⏪شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در منابع اهل سنت
⬅️پیشگویی پیامبر اکرم از شهادت دخترگرامی شان حضرت زهرای شهیده و محسن بن علی(س) به روایت جوینی عالم بزرگ اهل سنت👇
🛑امام جوینی استاد ذهبی مینویسد:
💠روزي پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم نشسته بود، حسن بن علي بر او وارد شد، ديدگان پيامبر كه بر حسن افتاد،اشك آلود شد،سپس حسين بن علي بر آن حضرت وارد شد،مجدداً پيامبر گريست.در پي آن دو،فاطمه و علي عليهما السلام بر پيامبر وارد شدند،اشك پيامبر با ديدن آن دو نيز جاري شد، وقتي از پيامبر(ص)علت گريه بر فاطمه را پرسيدند، فرمودند:👇👇
❇️و أَنِّي لَمَّا رَأَيْتُهَا ذَكَرْتُ مَا يُصْنَعُ بِهَا👈 بعْدِي كَأَنِّي بِهَا وَ قَدْ دَخَلَ الذُّلُّ في بَيْتَهَا وَ انْتُهِكَتْ حُرْمَتُهَا وَ 👈غصِبَتْ حَقَّهَا وَ👈منِعَتْ إِرْثَهَا وَ
👈كسِرَ جَنْبُهَا [وَ كُسِرَتْ جَنْبَتُهَا] وَ👈أسْقَطَتْ جَنِينَهَا وَ هِيَ تُنَادِي يَا مُحَمَّدَاهْ فَلَا تُجَابُ وَ تَسْتَغِيثُ فَلَا تُغَاثُ ... فَتَكُونُ أَوَّلَ مَنْ يَلْحَقُنِي مِنْ أَهْلِ بَيْتِي فَتَقْدَمُ عَلَيَّ مَحْزُونَةً مَكْرُوبَةً مَغْمُومَةً مَغْصُوبَةً👈مقْتُولَة
فَأَقُولُ عِنْدَ ذَلِكَ اللَّهُمَّ👈الْعَنْ مَنْ 👈ظلَمَهَا وَ عَاقِبْ مَنْ 👈غصَبَهَا وَ ذَلِّلْ مَنْ أَذَلَّهَا وَ خَلِّدْ فِي نَارِكَ مَنْ ضَرَبَ جَنْبَهَا حَتَّى أَلْقَتْ وَلَدَهَا فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ عِنْدَ ذَلِكَ آمِين
⚛زماني كه فاطمه را ديدم، به ياد صحنهاي افتادم كه پس از من براي او رخ خواهد داد، گويا ميبينم 👈ذلت وارد خانۀ او شده ،👈 حرمتش پايمال گشته ،👈 حقش غصب شده ،👈 از ارث خود ممنوع گشته ،👈 پهلوي او شكسته شده و 👈فرزندي را كه در رحم دارد،سقط شده؛ در حالي كه پيوسته فرياد ميزند :وا محمداه ! ؛ ولي كسي به او پاسخ نميدهد ، کمک مي خواهد ؛ اما كسي به فريادش نميرسد 👈او اول كسي است كه از خاندانم به من ملحق ميشود ؛ و در حالي بر من وارد ميشود كه محزون ، گرفتار و غمگين و 👈شهيد شده است
👈و من در اينجا ميگويم : خدايا لعنت كن هر كه به او ظلم كرده ، كيفر ده هر كه حقش را 👈غصب كرده ، خوار كن هر كه خوارش كرده و در دوزخ مخلد كن هر كه به 👈پهلويش زده تا فرزندش را سقط كرده و ملائكه آمين گويند.
📚فرائد السمطين، ج2 ،ص35
اسکن 👇👇👇
http://l1l.ir/4drm
حقانیت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1395916802Cc32efa7e91
#نزول_سوره_انسان_در_شان_اهلبیت_علیهم_السلام
🔴شبهه
⁉️اطعام به مسکین و یتیم و اسیر در سوره انسان، مربوط به اهل بیت نیست، لطفا از منابع دست اول اهل سنت این قضیه رو اثبات بفرمایید. در واقع میگن چه جوری در آن زمان اسیر میتونسته خونه دیگران بره در حالی که اسیره؟⁉️
✴️پاسخ:
✅سوره«هل اتى»يكى ديگر از اسناد مهم فضيلت على عليه السلام و اهل بيت پيامبر گرامی است.
❇️هفده آيه آن كه از آيه انَّ الابْرارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَاسٍ كانَ مِزاجُها كافُوراً
⚛«به يقين ابرار (و نيكان) از جامى مى نوشند كه باعطر خوش آميخته است»
⬅️(هل اتی 5)آغاز مى شود و تا آيه 22 ادامه دارد،درباره گروهى به عنوان «ابْرار» (نيكان) سخن مى گويد؛ ولى شأن نزولها و روايات متعددى كه در منابع معروف اسلامى وارد شده، نشان مى دهد كه مخاطب آیات و مصداق اتم و اكمل ابرار در اين آيات،على عليه السلام و فاطمه و حسن و حسين عليهما السلام بوده اند.
