eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.5هزار ویدیو
629 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
😷😷😷 استحباب روزه سه روزِ ایّام البیض در طول سال 1) عَنِ ابْنِ عُلْوَانَ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ أَبِيهِ عليهماالسلام قال: أَنَّ عَلِيّاً عليه‌السلام كَانَ يَنْعَتُ صِيَامَ رَسُولِ اللهِ صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله قَالَ: صَامَ رَسُولُ اللهِ صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله الدَّهْرَ كُلَّهُ مَا شَاءَ اللهُ، ثُمَّ تَرَكَ ذَلِكَ وَ صَامَ صِيَامَ أَخِيهِ دَاوُدَ عليه‌السلام يَوْماً لِلهِ وَ يَوْماً لَهُ مَا شَاءَ اللهُ، ثُمَّ تَرَكَ ذَلِكَ فَصَامَ الْإثْنَيْنِ وَ الْخَمِيسَ مَا شَاءَ اللهُ، ثُمَّ تَرَكَ ذَلِكَ وَ صَامَ الْبِيضَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ كُلِّ شَهْرٍ، فَلَمْ يَزَلْ ذَلِكَ صِيَامَهُ حَتَّى قَبَضَهُ اللهُ إلَيْهِ. (بحارالأنوار، ج97، ص95 به نقل از قرب الاسناد) حضرت صادق عليه‌السلام از پدر گرامي خود عليه‌السلام نقل مي‌کند که حضرت اميرالمؤمنين عليه‌السلام روزه پيامبر را اين گونه توصيف مي ‌نمود: رسول خدا صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله در آغاز پى در پى روزه مي ‌گرفت، پس آن را ترک کرد و يك روز در ميان روزه ‏مي گرفت كه روزه برادرش حضرت داوود عليه‌السلام بود. پس آن را ترك كرد و روزهاي دوشنبه و پنج شنبه را روزه مي ‌گرفت. پس آن را ترک کرد و ايام ‌البيض از هر ماهي را روزه مى ‏گرفت، و تا زنده بود اين رويّه را داشت. 2) عَنِ الصَّادِقِ عليه‌السلام أَنَّ رَجُلًا سَأَلَ النَّبِيَّ صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله عَنِ الصَّوْمِ، فَأَمَرَهُ أَنْ يَصُومَ ايّامَ‌البيض، فَقَالَ: إنَّ بِي قُوَّةً، فَقَالَ: أَيْنَ أَنْتَ مِنْ صَوْمِ دَاوُدَ عليه‌السلام؟! كَانَ يَصُومُ يَوْماً وَ يُفْطِرُ يَوْماً. (بحارالأنوار، ج97، ص104 به نقل از الدروع الواقية) حضرت صادق عليه‌السلام فرمود: فردي از پيامبر صلّي‌الله‌عليه‌وآله از روزه سؤال کرد. پيامبر صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله به وي فرمود که در ايام‌البيض روزه بگيرد. عرض کرد: توان خوبي دارم. رسول خدا صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله فرمود: تو کجا به روزه حضرت داوود عليه‌السلام مي ‌رسي؟! حضرت داوود عليه‌السلام يک روز را روزه مي ‌گرفت و يک روز را مي ‌خورد. 3) عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ عليهم‌السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله: دَخَلْتُ الْجَنَّةَ فَرَأَيْتُ أَكْثَرَ أَهْلِهَا الَّذِينَ يَصُومُونَ ايّامَ‌البيض‏. (بحارالأنوار، ج97، ص107 به نقل از نوادر راوندی) رسول خدا صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله فرمود: داخل بهشت شدم و مشاهده كرد اکثر اهل بهشت، کساني هستند که ايام‌البيض را روزه مى ‏گيرند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌗🌖🌕 شرافت شب های ایّام البیض عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي الْعَيْنَاءِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِ السَّلامُ قَالَ: أُعْطِيَتْ هَذِهِ الْأُمَّةُ ثَلَاثَ لَيَالٍ لَمْ يُعْطَ أَحَدٌ مِثْلَهَا: لَيْلَةَ ثَلَاثَ عَشْرَةَ وَ لَيْلَةَ أَرْبَعَ عَشْرَةَ وَ لَيْلَةَ خَمْسَ عَشْرَةَ مِنْ كُلِّ شَهْرٍ. (وسايل الشيعة، ج8، ص24 به نقل از اقبال الاعمال) حضرت صادق علیه السلام فرمود: به این امّت سه شب داده شده است که به کس دیگری مثل آن اعطا نشده است: شب سیزدهم ، شب چهاردهم و شب پانزدهم هر ماه. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌖😷 پاداش احیا در شب های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب و روزه روزهای آن عَنِ الرَّسُولِ صلّی الله علیه و آله ‏أَنَّهُ قَالَ: مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ رَجَبٍ وَ قَامَ لَيَالِيَهَا فِي أَوْسَطِهِ ثَلَاثَ عَشْرَةَ وَ أَرْبَعَ عَشْرَةَ وَ خَمْسَ عَشْرَةَ لَا يَخْرُجُ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا عَلَى التَّوْبَةِ النَّصُوح، وَ يُغْفَرُ لَهُ بِكُلِّ يَوْمٍ صَامَهُ سَبْعُونَ كَبيرَةً، وَ يُقْضَى لَهُ سَبْعُونَ حاجَةً عِنْدَ الْفَزَعِ الأكْبَرِ، وَ سَبْعُونَ حاجَةً إذَا دَخَلَ قَبْرَهُ، وَ سَبْعُونَ حاجَةً إذا خَرَجَ مِنْ قَبْرِهِ، وَ سَبْعُونَ حاجَةً إذا نُصِبَ الْميزانُ، وَ سَبْعُونَ حاجَةً عِنْدَ الصِّراطِ.‏ (إقبال ‏الأعمال، ص156) رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: هرکس سه روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب را روزه بگیرد و شب های این روزها را به شب زنده داری بپردازد، از دنیا خارج نمی شود مگر با توبه نصوح، و به ازای هر روزی که روزه گرفته باشد هفتاد گناه کبیره وی آمرزیده می شود ؛ هفتاد حاجت وی در هنگام فزع اکبر، هفتاد حاجت وی در هنگام خروج از قبر، هفتاد حاجت وی در هنگام سنجش اعمال در موقف میزان، و هفتاد حاجت وی در موقف عبور از صراط برآورده خواهد شد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔊 چرا دوره زمانی، از شب سیزدهم تا غروب پانزدهم هر ماه را ایّام البِیض، نامیده اند؟ به سه روز سيزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمري، ايام‌البيض گفته مي‌شود. در روايت ذيل، دليل اين نامگذاري و اهميت اين ايّام در هر ماه بيان شده است. عَنْ زِرِّ بْنِ حُبَيْشٍ قَالَ: سَأَلْتُ ابْنَ‌مَسْعُودٍ عَنْ ايام‌البيض مَا سَبَبُهَا وَ كَيْفَ سَمِعْتَ؟ قَالَ: سَمِعْتُ النَّبِيَّ صلّي‌الله‌عليه‌وآله يَقُولُ: إنَّ آدَمَ لَمَّا عَصَى رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ نَادَاهُ مُنَادٍ مِنْ لَدُنِ الْعَرْشِ: يَا آدَمُ! اخْرُجْ مِنْ جِوَارِي، فَإنَّهُ لَا يُجَاوِرُنِي أَحَدٌ عَصَانِي، فَبَكَى وَ بَكَتِ الْمَلَائِكَةُ، فَبَعَثَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ إلَيْهِ جَبْرَئِيلَ فَأَهْبَطَهُ إلَى الْأَرْضِ مُسْوَدّاً، فَلَمَّا رَأَتْهُ الْمَلَائِكَةُ ضَجَّتْ وَ بَكَتْ وَ انْتَحَبَتْ وَ قَالَتْ: يَا رَبِّ! خَلْقاً خَلَقْتَهُ وَ نَفَخْتَ فِيهِ مِنْ رُوْحِكَ وَ أَسْجَدْتَ لَهُ مَلَائِكَتَكَ، بِذَنْبٍ وَاحِدٍ حَوَّلْتَ بَيَاضَهُ سَوَاداً! فَنَادَاهُ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ: صُمْ لِرَبِّكَ الْيَوْمَ، فَصَامَ فَوَافَقَ يَوْمَ الثَّالِثَ عَشَرَ مِنَ الشَّهْرِ فَذَهَبَ ثُلُثُ السَّوَادِ، ثُمَّ نُودِيَ يَوْمَ الرَّابِعَ عَشَرَ أَنْ صُمْ لِرَبِّكَ الْيَوْمَ، فَصَامَ فَذَهَبَ ثُلُثَا السَّوَادِ، ثُمَّ نُودِيَ فِي يَوْمِ خَمْسَةَ عَشَرَ بِالصِّيَامِ، فَصَامَ وَ قَدْ ذَهَبَ السَّوَادُ كُلُّهُ. فَسُمِّيَتْ أيّامَ‌البِيضِ لِلَّذِي رَدَّ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ عَلَى آدَمَ مِنْ بَيَاضِهِ، ثُمَّ نَادَى مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ: يَا آدَمُ! هَذِهِ الثَّلَاثَةُ أَيَّامٍ جَعَلْتُهَا لَكَ وَ لِوُلْدِكَ، مَنْ صَامَهَا فِي كُلِّ شَهْرٍ فَإنَّمَا صَامَ الدَّهْرَ. (بحارالأنوار، ج 97، ص97به نقل از علل الشرایع) زر بن حبيش مى‏گويد: از ابن‌مسعود راجع به ايام‌البيض سؤال كرده و گفتم: سبب ناميدن اين ايّام به «ايام‌البيض» چيست و چه شنيده‏اى؟ ابن‌مسعود گفت: از نبىّ اكرم صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله شنيدم كه مى‏فرمود: هنگامى كه حضرت آدم عليه‌السلام عصيان پروردگارش را نمود، منادى از عرش ندا داد: اى آدم! از جوار رحمت من بيرون شو، زيرا كسى كه عصيان مرا كند در جوار من جاي نخواهد داشت. حضرت آدم گريست و فرشتگان نيز گريستند، پس حق عزّوجل جبرئيل را نزد حضرت آدم فرستاد. جبرئيل حضرت آدم را در حالى كه سر تا پا سياه شده بود به زمين فرود آورد. فرشتگان وقتى حضرت آدم عليه‌السلام را با اين هيئت ديدند به ضجّه در آمده و گريستند و سخت ناليده و به درگاه حق تعالى عرضه داشتند: پروردگارا! مخلوقى را آفريدى و از روح خود در او دميدى و فرشتگانت را به سجده كردنش امر نمودى، حال با يك گناه رنگ سفيدش را به سياهى مبدّل فرمودى! منادى از آسمان ندا كرد: اي آدم! امروز را براى پروردگارت روزه بگير. حضرت آدم عليه‌السلام آن روز را كه موافق با روز سيزدهم از ماه بود روزه گرفت، پس يک سوم از سياهى حضرت آدم محو و زائل گشت. سپس منادى در روز چهاردهم نداء كرد: امروز را براى پروردگارت روزه بگير. حضرت آدم عليه‌السلام آن روزه را هم روزه گرفت و يک سوم ديگر از سياهى زائل گرديد. روز پانزدهم باز منادى نداء كرد و حضرتش را به گرفتن روزه دعوت نمود. حضرت آدم آن روز را هم روزه گرفت و يک سوم ديگرش نيز سفيد گشت ‏و بدين ترتيب تمام سياهى او زائل گرديد، و به همين دليل اين ايّام به ايّام ‌البيض موسوم شد، زيرا در همين ايّام حق تعالى سفيدى حضرت آدم را به وى بازگرداند. سپس منادى از آسمان ندا كرد: اى آدم! اين سه روز را براى تو و فرزندانت قرار دادم. كسى كه اين ايّام را در هر ماه روزه بدارد گويا تمام دهر را روزه گرفته است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👌🙏🏼 دعای بسیار شریف تسبیح به ویژه برای ایّام البیض امیرالمؤمنین علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: جبرئيل علیه السلام  بر من نازل شد در حالى كه در پشت مقام ابراهيم نماز مى ‏خواندم و بعد از نماز براى امّت خود طلب آمرزش می‌کردم. جناب جبرئيل علیه السلام گفت: «اى محمّد! به تو توصیه مى ‏كنم كه به امّت خود امر نمائى كه سه روز ايام‌البيض هر ماه (یعنی از شب سیزدهم تا غروب روز پانزدهم ماه) اين دعاى شريف را بخوانند.» (مهج الدعوات، ص79) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5837072911332017852.pdf
