🌱💚
خودت رو جایی خرج کن که بیارزه
وقتی میگم خودت یعنی؛
وقتت، انرژیت، احساساتت ..
چون همه لیاقت انرژی شما رو ندارن
🌱💚
ضرورتی ندارد همهی رنجشهایی را که بر ما روا شده، به زبان بیاوریم. این که بگذاریم رفتاری بیجواب بماند، گاهی میتواند نشانه بلوغ ما باشد...
🌱💚
آدم کتاب نیست که صفحه ۱۵۳ را
نشانه بگذاری و بروی و بعد ها که
برگردی، هنوز روی صفحه ۱۵۳
روی قفسه منتظرت باشد.
آدم میرود.
آدم تغییر میکند.
ᅟ
نکاتی درباره حلیت خمس:
💠نکته اول)
🔘 همه روایاتی که در کتابها ثبت شده اند صحیح نیستند امیر المومنین علیه السلام فرمودند: «در زمان خود پیامبر بر ایشان دروغ بسته شد تا آنكه ميان مردم به سخنرانى ايستاد و فرمود: ای مردم دروغگویان بر من زیاد شده اند ... بعد از پیامبر نیز بر ایشان دروغ بسته شد».
📕 الكافي(ط - الإسلامية)، ج1، ص62، ح1.
💠نکته دوم)
🔘 برای تشخیص روایت صحیح باید معیاری داشت که یا از خود دین بدست آید و یا از عقل. معیاری که دین معرفی کرده، عدالت و وثاقت راوی است و معیاری که عقل می پذیرد نیز همین می باشد.
💠نکته سوم)
🔘راوی حدیثی که می گوید امام زمان علیه السلام خمس را مباح کرده اند کاملاً نا شناخته است به گونه ای در میان دهها هزار روایت فقط سه روایت از او نقل شده و هیچکس از علمای راوی شناس او را نمی شناسد. پس چگونه می توانیم به روایتی که تنها و تنها او نقل کرده اعتماد کنیم؟
💠نکته چهارم)
🔘 شیخ صدوق این را روایت را با واسطه، از شیخ کلینی ثبت کرده در حالیکه در خود کتاب شیخ کلینی به نام کافی چنین روایتی وجود ندارد.
💠نکته پنجم)
🔘 خود شیخ صدوق که نقل کننده این حدیث می باشد در کتاب من لا یحضر که در مقدمه اش گفته فقط احادیث صحیح را می آورم، نه تنها این حدیث را ثبت نکرده که روایات وجوب پرداخت خمس و موارد تعلق خمس را ثبت نموده است. همچنانکه شیخ کلینی - هم دوره نواب اربعه - نیز فقط و فقط روایات وجوب خمس و موارد آن را ثبت کرده است.
💠نکته ششم)
🔘شیخ کلینی هم دوره هر چهار نائب امام زمان علیه السلام بوده است و کتابش را در زمان آنها نگاشته است، خوب اگر چنین چیزی از امام زمان علیه السلام رسیده بود وی نمی آمد در باب خمس روایات وجوب آن را ثبت کند بلکه می نوشت: چون خمس به دستور امام زمان حلال شده، دیگر دانستن موارد وجوب آن لازم نیست و من روایات خمس را ثبت نمی کنم.
💠نکته هفتم)
🔘 روایت حلال شدن خمس طبق سندی که ثبت شده در زمان نائب دوم یعنی محمد عثمان صادر شده، در حالیکه شیخ صدوق در همان کتابی که این روایت را ثبت کرده، روایات دیگری آورده که در زمان نائب سوم اموال متعلق به امام زمان علیه السلام توسط شیعیان به او داده می شده است. خوب اگر در زمان نائب دوم چنین حدیثی درباره حلال شدن خمس صادر شده بوده پس چگونه نائب سوم باز هم خمس می گرفته اند؟
💠نکته هشتم)
🔘 متن حدیث حلال شدن خمس اینگونه است: خمس برای شیعیان ما حلال شده تا ولادت آنها طیب شود و خبیث نگردد. خوب به راستی چه ربطی بین حلال شدن خمس با طیب شدن ولادت وجود دارد؟ توجه شود نمی گوید خمس حلال شده تا مال حرام به کودکان داده نشود بلکه می فرماید اصل ولادت کودکان شیعه خبیث نباشد خوب این یعنی چه؟
💠نکته نهم)
🔘 ربطی که بین حکم امام با موضوع امام می توان یافت اینست که خمس یک ربطی به مادر این بچه ها داشته باشد که اگر حلال شود کودکان این مادرها حلال زاده و طیب الولاده هستند و اگر خمس حلال نشود کودکان این مادرها خبیث الولاده می گردند. و تنها چیزی که در این باره در احکام شریعت وجود دارد اینست که وقتی جنگی بدون اذن امام رخ دهد تمام غنائم آن جنگ از جمله کنیزهای اسیر شده مال امام است و هر کس از این کنیزها بخرد و با او رابطه بر قرار کند و کودکی متولد شود حلال زاده نیست و ولادتش خبیث است. در نتیجه مقصود امام علیه السلام اینست که ما آن کنیزانی که در جنگ بدست می آید را بر شیعیان مان حلال کردیم تا کودکان آنها طیب الولاده شده و خبیث الولاده نگردند. و اصطلاحاً مراد حضرت از خمس، مالی است که بدان خمس تعلق گرفته یعنی کنیز.
