eitaa logo
حریم حیات
169 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
336 ویدیو
93 فایل
🍃مطالب کانال تولیدی هست و برای تهیه آن وقت صرف شده ،لطفا با ارسال مطالب؛ما را در نشر آموزه های دینی یاری فرمایید.🍃 _______________________________________
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مادری که بعد از شهادت فرزند غواصش، لب به ماهی نزد، درگذشت... مادر شهید غواص، محسن جاویدی که وقتی شنید پسر غواصش در عملیات کربلای ۴ برای همیشه در آب‌های خروشان کارون جاویدالاثر شده است، دیگر لب به ماهی نزد و از دیگران خواست اسم ماهی را جلویش نیاورند...😭😭😭 خدایا ما را شرمنده شهدا قرار نده🤲🤲 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
خودت دستمو بگیر حسین .. حسین ... حسین امیری نعم الامیر حسین .. حسین ... حسین 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌷 🌙 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
⚜بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 🕋 إِنَّ الْمُصَّدِّقِينَ وَالْمُصَّدِّقَاتِ وَأَقْرَضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا يُضَاعَفُ لَهُمْ وَلَهُمْ أَجْرٌ كَرِيمٌ 🕊 مردان و زنان انفاق کننده، و آنها که (از این راه) به خدا «قرض الحسنه» دهند، (پاداششان) براى آنان مضاعف مى شود و پاداش پرارزشى دارند.(حدید/۱۸) 💠 در این که، چرا مسأله انفاق به عنوان قرض الحسنه به خداوند، مطرح شده، و همچنین پاداش مضاعف و اجر کریم، براى چیست؟ 🔸بعضى احتمال داده اند که، منظور از قرض الحسنه به خداوند در این آیه و آیات مشابه آن، به معنى وام دادن به بندگان است، زیرا خدا نیازى به وام ندارد، این بندگان مؤمن هستند که نیاز به وام دارند، ولى با توجه به سیاق آیات، چنین به نظر مى رسد که منظور از قرض الحسنه در همه این آیات، همان انفاق فى سبیل الله است، هر چند وام دادن به بندگان خدا نیز، از افضل اعمال است و در آن حرفى نیست. 📚تفسیر نمونه 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
💠 شبهات امامت ✍ شیعه نمی تواند اندیشه‌ی خلافت بعد از پیامبر(صلی الله علیه وآله) را اثبات قرآنی کند. 📝پاسخ: حقایق ناب دین طبق دستور پیامبر(صلی الله علیه وآله) در حدیث ثقلین باید از دو منبع قرآن و حدیث، در کنار هم دریافت شود، با این حال قرآن کریم نیز مدعای شیعه را اثبات می‌کند که تعیین خلیفه امری است که فقط باید از جانب خداوند صورت گیرد. 👈اهل تسنن معتقدند رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) کسی را به عنوان خلیفه بعد از خود معرفی و نصب نکرد و این امر مهم را بر عهده‌ی مردم گذاشت؛ در حالی که با مراجعه به قرآن کریم خلاف این نگرش اثبات می‌شود: 🔸 خداوند به حضرت ابراهیم(علیه السلام) می‌فرماید:(إنّی جاعلک للناس إماماً)؛ یعنی: ما تو را به عنوان امام و پیشوا معیّن می‌کنیم. 🔸 دقت کنیم در این‌جا خداوند مسأله‌ی خلافت و امامت را از شئون خودش قرار داده است و حضرت ابراهیم(علیه السلام) هم به این نصب خداوند اعتراض نکرد و نفرمود تعیین رهبر و امام از وظایف مردم است! تنها سؤالش از این بود که آیا ذرّیه‌ی او هم این منصب را خواهند داشت یا نه؟ 🔸در جای دیگر می‌فرماید: (یا داود انا جعلناک خلیفة فی الارض)؛ سوره ص آیه۲۶ یعنی: ای داود ما تو را در زمین خلیفه قرار دادیم. 🔸در جای دیگر به نقل از حضرت موسی(علیه السلام) می‌فرماید: (و اجعل لی وزیراً من اهلی)؛ سوره طه: آیه۲۹ یعنی: خدایا قرار بده برای من وزیری از اهلم. 🔸در آیه ی دیگر می‌فرماید: (إنی جاعل فی الأرض خلیفة)؛ سوره بقره: آیه ی ۳۰ یعنی: من در زمین خلیفه قرار دادم. 