eitaa logo
حقیق
6.9هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
941 ویدیو
119 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
مجموعه تصویرنگاشت: نیروی کار ارزان ... ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رمضان مبارک ✨ •| ماه رمضان و تشریفاتش در غزه اینگونه است؛ تزیین با کاغذ و دستکش سفید بیمارستانی در بنایی نیمه خراب... غزه و غزه‌ای شکست نمی‌خورد! ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
♨️آسیب شناسی خلأ یک نظام حزبی کارآمد در انتخابات اخیر ✍️ 📝انتخابات مجلس تمام شد. اما نوع مواجهه مردم با این دوره از انتخابات، موضوعات بکری را در اختیار پژوهشگران علوم اجتماعی و سیاسی قرار داد که پژوهش دقیق آنان می تواند یک آسیب شناسی جامعی را در اختیار تصمیم گیرندگان این عرصه قرار دهد. 🏢یکی از این موضوعات، نحوه مراجهه مردم با نامزدهای انتخاباتی در فقدان یک نظام حزبی کارآمد است. بدون حضور احزاب کارآمد که مهمترین کارویژه آنان، برقراری ارتباط بین نظام سیاسی و مردم و انتقال درخواست های جامعه به سیستم سیاسی است، امکان تشکیل یک پارلمان قوی وجود ندارد. در سیستم های حزبی ،مردم به احزاب رأی می دهند و در حقیقت نامزدهای انتخاباتی با شعار حزب متبوعشان در صحنه حاضر می شوند و مردم نیز با اعتماد به حزب مورد علاقه خود به افراد رأی می دهند. چه بسا شناخت زیادی هم روی آن ها نداشته باشند. ضمانت رأی مردم نیز، انتخابات دوره بعد است که اگر از عملکرد نمایندگان خود راضی نباشند، با رأی دادن به حزب رقیب، آنان را از چرخه قدرت خارج می کنند. 🤭امری که متاسفانه در ایران مشاهده نمی شود و احزاب به صورت کاریکاتوری به فعالیت های حزبی می پردازند و بیشتر افراد به رغم داشتن وابستگی حزبی با تابلوی مستقل وارد صحنه می شوند که این کار را برای مردم سخت می نماید. در انتخابات اخیر مشاهده می شد که مردم با یک لیست چندصد نفری از نامزدها مواجه بودند که روی خیلی از آنان شناختی نداشتند. این معضل هم سختی کار رأی دهندگان و هم بی میلی بخشی از مردم را از حضور پای صندوق های رأی به دنبال داشته است. بدون تردید حضور یک نظام حزبی کارآمد که از لوازم ضروری نظام های مردمسالار است، ضمن حل مشکلات اساسی جامعه، افزایش درصد مشارکت سیاسی مردم را به همراه خواهد داشت. ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
26.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 🌱 🔖برگرفته از کتاب: ➖تعهد سرخ 💢 زندگینامه داستانی شهدای روحانی ❣️این قسمت: همیشه جوان 🌱 شهید عباس داودی ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹روزه رو باطل نکن! 🔺احکامی که باید بدانیم ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
D1737389T14129765(Web).mp3
4.43M
💠 مرحوم استاد فاطمی نیا از گوشه ای از اسرار این ماه بزرگ می گویند... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️بهار بندگی افڪارت‌را‌زیبا‌ڪن زندگۍ‌‌‌بہ‌‌اندازه‌فڪرهاۍ‌‌تو‌زیبا‌مۍ‌شوند..! ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما را به دعا کاش فراموش نسازند رندان سحرخیز که صاحب نفسانند ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📲 نسخه جدید نرم‌افزار همراه قرآن نور 🎁💯رایگان 🕹نسخه جدید💡 ❇️قرائت قرآن کریم همراه با جامعترین اطلاعات پیرامون آیات از قبیل قرائت، ترجمه، تفسیر، احادیث، شان نزول و .... همگی در نرم‌افزار همراه قرآن نور. 📥برنامه را از اینجا دریافت کنید ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
سورۀ قدر_ آیه 4.mp3
11.52M
