eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.5هزار ویدیو
630 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
🤚 سلام به همهٔ همراهان عزیز ❓اول از همه یک سوال: 🚰 اگر شیر آب باز باشه و آب هدر بره، نسبت به اون حساس هستیم؟ قطعا بله؛ چرا؟ چون می‌دونیم اسرافه. 🤫 حالا اگر کسی بگه: مهم نیست چون خودم پولش رو میدم! حرف غلطیه؛ چرا؟ چون با پول اندکی که برای آب می‌پردازه، حق نداره اسراف کنه! دوست عزیز... ⁉️ می‌دونستی شارژر گوشی و لپ‌تاپ و تبلت و... وقتی به پریز برق وصل باشه، حتی اگر دستگاهی بهش وصل نباشه: 1⃣ اولا: باعث میشه شارژر شما زودتر خراب بشه (حالا این مهم نیست چون به خودت مربوطه و نهایتا میری یک شارژر دیگه می‌خری)! 2⃣ ثانیا و مهمتر از همه، برق هم مصرف می‌کنه! 🤭می‌دونستی اگر هر شارژر، سالیانه فقط و فقط ۱ کیلووات برق اینجوری مصرف کنه، تو کشوری مثل ایران، سالانه حداقل ۳۰، ۴۰ میلیارد وات برق بیشتر مصرف میشه؟! 🤯 😔 و می‌دونستی برای تولید برق، دستگاه‌هایی کار می‌کنن که می‌تونن هوا رو بیشتر آلوده کنن؟! ❌ یادت باشه، شارژر بدون استفاده داخل پریز، مثل همون شیر آب بازِ بدون‌ استفاده هست! 🚰 😒 چرا به شیر آب حساسیم اما به شارژر بلااستفادهٔ داخل برق نه؟! 🙏🏻 لطفاً نسبت به این اسراف بیخیال نباش و هروقت گوشی، لپ‌تاپ یا تبلتت شارژ شد، شارژر رو از پریز دربیار 😘 الآن هم بعنوان یک انسان مسئولیت‌پذیر و خوب، این پیام رو تو گروه‌های دیگه منتشر کن تا در این فرهنگ‌سازی موثر باشی هشتگ: 😅 ✍🏻 بر ابوبکر لعنت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️کلیپ قدیمی از: مرحوم شیخ مصطفی خبازیان در معرفی ابوبکروعمر ازلسان مبارک امام هفتم علیه السلام قدیمی در حدود ۳۳ سال قبل
♦️اهمیت بالای لعن دشمنان اهلبیت، در تعقیب نمازهای واجب... 💠 دو نفر از اصحاب نزدیک به امام صادق علیه السلام می گویند: ما از امام جعفر صادق علیه السلام شنیدیم که ایشان در پایان هر نماز واجب، چهار نفر از مردان و چهار نفر از زنان را لعن می‌فرستاد: فلان(ابوبکر) ، فلان (عمر) ، فلان (عثمان) ، معاویة، و نام آنان را می‌برد. و از زنان فلانی(عایشه) ، فلانی(حفصه) ، هند و‌ امّ الحکم (خواهر معاویه) 📚الکافی ج ۳ ص ۳۴۲، 📚التهذیب ج ۱ ص ۲۲۷ 💠 در روایتی دیگر امام باقر علیه السلام فرمودند: إِذَا انْحَرَفْتَ عَنْ صَلَاةٍ مَکْتُوبَةٍ فَلَا تَنْحَرِفْ إِلَّا بِانْصِرَافِ لَعْنِ بَنِی أُمَیَّةَ 🔹 هنگام برگشتن از نماز واجب، جز با لعن بنی امیه برنگرد. 📚 التهذیب ج ۱ ص ۱۶۵ و ۲۲۷ 💠 حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها خطاب به ابوبکر فرمودند: واللَّهِ لَأَدْعُوَنَّ اللَّهَ عَلَیْکَ فِی کُلِّ صَلَاةٍ أُصَلِّیهَا. 🔹 به خدا قسم در هر نمازی که می‌خوانم، تو را نفرین میکنم. 📚بحارالانوار ج٢٩ ص۶٢٨
✦༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕ ◼️▪️ • قسمت - بیستم دوم ✔️ 📝..اعتقادِ من به شما , باوری است که به تحقیق جُسته ام …✏️ 📕📗🔍🔎📘📙 ✔️ "دوازده امام معصوم علیهم السلام همچون کشتی نوح و باب حِطّه" … 👥 ابو سعید خُدری میگوید:نماز ظهر را به امامت حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله خواندیم ؛ آنگاه روی مبارک را به جانب ما کرد و فرمود: ❇️ مَعاشِرَ أصحابي إنَّ مَثَلَ أهلِ بَيتي فيكُم مَثَلُ سَفينَةِ نوحٍ وَ بابِ حِطَّةٍ في بَني إسرائيل فَتَمَسَّكوا بِأهلِ بَيتي بَعدي وَ الأئمة الرّاشِدينَ مِن ذُرّيّتي فَإنَّكم لَن تَضِلّوا أبداً ؛ فقيلَ : يارَسول الله كَمِ الأئمة بَعدَكَ ؟ فقالَ إثني عَشَرَ مِن أهلِ بَيتي. ✴️ ای گروه اصحاب من ، همانا مَثَل اهل بیت علیهم السلام من در میان شما همچون کشتی نوح و باب حطه (باب توبه) در بنی اسراییل است ؛ پس از من به اهل بیتم علیهم السلام و امامانِ آگاه و رهیافته از نسل من چنگ بزنید ، که هرگز گمراه نخواهید شد . گفته شد:ای رسول خدا صلی الله علیه واله , امامان پس از شما چند نفرند ؟ حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه واله فرمودند :دوازده نفر از اهل بیتم علیهم السلام. 📕📗🔍🔎📘📙 ✔️ کفایة الأثر ص٣٣ ب٣ ح٩
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️موضوع سلقلقیه • قسمت — پنجاه - نهم✔️ ▪️حال بر می گردیم به اصل مطلب : شما را به خدا سوگند! آیا این است نتیجهٔ پشیمانی و توبهٔ عایشه سلقلقیه؟! 👈آیا این است اجر و مزد رسالت حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه واله ؟!! 👈آیا این همه جسارتها به دو نور دیدهٔ حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه واله دلیل بر توبهٔ اوست؟! 👈آیا دستور به تیراندازی نشانهٔ توبهٔ اوست؟!! 👈آیا تشویق و تحریک بر جنگ و قتال نتیجهٔ توبهٔ اوست؟!! 👈آیا ممانعت جدی و مستحکم او از دفن بدن مطهر حضرت کریم آل الله امام حسن مجتبی علیه السلام در کنار مرقد شریف جدش حضرت رسول الله محمد مصطف صلی الله علیه واله نشانهٔ توبه و پشیمانی اوست؟!! و از همه مهمتر؛ 👈آیا تیر در چلهٔ کمان گذاشتن و به سوی جسد شریفش حضرت کریم آل الله حسن بن علی علیه السلام پرتاب نمودن دلیل توبهٔ اوست؟! ▪️خلاصه اینکه؛ عایشه سلقلقیه پس از گذشت ده سال از جنگ جمل از دشمنی با حضرت اميرالمؤمنين علی بن ابی طالب علیه السلام و فرزندانش علیهم السلام دست بر نداشت و هیچ توبه و پشیمانی از ناحیه او صادر نشده است و نه تنها اینکه توبه ای در کار نبوده، بلکه روز به روز اتش به دشمنی و بغض نسبت به حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام در دل پلیدش شعله ور تر بوده است.
حرم
* 💞﷽💞 #بسم_رب_الحسین رمان: #از_نجف_تا_کربلا نویسنده: #رضوان_میم #قسمت_آخر بخش اول خیلی عجیب بود
* 💞﷽💞 رمان: نویسنده: قسمت آخر بخش دوم توصیف حرم سقا از من بر نمیاد.فقط میتونم بگم احساس امنیت میکردم.امنیتی که عمو عباس برای سکینه داشت.برای رقیه بی قرار... حالا هم این سینه بی قرار من را عمو عباس تسلا داد.کاش آن روز های سخت کنار رباب بود.کنار گهواره اش.... اصلا کاش پیش حسین اندکی می ماند.تا تسلا باشد برای کمر خم شده اش.مگر حسین چگونه می تواند،تک و تنها و بی یاور مدافع خیام باشد؟ تا عباس بود،کسی نگاه چپ به خیام نمی کرد چه برسد به اینکه شمری آید و گوشواره ای کنده شود و دامنی آتش گرفته... حسین نبود.عباس هم.زینب چه می کرد تنها. پیش عمو عباس بودن را دوست داشتم... با هزار سختی از لابه لای جمعیت بیرون آمدیم و در بهترین دوراهی جهان قرار گرفتیم.پشت سر عباس و پیش رو حسین.جمعیت زیاد بود و ما همدیگر را گم کرده بودیم. چه میشد من هم خودم را میان این زائر ها گم میکردم و دیگر برگشتی در راه نبود.اما من اشتباه می کردم.من پیش حسین پیدا میشدم... من چه جوری برگردم از این بهشت.با چه دلی؟ وقتی برگشتم به اون کربلا نرفته ها میگم: بیچاره اون که حرم رو ندیده بیچاره تر اون که دید کربلاتو امیدوارم لذت برده باشید کپی بدون اجازه و ذکر نام نویسنده مجاز نیست.
