🔺 چهارمین جنگ جهانی چه ابعادی دارد!؟
🔺 جنگ سرد جدید چطور در دل این منازعه شکل گرفت!؟
🔺 چه طرحهایی ایران را تهدید میکند!؟
🔺 زورآزمایی کشورها برای تصاحب جهان آینده به شکل است!؟
🔺 علم مبارزه در این شرایط از چه قواعدی تبعیت میکند!؟
🔺 تجربیات گذشتگان در تاریخ استراتژی چه کمک به ما خواهد کرد!؟
☑️ برای پاسخ بدین سوالات و دهها سوال دیگر به همراه افزایش سواد امنیتی و استراتژیک، کانال «جنگ جهانی چهارم« را دنبال کنید.
همچنین میتوانید علاقهمندان را بدین کانال به آدرس ذیل فرابخوانید:
📡 @worldwar4_ir
🔰 سردار فاتح قلبها و ذهنها
✍️ نیلوفر تفلیسی
🔹 قدرت نرم از دیدگاه جوزف نای «توانِ تسخیرِ قلبها و ذهنها» است.
تسخیر قلبها و ذهنها با مدیریت حب و بغض و شک و یقین صورت میگیرد.
غرب برمبنای این دیدگاه و با بهرهگیری از رسانهها، خصوصا شبکههای اجتماعی که این روزها طرفداران زیادی دارد، به مدیریت افکارِ جوامع پرداخته است.
🔹 و اما قدرت نرم در ایران از جنس دیگری است، وقتی خطمشیِ جامعهای، حفظ امنیت همهجانبه باشد، از دل این نگاه افرادی به عرصهی عمل وارد میشوند که کمترین فعالیتشان، تاثیری جهانی دارد؛ افرادی همچون «سردار سلیمانی».
🔹 قاسم سلیمانی که چندوقتی است سردار دلها نامیده میشود، فردی از یک خانوادهی معمولی بود، او شجرهی شاخص دینی و یا امکانات ویژهای برای برتر شدن نداشت و صرفا با خودسازی و تلاش عملیِ خود توانست به چنین جایگاه رفیعی دست پیدا کند. «سردار سلیمانی» از جنس مردم بود و به همین دلیل به راحتی در دلها جا باز کرد و توانست قلبها و ذهنهای مردمی را که در اثر القائات مختلف رسانهای و... غافل شده بودند، به سمت حق برگرداند و به نوعی میتوان گفت، باعث تحول افراد شد.
🔹 او برخلاف نظریه قدرت نرم غربیها، از روش اغوا استفاده نکرد، بلکه با عملکردش، مردم را متوجه هویت خود کرد، هویتی برخواسته از تمدنی کهن. «سردار سلیمانی»، اعتقاد عمیقی به خدا داشت. او جزو معدود افرادی بود که توانست باورهای دینی خود را درعمل پیاده کند.
🔹 یکی از ویژگیهای بارز «سردار سلیمانی»، استقامت، خستگیناپذیری و شجاعت در مواجهه با دشمن است. راه «سردار سلیمانی» همچنان ادامه دارد و شاگردان و پیروانش باافتخار راه او را دنبال میکنند و جای او در میان ملت هرگز خالی نخواهد ماند، چراکه جایگاهش در قلب مردم است.
