eitaa logo
حقانیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام
636 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
37 فایل
⏪اثبات حقانیت شیعه، حقانیت امیرالمؤمنین علی و ائمه معصومین علیهم السلام در قرآن، کتب اهل سنت و کتب شیعه ⏪دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام و رد شبهات وهابیت و اهل سنت ⏪تلاوت قرآن، احادیث، کلیپهای کوتاه سخنرانی ⬅️کپی با ذکر صلوات مجاز است @Kamran40_72
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️سوال ❓آیا زیارت عاشورا حدیث قدسی واز ناحیه خداوند صادر شده؟❓ 🔰پاسخ:👇👇 ✴️برخی همچون شیخ عباس قمی و استادش حاج میرزا حسین نوری براین عقیده بوده اند که این زیارت از سنخ احادیث قدسیه می باشد چرا که در کتاب مصباح شیخ طوسی که مفاتیح الجنان هم زیارت عاشورا را از آنجا نقل کرده است آمده است که امام صادق فرمود: ✳️ای صفوان من این زیارت را از پدرم امام باقر، از پدرش امام سجاد از پدرش تا پیامبر واو از جبرئیل واو از خداوند چنین یافتم. 📚مصباح المجتهد،شیخ طوسی،ص781 🔷شیخ عباس قمی می گوید: "شیخ ما ثقه الاسلام نوری فرموده:در فضل ومقام زیارت عاشورا همین بس که از سنخ سایر زیارات نیست که به ظاهر از انشا واملای معصومی باشد هرچند که از قلوب مطهره ایشان چیزی جز آنچه از عالم بالا به آنجا رسد بیرون نیاید بلکه از سنخ احادیث قدسیه است..." 📚مفاتیح الجنان،خبر صفوان در فضیلت زیارت عاشورا 🔶آیت الله العظمی مکارم شیرازی می فرماید: 🔹در فضیلت این زیارت همین بس که بر خلاف سایر زیارات که از معصومین نقل شده است این زیارت به شکل حدیث قدسی روایت شده است یعنی امامان علیهم السلام آن را از پیامبر اکرم نقل کرده اند که جبرئیل امین آن را از سوی خدا برای او آورده است. 📚مفاتیح نوین،ص394 ⬅️اما درمورد سند زیارت عاشورا: 🔶علامه گرانقدر ومعاصر "سبحانی"در مورد زیارت عاشورا چنین می فرماید: 🔷استحباب زیارت حسین در روز عاشورا ( با خواندن زیارت عاشورا) از چیزهایی است که تمام علمای شیعه در طول قرن ها بر آن اتفاق دارند واین اجماع واتفاق از محکمترین ادله بر صحت این زیارت وصدورش از امامان است. 📚رسایل ومقالات،ج3 ص402 ⚪️علامه سپس به بررسی واثبات صحت سندی زیارت عاشورا می پردازد که می توانید رجوع فرمایید. 📚رسایل ومقالات،ج3 ص402 "دراسه لسند زیارت عاشورا. @haqemamali
◀️سوال ❓میدانیم که عمل « کردن» مختص انسان های ضعیف است، با این حال در برخی احادیث ذکرشده که امام حسین (ع) در چند مقطع دست به نفرین بلند کرد. مگر خدا در قرآن را بخاطر نفرین بندگانش نقد نکرده است؟‼️ 🔰پاسخ:👇👇 ⏪پیامبران و امامان همواره با روح امید به دعوت اقوام منحرف می پرداختند و با حوصله عجیب تمام ناراحتی ها را در این راه تحمل می کردند اما گاه تمام درها به روی آنها بسته می شد و به طور کامل از هدایت قوم یا گروه و افرادی مایوس می شدند و برای آنها دعای بد یا نفرین می کردند ، نفرینی که سبب گرفتاری و نابودی گروه فاسد و مفسد می شد. ❇️قرآن کریم از عده ای از پیامبرانش نقل می کند که گاهی دست به نفرین اقوام خود بلند می کردند و خداوند هم نفرین آنها را می نمود . ✴️نوح نبی قومش را چنین نفرین کرد: ✳️پرودگارا هیچ کس از کافران را بر روی زمین مگذار چرا که اگر تو آنان را باقی بگذاری بندگانت را گمراه می کنند و جز پلید کار ناسپاس نزایند. 