♨️نافرمانی از علی علیه السلام نافرمانی از خداست
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ أَطَاعَنِي فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ، وَمَنْ عَصَانِي فَقَدْ عَصَى اللَّهَ، وَمَنْ أَطَاعَ عَلِيًّا فَقَدْ أَطَاعَنِي، وَمَنْ عَصَى عَلِيًّا فَقَدْ عَصَانِي»
قال الذهبي في التلخيص: صحيح✅
📚 المستدرك على الصحيحين، ج 3، ص 130
↩️فمَنْ عَصَى عَلِيًّا فَقَدْ عَصَى اللَّهَ وَرَسُولَهُ
🔥وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا (36 احزاب)
🔥وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَإِنَّ لَهُ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا (23 جن)
رسول خدا (ص): اطاعت و نافرمانی از من اطاعت و نافرمانی از خدا و اطاعت و نافرمانی از علی (ع) اطاعت و نافرمانی از من است.
پس اطاعت و نافرمانی از علی (ع) اطاعت و نافرمانی از خدا است.
آیه 36 سوره احزاب: هر كه از خدا و پيامبرش نافرمانى كند سخت در گمراهى افتاده است.
آیه 23 سوره جن: و هر كس خدا و پيامبرش را نافرمانى كند قطعاً آتش دوزخ براى اوست و جاودانه در آن خواهند ماند.
🔰 و َفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ
«سورة صافات آیة 107»
«و او را در ازاى قربانىِ بزرگى باز رهانيديم»👇
فضل بن شاذان میگويد :
از حضرت امام رضا (علیهالسلام) شنيدم كه فرمود ؛
✳️ چون خداوند به حضرت ابراهيم (علی نبینا و آله و علیهالسلام ) فرمان داد که به جاى پسرش (حضرت اسماعيل) آن قوچى را كه فرستاده بود ذبح كند، حضرت ابراهيم (علیه السلام) آرزو كرد كه پسرش اسماعيل را به دست خود ذبح میكرد و به ذبح آن قوچ مأمور نمیشد تا به قلبش آن رسد كه به قلب پدرى كه عزيزترين فرزندش را ذبح كرده است،رسیده باشد.
تا با اين كار به بالاترين درجه ثواب مصيبت زده نايل گردد.
پس خداوند به او وحى فرمود ؛
🔰 اى ابراهيم! محبوبترین خلق من نزد تو كيست ؟
گفت : پروردگارا ! كسى را كه محبوبتر از حبيب تو، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) باشد، نيافريدهاى ،
وحى شد :
🔰 آيا او را بيشتر دوست دارى يا خودت را ؟
گفت : او را از خودم بيشتر دوست دارم .
خداوند فرمود ؛
🔰 آيا فرزند او را بيشتر دوست دارى يا فرزند خودت را ؟
گفت : بلكه فرزند او را .
🔰 فرمود ؛ ذبح شدن فرزند او به دست دشمنانش براى تو دردناكتر است يا ذبح شدن فرزندت به خاطر اطاعت من ؟
گفت : پروردگارا ذبح شدن فرزند او به دست دشمنانش برايم دردناكتر از ذبح فرزندم به دست خودم است .
🔰 فرمود ؛ اى ابراهيم!
طائفهاى كه گمان مىكنند كه از امّت محمد (صلی الله علیه و آله) هستند، فرزند او حسين (علیهالسلام) را پس از وى، از روى ستم و دشمنى میكشند، همانگونه كه قوچ را سر میبرند و با اين كار دچار غضب من میشوند .
حضرت ابراهيم با شنيدن اين سخن بسيار ناراحت شد و قلبش به درد آمد و شروع به گريه كرد،
پس به او وحى شد كه اى ابراهيم !
ناراحتى تو بر قتل امام حسين (علیهالسلام) را معادل ناراحتى تو بر فرزندت اسماعيل، در صورتى كه او را ذبح میكردى قرار میدهم و با اين كار تو را به بالاترين درجه اهل ثواب در مصيبت میرسانم و اين معناى سخن خداوند است كه فرمود؛
🔰«و فديناه بذبح عظيم»
📗 الخصال الشيخ الصدوق «رحمة الله علیه»
(مترجم : جعفري) جلد1 صفحه97
📓عيون أخبار الرضا عليه السلام/ج۱/ص۲۰۹.
📓خصال/ج۱/ص۵۹.
📓روضة المتقين/ج۱۲/ص۲۳۳.
📓تفسير الصافي/ج۴/ص۲۷۹.
📓سفينة البحار/ج۷/ص۴۷.
