📆 امروز پنجشنبه
☀️۱۶ فروردین ۱۴۰۳ هجرے شمسے
🌙۲۴ رمضان ۱۴۴۵ هجرے قمرے
🎄۴ آپریل ۲۰۲۴ میلادے
┄┅═══✼✨✼═══┅┄
🆔 @hateff
Joze24.mp3
4.19M
📖 تحدیر جزء بیست و چهارم قرآن کریم
🎙 تلاوت استاد معتز آقایی
#رمضان #قرآن #جزء_بیستوچهارم
🍃🌸🍃🌼🍃🌸🍃
🆔 @hateff
014-Saad-Alghamedi-www.ziaossalehin.ir-Tartil-Juz024.mp3
19.52M
📖 ترتیل جزء بیست و چهارم قرآن کریم
🎙 تلاوت استاد سعد الغامدی
#رمضان #قرآن #جزء_ببستوچهارم
🍃🌸🍃🌼🍃🌸🍃
🆔 @hateff
aboo hamze 24.pdf
1.22M
📿 فراز بیست و چهارم دعای ابو حمزه ثمالی
#ابوحمزه_ثمالی
🍃🌸🍃🌼🍃🌸🍃
🆔 @hateff
🌹آیه موضوعی جزء بیست و چهارم🌹
...ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ
(فصلت _ ۳۴)
بدی را با نیکی دفع کن، ناگاه (خواهی دید) همان کس که میان تو و او دشمنی است، گویی دوستی گرم و صمیمی است!
پیام ها:
۱- يكى از راههاى دعوت الى اللّه آن است كه تنش زدايى نماييم و بدى ديگران را با نيكى دفع كنيم. وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعا إِلَى اللَّهِ ... ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ
۲- يك نمونهى عملى دعوت به سوى خدا دفع بدىهاى مردم با برخوردهاى خوب است. «ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ»
۳- در برخورد با مخالفان، اخلاق نيك كافى نيست، تهاجم اخلاقى لازم است «ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ»
۴- كيمياى واقعى، آن نيست كه مس را طلا كند، بلكه برخوردى است كه دشمنى را به محّبت تبديل نمايد. «ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ»
۵- سعهى صدر شرط توفيق در تبليغ است. ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ- ... كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ
۶- توجّه به نتيجهى كار، انگيزهى انسان را بالا مىبرد. (اگر بدانيم كه نتيجهى برخورد خوب، تبديل دشمن به دوست است، انگيزهى اين كار در ما زياد مىشود. ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ- ... كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ
۷- در رفتارهاى شايسته، اگر دشمن دوست نشود لااقل حيا و شرمندگى در او به وجود مىآيد و او را به رفتار دوستانه وادار مىكند. «كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ»
۸- ارزش دوست به گرمى اوست. «وَلِيٌّ حَمِيمٌ»
@hateff
🔷 شهید آوینی: «این فرهنگ مناسبترین خاكی است كه درخت اسلام در آن پا گرفته و ریشه دوانده است. اسلام لامكان است همانسان كه لازمان است و اگرچه از شبهجزیره عربستان سر بر آورده است، اما ریشه در خاک فرهنگ بومی آن خطه ندارد.
🔹پیامبر امّی است تا یقین كنند كه آنچه بر زبان میآورد از فرهنگ مكتوب قرون و ادوار و اُمَمِ گذشته نگرفته است. اسلام نخل نیست كه فقط در گرمسیر بروید، طوباست كه هر خاكی مستعد پرورش آن است.»
🔸منبع: کتاب «رستاخیز جان»، مقاله، «رستاخیز جسم و جان»
@hateff
🔷 شهید آوینی: «زبان فارسی آن زبانی است كه گلستان و بوستان و مثنوی و غزلیات لسانالغیب را به آن میخوانیم و راستش این است كه ما این زبان را با همه شیرینی و زیبایی و قابلیت شگفتانگیز در بیان مدیون قرآن هستیم؛ میگویم قرآن و نمیگویم زبان عربی.
🔹زبان عربی نیز خود مدیون قرآن است. آن كس كه این تحول تاریخی را نادیده انگارد، از تاریخ ایران بیخبر است و مقام و موضع خویش را نمیشناسد. اگر حافظ شیراز میگوید: اگرچه عرض هنر پیش یار بیادبی است، زبان خموش ولیكن دهان پر از عربی است، مُرادش از عربی، زبان قرآن است نه زبانی كه تازیان به آن تكلم میكنند. بزرگان از علمای ما نیز اگرچه مكتوبات خویش را به زبان عربی فصیح مینگاشتهاند، اما از تكلم به زبان تازیان عاجز بودهاند. زبان عربی نیز خود را در قرآن پیدا كرده است.»
🔸منبع: کتاب «رستاخیز جان»، مقاله، «رستاخیز جسم و جان»
@hateff
🔻چشمانی داشت از جنس الماس
وقتی بهش نگاه میکردی؛ می درخشید!
هرکس به این چشمان نگاه میکرد شیفته اش میشد.
ولی او چشمانش را خرج کسی کرد که همین چشمان را به او داده بود!
🌟با این چشمان هیچ وقت گناه نکرده بود.
با این چشمان در نماز شب خود، اشک هایی میریخت از جنس جنون!
اخر خدا خون بهای چشمانش را با شهادت خرید..
@hateff