🔶نوح 26-27 ⬅️این نفرین سبب گرفتاری قوم او در طوفان و سیل شد. 🔯حضرت موسی و هارون فرعونیان را چنین نفرین کردند: ❇️خدایا را نابود کن و آنان را سخت دل گردان که ایمان نیاورند تا عذاب دردناک را ببینند ، ( خداوند ) فرمود دعای هر دوی شما پذیرفته شد. 🔷یونس88 ✴️حضرت ابراهیم بت پرستان را چنین نفرین کرد: ❇️اف بر شما و بر آنچه غیر خدا می پرستید. 🔶انبیاء 67 💠در تاریخ اسلام نیز موارد را سراغ داریم که پیامبر گرامی و امامان بر افراد فاسد و مفسد نفرین می کرده اند. ✳️پیامبر گرامی(ص) حسین علیه السلام را چنین نفرین می کند: ⚪️بار خدایا هر که او را بی یاور گذاشت بی یاورش بگذار و قاتل او را بکش و کسی را که سر او را برید ذبح کن و خواستش را بر آورده مکن. 📚کامل الزیارات ص61 📚بحار الانوار ج44 ص236 🔯حسین علیه السلام نیز بارها مسببان حادثه عاشورا را نفرین کرد . ✴️در مورد قاتلین علی اکبر فرمود: ❇️خداوند بکشد کسانی را که تو را . 📚لهوف ص166 📚الارشاد ج2 ص106 💠در مورد قاتلین بن حسن فرمود: 🔯از رحمت خدا دور باشند کسانی که تو را کشتند ، وای بر کشنده تو. 📚مناقب ابن شهر آشوب ج4 ص106 ⬅️نفرین آن بزرگواران مورد اجابت خداوند نیز قرار می گرفت. ❇️امام رضا علیه السلام فرمود: ⚪️دعای امام ( و راهنمای الهی ) مستجاب است به گونه ای که اگر دعا کند که صخره ای دو نصف شود ، چنین می شود. 📚الفقیه ج4 ص419 📚الخصال ج2 ص528 🔶بر اساس همین نفرین ها بود که تمام مسببان حادثه عاشورا پس از آن گرفتار الهی شدند. ✅نفرین کردن پیامبران و امامان نشانه ضعف آن بزرگواران نمی باشد ، بلکه این نفرین ها بر اساس حکمت هایی خاص از آنها صادر می شود که از جمله آن حکمت ها: 1⃣ سبب تقویت به پیامبران و امامان می گردید. ⬅️اجابت دعای آن بزرگواران علیه مجرمان سبب تقویت ایمان مومنان و زدوده شدن شک تردید کنندگان در حقانیت آنان می گردید . 2⃣نشان دهنده جایگاه اولیاء الهی در نزد خداوند می باشد و به این وسیله مردم متذکر به منزلت والای راهنمایان الهی شده و این تذکر آنان را از در مسیر مخالفت با هدایتگران الهی بر حذر می دارد . 3⃣سبب رسوا شدن شخصیت های مذهبی و سیاسی آنان شده و زمینه آگاهی مردم نسبت به شخصیت آنان را فراهم می کند. 4⃣سبب پیشگیری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی می گردد زیرا افشاگری بر ضد و رسوا سازی آنان سبب می شود کسانی که زمینه روانی عناد و نفاق دارند یا در آغاز این بیراهه قرار گرفته اند از ترس رسوایی هم که شده است بیراهه را رها کنند . 📚حکمت نامه پیامبر اعظم ، ج10 ص466 @haqemamali
🔴 عبد الحق دهلوی در کتاب تکمیل ایمان: 👈 قتل امام حسین(علیه‌السلام) توسط یزید، و اهانت وی به ایشان تواتر معنوی دارد. @haqemamali