🔸 در آیه‌ی دیگر خداوند از داود خبر می‌دهد آنگاه که قومش بر نصب طالوت به عنوان حاکم اعتراض داشتند خداوند به نقل از داود(علیه السلام) می‌فرماید: (و قال لهم نبیهم ان الله قد بعث لکم طالوت ملکاً قالوا أنی یکون له الملک علینا و نحن احقّ بالملک منه و لم یوت سعة من المال انّ الله اصطفاه علیکم و زاده بسطه فی العلم و الجسم و الله یؤتی ملکه من یشاء و الله واسع علیم)؛ یعنی: پیامبرشان به آن‌ها گفت: خداوند «طالوت» را برای زمامداری شما مبعوث کرده است. گفتند: چگونه او بر ما حکومت کند با این‌که ما از او شایسته‌تر هستیم و او ثروت زیادی ندارد. (داود) گفت: خدا او را برای شما برگزیده است و او را در علم و (قدرت) جسم وسعت بخشیده است. خداوند مُلکش را به هرکس بخواهد می‌بخشد و احسان خداوند وسیع است و او داناست. دقت کنیم این آیه نیز صراحت دارد در این‌که تعیین حاکم و خلیفه و امیر به دست مردم نیست؛ بلکه باید از طرف خداوند منصوب شود. 🔸 با دقت در این آیات و آیات مشابه و با توجه به کلمه 👈جَعل👉 که به معنای نصب و تعیین است و در این آیات به خدا نسبت داده شده، روشن می‌شود که قرآن معتقد است که جانشین پیامبران را باید خدا معیّن کند نه مردم. 🔸 حال پرسش ما این است که آیا این اعتقاد که خلیفه‌ی پیامبر(صلی الله علیه وآله) باید به دست مردم انتخاب شود مخالف صریح آیات قرآن نیست؟ 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
💞قرار عاشقی 🌴 حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف فرمود: 💠 اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم. 🍃🌼 برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است. 📚 کمال‌الدین، ج ٢، ص ٤٨٥.  👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
🔹شاید آن روز که سهراب نوشت تا شقایق هست زندگی باید کرد،خبر از دل پر درد گل یاس نداشت… باید این گونه نوشت… هرگلی هم باشد چه شقایق چه گل پیچک و یاس… تا نیاید مهدی زندگی دشوار است…💔 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
⚜بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 🕋 وَالَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُولَٰئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ ۖ وَالشُّهَدَاءُ عِندَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَنُورُهُمْ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ 🕊 کسانى که به خدا و پیامبرانش ایمان آوردند، آنها صدیقان و شاهدان نزد پروردگارشانند. براى آنان است پاداش (اعمال) شان و نور (ایمان)شان. و کسانى که کافر شدند وآیات ما را تکذیب کردند، آنها اهل دوزخ هستند.(حدید/۱۹) 💠 خداوند مؤمنان راستین را در اینجا به دو وصف توصیف مى کند: نخست وصف صدیق و دیگرى شهید ، و این نشان مى دهد که منظور از مؤمنان در آیه مورد بحث مقام بالائى از ایمان است، و الا یک مؤمن عادى چگونه مى تواند این دو وصف را به خود اختصاص دهد؟ 📚تفسیر نمونه 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
💠 شبهات امامت ✍ باور برخی بر این است که رضایت خداوند مطابق با رضایت اکثریت مردم است، پس شیعه نباید در مورد جانشینی خلیفه‌ی اول اعتراضی داشته باشد. 📝 برای پاسخ به این شبهه، نظر خوانندگان محترم را به روایت ذیل جلب می‌کنیم: عَمرو بن ابی‌المِقدام به نقل از پدرش گوید: به امام باقر(علیه السلام) عرض کردم: همانا عامّه (سُنّی‌ها) می‌پندارند که بیعت با ابوبکر از آنجا که مردم بر آن اجتماع کردند پس مورد رضای خدا بوده و خداوند را نسِزَد که امّت محمّد (صلّی الله علیه و آله) را بعد از او به فتنه اندازد. امام (علیه السلام) فرمود: آیا [اینان] کتاب خدا را نمی‌خوانند، مگر خداوند نمی‌فرماید: «جز اين نيست كه محمّد پيامبرى است كه پيش از او پيامبرانى ديگر بوده‌اند، پس آيا اگر بميرد يا كشته شود شما به آيين پيشين خود باز می‌گرديد؟ هر كس كه به پشت سرش بازگردد هیچ زيانى به خدا نخواهد رسانيد و خداوند به زودی سپاسگزاران را پاداش خواهد داد - آل عمران ۱۴۴» عرض کردم ایشان [این آیه را] بر وجهی دیگر تفسیر می‌کنند. پس حضرت فرمود: آیا خداوند عزّ و جلّ خبر نداده از کسانی که قبل از ایشان بودند از امّت‌های پیشین که [با هم] اختلاف کردند بعد از آنکه نشانه‌های آشکار به دست‌شان رسید، آنجا که می‌فرماید: «و به عيسى بن مريم معجزه‌ها داديم و او را به روح القدس يارى كرديم. و اگر خدا می‌خواست مردمى كه بعد از آنها بودند پس از آنكه حجت‌ها بر آنان آشكار شده بود با يكديگر نمی‌جنگیدند، ولى آنان اختلاف كردند، پس بعضی‌شان ایمان آورده و بعضی كافر شدند. و اگر خدا می‌خواست با هم نمی‌جنگیدند ولى خدا هر چه خواهد می‌کند - بقره ۲۵۳» و در این است آنچه بدان استدلال شود بر اینکه بی‌شک اصحاب محمّد (صلّی الله علیه و آله) پس از او اختلاف کردند و از ایشان کسانی مؤمن بودند و گروهی کفر ورزیدند. 