⬅️نشانه هايى از «ابرار و نيكان» در آيات 7- 10 اين سوره ذكر شده است كه وضع آن را روشنتر مى سازد؛ مى فرمايد ؛
⚛«ابرار» (نيكان) آنها به نذر خود وفا مى كنند، و از روزى كه شر و عذابش گسترده است مى ترسند.و غذاى (خود) را با اينكه به آن علاقه (و نياز) دارند به مستمند و يتيم و اسير اطعام مى كنند. (و مى گويند:) ما شما را بخاطر خدا اطعام مى كنيم، و هيچ پاداش و سپاسى از شما نمى خواهيم. ما از پروردگارمان خائفيم در آن روزى كه عبوس و سخت و است».
🛑زمخشرى در تفسير معروف خود كشاف از ابن عباس چنين نقل مى كند:
⬅️حسن و حسين عليهما السلام بيمار شده بودند پيامبر با جمعى(از ياران)از آنها عيادت كردند؛ صحابه رو به على عليه السلام كردند، گفتند:
🔵اى ابوالحسن! اگر براى شفاى فرزندت نذرى مى كردى خوب بود؛ على عليه السلام و فاطمه عليها السلام و خادمه آنها، فضه نذر كردند كه اگر آنها شفا يابند سه روز روزه بگيرند
⚪️در بعضى از روايات آمده كه حسن و حسين عليهما السلام نيز نذر كردند. چيزى نگذشت كه هر دو شفا يافتند و چون غذائى نداشتند: على عليه السلام سه صاع (من) جو، وام گرفت؛ و فاطمه عليها السلام يك صاع آن راخمير كرد و پنج قرص نان به تعداد آنها براى افطار روز اول درست كرد؛ در اين هنگام فقير سائلى بر در خانه آمد و گفت: «السَّلامُ عَلَيْكُمْ اهْلَ بَيْتِ مُحَّمَدٍ صلى الله عليه و آله»! «مسكينى از مساكين مسلمانانم» مرا اطعام كنيد، تا خداوند شما را از غذاهاى بهشتى اطعام كند آنها مسكين را بر خود مقدّم داشتند، غذاى خود را به او دادند و آن شب چيزى جز آب نخوردند، فردا نيز روزه گرفتند، و هنگام غروب موقعى كه طعام همانند روز سابق براى افطار آماده كرده بودند، يتيمى بر در آمد، او را نيز بر خود مقدم شمردند و غذاى خود را به او دادند و روز سوم اسيرى آمد و همان كار را تكرار كردند، هنگام صبح على عليه السلام دست حسن و حسين عليهما السلام را گرفت و خدمت رسول خدا آمد هنگامى كه پيامبر آنها را ديد در حالى كه از شدت گرسنگى مى لرزيدند، فرمود:«چقدر براى من ناراحت كننده است آنچه را در شما مى بينم» و با آنها برخاست و به سراغ فاطمه عليها السلام رفت در حالى كه در محراب عبادت بود و شديداً گرسنه بود، پيامبر ناراحت شد، در اين هنگام جبرئيل نازل شد و گفت:
⚛«اى محمد ! بگير اين سوره را، خداوند با داشتن چنين اهل بيتى به تو تبريك مى گويد»، و سپس سوره هَلْ اتى را بر پيامبر خواند .»
📚تفسیر کشاف ج 4 ص 670
⬅️همين معنى را با تفاوت مختصرى، قرطبى در تفسيرش ذيل آيات مورد بحث نقل مى كند، و اشعارى هم از تقاضا كنندگان و بانوى اسلام در اين زمينه نقل مى نمايد.
📚تفسیر قرطبی ج 10 ص 6922
@haqemamali
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
🔷مرحوم علّامه امينى در الغدير شأن نزولى را كه نقل کردیم از 34 كتاب از كتب اهل سنّت ، و مرحوم قاضى نور اللَّه شوشترى از 36 كتاب از كتابهاى آنان اين مطلب را نقل كرده است. بنابراين شأن نزول مذکور در سرحدّ تواتر است .
📚الغدير، جلد 3، صفحه 107 ؛
🔶به ده مورد از كتابهايى كه الغدير شأن نزول فوق را از آنها نقل كرده، توجّه كنيد ؛ نوادر الاصول، صفحه 64؛ . العقد الفريد، جلد 3، صفحه 42؛ الكشف و البيان، صفحه 427- 307؛ . مناقب خوارزمى، صفحه 180؛ . مطالب السّئول، صفحه 31؛ 6. نور الابصار، صفحه 14- 12؛ . فتح القدير، جلد 5، صفحه 338؛ . روح البيان، جلد 10، صفحه 268؛ 9. الاصابة، جلد 4، صفحه 387؛ 10. الدّرّ المنثور، جلد 6، صفحه 299.