235.3K
دعای بسیار شریف تسبیح به ویژه برای ایام البیض ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🏼 نماز شب سیزدهم ماه رجب عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه وآله قالَ: مَنْ صَلَّى فِي لَيْلَةِ الثَّالِثَةَ عَشْرَةَ عَشْراً يَقْرَأُ فِي الأولى بِالْحَمْدِ وَ الْعَادِيَاتِ وَ فِي الثانية بِالْحَمْدِ وَ التَّكَاثُرِ، غُفِرَ لَهُ وَ إِنْ كَانَ عَاقّاً، و لا يُرَوِّعُهُ مُنكَرٌ وَ نَكيرٌ، وَ يَمُرُّ عَلَى الصِّراطِ كَالبَرقِ الخَاطِفِ، وَ يُعطَى كِتَابَهُ بِيَمِينه، وَ يُثَقِّلُ اللهُ مِيزانَهُ، وَ يُعطَى فِي جَنَّةِ الفّردُوسِ ألفَ مَدينَةٍ. (البلدالأمين، ص168) جناب سلمان از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود: هرکس در شب سیزدهم ماه رجب 10 رکعت نماز بخواند(یعنی 5 نماز دو رکعتی)، در رکعت اول سوره حمد و سوره عادیات، و در رکعت دوم سوره حمد و سوره تکاثر؛ در این صورت همه گناهانش آمرزیده می شود هرچند عاقّ والدین باشد، دو فرشته نکیر و منکر نمی توانند به او نزدیک شوند و او را بترسانند، و از پل صراط همچون برق ناگهانی می گذرد، و نامه عملش به دست راستش داده می شود، و خداوند میزان اعمال وی را سنگین می کند، و در جنّت فردوس هزار شهر به وی داده خواهد شد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5904350567546750100.mp3
6.15M
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج} تنها مولودِ خانه‌ٔ خدا، هنوز منتظرِ ظهورِ آخرین مولودش است، در کنار همین خانه... 🎙سخن‌آوای "مظهر العجائب"
ساعتی دیوار کعبه باز شد🕋 یا علی گفتیم و ❤️ عشق❤️ آغاز شد (ع)🌺
YEKNET.IR - sorood - milad imam ali 1400 - mirzaei.mp3
12.82M
🌸 (ع) 💐ساقی به پیاله باده کم میریزی 💐این میکده را چرا بهم میریزی 🎤 👏 👌فوق زیبا
YEKNET.IR - sorood 1 - milad imam ali 1400 - haddadian.mp3
10M
🌸 (ع) 💐زمین می‌لرزه زمان می‌لرزه 💐رجز میخونه جهان می‌لرزه 🎤 👏 👌فوق زیبا
مداحی آنلاین - عاشق صحن و سرای علیم - حسن عطایی.mp3
5.7M
🌺 (ع) 💐عاشق صحن و سرای علی‌ام 💐تا ابد تحت ولای علی‌ام 🎤 👏 👌فوق زیبا
مداحی_آنلاین_منی_که_از_تولدم_محمود_کریمی.mp3
8.01M
🌺 (ع) 💐منی که از تولدم 💐تو کشوری بزرگ شدم 🎙 👏 👌فوق زیبا
50.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 (ع) 💐منی که از تولدم 💐تو کشوری بزرگ شدم 🎙 👏 👌فوق زیبا @haram110
Toyi Darya (NiyazMusic).mp3
3.03M
💫🌺🍃 🌺 ❇️ نوآهنگ| مولا علی مولا ✨ چه قمر طلعتی ✨ چه شکر صحبتی ✨ چه صفاتی ✨ تو چه رازی مگر ✨ که نهان گشته در ✨ صلواتی 🎙 علی اکبر قلیچ 💚 علیه‌السلام ❤️ یعنی: ✍ همان دستی که وقت ترس و گریز، شانه‌هایت را می‌فشارد... 🌺 💫🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 (ع) 💐ساقی به پیاله باده کم میریزی 💐این میکده را چرا بهم میریزی 🎤 👏 👌فوق زیبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدرم ❤️    دلیل آرامشم به چه تشبیه ڪنم تو را …؟ به بهار        یا به زلالے آب دریا …! ساده تر میگویم   تــــــو      تمامیّت احساس منے …❤️ پیشاپیش روز پدر مبارک ❤🌹❤ ⃟💗◍⃟💐 ◍⃟💗◍⃟💐 ◍⃟💗◍⃟💐 ◍⃟ 💗◍⃟💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالحق، امیرالعشق، امیرالمومنینی تو خدایی یا بشر؟ حیدر! نه آنی تو، نه اینی تو تو را خواندند بی‌همتا و رقصیدند در آتش علی! تقصیر اینان چیست؟ وقتی این‌چنینی تو زبان شاعرانت می‌شوم، می‌پرسم از خالق: چگونه آفریدت؟ کاین‌چنین شورآفرینی تو (ع)✨🌺 ✨🌺
