eitaa logo
حضرت زهرا(س)
141 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
2.3هزار ویدیو
224 فایل
🌹بسم رب الشهدا🌹 هروقت میخواست برای بچه ها یادگاری بنویسد این جمله را مینوشت: ((من کان لله, کان الله له)) هر که با خدا باشد خدا با اوست.....❤❤ 💕شهید ابراهیم همت💕 ادمین کانال: @ammar_rahbar1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
چرای عدم حضورخواص شیعه کوفه درقیام حسینی.MP3
21.62M
حجت‌الاسلام غفاری م چرایی عدم حضورخواص شیعه کوفه درقیام حسینی جلسه 785 مکان تبلیغ مسجدامام حسین علیه السلام https://eitaa.com/eslam20
8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 انتقاد مجری چادری صداوسیما به گران بودن چادر! 🍃🌹🍃 ✅ وقتی دم از می‌زنیم باید مغازه‌هایمان هم از مانتوهای بلند و چادرهای با قیمت مناسب پر باشه!               @hazratehzahra ❁═┄ 🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ ❁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 همایش بین المللی شیرخوارگان حسینی؛ همزمان با اولین جمعه ماه               @hazratehzahra ❁═┄ 🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ ❁
هنرمندی سوری در حلب این کپی از مجسمه‌ی آزادی در آمریکا را با بقایای خانه‌اش ساخت؛ با این شعار: این همان آزادی است که آمریکایی‌ها برای ما به ارمغان آوردند               @hazratehzahra ❁═┄ 🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ ❁
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
چرایی عدم حضورایرانیان درقیام حسینی.MP3
17.91M
حجت‌الاسلام غفاری م چرایی عدم حضورایرانیان درقیام حسینی جلسه 786 مکان تبلیغ مسجدامام حسین علیه السلام https://eitaa.com/eslam20
🇮🇷 ⬅️ گفت عرق خورها و الوات هم میومدن تو مجلس امام حسین و آدم می‌شدند، الانم به کشف حجاب‌ها گیر ندید، دستگاه امام حسین آدمشون میکنه. 🍃🌹🍃 👈گفتم 1⃣ اولا اونا عامل دشمن نبودن اما الان حرمت شکنی در مجلس روضه پروژه رسمی و برنامه ریزی شده دشمن است. 2⃣ ثانیا اون عرق خور هر گناهی می‌کرد بیرون روضه بود وارد مجلس که می‌شد حرمت نگه می داشت اما اینا می‌خوان گناه علنی و آشکار خودشون را بیارن داخل روضه. 3⃣ ثالثا این گزاره که «نباید در دستگاه امام حسین دخالت کرد»، تولیدی برای تایید قمه زنی است. بفهمید زیر علم چه تفکری سینه می‌زنید.               @hazratehzahra ❁═┄ 🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ ❁
بد نیست بدانید ساخت قیچی را به «لئوناردو داوینچی» نقاش معروف نسبت ‌می‌دهند. همان کسی که تابلوی مرموز و مشهور مونالیزا یا همان لبخند ژوکوند را خلق ‌کرد. این در حالی ا‌ست که گفته می‌شود مصری‌های باستان حدود 1500سال پیش از میلاد مسیح از نوعی قیچی استفاده‌ می‌کردند. تولید انبوه قیچی فولادی که در زبان فارسی به «دوکارد» و «گاز» هم شناخته‌ می‌شود از حدود 262سال پیش در انگلستان شروع‌ شد. البته داوینچی اختراعات زیادی در کارنامه خود دارد و گفته می‌شود چتر نجات و خط معکوس از دیگر ابداعات این هنرمند بزرگ است. او برای این که کسی نتواند نوشته‌هایش را بخواند خط معکوس را ساخت. متن‌ها در این خط برعکس نوشته‌ می‌شد و برای خواندن آن باید از آینه استفاده‌ می‌کردند.