◀️سوال ❓آيا ميدانستيد در هيچكدام از كتب تاريخى حرفى از خطبه زينب در يزيد وجود ندارد‼️ ❗️آيا ميدانستيد اكثر اين در همين ٤٠ ساله گذشته توسط روحانيون ساخته شده است⁉️ 🔰پاسخ:👇👇 ⏪متاسفانه این مدعیان دروغین روشنگری بدون اندک تاملی در اسلامی چنین ادعا هایی دروغینی را مطرح می کنند . ✅خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در کاخ یزید یکی از خطبه های غراء و فصیح و ترین خطبه های تاریخ اسلامی است که به هفت بخش تقسیم می شود: 1⃣نخست این بانوى شجاع اسلام با چند جمله کوبنده، غرور را در هم مى شکند و با آیه اى از قرآن، موضعش را در پیشگاه خداروشن مى سازد و مى گوید هرگز بهره ورى از حکومت و کاخ و ثروت را دلیل بر امتیاز الهى نگیر، تو از مصادیق کسانى هستى که خداوند آنها را به حال خود واگذارده، تا پشت آنها از بار گناه شود، سپس آنها را از همه چیز ساقط کرده و به دوزخ مى فرستد. 2⃣در بخش دوم، رفتار پیغمبر اکرم را با اجداد یزید در فتح مکه که همه را عفو قرار داد با عمل زشت یزیدکه فرزند پیغمبر خدا را کشته و سرهاى بریده و خاندان اسیر آنها را شهر به شهر مى گردانْد، مقایسه کرده و مهر باطل بر پیشانى یزید مى زند. 3⃣در بخش سوم، جمله هاى یزید را یادآورى مى کند و تاکید بر عدم ایمان او مى نماید، و اینکه به زودى به سرنوشت اشیاخ و اجدادش گرفتار شده و به جهنم واصل مى شود. 4⃣سپس تاکید بر مقام والاى شهیدان مخصوصاً شهداى خاندان پیغمبر در کربلا مى کند و به وجود آنها را امتیاز بزرگ این خاندان مى شمرد. 5⃣آنگاه به حضور یزید در محکمه عدل الهى در قیامت اشاره مى کند، در آن دادگاهى که آن خداست و خصم او پیغمبر اکرم و شاهدانش فرشتگان خدا هستند و پایان چنین دادگاهى روشن است. 6⃣سپس به تحقیر فوق العاده یزید مى پردازد تا آن حد که مى فرماید اگر روزگار به من ستم کرد و مرا به صورت زنى اسیر پاى تو آورد، تصور نکنى من براى تو ارزشى قایلم، من تو را در حدى نمى دانم که مخاطب سخنانم باشى و اگر با تو سخن مى گویم، از باب ناچارى است. 7⃣در آخرین بخش از سخنان خود، خداوند را بر نعمت هاى بیکرانش بر نبوت سپاس مى گوید که با رحمت و سعادت آغاز شد و با شهادت و کرامت پایان یافت. 🔯خطبه مذکور در کتاب های زیر از منابع اصیل اسلامی نقل شده است و کاملا و قطعی است:👇 📚لهوف ص215 📚بحار الانوار ج45 ص133 📚بلاغات النساء ص35 📚مقتل الحسین ، خوارزمی ، ج2 ص64 📚مثیر الاحزان ص101 📚الاحتجاج ج2 ص123 و ... @haqemamali
◀️سوال ❓برخی می گویند رقیه ای وجود نداشته، آیا وجود و حضور حضرت رقیه(س) در کربلا صحت دارد؟❓ 🔰پاسخ:👇👇 🔴مرحوم عماد الدین طبری در کتاب کامل بهایی ج2 ص179 داستان حضرت رقیه در کربلا را ذکر می کند. ⚪️شیخ عباس قمی درمورد عماد الدین طبری می گوید: "عالم، ماهر،خبیر، متکلم، فاضل،،محدث بوده است . 📚فواید رضویه،ص111 ✴️نویسنده منتخب التواریخ نیز با نقل داستانی بر وجود حضرت رقیه صحه می گذارد. 