🔻آیتالله خاتمی در مدرسه فیضیه:
⭕️ کسی که دم از مذاکره با آمریکا بزند، ضدخط امام و خط ولایت است
◻️مطابق با مبنا، ملاک، معیار و خط امام، جای مذاکره با آمریکا وجود ندارد و کسی که دم از مذاکره بزند ضد خط امام و خط ولایت است.
❓آیا در طول این سالها چیزی از جنایت ها و شیطنت های آمریکای جنایتکار کم شده است؟
❓آیا بهتر نیست در برابر شیطان بزرگ، همان مبنا و ملاک امام که راه مقاومت و ایستادگی است را ادامه بدیم؟
hawzahnews.com/news/903747
گزارش تصویری:
hawzahnews.com/photo/903746
📺 سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در سیویکمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) تا دقایقی دیگر برگزار میشود
◀️ پخش زنده: b2n.ir/073153?eitaafly
@HawzahNews
🔻رهبر انقلاب در سیویکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمةالله:
✅ امام بزرگوار، سالها پس از فقدان ظاهری، در بین ما زنده است و #بایدزندهبماند و ما از حضور او و معنویّت او و فکر او و انگشت اشارهی او بهرهمند بشویم و استفاده کنیم.
◻️ امام، روحاً، هم یک انسان #تحوّلخواه بود، هم #تحوّلآفرین بود. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود.
◽️میدانی وارد مسئلهی تحوّل شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّلآفرینیِ روحی در یک مجموعهای از طلّاب جوان در قم، تا تحوّلآفرینیِ وسیع در عموم ملّت ایران.
🔰 به طوفان درآوردن اقیانوس ملت ایران کار هر کسی نبود؛ امام این کار را انجام داد
◻️ قبل از شروع نهضت امام، مبارزاتی وجود داشت؛ دهها سال بود گروههای مختلف [مبارزه میکردند]، منتها حوزهی کار آنها محدود میشد به یک تعدادی، مثلاً فرض کنید 100 یا 150 نفر دانشجو.
بحث امام بحث یک گروه محدود یا یک جمع محدود یا یک حرفهی معیّن نبود، بحث ملّت ایران بود.
بحث ملّت مثل یک اقیانوس است.
به طوفان درآوردن یک اقیانوس کار هر کسی نیست؛ ملّت یک اقیانوس است و امام این کار را انجام داد.
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
🔻رهبر انقلاب امروز:
❇️ امام، احساس حقارت ملت را به احساس عزت تبدیل کرد
ملّت ایران نسبت به خود یک نگاه حقارتپندارانه داشت؛ یعنی اینکه این ملّت بتواند بر ارادهی قدرتها و ابرقدرتها فائق بیاید، مطلقاً به ذهن احدی خطور نمیکرد؛ نه فقط ارادهی قدرتهای جهانی، حتّی ارادهی قدرتهای داخلی، ارادهی فلان مسئولِ یک ادارهی امنیّتی یا انتظامی.
مردم احساس حقارت میکردند، احساس توانایی نمیکردند؛ امام این را تبدیل کرد به احساس #عزّت، احساس اعتماد به نفْس.
یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود. مردم دین را فقط وسیلهای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی یا حدّاکثر احوال شخصی میدانستند؛ امام برای دین رسالتِ نظامسازی و #تمدّنسازی و جامعهسازی و انسانسازی و مانند اینها را تعریف کرد، نگاه مردم به دین بکلّی متحوّل شد.