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
13موردازاعمال ظاهری دهه اول محرم.MP3
16.88M
حجت‌الاسلام غفاری م 13موردازاعمال دهه اول محرم جلسه 787 مکان مدرسه بانوصادقی درجمع هیئت رزمندگان اسلام https://eitaa.com/eslam20
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله (۲): محله‌گردی به‌مثابه روایتِ امروزینِ از طبیب دوّار 🖊 نویسنده: مهدی جمشیدی ۱. سخن حاج‌قاسم دربارۀ این‌که باید امام جماعت، «امام محله» باشد و نه‌فقط «امام محراب»، و او باید دایره و دامنۀ کنشگریِ خود را «محله» تعریف کند و نه‌تنها «شبستانِ مسجد»، سخن پخته و دقیقی بود. او در این گفته، تجربۀ خود را در «جنگ نظامی»، مبنا قرار داد و از آن زاویه به «مسجد» به‌مثابه «قرارگاه فرهنگی» نگریست. چه در «جنگ نظامی» و چه در «جنگ فرهنگی»، ما محتاج «امام» هستیم و امام، کسی‌ است که تنها در «محراب» نمی‌نشیند، بلکه در «میدان» می‌ایستد. و هرچه که میدانِ خویش را گسترده‌تر تعریف کند، فتوحات و توفیقاتش نیز بیشتر خواهد شد. این امر، وابسته به «افقِ فکریِ امام» است؛ اگر امام جماعت، کوته‌نگر و سطحی و اداری باشد، در همان محراب می‌نشیند و فاصلۀ میان دفتر و محراب را طی می‌کند و فقط به آنانی که برای مصافحه و سئوال و طلب دعا و استخاره «نزد او» می‌آیند، نظر می‌کند. در مقابل، «امامِ میدانی»، همچون «طبیب دوّار» است؛ یعنی «محله‌گرد» است و می‌رود تا دردهای معنوی و رنج‌های فرهنگی را علاج کند. ۲. «امامِ میدانی» نمی‌نشیند تا به نزدش بیایند، بلکه می‌رود تا به مسجد بیایند؛ یعنی می‌کوشد با «تعامل‌های عینی» و «ارتباط‌های میدانیِ» خویش، ظرفیّت انسانی برای مسجد پدید بیاورد و از مسجد، یک «پاتوقِ قدسی» و «چهارراه انقلابی» بسازد. او باید «نقطۀ آغاز» باشد و نه نوجوانان و جوانان. او باید به سراغ آنان برود و خود را عرضه کند و آنچنان جذابیّتی بیافریند که این آهوانِ گریزپا، صیدِ مسجد شوند. اگر چنین نباشد، هیچ اتّفاقِ تازه‌ای در مسجد روی نخواهد داد و همچنان، حضور نوجوانان و جوانان در مسجد، به «روندهای نامنظم» و «مناسبات غیرساختاری»، محدود خواهد شد. «منطقِ جذب» باید از چهارچوب‌های از پیش ‌طرّاحی‌شده تبعیّت کند و این منطق، جز با «حضورِ ساختاریافته» و «فاعلیّتِ هوشمندانۀ» امام جماعت در صحنۀ میدانِ محله، تحقّق نمی‌یابد. وضع شبستانِ مسجد، نمایانگرِ کنشگریِ امام جماعت در عرصۀ محله است و تلاش‌های بیرونی و مجاهدت‌های میدانی او را روایت می‌کند. هر اندازه که او در میدان محله، توفیق کسی کند، حاصل آن را در مسجد مشاهده خواهد کرد. پس انتخاب در معرکۀ دوگانۀ «محراب/ محله»، نشان می‌دهد که ما با «امام» مواجه هستیم یا «پیش‌نماز». ۳. این خصوصیّتِ عامّۀ مردم است که سخت، دلبستۀ «مواجهه‌های عینی» و «ارتباط‌های مستقیم» هستند و از این نوع تعامل، اثر جدّی می‌پذیرند. مردم باید «مشاهده» و «حس» کنند که امام جماعت در میان آنها و در کنارشان است. مردم باید «زندگیِ روزمرّۀ امام جماعت» را لمس کنند و بسنجند که دعاوی و خطبه‌ها و منبرها و مواعظ او، چه اندازه در واقعیّت زندگیِ خودش، متجلّی است؛ اگر تطابق ببینند و بیابند، شیفته و دل‌داده خواهند شد