#سردار_فاتح_قلب_ها_و_ذهن_ها
yun.ir/p8kqt6
@StrategicArt_ir
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
22.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼 نماهنگ "مدافع وطن و حرم"
❤️ چه رنگیه بالاتر از سرخی خون/ چه حسیه بهتر ز حس شهادت
🔹 نماهنگ "مدافع وطن و حرم" در وصف ابرقهرمان تاریخ اسلام و ایران و با صدا و آهنگسازی "علیرضا"خواننده جوان موسیقی پاپ
#مدافع_الوطن_و_الحرم
➖ با زیرنویس عربی
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔹 علامه مصباح:«مشهورترين مکاتب اخلاقی مکتب ارسطویی است که طبق آن، هر فضيلتی محدود به دو رذيله است، يکی رذیله افراط و ديگری تفريط. حد وسط آنها حد اعتدال که فضيلت است. اين نظريه مشهور در فلسفه اخلاق است و با بعضی تعبيرات دين قابل تطبيق است. اما اين ارزش چيست و از کجا پيدا شده است؟»
🔹 يک مسئله اينکه خود ارسطو اين را به چه عنوان مطرح کرده؟ آيا میگويد اين يک واقعيت عينی خارجی است که هرجا سه چيز باشد و چنين رابطهای بينشان وجود داشته باشد که يکی مبدأ باشد و يکی منتها، حد وسط آنها خوب است؟ اگر اين قاعده کلی است، سؤال اين است که دليل اعتبارش چيست؟
#معرفت_توحیدی
🔹 ما ميگوييم اين قاعده بديهی نيست؛ حداکثر اين است که از آراء مشهوره است و مانند حسن صدق است. اما اين كه «هرجا بخواهيم خوب و بد را بشناسيم، بايد حد وسط بين دو چيز را در نظر بگيريم»، به چه دليل درست است؟
🔹 اگر گمان کنيم که حد وسط، ملاک شناختن حقيقت يا ملاک تعيين ارزشهاست، هيچ کدام از اينها دليل ندارد و آيات و روايات هم اين را بيان نمیکند. اين همان است که در قرآن مذمت شده و میگويد:«يُريدُونَ أنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِکَ سَبيلاً»
🔹 اين راه نيست؛ بلکه بايد دید حق کدام است و بعد شناخت،با تمام قوت بايد آن را گرفت، حمایت کرد و تا آخرين نفس پيروی کرد.در اینجا حد اعتدال معنی ندارد.پس اعتدال، بعنوان يک قاعده درست است، اما نه قاعده هستی شناسانه یا ارزششناسانه؛ نه میتوان با آن حق و باطل را شناخت و نه فضيلت و رذيلت
🔹 ما اول خوب و بد و مصالح و مفاسد را شناختيم؛ سپس برای تامین همه مصالح، گفتيم رعایت حد وسط. پس حد وسط، مصلحت را به ما نشان نداد، بلکه ما برای اينکه بدانيم چگونه در جذب مصالح مختلف برنامهريزی کنيم، بهترين راه حد وسط است که هریک را انتخاب کنيم تا از مصالح ديگر محروم نشويم.
✍ سیّدایمان بِیدُختی
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رائول مارک مأمور سابق CIA:
«بگذارید راحتتان کنم، تنها مانع ما برای ایجاد دموکراسی، آیت الله مصباح یزدی ست، فقط آیتالله مصباح یزدی!
او تنها کسی است که دموکراسی (آمریکایی) را به چالش کشیده است.»
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
🔰 زمستان بود...
🔹 زمستان بود، زمستانِ تازه از راه رسیدههای رفُرمیست که با خواندن کاغذپارههای قرن شانزده و هفده حس پروتستانتیسم شان گل کرده بود و می خواستند بر گذشته خودشان، بر تندروی ها و کج فهمی های خودشان در سال های اول انقلاب به مثابه قدرت مطلقه کلیسا بشورند. کاش لااقل ویل دورانت را تا تَه خوانده بودند...
🔹 همان چپها و چپ نماهای اول انقلاب که کاسب ساده بازاری را امپریالیست می خواندند و پونز در دست و قیچی در جیب در خیابانها میگشتند تا خدمت بدحجاب ها و کراوتیها برسند، به سفره دولتمردی که رسیدند و پاترول دهه شصتشان که شد تویوتا کرونای دهه هفتاد، خودشان سرمایهدارهای هفت تیغهای شدند که برایمان از تجارت جهانی و مراوده با جهان می گفتند.
