اداره مطالعات سیاسی معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت خواهران برگزار می کند:
سلسله دوره های مجازی روشنا
سومین دوره: نظام سیاسی و حکومت در اسلام
(همراه با اعطای گواهینامه و تقدیر از برگزیدگان به قید قرعه)
ثبتنام و شروع دوره: 99/05/01
آزمون دوره: 99/06/15 تا 99/07/01
سایت: http://negaresh57.whc.ir
شرکت عموم طلاب، اساتید، مبلغان، فرهیختگان، دانش آموختگان، مدیران، معاونان و کلیه همکاران بلامانع است.
شماره تماس: 32144363-025
#آیت_الله_بهجت
✅ اگر بخواهیم محیط خانه گرم و باصفا و صمیمی باشد، فقط باید صبر و استقامت و گذشت و چشم پوشی و رأفت را پیشۀ خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد.
📚در محضر بهجت، ج ١، ص ٣٠٠
⛔️ جنگ روایت ها؛ ابزار جریان تحریف _ قسمت اول
🔹 دشمنان ملت ایران برای زمین زدن #نظام_اسلامی تمام ظرفیت ها را به کار گرفته اند و با سرمایه گذاری عظیم روی نبرد در عرصه #شناختی دنبال اهداف پلید خود هستند.
🔹مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با مردم به مناسبت عید قربان با تعبیری دیگر به این عرصه مهم از جنگ دشمنان ملت ایران اشاره فرمودند و #جریان_تحریف را موازی #تحریم ها برای واژگون نشان دادن واقعیت ها درباره کشورمان، از دسیسه های دشمن دانسته و فرمودند:
❌ « هدف از این تحریف دو چیز است، دو کار را میخواهند انجام بدهند:
1⃣ ضربه به #روحیهی_مردم است؛..
2⃣ #آدرس_غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است.
🔹این تحریف در این زمینهها است و با این دو هدف دارد انجام میگیرد. پول زیادی هم دارند خرج میکنند برای اینکه این حقایق را تحریف کنند.»
❌جریان تحریف چگونه عمل می کند که در مواردی می تواند به اهداف خود رسیده و #محاسبات مردم و حتی مسئولان را تغییر دهد؟
🔹 #اندیشکده_رند 20 سال پیش کتابی درباره "جنگهای شبکه ای" منتشر کرد که یک جمله کلیدی داشت:
⚠️ «در جنگهای فردا برنده کسی نیست که بزرگترین بمبها را دارد، کسی پیروز است که #بهترین_روایت را دارد.»
🔹برنده شدن بخاطر #روایت_غالب را پیروزی بدون جنگ تعبیر می کنند. جنگی که با قدرت تولید معنا و روایت و قدرت رسانه صورت می گیرد و طبیعی است که در عصر رسانه و اینترنت، روایت غالب تعیین می کند پیروز نهایی یک میدان نبرد کیست.
🔹در سند استراتژی #پنتاگون که در سال ۲۰۱۲ نیز تنظیم شده، به جنگ «ایدهها» و «روایتها» در عصر بینظمی حاصل از اینترنت، اشاره شده است.
❌جریانی در عرصه فکری و ذهنی پیروز است که بتواند "روایت بسازد"، "کنترل روایت" را به دست بگیرد و روایت خود را تثبیت کند. کسی که روایت اول را ارائه می دهد و تثبیت میکند، چه از ا#یدئولوژی چه از اتفاقات جاری، #افکار را تصاحب می کند و می تواند سیاست های خود را بر آنها تحمیل کند.
🔹در بازار رسانههای جهان، رسانه های بزرگ صهیونیستی مثل #بی_بی_سی و #سی_ان_ان، تعیین کنندگان اصلی روایت ها و دستور کارهای خبری و تحلیلی هستند. با تاسف باید گفت، در حوزه رسانه ای ایران، بی بی سی فارسی و نوچه های رسانه ای اش چه شبکه های ماهواره ای چه روزنامهها و صفحات اجتماعی که محتوا و مدل های تولید آن را اقتباس و تقلید می کنند، #فرماندهی_جنگ_روایت ها را در دست دارند و نقش استراتژیک در کنترل افکار عمومی داخلی خصوصا در شهرهای بزرگ دارند. شاهد هم تغییر #سبک_زندگی بخشی از جامعه ایران طی دو دهه اخیر است و.. و اگر با این «غول روایت ساز» مقابله فکری و رسانه ای نشود، ضربات سهمگین تری از آن خواهیم خورد.
