قرآن، بارها با تعبير مرده و كر، از ناباوران ياد كرده است.
در آيهى ۸۰ سورهى نمل و ۵۲ سورهى روم مىخوانيم: «فَإِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى وَ لا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ إِذا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ»
🌹موضوعات دیگر در رابطه با همین آیه🌹
۱- انسان در انتخاب راه، آزاد است. إِنَّما يَسْتَجِيبُ ...
۲- شنيدن و پذيرفتن حقّ، نشانهى حيات معنوى و زنده دلى است.
(آرى؛ كسىكه حيات معنوى ندارد و حقّ پذير نيست، مرده است. چون حيات به معناى خوردن و خوابيدن حيوانات هم دارند.) وَ الْمَوْتى ...
۳- دلهاى حقجو به عهدهى تو و كفّار به عهدهى من تا پس از رستاخيز به حسابشان برسيم. «وَ الْمَوْتى يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تفسیرصوتی آیه ۳۶ سوره مبارکه انعام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
السَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَةَ الْمَعْصُومه
🌸🍃🌸🍃🌸
ولادت پر خیرو برکت کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه عزیز کرامت برای شما همراهان و حافظان قرآن مبارک 🌸🍃
https://eitaa.com/tartilmenshavitafsir
⚘️⚘️⚘️حدیث هفته ⚘️⚘️⚘️
پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم میفرمایند:
حسد و ایمان هرگز در دل یک نفر با هم جمع نمیشوند
منبع : مستدرک
#حدیث_هفته
🌸🌱
سلام علیکم
ان شاءالله موضوع شماره نود تقدیم خواهد شد.
آیات گذشته را مرور بفرمایید.
موفق و موید باشید
🌸
🌸🍃
🌸🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸
🌸
پيروى از انبيا، بصيرت و اعراض از آنان، نابينايى است.
🌸
🌸🍃
🌸🍃🌸
قُلْ لَا أَقُولُ لَكُمْ عِنْدِي خَزَائِنُ اللَّهِ وَلَا أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَلَا أَقُولُ لَكُمْ إِنِّي مَلَكٌ ۖ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَىٰ إِلَيَّ ۚ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الْأَعْمَىٰ وَالْبَصِيرُ ۚ أَفَلَا تَتَفَكَّرُونَ
(اى پيامبر! به مردم) بگو: من ادّعا نمىكنم كه گنجينههاى خداوند نزد من است و من غيب هم نمىدانم و ادّعا نمىكنم كه من فرشتهام، من جز آنچه را به من وحى مىشود پيروى نمىكنم. بگو: آيا نابينا و بينا برابرند؟ آيا نمىانديشيد؟
خزائن: خزن (بر وزن عقل) حفظ و نگهدارى كردن.
خزانه (به كسر اول) مكان نگهدارى (انبار). جمع آن خزائن است.
تتفكرون: فكر: انديشه.
«أَ فَلا تَتَفَكَّرُونَ» آيا فكر نمى كنيد!
گويا مردم بى ايمان خيال مىكردند كسى مىتواند پيامبر باشد كه خزائن الهى در اختيارش باشد، يا انتظار داشتند تمام كارهاى خود را از مسير غيب حل كند، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در اين آيه مأمور مىشود با صراحت جلوى توقّعات نابجا و پندارهاى غلط آنان را بگيرد و محدودهى وظائف خود را بيان كند و بگويد: معجزات من نيز در چهارچوب وحى الهى است، نه تمايلات شما و بدانيد كه هر كجا به من وحى شد معجزه ارائه خواهم داد، نه هر كجا و
هرچه شما هوس كنيد.
در اين آيه، غيب دانستن پيامبر به صورت مستقل نفى شده، ولى گاهى آگاهىهايى از غيب به پيامبر عطا شده است. خداوند بارها دربارهى تاريخ حضرت يوسف و مريم و نوح و ... به پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله فرموده است: «ذلِكَ مِنْ أَنْباءِ الْغَيْبِ نُوحِيهِ إِلَيْكَ» اين قصهها، اطلاعات غيبى است كه به تو مىدهيم. در آخر سورهى جنّ هم فرموده است: خداوند علم غيب دارد و آن را جز به اولياى خويش عطا نمىكند. پس علم غيب مخصوص خداست و اگر بخواهد گوشهاى از آن را در اختيار اولياى خود قرار مىدهد.
برخورد همهى انبيا با مردم يكسان بوده است. همين سخنان را حضرت نوح هم به مردم خود مىگفت.