💗 از من درباره خودم نپرسیدی
🔸مَا صَحَّ عَنِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ فَقَالَ لَهُ قَائِلٌ فَعَلِیٌّ فَقَالَ إِنَّمَا سَأَلْتَنِی عَنِ النَّاسِ وَ لَمْ تَسْأَلْنِی عَنْ نَفْسِی..
وَ قَوْلُهُ صلی الله علیه و آله لِبُرَیْدَةَ لَا تُبْغِضْ عَلِیّاً فَإِنَّهُ مِنِّی وَ أَنَا مِنْهُ وَ إِنَّ النَّاسَ
خُلِقُوا مِنْ شَجَرٍ شَتَّی وَ خُلِقْتُ أَنَا وَ عَلِیٌّ مِنْ شَجَرَةٍ وَاحِدَةٍ
از رسول خدا صلی الله علیه و آله در مورد اصحابشان سوال پرسیدند، و در آن میان فردی به آن حضرت گفت: پس علی چه؟
🔻پیامبر صلی الله علیه و آله پاسخ داد: «تو تنها درباره مردمان از من پرسش نمودی و درباره خودم از من پرسشی نکردی. »
این سفارش پیامبر به بریده نیز دلیلی بر این مدعاست.: «با علی دشمنی نورز. چرا که او از من و من از اویم. همه مردم از چند درخت مختلف خلق شده اند ولیکن من و علی از درختی واحد خلق گشتیم. »
📚بحارالانوار جلد ۲۱، صفحه ۲۸۰
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی سنی های فلسطینی در جنگ اخیر غزه به حقانیت مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام) و شیعیان راستین آن حضرت پی بردند و دسته دسته با لفظ زیبای **💥اشهدان علی بالحق مولا💥** شیعه میشوند🤲🤲
🆔️ @haram110
#عاشقانه_برای_همسرم
"فراوان دوستت دارم"
و میدانم که راه منتهی
به ناممکنها طولانیست...❤:)
#نزار_قبانی
🌹
#مکارم_اخلاق
🔻 دوستدار بینوایان باش!
𑁍༅🌼༻⃘⃕𑁍༅⊹┄•
✳️ از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایتست:
قال ابو عبد اللّه (ع) قال رسول اللّه (ص): امرنى ربى بسبع خصال:حُبِّ الْمَسَاكِينِ وَ الدُّنُوِّ مِنْهُمْ، وَ أَنْ أُكْثِرَ مِنْ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، وَ أَنْ أَصِلَ رَحِمِي وَ إِنْ قَطَعَنِي، وَ أَنْ أَنْظُرَ إِلَى مَنْ [هُوَ] أَسْفَلَ مِنِّي وَ لَا أَنْظُرَ إِلَى مَنْ هُوَ فَوْقِي، وَ أَنْ لَا يَأْخُذَنِي فِي اللَّهِ لَوْمَةُ لَائِمٍ، وَ أَنْ أَقُولَ الْحَقَّ وَ إِنْ كَانَ مُرّاً، وَ أَنْ لَا أَسْأَلَ أَحَداً شَيْئاً. (کتاب جعفر بن محمد بن شریح، اصول سته عشر/ ۲۴۱)
«خداوند مرا به هفت صفت فرمان داد:
۱-دوست داشتن بینوایان و نزدیک گشتن به آنان؛
۲- فراوان بیان داشتن (لا حول و لا قوّة إلا بالله)؛
3-نيكی به خویشاوند، اگرچه او از من بریده باشد؛
۴- اینکه نظر به پایین تر از خودم (در جهات مادّی) داشته باشم نه بالاتر؛
۵- اینکه در راه انجام دستور خدا هیچ سرزنشی بر من اثرگذار نباشد؛
۶- حق را بگویم، اگرچه تلخ باشد؛
۷- از هیچ کس، چیزی درخواست نکنم».
✍🏻 پینوشت۱: ملاحظه میشود که سرلوحهی فرمانهای الهی به خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله، رحمت فراگیر برای تمام اقشار جامعه به خصوص ناتوانان و مراعات وضعیّت آنان است.
←انتخاب ذکر شریف «لا حول و لا قوّة الا بالله» میتواند ناظر به این باشد که والاترین حالت قلبی برای انسان، توجه به فقر محض و نادار بودن خود در مقابل خداوند است ؛ که تکرار لفظی آن میتواند همچون تلقین، موجب تقویت این حالت در قلب شود. (به خصوص که در حدیث هم تصریح به این نشده که محتوای دستور الهی، به زبان آوردن این ذکر بوده است)
به نظر میرسد آخرین دستور، یعنی درخواست نکردن از دیگران، نیز در همین راستاست. چه این که معلومست زندگی دنیا بدون تبادل مردم در احتیاجات یکدیگر، نمیگذرد. اما مهم اینجاست که حتی در این تبادلات ظاهری، شخصی که از او درخواست میشود به عنوان موضوعی لحاظ نشده و صرفا به عنوان واسطهای برای رسیدن نعمت خداوند در نظر گرفته شود.
