فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاثیرِ سینه زنی، بر سیستم گردش خون🩸؛
----–––––——᎒🌿𓏬——–––––----
اللھـم عجـل لولیـڪ الفـرج
بہ حقِ زینـب ڪبـرێ «س»
˺ #اربعین ˻
˺ #حسیـنِعلیہالسلام_مَـن♥️° ˻
˺ #دین_هوشمند🕋🔭 ˻
「
@iliya_52 」
بسم الله الرحمن الرحیم
میپرسید چرا باید بر امام حسین علیه السلام گریه کنیم.
سعی میکنم پاسخ را با توجه به مخاطبی که تقیدات دینی ندارد بدهم. و بر اساس عقل و تجربه و نه احادیث و روایات بدهم.
1- از نظر منطقی و روانشناسی ، دوست داشتن هر چیزی انسان را شبیه او میکند . اینکه امام حسین علیه السلام را دوست داشته باشیم و برای او گریه کنیم انسان را بزرگ میکند .
2- بر اساس تجربیات و مشاهدات بسیار زیاد ، بعد از روضه آرامش و سبکی روح حاصل می شود . شبیه حس بعد زیارت .. گویا روضه و گریه بر امام حسین علیه السلام مانند شستشوی دل و جان عمل میکند .و نتیجه آن ، سبکی و حس خوب است که در هیچ لذت مادی تجربه نمی شود . حتی بعد از عروسی های خاص گاها مشاهده شده بیشتر حس سنگینی و کسالت و افسردگی به سراغ انسان می آید ..
3- باز هم بر اساس تجربیات و نه احادیث ، انسان در سراسر زندگی اش باید حتما سختی هایی را تحمل کند . و به تجربه ثابت شده که کسی که بر خودش سختی خواندن نماز شب یا عبادات یا همین روضه ها را تحمل کند چند خاصیت مهم دارد . 1- برکت زندگی و برطرف شدن سختی های زندگی میشود . 2- بعد از مدتی عباداتی که ظاهرا سخت بود تبدیل به بهترین حس و حال ارتباط با خدا می شود .3- رفاقت با خداوند یعنی برطرف شدن بسیاری از موانع زندگی مگر ان مقداری که برای رشد ادمی نیاز است.یعنی همه لحظات ادمی تبدیل به خیر می شود . حتی در لحظات به ظاهر سخت هم میشود دست رحمت الهی مشاهده کرد.چون بندگی کرده ایم او هم جز خیر نمی فرستند.
البته که باید در متن جداگانه ای آسیب شناسی مراسمات هم پرداخته شود . مانند گاها ایجاد زحمت برای مردم . مانند توجه به ظواهر و سبکها و دور شدن از محتوا و عمق و هدف اصلی آن
و همینطور جداکردن سیاست از روضه ها .. که انگار تصور کنیم حادثه ای 1400 سال پیش رخ داده و تمام شده و فقط آدمهای آن زمان ادمهای بدی بودند.. خیر اینگونه نیست .. در همه تاریخ هر جا ظلمی باشد هر جا تاریکی باشد و ما با تاریکی مقابله نکنیم و سمت نور نباشیم یعنی پیام عاشورا را نفهمیده ایم.
بقول شهید مطهری یزید زمانتو بشناس..
کاش اعمال رو به موقع بزارید
__
سلام، ان شاء الله.. تمام تلاشمونُ میکنیم..🌱
به دوستت بگو بنظرت ما الان برا چی هستیم بخاطر امام حسین به خاطر اینکه امام حسین داشت شهید میشد تو اون وضعیت به فکر ماها بود میدونی کیه امام حسینه کم کسی نیست کسی که خدا میگه ما همه دنیا رو برا این پنج تن افریدیدم فک کن همچین کسیو باهاش چی کار کردن نامردا اینقد سنگ دل بودن که میدونستن پسر فاطمه اس اقا میگت مگه نمیدونین من کیم؟ اینقد اقا و خانوادشو اذیت کردن که ما اگه بمیریم براشون هیچی نیست بدبختی ما به چه دردی میخوری که اصن ما مشکل داریم ما مهم تریم یا اماممون؟ مام اینقد بی معرفت شدیم که نمیتونیم ده روزمونو براشون عزاداری کنیم؟ پس خاک تو سرمون ما چه فرقی با افراد کوفه داریم؟
___
👌
مگه اونا گناهشون چی بود کسی نیودگه اخه گناهشون چی بوددددد بچه شیش ماهه چه میفهمه که.... ادم وقتی اصن یه فرد معمولیو ببینه این بلا رو سرش بیارن اینقد ادم دلش کباب میشه حالا فک کن امام شیعه ها خون خدا با بچه هاش چی کار کردن با خودش چی کار کردن امام حسین به گریه ما نیاز نداره خواهرم ما ایم که محتاج اقاییم ما ایم که بیچاره شیم فک کردی امام حسین محتاج دو قطره اشک منو و توعه ما به کمک اقا نیاز داریم نه اون به ما
___
👌
همهی دنیا . . محتاجِ دستگیری آقا امام حسینِ :)
خوش به حال اونی که درک کرد و چشید ❤️🩹
هدایت شده از نوڪࢪحســینیم
↜من قول میدم..!!