📚احقاق الحق، جلد 3، صفحه 157، به بعد ؛
🔴ده مورد از كتابهاي اهلسنت كه احقاق الحق شأن نزول فوق را از آنها نقل كرده، به شرح زير است: كشّاف، جلد 4، صفحه 169؛ اسباب النّزول، صفحه 331؛ . معالم التّنزيل، جلد 7، صفحه 159؛ . التّفسير الكبير، جلد 3، صفحه 243؛ تذكرة ابن الجوزى، صفحه 322؛ . كفاية الطّالب، صفحه 201؛ تفسير قرطبى، جلد 19، صفحه 129؛ ذخاير العقبى، صفحه 102؛ شرح نهج البلاغه ابن أبي الحديد، جلد اوّل، صفحه 7؛ تفسير علّامه نيشابورى، جلد 29، صفحه 5112.
⚪️در روایات شیعه نیز شان نزول مذکور به تواتر ثابت شده است و علامه مجلسی از حدود پانزده منبع شیعی ، شان نزول مذکور را نقل می کند ؛
📚بحار الانوار ج 35 ص 237 باب 6
💠پرسش مطرح شده این است كه مطابق شان نزول ، مرد اسير بر در خانه على علیه السلام به هنگام افطار آمد، مگر اسيران زندانى نبودند؟
⬅️اما با توجه به يك نكته پاسخ اين سؤال روشن مى شود كه طبق نقل تواريخ در زمان پيامبر مطلقا زندانى وجود نداشت ، چنان که روایات بسیاری از اهلسنت تصریح دارد که عمر نخستین کسی بود که اقدام به تاسیس زندان کرد ؛
📚شرح فتح الغدیر ج 5 ص 471 _ المهذب ج 2 ص 294
⏹و پیامبر گرامی ، اسيران را تقسيم كرده و به دست مسلمانان مى سپرد، و مى فرمود مراقب آنها باشيد، و به آنها نيكى كنيد، و گاه كه توانايى بر تامين غذاى آنها نداشتند، از ديگر مسلمانان براى اطعام اسيران كمك مى گرفتند، و آنها را همراه خود و يا حتى بدون همراهى خود به سراغ ساير مسلمانان مى فرستادند، تا به آنها كمك كنند. زيرا در آن موقع مسلمين سخت در مضيقه بودند. البته بعدا كه حكومت اسلامى گسترش پيدا كرد، و تعداد اسيران بالا گرفت و ححتى مجرمان با گسترش دامنه حكومت زياد شدند، زندان به وجود آمد، و ارتزاق اسيران و مجرمان از طريق بيت المال صورت مى گرفت .
📚تفسیر نمونه ج 25 ص 353
⬅️و در پایان پرسش ما از اهل سنت این است که اگر امامت انتصابى باشد، خداوند هرگز با وجود بهترين افراد مسلمان یعنی اهلبیت پیامبر گرامی که مخاطب آیات فوق هستند به سراغ ديگران نمى رود، زيرا مقتضى حكمتش چنين است. و اگر انتخابى هم باشد مردم عاقل بايد بهترين فرد را انتخاب كنند، و با وجود بهترين، به سراغ ديگران نمى روند و چه کسی از اهلبیت پیامبر گرامی که آیات فوق در شان آنان نازل شده است برتر هستند و شایسته مقام امامت
✅بنابراین چه امامت انتصابی باشد چنان که اعتقاد ما چنین است و چه امامت انتخابی باشد چنان که اعتقاد اهل سنت است،در هر دو صورت اهلبیت پیامبر گرامی و در راس آنان علی علیه السلام شایسته مقام امامت و خلافت است.
حقانیت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1395916802Cc32efa7e91
⏪ملعون و جهنمی بودن قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها در بیان رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم
🔶مرحوم کراجکی در کتاب کنز الفوائد به روایتی با سند معتبر از رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم از امام صادق علیه السلام چنین نقل میکند :
⚛ومما حدثنا به الشيخ الفقيه أبو الحسن بن شاذان رحمه الله قال حدثني أبي رضي الله عنه قال حدثنا ابن الوليد محمد بن الحسن قال حدثنا الصفار محمد بن الحسين قال حدثنا محمد بن زياد عن مفضل بن عمر عن يونس بن یعقوب رضي الله عنه قال سمعت الصادق جعفر بن محمد عليهما السلام يقول .... يا يونس قال جدي رسول الله صلى الله عليه وآله ملعون ملعون من يظلم بعدي فاطمة ابنتي ويغصبها حقها ويقتلها ثم قال يا فاطمة البشرى فلك عند الله مقام محمود تشفعين فيه لمحبيك و شيعتك فتشفعين يا فاطمة لو أن كل نبي بعثه الله وكل ملك قربه شفعوا في كل مبغض لك غاصب لك ما أخرجه الله من النار ابدا
❇️امام صادق علیه السلام می فرمایند:
⚛ای یونس جد من رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند:ملعون است ملعون است هر کس که بعد از من به دخترم فاطمه سلام الله علیها ظلم نماید و حق او را غصب کرده و وی را به قتل رساند .سپس رسول الله صلی الله علیه وآله فرمودند : ای فاطمه بشارت بر تو باد که برای تو در نزد خداوند متعال مقام محمود است(که در این مقام)برای محبین و شیعیانت شفاعت می کنی.ای فاطمه اگر همه انبیائی که خداوند متعال مبعوث نمود و همه ملائکه مقرب الهی در مورد دشمن تو شفاعت کنند، خداوند متعال هرگز او را آتش جهنم بیرون نمی آورد.
