eitaa logo
هوای وصال(حضرت آیت الله محمد شجاعی "قدس سره")
1.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
255 ویدیو
19 فایل
نشرگزیده آثارعالم فرزانه حضرت آیت الله محمد شجاعی "ره" آرشیوصوتی⬇️ @sedaye_sokhaneeshgh حُسن عفاف⬇️⁩ @hosne_efaf هوای وصال⬇️ http://sapp.ir/havayee_vesal https://ble.im/havayee_vesal https://iGap.net/havayee_vesal ادمین⬇ @ghalbee_salim "تبادل نداريم"
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صدای سخن عشق
دعای کمیل.mp3
4.58M
📀 فایل صوتی ، « دعای کمیل » از لسان مبارک حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی ٰرضوان الله علیه ٰ « هدیه به روح پر فتوحشان، فاتحه ای همراه با صلوات قرائت فرمایید. » @havayee_vesal @sedaye_sokhaneeshgh
شب زیارتی حضرت عشق ▪صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین « علیه السلام »▪ این دست‌های خالی ما را رها مکنید از خودحساب سفرۀ ما را جدامکنید چشم شما کیمیاست ، مراهم نگاه کنید دست مرا بگیرید ومرا سر به راه کنید در هر زمان که بوده به دل خواهشی مرا بی اختیار سمت حرم می کشید مرا ▪️ التماس دعا ▪️ @havayee_vesal
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه " 《 ذكر مصيبت حضرت على اصغر " علیه السلام " 》 " التماس دعا " @havayee_vesal
🏴چگونگی شهادت حضرت علی اصغر { علیه السلام } 🏴 ذکر مصیبتی می کنیم. ▪️حضرت حاضر است و زوّار و گریه کنندگانش را هم می بیند. در روایت است که برای آن ها طلب مغفرت هم می کند. باز در روایت آمده که سیدالشهداء { علیه السلام } در یک منظر اعلی ، به گریه کنندگانش احاطه و اشراف دارد. ▪️ امیدوارم که قلب ما از آنهایی نباشد که وقتی حضرت متوجه آن می شوند، ردّش بکنند ؛ البته چنین قلبهایی هم وجود دارد که باید از آنها ترسید. همیشه در روضه ها به علی بن الحسین حضرت علی اصغر { علیه السلام } و فرزند امام حسن مجتبی { علیه السلام } که عبدالله بن الحسن { علیه السلام } است و هر دو بچه بودند ، متوسل می شدم. در شهادت این دو رمزی است برای اهل رمز. از مقاتل شنیده اید که می گویند ( جای ردّ نیست ، ولی جای تٱمل و فکر است ) وقتی لحظات آخر رسید و آن ندای حضرت که فرمود ؛ ▪️هل من ناصرٍ ینصُرُنا، هل من مُعین یُعینُنا، هل من ذابٍ یَذُبُّ عن حَرَمِ رسول الله▪️، { واین جمله برای اتمام حجت بود }. حضرت علی اصغر { علیه السلام } که طفلی شش ماهه بود ، با طنین انداز شدن این ندا ، تکانی به خود داد. در این جمله نکات بسیاری وجود دارد برای کسانی که می فهمند یا فهمیده اند. از این رو اهل حرم و حضرت زینب کبری (سلام اللّه علیها ) متوجه موضوع شدند. اهل ذوق گفته اند ، دقایقی پشت پرده است که عقل ما به آن نمی رسد ؛ ولی او چون علی بن الحسین { علیه السلام } بود، فهمید و این بود که هرکس صدای سیدالشهداء { علیه السلام } را می شنید ، باید فدای او می شد. او هم شنید ؛ گرچه به ظاهر بچه بود. شنید و با آن تکانش (به زبان اهل اشاره ) لبیک به ندای امام گفت و اظهار آمادگی کرد. گفته اند که همین حرکت علی اصغر { علیه السلام } موجب شد که زنان اهل بیت گریه شان بلند شود، برخلاف توصیه حسین بن علی {علیه السلام }؛ ▪چون امام حسین { علیه السلام } تٱکید کرده بودند که آرام گریه کنند ، بلند گریه نکنند.