eitaa logo
حرم
2.5هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
6هزار ویدیو
590 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5897594468026026064.mp3
6.73M
🖤 ⏱ کلاس‌های سه‌دقیقه ای برای نوجوانان جلسه 56 یک تجارت پر سود! چه تجارتی در دنیا پر سودترین است؟! بخشش گناهان هزاران نفر در یک ثانیه! علیه السلام کارشناس : دکتر محمد فقیهی رضایی هدف ما آموزش نوجوانان است 👉 @haram110
یا امام رضا ...💔 قاب کردم همه جا بر روی دیوار،حرم نذر کردم که بیایم صد و یک بار، حرم آرزوی رمضان‌های مرا می بینی ؟! کاش مهمان بشوم لحظه‌ی افطار،حرم بحق_غریب_الغرباء_العفو @haram110
. 🔺 تقیه یعنی کتمان اعتقادات تا ضرری به دین و یا دنیای تو نرسد نه دین و دنیای دیگران: 🔺 تقیه تنها منحصر در عدم اظهار در برائت نیست بلکه چه بساء باید در اظهار توحید، نبوت و معاد، ولایت، نماز و روزه را هم بخاطر حفظ جان و یا مال تقیه کرد: 🔺 اینکه عده ای تقیه را فقط منحصر در اظهار برائت کرده اند اشتباه است: 🔸 موارد تشخیص تقیه را خود مکلّف باید تشخیص بدهد: 🔺 همانطور که معصومین علیهم السلام به عده ای دستور به تقیه داده بودند به عده ای دیگر دستور به ترک تقیه داده بودند: 🔺 تقیه برای عده ای واجب و برای عده ای دیگر حرام است: 🔺اگر تقیه سبب فساد در دین، و یا کشته شدن مومن، و یا تبلیغ ابوبکر و عمر بشود باید تقیه ترک شود و عده ای باید خود را برای کشته شدن در راه دین آماده کنند: 🔻 آیه (به مشركين و بتها دشنام نگوييد تا آنان ندانسته به خداوند دشنام ندهند) دلیل بر وجوب تقیه در تمام مراحل زندگی نیست: . شيخ المفيد - قدس الله نفسه زکیه - میفرماید: التقية كتمان الحق وستر الاعتقاد فيه ومكاتمة المخالفين وترك مظاهرتهم بما يعقب ضررا في الدين أو الدنيا… : ترجمه: 👈 تقيه یعنی كتمان حق، و پوشاندن اعتقادات حقی که به آن معتقد هستید و پنهان کردن اعتقادات در برابر مخالفین، و ترک چیزی که سبب ضرر به دین و یا دنیا بشود❗️ ✅ تقیه وقتی واجب است که قطعا بدانی و یا گمان قوی داشته باشی که عدم تقیه برای تو ضرر دارد پس وقتی نمیدان اگر حق را اظهار کنی برای تو ضرر دارد و یا گمان قوی به ضرر نداری پس تقیه واجب نیست❗️ معصومین علیهم السلام به بعضی از شیعیان دستور دادند که حق را اظهار نکنند و حقایق را بپوشانند چون این امر برای آنها بهتر بود! ⬅️ اما به طوائف دیگری از شیعان دستور دادند که با مخالفین مجادله کنند و حق را اظهار کنند چون میدانستند برای آنها ضرری ندارد❗️ 👈 پس تقیه بستگی به شرایط دارد و برای بعضیها واجب است و برای بعضی دیگر واجب نیست و باید حقوق را اظهار کنند و با مخالفین مجادله کنند! تصحيح اعتقادات الإمامية - الشيخ المفيد - الصفحة ١٣٧ . باز شیخ مفید در معنای تقیه میفرماید: 👈 من میگویم بدرستیکه تقیه در دین جایز است وقتیکه آدم بترسد به جانش ضرری برسد، و همچنین تقیه جایز است وقتی ضرری به مال و یا صلاح آدمی برسد. ✅ ممکن است أحيانا جایز باشد نه اینکه واجب باشد، و چه بساء یک وقتی ترک تقیه بهتر باشد و نباید تقیه کرد❗️ و من میگویم: تقیه در همه اقوال جایز است البته وقتی ضرورتی ایجاد شود، و شاید از روی لطف و صلاح نفس هم واجب شود! ☑️ تقیه جایز نیست اگر این تقیه سبب قتل مومنی بشود❗️ ☑️ تقیه جایز نیست اگر این تقیه سبب فساد در دین مردم شود❗️ أوائل المقالات - الشيخ المفيد - الصفحة ١١٨ . مرحوم آیت الله خوئی سید الفقها میفرمایند: ☑️ اگر تقیه سبب شود که دین مضمحل و نابود شود و یا باطل غالب و ظاهر شود و یا جبت و طاغوت - یعنی ابوبکر و عمر - ترویج شود، باید تقیه ترک شود حتی اگر عده ای کشته شوند❗️ 👈 پس باید خود را برای کشته شدن آماده کنند زیرا مفسده تقیه به مراتب از مفسده کشته شدن او عظیم تر و شدیدتر است❗️ التنقيح في شرح العروة الوثقى - السيد أبوالقاسم الخوئي - ج ۵ - الصفحه ۲۲۴. . سوال: امام رضا علیه السلام در روایتی می فرماید: اي پسر ابومحمود، مخالفین ما در فضائل ما به سه نوع حدیث جعل کردند: ۱. در غلو. ۲. در تقصیر در فهم حقوق ما. ۳. در مثالب دشمنان ما. پس وقتی مردم با اخبار غلو برخورد کنند شیعیان را تکفیر میکنند! و وقتی اخبار تقصیر بخورد کنند ما را مقصر میدانند! و وقتی با اخبار مطاعن با نام دشمنان ما برخورد کنند به ما توهین میکنند با آنکه قرآن فرموده است: (به مشركين و بتها دشنام نگوييد تا آنان ندانسته به خداوند دشنام ندهند). 👈 آیا واقعا طبق این روایت ما باید از سب علنی دشمنان ائمه خودداری کنیم⁉️ پاسخ علامه میلانی: 👈 ولایت بدون برائت تحقق ندارد، یا بی اثر است❗️ ☑️ البتّه برائت در بعضی شرائط نباید علنی باشد، همچنانکه در بعضی امکنه و ازمنه اعلان ولایت هم خلاف تقیه بوده است❗️ . سوال: تقیه براى چه موقع و در كجا رواست؟ 👈 آيا هميشه بايد حتى با وجود کوچکترین ضرر تقيه كرد⁉️ لطفاً توضيح دهيد. پاسخ علامه میلانی: تقیّه برای حفظ جان و مال و آبرو است! ☑️ لذا گاهی واجب است و گاهی حرام است❗️ ☑️ موارد را خود مکلّف باید تشخیص بدهد❗️ @haram110