🔷🔶نتیجه:
هیچ روایت معتبری درباره حلال شدن خمس در زمان غیبت وجود ندارد، و آن تک روایت هم چیز دیگری می گوید. لذا با توجه به احادیث فراوان درباره وجوب پرداخت خمس و موارد تعلق آن و نبود حتی یک حدیث درباره اینکه خمس در زمان غیبت ساقط می شود، پرداخت خمس در این زمان هم واجب می باشد و الا خود امام علیه السلام می فرمودند.
یکی از کاربردی ترین روایات در جامعه امروز
امير المؤمنین عليه السّلام شنيد كه مردى دارد قنبر را ناسزا ميگويد و قنبر تصميم گرفت كه پاسخش را بدهد. امير مؤمنان قنبر را صدا زد كه اى قنبر آهسته باش؛ اين ناسزاگو را بهمان حالت پستى رها كن كه در اين صورت خدا را خشنود و شيطان را خشمناك و دشمنت را ناراحت خواهى كرد.
فَوَ اَلَّذِي فَلَقَ اَلْحَبَّةَ وَ بَرَأَ اَلنَّسَمَةَ مَا أَرْضَى اَلْمُؤْمِنُ رَبَّهُ بِمِثْلِ اَلْحِلْمِ
سوگند بخدائى كه دانه را شكافت و مخلوقات را آفريد هیچ چيزى مانند حلم موجب رضاى الهى نيست
وَلاَ أَسْخَطَ اَلشَّيْطَانَ بِمِثْلِ اَلصَّمْتِ
و هيچ چيزى مانند سكوت شيطان را خشمناك نمی كند
وَلاَ عُوقِبَ اَلْأَحْمَقُ بِمِثْلِ اَلسُّكُوتِ عَنْهُ
و هيچ كارى مانند خاموش بودن و بىاعتنائى احمق را ناراحت نمی كند.
امالی مفید مجلس ۱۴ روایت ۲
4_5825968969172913641.mp3
12.37M
🕯🥀🍂
🥀
❇️ نامه
💔 تو یه احساسِ غریبی توی قلبم
🥀 همیشه حال منم خوبه کنارت
💔 خدا میدونه چقدر دلم گرفته
🥀 آخه من کجا بیام سر مزارت
🎙 سید مجید بنی فاطمه
🤲 اَللّهُمَ عَجِّل لولیّکَ الفَرَج 🤲
🕯 بحق فاطمه سلام الله علیها🕯
🖤 #ایام_فاطمیه
🖤 #فاطمیه
🥀
🕯🥀🍂
CQACAgQAAx0CSmRjDAACPplhrNNlM_3-wXPXnm3BXZgqm0SC3gACQwcAAhoiaVKmNLYUb7wEniIE.mp3
7.71M
🕯🥀🍂
🥀
❇️ مادر
🌴 قدرشو بدون، اگه مادر داری
🥀 وقتی سایهشو، بالای سر داری
🌴دستشو ببوس،اگهعزّتمیخوای
🥀 تو از مادرت، کیو بهتر داری
❣اوج محبت، مادر
❣کم نشه سایهت، مادر
🎙 سید رضا نریمانی
🤲 اَللّهُمَ عَجِّل لولیّکَ الفَرَج 🤲
🕯 بحق فاطمه سلام الله علیها🕯
🖤 #ایام_فاطمیه
🖤 #فاطمیه
🥀
🕯🥀🍂
💠رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله:
إذَا تَقارَبَ الزَّمَانُ انتَقَى المَوتُ خِيَارَ اُمَّتِی كَمَا يَنتَقِی أحَدُكُم خِيَارَ الرُّطَبِ مِنَ الطَّبَقِ
هرگاه زمان [قيامت] نزديک شود، مرگ، نيكان امّت مرا گلچين مىكند، همانگونه كه شما خرماهاى خوب را از سينى مىچينيد!
📚الدّعوات ج۱ ص۲۳۵
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
💠امام صادق علیهالسّلام
شیعهٔ ما کسی است که صدایش از حدّ گوش خودش نمیگذرد و نیز کینه و ناراحتیِ دورنش از حدّ پیکر تجاوز نمیکند، و ما را آشکار نمیستاید، و با دشمنان ما نمیستیزد، و با عیبجویان ما همنشینی نمیکند، و با بدگویان ما همسخن نمیشود، و آنان را که با ما دشمن هستند، دوست نمیدارد و با دوستان ما دشمنی نمیورزد.
📚بحارالانوار ج۶۸ ص۱۸۰
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
اگر خدا عادل است، علّت گرفتاریها چیست؟!
🎤آیتاللّه سیدان؛
«پیشنهاد دانلود»