#امام_تحول
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
هدایت شده از KHAMENEI.IR
990314_سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت سیویکمین سالگرد رحلت امام خمینی .mp3
17.41M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت سیویکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله). ۹۹/۳/۱۴
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 رمز موفقیت امام خمینی(ره) در بیان سپهبد قاسم سلیمانی
@HawzahNews
🔳 روایت رهبر انقلاب از تحوّلآفرینی روحی امام(ره) در طلّاب جوان قم
◻️ ایشان دهها سال پیش از شروع نهضت، غیر از درس فقه و اصول و معقول، سالها در قم درس اخلاق داشتند، جلسهی اخلاق داشتند. البتّه آن وقتی که ما رفتیم قم، سالها بود که این درس تعطیل شده بود،و وجود نداشت. کسانی که دیده بودند آن درس اخلاق را، نقل میکردند ایشان هفتهای یک بار جلسهای داشتند در مدرسهی فیضیّه و طلّاب جوان جمع میشدند در آنجا وقتی که صحبت میکردند، جلسه را منقلب میکردند، دلها را منقلب میکردند. این را البتّه ما هم، در درس فقه و اصول دیده بودیم. یعنی ایشان حتّی در همین درسهای فقه و اصولشان به مناسبتهایی صحبت اخلاقی میکردند، طلبهها زار زار گریه میکردند؛ وقتی ایشان صحبت اخلاقی میکرد، اشک میریختند؛ بیان ایشان این جور مؤثّر بود و انقلاب روحی ایجاد میکرد. این همان روش پیغمبران است؛ پیغمبران هم آغاز همهی حرکتهای خودشان را از انقلاب روحی افراد شروع کردند.
اینکه امیرالمؤمنین میفرماید: لِیَستَأدوهُم میثاقَ فِطرَتِه وَ یُذَکِّروهُم مَنسیَّ نِعمَتِه ... وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول، همین است. «یَستَأدوهُم میثاقَ فِطرَتِه» یعنی آن سرشت نهفتهی انسانی را در اینها بیدار میکردند و آن را وادار میکردند به تحرّک و هدایتگری عملیّات و اقدامات انسانها؛ امام این جوری از اینجا شروع کردند.
من البتّه نمیتوانم قاطعاً ادّعا کنم که آن جلسات را ایشان تشکیل میدادند برای اینکه بعدها به نهضت عظیم سیاسی منتهی بشود؛ این را من نمیدانم. لکن آنچه مسلّم است اینکه این حرکتآفرینی، این تحریک غریزههای معنوی و فطرت و سرشت انسانی از راه #درس_اخلاق و تذکّر و آماده کردن دلها، شیوهی امام بزرگوار بود؛ از اینجا ایشان شروع کردند تا ایجاد تحوّل در سطح وسیع یک ملّت؛ چه در دوران مبارزات و چه بعد از پیروزی انقلاب، ایشان به معنای واقعی کلمه در ملّت ایران تحوّل ایجاد کردند. ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
•┈┈••✾••┈┈•
کانال رسمی خبرگزاری حوزه: ↙️
eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
🔻رهبر انقلاب امروز:
✅ تحوّل در مبانی معرفتیِ کاربردی و ورود فقه در عرصهی نظامسازی؛ امام این را به وجود آوردند
◻️ امام فقه را وارد عرصهی نظامسازی کردند؛ فقه از این مسائل دور بود.
البتّه مسئلهی #ولایت_فقیه، هزار سال [بود که] در بین فقها وجود داشت و مطرح میشد، امّا چون این امید وجود نداشت که این ولایت فقیه تحقّق پیدا بکند، هرگز به جزئیّات آن، به مسائلِ آن پرداخته نمیشد.
امام این را وارد مسائل اصلی و فقهی کردند.
در حوزهی علمیّهی نجف، این را مطرح کردند و دربارهی آن بحث کردند؛ بحثهای علمیِ متقنِ محکمِ کاملاً قابل توجّه برای افرادی که صاحب نظر در این زمینهها هستند؛ یا مسئلهی مصلحتِ نظام را ــ که مصلحتِ نظام همان منافع عمومی است، منافع ملّی است، چیزی غیر از آن نیست ــ امام در فقه مطرح کردند.
مسئلهی معروف اصولی و فقهیِ «تزاحم» و «اهمّ و مهم» را که در مسائل شخصی و مسائل کوچک به کار میرفت، وارد عرصهی میدان عمومی کردند.
یعنی در فقه، ایشان این چیزها را وارد کردند که این، فرصت خیلی بزرگی برای فقه به وجود میآورد؛ دست فقه را باز میکند در گسترهی تصرّفاتی که میتواند در مسائل گوناگون بکند.