✍🏻 پینوشت۲: پیامبر خدا صلیالله علیه و آله فرمودند:
آيا شما را از شبيهترينتان به خودم
با خبر نسازم؟
گفتند: آرى اى رسول خدا
فرمودند: هركس
خوش اخلاقتر
نرمخوتر
به خويشانش نيكوكارتر
نسبت به برادران دينىاش(شیعیان امیرالمومنین) دوستدارتر
بر حق شكيباتر
خشم را فرو خورنده تر
با گذشت تر
و در خوشحالی و غضب، با انصافتر باشد.
📔كافى ج۲ص۲۴۱ ح۳۵
┄┄┅━๑𑁍🌼𑁍๑━┅┄┄
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا حَمَلَ وَحْيَكَ وَ بَلَّغَ رِسَالَاتِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَحَلَّ حَلَالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ عَلَّمَ كِتَابَكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَقَامَ الصَّلَاةَ وَ أَدَّى الزَّكَاةَ وَ دَعَا إِلَى دِينِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا صَدَقَ بِوَعْدِكَ وَ أَشْفَقَ مِنْ وَعِيدِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا غَفَرْتَ بِهِ الذُّنُوبَ، وَ سَتَرْتَ بِهِ الْعُيُوبَ، وَ فَرَّجْتَ بِهِ الْكُرُوبَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا دَفَعْتَ بِهِ الشَّقَاءَ، وَ كَشَفْتَ بِهِ الْعَمَاءَ، وَ أَجَبْتَ بِهِ الدُّعَاءَ، وَ نَجَّيْتَ بِهِ مِنَ الْبَلَاءِ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا رَحِمْتَ بِهِ الْعِبَادَ، وَ أَحْيَيْتَ بِهِ الْبِلَادَ، وَ قَصَمْتَ بِهِ الجَبَابِرَةَ، وَ أَهْلَكْتَ بِهِ الْفَرَاعِنَةَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَضْعَفْتَ بِهِ الْأَمْوَالَ، وَ حَذَّرْتَ بِهِ مِنَ الْأَهْوَالِ، وَ كَسَّرْتَ بِهِ الْأَصْنَامَ، وَ رَحِمْتَ بِهِ الْأَنَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا بَعَثْتَهُ بِخَيْرِ الْأَدْيَانِ، وَ أَعْزَزْتَ بِهِ الْإِيمَانَ، وَ تَبَّرْتَ بِهِ الْأَوْثَانَ، وَ عَصَمْتَ بِهِ الْبَيْتَ الْحَرَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً»
➖➖➖➖
✅ راه دیدار و بودن در کنار امیر المومنین علیه السلام را خود حضرت نشان داده است
مي فرمايد: «أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَي دِينِهِ [وَ] لَمْ يَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَيْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِي فِي دَرَجَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛
هر كه در دوران غیبت در دينش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غيبت امامش سخت و قسي نشود، او در روز قيامت هم درجه من است.»
❤️محبت و اشتیاق امیرالمومنین علیه سلام به حضرت مهد ی ارواحنافداه برای ما قابل درک نیست
اشک می ریخت و ناله می زد
(بابی و امی پدر و مادرم بفدایت ) ...(وا شوقا الی رویته..چقدر مشتاق دیدارش هستم)
✅حضرت می فرمایند
«أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ انْتِظَارُ الْفَرَجِ؛ برترين عبادت انتظار كشيدن براي فرج [و ظهور مهدي عليه السلام] است.»
ولی افسوس ما اشتیاق و این کلام
مولا رو در مورد افضل اعمال باور نکردیم
که نتیجه اش این کلام مولاست که نشان می دهد هنوز ما اهل کوفه ایم
«صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ الشَّرِيدُ الطَّرِيدُ الْفَرِيدُ الْوَحِيدُ؛ صاحب اين امر، آواره، رانده، تك و تنهاست.»
