eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.9هزار دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
9.6هزار ویدیو
209 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 مهدور الدم، مهدور الحیثیت! ✍ محمد ایمانی 🔹 افراطیون مدعی اصلاحات، معدن تناقضند: در ماجرای قتل عمد میترا استاد به دست همسرش نجفی (با شلیک پنج گلوله)، جانب قاتل را گرفتند و انواع تهمت های ناشایست را نثار زن جوان کردند؛ 🔹 حتی پا را فراتر گذاشته و راسا حکم به مهدور الدم بودن مقتول دادند! و نوشتند "کُشت که کشت، میترا استاد حقش بود"! یا "کشت که کشت، دیه اش را می دهد"! 🔹 همین ها اما در ماجرای فوت مهسا امینی، علیه پلیس عقده گشایی علیه کردند و حال آن که شلیک و ضرب و جرحی در کار نبوده؛ و ضمنا در همان صحنه مراجعه به پلیس، حدود بیست خانم دیگر حضور دارند. 🔹 هنگام وقوع حادثه منجر به فوت، این مراجع قانونی ذی صلاح هستند که علت ماجرا را بر اساس اسناد و مدارک، بررسی و سپس قضاوت می کنند. 🔹 اما مدعیان اصلاحات، در دو ماجرا، در یکی پیشاپیش، به قربانی تهمت زشتی زدند؛ چون قاتل هم قبیله ای بود؛ و در دیگری پیشاپیش و بدون اطلاع از جزئیات، علیه نیروی انتظامی عقده گشایی کردند؛ چون این نیرو مانع بسیاری از یاغیگری ها و قانون شکنی های شان بوده است. 🔹 از نگاه اینان، هر کس مقابل شان باشد، مهدور الدَّم، یا دست کم، "مهدور الحیثیت" است!
🔹 دغلبازی با مخاطب یعنی این که جنایت محرز هم قبیله ای سیاسی در حق همسر جوانش را توجیه کنی و حتی قربانی را مهدور الدم وانمود کنی؛ اما برای فوت یک زن جوان هنگام مراجعه به پلیس (در کنار چند زن دیگر)، یقه بدرانی! چرا این قدر دوگانه و متناقض؟! 🔹 دغلبازی با مخاطب یعنی این که مرگ یک زن هنگام احضار به پلیس در کنار چند زن دیگر را مظلومیت بنامی و اصلا منتظر تحقیقات مراجع ذی صلاح قانونی نمانی؛ اما به هنگام ارتکاب قتل عمد توسط هم قبیله ای خود و با وجود اعتراف قاتل، ابهام بتراشی و دنبال عفو و تبرئه او باشی! @IMANImohamad51 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 واکنش منصفانه یا دغلبازی سیاسی؟ - ۱ ✍ محمد ایمانی ۱) شرع و قانون می گوید که نمی توان حتی به یک جنایتکار، سیلی اضافه زد، ولو محکوم به اعدام باشد. به طریق اولی، متهمی که به مراجع قانونیاحضار می شود، از هر نوع تعرض مصون است. جان و آبروی افراد -ولو متهم- محترم است و اگر ضابط قانونی در این باره مرتکب تخلف شود، مستوجب بازخواست است. ۲) این قاعده و حکم کلی است؛ اما این که در یک مصداق خاص، واقعیت چیست و تخلفی انجام گرفته یا نه، در صلاحیت مراجع قانونی و دستگاه قضایی است. ۳) در هر رویداد، دو گونه می شود قضاوت کرد. با داشتن صلاحیت و اطلاع کامل از جزئیات حادثه، یا بدون صلاحیت و اطلاع کافی. هر قدر که داوری نوع اول، ستودنی است، قضاوت نوع دوم، مذموم است. ۴) رویداد های تاثر برانگیز، با چند نوع واکنش مواجه می شود. "واکنش بی غرض، از سر اطلاع، و به اندازه"؛ واکنش بی غرض، اما فاقد اطلاع کافی و دچار زیاده روی یا تفریط"؛ و "واکنش مغرضانه و آلوده به افراط و تفریط". ۵) آنچه موجب قوام و استحکام جامعه بر مدار انصاف و عقلانیت می شود، واکنش از نوع اول است. واکنش از نوع سوم که معمولا واکنش نوع دوم را تدارک می کند و به خدمت در می آورد، جامعه را به هیجانی کور و آسیب آفرین سوق می دهد. ۶) فوت خانم مهسا امینی، قطعا اسباب تاثر است و مراجع قضایی باید ماجرا به طور دقیق بررسی کنند. نیروی انتظامی می گوید هیچ گونه برخورد فیزیکی انجام نشده و فیلم دوربین‌ها در دقایق قبل از زمین خوردن