🔹 آقایان مروجِ ریاست جمهوری مادامالعمرِ فلانی که یاد گرفته بودند طرحهای امنیتی و عملیات روانی را با جملات بی سر و ته بشیریه و سروش کادوپیچ کنند، لیبرال دموکراسی را از استاد اعظم فوکویاما هم غلیظ تر واگویه کردند و اگر او از پایان تاریخ گفته بود، اینها از پایان خدا و هرچیز مربوط به آن گفتند.
🔹 عمله های چشم و گوش بسته پوزیتیویسم چند قرن پیش، به اسم آزادی سوار گُرده مردم شده بودند و از سر بیمایگی شده بودند سفرهدار هانتینگتون و هابرماس و الخ. بله، زمستان اصلاحات بود. در سوز طاقت سوز آن زمستان، گرمای شجاعت و عمق بینش یک نفر دلهای باورمندان به خدا و نبوت محمد(ص) و ولایت امیرالمومنین(ع) را قرص میکرد: آقای مصباح.
🔹 آن روز که دین ستیزان به پیروی از اسلاف قرون وسطایی خود به جان مومنان و مخالفان خود افتاده بودند، آقای مصباح کم نیاورد، به ایمانش تکیه زد و سقفی ساخت برایمان از معرفت و اندیشه. شبهات را پاسخ گفت، مبانی را روشن کرد، اصول را صریح و دقیق بیان کرد و هر چه در جاده اندیشه پیش می رفت سفلگان روزگار، او را به تیر تهمت و دروغ و تمسخر بیشتر مینواختند.
🔹 او همانی بود که سپاهی از اندیشه فراهم آورد و به نبرد با مدعیان فرستاد. او همانی بود که دغدغه مندان را به سلاح تفکر مسلح کرد و با منطق مستحکم اسلامی دل شان را روشن کرد و به کارزار ایسم هایی فرستاد که به جان انقلاب اسلامی افتاده بودند.
🔹 رحمت خدا بر او که کارهای بزرگش خطراتی را از سر انقلاب دور کرد و اهل نمایش و تفاخر نبود. رضوان خدا بر او با تیزبینی آنچه در آینده نیاز بود را امروز فراهم کرد. سلام بر او که ایستاد و به ما آموخت. درود بر او و حاج قاسم که از این روز، هر سال باید غم نبود هر دو عزیز را در این ایام به عزا بنشینیم. آه از روزگاری که در آن زیست می کنیم...
yun.ir/v2zno
@baadieh
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔲 جنینی که زیاد زنده نخواهد ماند
🔖 #اختصاصی
📸 ydac.ir/43mdp
🦈 در آبهای آزاد کوسهای وجود دارد به نام «کوسه ببری» که زاد و ولدی خاص دارد. درون رحم این کوسه تعداد زیادی جنین متولد میشوند که قابلیت حرکت و کنش دارند. برای این جنینها که در رحم هستند هیچ راه ورود غذایی وجود ندارد و آنها فقط با خوردن یکدیگر میتوانند زنده بمانند.
🦈 تعدادی از جنینها به صورت دوتایی به جان یکدیگر میافتند و همدیگر میخورند. پس از مدتی این اتفاق بین جنینهای باقیمانده تکرار میشود. آنها اینقدر همدیگر را میخورند تا در نهایت دو تا از آنها با هیکلی نسبتا بزرگ باقی میمانند. این دو وقتی شروع به خوردن یکدیگر میکنند درد زایمان کوسه ارهای آغاز میشود و یکی از آنها سالم و دیگر به صورت نیمخورده و نیمه جان متولد میشود.
🦈 اگر این کوسه را با روند غلبهی ایدئولوژی تطبیق بدیم، روندی دارد شبیه به سیر فراگیری ابرپارادیم اومانیسم در جهان معاصر. جنینهای درون شکم کوسهی مادر همان ایدئولوژیهای مدرنی از قبیل مارکسیسم، نازیسم، شوینیسم و ... هستند که در سه جنگ جهانی گذشته به جان یکدیگر افتادند. از بین نزاع آنها در نهایت یکی بعد از جنگ سرد پیروز شد و آن لیبرالیسم بود.