YEKNET.IR - madh - eide ghadir 1400.05.06 - mohammad reza taheri.mp3
5.97M
🌺 (ع) 💐کیست این معنی اشراق ازل 💐کیست این لطف خدا عز و جل 🎙 👏 👌بسیار دلنشین
مداحی آنلاین - علی مولا - نزار قطری.mp3
5.97M
🌺 (ع) 💐علی علی مولا 💐علی علی مولا 🎙 👏 👌فوق زیبا
YEKNET.IR - sorood - eide ghadir 1400.05.06 - hosein taheri.mp3
10.25M
🌺 (ع) 💐ولاية علي بن ابي طالب حصني 💐فمن دخل حصني امن من عذابی 🎙 👏 👌فوق زیبا
😓⚖️🔎امیرالمؤمنین علیه السلام این گونه حکومت می کرد 1) قَالَ أَبُوجَعْفَرٍ الْبَاقِرُ علیه السلام :‏ لَقَدْ وَلِيَ عَلِیٌّ علیه السلام  خَمْسَ سِنِينَ مَا وَضَعَ آجُرَّةً عَلَى آجُرَّةٍ وَ لَا لَبِنَةً عَلَى لَبِنَةٍ، وَ لَا أَقْطَعَ قَطِيعاً، وَ لَا أَوْرَثَ بِيضاً وَ لَا حُمْراً، وَ إِنْ كَانَ لَيُطْعِمُ النَّاسَ خُبْزَ الْبُرِّ وَ اللَّحْمَ، وَ يَنْصَـرِفُ إِلَى مَنْزِلِهِ وَ يَأْكُلُ خُبْزَ الشَّعِيرِ وَ الزَّيْتَ وَ الْخَلِّ. (روضة الواعظين، ج ‏1، ص 117) حضرت باقر علیه السلام  فرمود: علی علیه السلام پنج سال حكومت كرد و هيچ خشت پخته و خشت خامى بر هم ننهاد، و هيچ ملكى را مخصوصِ خود نفرمود، و هيچ سرخ و سپيدى به ميراث باقى نگذاشت. به مردم نان گندم و گوشت مى‏ خورانيد، ولى چون به خانه خود برمى ‏گشت نان جو و سركه و روغن زيتون مى خورد. 2) عَنْ زَيْدِ بْنِ الْحَسَنِ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِاللهِ علیه السلام  يَقُولُ‏: كَانَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَشْبَهَ النَّاسِ طِعْمَةً بِرَسُولِ اللهِ صلّی الله علیه و آله، كَانَ يَأْكُلُ الْخُبْزَ وَ الْخَلَّ وَ الزَّيْتَ، وَ يُطْعِمُ النَّاسَ الْخُبْزَ وَ اللَّحْمَ. (الكافي، ج ‏6، ص 328) حضرت صادق علیه السلام  فرمود: امیرالمؤمنین علیه السلام  از لحاظِ نوعِ غذایی که می‌خورد، شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلّی الله علیه و آله بود. آن حضرت خودش نان و سرکه و روغن زیتون می‌خورد، و به مردم نان و گوشت می‌داد. 3) قالَ أمیرالمُژمِنین علیه السلام: إِنَّ اللهَ جَعَلَنِي إِمَاماً لِخَلْقِهِ فَفَرَضَ عَلَيَّ التَّقْدِيرَ فِي نَفْسِي وَ مَطْعَمِي وَ مَشْـرَبِي وَ مَلْبَـسِي كَضُعَفَاءِ النَّاسِ كَيْ يَقْتَدِيَ الْفَقِيرُ بِفَقْرِي، وَ لَا يُطْغِيَ الْغَنِيَّ غِنَاهُ. (الكافي، ج ‏1، ص 410) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: خداوند مرا پيشواى خلقش قرار داد، و بر من واجب ساخت كه درباره خود، خوراك و پوشاكم، مانند مردم ضعيف و مستمند، بر خود تنگ بگيرم، تا فقير از فقر من پيروى كند، و دارایی ثروتمند سبب سركشى و طغيان وی نشود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
