان عدهای هستند
که مستحبات را انجام میدهند
شما واجبات را انجام دهید ؛
_ امامعلیعلیهالسلام
مومن به معنای کسی است که؛
به تُ امنیت دهد و تُ را در امان خود حفظ کند..
«علامهطباطبایی»
در نماز حضور ِقلب
یعنی بدانید که مقابل ِ
چه کسی، چه میگویید ؛
و بدانید با کسی، درحال
صحبت هستید و این
اذکار را صرفا ًبرای بیان
ندانید، با کلمه به کلمهاش
معاشقه میشود کرد .
این برای خودتان دنیا و
آخرت به ارمغان دارد
و طراوت زندگی از همین
نمازهای با حضور قلب است .
پیکر پاره پاره ی شهید علم الهدی رو
از قرآنش شناختند؛ ما را به چه
خواهند شناخت . . ؟
اگر زهد پیشه میکنید،
زهد ِخود بر اخلاص ببندید ؛
و اگر اخلاص مطالبت میکنید،
تمرکز را بر وصال و تقرب به حق بگذارید .