✨🌏🌤 🌎🌤 🌤 🍃 💕 🗞 ۵ 📖 ⭕️ ستاره ای درخشان 🔹 چهره ی نورانى كه در ویژگی های اولياى الهى سراغ داریم، در كاملترين حالت، براى موعود بشريت، حجت بن الحسن ذكر شده است؛ تا جایی كه درخشندگى چهره ی ایشان، بر کسی پوشیده نیست. 🔸 جوينى (همچنین كنجى، شافعى، محقق اربلى) از رسول خدا چنين روايت كرده است: «مهدى از فرزندان من است، چهره اش همانند ستاره اى درخشان میباشد.» 📚 بررسی تطبيقى مهدويت در روايات شيعه و اهل سنت، ص ۱۱۶ كنجى شافعى، البيان فى اخبار صاحب الزمان، باب ٧، ح ۵٠ و مقدسى، شافعى، عقد الدرر، باب ، ص ٣٨ 💐السَّلَامُ عَلَى رَبيعِ الاَنامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام💐 🆔 @haram110
4_310226054725763840.mp3
3.24M
🎧آنچه خواهید شنید؛👇 ✍ و افتاده ايم در سراشیبی ظهور! آنقدر که، شاید ازنزدیک بودنش،غافلگیر شویم! 💓برای بازی های کودکانه، فرصت نیست، باید زودتر آشتی کنیم...👇 🔊 💐السَّلَامُ عَلَى رَبيعِ الاَنامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام💐 @haram110
4_5960544841610822992.m4a
12.38M
پیشنهاد دانلود برای شیعیان اهل‌بیت علیهم السلام ⚡️موضوع:تناقض در ادعای ملاقات استاد سيدعبدالصمد موسوي @haram110
🙏💎🙏 شب 27 ماه رمضان، از شب های قدر 1) عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله قال:‏ أَنَّهَا لَيْلَةُ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ.‏ (إقبال الأعمال، ص66) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: شب قدر، شب 27 ماه رمضان است. 2) قَالَ مُعَاوِيَةُ لِحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ علیه السلام: يَا أَبَا مُحَمَّدٍ! أَخْبِرْنَا عَنْ لَيْلَةِ الْقَدْرِ؟ قَالَ: فَتَطْلُبُ مِنْ لَيْلَةِ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ إِلَى لَيْلَةِ سَبْعٍ وَ عِشْرِينَ. (بحارالأنوار، ج44 ،ص42 به نقل از تحف العقول) معاویه به حضرت مجتبی علیه السلام گفت: ای ابومحمد! به ما از شب قدر خبر بده. فرمود: شب قدر را ازشب بیست و سوم تا شب بیست و هفتم طلب کنید. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» @haram110
🙏💎🙏 نمازهای مهمّ شب بیست و هفتم ماه رمضان 1) قال امیرُالمؤمنین علیه السلام: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ مِنْهُ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَ تَبَارَكَ الَّذِي‏ بِيَدِهِ الْمُلْكُ مَرَّةً، فَإِنْ لَمْ يَحْفَظْ تَبَارَكَ فَبِخَمْسٍ وَ عِشْرِينَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ لِوَالِدَيْه‏. (بحارالأنوار، ج97، ص384- 385 به نقل از اربعین شهید) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: هرکس در شب بیست و هفتم ماه رمضان 4 رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار سوره حمد و یک بار سوره تبارک( و اگر سوره تبارک را حفظ نباشد، در هر رکعت، 25 مرتبه سوره توحید بخواند)، خداوند او و والدین او را می آمرزد. 2) عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله قال: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ رَكْعَتَيْنِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ خَمْساً وَ عِشْرِينَ مَرَّةً، فَإِذَا سَلَّمَ اسْتَغْفَرَ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ صَلَّى عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِهِ مِائَةَ مَرَّةٍ، فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ. (مستدرك الوسائل، ج‏7، ص483- 484 به نقل از لبّ اللّباب راوندی) حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: هرکس شب بیست و هفتم ماه رمضان، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت، یک بار حمد، یک بار سوره قدر و 25 بار سوره توحید، و بعد از نماز 100 بار استغفار کند و 100 بار صلوات فرستد، همانا شب قدر را درک کرده است. مرحوم محدّث نوری در ذیل روایت فوق می فرماید: این روایت با این مطلب که شب قدر، شب بیست و سوم ماه رمضان است، منافات ندارد، زیرا این روایت می تواند به کسی اختصاص داشته باشد که شب بیست و سوم ماه رمضان را از دست داده و می تواند شب بیست و هفتم را درک کند. (مستدرك الوسائل، ج‏7، ص484) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» @haram110