💠 از ۱۹۹۰ که جنگ سرد یا همان جنگ جهانی سوم پایان یافت، تئوریسینهای لیبرال این ایدئولوژی را نرمافزار نهایی بشر برای ادارهی جهان دانستند و ادعا کردند که ثمرهی چند هزارسال درگیری و نزاع بشر این ایدئولوژی است.
🔷 حال غرب مدرن که ناشی از ایدئولوژی مدرن لیبرالیسم است و تصور نمیکردند که بعد از گذشت مدت کوتاهی اندیشهی دیگری بتواند جلوی آنها قد علم کند. تقریبا همه در چنین اندیشهای بودند و گمان میکردند که تاریخ به پایان خود رسیده است.
اما یک نفر در میان آنها متفاوت فکر میکرد و برداشت دیگری از مناسبات داشت؛ دومارانش رئیس سازمان اطلاعات و امنیت فرانسه کتابی نوشت تحت عنوان «جنگ جهانی چهارم» و در آن بیان کرد که هنوز نبرد ایدئولوژیها ادامه دارد و جنگ جهانی چهارم برای تعیین یک پیروز دیگر در جنگ ایدئولوژیها آغاز شده است. جنگی که دیگر درون شکم کوسه نیست بلکه یک کوسهی متولد شده و پیروز جنگهای درون رحمی قرار است به مصاف موجودی دیگری برود که اساسا اومانیستی نیست.
🔺 حضور ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا به بهانه ۱۱ سپتامبر، تاریخی است که آغاز لشکر کشی این کشور در جنگ جهانی چهارم علیه ایدئولوژی مخالف جدیدش یعنی «اسلام محمدی» محسوب میشود. کنت الکساندر دومارانش در کتاب جنگ جهانی چهارم از آغاز چنین نزاعی بین اسلام و غرب سخن به میان آورده بود اما مواجهه مستقیم غرب در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد و پشتیبانی از صدام یک اقدام غیر مستقیم محسوب میشد.
🔸 حال قطار این تحولات پس از ۲۰ سال به نقطهای رسیده که قرار است پیروز نهایی در جبهه غرب آسیا در گسترهی نبرد ایدئولژیک اسلام و غرب مشخص شود.
شهادت قاسم سلیمانی، جنگ جهانی چهارم را وارد مهمترین مرحلهی خود تا به امروز کرده است. حضور آمریکاییها در غرب آسیا که بیش از ۲۰ سال از آن میگذرد به پایان راه رسیده و اخراج آنها از منطقه تمرکز ژئوپلیتیک منازعه را در سالهای آینده به خاک آمریکا خواهد کشاند.
◀️ رفتن آمریکا از منطقه و شکست نرمافزاری دشمن سه وجه میدانی دارد که در آیندهای نزدیک محقق خواهد شد. در واقع اخراج آمریکا از منطقه متوجه این سه اقدام است که عبارتند از:
1⃣ از بین بردن #سنتکام و پایگاهایش در سراسر منطقه
2⃣ نابودی رژیم صهیونیستی
3⃣ نابودی شش آل حامی منافع اسرائیل یا همان #آل_صهیون
🔺 خون قاسم سلیمانی به مانند خون حسین بن علی-علیهالسلام- خواهد جوشید و تا پیروزی اسلام در جنگ جهانی چهارم حریف خواهد طلبید. این خون محقق کننده این سه گام است و جنین لیبرالیسم در غرب آسیا را از بین خواهد برد.