'نظر من اینه که اصلا مذهبی و غیرمذهبی نداریم و همه ما عاشق خدا هستیم و ته دلمون امام حسین دوست داریم؛
📩یک طرحی راه انداختیم و توام میتونی با هر عقیده ای که داری توی این طرح شرکت کنی و به امام حسین نزدیک شی و باهم ازش بخوایم تا حواسش توی زندگی بهمون باشه!🙂❤️🩹
📞 ⎾ https://abzarek.ir/service-p/msg/1926479 ⏌
🔻خودت رو با جمله من مذهبی نیستم و فرق دارم گول نزن و برو ته دلت رو ببین و یاد بچگیت بیوفت که چه قدر عاشق هيئت امام حسین بودی ولی الان یادت رفته :))
#اعجاز #محرم
قول میدم تا جایی که میتونم بعد از نماز ظهرم زیارت عاشورا رو بخونم !
_
هدایت شده از نوڪࢪحســینیم
سلام آجی به نظرت راحت ترین رشته دانشگاه چیه واسع انسانی؟
__
سلام.. خب نمیشه درمورد سختی یا آسونی رشته ها نظر قطعی داد اما با توجه به اون چیزی که مشاورها و کسایی که تجربه کردن میگن، رشتهی علوم دینی و قرآن، مدیریت، گردشگری و علوم اجتماعی نسبت به بقیه رشته ها آسون تره.
سلام با مدرک دیپلم میشع چه کار ***تی انجام داد؟ توان رفتن به دانشگاه ندارم.
__
سلام. بستگی داره که رشته ای رو خونده باشین. میتونین آزمون استخدامی بدین یا برین سراغ کارهای هنری.. اطلاعات زیادی در این مورد ندارم
سلام من یه نفرو خیلی دوست دارم و خواستگارم زیاد دارم ولی نمیشه فعلا به خانواده بگم چون جفتمون ۱۹ سالمونه به نظرت چطوری قانعشون کنم ک نمیخام ازدواج کنم.
__
سلام ، اگر به شما علاقه مند باشن به نظرتون احترام میذارن. سن و ادامه تحصیل و خانواده، دلیل خوبی نیست؟
سلام چطوری میشه از دید عشقم همیشه یه دختر خوب باشم.
__
سلام ، فکر میکنم این سوال رو جای دیگه ای باید بپرسین.
سلام علیکم به نظرتون دانشگاه روی دوست داشتن کسی ك عاشقشی تاثیر میزارع؟
__
سلام، بستگی به میزان علاقه داره.
بنظرتون دانشگاه سخته و کدوم رشته از همه راحت تر میشه پاس کرد و آینده خوبی دارع؟
__
تجربه نکردم ولی هر رشته و برهه ای، سختی خودشو داره و به مراتب، ادما هم رشد میکنن و بهتر میتونن با سختی ها کنار بیان 🌱
الان کِ کارهای هنری و عملی آینده خیلی خوبی داره.. البته رشته های دیگه هم به شرط ادامه دادن و پشتکار داشتن آینده خوبی رو رقم میزنن.
«عیدالزهرا» صحت یا خرافه؟ مطلبی جامع و روشنگرانه بهمراه فتاوای مراجع
✅◀️پاسخ سوم شبهه: ▶️✅ عیدالزهرا و جشن گرفتن نهم ربیع الاول به دو جهت میتواند باشد:
نخست آنکه سالروز به امامت رسیدن حضرت ولیعصرامامزمان(عج) است ، دومین مناسبت که بین برخی از مردم به غلط مشهور شده ، سالروز قتل عمربن خطاب است.
اما نسبت به امامت امام عصر از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری است و از آن به بعد ، امامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده میشود ، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودند و جشن میگیرند .
با این کار ، یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزرگوارش حضرتزهرا (سلاماللهعلیها) میکنند ، اما در عین حال هیچ گونه توصیهای از سوی معصومین بر جشن گرفتن این روز نداریم.
دومین جهت که بین مردم به غلط مشهور گشته که سالروز قتل عمر ، نهم ربیعالاول است ، نیز بدون مستند و دلیل معتبر است .
زیرا طبق منابع تاریخی فریقین(شیعی وسنی)عمربن خطاب در روز بیستوسوم ذیالحجه ترور شد و پس از سه روز در گذشت .
بنابراین او در اواخر ذیالحجه در گذشته است. و قتل او در ۹ ربیعالاول فاقد دلیل معتبر است . بسیاری از بزرگان شیعه بر این اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذیالحجة سال ۲۳ هـ .ق است .
