۴۵۳۲۶ ضحی:
http://eitaa.com/joinchat/2221539339Cab5c78c405
دوستان اینم لینک گروه یا طبیب من لا طبیب له🌸🌸
لطفا لینک رو فقط به دوستان مطمئن خودتون بدین☺️☺️
و توجه داشته باشید که ورود آقایان اکیدا ممنوع است❌❌❌❌
👅دوره رایگان زبان شناسی مقدماتی (چارت چینی)
✅ سرفصل دوره رایگان زبان شناسی
🔹تشخیص خلط بلغم
🔸تشخیص خلط صفرا
🔹 تشخیص خلط سودا
🔸تشخیص خلط دم
🔹ضعف اعصاب
🔸تشخیص عفونت
🔹سنگ کلیه
🔸کبد چرب
🔹استرس و اضطراب
🔸تیروئید کم کار و پر کار
🔹ضعف عمومی بدن
🔸ضعف سیستم ایمنی بدن
🔹کم خونی
🔸مشکلات معده ( سردی، ریفلاکس، زخم معده و.....)
.
✅ شرایط ثبت نام در دوره رایگان زبان شناسی
۱: ارسال بنر و متن دوره به سه گروه یا بیست نفر و گرفتن اسکرین شات و ارسال به آیدی ثبت نام 👇👇
@Monshitabibaneh2
@Monshitabibaneh2
🧑🏫مدرس دوره: استاد بیک یار
🎓امکان دریافت مدرک معتبر دانشگاهی
🧑💻به صورت مجازی و آفلاین در ایتا و تلگرام ( به صورت عکس و متن)
📆 شروع دوره: ۱۴۰۱٫۳٫۲۵
یک راهنمایی ساده؛
https://tracking.post.ir/
جهت #پیگیری_وضعیت_مرسوله ( دارو یا هرچیزی) که برای شما پست شد، وارد آدرس بالا شوید👆👆
و اون کد چند رقمی ای که دریافت کردید را در داخل کادر مستطیل شکل وارد کنید وجستجو را بزنید.
از جزییات بار ارسال شده خود میتوانید مطلع شوید که درحال حاضر بار شما کجاست🤔🤔
دوستان دقت کنین ژل شستشو گلاریس فاقد صابونه پس کف نداره
حاوی عصاره الویه ورا و عرقیجات مفید برای پوسته
واقعا منافذ پوست رو تمیز میکنه
اگه به الویه ورا حساسیت نداشته باشین زیر چشم رو هم میتونین باهاش تمیز کنین ولی حتما قبلش تست کنین
اما بدون مواد مضر شیمیایی هست حتی نیاز به نگهدارنده نداره 😍😍
🔶#صابون_ضدلک
▫️روشن کننده پوست
▫️رفع سوختگی پوست
▫️از بین برنده ی کک و مک
▫️مرطوب و لطیف کننده انواع پوست ها
♨️شیوه مصرف:
روی پوست محل مورد نظر و موها ماساژ داده و ۱ الی ۲ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.
♨️نکته:
در صورت خشک شدن بیش از حد پوست تعداد دفعات مصرف صابون را کمتر نموده و از کرم های مرطوب کننده طبیعی و یا ژل گیاه آلوئورا یا روغن بنفشه برای ماساژ پوست استفاده نمائید
قیمت استثنایی 😍😳 15 تومن
#پوست #ضد_لک #صابون #لک #جوش #ضدلک #صابون_طبیعی_سنتی #طبیعی #ارمغان_سلامت
🔶#آدامس_سقز_ورقی
▫️رفع خشکی دهان
▫️هاضم غذا و اشتها آور
▫️از بین برنده بوی بد دهان
▫️بهترین جایگزین برای آدامس های مضر
#آدامس #کودکان #سقز #آدامس_ورقی #سقز_ورقی #دهان #دندان #لثه #درمان_دهان #بوی_بد_دهان
🔶#عناب_حبه_ای
▫️خاصیت آرامش بخشی
▫️تقویت سیستم گوارش و معده
▫️عامل تنظیم کننده برای قند خون
▫️مناسب برای درمان بیماری های کبدی
#حبه_ای #عناب_حبه #عناب #حبه
🔶#صابون_ضدلک
▫️روشن کننده پوست
▫️رفع سوختگی پوست
▫️از بین برنده ی کک و مک
▫️مرطوب و لطیف کننده انواع پوست ها
♨️شیوه مصرف:
روی پوست محل مورد نظر و موها ماساژ داده و ۱ الی ۲ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.