▪ با این همه ، صدای گریه از خیمه های اهل بیت بلند شد. چند بیت شعر هم از کسی که دیوانی دارد و اهل عرفان است ، می خوانم. او خوب گفته که آن طفل، یعنی علی اصغر { علیه السلام } با شنیدن ندای حضرت سیدالشهداء { علیه السلام }، باطناً بانگ زده و حضرت هم باطناً شنیده است. در باطن ، حضرت علی اصغر { علیه السلام } به پدرش می گوید که ارمغانی به درگاه خدا ببر. اظهار فداکاری کرده و این ندای باطنی را هم حضرت اباعبدالله { علیه السلام } شنیده است. بانگ زد کای ساقی بزم الست شیر خوار از کودکی شد می پرست عزم کوی یار داری چون ، بیا ارمغانی بر به درگاه خدا قابل شاه، ارمغان کوچک است کو به قیمت بیش و در وزن اندک است گر ندارم گردن شمشیر جو تیر عشقت را سپر سازم گلو آشنا بر گوش شه خورد آن صدا کآشنا داند صدای آشنا در مقاتل آمده ، وقتی علی اصغر { علیه السلام } این تکان را به خود داد ، حضرت در میدان بودند. از وسط میدان برگشتند و حضرت زینب {علیه السلام } را مورد خطاب قرار دادند که چرا گریه می کنید؟ حضرت زینب { علیها السلام } هم مسئله را توضیح دادند و آن وجود که حامل ولایت مطلقه است، بچه را خواستند تا با او▪️وداع کنند ▪️و پس از آن بود که دشمنان پست فطرت ، آن گونه رفتار کردند. آیا نظیر این مصیبت درباره اولیاء و انبیای دیگر دیده شده است؟ ▪️این ها همه می تواند ( وتر الله الموتور ) و ( ثارالله ) را با آن منزلتش برای شما معنی کند. ▪️شاید افراد دیگری هم باشند که بچه هایشان روی دستشان کشته شده اند؛ اما از کسانی که دارای مطلقه باشند ، در این مقام و با این خصوصیات ، چه کسی بوده؟ حضرت فرمودند ؛ بچه ام را بیاورید ، « می خواهم وداع کنم » . ▪️خواستند وداع کنند◼ که دشمنان آن رفتار را کرده اند. اهل ذوق می گویند ، وقتی تیر به گلوی علی اصغر { علیه السلام } خورد ، چشم هایش را باز کرد و لبخندی به روی پدر زد. بعضی ها گفته اند که این تبسم معنی داشته ؛ چون هرکدام از شهدا روی خاک جان خود را از دست داده اند ؛ ولی او روی دست های سیدالشهداء { علیه السلام } ، ولی خدا ، جان خود را فدا کرده ، از این رو تبسم کرده است. 📓منبع ؛ کتاب ، صفحه ۵۹ ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی ٰ رضوان الله علیه ٰ ▪ التماس دعا▪ @havayee_vesal
🏴 چگونگی شهادت حضرت عبدالله بن الحسن { علیه‌السلام } 🏴 از حضرت علی اصغر و حضرت عبدالله بن الحسن { علیهم السلام } بگوییم که هر دو در طفولیت فدای حضرت سیدالشهداء { علیه السلام } شدند. شهادتشان هم خاص است. علی اصغر { علیه السلام } روی دست های حضرت سیدالشهداء { علیه السلام } شهید شدند و عبدالله بن الحسن {علیه السلام } هم روی سینه آن حضرت. ▪️این ها را ما اسرار می گیریم و بر خلاف عده ای ، با آن ساده برخورد نمی کنیم. عبدالله بن الحسن { ع } ، فرزند امام حسن مجتبی { علیه السلام } ، بچه بود، البته نه در سن و سال حضرت علی اصغر { ع } ، یازده سال سن داشت، هر چند زیاد مشخص نیست ؛ ولی بچه ای بوده که خودش راه می رفته. شهادتی دارد که بسیار دقیق است. ▪️ از آنهایی که قرار بوده روز عاشورا فدا بشوند، آن هم روی سینه حضرت ابا عبدالله { علیه السلام } و در لحظات خاص آخر ، لحظاتی که حضرت سیدالشهداء { علیه السلام } حالت خاصی داشتند. روز عاشورا در آن لحظات آخر که حضرت سیدالشهداء { علیه السلام } در آن جایگاه افتاده بودند و آن شیاطین و پست فطرت ها دور حضرت هجوم آورده بودند تا به بدن شریف حضرت سیدالشهداء { علیه السلام } ضربه وارد کنند ، حضرت نگران اهل خیام و آل الله بودند. اینجور گفته اند که گه گاه نگاهی می کردند به سوی خیمه ها. ▪️در یکی از نگاه هایشان عبدالله {علیه السلام } را