🔺اعلام شکست زودهنگام جوانان اصلاحطلب و نزدیک به دولت در کنار حضور جوانان انقلابی و خوشنام در انتخابات، نوید مجلسی متفاوت و انقلابی را میدهد؟ قطعا چنین مجلس مطلوب روزهای پایانی دولت رو به زوال روحانی نخواهد بود.
🔸لیست نهایی انقلابیها باید بتواند بدنه جوان انقلابی را پای کار بیاورد.
✍️ علی نادری - فعال رسانهای
کانال رسمی اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷همایش تخصصی نهضت ربا🇮🇷🇮🇷🇮🇷
📩 از همه اعضاء استانی نهضت، جهت حضور دعوت به عمل میآید.
🎖مهمان ویژه: استاد حسن عباسی
📝 ثبتنام از طریق @Reba_info یا شماره تماس
02177417641
🔓ظرفیت ثبتنام محدود است.
امکان اسکان و خوراک مهیا است.
_____
✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا
📡 @reba_ir
بریتانیا پای صندوق رای است.
🔸یکسو دلقکی ملیگرا ایستاده. پوپولیستی حامی منافع بانکها و سرمایه داران و اشراف. اشرافی که خود از آنها برآمده. با ذهنی استعماری که قهرمانش چرچیل است و بیرودروایسی برای روزهای امپراطوری که انگلیس جهان را غارت میکرد ابراز دلتنگی میکند. ترامپی انگلیسی که هر روز با یک سوتی جدید رسانهها را سرگرم میکند.
🔹در سوی دیگر عدالتخواهی با چهل سال سابقه روشن مبارزه علیه تبعیض در داخل و مبارزه علیه سلطه و امپریالیسم. با سابقه دفاع از جنبش ضد اپارتاید در افریقای جنوبی. دفاع از حقوق فلسطینیها. مقابله با حمله به عراق و افغانستان، مقابله با تحریم علیه ایران. مقابله با مسلمان ستیزی در انگلیس. مقابله با پولی شدن دانشگاهها. مقابله با حقوق نابرابر زنان در انگلیس.
🔸 جرمی کوربینی که در چهار سال گذشته به بازی رسانه تن نداد و گفت میخواهد سیاستها، ارزشها و اصولش مرکز توجه باشد نه شخص خودش. و در این انتخابات هم به جای رفتن به حاشیهها تمرکزش را گذاشت روی بهبود معیشت طبقات متوسط و محرومان و مبارزه با نئولیبرالی شدن سیستم آموزشی و سیستم خدمات درمانی.
حالا در این انگلیس که آزادی بیان و آزادی تجمع هم مطلق وجود دارد و چهارصد سال هم فرهنگ دموکراسی دارند و سیصد سال از اولین انتخاباتشان میگذرد حدس میزنید همان فقرا و طبقات متوسط به چه کسی رای میدهند؟
🔹نظر سنجیها میگوید محافظه کاران به رهبری بوریس جانسون صاحب اکثریت میشوند. شکست کوربین دلایل متعدد دارد. مهمترینش اینکه کوربین برغم بسیج صدها هزار جوان در قالب جنبش اجتماعی مومنتوم، نتوانست از سد سانسور امپراطوریهای رسانهای سرمایهداران بگذرد. کوربین به رسانههایی باخت که دفاع او از مظلومان فلسطین را یهودستیزی تصویر کردند و به خورد افکار عمومی انگلیس دادند و سه سال تمام او را با اتهام دروغین یهودستیزی فلج کردند. اتهامی که بهانهشان بود برای حذف کسی که به سیستم قدرت متعلق نبود و میتوانست منافع طبقات حاکم را به صورت جدی به خطر بیاندازد.
🔸بسیاری که خود را انقلابی مینامند در این چند سال به من حمله کردهاند و گفتهاند چون در لندن حکومت انگلیس را نقد میکنم و دستگیر نمیشوم پس نفوذی انگلیس هستم. این توهم بیمارگونه محصول رواج سخیفترین شکل غربستیزی در ایران امروز است. محصول سالها دروغگویی درباره غرب توسط رسانههای به ظاهر انقلابی.