📚 شیخ کلینی،الكافي (ط - الإسلامية)، ج۸، ص۲۷۰ علامه مجلسی، بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۲۸، ص۲۵۳ 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
👩🏻‍🦰:بچه بشییییین‼️🗣✖️ 👩🏻‍🦰:چرا کاری که گفتم انجام ندادییییی‼️🗣✖️ 🧕🏻:عزیزم ،میدونم گاهی از دست فرزندت ناراحت میشی، اما میدونستی داد زدن ،اثرات منفی و معکوسی داره⁉️ فریاد زدن در هیچ موقعیتی وخصوصا نسبت به اعضای خانواده نتیجه مطلوبی نداره؛ به خصوص زمانی که مخاطب شما یه کودک یا حتی یه نوجوان باشه❗️👧🏻👦🏻 تنها تاثیر فریاد کشیدن اینه که در اون لحظه کودک می‌ترسه و شاید سکوت کنه یا به اجبار خواسته شما رو انجام بده😥 اما لحظاتی بعد کودک همه چی رو فراموش می‌کنه؛ به غیر از فریادی که می‌شنوه و یادمیگیره که خودش هم در مواقع ضروری می‌توانه فریاد بکشه و به این ترتیب به خواسته‌اش برسه‼️🗣✖️ با داد زدن ،تربیت ممکن نیست❣ ┄┄┅┅┅❅🌷❅┅┅┅┄┄ 🇮🇷👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
💠 حقیقت تقوی پیامبر اکرم ﷺ در سخنی جامع و ماندگار، حقیقت تقوی را این گونه تبیین می‌فرماید: 🌹 "التَّقْوَى إِجْلَالُ اللَّهِ وَ تَوْقِيرُ الْمُؤْمِنِين‏" تقوی بزرگداشت خداوند و گرامیداشت مومنان است. 🪴بر اساس این حدیث نورانی، حقیقت تقوی در گرو ارتباط و تعامل صحیح انسان با خدا و مومنان تعریف می‌شود تا یکایک مسلمانان در برابر پروردگار متعال، متواضع بوده و حرمت بندگان شایسته او را پاس بدارند. 📚 زادراه ص ۲۰ 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
❣❣❣❣❣ ‏ 🙋‍♂اگر زن و مردى بخواهند ازدواج موقّت كنند، آيا لازم است به محضر بروند تا در آنجا صيغه خوانده شود يا اينكه خود آنان مى‏‌توانند شرايط همديگر را بپذيرند و صيغه را بخوانند؟ ✍همه مراجع: اگر شرايط صحّت عقد را رعايت كنند، می توانند خودشان عقد را بخوانند و رفتن به محضر لازم نيست. 👈لطفا با ارسال مطالب همراه لینک در معرفی کانال به دیگران ما را یاری دهید.🌹 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat
⚜بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 🕋 اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ ۖ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطَامًا ۖ وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ ۚ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ 🕊 بدانید زندگى دنیا تنها بازى و سرگرمى و تجمّل پرستى و فخرفروشى در میان شما و افزون طلبى در اموال و فرزندان است، همانندبارانى که محصولش کشاورزان را در شگفتى و سرور فرو مى برد، سپس خشک مى شود به گونه اى که آن را زرد رنگ مى بینى. سپس تبدیل به کاه مى شود. (آرى دنیا نیز به همین سرعت مى گذرد) و در آخرت، عذاب شدید است یا آمرزش و رضاى الهى. و زندگى دنیا چیزى جز متاع فریب نیست.(حدید/۲۰) 💠 غفلت ، سرگرمى ، تجمّل ، تفاخر و تکاثر دورانهاى پنجگانه عمر آدمى را، تشکیل مى دهند. نخست، دوران کودکى است که زندگى در هاله اى از غفلت و بى خبرى و لعب و بازى فرو مى رود. 💠 سپس، مرحله نوجوانى فرا مى رسد، و سرگرمى، جاى بازى را مى گیرد، و در این مرحله، انسان به دنبال مسائلى است که او را به خود سرگرم سازد و از مسائل جدى دور دارد. مرحله سوم، مرحله جوانى و شور و عشق و تجمل پرستى است. از این مرحله که بگذرد مرحله چهارم، فرا مى رسد و احساسات کسب مقام و فخر در انسان زنده مى شود. و سرانجام به مرحله پنجم مى رسد و در این مرحله، به فکر افزایش مال و نفرات و جمع ثروت مى افتد. 📚 تفسیر نمونه 👈لطفا با ارسال مطالب ؛در نشر آموزه های دینی ما را یاری کنید.🌺 🌐 https://eitaa.com/harimehayat