دیدند که از داخل خیمه ها به سوی حضرت می آمد. نقل کرده اند ، حضرت سیدالشهداء { علیه السلام } وقتی دیدند عبدالله بن الحسن { ع } که یادگار برادرشان بود، به سوی این جمعیت پست و خبیث و قاسی می آید _ و جریان حضرت علی اصغر { علیه السلام } گذشته بود _ حضرت زینب {علیها السلام } را صدا زدند که نگذارند عبدالله بیاید. زینب کبری {سلام الله علیها } خواستند ممانعت کنند ، ولی بچه دست بردار نبود و قسم یاد کرد که ▪️ وَالله لا اُفارِقُ عَمّی ▪️، قسم به خدا از عمویم دست بردار نیستم. آمد. در این لحظه یکی از پست فطرت ها شمشیرش را بلند کرده بود تا ضربه ای بر بدن حضرت سیدالشهداء { علیه السلام } وارد کند. عبدالله بن الحسن { علیه السلام } که دیگر بیش از این نمی توانست از مولای خود دفاع کند ، فریاد زد ؛ (( یَابن الخَبیثَةِ أَ تَقْتُلُ عَمّی )) ، ای ناپاک زاده، ای فرزند خبیث، آیا می خواهی عموی مرا به قتل برسانی؟ ▪️اما گفتارکه موثر نبود. از این رو خودش را با عجله به اباعبدالله {علیه السلام } رساند. دستش را گرفت جلوی آن شمشیر تا شمشیر به حضرت وارد نشود. شمشیر به دست کوچک آن طفل اصابت کرد و دستش را برید. کاملا هم برید. گفته اند که از پوستش آویزان شد. بچه فریادی زد و (( وا عَمّاه )) گفت. بعضی ها گفته اند و (( یا ٱُمّاه )) گفت. یعنی مادرش را صدا زد و خودش را روی سینه اباعبدالله {علیه السلام } انداخت. حضرت هم دست هایش را آورد و آن بچه را به سینه اش چسباند. آن شیاطین در اینجا همان رفتاری را کردند که با علی اصغر { علیه السلام } کرده بودند ، با همین بچه هم کردند. تیری آمد و روی سینه حضرت سیدالشهداء { علیه السلام }، حضرت عبدالله بن الحسن { علیه السلام } را به شهادت رساند. ▪️التماس دعا▪️ برگرفته از کتاب ، صفحه ۷۹ ، حضرت استاد آیت اللّه محمد شجاعی " رضوان اللّه علیه " @havayee_vesal
▪بارها گفته ایم که خواص خوبان و صالحان معمولا به دلیل توسل دائمشان به ائمه ، به خصوص توسل به حضرت سیدالشهداء "علیه السلام" به این مقام و مرتبه رسیده اند... ▪️السلام علیک یا باب حِطّةٍ الَّذیِ مَن دَخَلَهُ کانَ مِنَ الْآمِنینَ▪️ < بحارالأنوار ، ج۹۸ ، ص۳۳۶ > ▪خدا کند این توسلی که من و شما امروز داریم و توسلی که به عنایات خدا خواهیم داشت و از خدا توفیق این ها را با عمر طولانی می خواهیم ، موجب شود که به این باب حطّه هم رو بیاوریم. ▪سلام بر تو ای باب حطّه▪ باب حطّه ، یعنی بابی که هر کسی به آن باب رو بیاورد ، از زمره ((مَن دَخَلهُ کان مِنَ الْآمِنین)) شده است ؛ از ایمن شدگان خواهد بود، ❕البته نه که گناه کرده و بعد روز به روز توسل را زیاد کنید. ▪اگر می خواهید توسلتان ، توسل باشد و سلامتان به آن حضرت برسد و جواب از آن حضرت بیاید و نظر آن حضرت به سوی شما معطوف و باب حطه به روی شما باز شود ، ◼️ باید در طاعت ، و به آن حضرت بکوشید . ▪نه اینکه عامیانه پیش بیایید و هرچه دلتان خواست بکنید و بگویید به آن امام توسل می کنیم. این درست نیست. 📓 برگرفته كتاب ، صفحه ١٢ ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی "رضوان الله علیه " ▪️التماس دعا▪ @havayee_vesal
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه " : ▪️سعی بکنید که آنهایی که دلشان ، دل است ، که خدا ، آنجا نظر دارد ، آنهابه شما نظر کند ، که نظر آنهانظر خداست...▪️ #چر@havayee_vesal