♨️نکته:
در صورت خشک شدن بیش از حد پوست تعداد دفعات مصرف صابون را کمتر نموده و از کرم های مرطوب کننده طبیعی و یا ژل گیاه آلوئورا یا روغن بنفشه برای ماساژ پوست استفاده نمائید
#پوست #ضد_لک #صابون #لک #جوش #ضدلک #صابون_طبیعی_سنتی #طبیعی #ارمغان_سلامت
قیمت استثنایی : 15 تومن
🔶#زعفران_یک_مثقالی
▫️زعفران ممتاز قائنات
#زعفران #مثقالی #یک_مثقالی. با برگه آزمایش
قیمت استثنایی 😍 140/000
🔶#صابون_نمک_دریا
▫️اکسیژن رسانی بهتر به بافت پوستی
▫️جوان سازی، نرمی و لطافت پوست
▫️پاک و شاداب سازی پوست
◽️کاهش و تنظیم چربی پوست
▫️دارای املاح مورد نیاز پوست
▫️بستن منافذ باز پوست
♨️شیوه مصرف:
روی پوست محل مورد نظر و موها ماساژ داده و 1 الی 2 دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.
♨️نکته:
در صورت خشک شدن بیش از حد پوست تعداد دفعات مصرف صابون را کمتر نموده و از کرم های مرطوب کننده طبیعی و یا ژل گیاه آلوئورا یا روغن بنفشه برای ماساژ پوست استفاده نمائید
#نمک #نمک_دریا #صابون #پوست #صابون_طبیعی_سنتی #ارمغان_سلامت
قیمت استثنایی : 15 تومن😳
🔶#صابون_صدر_و_حنا
▫️جوان کننده پوست
▫️لطیف کننده پوست
▫️ضد آکنه و اگزما
▫️دارای املاح مورد نیاز پوست
♨️شیوه مصرف:
روی پوست محل مورد نظر و موها ماساژ داده و ۱ الی ۲ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.
♨️نکته:
در صورت خشک شدن بیش از حد پوست تعداد دفعات مصرف صابون را کمتر نموده و از کرم های مرطوب کننده طبیعی و یا ژل گیاه آلوئورا یا روغن بنفشه برای ماساژ پوست استفاده نمائید
#سدر_روحنا #سدر #صابون #پوست #صابون_طبیعی_سنتی #ارمغان_سلامت
قیمت استثنایی : 15 تومن😍😳
🔶#صابون_اکسیر_جوانی
▫️ حاوی هسته انار و هسته انگور
▫️جوان کننده پوست
▫️لطیف کننده پوست
▫️ضد چین و چروک
♨️شیوه مصرف:
روی پوست محل مورد نظر و موها ماساژ داده و ۱ الی ۲ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.
♨️نکته:
در صورت خشک شدن بیش از حد پوست تعداد دفعات مصرف صابون را کمتر نموده و از کرم های مرطوب کننده طبیعی و یا ژل گیاه آلوئورا یا روغن بنفشه برای ماساژ پوست استفاده نمائید
#جوانی #اکسیر_جوانی #صابون #پوست #صابون_طبیعی_سنتی #ارمغان_سلامت
قیمت استثنایی : 15 تومن
🔶#صابون_زغال
▫️سفید و روشن کننده
▫️لایه بردار و رفع چربی پوست
▫️درمان آکنه و جوش پوستی
♨️شیوه مصرف:
روی پوست محل مورد نظر و موها ماساژ داده و ۱ الی ۲ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.
♨️نکته:
در صورت خشک شدن بیش از حد پوست تعداد دفعات مصرف صابون را کمتر نموده و از کرم های مرطوب کننده طبیعی و یا ژل گیاه آلوئورا یا روغن بنفشه برای ماساژ پوست استفاده نمائید
#پوست #زغالی #صابون #زغال #صابون_طبیعی_سنتی #ارمغان_سلامت
قیمت استثنایی 15 تومن😍😳
🔶#شربت_آنتی_سودا
▫️دفع بیماری سودا از بدن
▫️درمان اشتهای کاذب
▫️وسواس و افکار خیالی
▫️درمان سردرد سوداوی
#شربت #سودا #آنتی #آنتی_سودا #ضد_سودا #سودابر #سودا_بر #سودا_زدا #بیماری_سودا #درمان #درمان_سودا
قیمت : 30 تومن
🔶#روغن_کودک
♦️روغن کودک حاصل تحقیقی عالمانه ازبهترین روغن های گیاهی و ارگانیک
▫️نرم کننده
▫️مرطوب کننده
▫️حفظ شادابی وطراوت پوست
▫️درمان پوسته پوسته شدن سر
▫️درمان اگزماوالتهابات پوستی
▫️درمان ادرارسوختگی
▫️حاوی ویتامینEوB
✅نکته مهم!