📚كنز الفوائد ،ج1ص150 ، تأليف: ابي الفتح الشيخ محمد بن علي بن عثمان الكراجكي الطرابلسي ( المتوفی : 449 هجری )، حققه وعلق عليه: الشيخ عبد الله نعمه ، الناشر: دار الاضواء - بيروت لبنان ، الطبعة: الاولى 1985 هجری
🌐 https://b2n.ir/376265
⏪بررسی سند روایت :
1⃣ابوالحسن بن شاذان : محمد بن احمد بن علی بن الحسن القمی : ثقه
2⃣شاذان : احمد بن علی بن الحسن القمی : ثقه
⏺این راوی هر دو از مشایخ نجاشی هستند و مشایخ نجاشی همگی ثقه میباشند.مرحوم سید خوئی در ترجمه ابوالحسن بن شاذان میگوید :
⬅️هو ثقة ، لا لما ذكره ، بل لأنه شيخ النجاشي ، وقد عرفت أن مشايخه كلهم ثقات ... وقال الشيخ الحر في تذكرة المتبحرين : " الشيخ محمد بن أحمد بن علي بن الحسين بن شاذان الكوفي : فاضل . جليل ، له كتاب مناقب أمير المؤمنين عليه السلام ، مئة منقبة من طرق العامة ، روى عنه الكراجكي ، ويروي هو عن ابن بابويه ، وكتابه المذكور عندنا " .أقول : الظاهر أن كلمة الحسين من غلط النساخ ، والصحيح الحسن .
📚معجم رجال الحدیث ج 16 ص 17
⏹جناب نجاشی در ترجمه احمد بن علی بن الحسن میگوید :
🔶قال النجاشي : " أحمد بن علي بن الحسن بن شاذان ، أبو العباس الفامي (القاضي) القمي : شيخنا الفقيه ، حسن المعرفة ، صنف كتابين لم يصنف غيرهما : كتاب زاد المسافر ، وكتاب الأمالي . أخبرنا بهما : ابنه أبو الحسن رحمهما الله تعالى " .
📚رجال النجاشي نویسنده ج 1 ص 84
3⃣محمد بن الحسن بن احمد بن الولید : ثقه ثقه
📚 معجم رجال الحدیث ج 16 ص 219 - 220
4⃣محمد بن الحسن بن فروخ الصفار : ثقه
📚 معجم رجال الحدیث ج 16 ص 263
5⃣محمد بن زیاد مشهور به ابن ابی عمیر : من اوثق الناس
📚معجم رجال الحدیث ج 15 ص 291 – 292
6⃣مفضل بن عمر جعفی : جلیل ، ثقه
📚 معجم رجال الحدیث ج 19 ص 330
7⃣یونس بن یعقوب بن قیس البجلی : ثقه
📚معجم رجال الحدیث ج21 ص238
✅نکات مهم از روایت فوق:
1⃣قطعیت اتفاق افتادن ظلم و شهید نمودن حضرت زهرا سلام الله علیها
2⃣ملعون بودن و در نتیجه عدم صلاحیت قاتلان ایشان برای سرپرستی امت بعد از رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم
3⃣جعلی بودن تمام القاب و فضایل ساختگی حزب سقیفه به دلیل نارضایتی الله و رسول الله از آنها
4⃣قدیمی بودن باور به شهادت حضرت فاطمه صدیقه شهیده سلام الله علیها در نزد بزرگان شیعه با سند متصل به معصوم
حقانیت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1395916802Cc32efa7e91
#دشمنی_عایشه_با_فاطمه_خوشحالی_از_شهادت_فاطمه_س
◀️پرسش
⁉️رابطه عایشه با حضرت زهرا چگونه بوده است این که عایشه از شهادت حضرت زهرا خوشحال شده بود چقدر واقعیت دارد؟
✴️پاسخ:
✅عایشه کینه خدیجه سلام الله علیها را به دل داشت و بارها نسبت به خدیجه اظهار خشم و انزجار می کرد.