📚منتخب التواریخ،ص388 💢مرحوم فخر الدین طریحی نیز در کتاب المنتخب داستان حضرت رقیه را نقل می کند. 📚المنتخب ص136 🔵در کتاب انوار المجالس نیز داستان ایشان ذکر شده است 📚انوار المجالس ص161 نویسنده ینابیع الموده می آورد که حسین علیه السلام در کربلا افرادی را چنین صدا می زد: "یا ام کلثوم،یا سکینه،یا رقیه... 📚ینابیع الموده،ج2 ص416 🔶ونویسنده احقاق الحق عین جملات ینابیع الموده را ذکر می کند. 📚احقاق الحق،ج11 ص633 ⬅️وعلمای بزرگ ومعاصر نیز بر وجود حضرت رقیه صحه گذاشته اند که جهت آگاهی به لینک زیر مراجعه کنید:👇 http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=3422 ⏪جهت اگاهی بیشتر: 📚دانشنامه امام حسین ج1 ص382 @haqemamali
🔴 البدایه و النهایه ابن کثیر: 👈 خبر شهادت امام حسین(علیه‌السلام) سیصد سال قبل از بعثت در روم @haqemamali
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ❇️ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: ✅ سه نفر هستند که هنگام دیدار با خدا، از هر دری که بخواهند، وارد بهشت می‌شوند: 1⃣کسی که خوش اخلاق باشد🌹 2⃣کسی که هم در خلوت هم در حضور مردم، از خدا بترسد🌹 3⃣کسی که جر و بحث را رها کند، حتی اگر حق با او باشد🌹 📚 اصول کافی، ج 2، ص 300 @haqemamali
◀️سوال ❓ وهابی هامی گویند که چرا شیعیان بعد نماز را می بوسند آیا این بت پرستی محسوب نمی شود⁉️ 🔰پاسخ:👇👇 ⬅️مهری که شیعیان بر روی آن سجده می کنند ، معمولا تهیه شده از پاک حسین علیه السلام است که تربتی متبرک و با شرافت است. ❇️امام صادق علیه السلام فرمود: ⚛خداوند تربت حسین را شفای هر دردی قرار داده است و آن تربت مایه امنیت از هر خوفی است. 📚امالی طوسی ج1 ص326 ✳️ و فرمود: 🔯در خاک قبر حسین شفای هر دردی است و آن تربت دوائ اکبر است. 📚التهذیب ج6 ص74 📚وسائل الشیعه ج14 ص524 ✴️و فرمود: ✡خداوند در برابر شهادت حسین علیه السلام امامت را در فرزندان او قرار داد و را مایه شفای بیماری ها و دعا نزد قبرش را مستجاب قرار داد. 📚امالی طوسی ص317 💠و یا بر گرفته از خاک سایر امامان علیهم السلام است که به حکم روایاتی که می گوید " ان تربتنا کانت واحده " همان شرافت و تبرک تربت کربلا را می باشد. 📚وسائل الشیعه ج 14 ص561 *⃣بر این اساس است که شیعیان به قصد تبرک و استشفائ بر تربت پاک امامان علیهم السلام بوسه می زنند ،با توجه به این که تبرک جستن به آثار اولیائ ریشه در آیات قرآن و سنت دارد ، نمی توان این را بت پرستی تلقی کرد . ❇️قرآن یاد می کند که حضرت یعقوب پیراهن متبرک شده به حضرت یوسف را بر چشمان خود گذاشت و بینایی خود را باز یافت 📕یوسف 93 ⚛و از بنی اسرائیل یاد می کند که همواره به تابوتی که اثار آل موسی و آل هارون در آن بوده تبرک جسته و تا مادامی که آن تابوت نزدشان بود در عزت و رفاه بودند و خداوند متعال نشانه پادشاهی طالوت برای انان را همراهی او با آن تابوت دانست 📕بقره 248 صاحب صحیح ترین کتاب نزد اهل سنت روایت می کند که ا ز عبدالله بن عمر درمورد استلام وتبرک به حجر الاسود سوال شد و او در پاسخ گفت: 🔆"رایت رسول الله یستلمه ویقبله" ⬅️پیامبر را مشاهده کردم که حجر الاسود را استلام می نمود ومی بوسید. 