#مرگ_کوسه_اومانیسم
#سردار_فاتح_جنگ_جهانی_چهارم
🔰جنگ جهانی چهارم
📡 @worldwar4_ir
🔰 ابومهدی و دوره ی بهت زدگی
✍ امیر ایوب
🔹 در شکل گیری شخصیت ابومهدی و رسیدن او به این مقام و شأن و منزلت طبیعتاً متغییر ها و مولفه های متعددی مطرحه اما به نظر از مهم ترین کنش های ابومهدی که او را به این مقام و شأن و منزلت رساند بصیرت فاقه ی او بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ است.
🔹 با از اشغال عراق توسط غربی ها و صلیبی ها در سال ۱۳۸۲(۲۰۰۳) سیستم و حکومت بعث که بیست و چهار سال به معنای واقعی کلمه "الحکم بالرعب" (بر وزن تاکتیک النصر بالرعب داعش) حکومت داری کرده بود و رادیکال ترین برخورد ها را با نیروهای حزب الدعوه و انقلابیون شیعی انجام داده بود ، به یک باره با هجوم ارتش امریکا در بیست و یک روز فروپاشید.
این امر یک "شُک بزرگ" برای عراقی ها بود
🔹 در همان سال سپاه بدر و رهبرش شهید محدباقر حکیم بعد از تبعیدی چند ده ساله به عراق بازگشتند.
بعد از چند هفته از بازگشت شهید حکیم(قدس) به عراق ایشون بر اثر عملیات تروریستی در کنار حرم امیر المومنین در نجف به شهادت رسید و نیرو های بدر با ترور شهید حکیم رهبر فرهمند و کاریزماتیکشون که مقبولیت بالایی در عراق داشت را از دست دادند و دچار "شوک مضاعف" شدند.
🔹 بعد از شهادت شهید حکیم ، متولی سپاه بدر و مجلس اعلای اسلامی (شاخه سیاسی) برادر شهید ، عبدالعزیز حکیم شد که به فرهمندی شهید و دارای قدرت مدیریت او نبود. سپاه بدر با تصمیمات عبدالعزیز دچار چرخ استراتژیک شد و عبدالعزیز در اقدامی عجیب دست به غیر مسلح سازی و انحلال سپاه بدر (ddr) زد.
🔹 با وخامت اوضاعی امنیتی به خصوص در شهرهای زیارتی مثل کربلا ، عبدالعزیز مجبور به عقب نشینی از تصمیمش شد و سپاه بدر به عنوان نیرویی انتظامی _پلیسی که لشکرهای عتبات را نیز آموزش میداد دوباره سازماندهی شد.
🔹 انقلابیون که به آرزوی بیرون راندن امریکا از عراق مثل لبنان برگشته بودند تبدیل به یک نیرو انتظامی بدون رهبر کاریزماتیک و یک حزب سیاسی در پارلمان عراق شده بودند. در همین حین ابومهدی مثل رفقایش دسته بسته و مبهوت نماند و از سپاه بدر جدا و حزب الله عراق را تأسیس کرد.
🔹 حزب الله عراق عملیات های گسترده ای ضد نیرو های اشغالگر به خصوص در شهر العماره صورت داد که حزب الله عراق را در زمره ی موفق ترین گروه های چریکی عراق قرار داد و این امر باعث شد از همان موقع ابومهدی تحت نظر امریکایی ها و در لیست های تحریم و ترور قرار بگیرد.
🔹 به نظر تصمیم گیری ابومهدی در تأسیس حزب الله عراق در آن شرایط که انقلابیوم بدر مبهوت و گُنگ بودند بصیرتی که در این باره به خرج داد قسمتِ بزرگی از ابومهدی را ساخت که امروز حقاً به ابا الحشد(پدر حشد) خطاب میشود.
📸 b2n.ir/029215
@forattanile
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رونمایی از کتاب از چیزی نمیترسیدم
🔹 ساعت ۱۰ صبح یکشنبه؛ رونمایی از کتاب زندگینامه خودنوشت حاج قاسم سلیمانی مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب
🔸 این کتاب که مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب شده است نخستین اثر چاپ شده توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» محسوب میشود و شامل دست نوشتههای شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانهی مبارزات انقلابی در سال ۵۷ است.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 مدیریت فرهنگی در عصر پساانسانگرایی و بیودیجیتال
✍ محمد بحرینی
🔹 پست اومانیسم، انقلاب بیوتکنولوژی، انسان بیو دیجیتال و سایبورگ مفاهیمی هستند که درباره آینده انسان به کار میروند. در عصر ما دیگر انسان فقط با داشتههای بیولوژیک خود تنها نیست. بلکه انواع و اقسام ابزارهای تکنولوژیکی که هر روز در حال گسترش هستند، در پی کمک به او و ارتقای توانمندیهای او هستند. این وضعیت موجب شده که طبیعت انسان با ابزارهای تکنولوژیکی در همه تنیده شوند و شرایط جدیدی را پدید آورند. شرایطی که روزبهروز تشدید نیز خواهد شد.
🔹 در هم تنیدگی عرصه زیستی و عرصه دیجیتال، دو امتیاز را با خود به همراه دارد: یکی توانمندتر شدن نسلهای جدید انسانی با کمک تکنولوژی و دیگری گسترش ارتباطات. اما ویژگی دیگری نیز وجود دارد که این ویژگی برای دنیای سرمایهداری بسیار حائز اهمیت است و آن عبارت است از: کنترل شدیدتر انسانها.
🔹 فرانسیس فوکویاما در کتاب «آینده فرا انسانی ما: پیامدهای انقلاب بیوتکنولوژی» بر این باور است که در آستانه ورود به آیندهای فرا انسانی هستیم که در آن فناوری به ما قدرتی میبخشد که با آن گوهر تغییرناپذیر انسانی را بهتدریج تغییر دهیم. او همچنین در این کتاب سناریوهایی که ممکن است طی نسلهای آینده رخ دهد را بررسی میکند. توانمندتر شدن نسلهای جدید انسانی از طرفی موجب شده عرصه تعلیم و تربیت عمومی فربهتر و قدرتمندتر از دوران گذشته شود و حتی در مواردی بهتر و مؤثرتر از عرصه تعلیم و تربیت رسمی عمل کند.
🔹 نهادها و ساختارهای فرهنگی رسمی در مسیر کلیشه و در حال تکرار خود و روزبهروز در حال مصنوعیتر شدن هستند. در سوی دیگر کنش گران و بازیگران عرصه فرهنگ به صورت انفجاری در حال تزایدند. نکته مهم اینجاست که در این شرایط کنش گری مردم نقش ویژهای پیدا کرده و گاهی حتی مهمتر و اثرگذارتر از کنش مدیران فرهنگی و نهادهای فرهنگی است که امکانات بسیاری نیز دارند. از طرفی گسترش ارتباطات و وسایل ارتباطی تا حد زیادی مفهوم مرز جغرافیایی را به چالش کشیده است و مانند گذشته در درون یک مرز جغرافیایی مشخص نمیتوان اهداف فرهنگی را دنبال نمود.
🔹 موضوع حائز اهمیت و پرسش اصلی برای این شرایط جدید این است که آیا مفهوم فرهنگ و مدیریت فرهنگی در حال تغییر است؟ برای پذیرش و تعامل با این شرایط جدید بهترین نوع عملکرد چیست؟ در گذشته که تنها با یک قلمرو جغرافیایی مشخص روبهرو بودیم درک صحیحی از فرهنگ و مدیریت فرهنگی نداشتیم و در این عرصه موفق نبودیم، حال که در دوران جدید مرزهای سایبری نیز ایجاد و با قلمرو جغرافیایی ممزوج شدهاند، آیا به مانند گذشته میخواهیم با عدم درک صحیح از شرایط اقدام نماییم یا بهتر است در این دوره از ابتدا مختصات میدان پیش رویمان را دقیق بشناسیم؟
متن کامل در:
iqna.ir/00GWYc
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students