🏴 ▪️برکات زیارت سیدالشهداء { علیه السلام } شمردنی نیست. وقتی آثار و برکات زیارت حضرت را فهمیدیم ، نباید این زیارت را ترک کنیم ، ▪️حال چه از راه دور باشد و چه از راه نزدیک. ▪️ به این دلیل که وقتی سیدالشهداء { علیه السلام } را می شناسیم و به عنوان امامت ، ایشان را قبول کرده ایم ومحبت به حضرتش داریم، او هم که سرّ الله و خالصة الله است و تمام این الفاظ، از منزلت بسیار بالای آن حضرت حکایت می کند . در زیارت آن حضرت به اندازه صلاحیت وجودی خودمان به ایشان نزدیک شده ایم. ▪️ در روایات آمده که امام تمام زوار خودش را شاهد است، چون برای حضرت سیدالشهداء { علیه السلام } نه زمان حجاب است و نه مکان. او ولی خداست، آن هم دارای مطلقه. ▪️شما همین جا بایستید و زیارتی بخوانید ، گویی که در محضر امام هستید. ▪️ به اذن الله ، او حاضر است و حتی در روایات می بینیم که گفته شده ، حضرت از پدر و مادر هم بهتر آن شخص را می شناسد ، تمام جزییاتش را می بیند ، حالت او را می بیند ، منزلتش را می بیند ، کاملا زوارشان را نگاه می کنند و مرتباً هم برای آن ها طلب غفران می کنند ، در مقام وساطت و فیض. ▪️ ادامه دارد.. ▪️ 📓 منبع : برگرفته از کتاب ، صفحه ۵۰ ، حضرت استاد آیت اللّه محمد شجاعی " رضوان اللّه علیه " @havayee_vesal
هوای وصال(حضرت آیت الله محمد شجاعی "قدس سره")
🏴 ▪️برکات زیارت سیدالشهداء { علیه السلام } شمردنی نیست. وقتی آثار و برکات زیارت حضرت را فهمیدیم ،
🏴🏴 وقتی حضرت را زیارت می کنیم و متوجه ایشان می شویم ، ▪️ حال چه از نزدیک باشد و چه از راه دور،▪️ این توجه را ساده نبینیم. مثلا وقتی مفاتیح را به دست می گیریم ومشغول زیارت می شویم ▪️ البته به شرط اینکه خیلی پراکنده نباشیم▪️، یعنی وقتی زیارت می کنیم، واقعا فکر و دلمان به آن اندازه که می توانیم، متوجه آن حضرت باشد، چون وقتی دل وفکر جای دیگر باشد، به سوی حضرت حرکت نخواهیم کرد، و هنگامی که متوجه حضرت شدیم ، ولو از راه دور باشد، این توجه به لحاظ اینکه معتقد به امامتشان هستیم، محبت به آن حضرت داریم و به لحاظ اینکه دوستشان داریم ، در باطن امر یک نوع وحدت و قربی بین ما و آن حضرت ایجاد می کند ، گو اینکه وقتی متوجه می شویم و زیارت و عرض ادب می کنیم ، با محبت، دوستی و با اعتقاد به و امامت ایشان ، روح ما به سوی سیدالشهداء { علیه السلام } می رود (حرکتی که مخصوص روح است ) و به اندازه صلاحیتمان با آن بحر معنا ارتباط پیدا می کند ، و وحدت می یابد (در حدّ خودمان ) البته به صورت فنا. آن وقت، آنچه که از آنحضرت و برکات وجودی ایشان در این وحدت نصیب ما می شود ، چیزی است که اگر یک عمر هم شب و روز عبادت کنیم ، نمی توانیم لحظه ای از آن برکات را به دست بیاوریم. چون وقتی عبادت می کنیم ◾️ البته توجه کنید که اینجا مسئله عبادت خدا مطرح نیست ◾️ آن ولایت و ولیّ را، آن که عرش الله است، بحر معنوی، مظهر حق، خالصةُ الله است، وقتی به او متوجه می شویم و محبت پیدا می کنیم، ▪️ روح ما به سوی آن حضرت حرکت می کند وبه اندازه صلاحیت و ظرفیت خود ، به عالم آن حضرت وارد می شویم. در این هنگام ، طبعاً انوار وجودی آن حضرت باز به اندازه ای که صلاحیت وجودی داریم ، وجود ما را فرا می‌گیرد و این برکت فوق العاده ای است. ▪️البته به این مسئله هم توجه داشته باشیم، نقطه مقابل این موضوع هم وجود دارد که باید از آن ترسید ، یعنی رو به رو شدن با یک معصیت کار و علاقه داشتن به او و با محبت با او برخورد کردن، می شود نقطه مقابل این مسئله..... ▪️ 📓 منبع ؛ برگرفته از کتاب ، صفحه ۵۱ ، حضرت استاد آیت اللّه محمد شجاعی "رضوان اللّه علیه " @havayee_vesal