خیر! من میتوانم همین الان جلوی کاخ ملکه بروم و با بدترین فحشها شخص ملکه را خطابش کنم و اتفاقی هم نیفتد و پلیس هم از کنار من بگذرد. میتوانم جلوی پارلمان هم بروم و به نخست وزیر فحش بدهم یا پلاکاردی بگیرم و هولوکاست را زیر سوال ببرم.
🔹هرکس صورت و فرم ازادی بیان را در غرب با جایی مثل ایران مقایسه کند و بگوید هر دو کشور یکسان از عدم ازادی بیان رنج میبرند یا نادان است یا دروغگو. در انگلیس قاضی مقیسه و قاضی صلواتی وجود ندارد، روزنامهای بسته نمیشود و آزادی حقوقی و شکلی وجود دارد. در ایران نه. مساله اما چیز دیگری است.
🔸مساله اینست که در غرب آزادی بیان شما به هیچ نمیارزد. به هیچ. میتوانید جلوی پارلمان و کاخ ملکه و کاخ سفید آنقدر داد بزنید تا گلویتان خسته و زیر پایتان علف سبز شود. نه شما نه فریادتان به هیچ نمیارزید.
🔹 در غرب برای شنیده شدن فریادتان نیازمند بلندگوها و رسانههایی هستید که هزینه اولیه هرکدام چند میلیارد دلار است. باید به بلندگوی یکی از جناحهای سرمایه وصل باشید. به بیبیسی به سیانان به فاکس. در غرب تودهها، مستضعفان و بیقدرتان بواسطه خود رسانهها سرکوب میشوند نه دادگاه انقلاب و امنیتیها. همهمه و نویز تولید شده توسط رسانه اغنیا مانع اصلی شنیدن فریاد مردم است.
🔸در غرب آزادی بیان بزرگترین دشمن آزادی بیان است
کانال علی علیزاده در تلگرام و بله @jedaal
https://www.instagram.com/p/B5-kHCaB0yP/
در بین خیلی از کسانی که برای انتخابات مجلس از تهران ثبت نام کردند آمدن این دو نفر مرا به وجد آورد.
در ۱۳ سالی که از آشنایی ام با صادق شهبازی میگذرد لحظه ای نسبت به اعتقاد عمیقش به انقلاب تردید نکرده ام و او را مصداق کسی میدانم که زندگی اش را وقف این مسیر کرده، اهل بده بستان و معامله پشت پرده نیست، صریح است و با مطالعه و با انگیزه. در دانشگاه تهران جامعه شناسی خوانده و فوق لیسانس همین رشته را هم از پژوهشکده امام خمینی (ره) اخذ کرده و مدتی هم دبیر جنبش عدالتخواه بود.
علی جعفری هم که حدود ۵ سال است با هم زندگی کرده ایم را مثل کف دست میشناسم. عمیقا انقلابی است و عدالتخواه. ذره ای اهل کاسبی و معامله نیست، به شدت صادق و نسبت به سن خود فهم عمیقی از عرصه سیاسی دارد و صادقانه پا به این عرصه گذاشته است. فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی دارد و فوق لیسانس دومش را هم دارد از دانشگاه تهران میگیرد. مدتی هم دبیر جنبش عدالتخواه بود.
نمیدانم لیستهای انتخاباتی در نهایت چطور بسته میشوند اما این دو بزرگوار در هر لیستی باشند یا نباشند جزو گزینه هایی هستند که با اطمینان خاطر بهشان رای خواهم داد.
@Sabetitelegram ✅
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ پیرمرد ده ونکی که سال گذشته در دیدار استاد حسن عباسی از دهونک با او درددل میکرد، از دنیا رفت.