مگر اهل کوفه با امیرالمومنین علیه سلام بدتر از این که ما با امام زمان کرده ایم کردند؟؟؟
✅مگر این کلام اول مظلوم عالم نیست
ای شیعیان
فلا تخذلوه و عجلوا
مبادا مهدی تنها بماند مبادا بی کس و یاور بماند
🤲یا علی اول مظلوم عالمی درد مظلومیت و غربت را چشیده اید
الان هم پسرت مهدی ارواحنافداه غریب و مظلوم بی یار و یاور است
😭یاعلی!مهدی ندارد یاوری آستین بالا بزن تو حیدری
🌹🌹چه خوش است شوق شنیدن صدای
فرزند و آینه ی تمام نمای مولا علی علیه سلام در کنار زادگاه علی علیه سلام
که ان شاءالله عیدی همه ی ما شنیدن این صدای دلربا باشد
✨حضرت امام مهدی عجل الله :
" لا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم
حركت و نيرويي جز به خداي بزرگ نيست."
📚 الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 478
در اینکه همه چیز بدست خدا و امر خداست بحثی نیست
اما ما با آیات و روایات اثبات میکنیم که خداوند و اهل بیت خودشان این زمان ظهور را به ما شیعیان واگذار کرده اند یعنی اگر ما شیعیان ظهور را خواستیم خداوند هم به ما ظهور را بدهد و اگر ما شیعیان نخواستیم این امر به انتهای زمانش برسد.
✨سوره ی رعد آیه ی 11 :
"انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم"
"خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمی دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند."
✨امام صادق سلام الله علیه می فرمایند: انتم لو فعلتم لَفَرَّجَ اللهُ عنّا، فَإمّا إذ لم تکونوا فإنّ الأمرَ یَنتهی الی منتهاهُ
" اگر شما شیعیان فرج را بخواهید خدای تعالی حتماً فرج ما را خواهد رساند قبل از رسیدن به انتهایش و اگر نخواهید این امر ظهور به انتهای زمان معین خود میرسد."
📚 بحار الأنوار ج 52 ص 131،حدیث۱۳۴
✨امام مهدی عجل الله
" لو أن أشياعنا وفقهم الله لطاعته علي اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم ، لما تأخر عنهم اليمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا ."
"اگر شيعيان ما - كه خداوند آنها را به طاعت و بندگي خويش موفق بدارد - در وفاي به عهد و پيمان الهي اتحاد و اتفاق مي داشتند و عهد و پيمان را محترم مي شمردند ، سعادت ديدار ما به تأخير نمي افتاد و زودتر به سعادت ديدار ما نائل مي شدند."
📚 الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 499
اینکه حضرت از وفای به عهد و پیمان سخن فرموده اند یعنی همان عهد و پیمانی که ما شیعیان در عالم ذر بسته بودیم در اطاعت و یاری اهل بیت و دیگر واجبات و مستحبات که در رأسشان همان اطاعت و یاری و دعای بر فرج و انتظار و ورع و پارسایی و ... است و اینکه می فرمایند زودتر به مشاهده ی ما می رسیدند یعنی به ظهور حضرت چرا که مشاهده برای أشياعنا فقط در زمان ظهور همگانی می شود و در قبل از ظهور فقط یک عده ی خاصی از اولیای خدا به بمشاهدتنا می رسند نه همه ی شیعیان بنابراین در این حدیث هم یعنی اگر هر وقت ما شیعیان ظهور را بخواهیم با شرایطش : علي اجتماع من القلوب في الوفاء بالعهد عليهم خدا ظهور را می دهد
🤔بنابراین بنده تعجب میکنم از خودم و دیگر شیعیان با اینکه خداوند وقت ظهور را بدست ما و به خواست ما سپرده چه طور تحمل می کنیم که اماممان در زندان غیبت ، تنها ، گریان و الطرید و الوحید و الشرید و الفرید و ... باشد اما ...!
😔غفلت ما شیعیان از امام زمان عجل الله باعث 1180 سال غربت امام زمان عجل الله شده است.
🔰 بیاییم با توبه ای حقیقی به سوی حجت خدا بازگردیم و باعث فرج حجت خدا از زندان غیبت شویم کاری که جناب زهیر و حر و ... برای حجت زمانشان اقا سید الشهدا امام حسین علیه السلام انجام دادند ما برای حجت زمانمان اقا بقیة الله امام مهدی عجل الله انجام دهیم
❇️ حالا که متوجه شدیم نه تنها در ظهور موثریم بلکه طبق روایاتی که ذکر شد باعث ظهوریم از تقصیر و کوتاهی و غفلت در این امر توبه کنیم با #دعا ی بسیار برای #فرج با حب و اضطرار و گریه و با ترقیب مردم به این امر و خود سازی ،خود را برای #ظهور آماده کرده،ادای #تکلیف کنیم.