🔴بخاری در صحیح روایت می کند که عایشه می گفت:
⏪«من آنقدر که نسبت به خدیجه حسادت می ورزیدم نسبت به هیچ یک از زنان پیامبر چنین حسادتی نمی کردم»
📚صحیح بخاری ج 8 ص 195
🔴مسلم روایت می کند که عایشه به پیامبر چنین گفت:
⏪«چقدر از خدیجه یاد می کنی او پیرزنی بود از پیر زن های قریش که از پیری دندان در دهان نداشت.هلاک شد و خدا بهتر از او را به تو داد»
📚صحیح مسلم، ج 7 ص 134
🛑دنباله روایت را احمد در مسند می آورد که پیامبر گرامی،در جواب عایشه فرمود:
❇️«خداوند بهتر از او را نصیبم نساخته است.آنگاه که مردم مرا قبول نداشتند او به من ایمان اورد و آنگاه که مرا تکذیب می نمودند او تصدیقم کرد و آنگاه که دیگران مرا محروم کرده بودند او به مالش مرا یاری کرد»
📚مسند احمد ج9 ص429 _ المعجم الکبیر، ج 23 ص13
⏪کینه عایشه از خدیجه س، موجب شده بود که کینه فاطمه س را نیز به دل بگیرد، چنان که امام صادق ع فرمود؛
⚛«پيامبر خدا وارد منزل خود شد و ديد كه عايشه رو به فاطمه كرده و با فرياد به او مى گويد:اى دختر خديجه،تو گمان مى كنى كه مادرت بر ما برترى دارد، او چه برترى بر ما دارد،او هم مانند يكى از ما بود و فاطمه سخن او را مى شنيد و چون پيامبر خدا را ديد گريه كرد، پيامبر به او فرمود:اى دختر محمد براى چه گريه مى كنى؟گفت:او از مادر من ياد كرد و او را كوچك شمرد و من گريه كردم، پيامبر خشمناك شد و فرمود: ساكت باش اى حميرا ...»
📚الخصال ج 2 ص 405
⏪او به قدری فاطمه س را می آزرد که مطابق برخی نقلها،در هنگامه رجعت،امام زمان ع،انتقام فاطمه س را از عایشه می گیرد،چنان که امام باقر ع فرمود:
⚛«گر قائم ما قيام كند حميراء را به دستش مى سپارند تا بر او حدّ جارى كند و 👈انتقام دختر رسول اللَّه فاطمه را از او بگيرد. 👉عرض كردم: فدايت شوم، براى چه بر او حدّ جارى نمايد؟حضرت فرمودند:براى افتراء و بهتانى كه به مادر ابراهيم زد»
📚علل الشرایع ج 2 ص 580
🛑ابی داود از صاحبان صحاح سته اهلسنت،نقل می کند که عایشه نسبت به فاطمه س،فحاشی می کرد و او را دشنام می داد؛«ان عائشه وقعت بکم و فعلت»
📚سنن ابی داود ج 4 ص 2088
♨️و بدگویی های او نسبت به فاطمه س،به قدری زیاد بود که زنان مدینه خبر بدگویی های او را به فاطمه س می رساندند و فاطمه س خیلی از عایشه شکایت داشت؛«کانت تکثر الشکوی من عائشه و یغشاها نساء المدینه و جیران بیتها فینقلن الیها کلمات عن عائشه»
📚شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،ج9ص193
⏪پیامبر با عایشه برخورد کرد و گفت که تو دست از سر آزار و اذیت دخترم بر نمی داری؛«ما انت بمنتهیه یا حمیراء عن ابنتی»
📚فتح الباری ، ج 9 ص 222
🔵ابویعلی نقل می کند که بین فاطمه و عایشه کدورت هایی بود؛«کان بینهما شی ء»
📚مسند ابی یعلی ج8ص 153
📚مجمع الزوائد ج 9ص201
⏪و مطابق نقل علمای اهلسنت،نسبت به جایگاه فاطمه س در نزد پیامبر حسادت می کرد و بر سر پیامبر فریاد می کشید، تا جایی که ابوبکر قصد داشت عایشه را بزند❗️
🔶نعمان بن بشیر می گوید:
«ابوبکر اجازه گرفت که وارد منزل پیامبر شود،به ناگاه شنید که عایشه فریاد می زند و می گوید به خدا سوگند می دانی که فاطمه و علی در نزد تو محبوبتر از من و پدرم می باشند و این جمله را دو الی سه بار تکرار کرد، ابوبکر(دستش)را به سویش دراز کرد(و قصد زدنش را داشت)،و گفت ای دختر فلانه، نشنوم که بر سر پیامبر فریاد می زنی»«عن النعمان بن بشير قال استأذن أبو بكر على رسول الله صلى الله عليه وسلم فسمع صوتا عائشة عاليا وهي تقول والله لقد عرفت ان عليا وفاطمة أحب اليك منى ومن أبى مرتين أو ثلاثا فاستأذن أبو بكر فأهوى إليها فقال يا بنت فلانة لا أسمعك ترفعين صوتك على رسول الله صلى الله عليه وسلم»
📚محمع الزوائد،هیثمی، ج9 ص201
📚الخصائص،نسائی،ص108
@haqemamali
🔶ادامه👇