🔸او کارگری بود که در ماجراهای چند سال اخیر از بیم آوارگی بر اثر فشار روانی سکته کرده و دستش نیمه فلج شده بود. در این قطعه میگوید ما درماندگان و آوارههای زمان شاه بودیم. البته الآنهم کماکان پابرهنهایم.
@ghabl_enghelab
🔸برای پیشبرد پرونده مردم منطقه دهونک که چون کلافی سردرگم، پیچیده شده است، دعا کنیم.
کانال رسمی اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔺شهيد احمد المهنه تصويربردار الحشد الشعبي كه شب ۱۵ آذر در حوادث ميدان التحرير بغداد توسط برخي نفوذیها و افراد ناشناس با ضربات چاقو به شهادت رسيد. این شهید عراقی از رور اول تظاهرات در میدان حضور داشت و در حالی که شبکههای معاند آمریکایی و سعودی و بعثی سعی در به انحراف کشاندن اعتراضات مردمی داشتند، شهید احمد مهنه تلاش میکرد صحنه حقیقی اعتراضات را منعکس کند و با انتشار تصاویرش در حساب خود در فیسبوک و اینستاگرام توانسته بود یک تنه در برابر سانسور حقیقت مطالبات مردمی اقدام کند. گروههای معاند این عمل او را تاب نیاوردند و در نهایت وی را ترور و به شهادت رساندند.
@iraqstudy
📡 @Hasanabbasi_students
🔸 سناریوی حذف حشدالشعبی؛ بخش اول
🔹 چرا حشدالشعبی را میخواهند حذف کنند؟
از ابتدای شکل گیری حشدالشعبی و تا کنون و خصوصا پس از شکست نیروی تروریست داعش، پیوسته تلاشهای پیدا و پنهان زیادی برای انحلال و حذف سازمان حشدالشعبی در عراق شده است. این تلاشها از سوی آمریکا، عربستان، رژیم صهیونسیتی و برخی جریانها و گروههای سیاسی داخل عراق دنبال میشوند که موارد و مصادیق متعدد و متنوعی برای اثبات آن وجود دارد. در این یادداشت به چرایی وجود برخی تلاشها برای حذف حشدالشعبی عراق اشاره میشود.
در این یادداشت بخوانید:
- شکلگیری خارج از فرآیندهای مرسوم
- بدنه اجتماعی فراگیر و گسترده
- زیربنای اعتقادی و وحدت آفرین
- عامل اعتماد به نفس جامعه عراق
- پیوستگی به اعتبار و جایگاه مرجعیت
- رقابت امنیتی و نظامی با آمریکا
- داشتن توان سازندگی و بازسازی زیرساختها
- ظرفیت جذب و تکیه بر جوانان
یادداشت جناب ازرقی
مطالعه یادداشت کامل: https://iswnews.com/24503
19.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| روایتی از کشتار شیعیان نیجریه و انقلاب شیعیان به رهبری شیخ ابراهیم زکزاکی
🗓 ۲۲آذرماه، سالروز کشتار شیعیان زاریا در نیجریه و اسارت شیخ ابراهیم زکزاکی است.
🔸شیخ ابراهیم زکزاکی -رهبر شیعیان نیجریه- در جریان حملهٔ ارتش نیجریه به خانهاش در ۲۲ آذر ۱۳۹۴، به شدت زخمی و زندانی شد و تاکنون نیز آزاد نشده است.
🔺دریافت نسخه باکیفیت و یا حجم کمتر
📹 aparat.com/v/IFu5v
کانال رسمی اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✍ خواندن کتاب ‹ریاضیات زیبا›(۱) برای:
▫️پژوهشگران اقتصاد،
▫️دوستانی که روی شبکهها و ارتباطات، از حیث فلسفی و نظری کار میکنند،
▫️و دوستانی که به جامعهشناسی از حیث فهم کنش انسانها علاقهمندند،
👈قطعی، لازم و ضروریست. و از همه مهمتر:
🔸 بر دغدغهمندان اثبات منطقی #علم_دینی، واجب بوده؛
🔸 و برای آنها که مایلاند فرایند رساندن ‹ایده› به ‹دکترین› را عینیتر لمس کنند بهشدت مفید است.