کیفیت "روغن کودک"بگونه ای است که میتوان در کرم سازی از آن بهره جسته و خانم ها نیز می توانند با اطمینان کامل برای بهترشدن پوست صورت خود ازآن استفاده نمایند.
#روغن #کودک #روغن_درمانی
قیمت : 45 تومن😍
هدایت شده از معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درد و بلای رونالدو بخوره به دل سلبریتی های فاسد وطن فروش داخلی، کلیپ بالا رو حتما ببینید👆👆👆
┄┅─✵🌹🕊🌹✵─┅┄
@meayar1 🇮🇷معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 انّا للّه و انّا الیه راجعون
وا اسلاما...
وامصیبتا...
🖥 ببینید | یک پزشک در برنامه طبیب شبکه سه سیما، شنبه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰١:
یکی از علل زیادی آرتروز در ایران و کشورهای مسلمان، نماز خواندن ماست!!
🔸این نمایی است از طبی که به تجربه و عقل ناقص و محدود خود اکتفا کرده است.
🔸 برخی پزشکانی که دستورات سازمان صهیونیستی آمریکایی بهداشت جهانی WHO را وَحی مُنزَل می دانند و دستورات خدای عالم و قهار را این طور زیر سؤال می بردند !!! این ها جاهل مدرن اند!! علم، مقدّس است! علم نوری است که خدا در سینه ی بندگان با ایمان خود قرار می دهد!
آنچه این ها حمل می کنند جهالت مدرن است!!
🔸حوزه ی علمیه ی که در برابر سوزاندن کتاب ضاله ی هاریسون بیانیه داد آیا اکنون در برابر زیر سؤال بردنِ واجبی که سایر واجبات به واسطه او اقامه می شود، سکوت می کند؟
👌نماز علاوه بر اینکه نیازهای معنوی و روحی انسان را علاج می کند، قطعا موجب تقویتِ سلامت جسم می گردد.
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅───────────┅╯
⛔⛔⛔⛔⛔⛔⛔
بله؛ و اینک معرفی نماز به عنوان عامل آسیب رسان به بدن توسط دکتر حسن براتی جراح زانو در برنامه پربیننده طبیب شبکه سه به صورت زنده پخش امروز (شنبه 1401/03/28)
تماس با 162 فراموش نشود.❌❌❌ و یه سوال اینکه، آقای دکتر دقیقا چطوری نماز رو چهار زانو میخونن؟؟؟؟
هدایت شده از زندگی سالم
*آنچه باید درباره "حجامت حزیران" بدانیم!*
+ *پاسخ به شبهات*
با توجه به قرارداشتن در ایام خاص حجامت در ماه رومی "حِزیران" چند نکته مهم در اینباره را یادآوری میکنیم:
1. ماه حزیران از جمله ماههای رومی است و ماههای رومی، مانند ماههای تقویم کشور خود ما، ماههایی شمسی هستند لذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد.
2. سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارمالاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهم السّلام وارد شده است:
عَنْ أَبِیالْحَسَنِ علیهالسّلام قَالَ: لَاتَدَعِ الْحِجَامَةَ فِی سَبْعٍ مِنْ حَزِیرَانَ فَإِنْ فَاتَکَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ؛
*از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم (حجامت کن).* (طبرسى، حسنبن فضل، مکارم الاخلاق ــقم، چاپ چهارم، 1412ق/ 1370ش)
مرحوم مجلسی در زادالمعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیهالسلام نقل کرده که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد:
وَ رُوِیَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَیْهِالسَّلَامُ: احْتَجِمْ فِی السَّابِعِ مِنْ حَزِیرَانَ، فَإِنْ لَمْیَتَیَسَّرْ فَفِی الرَّابِعِ عَشَرَ؛
*در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکانپذیر نشد، روز چهاردهم (حجامت کن)*. (مجلسى، محمدباقربن محمدتقى، زاد المعاد ــ مفتاح الجنان، بیروت چاپ:اول، 1423ق ص331)
از آنجا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده، احتمالاً نقل زادالمعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است.