و او را به‌راستی و در مقام عمل، امامِ محلۀ خویش خواهند دانست. پس امامت محله، حاصل یک «اتّفاقِ طبیعی» و «انتخاب خودجوش» است و نه «انتصاب رسمی» و «حکم قانونی». کسی‌که نتواند در متن محله، مقبولیّت به دست آورد و دل‌ها را مجذوب خویش سازد و در عمق باورهای مردم نفوذ کند، از جانب مردم به‌عنوان امام، پذیرفته نشده است. مردمان محله باید به این جمع‌بندی دست یابند که او، شایستۀ «پیشتازیِ معنوی» و «جلوداریِ اخلاقی» است. این «جمع‌بندیِ اجتماعی» نیز، از «چگونگیِ ارتباط‌ها»ی امام جماعت با محله برمی‌خیزد و «سفارشی» و «دستوری» نیست. ازاین‌رو، همۀ این واقعیّت‌های فرهنگی، فرع بر آن است که امام جماعت، «میدانی» و «مواجهه‌ای» باشد و از «محراب» و «شبستان»، پا فراتر بنهد و قدرت قدسی و اقتدار ایمانیِ خویش را در پهنۀ محله بگستراند. ۴. تجویزهای پیش‌گفته، مبالغه‌آمیز و آرمانی نیستند، بلکه حاصل تجربۀ تاریخیِ روحانیّت شیعه است. در دوره‌های گذشته، روحانیّت به معنای واقعی کلمه، «در میان مردم» بود و هیچ «گسست» و «فاصله»‌ای احساس نمی‌شد. ازاین‌رو، روحانیّت، فقط منبر و محراب را در اختیار نداشت، بلکه چون امام محله بود، در تمام شئون و ساحات زندگیِ روزمرّۀ مردم، حضور داشت. این حضور، حاصل یک انتخاب طبیعی و مهندسی‌نشده بود و به پاره‌ای از فرهنگ و هویّتِ جمعیِ ایرانیان تبدیل شده بود. حضورِ «همه‌جایی» و «همه‌گیرِ» روحانیّت، او را به «نیروی پیشرانِ اجتماعی» تبدیل کرده بود که از سطح خُرد و حریم خصوصی زندگیِ مردم تا سطح کلان و ساختارهای اجتماعی، «حیات کارکردی» داشت. 🕌به سوی مسجد طراز انقلاب اسلامی https://eitaa.com/hazratehzahra
چی نخوره‌؟! (گفت و شنود) گفت‌: بعد از حماسه بزرگ میهمانی ۱۰کیلومتری غدیر در تهران و ابراز شادی ده‌ها میلیون ایرانی شیفته حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام در سراسر کشور، شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال که تحت مدیریت موساد اداره می‌شود و برخی از غربگرایان، زبان به اعتراض گشودند و گفتند این شادی چه معنایی دارد؟! و ادعا کردند که میهمانی ۱۰ کیلومتری دولتی بوده است! گفتم: اولاً عشق به حضرت امیر علیه‌السلام با جان و دل مردم ایران آمیخته است و ثانیاً وقتی دولت می‌تواند ده‌ها میلیون انسان را در یک روز مشخص به میدان بیاورد، نشانه آن است که مردمی‌ترین دولت تاریخ است. گفت: همین اجق وجق‌ها که به شادی مردم در عید غدیر اعتراض می‌کردند، حالا با شروع محرم و عزاداری ده‌ها میلیونی مردم در سراسر کشور، اعتراض می‌کنند که چرا مردم را به‌ گریه و عزاداری کشانده‌اید؟! بگذارید مردم شاد باشند! گفتم: یارو برای معالجه رفیقش که خیلی پرت و پلا می‌گفت به پزشک مراجعه کرد. دکتر بعد از معاینه چندتا قرص و آمپول تجویز کرد. یارو پرسید؛ آقای دکتر! غذا چی بخوره؟ چی نخوره؟! دکتر گفت؛ هرچی دلش میخواد بخوره ولی فقط فلان نخوره!
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
حماسه حسینی وایه 195سوره بقره.MP3
15.65M
حجت‌الاسلام غفاری م حماسه حسینی وایه ۱۹۶سوره بقره جلسه 788 مکان مدرسه بانوصادقی درجمع هیئت رزمندگان اسلام https://eitaa.com/eslam20