📚صحیح بخاری،ج2 کتاب الحج، باب تقبیل الحجر، ص151-152 🔷برخی از چنین مساله را مطرح می کنند که به آنان بگویید که اگر لمس کردن ویا بوسیدن اشیای متبرک شرک بود هرگز پیامبر خدا به چنین کاری مبادرت نمی کرد و سوال کنید. ❓اگر بوسیدن شرک است پس چرا شما قرآن را می بوسید؟❗️ ❓به چه علت زن وفرزند خود را می بوسید❗️ 📚سوالات ما،حسین تهرانی،ص546 @haqemamali
◀️سوال ❓برخی میگویند زیارت ناحیه مقدسه معتبر نیست زیرا اولا در کتب معتبر نقل نشده و ثانیا نامی از حضرت عباس در آن نیامده و ثالثا می گوید زنان حرم موهای خود را لخت کردند و رابعا می گوید درندگان جنازه های شهدای کربلا را خوردند و خامسا امام زمان می گوید من در مصیبت حسین خون گریه می کنم در حالی که خون گریه کردن ممکن نیست پاسخ چیست؟❓ ❗️ 🔰پاسخ:👇👇 ✅زیارت ناحیه مقدسه از ناحیه امام عصر علیه السلام در توصیف حادثه کربلا می باشد.آغاز این زیارت با سلام بر پیامبران و اولیاء دین و ائمه اطهار است و سپس با سلام بر امام حسین و اصحابش ادامه می یابد ، و پس از آن به بیان اوصاف امام حسین و توجه امام عصر به او و علت قیام امام حسین و توصیف کربلا و شرح شهادت و مصائب آن حضرت و عزادار شدن تمام عالم برای او می پردازد . ⏪حال توجه به نکات زیر برای پاسخ به سوالات مطرح شده الزامی است: 1⃣این زیارت را ابن مشهدی در کتاب المزار الکبیر خودش نقل می کند و در مقدمه کتاب یاد آور می شود که تنها زیارات معتبر را در کتابش نقل کرده است. 📚المزار الکبیر ، ص499 ⚪️علامه مجلسی نیز زیارت مذکور را به نقل از شیخ مفید نقل می کند. 📚بحار الانوار ج98 ص317 ✅بنابراین زیارت مذکوره از جمله زیارات معتبر و با سند مورد استناد تلقی می شود. 2⃣اما این که چرا در این زیارت از حضرت عباس سخن به میان نیامده است: ⬅️پاسخ روشن است ، این زیارت بر محوریت امام حسین قرار داده شده است و تنها در برخی جاهای آن از برخی فرزندان امام حسین یاد می شود مانند دو تعبیر ، « سلام بر علی اکبر ، سلام بر شیر خوار خرد. 💠البته از دیگر یاران باوفای امام حسین از جمله حضرت عباس نیز با تعابیر کلی یاد شده است: ✳️ سلام بر پیکرهای برهنه شده ، سلام بر خاندان نزدیک و خویشاوند ، سلام بر افتادگان در دشت ها ، سلام بر بیرون آورده شدگان از وطن ها ، سلام بر به خاک سپرده شدگان بدون کفن ، سلام بر سرهای بریده از بدن ... ⬅️ اما چون محور زیارت حول امام حسین علیه السلام است ، از سایرین به صورت جزئی تر بحثی به میان نیامده است. 3⃣ بخش دیگری که مورد اشکال قرار گرفته است این بخش است: 🔶 هنگامی که زنان اسبت را خوار و پریشان و زین تو را بر آن واژگون دیدند ، از پرده بیرون آمدند ، موهایشان را پریشان کرده بودند « ناشرات الشعور »، و بر گونه های خود زدند ... ✅تعبیر به پریشان کردن موها ، معنای لخت کردن آنها را در برابر نامحرم نمی دهد ، بلکه در میان زنان عرب رسم بوده است که در هنگام مصیبت ، موهای خود را باز و پریشان می کردند ، به گونه ای که گیسوان در زیر چادر بوده و حجاب در برابر نامحرمان رعایت می شده است. 