3. در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است:
الفــ هر دو روایت در کتابهای مکارمالاخلاق و زادالمعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند بهصرف نبود سند و غرابت متن روایت نمیتوان مضمون روایت را انکار کرد.
ب ــ از آنجا که در تطبیق ماههای رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام همچنین در مورد ماههای باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، نمیتوان آنچه را در تقویمهای نجومی فعلی وجود دارد معتبر شمرد.
مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسهگیری تغییرات قابل توجهی در زیجهای مختلف صورت گرفته، معلوم نیست ماههای شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است، تطابق داشته باشد مثلاً امروزه در برخی از کشورها، حزیران را مطابق ژوئن میدانند بنابراین حزیران 10 روز جلو میافتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار میدهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ... .
با توجه به این امور نمیتوانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی بهطور یقینی همزمان قلمداد کنیم.
4. چنانچه واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد اما هیچ قرینهای که نشان دهد این دو روز، بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد.
5. اینکه عدّهای میگویند حجامت در این دو روز درمان بیماریهای یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت میدهند، خطا است؛ چنانکه در متن روایت حزیران هم چنین نکتهای ذکر نشده است؛
طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سهشنبهای که مصادف با 17، 19 یا 21 ماههای قمری هستند و نیز حجامت در نخستین سهشنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است.
6. این حدیث، روز هفتم حزیران را بهعنوان روز اصلی و روز چهاردهم را بهعنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشدهاند، معرّفی میکند لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است.
7. متن حدیث واضحاً میگوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود لذا اعلام هفته حزیران بهخلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است.
8. متأسّفانه عدّهای پا را فراتر از این گذاشته و ماه حزیران را بهعنوان ماه انجام حجامت معرّفی میکنند که این هم نادرست است.
9. تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه حجامت در این روزها مستحبّ است؛ اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است، این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که بهدلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی باید برای انجام آن شتاب کنند، صحیح نیست.
10. حتّی اگر اشکال مطرحشده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقویمهای نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقویمهای نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با #سی خرداد و #شش تیر هستند و طبق برخی دیگر، #29 خرداد و #پنج تیر؛ ...
هدایت شده از زندگی سالم
با توجّه به این اختلافنظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد میشود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجائاً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند.
11. تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلاً کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کمخونی است، نمیتواند در این دو روز حجامت کند؛ تشخیص این موارد بهعهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و بهاستناد احادیث مزبور نمیتوان توصیه عمومی به انجام حجامت کرد.
12. اقبال مردم به طبّ سنّتی و بهویژه حجامت بههمراه برخی کجرویهای همکاران این حوزه، راه را برای انتقادات دوستان و تعریضهای مخالفان فراهم کرده است لذا توصیه میکنیم:
الف ــ بهجای تبلیغ گسترده حجامت در ایّام حزیران، ایّام دیگری را که در احادیث شریف ذکر شده و دارای سندیت قویتر و توجیه علمی مناسبتری هستند ملاک قرار دهند.
ب ــ به عزیزانی که قصد انجام حجامت در این روزها را دارند باید یادآوری شود که هم استناد این احادیث به حضرات معصومین علیهم السلام قطعی نیست و هم تعیین دقیق روزهای مذکور در روایت ممکن نیست لذا بهتر است هم حجامتکننده و هم حجامتشونده بهنیت تقرّب و رجاءً اقدام به حجامت کنند.
ج ــ مراکز انجام حجامت با برنامهریزی و زمانبندی مناسب طوری عمل کنند که قواعد صحیح اجرای حجامت در این دو روز بهخوبی رعایت شود و ازدحام مراجعان باعث نقض ملزومات علمی انجام حجامت و واجبات تکریم مراجعان نشود.
د ــ همچنین پیشنهاد میکنیم پویشی فراگیر برای اختصاص قسمتی از درآمد حجامت در این دو روز برای امور خیر تشکیل شود؛ باشد که مایه برکت این مسیر در آینده شود.
نویسندگان:
دکتررضامنتظر؛ پزشک محقق و مدرس در طبّ اسلامی و طبّ ایرانی
دکتر وحید علیاننژادی؛ دستیار تخصّصی طبسنتی دانشگاه علومپزشکی شهیدبهشتی
استاد محمدحسین ساعیفرد، پژوهشگر علوماسلامی
🌺🌸🌼🌺🙏