🙏💎🙏 نمازهای مهمّ شب بیست و هفتم ماه رمضان 1) قال امیرُالمؤمنین علیه السلام: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ مِنْهُ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَ تَبَارَكَ الَّذِي‏ بِيَدِهِ الْمُلْكُ مَرَّةً، فَإِنْ لَمْ يَحْفَظْ تَبَارَكَ فَبِخَمْسٍ وَ عِشْرِينَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ لِوَالِدَيْه‏. (بحارالأنوار، ج97، ص384- 385 به نقل از اربعین شهید) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: هرکس در شب بیست و هفتم ماه رمضان 4 رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار سوره حمد و یک بار سوره تبارک( و اگر سوره تبارک را حفظ نباشد، در هر رکعت، 25 مرتبه سوره توحید بخواند)، خداوند او و والدین او را می آمرزد. 2) عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله قال: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ رَكْعَتَيْنِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ خَمْساً وَ عِشْرِينَ مَرَّةً، فَإِذَا سَلَّمَ اسْتَغْفَرَ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ صَلَّى عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِهِ مِائَةَ مَرَّةٍ، فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ. (مستدرك الوسائل، ج‏7، ص483- 484 به نقل از لبّ اللّباب راوندی) حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: هرکس شب بیست و هفتم ماه رمضان، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت، یک بار حمد، یک بار سوره قدر و 25 بار سوره توحید، و بعد از نماز 100 بار استغفار کند و 100 بار صلوات فرستد، همانا شب قدر را درک کرده است. مرحوم محدّث نوری در ذیل روایت فوق می فرماید: این روایت با این مطلب که شب قدر، شب بیست و سوم ماه رمضان است، منافات ندارد، زیرا این روایت می تواند به کسی اختصاص داشته باشد که شب بیست و سوم ماه رمضان را از دست داده و می تواند شب بیست و هفتم را درک کند. (مستدرك الوسائل، ج‏7، ص484) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» @haram110
4_5920320883745884376.pdf
673.9K
ادعیه شب 27 ماه رمضان ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» @haram110
⚡️ نماز پر فضیلت والدین برای شب پنج شنبه 1)رَوَى ابْنُ‏ مَسْعُودٍ عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ:‏ مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ الْخَمِيسِ‏ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ رَكْعَتَيْنِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مَرَّةً، وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ خَمْسَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ‏ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْمُعَوِّذَتَيْنِ كُلَّ وَاحِدٍ مِنْهَا خَمْسَ مَرَّاتٍ، فَإِذَا فَرَغَ مِنْ صَلَاتِهِ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ تَعَالَى خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، وَ جَعَلَ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيْهِ، فَقَدْ أَدَّى حَقَّ وَالِدَيْه‏.(مصباح المتهجد، ج‏1، ص 255/ جمال الأسبوع،ص 142) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس شب پنج شنبه، بین نماز مغرب و عشا، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار حمد، 5 بار آیة الکرسی، و هر یک از سوره های کافرون، توحید، فلق و ناس(یعنی معوَّذَتَین) را 5 بار بخواند، و بعد از نماز 15 بار استغفار نماید، و ثواب این نماز را به پدر و مادرش تقدیم کند، حقّ والدین را ادا نموده است. 2)رَوَى ابْنُ‏ مَسْعُودٍ عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ‏: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ الْخَمِيسِ‏ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ رَكْعَتَيْنِ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ يُرْوَى مَرَّةً وَاحِدَةً، وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ خَمْسَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْمُعَوِّذَتَيْنِ كُلَّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، فَإِذَا فَرَغَ مِنْ صَلَاتِهِ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ تَعَالَى خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، وَ جَعَلَ ثَوَابَهُ لِوَالِدَيْهِ فَقَدْ أَدَّى حَقَّ وَالِدَيْهِ، وَ يَقُولُ: «اللَّهُمَّ اجْعَلْ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيَّ». فَإِذَا فَعَلَ ذَلِكَ أَدَّى حَقَّهُمَا، وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا أَعْطَى الشُّهَدَاءَ، وَ إِذَا مَرَّ عَلَى الصِّرَاطِ كَانَ مَلَكٌ عَنْ يَمِينِهِ وَ مَلَكٌ عَنْ شِمَالِهِ يُشَيِّعُونَهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ بِالتَّكْبِيرِ وَ التَّهْلِيلِ حَتَّى يَدْخُلَ الْجَنَّةَ، وَ يَنْزِلُ فِي قُبَّةٍ بَيْضَاءَ، فِيهَا بَيْتٌ مِنْ زُمُرُّدٍ أَخْضَرَ، سَعَةُ ذَلِكَ الْبَيْتِ كَأَوْسَعِ مَدِينَةٍ فِي الدُّنْيَا سَبْعَ مَرَّاتٍ، ... ، يُعْطِي اللَّهُ تَعَالَى هَذَا الثَّوَابَ لِمَنْ يُصَلِّي هَذِهِ الصَّلَاةَ، وَ يَجْعَلُ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيْهِ، وَ لَهُ مِثْلُ ذَلِكَ، وَ لَا يُنْقَصُ مِنْ أَجْرِهِ شَيْ‏ءٌ، وَ كَتَبَ لَهُ بِكُلِّ رَكْعَةٍ عَشْرَةَ آلَافِ صَلَاةٍ، وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ بِكُلِّ شَعْرَةٍ عَلَى جَسَدِهِ نُوراً، هَذَا جَزَاءُ اللَّهِ لِأَوْلِيَائِه.(جمال الأسبوع، ص 99-100)‏ رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس شب پنج شنبه، بین نماز مغرب و عشا، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت 100 بار حمد (و به روایت دیگر یک بار حمد)، 5 بار آیة الکرسی، و هر یک از سوره های کافرون، توحید، فلق و ناس(یعنی معوَّذَتَین) را 15 بار بخواند، و بعد از نماز 15 بار استغفار نماید، و بگوید: «بار الها! ثواب این نماز را برای پدر و مادرم قرار ده» در این صورت حقّ والدین را ادا نموده است، و خداوند آنچه به شهدا اعطا نموده است، به وی می بخشد، و هنگامی که از صراط عبور می کند، یک فرشته از سمت راست، و یک فرشته از سمت چپ او قرار می گیرند و از جلو، وی را با تکبیر و تهلیل مشایعت می کنند تا آن که به بهشت وارد شود. وی در بهشت به قبه ای سفید فرود می آید. در آن قبّه، خانه ای از زمرّد سبز قرار دارد. وسعت آن خانه، هفت برابر بزرگ ترین شهری از شهرهای دنیاست. ... خداوند این پاداش را به کسی می دهد که این نماز را بخواند و پاداشش را برای پدر و مادر خود قرار دهد. همچنین نظیر این ثواب بدون آن که ذرّه ای کم شود، برای خود وی نیز منظور می شود. خداوند به ازای هر رکعت از این نماز، ده هزار نماز می نویسد، و به ازای هر مویی که در بدن دارد، نوری به او اعطا می کند. این است پاداشی که خداوند برای اولیای خویش تمهید نموده است. ✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👥 در شب های قدر برای سلامتی مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام صدقه دهیم رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: حضرت موسی علیه السلام به خداوند عرض کرد: خدای من! قرب تو را می‌خواهم. فرمود: قرب من برای کسی است که شب قدر را بیدار بماند. عرض کرد: خدای من! رحمت تو را می‌خواهم، فرمود: رحمت من برای کسی است که شب قدر به مساکین رحم نماید. عرض کرد: خدای من، جواز عبور از صراط را می‌خواهم، فرمود: این جواز برای کسی است که در شب قدر صدقه ای بدهد. (بحارالأنوار، ج 98، ص 145 به نقل از اقبال الاعمال) 👌توجّه: پس در این شب عزیز برای سلامتی مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام، صدقه دهیم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
