eitaa logo
هیات تمدن ساز
1.5هزار دنبال‌کننده
27 عکس
36 ویدیو
10 فایل
وظیفه هیات احیا و اقامه ی امر اهل بیت ع است و‌اقامه ذکر مقدمه ایست برای احیای امر اهل بیت (ع) !!طرح هیاتهای تمدن ساز، قابل استفاده برای مساجد،کانونها،بسیج،هیاتها و فعالین فرهنگی است که دغدغشان جامعه سازیست ادمین : @Nazarat_pishnahadat تبادلات: @adminch
مشاهده در ایتا
دانلود
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 3 〰〰〰〰〰〰 🔹پس اگر هدف غایی ایجاد فرهنگ و تمدن ت
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 4 〰〰〰〰〰〰 2⃣ جبهه واحد فرهنگی (مرحله دوم): 🔹این قسمت که از آن به عنوان جبهه فرهنگی یاد می شود ،در واقع نقش ستاد عملیات را برعهده دارد. در این جبهه فرماندهان جبهه های فرهنگی کنار هم می نشینند و به بررسی صحنه و وضعیت میدان های فرهنگی می پردازند و بعد از طراحی عملیات ، مشخص می شود که هر کدام از این لشگر ها در به ثمر نشستن این عملیات مد نظر چه نقشی را بر عهده خواند داشت . اینکه این جبهه ها (موسسات، نهادها و...) چه هستند و افراد با چه ساز و کاری در این طرح نامه وارد این لشگر ها می شوند ، بعد از توضیح قسمت سوم به وضوح روشن خواهد شد . 🔹عدم تشکیل جبهه واحد فرهنگی به معنای درست خودش ،جزء خلل های برنامه ریزان فرهنگی ما می باشد، که مکرر در فرمایشات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است : 🖊وقتی انسان نقطه مقابل خودش را نگاه می کند، یک جبهه ای می بیند. ما در مقابلمان، جبهه فرهنگی - سیاسی غرب وجود دارد که در دل این جبهه باز یک جبهه سرمایه داری خطرناک و آدم خوار وجود دارد و همینطور در کنار آن، جبهه صهیونیستی و مرتجع خوک صفت ... که همه اینها یک مجموعه را تشکیل می دهند در مقابل ما ؛ من وقتی به تنوع ابزارهای دشمن نگاه می کنم می فهمم چقدر قضیه برای اینها اهمیت داشته 71/5/21 🖊ما اگر بخواهیم در مقابل این جبهه کار کنیم هم باید تنوع داشته باشیم، هم ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم، هم باید برنامه داشته باشیم ؛ کارمان هدایت شده باشد و این نمی شود مگر با تشکیل جبهه. این طرف هم باید جبهه تشکیل داد. از افراد و حتی مجموعه ها به تنهایی کار بر نمی آید. سنگرهای فرهنگی باید به وجود آید. همه باید کار کنند و امروز، روز کار است. امروز روزی است که همه آنهایی که دارای استعدادند، می توانند در زمینه فرهنگی کار کنند. کارِ نکرده هم زیاد است که باید انجام گیرد. این آن چیزی است که من امروز برای خطاب به همه اهل فکر و فرهنگ و هنر و ادب و دانش و معلومات و معارف عرض می کنم و آن را یک چیز لازم می دانم.72/5/8 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 4 〰〰〰〰〰〰 2⃣ جبهه واحد فرهنگی (مرحله دوم): 🔹ای
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 5 〰〰〰〰〰〰 🔻در ادامه بعد از توضیح قسمت سوم ، مجددا به توضیحات تکمیلی در مورد جبهه فرهنگی می پردازیم. 3⃣ قرارگاه تربیتی (مرحله اول): 🔹نقش این پادگان های تربیتی و فرهنگی که امروزه در کشور عزیزمان ایران ، تعداد آنها رو به افزایش است ،تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود . 🔹ما در ادامه به تفصیل به توضیح مبانی این پادگان های تربیتی خواهیم پرداخت اما آنچه در این قسمت حائز اهمیت است توجه به نکته می باشد که ، نقش اصلی این مجموعه های تربیت محور ، پرورش انسانهایی در تراز جمهوری اسلامی ایران است، که بعد از اتمام فرآیند تربیتی و پرورش این دانش آموزان ، ما شاهد تربیت شدگان و خروجی هایی باشیم که این افراد با عزمی استوار، با تکیه بر نیروی لا یزال الهی و با اعتماد به نفسی که حاصل از توکل عمیق به حضرت حق تعالی می باشد برای پیشبرد اهداف جبهه حق ماموریتی را انتخاب کرده باشد و تمام عمر خود را صرف به ثمر رساندن آن ماموریت بکنند. 🔹 (همانطور که در ادامه به تفصیل به این مبانی خواهیم پرداخت ) این انسانها با انتخاب مأموریتی با این روحیه که استعدادها و علایق در راستای نصرت امام و ولی جامعه هزینه شود،انسانیت خود را رقم زده و به عبودیت آنها درگرو به سرانجام رسیدن مأموریتی است که حاصل ترجمه فرمان امام و ولی جامع برای خودشان می باشد. 🔹به زبان ساده تر اگر بخواهیم از ابتدا به کل ماجرا نگاه کنیم ، معمولاً مجموعه های تربیت محور و مجموعه های فرهنگی، اقدام به تربیت افراد می کنند بی آنکه بخواهند برای این خروجی ها مجموعه خود و برای ادامه حیات فردی و اجتماعیشان بستری را تصویر کنند. لذا متربی پس از پایان فرآیند تربیت یا رها می شود و صرفاً یا به فرآیند تربیت دیگران بازمیگردد. اما ماحصل تربیت خود را تحت لوای یک مأموریت در بستر جامعه رقم نمیزند. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 5 〰〰〰〰〰〰 🔻در ادامه بعد از توضیح قسمت سوم ، مجد
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 6 〰〰〰〰〰〰 🔹لذا ما همواره شاهد این هستیم که افراد تربیت شده در این مجموعه ها به راحتی خود نیز منحل در سیل عمومی جامعه می شوند. آنچه در قسمت دوم به آن پرداخته شد و از آن به جبهه واحد فرهنگی یاد شد ، تکمیل کننده این نقص خواهد بود . 🔹یعنی افراد خروجی هیأت زوار الزهراء (س) با توجه به مبانی تربیتی که در ادامه تفصیل از آنها یاد خواهد شد ،پس دوره تربیتی 8 ساله خود با انتخاب مأموریت در راستای نصرت امام ولی جامعه ،اقدام به تأسیس یا عضویت در یک جبهه فرهنگی (به معنای اصطلاحی) خود می شوند و بعد از آن با حضور در جبهه واحد فرهنگی در عملیات های لازم فرهنگی و علمی کشور حضور جدی خواهند داشت . 🔹این ها افرادی هستند که تمام زندگی خود را با توجه به مأموریت انتخاب شده ،هزینه و صرف جبهه حق و ظرف تعین یافته آین یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند کرد . 🔹لازم به ذکر است که خروجی این مجموعه فقط افرادی نخواهند بود که در زمینه های علوم انسانی یا فرهنگی یا حوزوی فعالیت داشته باشند ،بلکه این خروجی ها حتی افرادی هستند که در کارهای علمی بنیادی، شرکت های مهندسی، هنری، ورزشی و... فعال خواهند بود .بله، یعنی مأموریتشان این خواهد شد که به عنوان مثال در زمینه عمرانی به کشور خدمت کنند، و این مساله در فرهنگ به معنای عام جامعه تاثیرگذار خواهد بود. خروجی های این نوع فرآیند و این نگاه تربیتی اگر در زمینه عمرانی هم انتخاب مأموریت کنند، عملکردشان مانند جهاد سازندگی اول انقلاب خواهد بود که تمام روح کار به ظاهر دنیایشان در گروه آثار کلان فرهنگی است. ⚠️ لذا تأکید می کنیم که در جبهه فرهنگی، همه این افراد نقش خواهند داشت و این دست به دست دادن همه این افراد فرهنگ را رقم خواهد زد . 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هدایت شده از هیات تمدن ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 همراهان فرهیخته پایگاه 🌹 💠 برای کسب آشنایی مقدماتی با اهداف و محتوای کانال و شیوه استفاده از مطالب آن، از شما برای تماشای این ویدئو دعوت می شود. 🔰 @heiattamadonsaz
🔶 برای آشنایی با نمونه اجرا شده ی کلیک کنید👇 🆔 http://eitaa.com/joinchat/4154458112C55fda7a1a5
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسل
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت ۸) 🔶انحراف جامعه مسلمین بعد از پیامبر (ص) از اسلام جامع (ادامه): 5⃣ گسترش جغرافیای اسلام و فراموشس استحکام درونی جامعه 🔸گستره جغرافیایی مملکت اسلامی در طی این نیم قرن دگرگونی چشمگیری یافت. از زمانی که پیامبر (ص) بنای حکومت دینی خود را در مدینه نهاد و در واپسین زمانهای حکومت، بر مناطق بیرونی روی کرد (موته و تبوک) تا زمانی که حکومتگران اموی بر سر کار آمدند دامنه حکومت تفاوت کرده بود. پس از پیامبر (ص) ، نبردهای گسترش طلبانه ای در دوران سه خلیفه اول، به ویژه عمر رخ داد که با چشم پوشی از جهت مثبت و منفی آن، بسط حکومت و توسعه جامعه اسلامی را به دنبال داشت، تنها در دوره امام علی (ع) چنین حرکاتی متوقف شد و بیش از هر چیز به اصلاح درون و خویشتن پرداخته شد؛ ولی پس از او معاویه به پیروی از خلیفگان اول، دست به فتوحات درغرب و شرق زد. و با این گسترش، در عصر امام حسین گستره جغرافیایی مملکت اسلامی محدود به حجاز و عراق نبود بلکه در شرق تا سند و هند و در شمال شرقی تا ماوراءالنهر و در مناطق شمالی تا ارمنستان و در جهت غرب تا افریقیه و در جنوب تا منتهی الیه دیار یمن به سرزمین اسلامی پیوسته بود. 6⃣ دنیاپرستی در قالب دین داری، روش رایج جامعه اسلامی : 🔸جامعه عرب با بعثت پیامبر بزرگ و تلاش پی گیر او و اصحابش از بدترین روش زندگی به متعالی ترین آن فراخوانده شد و در اندک زمانی دگرگونی فاحشی یافت و قوانین و احکام اسلامی بر آن حاکم شد و باورهای پاک و آسمانی جای گزین عقاید خرافی و غلط گردید، دین اسلام به عنوان عنصری نجات دهنده آدمی که نگرش جامع به هستی داشت و دنیا و آخرت را هم چون پدیده ای واحد و جدا ناپذیر می دید، در آن سایه افکند و انسانها را به حقیقتی فرا خواند که در آن آدمیان برابر و جهان مسخر قدرت لایزال الهی بود. پس از پیامبر (ص) چیزی نگذشت که در میان صحابه برای رسیدن به قدرت دنیایی اختلاف افتاد و دین به عنوان عاملی توجیه کننده خواسته های آنان درآمد. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت ۹) 🔸این کجروی و دنیا خواهی در تمامی زوایای زندگی مسلمانان سایه افکند. جهاد، مبارزه، ایثار و از خودگذشتگی و تحمل سختیهای طاقت فرسا که پیش این به جهت تقرب به خدا و کمال یابی بود، در خدمت رسیدن به غنیمت و بیرون کردن حریف از میدان رقابت به کار گرفته شد. 