فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دختر بچه مجروح شده فلسطینی خطاب به صهیونیستها:
🔻«اسرائیل هرگز یک کشور نخواهد بود، اسرائیل زیر کفشهای ماست، آشغال زیر پای ماست، اونها قاتلند و بچهها را بمباران میکنند»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️یک عزاداری بیریا و دلنشین دیگر توسط چند کودک
برخی قمه میزنند اما به جنگ داعش نمیروند
رحیم پور ازغدی تأکید کرد: امروز برخی قمه میزنند اما به جنگ داعش و صهیونیستها نمیروند؛ اینها جزو همان کسانی هستند که به امام حسین (ع) میگفتند شما حق هستید و ما هم شک نداریم، اما آیا آمدن ما به کربلا در پیروزی شما نقش دارد یا بی فایده است که اگر نقشی ندارد، آمادگی مردن نداریم.
وی اظهار داشت: برخی تشیع بی ضرر برای خود ساخته اند و تا زمانی که سود میبرند پای کار عزاداریها هستند اما به محض اینکه کمی ضرر کنند، مجبور به رعایت حلال و حرام شوند، در مقابل ظلم بایستند و با استکبار مقابله کنند، عقب مینشینند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سؤال که چرا از بین صدها هزار محب اماما علی (ع) تنها 72 نفر به یاری اباعبدالله الحسین (ع) آمدند، گفت: اسلام آمریکایی که شیعه لندنی که امام و رهبری فرمودند، افرادی هستند که کارهای بی ضرر مذهبی انجام میدهند اما حاضر به اهدای جانشان در حمایت از دین نیستند.
وی خاطرنشان کرد: اینها که به امام حسین (ع) گذشته و امام زمان (ع) آینده حرفشان را میزنند، اما در مقابله با شاه، استکبار، دزدان و رباخواران میگویند که ما وظیفه ای نداریم، همان کسانی هستند که در زمان سیدالشهدا (ع) چنین گفتند
چرا امسال كه همه عزاداری ها بصورت جمعی برگزار می شود، رهبرى براى سومين سال متوالى باید مراسم عزا را انفرادى برگزار کند؟!
چرا هیچ صدای اعتراضی نمی آید؟
چه شده؟
چرا همه بیننده شدیم
و به روی خودمان نمی آوریم؟
این بود آن شعاری که می گفتیم: ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند؟
علی ، چند سال دیگر باید تنها باشد و ما هم عین خیالمان نباشد؟
به اسم علم و سلامت، امام جامعه را از مردم جدا کرده اند، در حالی که تک تک مسئوولان دولتی که همه جا میروند و می آیند و هر دیداری با هر کسی دارند، اما به رهبری که میرسد، کروناست!
جناب آقای #عین_الهی چگونه است در یکسال گذشته وزیران، مدیران و سیاستمداران با رهبر انقلاب جلسه ی حضوری در حسینه امام خمینی ( ره) داشته اند اما در ایام محرم باید به تنهایی عزاداری کنند؟
#کوفیان1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرازیر شدن خون از جایگاه سر مبارک امام حسین علیهالسلام در مسجد النقطه شهر حلب
⭕️ هر سال ظهر عاشورا از زیر این سنگ خون جاری میشود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شعر خوانی بسیار زیبای دختر بچه هشت ساله درباره حجاب
#محرمانه_یادداشت
📍...ولی دیر شده بود!
@secret_file
🔹بعد از واقعه عاشورا حدوداً ۳۵ هزار نفر در یاری اهل بیت کشته شدند ولی اصلا ارزش کار اون ۷۲ نفر رو نداشت...
🔸گروه اوّل توابیّن بودند؛
🔻همونهایی که روز عاشورا سکوت کردند، بعد از شهادت همگی قیام کردند تقریباً همه کشته شدند. ۵۰۰۰ نفر...
🔸«ولی دیر شده بود.»
🔹گروه دوّم مردم مدینه بودند؛
🔻بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود ۱۰ هزار نفر. یزید گفت: لشکری که به مدینه حمله کنه، سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برايش حلاله.
🔸«امّا دیر شده بود.»
🔹گروه سـوّم مختار بود که بعد از جنگهای فراوان و کشته شدن حدود ۲۲ هزار نفر. گر چه قاتلان امام مظلوم (علیه السلام) را قصاص کرد...
🔻«امّا دیر شده بود.»
1️⃣ مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین (علیه السلام) همراهیش نکردن...
2️⃣ مردمی که هنگام ورود امام حسین (علیه السلام) به کوفه کمکش نکردند...
👈 همه بعدها به کمک امام رفتند...
«ولی دیر شده بود.»
امام سجاد (علیه السلام) هم استقبال خاصّی از این حرکتها نمیکردند.
«چون دیر شده بود.»
🔻حدود ۳۵ هزار نفر کشته شدند امّا دیر شده بود.
👌خیلی فرق هست بین اون ۷۲ نفری که به موقع به یاری امامشون رفتند...!
⚠️ ما باید مراقب باشیم که از امام خودمون عقب نیفتیم.
☝🏼الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ_
🔻هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گراید.
این نکته هم همیشه آویزه گوشمان باشد که امروز امام خامنه ای حسین زمان است و ندای هل من ناصرش بلند.. به وقتش سر قرار حاضر باشید تا دیر نشود!
/مجتبی صدیقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لای لالایی گل رویا
تو این شبای دنیا
خیلی غریبه آقا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاسوعا و عاشورا به چه معناست؟
🔸بیشتر ما فکر میکنیم معنی لغوی تاسوعا و عاشورا یعنی روز نهم و دهم ماه محرم در حالی که این تصور اشتباهه و این دو واژه معنایی فراتر داره که برای این دو روز خاص توسط امام سجاد علیهالسلام نامگذاری شده
1401.05.11-Panahian-Uni-Emam-Sadeq-Mokhtasat-Zaman-Ma-Va-Ayande-Zohur-05-Medium.mp3
31.18M
🔉 سوالاتی از فتنه کرونا در سخنرانی حجتالاسلام پناهیان در بحث
مختصات زمان ما و آیندهای که تا ظهور در پیش داریم (۵)
📅 جلسه پنجم | ۱۴۰۱/۵/۱۱
🔻دانشگاه امام صادق(ع)
👈کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/7410
@Panahian_ir
@Panahian_mp3
1⃣ هشدارهای رهبری که توجه نشد
2⃣زمانه ما عصر تکنولوژی و ابزارهای کنترل آدم هاست
3⃣عصر ما عصر دعوا بر سر قدرت و سلطه و کیفیت کنترل آدم ها با تکنولوژی است...
4⃣برخلاف نقشه سلطه گران قدرت بجای تمرکز، منتشر می شود و زمینه قدرت گرفتن مستضعفان فراهم می شود
5⃣سنتهای خدا بر این جاری شده که از سوی دیگر حساس ترین گلوگاه های استراتژیک زیر پای جبهه حق است
6⃣عصر ما عصر نزدیک شدن دانش به دین است
7⃣
پ ن : این صوت کامل سخنرانی حاج آقا پناهیان مربوط به تاریخ ۱۴۰۱/۵/۱۱ هست.توی شبکه افق و تلوبیون این سخنرانی با سانسور صحبتهایی که به وزارت بهداشت، واکسن، کرونا،سلطنت طاغوت و...مربوط بود پخش شد.
با شماره ۱۶۲ تماس بگیرید و نسبت به این مساله مطالبه گری کنید.
۱- چرا یک رسانه ملی باید در اختیار سیاستهای وزارت بهداشت (که به یک سازمان یهودی وابستس) باشه؟
۲- چرا مردم نباید حرف مخالفان طرح های یهودی ( واکسناسیون اجباری، رمزریال و...) را بشنون؟
۳- مردم تا کی باید بازیچه سیاستهای غلط باشن؟
موضوع تاسف بار اینه که صدا و سیما و شبکه افق صحبتهای استاد درباره ی کرونا و who را سانسور میکنه
و بقیه ش را پخش میکنه
به عنوان کمترین حد از جهاد تبیین
باید به صدا و سیما بابت این موضوع معترض باشیم.
تصور غلط بسیار رایجی که درباره معنای "عاشورا و تاسوعا" وجود دارد!
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون "عشر و عاشر" از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند!
اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است.
آیا واژه عاشورا برای دهم ماههای دیگر نیز به کار میرود؟
مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟
یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
آیا اگر امام حسین(ع)
مثلاً در یازدهم محرم شهید میشدند آنگاه، تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود.
اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند.
به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند:
اول – ثانی - ثالث - رابع ...
و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ...
چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا ....
اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند.
لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
عاشورا
روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت ،
به معنای معاشرت و مصاحبت است.
معاشر به ضم میم،
یعنی مصاحب
و عاشر ، اسم فاعل عشر است
که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
خداوند میفرماید:
«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»
(نساء/۱۹)
با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید .
عشیر یعنی همدم و رفیق
«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳)
چه بد دوستی انتخاب کردهاند
و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر
به کسی گفته میشود که ،
معاشرت خصلت او باشد.
پس العاشوراء؛
جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند،
و عاشورا مبالغه است
از میل به معاشرت
یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا میرود.
تاسوعا
روزی برای وسعت ظرفیت.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد.
اتسع به فتح الف یعنی ،
گروههای ۹ نفره شدند.
اما اتسع به کسر الف
یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ شد.
اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت.
اتساع شرائین یعنی ، رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد.
التاسوع یعنی
چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد.
و بالاخره التاسوعا
یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛
و تاسوعا
این معنی را پیدا میکند؛
روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است
و اگر در بعضی از روایات
از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است.
اما در مورد تاسوعا
تقریباً نداریم که قبلاً از
امام سجاد (ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا
خیلی عاشقانه است...
منبع: کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
چرا اسبها که حیوانات فهمیده و نجیبی هستند، روز عاشورا بر پیکر مطهر #امام_حسین علیه السلام تاختند؟!
حدود هشتاد سال پیش یکی از علمای اصفهان که از سادات خیلی اصیل هم هستند ، دهه اول محرم بوده ، به يكى از روستاهای اطراف منبر می رود. آن روز برف سنگينى مى آمده است.
وقتى روضه اش تمام مى شود بايد به يك روستای ديگر با فاصله مثلاً يك فرسخ برود.
نقل می کند : عباى زمستانيم را به سر كشيدم و سوار بر الاغ شدم و رفتم. برف سنگينى مى آمد. مقدارى كه آمدم احساس کردم ، گويا يك سوارِ ديگر از پشت سر من ، دارد مى آيد.
حدس زدم یه نفر از روستا آخرش آمده مراقب من باشد.
بعد آن آقا كه پشت سر من مى آمد گفت : « آ سيد مصطفى سلامٌ عليكم».
گفتم : « سلام عليكم» .
گفت : «مسئلةٌ»(یعنی سوالی داشتم؟)
گفتم : « بفرماييد».
گفت : « آيا در روز عاشورا دشمن بر جسد حضرت سيدالشهداء اسب تاخت؟
گفتم : « بله من در تاريخ خوانده ام كه چنین کاری کرده اند.
آن آقا گفتند : « و اسب ها هم بر بدن رفتند؟»
گفتم: «بله در تاريخ هست كه اسب ها هم بر بدن رفتند.»
مدتى گذشت و يك خورده جلوتر آمديم. باز آن آقا گفتند:« آسيد مصطفى! آيا متوكل عباسی خواست قبر حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) را، منهدم كند؟»
گفتم : بله سعى كرد كه از بين ببرد».
گفت : « گاوها را فرستاد كه قبر را شخم بزنند و مساوى كنند؟»
گفتم : من در تاريخ خوانده ام كه فرستادند اما گاوها نرفتند.
گفت « چطور؟ اسب كه حيوان نجيب و خوش فهمى است و در عالم خودش بيش از گاو متوجه می شود، اما بر جسد و بدن مبارك حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) رفت ولى آن گاوها حتى بر قبر مطهر هم نرفتند و قبر را از بين نبرند؟!»
آقا سید می گوید:
من به فکر رفتم که عجب سوالى شد! اين از محدوده توانائى فکری اين آبادى و اين منطقه بيرون است! داشتم به جوابش هم فكر مى كردم.
گويا حس كردم از همان پشت سر نورى به دلم افتاد و جوابی برای این سوال به نظرم آمد.
گفتم : « البته اين قضيه يك جوابى دارد».
گفتند : « چى هست؟»
گفتم : « روز #عاشورا حضرت سيد الشهداء (عليه السلام) خواسته بودند كه هر چه دارند را براى خدا بدهند حتى اين يك مشت استخوان را گذاشتند وسط و خودشان اجازه دادند و خودشان خواسته بودند كه اسب بر بدن مبارکشان برود. خود حضرت خواستند هر چه داشتند را در راه خدا داده باشند.
اما در جريان متوكل، اينها مى خواستند آثار حضرت را از بين ببرند.
نظر امام حسین (علیه السلام) بر از بين رفتن آثارشان نبود، از اول خود حضرت مى خواستند، آثارشان محفوظ بماند تا مردم به اين وسيله بهره ببرند و مقرّب به خدا شوند».
آن آقا كه پشت سر بود، فرمود:« درست است.»
آقا سید مصطفی می گوید: بعد پشت سرم را نگاه كردم ديدم هيچ كسى نيست حتى جاى پائى غير از همين مسيرى كه من آمده ام، نيست...(فهمیدم آقا امام زمان علیه السلام بوده اند) / م_رضا یوسفی