❌ آنها چگونه روایت می سازند⁉️ #اخبار مهمترند یا #روایت_ها؟ روایت ها چگونه غالب می شوند؟! آنها چه روایت هایی برای ما ساخته اند که در پس ذهنمان جا گرفته اند؟
⚠️ برخلاف تصور برخی، رسانه حرفه ای، هیچ خبر یا تصویر و فریمی را بی هدف تولید نمی کند. آنها ابتدا یک روایت را می سازند. که شاید اصلا در هیچ خبر و تحلیلی، مستقیما آن روایت را به شما نگویند. مثلا اتاق فکر بی بی سی تصمیم می گیرد یکی از مهمترین پاشنه های راهبردی ایران را هدف بگیرد: #مقاومت. روایت می سازد: «مقاومت بی فایده است، همه باید در نظام جهانی مدنظر امریکا هضم شوید.» و بعد بر اساس این روایت هزاران خبر و تحلیل می سازد یا میگوید، مستندهای تاریخی می سازد، کمپینهای اجتماعی و رسانه ای به راه می اندازد، حتی در سطوح خرد در فلان کانال پرطرفدار طنز شعر و انیمیشن منتشر می شود.
❌ یا روایت می سازد «جمهوری اسلامی ناکارآمد و رو به شکست و نابودی ست» مرتبا در بخش های خبری اخبار سیاه و ناامید کننده و تحقیر آمیز نمایش می دهند و این باور را به مخاطب قالب می کنند که «ایران دیگر جای زندگی نیست»، «هیچ امیدی به حل مشکلات نیست»، «علت مشکلات سیاست های تنش زای نظام و ارتباط نداشتن با آمریکاست»؛ اینکه ایران در انزوا قرار دارد و با وجود تحریم ها سرنوشت محتوم ملت ایران بیچارگی روزافزون است...
❌ اینکه کشورهای کمتر توسعه یافته دیگر دنیا به خاطر برقراری مناسبات با آمریکا روز به روز در حال پیشرفتند؛ اینکه ما با تسلیم نشدن در برابر غرب به سمت #ونزوئلا و #کره_شمالی شدن پیش می رویم؛ اینکه نفوذ منطقه ای هزینه ساز بوده و عامل رنج مردم ایران است؛ #موشکی و #هسته_ای بدون صرفه اقتصادی و سبب توسعه نامتوازن است...انکار و تحقیر نقاط قوت و بزرگنمایی و تکرار گوبلزی نقاط ضعف واقعی یا موهوم.
◀️ ادامه دارد...
حوزه علمیه خواهران استان بوشهر- تحلیل خبر
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر
سلام علیکم
افتتاحیه دوره مقدماتی راهنمایان فضای مجازی امروز ساعت ۱۸ به مدت ۴۰ دقیقه برگزار میشود .
✅ بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب استان در این دوره ثبت نام کرده اند .
❌ لینک ثبت نام مسدود شده است و زمان ثبت نام به پایان رسیده است .
👈 لینک ورود به کلاس در گروه راهنمایان فضای مجازی در ایتا بار گزاری شده است .
✅ معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر
🔴 استاد_پناهیان
💠 یکی از ریشههای اینکه آدم عیب خودش را نمیگیرد این است که در خانهای بزرگشده که خیلی عیبش را گرفتند، دیگر حاضر نیست عیب خودش را بگیرد همهجا میخواهد از خودش دفاع کند. برخی والدین خیلی عادت دارند بدیهای بچههایشان را میشمارند، این خیلی بد است.
💠 پدر و مادری که میتوانند از بچههایشان عیب نگیرند، یک روز در هفته را بگذارند بچهها هر کسی برود یکگوشهای عیبهای خودش را برای خودش بنویسد.
📌#کار_فرهنگی | کم کاری فرهنگی
🔸بسياری از مشکلاتی که به نظرمان میرسد در صحنههای مختلف #اجتماعی و #اقتصادی و يا حتی #سياسی داريم، اگر کاوش کنيم، به مشکلات #فرهنگی بر میگردد.