🔶ادامه👇
♨️کینه و دشمنی عایشه با فاطمه س تا جایی بود که حتی نسبت به فرزندان فاطمه س،یعنی حسن و حسین ع،کینه ورزید و با این که آن دو محرمش بودند،اما در برابر حسنین ع حجاب می گرفت و ابن عباس به او به خاطر این عملکرد اعتراض می کرد؛«تحتجب من حسن و حسین فقال ابن عباس ان دخلوهما علیها لحل»
📚طبقات ابن سعد ج 8 ص 73
🛑او در حالی از حسنین حجاب می گرفت که مطابق نقل بخاری ، به مردان نامحرم ، آموزش طریقه غسل کردن می داد؛«فدعت باناء نحو من صاع فاغتسلت و افاضت علی راسها»
📚صحیح بخاری ج 1 ص 68
⬅️او در حالی از حسنین(به خاطر کینه فاطمه س)حجاب می گرفت که برخلاف احکام اسلام،معتقد بود که می توان مردان نامحرم را با شیر دادن به خود محرم کرد،چنان که علمای اهلسنت نقل می کنند:
♨️«عایشه به خواهرانش دستور می داد به مردانی که او دوست دارد آنها را ببیند و بر او وارد شوند پنج بار شیر دهد اگر چه مردان بزرگ باشند سپس بر او وارد شوند اما ام سلمه و سایر زنان پیامبر با این کار عایشه مخالف بودند که با این نوع شیر خوردن کسی بر آنها وارد شود مگر این که در گهواره شیر خورده باشد»
📚مسند احمد ج6 ص270 _ سنن ابی داود ج 2 ص 223
❇️فاطمه س،نیز به تنبیه تمام این رفتارهای ناشایست، عایشه،به اسماء بنت عمیس وصیت کرد که نگذارد عایشه پس از مرگش بر بالین او حاضر شود،چنان که علمای اهلسنت نقل می کنند که خطاب به اسماء فرمود:
⚛«هنگامى كه از دنيا وفات كردم، تو و على بدن مرا غسل بدهيد و هيچ كسى هم در آن حال حق ورود به آنجا را ندارد.به مجردي كه زهرا دار فانى را وداع گفت، «عايشه»اجازه ورود خواست.«اسماء»به او اجازه ورود نداد.«عايشه» ناراحت شد و به پدرش شكايت كرد و اظهار داشت اين زن«خثعميّه»(نوعی سب و ناسزا)،ميان ما و دختر پيغمبر حائل و مانع شده است و اجازه نمى دهد در غسل دادن بدن او شركت نمائيم. به علاوه براى حمل جنازه او وسيله اى مانند حجله عروسان ترتيب داده است.«ابو بكر»پس از شنيدن سخنان دخترش بلافاصله به در خانه زهرا آمد و گفت: اى اسماء!چرا نمى گذارى همسران پيغمبر اكرم نزد دختر او بروند؟چرا چنين وسيله اى همچو حجله عروسان برايش ساخته اى؟ «اسماء»در پاسخ گفت:خود زهرا به من وصيت كرده است كسى بر او وارد نشود و وسيله اى را كه به آن اعتراض دارى،پيشنهادى بود از طرف من كه مورد پسند واقع شد و در حال حياتش دستور ساختن آن را داد.«ابو بكر» گفت:پس اگر مسئله از اين قرار است، هر چه به تو دستور داده است،اجراء كن. آنگاه بازگشت و على و «اسماء»بدن شريف آن حضرت را غسل دادند.»
📚السنن الکبری،بیهقی ،ج 4 ص34،الاستیعاب ج4ص 1897، کنزالعمال ج13ص687، اسدالغابه ج5ص524
🛑عایشه پس از شهادت فاطمه س نیز اظهار خوشحالی و شادمانی می کرد ، چنان که ابن ابی الحدید معتزلی سنی نقل می کند:
⬅️«پس از درگذشت فاطمه س، تمام زنان پیامبر به نزد بنی هاشم رفتند و تعزیت گفتند، اما عایشه چنین نکرد و خودش را به مریضی زد و به علی ع خبری رسید که حاکی از خوشحالی و سرور عایشه بود»«اظهرت مرضا و نقل الی علی کلام،یدل علی السرور»
📚شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،ج 9ص198
حقانیت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1395916802Cc32efa7e91
🔴حاکم حسکانی از علمای بزرگ اهل سنت روایت کرده است که رسول الله صلی الله علیه و آله در تفسیر آیه:
❇️«وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَاماً» 📓سوره فرقان آیه۷۴
⚛فرمودند: بعد از نزول اين آيات از جبرئیل سوال کردم منظور از «ازواجنا» چه کسی است؟ فرمود: منظور حضرت خديجه(سلام الله علیها)است و منظور از «ذرياتنا» حضرت زهرا(سلام الله علیها)است و منظور از «قرة اعين» حسنین (علیهما السلام) هستند و منظور از «اماماً» هم امیر المومنین(علیه السلام) است.