🎙آیت الله حائری شیرازی 🔰چطور در ماه رمضان، خواندن یک آیه برابر یک ختم قرآن است؟ 🔰چطور در شب قدر، ثواب اَعمال، معادل بیش از هزار ماه است؟ 🔰چگونه می‌توانیم «وارد» شب قدر شویم؟ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🌎فضای مجازی، زیست بوم جدید فرهنگی و جغرافیایی ایرانیان!! ✍️ ⚡️رشد فناوری های ارتباطی با سرعت نور ادامه دارد و هر روز خبر جدیدی از ابداعی تازه در این حوزه شنیده می شود. حضور مردم در فضای مجازی به قدری در دنیا گسترده شده که این روزها صحبت از جهان دیجیتالی یا متاورس و حتی خرید و فروش فضا در آن مطرح است. همین مسأله موجب گردیده مسائل مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جوامع در بستر فضای مجازی شکل بگیرد. مانند انتخابات اخیر مجلس ایران که به جای بررسی در سطح جامعه، در سکوهایی نظیر اینستاگرام داغ شد. داغ شدنی که با توجه به حضور بیشتر و قویتر مخالفین نظام سیاسی ایران در آن، نقش مخربی در مشارکت سیاسی ایرانیان ایفا نمود. در حالی که بسیاری از کانال ها و شبکه های انقلابی در بسترهایی چون ایتا به دنبال اقناع افراد برای حضور در انتخابات بودند. غافل از اینکه اکثریت مخاطبین ایتا بخش هایی از جامعه هستند که مشکلی برای حضور در انتخابات ندارند. 😔بدون تردید، زیست بومی فرهنگی و حتی جغرافیایی حداقل بخشی از مردم ایران به فضای مجازی و بسترهایی نظیر اینستاگرام منتقل شده که باعث گردیده اوقات زیادی را در یک محیط فرهنگی و حتی جغرافیایی غیر از محیط زندگی شان سپری کنند. این مطلب مهمی است که نباید مورد غفلت متولیان و تصمیم گیرندگان حوزه فرهنگ واقع شود. نقش برجسته سلبریتی ها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در خط دهی به مخاطبین گسترده خود در حالی که معلوم نیست به کجا متصل هستند و چه انگیزه ای پشت فعالیت های آنان است، به هیچ عنوان قابل کتمان نیست. نقشی که با ضعف سواد رسانه ای در ایران از تأثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار شده است. ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🌙دعای روز سوم ماه مبارک رمضان ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🌀 خط روایت رسانه ‌دجال و پادوهای داخلی آن 📝 نقره‌داغ کردن آمر معروف، ترساندن روحانیون و میدان دادن به کشف حجاب 🖋 علی مهدوی ⚔️ فاز اول جنگ روایت: امروز پنجمین روز جنگ روایت‌ها درباره زن بی‌حجاب و روحانی است. طوفانی که از رسانه صهیونیستی اینترنشنال با عنوان «درگیری یک آخوند با زنی معترض در درمانگاه بر سر حجاب اجباری» آغاز شد. اما پادوهای داخلی این رسانه‌ی وابسته به اسرائیل به همین مقدار بسنده نکردند و برای داغ‌تر شدن فضا شروع به روایت‌سازی‌های احساسی کردند و گفتند آن زن در حال شیردادن به نوزاد خود بوده و طلبه در این حالت از او عکس گرفته است!! روایتی کاملا دروغ؛ اما به نفع آن زن بی‌حجاب، آن هم نه برای دلسوزی و حمایت از او، بلکه برای بنزین‌ریختن روی آتش فتنه تا احساسات زنان این سرزمین را علیه روحانیت بشورانند و بهره‌ی خود را ببرند. ⛔️ در مقابل، عکس‌العمل نهادهای رسمی حوزه (جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت)، و به تبع آنها رسانه‌ی رسمی حوزه سکوت محض و بی‌تفاوتی بود؛ ناخواسته اجازه دادند دشمن با روایت‌های ناروای خود، دل و ذهن بسیاری از دختران و زنان و دیگر مردمان این سرزمین را مسموم و حامی آن زن کند، زنی که رکیک‌ترین الفاظ را نثار روحانی مؤدب و پرآرامش این بلوا می‌کند، عبای او را می‌کشد و حتی به صورتش سیلی می‌زند! ⚔️ فاز دوم جنگ روایت: اسم و رسم و مشخصات کامل روحانی جوان آمر معروف در رسانه‌ها منعکس می‌شود و رسانه‌هایی که عملا پادوهای داخلیِ فراگیرشدن بی‌حجابی هستند، از فرصتی که «نهادهای حوزوی و رسانه حوزه» با انفعال خود در اختیار آنها قرار