eitaa logo
Hasan
84 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍ ‍ بِسمِ الله الرّحمن الرّحیم تقویم روز سلام صبح همگی بخیر   شمسی:جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳هجری شمسی   میلادی:Friday 25 octiber 2024   قمری:الجمعة ۲۱ ربیع الثانی ۱۴۴۶ هجري قمري جمعه متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكری عليهما السّلام 📿 اذکار روز: 👈 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ(١۰۰۰ مرتبه) 👈یا نور(۲۵۶مرتبه)برای عزیز شدن 🙏بارالها درفرج حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف تعجیل فرما و گره ازمشکلات همه مردم باز کن ✅وقایع روز: 🇮🇷اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی ( رحمه‌الله علیه ) بر علیه پذیرش کاپیتولاسیون (۱۳۴۳ه ش) 🗓روزشمارتاریخ: 💐⏳۱۳ روز تا ولادت باسعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها (۰۵ ه ق) روز پرستار ⬛️⏳۲۱ روز مانده به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها (۱۱ ه ق) به روایتی 💐⏳۲۳ روز مانده به ولادت حضرت امام سجاد علیه السلام به روایتی (۳۸ه ق) 🕋 اوقات شرعی به افق طرقرود 🗓 : جمعه ١۴٠٣/٠٨/٠۴ 🕌 : ۴:۵۴ 🌄 : ۶:١۶ 🕌 : ۱١:۴۷ 🌇 : ١٧:١۸ 🕌 : ١٧:٣۶ 🌃 : ٢٣:٠۶ @hasanalim
🔴در فتنه‌ی بعد از رسول خدا (ص) همراه امیرالمؤمنین (ع) باشید! ♦️رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: سَتَكونُ بَعدی فِتنَةٌ فإذا كانَ ذلكَ فالزِموا علی بن أبی طالِب، فإنَّهُ أوَّلُ مَن يَرانی و اوَّلُ مَن يُصافِحُنی يَومَ القِيامَةِ و هو الصِّدّيقُ الأكبَر و هُوَ الفاروقُ هذه الاُمَّةِ، يفرقُ بَينَ الحَقِّ و الباطِلِ و هو يَعسوبُ المُؤمِنينَ. ♦️ به زودی بعد از من فتنه ای خواهد بود، پس در آن هنگام همراه علی بن ابی طالب (ع) باشید که او اولین کسی است که مرا می بیند و با من در روز قیامت مصافحه می کند، ♦️و اوست صدیق اکبر و فاروق این امت که بین حق و باطل فرق می نهد و اوست بزرگ مؤمنین. 📚 اسدالغابه ۲۸۷/۵، اصابة ١٦٧/٧، استيعاب ٦٥٧/٢، كنزالعمال ۱۵۵/۶ @hasanalim
مسجد صاحب الزمان عج باغستان بالا شهر طرقرود شروع مراسم ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح @hasanalim
﷽‍ امام‌ صادق علیه السلام: در روز جمعه ، هیچ عملی برتر از صلوات بر محمد و خاندان او(علیهم السلام)نیست. 📗الخصال۳۹۴ @hasanalim
﷽‍➫ از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند: ✅ یوم الحسره، کدام روز است که خدا می فرماید: بترسان ایشان را از روز حسرت . 🌸 حضرت جواب دادند: آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خوردند که چرا بیشتر نیکی نکردند. ✅ پرسیدند: آیا کسی هست که در آن روز حسرت نداشته باشد؟ 🌸 حضرت فرمودند: آری، کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا صلوات فرستاده باشد. 📗 ( وسائل الشیعه/ج7 ) @hasanalim
11.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ نباید کسی از شما بترسد 🔸 برگرفته از جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟" 🎤حجه الاسلام حامد کاشانی @hasanalim
✅راه جلب روزی امام باقر علیه السلام فرمود: روزى را از راه ازدواج درخواست كنيد. امام صادق عليه السّلام مى‌فرمايد: هركه از بيم هزينۀ خانواده، ازدواج نكند، در واقع به پروردگار خود بدگمان گشته، چرا كه خداوند سبحان مى‌فرمايد: «اگر فقير باشند، خداوند از فضل خود بى‌نيازشان گرداند. 📚متن و ترجمه کتاب نفیس مکارم الاخلاق جلد 1/ص567 @hasanalim
51.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرکت زیبای امام جمعه جدید شهرستان جویبار @hasanalim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هروقت وضع مالیت بده دو رکعت نماز بخون درست میشه 🎤مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی @hasanalim
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۷ - قسمت اول 💠 دین یعنی عضویت ما در حزب خدا 💠 نگاه سیاسی-اجتماعی، لازمۀ درک حوادث تاریخ و هدف دین 💠 آیا فقط چند نفری که بد بودند، همه چیز را به هم زدند؟! 💠 یک برداشت نادرست در موضوع جانشینی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) 💠 عدم همراهی مردم با شیوۀ مدیریتی پیامبر(ص) استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(سلام الله) دین یعنی عضویت ما در حزب خدا حدود نیمی از محتوای قرآن تاریخ ملت‌ها و اقوام گذشته است یا خطابات قرآنی است که مخاطبش امت اسلامی است. در طول تاریخ کاری کردند که تصور رایج از دین همان اعتقاد به خدا، نبوت و ...، رعایت احکام شرعی و پایبندی به موازین اخلاق است که جنبۀ فردی دارد، درحالی‌که این تصور کاملاً غلط است. دین یعنی ما عضو حزب خدا، گروه خدا و یاوران دین خدا هستیم. نگاه سیاسی-اجتماعی، لازمۀ درک حوادث تاریخ و هدف دین چه شد بعد از رسول‌خدا(صلی الله) مردم از جانشین او رویگردان شدند؟ این بحث فوق‌العاده حساس است. بعضی‌ها این بحث بعد را به چالش بین شیعه و سنی تبدیل کردند، یعنی یک مسئلۀ اعتقادی، درحالی‌که مسئله کاملاً اجتماعی و سیاسی است. اگر کسی از نظر اجتماعی-سیاسی تاریخ را بررسی نکند، اتفاق‌ها و حوادث تاریخی برایش جا نمی‌افتد و پیام آن حوادث بزرگ را دریافت نخواهد کرد. تا وقتی به دین به‌عنوان یک امر جمعی نگاه نکنیم و هدف دین را که می‌خواهد ما را به جامعه‌ای با ویژگی‌های خاص برساند درک نکنیم، اصلاً نمی‌توانیم تحلیل درستی دربارۀ حوادث بعد از رسول‌خدا(ص) که به شهادت امام حسین(علیه‌السلام) منجر شد داشته باشیم. آیا فقط چند نفری که بد بودند، همه چیز را به هم زدند؟! در روضه‌ها معمولاً دو سه نفر به‌عنوان قاتلین ائمۀ هدی و غاصبان حقشان برجسته می‌شوند و همۀ تقصیرات به گردن آنها می‌افتد. آیا فقط چند نفر که بد بودند همه چیز را به هم زدند؟! اگر این‌طور است پس بقیه یا ترسو بودند یا عوام‌ که گذاشتند کار به دست بدها بیافتد. نمی‌شود که با چند آدم بد، همۀ بساط حق و حقیقت و حکومت نبوی و علوی، تضعیف و تعطیل بشود. دشمنان و قاتلین ائمۀ هدی معمولاً هیچ قدرتی نداشتند، بلکه برعکس امتیازهای منفی هم داشتند. در ماجرای قیام امام حسین(ع) عبید الله معلون با دوازده نفر کوفه را فتح کرد. مسئلۀ اصلی مردم کوفه است. آنها چطور سی هزار نفر را مجاب کردند به کربلا بروند؟! بیماری‌ در خودِ جامعه است. یک برداشت نادرست در موضوع جانشینی پیامبر اکرم(صلی الله) بعضی‌ها می‌گویند چون یک‌عده‌ فقط نبوت را قبول داشتند و معتقد به امامت نبودند، جلوی امیرالمؤمنین(ع) ایستادند. ولی این برداشت اعتقادی به دو دلیل، خیلی سطحی و غلط است. دلیل اول؛ کسی که پیامبر را درک کرده و بارها از ایشان شنیده که علیّ(ع) جانشین من است، چرا نباید به امامت امیرالمؤمنین(ع) معتقد باشد؟! نمی‌شود کسی یک‌مرتبه مخالف شود. دلیل دوم؛ مسئلۀ امامت جدای از مسئلۀ نبوت نیست. مخالفت با مولا بودن امیرالمؤمنین(ع) یعنی مخالف بودن با مولا بودن پیغمبر(ص). لذا بحث سر امامت نیست، بحث سر نبوت هم است. اگر کسانی امامت امیرالمؤمنین(ع) را قبول نداشتند معنایش این است که نبوت و امامت پیغمبر(ص) را هم قبول نداشتند. مگر یک‌روزه اعتقاد یک جامعه تغییر می‌کند؟! نمی‌شود کسی به مدیریت پیامبر معتقد باشد، اما به مدیریت جانشینش معتقد نباشد. چون همه می‌‌دانستند هیچ تفاوتی بین سیره و سلوک و ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) با رسول‌خدا(ص) نیست. آنها با نحوۀ ادارۀ جامعه توسط پیغمبر(ص) مشکل داشتند. سال‌های‌ آخر عمر شریف پیغمبر(ص) علامت‌هایش در جامعه دیده می‌شد. بعضی‌ها به شیوۀ ادارۀ جامعه توسط رسول‌خدا(ص) ایراد می‌گرفتند. عدم همراهی مردم با شیوۀ مدیریتی پیامبر(ص) دو ویژگی‌ خیلی مهم در شیوۀ مدیریت رسول‌خدا(ص) بود. این دو شیوۀ مهم بُعد سیاسی امر امامت را به ما نشان می‌دهد که وقتی حکومت به دست امیرالمؤمنین(ع) افتاد، علت غربت آن حضرت شد. این دو ویژگی موجب شد مردم خسته شوند. این بحث شیعه و سنی هم ندارد، یک بحث اجتماعی است. الآن ما -شیعه و سنی- طاقت این دو ویژگی را نداریم. @hasanalim
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«به نبودنش عادت کردیم» امام‌زمان‌عجل‌الله تعالی فرجه الشریف 🎤حجه الاسلام استادعالی @hasanalim
📩 | اهمیت خدامحور بودن 🔺️ @hasanalim