حقانیت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1395916802Cc32efa7e91
#کینه_ایرانیان_از_عمر_به_خاطر_فتح_ایران_یا_هتک_فاطمه_س
🔴شبهه
⁉️خلیفه دوم دروازه خانه فاطمه را نشکست،بلکه دروازه امپراطوری ها را بااقتدار شکست و پرچم لااله الاالله را در اقصی نقاط جهان برافراشته ساخت. خلیفه دوم پهلوی فاطمه را نشکست بلکه پهلوی حکومت و دولت آتش پرستان را شکست.آری پهلوی فاطمه نشکسته پهلوی بازار مجوسیت شکسته وامروز انها از این داغ است که میسوزند نه از پهلوی نشکسته فاطمه رضی الله عنها‼️
✴️پاسخ:
✅مریدان عمر چشم خود را بر دهها نص تاریخی در مورد شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها و جنایت عمر در حق او بسته اند و مدعی شده اند که ایرانیان چون از عمر در فتح ایران ضربه خوردند، کینه او را به سینه گرفتند و مساله شهادت فاطمه س را مطرح می کنند.
💠ایرانیان اگر قرار باشد در این زمینه کینه ای به دل بگیرند،باید کینه لشگریانی را به دل بگیرند که آمدند و جنگیدند،نه عمر را،زیرا عمر در جنگ ها و نبردها، نهایت ترس و بزدلی را داشته است و از ایرانیان نیز نهایت ترس را داشت(چنان که در ادامه اسناد را ارائه می دهیم) و در صحنه نبرد حاضر نمی شد و از میادین جنگ فرار می کرد،بنابراین،اگر فتح ایران، فضیلتی هم در بر داشته باشد ، آن فضیلت برای لشگریان است نه عمر بن خطاب.
⏪این ترس عمر،از دوره پیامبر گرامی بوده است طبق نصوص مسلم تاریخی و حدیثی اهلسنت؛
1⃣در جنگ بدر،از ابوسفیان و افراد او ، ترسیده بود و سعی داشت که پیامبر را از نبرد با آنها منصرف کند،که پیامبر به مشورت او توجهی نکرد؛«شاور حین بلغه اقبال ابی سفیان ... ثم تکلم عمر فاعرض عنه»
📚صحیح مسلم ج 5 ص 170
⬅️در میدان بدر نیز از حضور مستقیم در میدان نبرد، امتناع ورزید؛«الی این یا ابن الخطاب»
📚سیره ابن هشام ج 2 ص 464
2⃣در میدان احد نیز از صحنه نبرد گریخت، چنان که خودش، بر روی منبر چنین می گفت:
«روز احد از میدان نبرد فرار کردم و به بالای کوه رفتم چنان که همانند بز کوهی فرار میکردم«فلقد رایتنی انزو کاننی اروی»
📚جامع البیان، ج4 ص 193 📚کنزالعمال ج2 ص 376
❇️خداوند نیز فرار او و دیگران را از میدان احد، چنین به تصویر می کشد:
⚛«(به خاطر بياوريد) هنگامى كه از كوه بالا مى رفتيد و(جمعى در وسط بيابان پراكنده مى شديد و)به عقب ماندگان نگاه نمى كرديد، و پيامبر از پشت سر شما را صدا مى زد»
📓سوره آل عمران 153
3⃣در جنگ خندق نیز جرات مقابله با عمرو بن عبدود را پیدا نکرد و پس از آنکه عمرو بن عبدود،بارها مسلمین را دعوت به مبارزه می کرد،جز علی علیه السلام،کسی درخواست او را اجابت نکرد؛
📚السنن الکبری ج9ص223
4⃣در جنگ خیبر نیز از یهودیان ترسید و شکست خود و فرار کرد،چنان که علمای اهل سنت از ابن عباس نقل می کنند؛
⬅️«پيامبر خدا،ابو بكر را به خيبر فرستاد.پس با همراهانش شكست خورده، بازگشت.چون فردا شد، عمر را فرستاد و او هم در هم شكسته بازگشت،در حالى كه 👈او يارانش را ترسو مى خوانْد و يارانش هم او را.👉
❇️پيامبر خدا فرمود:
⚛«فردا پرچم را به دست مردى مى سپارم كه خدا و پيامبرش را دوست دارد و خدا و پيامبرش هم او را دوست دارند.باز نمى گردد تا خداوند،پيروزش كند».مردم به جنب و جوش در آمدند و پيامبر فرمود:«على كجاست؟».در اين ميان،او از دردِ چشمانش ناراحت بود. پيامبر خدا،آب دهان خود را بر چشمان او ماليد و پرچم را بدو سپرد.على عليه السلام، پرچم را به اهتزاز در آورد و خداوند،پيروزش كرد.»