⚠️با اينکه نظام جمهوری اسلامی، از آغاز، بر يک #مبنای_فرهنگی بنيان شد و رهبر و پديدآورنده اين نظام، يک عنصر بيش از همه چيز فرهنگی بود و مسؤولان اين نظام هم در طول اين مدت، تقريباً هميشه همين طور بوده اند؛ درعين حال بايد اعتراف کنيم که در زمينههای فرهنگی، آن کار مطلوب و مورد انتظار را خيلی انجام ندادهايم. مجموعاً در زمينههای فرهنگی، ما کم کاری داريم؛ حقّاً این را باید قبول کنیم.
📚 دغدغههای فرهنگی، ص۲۲
〰〰〰〰
💠 اگر بتوانیم ( با وقت گذاریمان، با فکرمان؛ با مالمان و ... ) از انحراف بچههای شیعه جلوگیری کنیم و این کار را نکنیم حتما در خطاها و گناهان آنها شریکیم.
🔸 چرا که
💫 روي أن النبي عيسى عليه السلام قال:
✨ مَنْ نَظَرَ إِلَى أَخِيهِ يَعْمَلُ الْخَطِيئَةَ وَلَمْ يُحَذِّرْهُ عَاقِبَتَهَا حَتَّى أَحَاطَتْ بِهِ فَلَا يَأْمَنْ أَنْ يَكُونَ قَدْ شَرِكَ فِي إِثْمِهِ
📖 تحف العقول، ص ۵۰۴
💫 روایت شده که حضرت عيسى عليهالسلام فرمود:
✨ هر كه ببيند كه برادرش [مومنی] گناهى را انجام مىدهد و او را از سرانجام كارش آگاه ننمايد تا گناه او را در برگيرد، از همكارى در گناهش برى و ایمن نيست.
〰🟡〰🟢〰🟣〰🔴〰🟠〰
چو میبینی که نابینا و چاه است
اگر خاموش بنشینی گناه است
✅ معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🇮🇶 🇾🇪🇸🇾🇱🇧موشن استوری/ روز مقاومت اسلامی گرامی باد.
------------------------------
🌏 مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج بوشهر
▪️فروش ایران ممنوعه.
البته به استثنای فروش استان بحرین که شاه سخاوتمندمون داد
و به استثنای فروش رشته کوه آرارات ، اروند رود ، دشت ۳۰۰۰ کیلومتری ناامید و سرچشمه هیرمند که همه رو بابای شاه سخاوتمندمون داد
و به استثنای مستعمره فرانسه شدن و بقیه اروپای نایس
و به استثنای رعیت آمریکا شدن
☑️ ۲۲ مرداد سالروز جدایی بحرین از خاک پاک کشورمان
◾️حافظه ایران اسلامی هرگز جنایت جباران و ظالمان را از یاد نخواهد برد .
✅ درود بر غیرت و مردانگی مردانی که جان دادند اما نگذاشتند ذره ای از خاک وطن به تصرف اجانب در بیاید .
مباهله و جریان آن چیست؟
بیستوچهارم ذیالحجه روز مباهله نام گرفته است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزشها و فضیلتهای اهل بیت (علیهم السلام) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد.
روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(علیهم السلام)آمده است، که با صراحت میگوید: آیه مباهله درباره علی، فاطمه، حسن و حسین(علیهم السلام) نازل شده است.
به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مباهله در اصل از ماده بَهْل (بر وزن اَهْل) به معنی رها کردن است. این واژه را به معنی هلاکت و لعن و دوری از خدا معنی کردهاند آن نیز به خاطر رها کردن و واگذار نمودن بنده به حال خویش و خروج از سایه لطف خداست،
اما از نظر مفهوم متداول که در آیه به آن اشاره شده،
مباهله به معنی نفرین کردن دو نفر به همدیگر است. به این ترتیب که وقتی استدلالات منطقی سودی نداشت، افرادی که با هم درباره یک مسأله مهمّ دینی گفتوگو دارند در یک جا جمع میشوند و به درگاه خدا تضرّع میکنند و از او میخواهند که دروغگو را رسوا سازد و مجازات کند، همان کاری که پیامبر اسلام(ص)در برابر مسیحیان نجران کرد، که در آیه 61 سوره آل عمران به آن اشاره شده است.