داده‌اند نهایت خباثت و بهره‌برداری خود را می‌کنند و سراغ اساتید حوزوی می‌‌‌‌روند، تا با سؤالات جهت‌دار به محکم‌ترشدن روایت خود یعنی محکوم‌کردن طلبه و کم‌رنگ نشان‌دادن بی‌حجابی در برابر کاری که آمر معروف کرده، دامن بزنند!! عجیب اینکه اساتیدی که معمولا دأبی بر مصاحبه ندارند، ناگهان طرف مصاحبه‌ی این رسانه‌های مغرض قرار می‌گیرند و ساده‌‌دلانه ‌آنچه این رسانه‌ها می‌خواهند را برای تقویت روایتشان در اختیارشان می‌‌گذارند. کارچاق‌کن‌های (ساکن قمِ) این رسانه‌ها و مرتبط با برخی اساتید قابل پیگیری هستند که چگونه در بزنگاه‌ها اینچنین آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. آنچه این رسانه‌ها بطور مشخص تعقیب می‌کنند، نقره‌داغ کردن آمر معروف و ترساندن دیگر معممین از نهی از منکر و راهنمایی غیر مستقیم زنان بی‌حجاب به ایجاد بلوا و هوچی‌گری در برابر نهی از منکر است. وقتی در غیاب نهادهای حوزوی و رسانه حوزه، میانداری با جماران و عصر ایران و جهان صنعت و ... باشد مشخص است خروجی چه خواهد بود. جماران حتی به سخنان یکی از اساتید با مبلغین رحم نکرد و بگونه‌ای با تقطیع‌جهت‌دار و تیترهای خاص، حرفهای وی را به نفع روایت خود مصادره کرد؛ هرچند متصدیان کانال این استاد حوزه، به نحوی مطالب استاد را گزینش و منتشر کردند که به نوعی تقویت روایت جماران بود! ای کاش متدینین بدانند آیا سخنان و مواضع منتشر شده در کانال‌های رسمی، تمام نظرات این بزرگواران است یا نتیجه‌ی تقطیع و گزینش جهت‌دار ادمین‌های سر خود؟! البته خبرگزاری حوزه نیز با حذف آن قسمت از سخنان این استاد که مربوط به موضوع روحانی و زن بی‌حجاب بود، به سیاست سکوت خود ادامه داد و دیگر مطالب این استاد را منتشر کرد! ⚔️ فاز سوم جنگ روایت برخی معممین که نقش آنتی‌تز روحانیت اصیل انقلابی را برعهده گرفته‌اند، وقت مناسبی یافته‌اند تا مجددا به صورت نظام جمهوری اسلامی پنجه بکشند و در غیاب روایت صحیح ماجرا، بدترین روایت (ادعای کذب شیردادن زن به فرزندش) را سر دست بگیرند و جمهوری اسلامی را با بنی‌امیه و بنی عباس مقایسه کنند. این‌ها همانهایی هستند که برای حمایت از برجام به امام حسین هم رحم نکردند و او را با یزید، دوست و برادر خواندند و امروز اینچنین وقیحانه طرف بی‌حجابی و ظلم به روحانی جوان را می‌گیرند. ⁉️ چه زمانی قرار است بیدار شویم؟ نمی‌دانم نهادهای حوزوی و رسانه حوزه چه زمانی قرار است به خود بیایند و بدانند که «سکوت»، فقط تقدیم فرصت‌ها به دشمن است تا قم را روز به روز ضعیف‌تر و حوزه علمیه را به سکوت و انفعال بیشتر و ترس از واکنش به‌هنگام بکشند. عاقبت این انفعال در چالش‌ها و فتنه‌های جدی‌تر چه خواهد بود! والله العالم! ای کاش بزرگانی که دستشان می‌رسد هرچه زودتر تدبیری کنند و دست از بی‌تدبیری سکوت و انفعال بردارند وگرنه عاقبت امر چه خواهد بود؟ انزوا یا مرگ حوزه؟! معاذالله... ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
💫 🔹فرشتگان و دعا برای روزه دار 🔹قال رسول الله (صلی الله عليه و آله و سلم): خداوند عدّه ای از فرشتگان را مأمور كرده است تا برای روزه داران دعا كنند وجبرئيل خبر داد كه پروردگار می فرماید: هرگز فرشتگانم را امر به دعا نكردم جز آنكه دعای آنان را مستجاب نمودم. دعای فرشته برای انسان،درخواست خير و خوبی برای وی است. 📗روضة المتقین ج۳ ص۲۲۸ ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
Arzi-Gheflat.mp3
3.65M