او نیز، سلامت وی را تایید می کند. ۷) بر اساس اطلاعیه پلیس، این خانم به همراه تعدادی دیگر، به دلیل پوشش نامناسب و به منظور اخذ تعهد و توجیه، به یکی از مقرهای پلیس هدایت می شود و او در جمع سایر مراجعه کنندگان در سالن اجتماعات، به طور ناگهانی بیهوش شده و بر زمین می افتد. ۸) این ارجاع به پلیس، بر اساس قانون انجام شده است. هیچ قانونی در هیچ جای دنیا نیست که در کنار موافق، مخالف و منتقد نداشته باشد. اما معیار نظم اجتماعی، قانون است. و گرنه به عنوان مثال، رانندگان یا مالیات دهندگان فراوانی را می توان سراغ گرفت که اصل پرداخت مالیات یا محدودیت های رانندگی را بر نمی تابند. ۹) در سالنی که خانم امینی حضور یافته، حدود بیست نفر دیگر هم به علت مشابه حضور دارند. بنابراین نفس احضار و حضور در آن سالن، نمی تواند موجب بازخواست پلیس شود؛ مگر این که در بررسی قضایی، قصور و تقصیر یا تخلفی احراز شود. ۱٠) این، سوای بحثی است که درباره خود قانون، یا چند و چون اجرای آن و نحوه برخورد با متخلفان یا توجیه آن، می شود کرد. هر قانونی را پس از اجرا می توان ارزیابی کرد، قوت و ضعف آن را باز شناخت و ارتقا داد. این رویکرد اصلاحی، با رفتار هرج و مرج طلبانه و براندازانه ای که ضرورت ها و الزامات اصل قانون را انکار می کند، متفاوت است. ⬅️ ادامه در پست بعدی... اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 واکنش منصفانه یا دغلبازی سیاسی؟ - ۲ ✍ محمد ایمانی ۱۱) برای قضاوت دقیق و درست درباره ماجرای فوت مرحومه امینی، باید انصاف و اطلاع را با هم داشت. صرف تاثر از یک ماجرا، برای قضاوت و داوری کفایت نمی کند. تاثر از حوادث ناگوار، واکنش طبیعی است. ۱۲) در عین حال باید میان تاثر مردم عادی، با دغلبازان سیاسی و رسانه ای فاصله گذاشت. برای مثال، مقامات بدنام آمریکایی در حالی به بهانه این حادثه، نگران حقوق بشر در ایران شدند، که جنایات آشکار پلیس آمریکا در کف خیابان علیه شهروندان، اتفاقی روزمره و عادی است. به گزارش روزنامه مورنینگ استار، "ماموران پلیس آمریکا، ظرف یک سال پس از قتل جورج فلوید سیاه‌پوست، ۱۰۶۸ نفر را به قتل رسانده اند". پایگاه خبری "ایندیپندنت" هم گزارش داده؛ "در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، سالانه تقریبا ۱۰۰۰ نفر جان خود را بر اثر شلیگ گلوله و ضرب و شتم پلیس آمریکا از دست داده اند". نشریه آمریکایی نیویورک تایمز هم ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ نوشت: "از زمان آغاز دادگاه پلیس قاتل جورج فلوید، بطور میانگین بیش از سه نفر در هر روز، به دست پلیس آمریکا به قتل رسیدند. از سال ۲۰۱۳میلادی سالانه یکهزار و ۱۰۰ شهروند در خشونت های پلیس به قتل می رسند". نشریه آمریکایی واشنگتن پست هم در گزارشی عنوان کرد: "ماموران پلیس در سال گذشته، ۹۸۵ شهروند آمریکایی را کشته اند که درهیچ یک، نیروهای پلیس مجرم شناخته نشدند. پلیس آمریکا به قتل می رساند اما محکوم نمی شود". پلیس آمریکا ظرف هفت ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی، بیش از ۷۰۰ نفر را کشته است. ۱۳) دغلبازی مشابهی از سوی طیف غربگرا انجام شده است. این طیف در حالی بلافاصله پس از انتشار خبر فوت مهسا امینی، حکم صادر کرده و علیه نیروی انتظامی عقده گشایی کردند که در موضوع قتل عمد خانم میترا استاد توسط همسرش محمد علی نجفی (با شلیک پنج گلوله)، بلافاصله از قاتلِ معترف به قتل دفاع کرده و تهمت های زشتی را متوجه مقتول کردند. آنها با وقاحت، زن قربانی را مهدور الدم خواندند! ۱۴) پاسخ پلیس به دغلبازانِ حامی قانون شکنی، چیزی جز اقتدار