على بن حسين مسعودى و یعقوبی ، دو تن ازمورخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت برهمین عقیده بوده اند .(۱)
شیخ مفید در کتاب «مسار الشیعه » آورده است:
در روز بیستوششم ذیالحجة سال ۲۳ هجری عمربن خطاب مجروح گردید و در بیستونهم ماه درگذشت.(۲)
همچنین شیخ ابراهیم بن علی کفعمی در کتابی معروف به مصباح آورده است:
باید دانست که قتل خلیفه دوم در ۲۶ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق واقع شده است .
این مطلبی است که صاحبان کتاب های «طبقات» ، «مسارالشیعه» ، و...
بر آن تصریح نمودهاند ، بلکه اجماع مورخان شیعه واهل تسنن نیزبر این است.(۳)
اما شادمانی کردن و گرفتن جلسات شادی برای قتل عمربن خطاب( فارغ از این که در چه تاریخی روی داده باشد) ، صحیح نیست:
نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در دوران ائمه معصومین نیز چنین مواردی که در سالروز قتل عمر برنامه و جلسه شادمانی برپا کنند ، گزارش نشده است.
شیعیان نیز چنین برنامهای نداشتهاند. چنانچه برخی از شیعیان و نزدیکان ائمه به ناسزاگویی به خلفا میپرداختند ، اهلبیت با آنان برخورد مینمودند. همچنین این کار توسط مراجع بزرگ تقلید شیعه نهی شده و توهین به بزرگان اهل سنت را جایز نمی دانند .
برگزاری این مراسم امروزه از طرف عده ای بعضا همراه با کارهای زشت همراه است که مطمئناً بر خلاف دین اسلام و توصیه ائمه اهل بیت (علیهالسلام) است.
در شرایط فعلی که اسلام بیش از همه زمانها نیاز به اتحاد و انسجام مسلمانان دارد ، شایسته نیست که ما شیعیان با برپایی چنین مراسمی دامنه اختلافات را گستردهتر و فاصله میان مسلمانان را بیشتر نماییم.
وحدت و انسجام اسلامی از برترین نعمتهای خدادادی است، همان گونه که امیرالمومنین فرمود: خداوند بر این امت منت نهاده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده که در سایة آن زندگی کنند . به کنف حمایت آن پناهنده شوند. این نعمتی است که احدی نمیتواند بهایی برایش بگذارد. زیرا از هر بهایی گرانقدرتر و از هر چیز پر ارزشی با ارزشتر است.(۴)
برپایی چنین جلساتی با هر عنوان، آتش دشمنی اهل سنت را برمیافروزد. آنان را نیز به مقابله به مثل و توهین و هتک حرمت به مقدسات شیعه و احیاناً تعرض به جان شیعیان وا میدارد که این قطعاً مورد رضایت امام زمان نیست.
پینوشت ها:
۱. مروج الذهب و معادن الجوهر،على بن حسين مسعودى، ج ۲، ص ۳۲۱؛ تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي ۲۸۴)، ج ۲، ص ۱۵۹؛ الطبقات الكبرى، ابن سعد كاتب واقدى، ج ۳، ص ۲۵۸، ناشر: دار الكتب العلمية، مكان نشر: بيروت، سال چاپ: ۱۴۱۸، نوبت چاپ: دوم ؛ تاريخ مدينه، ابن شَبّه نميري(متوفي ۲۶۲)، ج ۳، ص ۸۹۵ و۹۴۳ ؛ تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي ۲۴۰)، ص ۱۰۹؛ أخبار الطِوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاريخ كبير، بخاري(متوفي ۲۵۶)، ج ۶، ص ۱۳۸؛ المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي ۲۳۵)، ج ۸، ص ۴۱ ؛ أخبار الطِوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي ۲۸۲)، ص ۱۳۹؛ تاريخ طبري، طبري(متوفي ۳۱۰)، ج ۳، ص ۲۶۵؛ طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي ۲۳۰)، ج ۳، ص ۳۶۴ ؛ أنسابالأشراف، بلاذرى (متوفي ۲۷۹)، ج۱۰، ص۴۳۹ ؛ اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي ۶۳۰)، ج ۴، ص ۷۷ ؛ شرح نهجالبلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي ۶۵۶)، ج ۱۲، ص ۱۸۴ .
۲. مسار الشيعة (المجموعة)،الشيخ المفيد، ص ۲۳ .
۳. المصباح، كفعمي، ص۵۱۱.
۴. نهج البلاغه خطبه ۱۹۲.
@pasokhgoo1 👈
بازنشراز
🇮🇷 کانال ویکی شبهه 🇮🇷
🌐«کانال جامع شبهات و شایعات فضای مجازی»🌐
https://telegram.me/joinchat/BWGstz9LDGhlEtwQ6sumxg