📚مجمع الزوائدج9ص165 ح 14717
📚سنن نسائی ج5ص108
📚مصنف ابن ابی شیبه ج8 ص522
📚معجم الکبیر،ج7ص35
📚تفسیر ثعلبی ج 9 ص 50
5⃣در جنگ حنین نیز پا به فرار گذاشت،چنان که واقدی از زنی به نام ام حارث نقل می کند که:
🔴«در نبرد حنین دیدم عمر بن خطاب پا به فرار گذاشته است و از میدان می گریزد. به او گفتم این کار چیست گفت تقدیر الهی است(و من در فرار کردن اختیاری ندارم)»
📚مغازی واقدی ج 3 ص 904
🛑بخاری از ابوقتاده نقل می کند:
🔵«عمر را(میان فراریان دیدم)،گفتم چرا مردم فرار می کنند،گفت امر خداست(و اختیاری از خود نداریم)» «فلحقت عمر بن الخطاب فقلت ما بال الناس ، قال امر الله»
📚صحیح بخاری ج 4 ص 57
@haqemamali
🔷ادامه👇
🔷ادامه👇
❇️فاطمه صدیقه سلام الله علیها،در خطبه معروف خود، فرار عمر از صحنه های نبرد را یاد آور شده و می فرماید:
⚛«هر گاه شاخ شيطان نمايان مى گشت و يا مشركى دهان به ياوه گويى مى گشود، پیامبر،برادرش على عليه السّلام را در كام آن مى افكند. على هم در مقابل تا آن زمان كه بر مغز و سر مخالفان نمى كوبيد و بينى آنها را به خاك مذلّت نمى ماليد، ترك امر نمى نمود. او در راه خداوند كوشا،به رسول خدا نزديك،و مهتر اولياى نصيحتگر،تلاشگر و كوشنده بود،و شما در آن هنگام در آسايش مى زيستيد و از امنيت برخوردار بوديد. مترصّد تغيير جهت چرخ گردون عليه ما و گوش به زنگ اخبار بوديد.👈به هنگام كارزار عقب گرد مى كرديد و در ميدان نبرد فرار را بر قرار ترجيح مى داديد. 👉
📚الاحتجاج،ج1ص100
⏪پس از پیامبر نیز، ترس عمر از میادین نبرد و از مقابله با ایرانیان،مورد نقل مورخین و محدثین قرار گرفته است؛
6⃣عمر از قتال با مرتدین می ترسید و سعی داشت که ابوبکر را از قتال با آنها منصرف کند که ابوبکر گفت من امید به نصرت تو دارم ، در حالی که تو با خواری و خذلان نزد ما آمدی؛«ارفق بهم فانهم بمنزله الوحش،فقال رجوت نصرک و جئتنی بخذلانک»
📚کنزالعمال ج 6 ص 527
7⃣در جنگ نهاوند،وقتی خبر لشگر ایرانیان و پیشروی آنان را شنید،لرزه بر اندامش افتاد چنان که از شدت ترس و ناراحتی صدای بر هم خوردن دندانهایش را مسلمین می شنیدند؛«وقعت علیه الرعده و النفضه حتی سمع المسلمون اطیط اضراسه»
📚الفتوح ج 2 ص 290
⬅️و آرزو می کرد که میان او و ایرانیان،کوهی از آتش باشد تا مبادا ایرانیان به او نزدیک شوند«وددت ان بیننا و بین فارس،جبلا من نار لا یصلون الینا منه و لا نصل الیهم»
📚تاریخ طبری ج 3 ص 176
✅آری شجاعت عمر در همین خلاصه شد که ناجوانمردانه لشگری مهیا کند و به در خانه علی علیه السلام برود و یک بانوی بی دفاع را مورد ضرب و شتم و هتک قرار دهد.
حقانیت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1395916802Cc32efa7e91
9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓آیا همسران پیامبر جزو اهل البیت آیه تطهیر هستند؟ ❓
⏪پاسخ عالم اهل سنت ماموستا سجادی
حقانیت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1395916802Cc32efa7e91
21.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اعتراف عدنان ابراهیم متفکر اهل سنت :
⏪فاطمه دختر پیامبر با عایشه دختر ابوبکر قابل مقایسه نیست!
حقانیت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1395916802Cc32efa7e91
💠 نگوییم #وفات❗️🚫
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
❇️حضرت ام البنین سلام الله علیها با فصاحت و بلاغتی که داشتند در مقام افشاگری از ظلم و تعدی بنی امیه بر آمدند و با اشعار جانسوز و بلیغ و عزارداری های مستمر مردم را متوجه ظلم و بی لیاقتی حکام وقت می نمودند لذا آن بانو را با عسل زهرآگین مسموم و به #شهادت رساندند چنانکه مورخ نامی حاج شیخ علی فلسفی در کتاب زنان نابغه و جناب عبدالعظیم بحرانی در کتاب ام البنین نگاشته اند که بنی امیه همسر امیرالمومنین صلوات الله علیه، ام البنین سلام الله علیها را مسموم و به #قتل رساندند.
📚وقایع الشیعه (وقایع سیزدهم جمادی الثانی) صفحه 85
⬛️شهادت، شیرزن عرب، حضرت ام البنین سلام الله علیها را به ساحت مقدس بقیة الله الاعظم آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و جمیع شیعیان و محبان اهلبیت علیهم السلام،
تعزیت و تسلیت عرض مینماییم.
حقانیت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/1395916802Cc32efa7e91