📚 نام کتاب: ریاضیات زیبا ـ جان نش، نظریهی بازیها و جستوجوی رمز طبیعت.
▫️نوشته: تام زیگفرید
▫️مترجم: مهدی صادقی- تهران، نشر نی، چاپ چهارم: ۱۳۹۴
@Filsufak
✳️✳️عالم شگفتانگیز 1✳️✳️
✳️ما در جهانی عجیب و با ‹فیزیک›ی شگفتآور زندگی میکنیم؛ جهانی که نهتنها میتواند ‹حدسها و ذهنیات فیزیکال›مان بلکه حتی ‹گرایشها و باروهای ایمانی›مان را هم در خود هضم کرده و پوشش علمی دهد!
⏸حرف عجیبی است! مگر میشود جهان فیزیکال، بتواند باورها را نیز کاور کند؟ بله؛ و همین نکته، بنیاد ‹امکان تولید علوم متنوع، از #علم_سکولار تا #علم_دینی› است.
◀️با یک مثال دقیق، بحث را پیش خواهم برد:
❇️لطفاً لحظاتی به این پرسشها فکر کنید: زمان چیست؟ آیا زمان، امری است مستقل از حرکت؟ آیا زمان، امری است مستقل از ذهن؟
⏹تأمل فرمایید...
⏭ارسطو به ما یاد داد که زمان، اولاً تابعی است از حرکت، و اگر حرکتی وجود نداشته باشد، زمان موضوعیت ندارد؛ و ثانیا زمان هرگز امری جدای از انسان یا به اصطلاح او، ‹نفس شمارنده› نیست: زمان، شمارش آنات حرکت است توسط نفس؛ و ما برای حفظ شمارش زمان، آن را به آنات یک حرکت چرخشی و بزرگ، یعنی حرکت زمین، وصل کردهایم. اکنون سؤال دوم مطرح میشود: علم طبیعی چیست؟ آیا امری است مجزای از جهان؟ آیا امری است مجزای از نفس انسان؟
⏯بگذارید اینبار نیز رجوعی کنم به یونان: پرداخت متفکران یونان به مسألهی جهان، با دو اصطلاح صورت میگرفت: کاسموگونیا و کاسمولوگیا.
⬅️کاسموگونیا، ترکیبی بود از کاسموس (جهان) و گِنِسیس (پیدایش). ‹جهانپیدایی› اما امری ورای انسان است؛ چه از لحظهی آغاز پیدایش که اصلا انسانی وجود نداشته است تا شاهد چگونگی پیدایش جهان باشد و چه بعد از آن، که اساساً انسان، دسترسی مستقیمی به چگونگی پیدایش جهان نداشته است.
⬅️کاسمولوگیا اما ترکیبی بود از کاسموس (جهان) و لوگیا (شناخت/منطق)؛ از این رو، ‹جهانشناسی› اساساً و ماهیتاً امری است انسانی، که در فرایند آن، تمامی باورها و عقایدی که به آنها ایمان دارد و نظریاتی که آنها را درست میپندارد و بغضها و نفرتهایش از خیلی چیزها، و حبها و عشقهایش به بسیاری امور، همه و همه در شناختش از جهان، تأثیر میگذارند و به ذهن او جهت میدهند تا قوهی تفکر و منطقش، عالم را آنگونه خوانش کند قوهی قلب و تعقلش دوست میدارد! و این، حقیقتی است که در هیچ دانشگاه و حوزهی علمیهای به جوان دانشجوی ما نمیگویند نکند قداست ‹ساینس› نزد او خدشهدار شود!
◀️بر این مقدمات، همانگونه که ارسطو ‹زمان› را محصول عمل ترکیبی و مشارکت ‹نفس› و ‹جهان متحرک› میدانست، ‹کاسمولوژی› نیز علمی است محصول تعامل ‹ذهن› و ‹جهان›؛ بر این اساس، فیزیک مدرن، ماحصل خوانش اذهانی است ملحد، که زیرساختهای اتمی و زیراتمی جهان را اموری صرفاً مادی و مرده تلقی کرده و فرایند ترکیب و پیدایش جهان را نیز بر اساس تصادف، و بدون هیچ طرح پیشینی و هوشمندانهای، توصیف و تبیین کردهاند.
✳️حال سوال اینجاست که اگر پیشفرضهای بنیادین فیزیکدانان را مبتنی بر آموزههای دین اسلام و اخبار رسیده از فرایند خلقت، تغییر داده و عناصر بنیادین عالم (هرچه که هستند) را اموری زنده و صاحب عقل و اراده تلقی کنیم و تلاش نماییم قوانین ارادهی آنها و چگونگی دستورگیری و عوامل مؤثر بر آنها را از طریق پژوهشهای دقیق و تجربی، رصد و تبیین نماییم، آیا علمی که تولید میشود همین علم فیزیک موجود است یا علم #فیزیک_اسلامی؟
ادامه...
@Filsufak
✳️✳️عالم شگفتانگیز 2✳️✳️
❎اما مسأله اینجاست که چگونه ممکن است ‹یک جهان›، دارای ‹چند قانون› باشد؟ در پاسخ، به اعتقاد من، خداوند به طور شگفتانگیزی، قوانین این جهان را به شکل ‹لایههای پیاز› طراحی کرده است؛ و تاریخ علم، عبارت است از داستان سیر انسان از بیرونیترین لایهی پیاز، به سوی انکشاف اعماق و لایههای دورنی آن. اگر شما همانند یونانیان، در باب علت سقوط اشیاء، معتقد باشید که اجسام، دارای ‹حیّز طبیعی› هستند، به قوانینی از فیزیک و مکانیک دست مییابید که میزانی از پیشبینی را نیز به شما اعطاء میکنند. جلوتر که میروید ممکن است از حیز طبیعی دست بردارید و همانند دکارت، معتقد به نیروی فشاردهنده بر اجسام شوید و باز هم به قوانینی پیشگوییکننده برسید. جلوتر که بروید همانند نیوتن، علت سقوط را به نیروی کشندهی موجود در زمین و دیگر کرّات، نسبت میدهید و قوانین جدیدی از این برداشتتان استخراج میکنید. جلوتر که میروید به آینشتاین میرسید که مجدداً به ایدهی دکارتی بازمیگردد و نیرویی بیرونی که محصول انحنای فضاست را عامل چرخش کرّات به دور هم میپندارد و قوانین جدیدی را کشف و ارائه میکند. اما سؤال اینجاست:
⏺آیا برداشت آینشتاین از فیزیک جهان، قطعی است؟ آیا امکان ندارد با تغییر باورمان نسبت به بنیاد عالم، دیدگاهی جدید با قوانینی جدید ارائه کنیم؟ پاسخ به این سوال، برای هر فیلسوف علمی، بیشک مثبت است اما ما مسلمانان، متاسفانه فیلسوف علم مؤمنی که اینگونه بیندیشد و عمرش را بر بررسی مبانی فلسفی عالم حیّ و بنیاد ارادهمند عاقل زندهی عالم بگذارد و امکان فلسفی آن را تبیین نماید، و فیزیکدان مؤمنی که قوانین چنین موجودی را استخراج نماید نداریم!
⏹متاسفانه ما یکهزارم ایمانی که به ‹استیون هاوکینگ ملحد› داریم را به ‹محمد امین مسلمان› نداریم و حرفهای محمد از نظر ما، شعاراتی ماورایی و تخیلی است، نه حقایقی از کاسموگونیا، که میتوان یک کاسمولوگیای قوی و عمیق و دقیق را بر آنها بنیاد گذاشت!
#علم_دینی
@Filsufak