◾️۲۷ رمضان؛ سالروز رحلت محدث و عالم بزرگ شیعه علامه ملامحمدباقر مجلسی ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌑 روز 27 ماه رمضان، روز وفات علاّمه مجلسی قدّس سرّه برای شادی روح علامه مجلسی، به نیابت از مولایمان، حضرت ولی عصر علیه السلام، یک سوره فاتحه و چهار سوره توحید قرائت نماییم. مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در منابر خود در مسجد جمعه اصفهان در سال 1392 قمری، درباره شخصیّت مرحوم علامه مجلسی و پدر بزرگوارش می فرمود: من مجلسيَّين را روي چشمانم مي ‌گذارم، زیرا گنجينه ‌هاي ذخاير ما را اين پدر و پسر حفظ كرده ‏اند. (مجلس دوم) من برای مجلسیَّین؛ یعنی این پدر و پسر، حقّ عظیمی بر گردن شیعه دنیا، بلکه مسلمین جهان قائلم. بزرگترين خدمت را اين پدر و پسر به دين اسلام و مذهب شيعه كرده ‏اند. اين دو بزرگوار در دستگاه عليّ ‌ابن ابي‌طالب علیه السلام و اولاد طاهرینش علیهم السلام مقام رفيعی دارند و بر گردن همه ما ذي ‌حقّ هستند. ما بايد حقّ بزرگواري و حقّ نعمت و منّت اين دو را ادا كنيم؛ و جز به دعا، با چيز ديگري نمي ‏توانيم اداء كنيم. لذا به دعاي من آمين بگویيد و در این دعا و آمین‌ها، شما خیر خواهید دید. خدايا به روح مطهّر اميرالمؤمنين علیه السلام و ابناء معصومينش علیهم السلام، آن به آن، بر علوّ درجات و ارتقاء مقامات اين پدر و پسر، مطابق علم خودت بيافزا. خدا را قسم مي‏دهم به حقّ آيات قرآن، الساعه از اين مجلس كوچك ما، طبقات انوار غيرمتناهي به روح مطهر اين بزرگوار و پدرش عطا بفرمايد. (مجلس اوّل) خدايا به ذات مقدّست، طبقات انوار علم غيرمتناهي را به روح اين دو بزرگوار و ارواح مطهره همه فقهاء و محدّثين شيعه از زمان جعفربن محمد علیهم السلام تا الآن عطا بفرما. (مجلس دوم) خدايا! به كلمه كلمه ‌اي كه اين بزرگوار در بيست و پنج جلد كتاب «بحارالأنوار» نوشته ‏است، انوار و بركات غيرمتناهي خودت را، امشب به عنوان هديه از اين مجلس كوچك ما، به روح پرفتوح اين پدر و پسر مرحمت فرما.(مجلس چهارم) خدایا به حقّ پیغمبر صلّی الله علیه و آله، آن به آن، روح پر فتوح او و پدرش را مستغرق در انوار رحمت خودت بفرما. (مجلس پنجم) خدا به حقّ امام عصر علیه السلام بركات و رحمات و انوار غير متناهي را السّاعه به روح پر فتوح اين پدر و پسر عطا بفرمايد. خدايا به حق چهارده معصوم پاك علیهم السلام طبقات انوار غير متناهيت را به روح پر فتوح اين پدر و پسر عطا فرما. (مجلس هفتم) خدا را قسم مي‏دهم به ذات مقدّسش، مطابق علم غير متناهيش، طبقات انوار را به روح مطهر اين پدر و اين پسر عطا بفرمايد. (مجلس دهم) علامه مجلسي، محيي احاديثِ ائمه طاهرين علیهم السلام، در مجلّدات مباركات «بحارالأنوار» است. این کتاب راستي بحارالأنوار است. درياهاي نور است. (مجلس اوّل) اين بزرگوار حقّ عظيمي ‏بر تمام شيعه جهان دارد، اين بزرگوار اخباري را كه پراكنده بود و در دسترس شيعه نبود، در مدت عمر كم، همه را جمع كرد. (مجلس دهم) شما قدر او را نمي ‏دانيد، يك كوهي است، پشتيبان شما اصفهاني ‌هاست. نمي‏دانيد که قبر و مرقد اين بزرگوار، منشأ براي نزول خيرات و بركات است.(مجلس دهم) خدايا به هر حرفي که در بحار نوشته يك دريا نور به قبر مقدّسش عطا بفرما. (مجلس هفتم) خدايا به حرف حرفِ بيست و پنج جلد بحار، طبقات انوارت را به روحش برسان. (مجلس دهم) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5920320883745884382.mp3
14.16M
حیات پربرکت و خدمات علامه ملا محمد باقر مجلسی قدس‌سره حجةالاسلام معاونیان
🙏💎🙏 چگونه در شب 27 ماه مبارک رمضان، قرآن بر سر بگیریم و برای سلامتی، شادی و فرج مولایمان، حضرت صاحب الزمان دعا کنیم؟ ✅✅ یکی از شب هایی که به عنوان شب قدر در روایات حضرات معصومین علیهم السلام معرفی شده است، شب 27 ماه مبارک رمضان است، اما آداب قرآن به سر گرفتن برای این شب نقل نشده است. لذا می توان به دستور مولایمان، حضرت علیّ بن موسی الرّضا علیه السلام که در ذیل نقل شده است، عمل کنیم و قرآن بر سر بگیریم و سپس برای سلامتی، شادی و فرج مولایمان، حضرت صاحب الزمان علیه السلام دعا کنیم. حضرت رضا علیه السلام فرمود: هر وقت امر دشواری تو را محزون نمود، دو رکعت نماز بخوان؛ در رکعت اوّل: سوره حمد و آیة الکرسی، و در رکعت دوم: سوره حمد و سوره قدر. سپس قرآن را بردار و بر سرت بگذار و بگو: «اللَّهُمَّ بِحَقِ‏ مَنْ‏ أَرْسَلْتَهُ‏ إِلَى‏ خَلْقِكَ‏، وَ بِحَقِّ كُلِّ آيَةٍ فِيهِ، وَ بِحَقِّ كُلِّ مَنْ مَدَحْتَهُ فِيهِ عَلَيْكَ، وَ بِحَقِّكَ عَلَيْهِ، وَ لَا نَعْرِفُ أَحَداً أَعْرَفَ بِحَقِّكَ مِنْكَ» پس 10 مرتبه بگو: «يَا سَيِّدِي! يَا اللهُ!» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ مُحَمَّدٍ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ عَلِيٍّ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ فَاطِمَةَ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ الْحَسَنِ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ الْحُسَیْنِ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَیْنِ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ عَلِيِّ بْنِ مُوسَی» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ حَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ» 10 مرتبه بگو: «بِحَقِّ الْحُجَّةِ» اگر چنین کردی، از جایت بر نمی‌خیزی، مگر آن که حاجتت برآورده می‌گردد. (مكارم الأخلاق، ص 326-327) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😥😓 تذكر: تاحالا قبض موبایلتونو قبل از موعد پرداخت کردید تا از یک روز مکالمه رایگان درون شبکه بهرمند بشید؟دیدید وقتی یک روز مکالمه تموم میشه چه پیامی میاد رو گوشی؟"مشترک محترم مهلت استفاده هدیه یک روز مکالمه رایگان شما به پایان رسید ازین پس مکالمات با نرخ عادی محاسبه خواهد شد. داستان ما و شماست. مهلت استفاده ما از یک ماه هدیه و ارزاق آسمانی مضاعف و ثوابهای چندین برابر در ضیافت الهی درون شبکه و برون شبکه تا سه روز دیگه به پایان میرسه و عبادات با نرخ واقعی محاسبه خواهد شد. درهای جهنم باز، شیطان از غل و زنجیر آزاد میشه، ثواب خواندن یک آیه برابر همان آیه نه یک ختم قرآن، خواب یعنی خواب نه عبادت،نفس یعنی نفس نه تسبیح مشترکین عزیز تا رسیدن پیام پایانی فقط سه روز دیگر فرصت داریم چون "کم کم غروب ماه خدا دیده میشود". التماس دعا ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🚿🚿🚿دستور غسل برای دهه آخر ماه مبارک رمضان سروران و دوستان گرامی! بنا بر روایات و فرموده مرحوم سید بن طاووس در «اقبال الاعمال»، غسل در شب های فرد ماه رمضان، یعنی شب های اول، سوم، پنجم و ...؛ و در تمام شب های دهه آخر ماه استحباب دارد. البته در بعضی شب ها تاکید بیشتری شده است، نظیر شب اول، شب15، شب های قدر، شب24، شب25، شب27، شب29 و شب آخر ماه رمضان. (اقبال الاعمال، ص400 و 485) 🚿🚿🚿 غسل در شب های دهه آخر ماه رمضان 1) مرحوم سید بن طاووس در اقبال الاعمال می نویسد: الْغُسْلُ يُسْتَحَبُّ فِي كُلِّ لَيْلَةٍ مِنَ الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ. (اقبال الاعمال، ص485) غسل کردن در همه شب های دهه آخر ماه رمضان مستحب است. 2) عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله يَغْتَسِلُ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ فِي كُلِّ لَيْلَةٍ. (بحارالأنوار، ج98، ص151 به نقل از اقبال الاعمال) حضرت صادق علیه السلام فرمود: رسول خدا صلّی الله علیه وآله در همه شب های دهه آخر ماه رمضان غسل می کرد. 3) عن أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: إذَا كَانَ أَوَّلُ لَيْلَةٍ مِنَ الْعَشْرِ كَانَ يَغْتَسِلُ كُلَّ لَيْلَةٍ مِنْهُ بَيْنَ الْعِشَاءَيْنِ. (بحارالأنوار، ج81، ص18به نقل از اقبال الاعمال) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: وقتی شب های دهه آخر ماه رمضان آغاز می شد ، رسول خدا صلّی الله علیه وآله هرشب بین نماز مغرب و عشا غسل می کرد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👁 🙏👁 استحباب احیا در شب های دهه آخر ماه رمضان 1) عن أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: إذَا كَانَ أَوَّلُ لَيْلَةٍ مِنَ الْعَشْرِ قَامَ فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَى عَلَيْهِ ...وَ شَمَّرَ وَ شَدَّ الْمِئْزَرَ وَ بَرَزَ مِنْ بَيْتِهِ وَ اعْتَكَفَ وَ أَحْيَا اللَّيْلَ كُلَّهُ، وَ كَانَ يَغْتَسِلُ كُلَّ لَيْلَةٍ مِنْهُ بَيْنَ الْعِشَاءَيْنِ. (بحارالأنوار، ج81، ص18به نقل از اقبال الاعمال) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: وقتی شب های دهه آخر ماه رمضان آغاز می شد، رسول خدا صلّی الله علیه وآله رختخواب خود را جمع می کرد، کمر خود را محکم می بست، خانه را ترک می کرد، اعتکاف می نمود، همه شب را به احیا می پرداخت و هرشب بین نماز مغرب و عشا غسل می کرد. 2) عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله إذَا دَخَلَ الْعَشْرُ الْأَوَاخِرُ شَدَّ الْمِئْزَرَ وَ اجْتَنَبَ النِّسَاءَ وَ أَحْيَا اللَّيْلَ وَ تَفَرَّغَ لِلْعِبَادَةِ . (من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص156) سماعه، از ابو بصير، از امام صادق عليه السّلام روايت كرده است، كه فرمود: وقتی دهه اواخر ماه رمضان فرا مى‏رسيد، رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله، در سجده و دعا سخت مى‏كوشيد، و از زنان دورى مى‏گزيد، و شب را احيا مي داشت، و يكسره به كار عبادت مى‏پرداخت. 