❤️💎هرکس امیرالمؤمنین علیه السلام را دوست داشته باشد (4) قَالَ العَسکَريُّ علیه السلام: قَالَ الْبَاقِرُ علیه السلام: قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه و آله: لَوْ أَبْغَضَ عَلِيّاً أَهْلُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ لَأَهْلَكَهُمُ اللهُ بِبُغْضِهِ، وَ لَوْ أَحَبَّهُ الْكُفَّارُ أَجْمَعُونَ لَأَثَابَهُمُ اللهُ عَنْ مَحَبَّتِهِ بِالْخَاتِمَةِ الْمَحْمُودَةِ بِأَنْ يُوَفِّقَهُمْ لِلْإِيمَانِ‏ ثُمَّ يُدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ بِرَحْمَتِهِ. ... مَا وُضِعَ حُبُّ‏ عَلِيٍ‏ فِي مِيزَانِ أَحَدٍ إِلَّا رَجَحَ عَلَى سَيِّئَاتِهِ، وَ لَا وُضِعَ بُغْضُهُ فِي مِيزَانِ أَحَدٍ إِلَّا رَجَحَ عَلَى حَسَنَاتِهِ. (التفسير الإمام العسكري عليه السلام، ص20-21) حضرت عسکری علیه السلام از حضرت باقر علیه السلام نقل می کند که رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: اگر اهل آسمان ها و زمین ها، با علی علیه السلام دشمنی می کردند، به خاطر دشمنی آنها، خداوند همه آنها را هلاک می کرد. و اگر همه کفّار -به اتّفاق- علی علیه السلام را دوست داشتند، خداوند به خاطر محبّت آنها و به منظور پاداش دادن به ایشان پایان نیکویی را برای آنها قرار  می داد و توفیق ایمان را نصیبشان می کرد و سپس آنها را به خاطر رحمتش به بهشت وارد می کرد. محبّت علی علیه السلام در میزان کسی قرار داده نمی شود، مگر آن که کفّه محبّتش بر کفّه بدی هایش برتری و غلبه خواهد داشت، و بغض و دشمنی علی علیه السلام در میزان کسی قرار داده نمی شود، مگر آن که کفّه بغض او بر کفّه کارهای نیکش برتری و غلبه خواهد داشت. عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ‏: أَنْفَعُ مَا يَكُونُ حُبُّ عَلِيٍّ‏ لَكُمْ إِذَا بَلَغَتِ النَّفْسُ الْحُلْقُوم‏. (دعائم الإسلام، ج‏1، ص72) حضرت باقر علیه السلام فرمود: نافع ترین جایگاهی که محبّت علی علیه السلام به درد شما بخورد، هنگامی است که جانتان به حلقوم و گلویتان می رسد. عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه و آله:‏ حُبُّ‏ عَلِيِ‏ بْنِ أَبِي طَالِبٍ يَأْكُلُ الذُّنُوبَ كَمَا تَأْكُلُ النَّارُ الْحَطَبَ. (فضائل الشيعة، ص12) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: محبّت علیّ بن أبیطالب، گناهان را می خورد، همان گونه که آتش، هیزم را می خورد (و از بین می برد). عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله قال:‏ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ جَوَازٌ وَ جَوَازُ الصِّرَاطِ حُبُّ‏ عَلِيِ‏ بْنِ أَبِي طَالِب‏. (مناقب آل أبي طالب عليهم السلام، ج‏2، ص156) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: برای هر کاری جوازی لازم است و جواز (عبور از) صراط، محبّت علیّ بن أبیطالب است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