از بس که وقت را به بطالت گماشتم بذری برای توشه فردا نکاشتم... 🎙 مناجات از حاج منصور❤️ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🌱اندکی درنگ روایتی دارد که خداوند حضرت شعیب را مخاطب ساخت و فرمود: یا شعیب! صد هزار نفر از امت تو را می‌خواهم در دنیا عذاب بکنم، شصت هزار از خوب ها و چهل هزار نفر از بدها! حضرت شعیب عرض کرد: که پروردگارا! بدها شهوترانی و بی بند و باری کردند درست، اما خوب ها را برای چه عذاب می‌کنی؟ خطاب شد که خوب ها هم دیدند و نهی از منکر نکردند. (بحارالأنوار ج : 97 ص : 81)منکرات و خلاف شرع ها را دیدند اما گفتند به من چه؟ خودش می‌داند، من را در یک قبر می‌گذارند او را هم در قبر دیگر می‌گذارند. چون وظیفه کسانی که می‌دانند این است که راهنمائی بکنند. آیت الله ناصری ره ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
🌙دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🔰 حجاب یا دستمزد کارگران؟! •| مدتی است که دغدغه جبهه حزب‌اللهی، مسئله حجاب شده است و در صدر اولویت‌های جنگ گفتمانی قرار گرفته است و دیگر مسائل مثل دستمزد کارگران به حاشیه رفته است. •| سال‌ها مسئله کارگران و دستمزد، ساعت کاری، بیمه و ... با مارکسیسم به عنوان یک مسئله طبقاتی پیوند خورده بود که با افول این جریان، و تمرکز آن بر فرهنگ، کارگران نیز عملا به حاشیه رفتند و صرفا در جهت منافع سیاسی و ایجاد التهاب اجتماعی، بکار گرفته شدند! •| مسئله دستمزد و رسیدگی به معیشت کارگران، یک مسئله انسانی است. با وضعیت تورم روز افزون، اگر دستمزد کارگران، ۲۹۰ درصد افزایش یابد، شاید به سرعت تورم برسد اما سالانه با افزایش ۲۰ درصدی دستمزد (بجز رشد ۵۷ درصدی سال اول رییسی) وضعیت زندگی کارگران اسف‌بار شده است و عملا دولت‌ها تبدیل به یک واسطه‌گر بین کارگر و کارفرما، برای سرکوب دستمزد کارگران و حتی کارمندان شده‌اند. •| پرسشِ حجاب یا کارگران؟، اشتباه است و هر دغدغه‌مندی می‌تواند، در حوزه‌های مختلف دست به مطالبه‌گری بزند و آن را تبدیل به مطالبه جمعی نماید. حال با بی‌توجهی گفتمان مارکسیستی به عنوان جهت‌دهنده‌ی سنتی به کارگران، می‌توان پرچمِ مطالبه‌گری این حوزه را بلند کرد تا با همراه کردن افکار عمومی، به دولت فشار آورد و یا در برابر جریان سرمایه‌دار کمک کرد! ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️ بهار بندگی تُــو نباشۍ مثل این است کھ وارد بھشت شوے خدا رفتھ باشد..! ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
. ❤️باطری‌تان را با عبادت پر کنید! قرآن همیشه در سختی‌ها پیغمبر(ص) را به پناه یک چیز می‌برَد که از آن نیرو بگیرد و استمداد کند و آن عبادت است، به خدا پناه بردن است، زیاد به یاد خدا بودن است. مکرر گفته‌ایم که عبادت عبادتی که روح عبادت را واقعاً داشته باشد و عبادت باشد از نظر قرآن یک منبع استعداد و اخذ نیروست. یا ایهاالذین امنوا استعینوا بالصبر و الصلوة (بقره/۱۵۳). ای اهل ایمان! از صبر و از نماز مدد بگیرید؛ ای اهل ایمان! باطری‌تان را با عبادت پر کنید. 📚آشنایی با قرآن، ج۱۱،ص۹۹ ✍️شهید مطهری ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
📿به وقت احکام ❤️‍🩹ناراحتی کلیه ❓كسى كه ناراحتى كليه داره و بايد چندين‌بار در طول روز از آب و مايعات استفاده كنه، حكم روزه‌ش چیه؟ 📚 همه مراجع: کسی که روزه‌گرفتن برای سلامتی‌ش ضرر جدی و قابل‌توجهی داره، نباید بگیره. در مورد قضاش هم اگه تا ماه رمضان سال بعد خوب شد، این روزه‌ها رو قضا کنه؛ اما اگه خوب نشد، دیگه قضا هم نداره و فقط باید برای هر روز، ۷۵۰ گرم (شبیری: 900 گرم) از گندم یا برنج یا نون یا... که غذا هستن، به فقیر بده. ⭕️ نکته: اگه برای کسی روزه‌گرفتن با فاصله مشکلی پیش نمی‌آره، ولو مثلاً هفته‌ای یک یا دو روز، باید این مقدار روزه رو بگیره. 📒خامنه‌اى، اجوبة‌الإستفتائات، س۷۵۶؛ تبريزى، استفتائات، س۶۴۶؛ صافى، جامع‌الأحكام، ج۱، س۴۸۵؛ ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center