🔵در قدیم الایام آرایش موی زنان به بستن یا بافتن مو بود که در هنگام عزا و سوگواری به نشانه عزا موها را باز کرده و تا هنگامی که سوگوار بودند آن را نمی بستند ، و بر آن شانه نمی زدند ، بلکه مقنعه یا روسری خود را بر روی موهای خود می بستند نه آنکه با موهای باز و سرلخت جلوی نامحرمان آیند. 🔴در روایتی دارد که وقتی شایعه کشته شدن پیامبر در جنگ احد منتشر شد. 🔶 زنان انصار صورت های خود را خراشیده و موهای خود را پریشان کردند. 📚الکافی ج8 ص318 ✅بنابراین روشن می شود که پریشان کردن مو در هنگام مصیبت در میان زنان عرب مرسوم بوده است. @haqemamali 👇
4⃣بخش دیگری که مورد اشکال قرار گرفته است این بخش است: ✴️ سلام بر پیکرهایی که خوراک گرگ های بیابان شده و جایگاه آمد و شد حیوانات درنده گشته است. ◀️این فراز نیز اشکالی را ایجاد نمی کند ، زیرا چه مانعی دارد که پیکرهای شهدای کربلا تا زمان دفن شدن مورد تعرض حیوانات وحشی بیابان قرار گرفته باشد و این بخش نیز سند دیگری بر شدت مصیبت شهدای کربلا تلقی می شود . 🔶البته ممکن است گفته شود که پیکر امامان پس از وفات مورد تعرض حیوانات قرار نمی گیرد و حفظ می شود. 📚بحار الانوار ج27 ص299 ❓اما چه مانعی دارد که دیگران از شهدای کربلا شامل آن فراز از زیارت ناحیه مقدسه شوند. 🔴این احتمال نیز وجود دارد که تعابیر حیوانات درنده و گرگ های بیابان تعابیر مجازی باشد که بر بنی امیه و سپاه عبیدالله اطلاق شده که همچون حیوان درنده و گرگ های بیابان بر پیکر شهدای کربلا تاختند و آنها را مورد تعرض قرار دادند چنان که امام حسین علیه السلام به شمر فرمود: 💢در رویا دیدم که سگانی مرا گاز می گیرند و در میان آنها سگی سیاه و سفید از همه بیشتر به من حمله می کند و آن تو بودی »( شمر پیسی داشت). 📚بحار الانوار ج45 ص31 5⃣اشکال دیگر این فراز است که امام عصر می فرماید: 🔆 اکنون که روزگار مرا عقب آورده و تقدیر مرا از یادی دادن به تو باز داشته است ، و نبوده ام که با جنگجگویان تو بجنگم و در برابر بر افرازندگان پرچم دشمنی با تو بایستم پس هر صبح و شب برای تو ناله می کنم و بجای اشک از دیده خون می افشانم از سر حسرت و تاسف بر تو و افسوس خوردن بر گرفتاریهایی که به تو رسیده تا آنگاه که از سوز مصیبت و غم فقدانت بمیرم. ⬅️اشکال می شود که خون گریه کردن ممکن نیست چگونه امام زمان می گوید برای حسین خون گریه می کنم. ✅روشن است که تعبیر خون گریه کردن ، تعبیری است مجازی برای بیان شدت حزن و اندوه است ، چنان که در گفتگوهای روزمره نیز می گوییم من در فراق تو خون گریه می کنم ، یعنی بسیار گریه و زاری می کنم و اندوهناک هستم. @haqemamali