* 💞﷽💞 رمان: نویسنده: قسمت آخر بخش آخر تموم کردن این داستان کار من نیست.شروعش هم نبود.شروعش با دعوت بود و پایانش.... بزاریم آخر داستان رضوان سادات ما باز بمونه‌.یعنی چی باز بمونه؟ توی بین الحرمین بهترین جای دنیا... چه جوری آدم دلش میاد تموم بشه این لحظات.لحظات با حسین بودن.لحظاتی که کنار پسر فاطمه میگذره انقدر قشنگه که حتی توی داستان نمیشه تصور کرد که برگشتی هم درکار باشه چه برسه به وداع با حسین...کاری که زینب کرد و کمرش خم شد.وداع با حسین بن علی کار من نیست... هممون از بچگی با بوی سیب بزرگ شدیم. مادرهامون یاد دادن وقتی می خوری زمین بلند شو بگو یاعلی.وقتی کمرت درد میکنه پهلوت رو بگیر بگو یا زهرا. ولی وقتی همه جونت درد میکنه کسی جز حسین به دادت نمیرسه... ما از بچگی با این خانواده بزرگ شدیم.حب و عشق این خانواده تو قلب ما جا خوش کرده.بعضی ها هم مثل گلی داستان ما...توبه نامه گلی هارو خود حسین امضا می کنه گناهاکاریم...درست... ولی مگه حرم برای گناهکار جا نداره؟ آخر قصه ما دست خود امام زمان. رضوان سادات هم بمونه تو بهترین دوراهی دنیا. براتون آرزو میکنم هیچ وقت تو دوراهی نمونین جز دوراهی بین الحرمین... که ندونی حرم سقای بی دست بری یا سردار بی سر... رضوان میم ۹۵/۱/۲۰ نجف اشرف بامــــاهمـــراه باشــید
*⃣امام صادق عليه‌السّلام: عَلَيکَ بِالسَّخَاءِ وَ حُسْنِ الخُلقِ فَإنَّهُما يَزِينَانِ الرَّجُلَ كَمَا تَزِينُ الوَاسِطَةُ الْقِلَادَةَ بر تو باد بخشندگى و خوش‌خويى، زيرا همان‌گونه كه گوهر درشتِ وسط گردنبند سبب زيبايى آن است، اين دو خصلت نيز مايهٔ زينت و زيور مردند. 📚بحارالانوار ج۷۱ ص۳۹۱ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
*⃣مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السّلام: وَ کُنْ آنَسَ مَا تَکُونُ بِهَا أَحْذَرَ مَا تَکُونُ مِنْهَا فَإِنَّ صَاحِبَهَا کُلَّمَا اطْمَأَنَّ فِيهَا إِلَى سُرُور أَشْخَصَتْهُ عَنْهُ إِلَى مَحْذُور أَوْ إِلَى إِينَاس أَزَالَتْهُ عَنْهُ إِلَى إِيحَاش آن گاه كه به دنيا خو گرفته‌اى، بيشتر بترس، زيرا كه دنياپرست تا به خوشگذرانى اطمينان كرد، زود او را به تلخ‌كامى كشاند، و هر گاه كه به دنيا انس گرفت و آسوده شد، ناگاه به وحشت دچار مى‌گردد. 📚نهج‌البلاغه نامهٔ ۶۸ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
*⃣امام صادق علیه‌السّلام: لَمْ يُؤْمِنِ اللَّهُ الْمُؤْمِنَ مِنْ هَزَاهِزِ الدُّنْيَا وَ لَكِنَّهُ آمَنَهُ مِنَ الْعَمَى فِيهَا وَ الشَّقَاءِ فِی الْآخِرَةِ خداوند عزّوجل ایمن نکرده مؤمن را از فتنه‌ها و آشوب‌ها، بلکه ایمن کرده مؤمن را از کوری در دنیا و شقاوت در آخرت. 📚اصول‌کافی ج۳ ص۶۴۶ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
4_5920513856626496441.mp3
3.17M
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج} عصمت امام (صلوات اللّه علیهم اجمعین) چگونه است؟/ 🎤استاد شیخ محمدحسین یوسفی؛
*⃣مولا علی علیه‌السّلام: اِیّاکَ وَ الغَيبَةَ فَاِنّهَا تَمقِتُکَ اِلَى اللّهِ وَ النّاسُ وَ تُحَبِطُ اَجرَکَ از غيبت بپرهيز كه آن، تو را با خدا و مردم دشمن مى‌كند و اجر و پاداش كارهاى تو را از بين مى‌برد. 📚غررالحكم ح۲۶۳۲ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
4_5918113369339989416.mp3
10.98M
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج} •سیصد و سیزده نفر سرلشکران حضرت، همگی مرد هستند/ •سیره و مشی دین در حفظ جایگاه زن/ •تخصص‌هایی که نیاز به حضور زن هست، در جامعه به اندازه کافی وجود ندارد/ •رشته‌هایی که نباید زنان در آن حضور داشته باشد/ •پاسخ به تک حدیثی که اشاره به وجود ۵۰ نفر زن در لشکر حضرت صاحب الزّمان علیه السّلام دارد/ 🎤استاد شیخ محمدجواد محقّق یزدی؛
*⃣امام باقر عليه‌السّلام: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَصَبَ عَلِيّاً عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَلَماً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ فَمَنْ عَرَفَهُ كَانَ مُؤْمِناً وَ مَنْ أَنْكَرَهُ كَانَ كَافِراً وَ مَنْ جَهِلَهُ كَانَ ضَالاًّ وَ مَنْ نَصَبَ مَعَهُ شَيْئاً كَانَ مُشْرِكاً وَ مَنْ جَاءَ بِوَلاَيَتِهِ دَخَلَ اَلْجَنَّةَ وَ مَنْ جَاءَ بِعَدَاوَتِهِ دَخَلَ اَلنَّارَ خداى عزّوجل على عليه السّلام را ميان خود و خلقش براى رهبرى برپا داشته؛ هر كس او را بشناسد، مؤمن است و هر كس او را انكار كند، كافر است و هر كس او را نشناسد، گمراه است و هر كس با او امام ديگرى را برپا كند، مشرک است و هر كس با ولايت و دولت او همراه باشد، به بهشت مى‌رود و هر كس با دشمن او همراه باشد، به دوزخ خواهد رفت. 📚الکافی ج۲ ص۳۸۸ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
👊لعن و برائت در کلام معصومین ائمه هدی علیهم السلام (با منبع) پیامبر اکرم(ص): هرکس از لعن نمودن کسی که خداوند او را لعنت نموده خودداری نماید؛  لعنت خداوند بر او باد بحارالانوار ج2 ص202 امام علی(ع): خدا رحمت کند سلمان و اباذر و مقداد را؛ هیچ کس به اندازه ایشان آن دو (عمر و ابابکر)را نشناخت و از آنان بیزاری نجست و آنان را لعنت ننمود سلیم بن قیس ص921ح67 امام علی(ع): شگفتا چگونه این امت دلباخته خلفا(عمر و ابابکر)شده اند؟ چه محبتی از آنها و معتقدین آنها به دل دارند ؟ سلیم بن قیس ص207 بحارالانوار 30/326 امام علی(ع): والله اگر اين امت با پاي برهنه در حالي كه بر سر خود خاكستر ريخته باشند و گريه كنند و بر كساني كه آنها را گمراه كرد‌ه‌اند لعنت كنند باز اين امت در لعنت كم كاري كرده‌اند بحار الانوار ج30 ص 126   در دعای  صنمی قریش که علی (ع)بدان مواظبت می فرمودند،  ميفرمايند: خداوندا لعـنت کند دو بـت قریش(ابوبکر و عمر)و دو مشرک آنرا، و دو سرکرده ضلالت را و آن دو دروغ پرداز را، دختر آنان (عایشه و حفصه)را، آن دو نفری که فرمانت را زیر پا نـهادند و وحی تو را نپذیرفتند، و نعمت رسولت را انکار کردند، و نافرمانی پیامبرت را کردند  بحارالانوار 85/240   حضرت زهرا(س): به خدا قسم در هر نمازم بر تو(ابوبکر)نفرین میکنم لامامة و السیاسة 1/20   امام سجاد(ع): آن دو(عمر و ابابکر)کافرند و هر کس محبت آنها را داشته باشد کافر است بحارالانوار ج72 ص 137 ح25   امام سجاد(ع): آن دو کافرند و هر کس دوستدار آنها باشد هم کافر است بحارالانوار ج72 ص128   امام سجاد(ع): هر دو (ابابکر وعمر)کافرند و هر کس نیز آن دو رادوست بدارد کافر است بحارالانوار ج69ص128   امام باقر(ع): مثال ابوبکر و پیروانش مثال فرعون و فرعونیان است و مثال امام علی (ع)و شیعیانش مثال موسی و پیروانش است بحارالانوار ج30 ص383   امام