در این آیه میخوانیم:( فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جائَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدْعُ اَبنائَنا وَ اَبنائَکُمْ وَ نِسائَنا وَ ئِسائَکُمْ وَ اَنْفُسَنا وَ اَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعنَةَ اللهِ عَلی الکاذِبینَ)
«هر گاه بعد از علم و دانشی که به تو رسیده، (باز) کسانی درباره مسیح با تو به ستیز برخیزند، بگو: "بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما نیز فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما نیز زنان خود را، ما از نفوس خود (و کسی که همچون جان ما است) دعوت کنیم، شما نیز از نفوس خود، آنگاه مباهله (و نفرین) کنیم، و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم"».
این آیه به ضمیمه آیاتی که قبل و بعد از آن نازل شده، نشان میدهد که در برابر پافشاری مسیحیان در عقاید باطل خود، از جمله ادعای الوهیت حضرت مسیح(علیه السلام) و عدم کارایی منطق و استدلال در برابر لجاجت آنها، پیامبر(ص) مأمور میشود که از طریق مباهله وارد شود، و صدق گفتار خود را از این طریق خاصّ و روحانی به ثبوت برساند، یعنی با آنها مباهله کند تا راستگو از دروغگو شناخته شود!
تفسیر آیه
«هر گاه (مسیحیان) بعد از علم و دانشی که به تو رسیده (درباره نفی الوهیت مسیح(علیه السلام) و تثلیت و انحرافاتی از این قبیل) با تو به بحث و ستیز برخیزند، به آنها بگو: "ما فرزندان خود را دعوت کنیم شما نیز فرزندان خود را ( فَمَن حاجَّکَ فیهِ مَن بَعدِ ما جائَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدْعُ اَبنائَنا وَ اَبنائَکُم)، ما زنان خویش را دعوت نماییم و شما نیز زنان خود را، (وَ نِسائَنا وَ نِسائَکُمْ)، ما از نفوس خود (و کسی که همچون جان ما است) دعوت مینماییم و شما نیز نفوس خود ( وَ اَنفُسَنا وَ اَنفُسَکُمْ).
آنگاه مباهله (نفرین) کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم: ( ثُمَّ نَبْتَهِل فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللهِ عَلَیَ الکاذِبینَ).
بدون تردید از نظر تاریخی این مسئله واقع شد. یعنی پیامبر(صلی الله علیه وآله) گروهی را انتخاب کرد و همراه خود برای مباهله آورد.
در روایات اسلامی که مفسّران و محدّثان نقل کردهاند آمده است «هنگامی که آیه فوق نازل شد پیامبر(ص) به مسیحیان نجران پیشنهاد مباهله داد، بزرگان مسیحی از پیامبر(ص)یک روز مهلت خواستند، تا در این باره به شور بنشینند. اسقف (اعظم) به آنها گفت: "نگاه کنید، اگر فردا محمد با فرزند و خانوادهاش برای مباهله آمد از مباهله با او بپرهیزید، و اگر اصحاب و یارانش را همراه آورد با او مباهله کنید که او پایه و اساسی ندارد".
فردا که شد که پیامبر(ص) آمد، در حالی که دست علی(ع) را گرفته بود و حسن و حسین(علیهما السلام) پیش روی او حرکت میکردند، و فاطمه(علیها السلام) پشت سر او. مسیحیان و در پیشاپیش آنان" اسقف اعظم آنان بیرون آمدند.
هنگامی که پیامبر(ص) را با همراهان مشاهده کرد، پرسید: اینها چه کسانی هستند؟" گفتند: "این یکی، پسر عمو و داماد او است، و این دختر زادههای او هستند، و این بانو، دختر او است که از همه نزد او گرامیتر است." اسقف نگاهی کرد و گفت: "من مردی را میبینم که مصمّم و با جرأت در مباهله آمده و میترسم او راستگو باشد، و اگر راستگو باشد بلای عظیمی بر ما وارد خواهد شد." سپس گفت: "ای ابوالقاسم (محمد(ص)) ما با تو مباهله نخواهیم کرد، بیا با هم صلح کنیم"»!
و در بعضی از روایات آمده که اسقف اعظم گفت: «من صورتهایی را مینگرم که اگر از خدا بخواهند کوه را از جا برکند چنین خواهد شد! پس مباهله نکنید که هلاک خواهید شد»!
معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان