eitaa logo
ستار هدایتخواه
454 دنبال‌کننده
228 عکس
276 ویدیو
20 فایل
♻ خوش آمدید ✔ اینجا کانالی است برای اطلاع از تحلیل ها، یادداشت ها و عکس نوشت های نماینده دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و دبیر فعلی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد @hedayatkhah ✔ارتباط با ستارهدایتخواه در ایتا :09122185791
مشاهده در ایتا
دانلود
ری، اشتراکات شیعه و اهل سنت در عقیده مهدویت، ص ۵۱-۵۴. ابن کثیر، البدایۀ و النهایۀ ط هجر، ج ۱۹، ص ۶۲. غماری مغربی، إبراز الوهم المکنون من کلام ابن خلدون، ص ۵۳۲.) [۶۱] . ری شهری، دانشنامه امام مهدی، ج ۷، ص ۴۵۵. [۶۲] . نک: بستوی، موسوعة فی أحادیث الإمام المهدی، ص ۳۴. [۶۳] . بستوی، موسوعة فی أحادیث الإمام المهدی، ص ۳۷. [۶۴] . ذهبی، الموقظه فی علم مصطلح الحدیث، ص ۷۸. [۶۵] . ابن کثیر، البدایۀ و النهایۀ، ج ۶، ص ۲۴۶. [۶۶] . بستوی، موسوعة فی أحادیث الإمام المهدی، ص ۳۹ و ۲۲۹. [۶۷] . رستم نژاد، نقد رویکرد سلفی ها در جرح و تعدیل مذهبی و اعتقادی، فصلنامه علوم حدیث تطبیقی، ش ۳، ص ۷۹ و ۸۷. [۶۸] . معارف، بررسی سندی فقه الحدیثی احادیث رایات سود در منابع اهل سنت، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۶، ص ۵۸-۵۹. [۶۹] . ابن حجر عسقلانی، تقریب التهذیب، ج ۱، ص ۶۶۴ [۷۰] . المزی، تهذیب الکمال، ج ۱۸، ص ۲۲۴ [۷۱] . ابن حجر عسقلانی، تقریب التهذیب، ج ۱، ص ۶۹۶ [۷۲] . ذهبی، الکاشف، ج ۲، ص ۳۸۲. [۷۳] . عجلی، معرفۀ الثقات، ج ۲، ص ۳۶۴. [۷۴] . المزی، تهذیب الکمال، ج ۱، ص ۳۶۰ [۷۵] . ابن حجر عسقلانی، تقریب التهذیب، ج ۱، ص ۶۸۷. [۷۶] . ابن حجر عسقلانی، تهذیب التهذیب، ج ۴، ص ۴۸۷. [۷۷] . نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۷۳. [۷۸] . نجاشی، الرجال، ص ۹۴. [۷۹] . طوسی، الرجال، ص ۴۰۹. [۸۰] . نجاشی، الرجال، ص ۳۱ و ۲۵۸. [۸۱] . کشیّ، الرجال، ص ۳۴۵. [۸۲] . کشیّ، الرجال، ص ۳۴۵. [۸۳] . نجاشی، الرجال، ص ۱۲۰. [۸۴] . کشیّ، الرجال، ص ۳۴۵. [۸۵] . طوسی، الرجال، ص ۳۵۴. [۸۶] . کشیّ، الرجال، ص ۵۵۶. [۸۷] . نجاشی، الرجال، ص ۹۸ و ۲۳۱. [۸۸] . نجاشی، الرجال، ص ۴۶. مطابق نظر تحقیقی آیه الله شبیری‌زنجانی، ثقه و امامی است (ر. ک: نرم‌افزار درایۀ النور، عنوان: الحسین بن موسی الحناط). [۸۹] . نجاشی، الرجال، ص ۴۲۵. حلی، خلاصۀ الرجال، ص ۱۶۹. [۹۰] . کشیّ، الرجال، ص ۱۰، ۱۱۵و ۱۲۳. [۹۱] . پورسیدآقایی، نقش ایرانیان در عصر ظهور، فصلنامه پژوهش های مهدوی، ش ۲۵، ص ۱۵. [۹۲] . ری شهری، دانشنامه امام مهدی، ج ۶، ص ۱۳. [۹۳] . پورسیدآقایی، چالش های روایی تشکیل حکومت در عصر غیبت، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۹، ص ۳۹۰. قبانچی، موجز دائرۀ معارف الغیبۀ، ص ۷۳. [۹۴] . نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۷۳. [۹۵] . طوسی، الغیبۀ، ص ۴۵۲. مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص ۱۷۳. حر عاملی، إثبات‌ الهداۀ، ج ۵، ص ۳۵۸. [۹۶] . یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ابناء الفارس (طبرسی، مجمع البیان، ج ۵، ص ۴۷. و مشابه آن: قمی، تفسیر القمی، ج ۲، ص ۳۰۹.) [۹۷] . سئل رسول اللَّه عنهم فضرب یده علی عاتق سلمان و قال: هذا و ذووه ثم قال: لو کان الإیمان معلقاً بالثریا لناله رجال من أبناء فارس‌ (زمخشری، تفسیر الکشاف، ج ۱، ص ۶۴۶.)؛ وَ آخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ ... مَنْ هُمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ ... وَ فِینَا سَلْمَانُ الْفَارِسِیُّ وَضَعَ رَسُولُ اللَّهِ یَدَهُ عَلَی سَلْمَانَ ثُمَّ قَالَ لَوْ کَانَ الْإِیمَانُ عِنْدَ الثُّرَیَّا لَنَالَهُ رِجَالٌ مِنْ هَؤُلَاء (بخاری، صحیح البخاری، ج ۸، ص ۴۷.‌ مسلم، صحیح مسلم، ج ۴، ص ۱۹۷۲.) از نگاه رجالیون اهل سنت، سند صحیح است (نک: الادارۀ العامۀ للاوقاف، نرم افزار جوامع الکلم) [۹۸] . رستم نژاد، قوم جایگزین در احادیث تفسیری، فصلنامه حدیث حوزه، ش ۷. شفیعی مازندرانی، ایرانیان در اشاره های قرآنی، فصلنامه معرفت، ش ۹۶. یوسفی، رویکرد وحیانی بر محبوبیت ایرانیان و بسترسازی ظهور، فصلنامه پژوهشنامه مهدویت، ش ۱. مرکز فرهنگ و معارف قرآن، دائرۀ المعارف قرآن کریم، ج ۵، ص ۱۷۹-۱۸۱. [۹۹] . کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص ۴۹۵. طبسی، درس خارج مهدویت، سال ۹۳. [۱۰۰] . نَأْخُذُهُ مِنْکَ بِدَهْ دَوَازْدَه‌ (کلینی، الکافی، ج ۵، ص ۱۹۷.) بده دوازده لفظ فارسی و معناه العشرة باثنی عشر یستعمله التجار بالمشرق (ابن حیون، دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۴۹.). [۱۰۱] . ر. ک: پورسیدآقایی، نقش ایرانیان در عصر ظهور، فصلنامه پژوهش های مهدوی، ش ۲۵. ص ۲۰. صمدی، بایسته های ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش ۵، ص ۱۳۹. الاسدی، عنصر الخفاء فی القضیۀ المهدویۀ، فصلنامه الموعود طبع نجف اشرف، ش ۴. ص ۱۲۶. ری شهری، دانشنامه امام مهدی، ج ۸، ص ۳۶۲. فتلاوی، ثورۀ الموطئین للمهدی، ص ۱۹۴. فتلاوی، مع المهدی المنتظر فی دراسۀ مقارنۀ، ص ۴۶. طبسی، چشم اندازی به حکومت مهدی، ص ۴۶. سلیمان، یوم الخلاص، ص ۵۵۷. صدر، تاریخ الغیبۀ الکبری، ص ۱۵۸ و ۲۸۳. کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص ۴۹۵. جعفر مرتضی عاملی، دراسۀ فی علامات الظهور، ص ۳۸. نویسندگان، مجموعه آثار پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، ج ۱، ص ۲۷۶. آل محسن، أهدی الرایات دراسة فی شخصیة الیمانی، ص ۱۳۳ و ۱۳۵. جعفر مرتضی عاملی، مختصر المفید، ج ۳، ص ۱۷۵. قبانچی، موجز دائرۀ معارف الغیبۀ، ص ۵۶. س
ند البحرانی، فقه علائم الظهور، ص ۶۱. [۱۰۲] . سجادی طلب، دفاع از احادیث نشانه های ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۳، ص ۲۲۹-۲۳۰. جعفری، اشتراکات شیعه و اهل سنت در عقیده مهدویت، ص ۵۱-۵۴. [۱۰۳] . نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۷۳. [۱۰۴] . تَلَا رَسُولُ اللَّهِ یَوْمًا هَذِهِ الْآیَةَ وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لا یَکُونُوا أَمْثالَکُمْ (سوره محمد، آیه ۳۸.) قَالُوا وَ مَنْ یُسْتَبْدَلُ بِنَا؟ قَالَ فَضَرَبَ رَسُولُ اللَّهِ عَلَی مَنْکِبِ سَلْمَانَ، ثُمَّ قَالَ هَذَا وَ قَوْمُهُ، هَذَا وَ قَوْمُه‌ (ترمذی، سنن الترمذی، ج ۵، ص ۲۲۲.)؛ یَبْعَثُ السُّفْیَانِیُّ خَیْلَهُ وَجُنُودَهُ، فَیَبْلُغُ عَامَّةَ الشَّرْقِ مِنْ أَرْضِ خُرَاسَانَ وَ أَرْضِ فَارِسَ فَیَثُورُ بِهِمْ أَهْلُ الْمَشْرِقِ فَیُقَاتِلُونَهُمْ (مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص ۱۷۱.) [۱۰۵] . مرکز دراسات التخصصیۀ فی الإمام المهدی، نجف اشرف، لینک. [۱۰۶] . مرکز دراسات التخصصیۀ فی الإمام المهدی، نجف اشرف، لینک. [۱۰۷] . سوره مائده، آیه ۸۲. [۱۰۸] . طباطبایی، تفسیر المیزان، ج ۱۴، ص ۲۶۳-۲۶۴. مطهری، مجموعه آثار، ج ۲۴، ص ۴۳۲. سلیمانی، بررسی آیات غلبه حق بر باطل از منظر علامه طباطبایی، فصلنامه مطالعات تفسیری، ش ۳۰، ص ۲۰۱. [۱۰۹] . الهی نژاد، مهدویت و فرجام تنازع حق و باطل، فصلنامه انتظار موعود، ش ۳۹، ص ۱۳۶-۱۳۷. کارگر، مهدویت و فرجام ستیزش حق و باطل، فصلنامه انتظار موعود، ش ۱۹، ص ۹۴ و ۱۰۳. آیتی، چالش غفلت از آرمان های مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۹، ص ۷۲-۷۳. [۱۱۰] . وَ قَضَیْنا إِلی‌ بَنِی إِسْرائِیلَ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما ... بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ (سوره اسراء، آیه ۴-۵) قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا یَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه‌ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶. ابن قولویه، کامل الزیارات، ص ۶۳.)؛ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ. (مجلسی، بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۶.)؛ برای آگاهی بیشتر: پورسیدآقایی، مواجهه امام زمان با قوم یهود در عصر ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۲، ص ۶۵-۶۷. [۱۱۱] . السُّفْیَانِیُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ ... فِی عُنُقِهِ صَلِیبٌ (طوسی، الغیبۀ، ص ۴۶۳.)؛ در عبارت "فِی عُنُقِهِ صَلِیب" دو احتمال مطرح است:یا خود سفیانی چون مسیحی و رومی است، صلیب بر گردن دارد و نماینده غربی‌ها است یا به ظاهر مسلمان است اما موردحمایت غربی‌ها است. [۱۱۲] . إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (سوره اسراء، آیه ۸)، یَعْنِی إِنْ عُدْتُمْ {الیهود} بِالسُّفْیَانِیِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد (قمی، تفسیر القمی، ج ۲، ص ۱۴.) [۱۱۳] . سفیانی مورد حمایت خاندان آل فلان در عربستان است؛ آل بنی فلان قبل از ظهور بر عربستان حکومت می‌کنند: یَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِینَةِ ... یَقْتُلُهُ جَیْشُ آلِ بَنِی فُلَان. (کلینی، الکافی، ج ۱، ص ۳۳۷.)‌ و سفیانی به عنوان همپیمان خاندان آل فلان حاکم در عربستان است: فَیَبْتَدِرُ الْحَسَنِیُّ إِلَی الْخُرُوجِ فَیَثِبُ عَلَیْهِ أَهْلُ مَکَّةَ فَیَقْتُلُونَهُ وَ یَبْعَثُونَ بِرَأْسِهِ إِلَی الشَّامِیِّ ... وَ یَبْعَثُ الشَّامِیُّ عِنْدَ ذَلِکَ جَیْشاً إِلَی الْمَدِینَة (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۲۵.). این هماهنگی بین آل فلان و سفیانی در به شهادت رساندن سید حسنی، نفس زکیه قبل از ظهور می‌باشد (ر. ک: آیتی، تاملی در نشانه‌های حتمی ظهور، ص ۲۳۴.) و حاکی از ارتباط عمیق خاندان حاکم در عربستان با حاکم دمشق سوریه در منطقه شام دارد که متعاقب شهادت نفس زکیه، شامی (سفیانی) لشکر نظامی خود از منطقه شام را به مدینه اعزام می‌کند ولی در منطقه بیداء، خسف خواهد شد. [۱۱۴] . حق در لغت معانی مختلفی دارد از جمله: نقیض باطل، امر ثابت، حکم مطابق واقع، امر واجب، ملک و مال، عدل و داد، حظ و نصیب (ابن منظور، لسان العرب، ج ۱۰، ص ۴۹-۵۱.). [۱۱۵] . پورسیدآقایی، چالش های روایی تشکیل حکومت در عصر غیبت، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۹، ص ۳۹۰. قبانچی، موجز دائرۀ معارف الغیبۀ، ص ۷۳. [۱۱۶] . ثَمَّ: للتشریک فی الحکم و الترتیب، و التراخی‌ (ابن هشام، مغنی اللبیب، ج ۱، ص ۱۱۷.) [۱۱۷] . السُّفْیَانِیُّ یُقَاتِلُ الْقَائِم‌ (صدوق، معانی الأخبار، ص ۳۴۶.)؛ أَنَّهُ إِنَّمَا یَقْتُلُ السُّفْیَانِیَّ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۳۳۱.) [۱۱۸] . سفیانی مورد حمایت خاندان آل فلان در عربستان است؛ آل بنی فلان قبل از ظهور بر عربستان حکومت می‌کنند: یَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِینَةِ ... یَقْتُلُهُ جَیْشُ آلِ بَنِی فُلَان. (کلینی، الکافی، ج ۱، ص ۳۳۷.)‌
و سفیانی به عنوان همپیمان خاندان آل فلان حاکم در عربستان است: فَیَبْتَدِرُ الْحَسَنِیُّ إِلَی الْخُرُوجِ فَیَثِبُ عَلَیْهِ أَهْلُ مَکَّةَ فَیَقْتُلُونَهُ وَ یَبْعَثُونَ بِرَأْسِهِ إِلَی الشَّامِیِّ ... وَ یَبْعَثُ الشَّامِیُّ عِنْدَ ذَلِکَ جَیْشاً إِلَی الْمَدِینَة (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۲۵.). این هماهنگی بین آل فلان و سفیانی در به شهادت رساندن سید حسنی، نفس زکیه قبل از ظهور می‌باشد (ر. ک: آیتی، تاملی در نشانه های حتمی ظهور، ص ۲۳۴.) و حاکی از ارتباط عمیق خاندان حاکم در عربستان با حاکم دمشق سوریه در منطقه شام دارد که متعاقب شهادت نفس زکیه، شامی (سفیانی) لشکر نظامی خود از منطقه شام را به مدینه اعزام می‌کند ولی در منطقه بیداء، خسف خواهد شد. [۱۱۹] . سفیانی، مورد حمایت غربی ها است: یُقْبِلُ السُّفْیَانِیُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِی عُنُقِهِ صَلِیبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ (طوسی، الغیبۀ، ص ۴۶۳.) [۱۲۰] . سفیانی، مورد حمایت یهود است: إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (سوره اسراء، آیه ۸)، یَعْنِی إِنْ عُدْتُمْ {الیهود} بِالسُّفْیَانِیِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد. (قمی، تفسیر القمی، ج ۲، ص ۱۴.) [۱۲۱] . آل بنی فلان قبل از ظهور بر عربستان حکومت می‌کنند: یَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِینَةِ ... یَقْتُلُهُ جَیْشُ آلِ بَنِی فُلَان. (کلینی، الکافی، ج ۱، ص ۳۳۷.)‌ [۱۲۲] . أَ لَا أُخْبِرُکُمْ بِآخِرِ مُلْکِ بَنِی فُلَانٍ قُلْنَا بَلَی یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ قَالَ قَتْلُ نَفْسٍ حَرَامٍ فِی یَوْمٍ حَرَامٍ فِی بَلَدٍ حَرَامٍ عَنْ قَوْمٍ مِنْ قُرَیْشٍ وَ الَّذِی فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ مَا لَهُمْ مُلْکٌ بَعْدَهُ غَیْرُ خَمْسَ عَشْرَةَ لَیْلَةً (نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۵۸.) [۱۲۳] . وَ قَضَیْنا إِلی‌ بَنِی إِسْرائِیلَ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما ... بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ (سوره ایراء، آیه ۴-۵.) قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا یَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه‌ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶. ابن قولویه، کامل الزیارات، ص ۶۳.) که به قرینه عبارت "قتلاهم شهداء" در حدیث انقلاب مشرق زمین قبل از ظهور (نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۷۳.) و نیز به ضمیمه حدیث معرفی "اهل قم" به عنوان هویت ایرانی مجازات کنندگان یهود: کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ. (مجلسی، بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۶.)، مشخص است که عقوبت اول یهود قبل از ظهور توسط ایرانیان شیعی رخ خواهد داد (برای آگاهی بیشتر: پورسیدآقایی، مواجهه امام زمان با قوم یهود در عصر ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۲، ص ۶۵-۶۷. پورسیدآقایی، نقش ایرانیان در عصر ظهور، فصلنامه پژوهش های مهدوی، ش ۲۵، ص ۲۶.) [۱۲۴] . آرمان آزادی فلسطین از اهداف رایات مشرق زمینه ساز ظهور است که در منابع فریقین شیعه و اهل سنت ذکر شده است: قوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶. ابن قولویه، کامل الزیارات، ص ۶۳.)؛ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ (مجلسی، بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۶.)؛ و در احادیث اهل سنت: تَخْرُجُ مِنْ خُرَاسَانَ أُخْرَی سَوْدَاءُ ... یَهْزِمُونَ أَصْحَابَ السُّفْیَانِیِّ حَتَّی یَنْزِلَ بَیْتَ الْمَقْدِسِ یُوَطِّئُ لِلْمَهْدِیِّ سُلْطَانَه (دانی، السنن الواردۀ فی الفتن، ج ۱، ص ۲۶۱. حنبلی، فرائد فوائد الفکر، ص ۳۱۴.)؛ تَخرُجُ مِن خُراسانَ رایاتٌ سودٌ لا یَرُدُّها شَی‌ءٌ حَتّی‌ تُنصَبَ بِإِیلیاء (ترمذی، سنن الترمذی، ج ۴، ص ۲۴۵. ابن حنبل، مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج ۱۴، ص ۳۸۳. متقی هندی، کنزالعمّال، ج ۱۴، ص ۲۶۱. ابن کثیر، البدایۀ و النهایۀ، ج ۱۰، ص ۵۵.)؛ ایلیاء: اسم مدینة بیت المقدس فی فلسطین (حموی، معجم البلدان، ج ۱، ص ۲۹۳.)؛ از نگاه رجالیون اهل سنت، سند حدیث رایات مشرق زمینه ساز که تا بیت المقدس فلسطین پیشروی نظامی می کنند، "حدیث حسن" توصیف شده است: حَدَّثَنَا قُتَیْبَةُ (ثقة ثبت)، حَدَّثَنَا رِشْدِ ینُ بْنُ سَعْدٍ (ضعیف الحدیث)، عَنْ یُونُسَ (ثقة)، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ الزُّهْرِیِّ (الفقیه الحافظ متفق علی جلالته وإتقانه)، عَنْ قَبِیصَةَ بْنِ ذُؤَیْبٍ (تابعی ثقة)، عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ (صحابی) نک: (الادارۀ العامۀ للاوقاف، نرم افزار جوامع الکلم) [۱۲۵] . الم غُلِبَتِ الرُّومُ فی‌ أَدْنَی الْأَرْضِ وَ هُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَیَغْلِبُونَ فی‌ بِضْعِ سِنینَ ... وَ یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّه‌ (سوره روم، آیه ۱-۵.) [۱۲۶] . پورس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حلما دختر خردسال شهید پوریا احمدی خطاب به رهبر انقلاب: حالا که به سن تکلیف نرسیدم، میشه شمارو یه کم بغل کنم؟ 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
🔰تفصیل بسته محتوایی دهه فجر 🔖بسته دیجیتال ۶۱، به مناسبت سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی 👇🏻ایده‌های کنش‌گری هیأت؛ • مجموعه ایده با موضوع برگزاری مراسمات دهه فجر ▫️heyat.co/p/4185 • ایده‌های عملیاتی روز ۲۱ بهمن ▫️eitaa.com/heyat_co/4901 • ایده‌های عملیاتی روز ۲۲ بهمن ▫️eitaa.com/heyat_co/4903 👇🏻فیش منبر؛ • مجموعه فیش منبر با موضوع دهه فجر (بخش اول) ▫️heyat.co/p/4184 • مجموعه فیش منبر با موضوع دهه فجر (بخش دوم) ▫️heyat.co/p/4200 👇🏻جزوه؛ • تقریر قاعده‌مند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ▫️heyat.co/p/3493 👇🏻کتاب؛ • ایران ۲۰ ▫️heyat.co/p/3119 • ۵۷ ریشتر ▫️heyat.co/p/2659 👇🏻منشورات؛ • منشور آیینه ۲۰ | دستاوردهای انقلاب‌ اسلامی ▫️heyat.co/p/2475 • منشور فانوس ۵۲ | هیأت پایگاه اصلی انقلاب ▫️heyat.co/p/2485 • منشور فانوس ۵۳ | انقلاب سوم ▫️heyat.co/p/2486 • منشور آیینه ۲۲ | بدتر از قاجار ▫️heyat.co/p/2480 • منشور صحیفه ۲۲ | هیأت، قلب نهضت امام خمینی(تاریخ ۱) ▫️heyat.co/p/2190 • منشور شمسه ۸ | رسالت هنر انقلابی ▫️heyat.co/p/2489 • منشور صحیفه ۲۱ | بررسی حیات انقلاب اسلامی در آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی(وحدت‌اسلامی ۵) ▫️heyat.co/p/2189 👇🏻سرود انقلابی؛ • مجموعه سرودهای انقلابی متناسب با دهه فجر ▫️heyat.co/p/2519 👇🏻عکس؛ • حضور کودکان در راه‌پیمایی‌های انقلاب اسلامی ۵۷ ▫️heyat.co/p/2517 • حضور زنان در راه‌پیمایی‌های انقلاب اسلامی ۵۷ ▫️heyat.co/p/2516 • شخصیت‌ها و شهدای انقلاب اسلامی ▫️heyat.co/p/2515 • تصاویر دیوارنوشته‌های انقلاب اسلامی ▫️heyat.co/p/2514 • مجموعه تصاویر امام خمینی(ره) ▫️heyat.co/p/2510 👇🏻توانمندسازی؛ • دوره آموزشی تبیین و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی ▫️heyat.co/p/2511 👇🏻نذر ماندگار؛ • مجموعه‌های ۱ الی ۲۰ ▫️eitaa.com/heyat_co/8410 • مجموعه‌ای ۲۰ الی ۴۰ ▫️eitaa.com/heyat_co/8412 • مجموعه‌های ۴۰ الی ۶۰ ▫️eitaa.com/heyat_co/8413 • مجموعه‌های ۶۰ الی ۸۰ ▫️eitaa.com/heyat_co/8440 • مجموعه‌های۸۰ الی ۸۶ ▫️eitaa.com/heyat_co/8446 👇🏻مجله ویدیویی هیأت؛ • بسته مستند چهره‌های ماندگار ▫️eitaa.com/heyat_co/4892 • بسته مستند روزگار پهلوی ▫️eitaa.com/heyat_co/4898 • بسته مستند راز‌های جماران ▫️eitaa.com/heyat_co/4890 • مستند دربرابر طوفان ▫️eitaa.com/heyat_co/4905 • مستند پس از طوفان ▫️eitaa.com/heyat_co/4905 • مستند بسته ۵۷ ▫️eitaa.com/heyat_co/8532 | 🚩 پایگاه‌جامع‌محتوایی‌هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 مجموعه پهلوی به روایت اسناد خارجی 🛑 قسمت اول فساد ساختاری به روایت جان فوران .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 مجموعه پهلوی به روایت اسناد خارجی 🛑 قسمت دوم فساد اداری به روایت یرواند آبراهامیان 💻@asr_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 مجموعه پهلوی به روایت اسناد خارجی 🛑 قسمت سوم خرج سالیانه اعضای کوچک خاندان پهلوی چقدر بوده است؟ به روایت رابرت گراهام 💻 @asr_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️از منظر غربی ها، انتخابات در ایالات متحده آمریکا، نماد آزادی، همبستگی، اقتدارملی و عظمت یک ابرقدرت است، ‼️اما به ایرانیان میگویند: انتخابات کشورتان را تحریم کنید تا ما هم بتوانیم مملکت شما را بیشتر تحریم کنیم! ✔️شما حق ندارید از طریق تعیین سرنوشت خود، با همبستگی و هم افزایی، «ابرقدرت» بشوید! ❗️انتخابات چهارسال قبل آمریکا، حدود 11 میلیارد دلار، ششصدهزار میلیاردتومان، هزینه داشته (گزارش مرکز «Responsive Politics»=سیاستهای پاسخگو) که معمولاً اکثر هزینه داوطلبان را کشورهای دست نشانده آنها (عربستان، امارات، بحرین و...) می پردازند؛ ‼️اما به ایرانیان می گویند: دوران پهلوی که انتخاباتی نبود، مشکلاتی هم نداشتید؛ اگر به جمهوری اسلامی رأی ندهید، شما هم مثل عربستان راحت می شوید؛ شاه ایران بیشترین هزینه انتخابات ما را پرداخت می کرد! 🔺از قول جوان آمریکایی برای خودشان تبلیغ می کنند: «یک رای ما هم مهم است و من رای می دهم چون به آینده آمریکا می اندیشم» 🎯اما به جوان ایرانی القاء می کنند: اگر تو رأی ندهی، خوشبخت می شوی، از همه مشکلات نجات می یابی و مثل جوان آمریکایی پیشرفت خواهی کرد! ❤️همین امروز، پیروزی فوتبال ایران بر ژاپن و شادمانی همه ایرانیان نشان داد که مردم ما، بویژه جوانان، عظمت ایران را دوست دارند🇮🇷 صفحات‌مجازی محمدعلی رامین👇 eitaa.com/maramin ایتا splus.ir/mohammadali_ramin سروش
؛﷽ 🔵 طرح هر اکانت یک ستاد انتخاباتی ✌️ 🇮🇷 🔴👈 کانال پروفایلها و محتواهای انتخاباتی ✌️ 🇮🇷 با قراردادن پروفایلهای مختلف مربوط به انتخابات؛ شما هم میتوانید یک مبلغ انتخابات باشید و در ثواب انجام فرامین رهبری ، شریک شوید 🔴 لطفا عضو کانال زیر شوید و برای دیگران نیز ارسال کنید : https://eitaa.com/Porofail_Andishkade 🇮🇷
🔰 بسته‌ی محتوایی «دستاوردهای انقلاب اسلامی» 🇮🇷 ویژه‌ی دهه‌ی فجر و انتخابات مجلس ✅ با بیش از +200 محتوای کاربردی با موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمی، پزشکی، صنعتی، نظامی، فرهنگی، مردم‌سالاری، زنان و... 🌐 همین الان کلیک کنید👇 https://jebhemarket.ir/dastavarde-enghelab ا---------------‐-‐-------------------------------------------ا 🔰 بازار محتوای جبهه 🗃 جامع ترین بانک محتوایی کنشگری فرهنگی اجتماعی 📍آخرین تولیدات رسانه ای، هنری، گرافیکی و ... برای جهاد تبیین در قالب های: پوستر، اینفوگرافیک، موشن‌گرافیک، مستند، محتوای متنی، نماهنگ، اقلام تبلیغاتی، استوری و ... 🆔 @Jebhemarket_ir 🌐 jebhemarket.ir
ویژگی های اصلح ۳ استاد لیالی.mp3
14.3M
🗳بسته آموزشی انتخابات🗳 🎧صوتی 📝 موضوع : ویژگی های انتخاب اصلح 👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای لیالی 🧮تعداد جلسات استاد: 5 🎞جلسه: 3 ⏳مدت زمان: 14 دقیقه 53 ثانیه ✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
ویژگی های اصلح ۴ استاد لیالی.mp3
14.29M
🗳بسته آموزشی انتخابات🗳 🎧صوتی 📝 موضوع : ویژگی های انتخاب اصلح 👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای لیالی 🧮تعداد جلسات استاد: 5 🎞جلسه: 4 ⏳مدت زمان: 14 دقیقه 52 ثانیه ✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
ویژگی های اصلح ۵ استاد لیالی.mp3
16.16M
🗳بسته آموزشی انتخابات🗳 🎧صوتی 📝 موضوع : ویژگی های انتخاب اصلح 👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای لیالی 🧮تعداد جلسات استاد: 5 🎞جلسه: 5 ⏳مدت زمان: 16 دقیقه 50 ثانیه ✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
احکام انتخابات ۱ استاد ابراهیمی.mp3
13.53M
🗳بسته آموزشی انتخابات🗳 🎧صوتی 📝 موضوع : احکام انتخابات 👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای ابراهیمی 🧮تعداد جلسات استاد: ۴ 🎞جلسه: ۱ ⏳مدت زمان: ۱۴ دقیقه ۰۵ ثانیه ✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
احکام انتخابات ۲ استاد ابراهیمی(3).mp3
13.64M
🗳بسته آموزشی انتخابات🗳 🎧صوتی 📝 موضوع :احکام انتخابات 👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای ابراهیمی 🧮تعداد جلسات استاد: ۴ 🎞جلسه: ۲ ⏳مدت زمان: ۱۴ دقیقه ۱۲ ثانیه ✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
احکام انتخابات ۳ استاد ابراهیمی.mp3
13.81M
🗳بسته آموزشی انتخابات🗳 🎧صوتی 📝 موضوع : احکام انتخابات 👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای ابراهیمی 🧮تعداد جلسات استاد: ۴ 🎞جلسه: ۳ ⏳مدت زمان: ۱۴ دقیقه ۲۳ ثانیه ✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
احکام انتخابات ۴ استاد ابراهیمی.mp3
8.03M
🗳بسته آموزشی انتخابات🗳 🎧صوتی 📝 موضوع : احکام انتخابات 👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای ابراهیمی 🧮تعداد جلسات استاد: ۴ 🎞جلسه: ۴ ⏳مدت زمان: ۸ دقیقه ۲۱ ثانیه ✔️ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
🗳بسته صوتی آموزشی دوره انتخابات امید آفرین 🔷بخش اول ✔️انتخابات در اندیشه امامین انقلاب 👤استاد: حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی 🎤جلسه 1 🎤جلسه 2 🎤جلسه 3 🎤جلسه 4 🎤جلسه 5 🎤جلسه 6 🎤جلسه 7 🎤جلسه 8 🎤جلسه 9 🎤جلسه 10 🎤جلسه 11 🎤جلسه 12 🎤جلسه 13 ✔️اخلاق انتخابات 👤استاد:حجت الاسلام والمسلمین آقای عالم زاده 🎤جلسه 1 🎤جلسه 2 ✔️مبانی فقه انتخابات 👤استاد:حجت الاسلام والمسلمین حمیدیان 🎤جلسه 1 🎤جلسه 2 🎤جلسه 3 🎤جلسه 4 🎤جلسه 5 🎤جلسه 6 🎤جلسه 7 🎤جلسه 8 ✔️احکام انتخابات 👤استاد: حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی 🎤جلسه1 🎤جلسه2 🎤جلسه3 🎤جلسه4 ✔️نقش خبرویت و جایگاه آن در فقه نظام سیاسی 👤استاد:حجت الاسلام والمسلمین انصاری 🎤جلسه 1 🎤جلسه 2 ✔️ انتخابات خبرگان در فرض تزاحم صفات 📌به زودی بارگذاری می شود 🔷طلاب محترم برای شرکت در دوره آموزشی انتخابات امید آفرین همراه با اعطای مدرک از طریق لینک مستقیم سامانه آموزش های کاربردی حوزه اقدام نمایید. http://karbordi.ismc.ir/course/view.php?id=10617 ✔️ جهت مشاهده آخرین بروز رسانی های دوره آموزشی انتخاباتی به کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه مراجعه فرمایید:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🗳بسته صوتی آموزشی دوره انتخابات امید آفرین 🔷بخش دوم ✔️ بررسی فقهی رابطه متقابل مجلس خبرگان با مردم 👤 استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای بهرامی نسب 🎤جلسه 1 🎤جلسه 2 🎤جلسه 3 ✔️آشنایی با ساختار و عملکرد مجلس خبرگان و کمسیون‌های آن 👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای حسنلو 🎤جلسه 1 🎤جلسه 2 ✔️جایگاه مجلس خبرگان در فقه نظام سیاسی 👤 استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای رجبی 🎤جلسه 1 🎤جلسه 2 ✔️ مجلس خبرگان و نهادهای مشابه در حقوق اساسی سایر کشورها 👤نام استاد: حجت الاسلام والمسلمین آقای زواری 🎤جلسه 1 ✔️آشنایی با مجلس شورای اسلامی 👤استاد:آقای دکتر تسخیری 🎤جلسه1 🎤جلسه2 🎤جلسه3 ✔️شبهات انتخابات 👤استاد:حجت‌الاسلام والمسلمین کاشی زاده 🎤جلسه۱ 🎤جلسه۲ 🎤جلسه۳ ✔️شرایط و ویژگیهای انتخاب اصلح 👤حجت الاسلام والمسلمین لیالی 🎤جلسه1 🎤جلسه2 🎤جلسه3 🎤جلسه4 🎤جلسه5 ✔️اقتصاد ایران با توجه به موضوع انتخابات 📌به زودی بارگذاری می شود 🔷طلاب محترم برای شرکت در دوره آموزشی انتخابات امید آفرین همراه با اعطای مدرک از طریق لینک مستقیم سامانه آموزش های کاربردی حوزه اقدام نمایید. http://karbordi.ismc.ir/course/view.php?id=10617 ✔️ جهت مشاهده آخرین بروز رسانی های دوره آموزشی انتخاباتی به کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه مراجعه فرمایید:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
تصور کنید در تمام کشور، نوجهانی ها، نقشی نوها، تا اوج ها و لیگ جتی ها بیان میدان و یک دست نوشته از این مدل را سرچهارراهها دست بگیرند و عکس ها و فیلم های آن دست به دست بچرخد. باور کنید اصلا دور از ذهن نیست و ان شاءالله شدنی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روایت فمنیستها از موفقیت جهانی یک زن با پوشش کامل در شنای ورزشی و روایت رسانه ملی و خانواده‌اش از موفقیت خانم اصغری 🔹در روایت فمنیست‌ها آنچه که عیان است خشم و نفرت است. چهره منفور، خودخواه، خودمحور و روانی و سرکوب‌گر از زن انقلابی با نفرت انگیز کردن رعایت حریم الهی در ورزش شنا است. ولی در روایت دوم مادر خوشحال است که دخترش توانسته بدون استحاله هویتی در قوانین تمدن غربی موفقیت چشم‌گیر در جهان کسب کند و پدر خوشحال است که دخترش ملیت ایرانی را اعتلا داده است. ⏪آنچه که می‌شود از روایت خشمگین فیلم دریافت کرد این است که این موفقیت با پوشش کامل باید به دهان مخاطب بسیار تلخ آید و باید او مرجع روایت‌گری اخبار تلخ زنان ایرانی باشد. 🔻باید به این همت دشمن در تخریب هویت ملی مذهبی زنان ایرانی نیز آفرین گفت که اینگونه هنرمندانه روایت یک‌ پیروزی را به یک تلخی ماندگار تبدیل می‌کنند. آری آنها شب و روز برای استحاله فرهنگ ما کار می‌کنند و ما هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم ✍عالیه سادات ┄┅┅═❅❅ ❇️ ❅❅═┅┅┄ در عضو شوید 👇 @sadidmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎬اگه محمدرضا شاه از ایران نمی رفت! 🔷این گفته ها را نزدیکان شاه گفته اند! ♻️👇🏻 ⚠️کانال : 🚨 https://eitaa.com/joinchat/2162098380C285d7de562