باقر(ع): هر کس بداند خداوند حکیم عادل است؛ از آن دو بیزاری می جوید و هیچ خونی نیست که ریخته شود مگر آنکه به گردن آن دو نفر باشد بحارالانوار 30/383   امام باقر(ع): همانا آن دو شیخ(عمر و ابابکر)از دنیا رفتند وتوبه نکردند و به یاد نیاوردند آن ظلمهایی که در حق امیرالمومنین(ع)روا داشتند پس لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آن دو باد اصول کافی ج8 ص 246 ح343   امام باقر(ع): به خدا قسم هیچ از یک ما از دنیا نرود مگر غضبناک باشد از آن دو و هیچ روزی بر ما نمی گذرد مگر این که نسبت به آن دو خشمگین هستیم و بزرگانمان به کوچکترها به این امر سفارشت می کنند لعنت خدا و ملائکه و تمامی مردم بر آن دو نفر باد اصول کافی 8/245 ح340 امام صادق(ع): کسی که ذره ای از محبت اولی و دومی را به دل داشته باشد استحقاق بهشت ندارد تفسیر عیاشی ج1ص156 بحارالانوار ج30ص215 امام صادق (ع): سوگند به خدا اگر درقلب جبرئيل و میکائیل ذره اي از محبت آن دو نفر(ابو بكر و عمر)‌بود خداوند آنها را با صورت در آتش جهنم مي انداخت بحار الانوار ج45 ص 339 امام صادق(ع): ما اهل بیت (ع)کوچک و بزرگ خود را به سب و لعن و بیزاری جستن از آن دو(عمر و ابابکر)امر می نمائیم معجم رجال الحدیث ج15 ص129 امام صادق(ع): هنگامی که حضرت قائم عج ظهور فرماید آن دو (عمر و ابوبکر)را لعنت نموده و از آنها برائت می جوید بحارالانوار 52/386 ح201 امام صادق(ع): هر ظلمی که  تا روز قیامت اتفاق افتد و هر خونی که تا روز قیامت به حرام بر زمین بریزد و هر عمل منکر و ناشایستی که تا روز قیامت اتفاق افتد همانا وزر و وبال آن به گردن آن دو (عمر و ابابکر)و پیروان آن دو نوشته خواهد شد مجمع النورین ص124 امام صادق  (ع): هر كسي در كفر  دشمنان و ظالمين به حق اهل بيت شك كند  كافر است وسائل‏الشيعة ج:28 ص:345 بحارالأنوار ج :8 ص :366 بحارالأنوار ج :27 ص :62   امام صادق (ع): دروغ ميگويد کسي که گمان مي کند دوستدار ماست اما از دشمنان ما برائت نمي جويد بحارالانوار ج27ص 57   امام صادق (ع)بعد از هر نماز واجب لعن می کرد چهار مرد ملعون و چهار زن ملعون را اما مردان عبارتند از:ابابکر؛ عمر؛ عثمان؛ معاویه و زنان عبارت بودند از:عائشه؛ حفصه؛ هند و ام الحکم خواهر معاویه الكافي ج3 ص342   امام کاظم(ع): اولی و دومی همان دو نفری هستند که به اندازه چشم به هم زدنی ایمان نیاوردند بحارالانوار ج3ص409   امام کاظم(ع): هردو نفر(عمر و ابابکر)کافرند؛ نفرین و لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنها باد؛ به خدا سوگند هیچگاه به دل ایمان نداشتند اصول کافی ج 8 ص 125 ح95 امام مهدی(عج): آن دو نفر برای طمع (در قدرت و حکومت)مسلمان شدند احتجاج طبرسی ج2_ص465
✴️ سه شنبه 👈27 دی 👈 جدی 1401 👈24 جمادی الثانی 1444 👈17 ژانویه 2023 🕌مناسبت های دینی و اسلامی. 📛امشب ساعت 21:6 قمر از برج عقرب خارج می شود ❇️احکام دینی و اسلامی. 👶مناسب زایمان نیست. 🤕بیمار امروز خوب شود. ان شاءالله. 💑مباشرت امشب : مباشرت و عروسی کراهت دارد. 🔭 احکام و اختیارات نجومی. 🌓 امروز تا آخر شب قمر در برج عقرب و از نظر نجومی  مناسب برای امور زیر است: ✳️از شیر گرفتن کودک. ✳️بذر پاشی و کاشت. ✳️آبیاری. ✳️کندن چاه و آبراه. ✳️جا به جا کردن درخت. ✳️خرید باغ و زمین زراعی. ✳️جراحی چشم. ✳️کشیدن دندان. ✳️خارج کردن دمل های چرکین. ✳️التیام جراحات. ✳️استعمال دارو. ✳️و قی کردن و غرغره کردن جهت مداوا نیک است. 