❤️💎هرکس امیرالمؤمنین علیه السلام را دوست داشته باشد (5) عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ:‏ أَخْبَرَنِي جَبْرَئِيلُ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ لِي: مَثَلُ حُبُّ‏ عَلِيِ‏ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام فِي النَّاسِ مَثَلُ سُورَةِ قُلْ هُوَ اللهُ أَحَدٌ فِي الْقُرْآنِ. فَمَنْ قَرَأَهَا مَرَّةً وَاحِدَةً كَانَ لَهُ ثَوَابُ ثُلُثِ الْقُرْآنِ وَ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّتَيْنِ كَانَ لَهُ ثَوَابُ ثُلُثَيِ الْقُرْآنِ وَ مَنْ قَرَأَهَا ثَلَاثاً كَانَ لَهُ ثَوَابُ مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ كُلَّهُ. وَ كَذَا حُبُّ‏ عَلِيِ‏ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام فَمَنْ أَحَبَّهُ بِلِسَانِهِ‏ كَانَ لَهُ ثَوَابُ ثُلُثِ أُمَّتِكَ وَ مَنْ أَحَبَّهُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ كَانَ لَهُ ثَوَابُ ثُلُثَيْ أُمَّتِكَ وَ مَنْ أَحَبَّهُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ عَمَلِهِ كَانَ ثَوَابُ أُمَّتِكَ بِأَسْرِهَا. (الفضائل (لابن شاذان القمي)، ص112- 113) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: جبرئیل علیه السلام به من خبر داد که: مَثل محبّت علیّ بن أبیطالب علیه السلام میان مردم، همچون سوره توحید در قرآن است. هرکس یک بار سوره توحید را بخواند، پاداش قرائت یک سوم قرآن را خواهد داشت و هرکس دو بار این سوره را بخواند، پاداش قرائت دو سوم قرآن، و  هرکس سه بار این سوره را بخواند، پاداش کسی را خواهد داشت که همه قرآن را قرائت کرده است. حال محبّت علیّ بن أبیطالب علیه السلام این گونه است که اگر کسی او را به زبانش دوست داشته باشد، پاداش یک سوم امّت تو را خواهد داشت، و اگر کسی او را به زبان و قلبش دوست داشته باشد، پاداش دو سوم امّت تو را خواهد داشت، و اگر کسی او را به زبان و قلب و عملش دوست داشته باشد، پاداش همه امت تو را خواهد داشت. رَوَى جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللهِ الْأَنْصَارِيُّ عَنْ أَبِي ذَرٍّ قَالَ‏: كُنْتُ جَالِساً عِنْدَ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله فِي الْمَسْجِدِ إِذْ أَقْبَلَ عَلِيٌّ علیه السلام. فَلَمَّا رَآهُ مُقْبِلًا قَالَ: يَا بَاذَرٍّ! أَ تُحِبُّهُ؟ فَقُلْتُ: إِي وَ اللهِ يَا رَسُولَ اللهِ! إِنِّي لَأُحِبُّهُ وَ أُحِبُّ مَنْ يُحِبُّهُ. فَقَالَ: يَا بَاذَرٍّ! أَحِبَّ عَلِيّاً وَ أَحِبَّ مَنْ أَحَبَّهُ. يَا بَاذَرٍّ! أَحِبَّ عَلِيّاً مُخْلِصاً، فَمَا مِنِ امْرِئٍ أَحَبَّ عَلِيّاً مُخْلِصاً وَ سَأَلَ اللهَ تَعَالَى شَيْئاً إِلَّا أَعْطَاهُ وَ لَا دَعَا اللهَ إِلَّا لَبَّاهُ. (أعلام الدين في صفات المؤمنين، ص136) جابر بن عبدالله انصاری از ابوذر نقل می کند که گفت: نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله در مسجد نشسته بودیم که علیّ علیه السلام وارد شد. پس آن حضرت فرمود: ای اباذرّ! آیا علی را دوست داری؟ عرض کردم: ای رسول خدا! به خدا قسم آری. هم او را دوست دارم و هم کسی که او را دوست داشته باشد. پس فرمود: ای اباذر! علی را دوست داشته باش و نیز کسی را دوست داشته باش که او را دوست دارد. ... ای اباذر! علی علیه السلام را با اخلاص دوست داشته باش، زیرا کسی که علی علیه السلام را با اخلاص دوست داشته باشد، از خداوند متعال چیزی را درخواست نمی کند، مگر آن که به او عطا می کند و خداوند را نمی خواند، مگر آن که خداوند به او لبّیک می گوید. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»