به نظر من حوزهها باید از این خیلی #قدردانی کنند و استفاده کنند، استقبال کنند.
البتّه این کاری که امام در این زمینهی فقهی انجام دادهاند، کاملاً #روشمند و قانونمند است؛ یعنی طبق همان به تعبیر امام #فقه_جواهری است؛ یعنی بدعتی در فقه نیست؛ یک استفادهی صحیح از موازین متعارف فقهی است که در اختیار فقها است.
❇️ پافشاری بر تعبّد، در عین نگاه نوگرایانه به فقه
◻️ در آن دورانها خب روحانیّونی بودند که در زمینههای مسائل روشنفکری وارد بودند و بحث میکردند و حرف میزدند؛ اینها روحانی و عالم و دینشناس هم بودند [امّا] یک مقداری تحت تأثیر برخی از شرایط، نسبت به مسائل تعبّدی آن تقیّد لازم را [نداشتند] ــ در عمل شخصی چرا، مقیّد بودند ــ ولی در تبلیغاتشان خیلی روی مسئلهی تعبّد تکیه نمیکردند. امام آمدند در عین آن نگاه نویی که نسبت به مسائل فقهی و مسائل اسلامی و مسائل دینی و مانند اینها داشتند، روی مسئلهی تعبّد محکم ایستادند؛ هم تعبّد در احکام، هم تعبّد در مراسم دینی؛ [مثلاً] این مسئلهی تکیهی عجیبی که ایشان بر روی مجالس عزاداری و مراسم عزاداری و مانند اینها کردند، همهی اینها نشاندهندهی آن پایبندی و تعبّد بزرگ ایشان بود.
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر پذیرش حوزه علمیه استان البرز
اطلاع بیشتر از جزئیات پذیرش حوزههای علمیه سراسر کشور:👇
@pazireshhowzeh | کانال
paziresh.ismc.ir | وبسایت
🔻گزارش آیتالله اعرافی در شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت:
✅ بسیج حوزه علمیه برای تحقق فرمان ولیامر
✅ بیش از ۳۰۰ مرکز و ۱۰۰ رشته حوزوی پای کار تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
◻️ حوزه علمیه باتمامی امکانات خود از جمله بیش از ۳۰۰ مرکز آموزشی و ۱۰۰ رشته تحصیلی و امکان تدوین تعداد قابل توجهی پایان نامه و پژوهش حوزوی، آماده همکاری در تدوین و اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.
◻️ مراجع عظام، بزرگان و فضلای حوزه پای کار الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
◻️ حوزه علمیه برای تدوین نظرات پیرامون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، مکاتبات متعددی با مراجع عظام، فضلای حوزه و مراکز پژوهشی در قم و حوزه های علمیه سراسر کشور داشته و در کنار این مکاتبات و دریافت نظرات، بیش از ۲۵۰ شخصیت حقیقی حوزوی با انجام مصاحبه هایی پیشنهادهای خود را ارائه دادند و در نهایت تمامی نظرات به مجموعه گزارشی تبدیل شده و به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه گردیده است .
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
🔔 مراسم گرامیداشت یومالله ۱۵خرداد فردا در #فیضیه قم برگزار میشود
📌 این مراسم ساعت ۱۹ روز پنجشنبه، ۱۵ خرداد برگزار شده و از تمام عاشقان امام روحالله برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آید.
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
🔻رهبر انقلاب در سی و یکمین سالگرد رحلت امام(ره)؛
🔰امام برای دین، رسالت تمدنسازی تعریف کرد
💠رهبر انقلاب: یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود؛ مردم، دین را فقط وسیلهای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی میدانستند، امام برای دین، رسالت نظامسازی و تمدّنسازی و جامعهسازی و انسانسازی و مانند اینها تعریف کرد.