نمی تواند باشد و همین اقتدار بازدارنده هم هست که طراحان نا امنی را عصبانی می کند. اما در نسبت با افکار عمومی و قاطبه مردم، موضع نیروی انتظامی جز خدمتگزاری و فروتنی و مراعات نمی تواند باشد. به تعبیر رهبر انقلاب: "نیروی انتظامی برای موفقیت در انجام وظیفه‌ خطیر خود باید به صورت توأمان، مظهرِ «اقتدار و مهربانی» باشد. نیروی انتظامی، هم مظهر اقتدار نظام و نظمی است که می خواهد امنیت کشور را تأمین کند و از آن پاسداری کند، هم مظهر مهربانی و دلسوزی و روحیه‌ رأفت و رحمت نظام نسبت به آحاد مردم است. این دو تا در کنار هم و توأم با یکدیگر باید مورد توجه قرار بگیرد". ۱۵) فرهنگ سازی، پیش نیاز اجرای هر قانون است. اقناع عمومی موجب تعمیق اجرای قانون و کاهش تخلف از آن می شود. اما اقناع و اقتدار، دو الزام اجرای قانون هستند که نباید یکی را فدای دیگری کرد. نه اعمال قدرت و الزام و اجبار، جای اقناع را پر می کند؛ و نه اقناع و فرهنگ سازی می تواند جایگزین اعمال قدرت قانونی شود. در اینجا مسئولیت پلیس، اعمال قانون و جلوگیری از نقض آن است. در عین حال، اعمال قانون را می توان و باید، هر چه حکیمانه تر و موثر تر و مفید تر انجام داد. @IMANImohamad51 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 طی کمتر از چهار روز، اینستاگرام BBC فارسی بیش از هفتاد پست خود را به موضوع اختصاص داده است! واقعا این همه دلسوزی انگلیسی را برای این هموطن مرحوم و عزیز کرد چگونه میتوان جبران کرد؟! ✍ مهدی فضائلی اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 مرحومه و هر دو کُرد هستند 🔹 اولی برای حفظ عفت و پاکدامنی خود، قربانی یک هوسران شد ودومی برای تشویق ب حفظ عفاف،دعوت به یک جلسه توجیهی 🔹 اما مدعیان دفاع ازحقوق زنان،مرحومه رسولی را فراموش کردند واز فوت مرحومه امینی بدنبال ساخت نردبانی برای مقاصد خودهستند ✍ آسـید سـجاد اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در سامرا 🤲 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔰 سازمان رزم تک‌تیراندازی در سپاه گسترش می‌یابد 🏹 💬 سردار «مرتضی میریان»: 🔹 در سپاه پاسداران یک نگاه ویژه به موضوع تک تیراندازی وجود دارد و برای همین، امروز مراکز متعددی در سطح سپاه برای ایجاد زیرساخت‌های تیراندازی و تک تیراندازی آماده شده است. 🔹 وقتی دشمن را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که یک سری تسلیحات و تاکتیک‌های می‌تواند برای همه کاربرد داشته باشد و تک‌تیراندازی یکی از تخصص‌هایی است که می‌تواند علیه همه دشمنان بکارگیری شود. 🔹 سازمان رزم و تجهیزات در حوزه تک تیراندازی در حال گسترش است که می‌تواند یکی از تکیه‌گاه‌های اصلی رزم ما در آینده باشد. متن کامل گفتگو: tn.ai/2769319 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
💠 اربعین، طلیعه تمدن اسلامی در قرن مستضعفین 📎 قسمت دهم و پایانی: نظام اربعین، شبکه ای از معانی دینی(۳)ِ؛ زائر صبّار و تواصی به صبر 🏷 📸 b2n.ir/g72063 🔰 گزاره بعدی که مکمل هوش انفاق خدام و تالیف قلوب ولایت عمل می‌کند و سیستم اربعین را می‌سازد، گزاره صبر و تواصی به صبر است. طبیعتا اگر نبود زائر صبور و صبّار، زیارت امام حسین(ع) در جریان اربعین هیچ‌گاه عمومی نمی‌شد و زائرین اربعین تنها تعداد کمِ علما باقی می‌ماندند که خاص و محدود زیارت می‌کردند. 🔸 اما منظور از صبر چیست؟ آیا صبر حسنه‌ای و صفتی مثبت در کنار صفات دیگر است؟ صبر، کلمه‌ای برگرفته از اسم یک گیاه، گیاهی که در بیابان تاب می‌آورد و زنده می‌ماند و ثمر هم می‌دهد، است. «صبّار» که صیغه مبالغه‌ی «صبر کردن» است، اسم گیاه کاکتوس در عربی است. امام صادق(ع) در روایتی درباره صبر می‌فرمایند: «اَلصَّبْرُ مِنَ اَلْإِيمَانِ بِمَنْزِلَةِ اَلرَّأْسِ مِنَ اَلْجَسَدِ فَإِذَا ذَهَبَ اَلرَّأْسُ ذَهَبَ اَلْجَسَدُ كَذَلِكَ إِذَا ذَهَبَ اَلصَّبْرُ ذَهَبَ اَلْإِيمَانُ.» این صبر که سَرِ ایمان است، در قرآن در سوره والعصر در کنار ایمان، عمل صالح و حق آمده و انسانی را مستحق خسارت دیده که صبر و حق را تواصی نکنند و ایمان و عمل صالح نداشته باشند. تواصی از باب تفاعل است و این باب در عربی برای نشان‌دادن امری بین دو نفر استفاده می‌شود. 🔹 پس اهمیت تواصی به صبر بالاتر از باقی صفات حسنه هم‌جوار و هم‌طراز با کل ایمان و کل عمل صالح است، چرا؟ چون صبر همان حیات، زنده‌بودن و زنده‌ماندن است. امام خمینی(ره) میفرمایند: «دارِ طبیعت، صورت جهنم است؛ چنانچه جهنم باطن دارِ طبیعت‌‎ ‌‏است.» پس زنده‌ماندن در این طبیعت که همان جهنم است، کار ساده‌ای نیست؛ مثل زنده‌ماندن کاکتوس با آبی کم در بیابان لم‌یزرع و بی‌آب و علف. امام علی(ع) درمورد نسبت حیات و صبر به اشعث‌ابن‌قیس میفرمایند: «إِنْ صَبَرْتَ صَبْرَ الْأَكَارِمِ وَ إِلَّا سَلَوْتَ سُلُوَّ الْبَهَائِمِ.» ◀️ «اگر که انسان صبر کند مثل کریمان زندگی کرده و الا جز صفات حیوانی(بهائم) در او نیست»؛ پس صبر ممیزه و فیلتر بین مراتب حیات است، حیات نباتی و بعد از آن حیوانی از حیات کریمانه انسان با صفت صبر جدا می‌شود. ▫️حال معنی و چرایی تواصی‌کردن، به‌هم‌پیوستگی، کمک دیگران و اعانت برادران در صبر را می‌فهمیم و هم‌شأن و هم‌طراز بودنش با تواصی به حق و کل ایمان و عمل صالح متوجه می‌شویم؛ زائران اربعین با جهنم درگیر شدند و از آن عبور کردند که به اربعین رسیدند. طبیعت یا همان جهنم، زائران را به حیاتی بهیمی دعوت می‌کرد اما زائران مشقت‌هارا به جان خریدند و کریمانه سختی کشیدند. و نه تنها خود صبر کردند بلکه به یکدیگر توصیه و کمک کردند. 🔺 فلذا زائر متواصی به صبر حیاتش حیات کریمانه و اعلا از حیوانات است که لائق تألیف قلوب و انفاق موکب‌های منفق شده است. ان‌شاءالله که روزبه‌روز ظرفیت‌های تمدن‌ساز شعائر و مفاهیم اسلامی مثل اربعین و صبر و انفاق برای ما روشن‌تر، واضح‌تر و عینی‌تر شود. ✍️ امیر ایوب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌐 قرن مستضعفین 💠 یوتیوب | آپارات | اینستاگرام | توییتر | تلگرام
🔰 بچّه‌های مؤمن تواصی به حق و صبر کنند 💡 💬 رهبر انقلاب: 🔹 بچّه‌های مؤمن، مسلمان، علاقه‌مند، هیئتی و به معنای واقعی کلمه قرآنی و اسلامی سعی کنند در محیط دانشگاه، در محیط‌های گوناگون تأثیر بگذارند، محیط را به همان رنگی که خودشان به آن معتقد هستند منوّر کنند و ملوّن کنند. و این تواصی بر شما لازم است، برای ما لازم است. امروز، هم به تواصی کنید، هم به . نگذارید محیط، محیط خسته‌ای بشود، محیط ازکارافتاده‌ای بشود. 🏷 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌اکنون خلیل‌شهر شادی مردم پس از مدال🏅 طلای 🇮🇷سید مجتبی بهشهری🇮🇷 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1 instagram.com/Haazer_javab1
🔰 پست یکی از بانوان عرب زبان 🔻 ازآثار سرود و پوشش دختر دوازده ساله ✍ زینب الزایر: 🔹 حقيقتو ميگم من وقتی دیدمش از خودم خجالت کشیدم که به سن سی سالگی رسیدم اما حواسم اینقدر به مچ دستم نبوده که به نامحرما گاهی آشکار میشه، به همین‌ خاطر تصمیم گرفتم حجابمو درست كنم كه خدا منو از آتش دور كنه. اين یک عبرتی برا خودم قبل از گفتن به دیگران بود... اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students