فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای کنترل جمعیت کشور سه میلیون و هشتصد هزار زن ایرانی را #عقیم کردیم!
⭕️ تبیین و تشریح کامل از اتفاقات و خسارت سنگین کنترل جمعیت ایران در دهه هفتاد
🔻#معانی_لغات_صفحه149🔻
#سوره_انعام
#جزء_هشتم
#آیه_154
🍃ثمَّ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ تَمَامًا عَلَى الَّذِي أَحْسَنَ وَتَفْصِيلًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لَعَلَّهُمْ بِلِقَاءِ رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ🍃
✨ثمَّ آتَيْنَا (أتَىَ) مُوسَى الْكِتَابَ = سپس دادیم به موسی کتاب را
✨ تَمَامًا = برای اتمام نعمت «مفعول له است»
✨عَلَى الَّذِي أَحْسَنَ = بر کسی که نیکی کرد
✨وَتَفْصِيلًا (فَصْل) لِكُلِّ شَيْءٍ = و برای اینکه شرح و بیان نماییم (حکم) هر چیزی را
✨وَهُدًى وَرَحْمَةً = و هدایت و رحمتی است
✨لَعَلَّهُمْ بِلِقَاءِ (لَقى) رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ = باشد که آنها به لقاء پروردگارشان ایمان بیاورند
📚شرح واژگان استاد بهرام پور
پیام «آیه ی 154»انعام
🌿هر كتاب آسمانى نسبت به زمان خودش، كامل است. «تَماماً»
🌿 تنها نيكوكاران و نيكوانديشان، پيامهاى كتب آسمانى و قوانين الهى را بهتر مىگيرند. «عَلَى الَّذِي أَحْسَنَ»
🌿 همهى نيازهاى بنىاسرائيل براى رسيدن به تكامل، در تورات آمده است. «تَفْصِيلًا لِكُلِّ شَيْءٍ»
🌿كتاب آسمانى در مسير هدايت انسان و رحمت الهى است. «هُدىً وَ رَحْمَةً»
🌿يكى از مقاصد كتب آسمانى و پيامبران الهى، ايمان انسان به قيامت است. «لَعَلَّهُمْ بِلِقاءِ رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ»
❇️حاج اسماعیل دولابی(ره):
🌱خدایا دنیا خیلی شلوغ است.
خودت میدانی عالمی که در آن زندگی میکنیم خیلی شلوغ است و میخواهم ده دقیقه بشینم خستگیم در برود.
شب و روز به کار مشغولم، یا نماز میخوانم یا راه می روم یا برای فردا خیالات میکنم.
همه وقت به کار مشغولم...
حتی در خواب هم کار میکنم. چند دقیقه اجازه بده در محضر تو بشینم.
🌿این را با خودتان بگویید و بنشینید و با خدای خودتان خلوت کنید. ممکن است در همین چند دقیقه خلوت کار چند هزارساله را انجام بدهید. گاهی می بینید خداوند چیزهای بزرگ را در چیزهای بزرگ کوچک قرار داده است.
💠 «برخی» اتفاقات رخ داده در سرزمینهای اشغالی پس از ترور شهید «صیاد خدایی»
#نشرحداکثری
🌸🍃
🍃
🔖گلاب را جدی بگیرید!
❇️یک ماده دارویی بسیار خوشبو و آرامبخش است که در زندگی روزمره ما کاربردهای زیادی دارد.
❇️بوی گلاب، تاثیر مستقیمی بر آرامش روان دارد، هیجانات منفی و استرس را رفع میکند، غم و اندوه را از بین میبرد، باعث ایجاد آرامش، نشاط و شادی قلب میشود.
❇️خواص گلاب موجب گرمی مغز میشود.
❇️در زمان استرسهای شدید، صورت را با گلاب بشویید.
❇️باعث تسکین حلق و حنجره و صدا میشود.
❇️به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونیکننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است.
❇️ضد اسهال، ضد التهاب، افزایشدهنده میل جنسی، ضد نفخ، مقوی قلب، خلط آور، مقوی معده و اشتهاآور است.
❇️نوشیدن شربت گلاب و عسل موجب طراوت بدن و دفع سموم از بدن میگردد.
در نتیجه پوست دارای نشاط خواهد شد.
❇️از پیری پوست جلوگیری ڪرده، باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوقالعاده آن میشود.
❇️میتواند اثرات فوقالعاده مثبتی در ڪمڪ به ڪاهش استرس، اضطراب و حتی تأثیر زیادی در حس مثبتنگری ما داشته باشد.
❇️یکی از موارد استفاده گلاب، جهت پاک کردن پوست است و میتوان به جای محصولات شیمیایی پاککننده، از آن استفاده کرد.
❇️ضد ویروس و ضد گلو درد است.
❇️تب را پایین میآورد، به خصوص اگر با گلاب بیمار را پاشویه کنید و روی کبد او یک دستمال آغشته به گلاب، بگذارید.
❇️غنی از آنتیاکسیدان و دارای خاصیت ضدالتهابی است. کاهشدهنده لکهها و بهبوددهنده رنگ پوست است.
❇️مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی است.
❇️نگهداشتن گلاب، در دهان و قرقره کردن آن باعث استحکام لثه و همچنین درمان برفک و آفت دهانی میشود و به از بین رفتن آلودگیها و باکتریهای دهان کمک میکند.
❇️بوییدن و اسپری کردن آن روی صورت یا درفضای اتاق، به رفع عطش کمک میکند.
❇️تقویتکننده قلب وسیستم عصبی ست و احساس گیجی و خوابآلودگی را رفع میکند.
❇️در مواردی که سوزش ادرار به دلیل عفونت نبوده بلکه به دلیل گرمی مزاج یا افزایش ماده صفرا در خون و ادرار است، کمککننده خوبی است.
📚برگرفته از کتاب دمنوش ها و میوه های ایران زمین
هدایت شده از آنتی شایعات و شبهات فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فین کردن وقت غذا خوردن، یکی از عادتهای زشت آلمانی ها 🤧😷
آیا راسته که میوه رو دونه ای میخرن؟😶
مدتیه ایرانی های خارج از کشور راه افتادن تا واقعیت زندگی توی کشورای دیگه رو بگن. بی خیال ژست دروغ بعضیا که اونجا تی میکشن و از زندگی خیالی لاکژریشون میگن تا آبروشون نره..
این قسمت: آلمان
--------------------------
رسانه باشید و نشردهید📢
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
واتساپ👇
chat.whatsapp.com/DHWX1aFneqv715UT8sBmOb
پیامرسان ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/271908868Cfa339de8a5
♨️تدابیر ماه حزیران🍉
30روز(23خرداد-21تیر)
تسلط بلغم و خون از بین میرود،
غلبه صفرای گرم ایجاد میشود،
🔴بپرهیز دراین ماه از؛
♦️فعالیت و کار سخت
♦️از گوشتهای پرچرب
♦️وخوردن گوشت زیاد
♦️بوییدن مشک و عنبر
🔵مفید دراین ماه:
❇️سبزیجات سرد:
کاسنی،خرفه و..
❇️و صیفی مانند:
خیار، خیارچنبر...
و شیرخشت...
❇️و میوه های آبدار..
❇️و مصرف ترشیجات
❇️وگوشتهای زیر یکسال؛
بزغاله،بره،گوساله
❇️و از پرندگان؛ مرغ(خروس)
طیهو،دراج(کبک،بلدرچین)
❇️و لبنیات گاو
❇️و ماهی تازه.
—----؛❣؛------ رساله ذهبیه
♥️وحجامت کردن در روزهای : 7یا 14حزیران
📣 توجه توجه
همراهان گرامی سلام علیکم
مجموعه دارالشفاء حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها 🌹 در نظر دارد در راستای هدف #هر_خانه_یک_طبیب و ترویج طب درمانگر اسلام ، #ششمین دوره کلاس های آموزشی را از ابتدایی ترین سطح (سطح یک) در محیط مرکز برگزار نماید.
⏳زمان شروع کلاس ها از #پنج_شنبه_9_تیر_1401 می باشد.
🕗 کلاس ها در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته برگزار می شود . همچنین ساعت شروع کلاس ها رأس ساعت 8 صبح خواهد بود .
🛎️ کلاس ها بصورت عمومی و رایگان می باشد .
👈 مدرس جلسات استاد نظری زاده هستند.
👌 با حضور بموقع ، رعایت نظم و برقراری سکوت محیطی آرام را برای خود و دیگران فراهم کنیم تا از مطالب کلاس و تجربیات ارزشمند استاد بهره لازم و کافی را ببریم .
☘️ منتظر حضور #سبزتان هستیم . ☘️
.
🏩 #لوکیشن دارالشفاء حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها :
https://maps.google.com/?q=35.591225,51.426426
🆔 https://t.me/daroshefaenarjeskhatoon313
📳 https://eitaa.com/daroshefaenarjeskhatoon313
*آنچه باید درباره "حجامت حزیران" بدانیم!*
+ *پاسخ به شبهات*
با توجه به قرارداشتن در ایام خاص حجامت در ماه رومی "حِزیران" چند نکته مهم در اینباره را یادآوری میکنیم:
1. ماه حزیران از جمله ماههای رومی است و ماههای رومی، مانند ماههای تقویم کشور خود ما، ماههایی شمسی هستند لذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد.
2. سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارمالاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهما السّلام وارد شده است:
عَنْ أَبِیالْحَسَنِ علیهالسّلام قَالَ: لَاتَدَعِ الْحِجَامَةَ فِی سَبْعٍ مِنْ حَزِیرَانَ فَإِنْ فَاتَکَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ؛ *از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم (حجامت کن).* (طبرسى، حسنبن فضل، مکارم الاخلاق ــقم، چاپ چهارم، 1412ق/ 1370ش)
مرحوم مجلسی در زادالمعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیهالسلام نقل کرده که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد:
وَ رُوِیَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَیْهِالسَّلَامُ: احْتَجِمْ فِی السَّابِعِ مِنْ حَزِیرَانَ، فَإِنْ لَمْیَتَیَسَّرْ فَفِی الرَّابِعِ عَشَرَ؛ *در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکانپذیر نشد، روز چهاردهم (حجامت کن)*. (مجلسى، محمدباقربن محمدتقى، زاد المعاد ــ مفتاح الجنان، بیروت چاپ:اول، 1423ق ص331)
از آنجا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده، احتمالاً نقل زادالمعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است.
3. در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است:
الفــ هر دو روایت در کتابهای مکارمالاخلاق و زادالمعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند بهصرف نبود سند و غرابت متن روایت نمیتوان مضمون روایت را انکار کرد.
ب ــ از آنجا که در تطبیق ماههای رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام همچنین در مورد ماههای باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، نمیتوان آنچه را در تقویمهای نجومی فعلی وجود دارد معتبر شمرد.
مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسهگیری تغییرات قابل توجهی در زیجهای مختلف صورت گرفته، معلوم نیست ماههای شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است، تطابق داشته باشد مثلاً امروزه در برخی از کشورها، حزیران را مطابق ژوئن میدانند بنابراین حزیران 10 روز جلو میافتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار میدهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ... .
با توجه به این امور نمیتوانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی بهطور یقینی همزمان قلمداد کنیم.
4. چنانچه واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد اما هیچ قرینهای که نشان دهد این دو روز، بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد.
5. اینکه عدّهای میگویند حجامت در این دو روز درمان بیماریهای یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت میدهند، خطا است؛ چنانکه در متن روایت حزیران هم چنین نکتهای ذکر نشده است؛ طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سهشنبهای که مصادف با 17، 19 یا 21 ماههای قمری هستند و نیز حجامت در نخستین سهشنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است.
6. این حدیث، روز هفتم حزیران را بهعنوان روز اصلی و روز چهاردهم را بهعنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشدهاند، معرّفی میکند لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است.
7. متن حدیث واضحاً میگوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود لذا اعلام هفته حزیران بهخلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است.
8. متأسّفانه عدّهای پا را فراتر از این گذاشته و ماه حزیران را بهعنوان ماه انجام حجامت معرّفی میکنند که این هم نادرست است.
9. تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه حجامت در این روزها مستحبّ است؛ اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است، این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که بهدلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی باید برای انجام آن شتاب کنند، صحیح نیست.👇
☝️10. حتّی اگر اشکال مطرحشده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقویمهای نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقویمهای نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با سی خرداد و شش تیر هستند و طبق برخی دیگر، 29 خرداد و پنج تیر؛ با توجّه به این اختلافنظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد میشود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجائاً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند
11. تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلاً کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کمخونی است، نمیتواند در این دو روز حجامت کند؛ تشخیص این موارد بهعهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و بهاستناد احادیث مزبور نمیتوان توصیه عمومی به انجام حجامت کرد.
12. اقبال مردم به طبّ سنّتی و بهویژه حجامت بههمراه برخی کجرویهای همکاران این حوزه، راه را برای انتقادات دوستان و تعریضهای مخالفان فراهم کرده است لذا توصیه میکنیم:
الف ــ بهجای تبلیغ گسترده حجامت در ایّام حزیران، ایّام دیگری را که در احادیث شریف ذکر شده و دارای سندیت قویتر و توجیه علمی مناسبتری هستند ملاک قرار دهند.
ب ــ به عزیزانی که قصد انجام حجامت در این روزها را دارند باید یادآوری شود که هم استناد این احادیث به حضرات معصومین علیهم السلام قطعی نیست و هم تعیین دقیق روزهای مذکور در روایت ممکن نیست لذا بهتر است هم حجامتکننده و هم حجامتشونده بهنیت تقرّب و رجاءً اقدام به حجامت کنند.
ج ــ مراکز انجام حجامت با برنامهریزی و زمانبندی مناسب طوری عمل کنند که قواعد صحیح اجرای حجامت در این دو روز بهخوبی رعایت شود و ازدحام مراجعان باعث نقض ملزومات علمی انجام حجامت و واجبات تکریم مراجعان نشود.
د ــ همچنین پیشنهاد میکنیم پویشی فراگیر برای اختصاص قسمتی از درآمد حجامت در این دو روز برای امور خیر تشکیل شود؛ باشد که مایه برکت این مسیر در آینده شود.
نویسندگان:
دکتررضامنتظر؛ پزشک محقق و مدرس در طبّ اسلامی و طبّ ایرانی
دکتر وحید علیاننژادی؛ دستیار تخصّصی طبسنتی دانشگاه علومپزشکی شهیدبهشتی
استاد محمدحسین ساعیفرد، پژوهشگر علوماسلامی
🔻چرا یک نمازخوان باید بگه نماز آسیبزاست؟!
چرا و چه چیزی باعث شده که اسم این "علمی" که عقل مطلق رو نمیفهمه و با اون در تضاد و حتی مبارزه هست رو نگذاریم "جهل و خرافه" و همیشه ترازوی نقد رو به سمت دین و اعتقاد میبریم
چرا؟ چون ظاهرش زیباست؟!
#علم_جاهلانه
📌 پاسخ آماری به ادعای دروغ یک ارتوپد بیسواد در برنامه ی #طبیب
آنهایی که بی جهت فعالان طب ایرانی اسلامی را به جرم تشویش اذهان عمومی به دادگاه ها ارجاع میدهند چرا در مورد این فرد روزه سکوت گرفته اند؟!
#راه_پیشرفت_انقلاب_سلامت
#جامعه_سالم_جامعه_پیشرفته
#احیای_سلامت #طب_اسلامی_ایرانی #سبک_زندگی #طب_سنتی #دکتر_روازاده #آرتروز #طبیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثرات فوق العاده نماز بر ژن های بدن از زبان جراح و متخصص سرطان!