١٣٩٩/٠٣/١۴
💻 @khamenei_maaref
💠 حدیث روز 💠
💎 بهترین مرگ از نگاه مولی الموحدین علی(ع)
🔻حضرت امام على عليهالسلام:
اِنَّ اللّهَ كَتَبَ الْقَتْلَ عَلى قَوْمٍ وَ الْمَوْتَ عَلى آخَرينَ وَ كُلٌّ آتِيَةٌ مَنِيَّتُهُ كَما كَتَبَ اللّهُ لَهُ فَطُوبى لِلْمُجاهِدينَ فى سَبيلِ اللّهِ وَالْمَقْتُولينَ فى طاعَتِهِ
◻️خداوند براى گروهى كشته شدن و براى گروهى ديگر مرگ را مقـرّر نموده و هـركدام به أجـل معين خـود آنسان كه او مقدّر كرده است میرسند، پس خوشا بحال مجاهدان راه خدا و كشتگان راه اطاعت او.
📚 نهج السعاده، ج ۲، ص ۱۰۷
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
📸 مجموعه پوستری به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد
@HawzahNews
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ | شما رهبر بشوید...
◻️صدایی که میشنوید برای اولین بار منتشر میشود؛
این فایل صوتی، حاوی سخنانی است که حضرت آیتالله خامنهای در یک محفل خصوصی، از دیدار محرمانه با حضرت امام خمینی رحمهالله در سال آخر عمر امام بیان میکنند؛ جایی که امام برای اولین بار در حضور سران قوا به ایشان میگویند «شما رهبر بشوید». حضرت امام خمینی رحمهالله در مهرماه ۶۷، یعنی قریب به شش ماه مانده به رویدادهای فروردین ۶۸ که به عزل آیتالله منتظری از رهبری آینده نظام و انقلاب انجامید، در جلسهای با سران قوا (آقایان خامنهای، هاشمی، موسوی، موسوی اردبیلی) و حاج سید احمد خمینی، ضمن تأکید مجدد بر کنار گذاشتن آقای منتظری، رهبری آیتالله خامنهای را پیشنهاد داده بودند.
کانال رسمی خبرگزاری حوزه: ↙️
eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
⭕️ خطایی آشکار در تحلیل ماجرای قتل رومینا
❓غیر از پدر، متهمان حادثه رومینا چه کسانی هستند؟
حجتالاسلاموالمسلمین زیبایینژاد، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده در نشست علمی «تحلیل لایه های زیرین ماجرای قتل رومینا: 🔻
◻️ ما در لایه اول، اگر می خواهیم حادثه اجتماعی را بشناسیم باید اطلاعاتمان را دقیق و متکثر کنیم تا بتوانیم به یک فهم جامع برسیم.
مثلا روایتی که بهمن پسر ماجرا از حادثه می دهد با روایتی که خانواده مقتول از آن می دهند کاملا متفاوت و متناقض است.
بعد از اینکه نهاد قضایی آمد سره آن را از ناسره اش جدا کرد و گفت این اطلاعات دروغ است و اینها را بگذارید کنار، آن موقع اطلاعات ما دقیق است.
◻️ یک لایه زیرین داریم که تحلیل #عوامل مربوطه است.
در مسئله قتل رومینا این حادثه از زاویه دید حقوقی و فقهی، روانشناختی، اجتماعی، تربیتی، سیاست گذاری های اجتماعی و ... که آیا این حوادث را پرتکرار می کنند یا خیر، قابل بررسی است.
◻️ در لایههای زیرین این ماجرا باید ببینیم چه اتفاقات #گفتمانی و چه اتفاقی در جهان بینیهای ما در حال رخ دادن است که مُولد چنین حوادثی می شود.
◻️ یک سطح بسیار عمیق تری هم وجود دارد که به آن لایه، سطح اسطوره ها و نمادها گفته می شود.
◻️ در مورد حادثه قتل رومینا اشرفی باید گفته شود که رسانه ها با چه هدفی به این ماجرا می پردازند. آنها در بستر شوک حاصل از این حادثه دارند یک فضای روانی ایجاد می کنند که به آن پرداخته شود.
◻️باید #وزنواقعی این حادثه را به دست آوریم. این وزنی که الآن در جامعه پیدا کرده با آن وزن واقعیاش تناسب دارد یا خیر؟
◻️ در کنار این حادثه موردی، در کشور ما سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مورد جنین کشی اتفاق می افتد. چرا باید اینگونه باشد که نسبت به این حوادث عاطفه اجتماعی و افکار عمومی ملتهب نمی شود و هیچ نهاد بینالمللی ردگیری نمیکند و افکار عمومی نباید از این حوادث آگاهی پیدا کنند؟
◻️ زیرا در بستر قتل رومینا میشود سنتها را نفی کرد و به #لیبرالیسمجنسی رسید.
ولی اگر به موضوع جنین کشی پرداخته شود به یکی از اصول لیبرالیسم جنسی که تسلط بر بدن است حمله شده است؛ پس به این موضوع نباید پرداخته شود.
◻️ رسانهها اگر بدنبال این بودند که یک جریان کارشناسی راه بیفتد تا سطح اطلاعات عمومی و فرهنگ عمومی را بالا بیاوریم، این خوب بود و میتوانست به رشد عقلانیت کمک کند؛ اما آن چیزی که در حال حاضر اتفاق افتاده است تقریبا حالت عکس دارد و بیشتر به احساسات عمومی دامن می زند و آن ها را به سمت نفرت هدایت می کند.
◻️ به جای اینکه نظارت هدفمند شود، اصل نظارت والدین بر فرزندان زیر سوال می رود.
به فرار از خانه عقلانیت میدهد و همین بخش خطرناک ماجراست.
◻️ خطایی آشکار در تحلیل ماجرای قتل رومینا
➖ مثلا ارتباط این پسر ۲۹ ساله با رومینا چندمین مورد بوده و معتاد به شیشه هم میباشد و برای چندمین بار یک دختر را با ژست ازدواج اغوا کرده است.
مسئله اینجاست که یک دختر ۱۳ ساله که از یکی دوسال قبل خواستگار داشته و خانوادهاش به آنها جواب رد دادهاند، نیاز عاطفی و جنسی دارد، ولی جامعه و خانواده او نسبت به نیازهای او بی تفاوت است.
🔻 متهمین حادثه رومینا چه کسانی هستند؟
◻️پدر این دختر یکی از متهمین و قاتل اوست.
پدر او باید به او نهیب میزد و او را تأدیب مؤثر می کرد و تا جایی حق داشت؛ امّا او از موقعیت پدرانه خود سوء استفاده کرده و از سنّتهای جاهلی متأثر شده است و تا حدّ قتلِ دخترش پیش رفته است.
◻️متهم دوم پسری است که دختر را اغوا کرده است.
◻️در کنار این متهم ها، افرادی دیگر هستند که الآن در جایگاه مطالبه گر قرار گرفته اند، ولی خودشان متهم اند.
آن افراد شامل اساتید حوزه و دانشگاه و معلمین و سایر گروه ها و افراد مرتبط با مقوله فرهنگ هستند.
◻️متأسفانه مسئله #غیرت را به خوبی تبیین نکرده ایم و خط قرمزهای آن درست بیان نشده است.
❗️منابع اسلامی به ما میگویند هنگامی که دخترمان به سن بلوغ رسید برای ازدواجش برنامه داشته باشیم. طبیعت نوجوانان ما نیاز عاطفی و جنسی را برای آن ها به وجود میآورد ولی متأسفانه نظام تربیتی موجود برنامهای برای آن ندارد و اطلاعات لازم برای مدیریت آن را در اختیار آنها قرار نمی دهد.
◻️خانوادههای ما فرزندان خود را برای زندگی مشترک آماده نمیکنند و آنها را حتی تا بعد از سن بلوغ، بچه میپندارند.
◻️یکی دیگر از متهمین و از مهمترینهای آن هاست، نظام تربیتی است.
برنامه ی درسی مدارس نسبت به کلیدواژهی #عشق هیچ حساسیتی ندارد و چیزی که برای دانشآموز مسئله است، برای مدرسه مسئله نیست.
در این جاست که دانش آموز نوجوان پاسخ این سؤالاتش را از مسیرهای نامعتبر میگیرد.
بیشتر بخوانید:👇
https://hawzahnews.com/news/903872
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه