•| #گزارش_تصویری |•
🌱👥دیدار اعضای هیئت وصـــال با امام جمعه محترم شهر حجتالاسلام امینی.
به وقتِ: 26 تیر ماه 1402
در دفتر امامجمعه شاهرود
|هیئت وصـــال مسجد مصلی|
@heiat_vesal
لحظاتی چند در محضر امام علی علیه السلام ، نامه های نهج البلاغه ( نامه ۷۴ ) : عهد نامه ای که با خط هشام بن کلبی برای صلح میان قبیله «ربیعه» و «یمن» تنظیم فرمود
*مبانی صلح و سازش مسلمین*(۱)
هَذَا مَا اجْتَمَعَ عَلَیْهِ أَهْلُ الْیَمَنِ حَاضِرُهَا وَ بَادِیهَا وَ رَبِیعَةُ حَاضِرُهَا وَ بَادِیهَا أَنَّهُمْ عَلَی کِتَابِ اللَّهِ یَدْعُونَ إِلَیْهِ وَ یَأْمُرُونَ بِهِ وَ یُجِیبُونَ مَنْ دَعَا إِلَیْهِ وَ أَمَرَ بِهِ لَا یَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَناً وَ لَا یَرْضَوْنَ بِهِ بَدَلًا وَ أَنَّهُمْ یَدٌ وَاحِدَةٌ عَلَی مَنْ خَالَفَ ذَلِکَ وَ .....
این پیمان نامه ای است که مردم «یمن» و «ربیعه» آن را پذیرفته اند، چه آنان که در شهر حضور دارند چه آنان که در بیابان زندگی می کنند.
آنان پیرو قرآنند، و به کتاب خدا دعوت می کنند، و به انجام دستورات آن فرمان می دهند، و هر کس که آنان را به کتاب خدا بخواند پاسخ می دهند، نه برابر آن مزدی خواهند، و نه به جای آن چیز دیگری بپذیرند، و در برابر کسی که خلاف این پیمان خواهد، یا آن را واگذارد، ایستادگی خواهند کرد......ادامه دارد
#نهج_البلاغه_خوانی
✅@heiat_vesal
حضرت علی علیهالسلام:
ايُّهَا النّاسُ ، اِعلَموا أنَّهُ لَيسَ بِعاقِلٍ مَنِ انزَعَجَ مِن قَولِ الزّورِ فيهِ ، ولا بِحَكيمٍ مَن رَضِيَ بِثَناءِ الجاهِلِ عَلَيهِ
اى مردم! بدانيد آنكه از سخن نادرست درباره خود ، بى تاب مى شود ، خردمند نيست و آنكه به ستايش نادان درباره خود خشنود شود ، حكيم نيست .
تحفالعقول، ص ۲۰۸
✅@heiat_vesal
کربلاییسیدرضا_نریمانی_پیرهنای_مِشکیمون_و_دو_سه_روز_قبل_محرم_.mp3
23.77M
🔊 #صوتی | #زمینه
📝 پیرهنای مِشکیمون و دو سه روز قبل محرم...
👤 حاجسیدرضا #نریمانی
▪️ ویژه #اول_محرم
@heiat_vesal
لحظاتی چند در محضر امام علی علیه السلام ، نامه های نهج البلاغه ( نامه ۷۴ ) : عهد نامه ای که با خط هشام بن کلبی برای صلح میان قبیله «ربیعه» و «یمن» تنظیم فرمود
*مبانی صلح و سازش مسلمین*(۲)
..... وَ تَرَکَهُ أَنْصَارٌ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ دَعْوَتُهُمْ وَاحِدَةٌ لَا یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ لِمَعْتَبَةِ عَاتِبٍ وَ لَا لِغَضَبِ غَاضِبٍ وَ لَا لِاسْتِذْلَالِ قَوْمٍ قَوْماً وَ لَا لِمَسَبَّةِ قَوْمٍ قَوْماً عَلَی ذَلِکَ شَاهِدُهُمْ وَ غَائِبُهُمْ وَ سَفِیهُهُمْ وَ عَالِمُهُمْ وَ حَلِیمُهُمْ وَ جَاهِلُهُمْ ثُمَّ إِنَّ عَلَیْهِمْ بِذَلِکَ عَهْدَ اللَّهِ وَ مِیثَاقَهُ «إِنَّ عَهْدَ اللَّهِ کَانَ مَسْئُولًا» وَ کَتَبَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ.
...... بعضی بعض دیگر را یاری می دهند، همه متحد بوده و به خاطر سرزنش کننده ای، یا خشم خشم گیرنده ای، یا خوار کردن بعضی، یا دشنام دادن قومی، این پیمان را نمی شکنند.
بر این پیمان، حاضران و آنها که غایبند، دانایان و ناآگاهان، بردباران و جاهلان، همه استوارند، و عهد و پیمان الهی نیز بر آنان واجب گردیده است که «همانا از پیمان خدا پرسش خواهد شد» و علی بن ابی طالب آن را نوشت.
#نهج_البلاغه_خوانی
✅@heiat_vesal
امام علی (علیه السّلام) فرمودند:
قال رسول الله – صلّی الله علیه و آله -: … و رایتُ اِمرَاةً تاکُلُ لحمَ جَسَدِها و النّار توقَدُ مِنْ تَحتِها… فاِنَّها کانَتْ تَزیّنُ بَدَنها للنّاس….
رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمودند: در شب معراج زنانی را دیدم که گوشت بدن خود را میخوردند در حالیکه آتش جهنم از زیر آنها شعله ور بود… همانا آنها کسانی هستند که خود را برای مردم نامحرم زینت میکنند.
«بحار الانوار، ج ۸، ص ۳۰۹»
✅@heiat_vesal
لحظاتی چند در محضر امام علی علیه السلام ، نامه های نهج البلاغه ( نامه ۷۸) : جواب نامه ابو موسی اشعری، پیرامون حکمیّت که سعید بن یحیی اموی در کتاب المغازی آن را آورده
*علل سقوط جامعه*(۱)
فَإِنَّ النَّاسَ قَدْ تَغَیَّرَ کَثِیرٌ مِنْهُمْ عَنْ کَثِیرٍ مِنْ حَظِّهِمْ فَمَالُوا مَعَ الدُّنْیَا وَ نَطَقُوا بِالْهَوَی وَ إِنِّی نَزَلْتُ مِنْ هَذَا الْأَمْرِ مَنْزِلًا مُعْجِباً اجْتَمَعَ بِهِ أَقْوَامٌ أَعْجَبَتْهُمْ أَنْفُسُهُمْ وَ أَنَا أُدَاوِی مِنْهُمْ قَرْحاً أَخَافُ أَنْ یَکُونَ عَلَقاً .....
همانا بسیاری از مردم تغییر کردند، و از سعادت و رستگاری بی بهره ماندند، به دنیا پرستی روی آورده، و از روی هوای نفس سخن گفتند. کردار اهل عراق مرا به شگفتی وا داشته است، که مردمی خودپسند در چیزی گرد آمدند، می خواستم زخم درون آنها را مداوا کنم، پیش از آن که غیر قابل علاج گردد. ....ادامه دارد
#نهج_البلاغه_خوانی
✅@heiat_vesal