3) عَنْ عَبَايَةَ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام قَالَ: إنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله اعْتَكَفَ عَاماً فِي الْعَشْرِ الْأُوَلِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ، وَ اعْتَكَفَ فِي الْعَامِ الْمُقْبِلِ فِي الْعَشْرِ الْأَوْسَطِ [الْوُسَطِ] مِنْهُ، فَلَمَّا كَانَ الْعَامُ الثَّالِثُ رَجَعَ مِنْ بَدْرٍ فَقَضَى اعْتِكَافَهُ، فَنَامَ فَرَأَى فِي مَنَامِهِ لَيْلَةَ الْقَدْرِ فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ كَأَنَّهُ يَسْجُدُ فِي مَاءٍ وَ طِينٍ، فَلَمَّا اسْتَيْقَظَ رَجَعَ مِنْ لَيْلَتِهِ وَ أَزْوَاجُهُ وَ أُنَاسٌ مَعَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ، ثُمَّ إنَّهُمْ مُطِرُوا لَيْلَةَ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ، فَصَلَّى النَّبِيُّ صلّی الله علیه وآله حِينَ أَصْبَحَ، فَرُئِيَ فِي وَجْهِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه وآله الطِّينُ، فَلَمْ يَزَلْ يَعْتَكِفُ فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ مِنْ رَمَضَانَ حَتَّى تَوَفَّاهُ اللَّه‏. (بحارالأنوار، ج97، ص7 به نقل از کتاب الغارات) حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: رسول خدا صلّی الله علیه وآله یک سال در دهه اول ماه رمضان (در مدینه) اعتکاف نمود. سال بعد در دهه وسط ماه رمضان اعتکاف کرد. سال سوم، در برگشت از جنگ بدر، اعتکاف ایشان انجام نشد، پس در خواب دید که شب قدر در دهه آخر ماه رمضان است و حضرتش در بین آب و خاک در حال سجده هستند. پس وقتی رسول خدا صلّی الله علیه وآله از خواب بیدار شد، همان شب بازگشت و زنان و مردم، با رسول خدا صلّی الله علیه وآله همراه شدند. به دنبال آن، در شب بیست و سوم باران آمد و رسول خدا صلّی الله علیه وآله تا صبح مشغول نماز بود، و وقتی رسول خدا را دیدند، صورت مبارکش خاک آلود بود. به همین جهت رسول خدا صلّی الله علیه وآله تا آخر عمر پیوسته در دهه آخر ماه رمضان در اعتکاف بود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👁 شب قدر را در دهه آخر ماه مبارک رمضان، طلب کنید بعضی از روایات اهل بیت علیهم السلام حاکی از آن است که شب قدر در دهه آخر ماه رمضان است: 1) عَنْ عَلِيٍّ علیه السلام قال: سُئِلَ رسول الله صلّی الله علیه وآله عَنْ لَيْلَةِ الْقَدْرِ فَقَالَ: هِيَ فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ. (بحارالأنوار، ج 97، ص10 به نقل از دعائم الاسلام) از رسول خدا صلّی الله علیه وآله درباره شب قدر سؤال شد. فرمود: شب قدر در دهه آخر ماه رمضان است. 2) سَأَلَ حُمْرَانُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةٍ مُبارَكَةٍ» ،قَالَ:هِيَ لَيْلَةُ الْقَدْرِ وَ هِيَ فِي كُلِّ سَنَةٍ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ‏. (من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص158) حمران از حضرت باقرعليه السّلام در باره معنى قول خداى عزّ و جلّ: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةٍ مُبارَكَةٍ» سؤال كرد، امام فرمود: آن شب مبارك ،شب قدر است، و آن شب هر سال در ماه رمضان در 10 شبِ آخر آن است. 3) عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله قال: الْتَمِسُوهَا فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِر في تِسعٍ بَقِينَ أَوْ سَبْعٍ بَقِينَ أَوْ خَمْسٍ بَقِينَ‏ أَوْ ثَلَاثٍ‏ بَقِينَ أَوْ آخر ليلة. (تفسير نور الثقلين، ج‏5، ص629) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: شب قدر را در دهه آخر ماه رمضان، در 9 شب یا در 7 شب یا 5 شب یا 3 شب باقیمانده از ماه یا در شب آخر ماه رمضان، طلب کنید.‏ ✅✅توجه به مضامین ادعیه ای که برای این ده شب نقل شده است، دلالت دارد که حتّی بعد از شب 23 ماه رمضان، هنوز مقدّرات الهی، تعیین می گردد، و لذا می طلبد که این شب ها به احیا، عبادت و درخواست از درگاه الهی، سپری گردد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌روزهای آخر و پایانی است آخرین ساعات این مهمانی است لطف کردی پر نمودی کاسه را باده غیر از عشقِ نابت فانی است🙏🏼 🌻لطف کردی که نمک گیرت شدم لطف هایت روشن و پنهانی است 💚چونکه دادم به جوادش قسم اش بخشش من کار بس آسانی است 🏴السلام علیک یا علی بن موسی الرضا♥️ 🍀نماز و روزتون قبول