📛ولی از امور اساسی مثل امور ازدواجی و مسافرت پرهیز گردد. 💇💇‍♂ اصلاح سر و صورت. طبق روایات، (سر و صورت) ، باعث اصلاح امور است. 💉💉حجامت. 🔴 یا موجب دفع صفرا می شود. ✂️ناخن گرفتن. سه شنبه برای ، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید بر هلاکت خود بترسد. 👕👚دوخت و دوز. سه شنبه برای بریدن،و دوختن  روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید.( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد.) ✅ وقت استخاره: در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) 😴😴تعبیر خواب: تعبیر خوابی که شب چهار شنبه دیده شود طبق ایه ی 25 سوره مبارکه" فرقان" است. یوم تشقق السماء بالغمام و نزل الملائکه تنزیلا... و مفهومش این است که خواب بیننده را خصومتی یا گفتگویی ناشایست پیش آید صدقه بدهد تا رفع گردد. و شما مطلب خود را قیاس کنید. ❇️️ ذکر روز سه شنبه : یا ارحم الراحمین  ۱۰۰ مرتبه. ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه که موجب رسیدن به آرزوها میگردد. 💠 ️روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به و و سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸زندگیتون مهدوی🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ 🚩 هر روز را با سلام بر شما آغاز می‌کنیم! سلام بر شما ... که صاحب‌اختیار مایی! ماسک های فراموشی را برمی داشتیم تا در هر دیدار یاد شما را به صورت واگیر دار به یکدیگر انتقال دهیم یاد و نام شما تنها اتفاقی است که هرچقدر پخش شود آسوده تر می شویم اَلسَّلامُ‌عَلَیکَ فی آناءِ لَیلِکَ و اَطرافِ نَهارِک ... 🟡 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟡
◽️ قسمت 🔖 صد✔️ دوران غیبت قسمت سوم✔️ 💭(خیلی زیبا و پر نکته) ♦♦➖➖➖➖♦♦ 👥عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنِ ابْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ فَضَالَةَ بْنِ أَيُّوبَ عَنْ سَدِيرٍ الصَّيْرَفِيِّ👥 قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ : إِنَّ فِي صَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ شَبَهاً مِنْ يُوسُفَ علیه السلام قَالَ قُلْتُ لَهُ كَأَنَّكَ تَذْكُرُهُ حَيَاتَهُ أَوْ غَيْبَتَهُ قَالَ فَقَالَ لِي وَ مَا يُنْكَرُ مِنْ ذَلِكَ هَذِهِ الْأُمَّةُ أَشْبَاهُ الْخَنَازِيرِ- إِنَّ إِخْوَةَ يُوسُفَ علیه السلام كَانُوا أَسْبَاطاً أَوْلَادَ الْأَنْبِيَاءِ تَاجَرُوا يُوسُفَ وَ بَايَعُوهُ وَ خَاطَبُوهُ وَ هُمْ إِخْوَتُهُ وَ هُوَ أَخُوهُمْ- فَلَمْ يَعْرِفُوهُ حَتَّى قَالَ أَنَا يُوسُفُ وَ هذا أَخِي فَمَا تُنْكِرُ هَذِهِ الْأُمَّةُ الْمَلْعُونَةُ أَنْ يَفْعَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِحُجَّتِهِ فِي وَقْتٍ مِنَ الْأَوْقَاتِ كَمَا فَعَلَ بِيُوسُفَ إِنَّ يُوسُفَ ع كَانَ إِلَيْهِ مُلْكُ مِصْرَ وَ كَانَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ وَالِدِهِ مَسِيرَةُ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ يَوْماً فَلَوْ أَرَادَ أَنْ يُعْلِمَهُ لَقَدَرَ عَلَى ذَلِكَ لَقَدْ سَارَ يَعْقُوبُ ع وَ وُلْدُهُ عِنْدَ الْبِشَارَةِ تِسْعَةَ أَيَّامٍ مِنْ بَدْوِهِمْ إِلَى مِصْرَ فَمَا تُنْكِرُ هَذِهِ الْأُمَّةُ أَنْ يَفْعَلَ اللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ بِحُجَّتِهِ كَمَا فَعَلَ بِيُوسُفَ أَنْ يَمْشِيَ فِي أَسْوَاقِهِمْ وَ يَطَأَ بُسُطَهُمْ حَتَّى يَأْذَنَ اللَّهُ فِي ذَلِكَ لَهُ كَمَا أَذِنَ لِيُوسُفَ قَالُوا- أَ إِنَّكَ لَأَنْتَ يُوسُفُ قالَ أَنَا يُوسُفُ. •———••———••———••———••———• 🔲 سدير صيرفى گويد: شنيدم حضرت امام جعفرالصادق عليه السلام مي فرمود: همانا صاحب الامر عليه السلام شباهتهایى به جناب يوسف عليه السلام دارد، به حضرت عرض كردم: گويا امر زندگى يا امر غيبت آن حضرت را ياد مي كنيد، فرمود: خوك‏ وشان اين امت چه چيز را انكار ميكنند؟! همانا برادران يوسف نوادگان و فرزندان پيغمبران بودند و با او (در مصر) تجارت و معامله كردند و سخن گفتند. به علاوه ايشان برادر او و او برادر ايشان بود، با وجود اين همه او را نشناختند تا آنكه خودش گفت: «من يوسفم و اين برادر من است» پس چرا لعنت‏ شدگان اين امت انكار مي كنند كه خداى عز و جل در يك زمانى با حجت خود همان كند كه با يوسف كرد. (يعنى او را تا مدتى غايب كند كه چون او را ببينند نشناسند). همانا يوسف سلطان (مشهور و مقتدر) مصر بود و فاصله ميان او و پدرش 18 روز راه بود، اگر ميخواست پدرش را بياگاهاند ميتوانست، ولى يعقوب و فرزندانش پس از دريافت مژده يوسف، فاصله ميان ده خود و شهر مصر را در مدت نه روز پيمودند. پس اين امت چرا انكار ميكنند كه خداى- جل و عز- با حجت خود همان كند كه با يوسف كرد، بطورى كه او در بازارهاى ايشان راه رود و پا روى فرش آنها گذارد (با وجود اين او را نشناسند) تا خدا در باره او اجازه دهد، چنان كه به يوسف اجازه فرمود و آنها گفتند همين تو خود يوسف هستى؟!! گفت: من يوسفم. 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص: ۳۳۷
◽️ قسمت 🔖 صد یکم✔️ دوران غیبت قسمت چهارم✔️ 💭(خیلی زیبا و پر نکته) ♦♦➖➖➖➖♦♦ 👤عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُوسَى الْخَشَّابِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ 👤 🔹قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُإِنَّ لِلْغُلَامِ غَيْبَةً قَبْلَ أَنْ يَقُومَ قَالَ قُلْتُ وَ لِمَ قَالَ يَخَافُ وَ أَوْمَأَ بِيَدِهِ إِلَى بَطْنِهِ ثُمَّ قَالَ يَا زُرَارَةُ وَ هُوَ الْمُنْتَظَرُ وَ هُوَ الَّذِي يُشَكُّ فِي وِلَادَتِهِ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ مَاتَ أَبُوهُ بِلَا خَلَفٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ حَمْلٌ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ إِنَّهُ وُلِدَ قَبْلَ مَوْتِ أَبِيهِ بِسَنَتَيْنِ وَ هُوَ الْمُنْتَظَرُ غَيْرَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُحِبُّ أَنْ يَمْتَحِنَ الشِّيعَةَ فَعِنْدَ ذَلِكَ يَرْتَابُ الْمُبْطِلُونَ يَا زُرَارَةُ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ الزَّمَانَ أَيَّ شَيْ‏ءٍ أَعْمَلُ قَالَ يَا زُرَارَةُ إِذَا أَدْرَكْتَ هَذَا الزَّمَانَ فَادْعُ بِهَذَا الدُّعَاءِ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي ثُمَّ قَالَ يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَيْسَ يَقْتُلُهُ جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ يَجِي‏ءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْياً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. •———••———••———••———••———• 🔸زراره گويد: شنيدم حضرت امام جعفر الصادق عليه السلام ميفرمود: براى آن جوان پيش از آنكه قيام كند، غيبتى‏ است، عرض كردم: چرا؟ فرمود: ميترسد- و با دست اشاره بشكم خود كرد- (يعنى ميترسد شكمش را پاره كنند) سپس فرمود: اى زراره! اوست كه چشم براهش باشند، و اوست كه در ولادتش ترديد شود: برخى گويند: پدرش بدون فرزند مرد، و برخى گويند: در شكم مادر بود (كه پدرش وفات يافت و سپس هم بدنيا نيا؟؟ مد) و برخى گويند: دو سال پيش از وفات پدرش متولد شد و اوست كه در انتظارش باشند ولى خداى عز و جل دوست دارد شيعه را بيازمايد» در زمان (غيبت) است اى زراره كه اهل باطل شك ميكنند، زراره گويد: من عرضكردم، قربانت، اگر من بآن زمان رسيدم چكار كنم؟ فرمود: اى زراره: اگر به آن زمان رسيدى، با اين دعا از خدا بخواه: 🔆اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي🔅 ترجمه : «خدايا خودت را بمن بشناسان، زيرا اگر تو خودت را بمن نشناسانى، من رسولت را نشناسم (براى اينكه هر كس خدا را شناخت، بر او لازم ميداند، كه از راه لطف بندگانش را هدايت كند و كسى كه خدا را نشناخت، فرستاده او را هم نميشناسد) خدايا تو پيغمبرت را بمن بشناسان، زيرا اگر تو پيغمبرت را بمن نشناسانى، من حجت ترا نشناسم (براى اينكه امام جانشين پيغمبر و دست نشانده او بدستور خداست و مقام و ارزش جانشين مربوط بمقام و ارزش جانشين گذار است از اين جهت شيعه ميگويد: امام بايد از لحاظ علم و عمل و اخلاق و عصمت مانند پيغمبر باشد) خدايا حجت خود را بمن بشناسان، زيرا اگر تو حجتت را بمن نشناسانى، از طريق دينم گمراه ميشوم. سپس فرمود: اى زراره! به ناچار جوانى در مدينه كشته مى‏ شود، عرض كردم: قربانت، مگر لشكر سفيانى او را نمي كشند؟ فرمود: نه، بلكه او را لشكر آل بنى فلان بكشند، آن لشكر مى ‏آيد تا وارد مدينه مى ‏شود و آن جوان را مي گيرد و مي كشد، پس چون او را از روى سركشى و جور و ستم بكشد، مهلتشان به سر آيد، در آن هنگام اميد فرج داشته باش ان شاء اللَّه (مقصود از اين جوان گويا همان نفس زكيه است، كه در علائم ظهور روايت شده است). 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص: ۳۳۷
◽️ قسمت 🔖 صد و دوم✔️ دوران غیبت قسمت پنجم✔️ 💭(خیلی زیبا و پر نکته) 🌀اطلاع از محل زندگی حضرت حجت بن الحسن العسکری اباصالح المهدی عجل‌ الله تعالی فرجه الشریف ♦♦➖➖➖➖♦♦ 👤مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ👤 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: لِلْقَائِمِ غَيْبَتَانِ إِحْدَاهُمَا قَصِيرَةٌ وَ الْأُخْرَى طَوِيلَةٌ الْغَيْبَةُ الْأُولَى لَا يَعْلَمُ بِمَكَانِهِ فِيهَا إِلَّا خَاصَّةُ شِيعَتِهِ وَ الْأُخْرَى لَا يَعْلَمُ بِمَكَانِهِ فِيهَا إِلَّا خَاصَّةُ مَوَالِيهِ. •———••———••———••———••———• ☀️حضرت امام جعفر الصادق عليه السلام فرمودند : براى حضرت قائم عليه السلام دو غيبت است: يكى كوتاه و ديگرى دراز، در غيبت اول جز شيعيان مخصوص از جاى آن حضرت خبر ندارند، و در غيبت ديگر جز دوستان مخصوصش از جاى او خبر ندارند. 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص: ۳۴۰