◀️سوال ❓این که شب جمعه شب زیارتی امام حسین علیه السلام است آیا دلیل دارد ❗️آیا راست است که خداوند و پیامبران به زیارت قبر امام حسین(ع) می روند؟❓ 🔰پاسخ:👇👇 ✅شکی نیست که زیارت امام حسین علیه السلام در هر وقت و زمانی استحباب دارد ، اما از این میان شب جمعه از ویژه ای برخوردار است و روایات متعددی در ارتباط با آن وارد شده است. ❇️امام صادق علیه السلام فرمود: ⚛خداوند حسین را در هر شب جمعه زیارت می کند و فرشتگان و ( ) انبیاء و اوصیاء خود را به زیارت حسین می فرستد. 📚کامل الزیارات ص113 🔶علامه مجلسی می نویسد: 🔷این که خدا در شب جمعه به زیارت حسین می رود به این معنا است که در آن شب رحمت خاصه خود را بر حسین علیه السلام و زائرین او جاری می کند. 📚بحار الانوار ج98 ص60 🔵در نقل دیگری فرمود: 🔶هر کس در هر جمعه ( و شب آن ) قبر حسین را زیارت کند ، به یقین آمرزیده می شود و با حسرت از دنیا نمی رود و با حسین علیه السلام در بهشت همسایه می شود. 📚کامل الزیارات ص183 💠از برخی نیز استفاده می شود که امام زمان علیه السلام خبر سیمان اعمش را که می گوید : ❇️در خواب دیدم که برگ هایی از آسمان فرو می ریزد که در آنها امان از آتش دوزخ برای هرکس که در شب جمعه امام حسین را زیارت کند نوشته بود » تایید فرموده است . 📚بحار الانوار ج45 ص401 ✅چنان که گذشت ، پیامبران و ارواح آنان نیز با کسب از خداوند به زیارت امام حسین علیه السلام می روند ، در نقلی امام صادق علیه السلام فرمود ؛ 🔯 هیچ پیامبری در آسمان و زمین نمی باشد ، مگر آنکه از خداوند می خواهند که به آنان در زیارت قبر حسین اجازه دهد ، پس از آن فوج به زیارت او آمده و باز می گردند. 📚کامل الزیارات ص111 @haqemamali
❇️ امام باقر عليه السلام: 🔯 شيعيان، سه دسته اند: دسته اى با ما، خود را مى آرايند. دسته اى با ما، منافع مالى خود را به چنگ مى آوردند، و دسته اى، از و رو به كوى ما دارند. 📚مشکاه الانوار ص 127 ✳️ امام محمدباقر علیه السلام: ✴️مردم در باره ما، به سه گروه تقسيم مى شوند: گروهى، دوستدار مايند و در انتظار قائم ما به سر مى برند تا از دنياى ما بهره اى ببرند. اينان، سخنان ما را مى گويند و گفته هاى ما را حفظ مى كنند؛ امّا در عمل كردن به كردار ما، كوتاهى مى كنند. خداوند، آنها را به زودى، به سوى آتش، گسيل مى دارد. 💠گروهى ديگر، دوستدار مايند، سخنان ما را گوش مى دهند و در عمل كردن به كردار ما، كوتاهى نمى كنند تا به ما، مردم را بچاپند. خداوند، شكمشان را از آتش سوزان، پُر مى كند و گرسنگى و تشنگى بر آنان چيره مى شود. ⏪گروهى نيز ما را دوست دارند، گفته ما را حفظ مى كنند، دستورهاى ما را اطاعت مى نمايند و با عمل ما، نمى كنند. آنان، از مايند و ما، از آنهاييم. 📚تحف العقول ص 514 ❇️امام صادق علیه السلام: ⬅️شیعه بودن به زبان نیست که کسی به زبان بگوید من شیعه ام ولی در رفتار و در کردار با ما مخالفت کند .شیعه با زبان و دل با ما همراست. 📚وسایل الشیعه ج15 ص247 ✳️امام صادق علیه السلام: شیعیان ما کسانی هستند که در برابر امر ما تسلیم هستند و از سخنان ما پیروی می کنند و با دشمنان ما در مخالفت هستند و هر کس نباشد شیعه نیست. 📚صفات الشیعه ص 162 @haqemamali