💠 مناظره جالب و خواندنی متوکل عباسی ناصبی پلید با شیعه‌ای حاضرجواب 🔹 در کتاب فصول الحق ذکر شده است: ✍ روزی متوکل ملعون بار عام داده نظرش بر شخصی افتاد که وضع مردم آن زمان نداشت، از او پرسید از چه قبیله‌ای و چه نام داری؟ گفت: از بنی مخنثم و نام من منصور است. پس متوکل پرسید که بعد از رسول خدا خلیفه که بود؟ گفت: اسد الله الغالب و مظهر العجایب مولانا علی ابن ابی طالب علیهما السلام. پس متوكل به غلامان امر کرد تا او را بزنند، و در حین زدن غلامی به او گفت: بگو ابو بکر. پس آن مرد گفت: یا امیر ابو بکر. پس متوكل گفت: خلیفه دیگر کیست؟ گفت: الطاعن بالرمحين و الضارب بالسيفين و مصلى القبلتين ابی الحسنین امیر المؤمنین علی ابن ابی طالب علیهما السلام. باز متوكل امر به زدن او کرد، غلامی به او گفت: بگو عمر. آن مرد گفت: یا امیر عمر. متوکل گفت بگو دیگر کیست؟ گفت: ابن عم رسول صلی الله علیه و آله و زوج بتول علیها السلام الذي انزل الله فيه انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذين يقيمون الصلوة و یؤتون الزکوة و هم راکعون مولنا و مولى الثقلین علی بن ابی طالب علیهما السلام. باز به همان طریق متوكل امر به زدن او نمود. یکی گفت: بگو عثمان. گفت: یا امیر عثمان. پس متوكل گفت دیگر کیست؟ گفت: یا امیر حجاج بن يوسف. متوكل گفت: یا اخ المخنث این بار که نوبت على بود، نام او را چرا ترک کردی؟ گفت: یا امیر هر بار که نام على را بردم امر به زدن من کردی این بار از تو ترسیدم، و کسی که مانند ایشان ظالم باشد حجاج را دانستم، نام او را بردم. پس متوكل گفت: عایشه افضل بود یا فاطمه؟ آن مرد گفت: عایشه. متوکل گفت: چرا؟ گفت: زیرا که خدای تعالی فرموده: و فضل الله المجاهدين على القاعدين أجراً عظیما (آیه ۹۵ سوره نساء) و عایشه در بصره [علیه امیر المومنین علیه السلام] چنان که می‌دانی جنگ بسیار کرد و عایشه مجتهده بود غازیه (جنگجو) هم شد (کنایه به فتنه جمل توسط عایشه) در حالی که فاطمه علیها السلام از خانه بیرون نرفت. متوكل گفت: از بنی مخنث کسی شیعه نبوده است، چگونه تو شیعه‌ای در آن قوم؟ آن مرد گفت اگر امانم دهی بگویم. متوکل گفت: تو را امان است. گفت: بدان سبب که من حلال زاده‌ام و مادر و جدات و آبا و اجداد من زنا نکرده‌اند و از زنا حاصل نشده‌اند. پس متوکل از روی غضب گفت او را از بغداد اخراج نمودند. 📚 انساب النواصب، تالیف علی بن داود خادم استرآبادی رضوان الله علیه، صفحه ۸۵-۸۶ 🌐 @haram110
✴️ پنجشنبه👈 1 خرداد 1399 👈27 رمضان 1441 👈 21 می 2020 🕋 مناسبت های دینی و اسلامی. 🎇امور اسلامی و دینی. ❇️روز بسیار مبارکی است برای: ✅عقد عروسی خواستگاری. ✅دیدار با قاضی و پیگیری پرونده قضایی. ✅و مطالبه حق و حق خواهی خوب است. 👶برای زایمان خوب و نوزاد دوست داشتنی و حشر و نشر خوبی با مردم دارد. ان شاءالله. 🤒مریض امروز زود خوب می شود. 🚘 مسافرت: مسافرت بسیار خوب است. 🔭احکام و اختیارات نجومی. ✳️خرید طلا و جواهرات. ✳️جابجایی و نقل و انتقالات. ✳️و تعمیر خانه و بنایی نیک است. 🔲اختیارات فوق یک سوم مطالب سررسید همسران است بقیه مطالب را در کتاب تقویم همسران مطالعه کنید. 👩‍❤️‍👩امروز (روز پنجشنبه) مباشرت هنگام زوال. 💑 امشب: امشب (شبِ جمعه) مباشرت مباشرت برای سلامتی جسم نیک است. ولی برای فرزند دار شدن خوب نیست. 💇‍♂💇 اصلاح سر و صورت : طبق روایات، (سر و صورت) در این روز ماه قمری پشیمانی دارد. 💉💉حجامت فصد خون دادن زالو انداختن یا و فصد در ان روز باعث ایمنی از ترس است. 😴 تعبیر خواب امشب: اگر شب جمعه خواب ببیند تعبیرش از ایه ی 28 سوره مبارکه قصص است. قال ذالک بینی و بینک ایما الاجلین قضیت فلا عدوان... وچنین برداشت میشود که فرد مهمی نزد خواب بیننده بیاید.ان شاءالله. و در این مضامین قیاس شود. 💅 ناخن گرفتن: 🔵 پنجشنبه برای ، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است. 👕👚 دوخت و دوز: پنجشنبه برای بریدن و دوختن روز خوبیست و باعث میشود ، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد. ✴️️ وقت استخاره : در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت ۱۲ ظهر تا عشاء آخر ( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز پنجشنبه نیز: لا اله الا الله الملک الحق المبین ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه موجب رزق فراوان میگردد . 💠 ️روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸 زندگیتون مهدوی 🌸
زیر درخت کاج.mp3
7.8M
۲۷ زیر درخت کاج 🌲 نویسنده؛ علیه محقق 🖋 قصه‌گو؛ نرگس خانم(۱۰ساله) 🎤 تدوین‌‌وصداگذاری؛ پارساکمالی 🎧 طرح گرافیکی؛ سمانه صدیقی🎨