🔸دین در میان عموم مردم به تبع از سردمداران وکارگزاران، وسیله و ابزاری برای آسوده زیستن و بی دغدغه بودن تلقی شد تا آنجا که دین را [به تعبیر امام حسین (ع)] تا آنجا می خواستند که به کار دنیایشان بیاید: 🖋 «الناس عبید الدنیا، و الدین لعق علی السنتهم، یحوطونه ما درت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون » ؛ مردم برده های دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است، تا آنجا از دین حمایت و پشتیبانی می کنند که زندگیشان در رفاه باشد. و آنگاه که به آزمون در آیند دینداران اندک اند. 🔸 دین در زندگی آدمی هم بخشی از نیازهای آدمی را رفع می کند و هم نیازهایی را که به حقیقت وجود انسانی مربوط است و بشر بدان توجهی ندارد، به انسان معرفی می کند. آدمیان گاه در فراز و نشیب زندگی و بیشتر در عصر آرامش و آسایش، تنها به خویشتن ظاهری خود می اندیشند و انسانیت خود را تا سرحد موجودی جاندار (حیوان) تنزل میدهند و حقیقت وجود خویش را فراموش می کنند و دین، با توجه دادن او به حقیقت مطلق، راه صحیح زیستن را که به سوی خداوند و کمال مطلق است در پیشش می نهد. انسان زمان پیامبر (ص) در چنین مسیری گام می نهد ولی بعدها مسیر زندگی عوض شد به ویژه پس از خلافت امام حسن (ع) و روی کار آمدن معاویه، که رسما دین حقیقی از صحنه زندگی کنار نهاده شد و دینی جایگزین آن شد که تنها در قاموس امویان تعریف پذیر بود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت ۱۰) ☑️شرایط ویژه اسلام در جامعه مسلمین زمان امام حسین (ع): 🔸در یک نگاه کلی و دقیق تر، می توان تمام انگیزه ها و علل و عوامل بر شمرده شده در خصوص قیام امام (ع) را در « » خلاصه کرد. 🔸امام حسین (ع) در نامه ای به بزرگان بصره از آنها می خواهد که به کتاب الهی و سنت نبوی بیاندیشند و از واقعیت های جامعه غافل نباشند زیرا سنتها و روش های پسندیده مُرده و از میان رفته و بدعتها و ارزشهای جاهلی زنده جای آنها را گرفته است. 🖋«من شما را به پیروی از کتاب خدا و راه و روش پیامبر فرا می خوانم; زیرا هم اکنون سنت پیامبر از میان رفته و بدعتها و احکام ناروا زنده شده است، پس اگر گوش به این پیام فرا دهید و آن را بپذیرید، شما را به راه سعادت رهبری خواهم کرد.» 🔸همچنین آن حضرت پذیرش دعوت کوفیان را، به جهت هویت احیاگرانه آن می داند و می فرماید: 🖋«ان اهل الکوفة کتبوا الی یسالوننی ان اقدم علیهم لما رجوا من احیاء معالم الحق و اماتة البدع » 🔸قیام برای احیای حق و میراندن باطل را وظیفه دینی خود می دانست: 🖋«ما اهون الموت علی سبیل نیل العز و احیاء الحق. لیس الموت فی سبیل العز الا حیاة خالدة و لیست الحیاة مع الذل الا الموت الذی لا حیاة معه ». 🔸پیامبر (ص) ، برتری روحیه قومی و عصبیت بر هنجارهای اسلامی عصر پیامبر (ص) که نشات گرفته از تعالیم مقدس اسلام بود، تبدیل اشرافیت معنوی به اشرافیت مادی و ثروت اندوزی و گرایش به تجمل و کمرنگ شدن روحیه عالی اسلامی به ویژه در عصر عثمان و از آن پس، برتری حربه ارعاب و تزویر بر عامل حق طلبی و ظلم ستیزی در روحیه جامعه اسلامی بالاخص مردم کوفه، بی عدالتی و فساد رهبران سیاسی و برخی موارد دیگر، از جمله مسائل دردناک و آسیب های عمده اجتماعی بود که امام حسین (ع) با آنها مواجه شد. 🔜لذا وضعیت جامعه مسلمین در زمان امام حسین (ع) به لحاظ فرهنگی – سیاسی دارای ویژگی های زیر بود: (ادامه دارد) 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 11) ☑️ لذا وضعیت جامعه مسلمین در زمان امام حسین (ع) به لحاظ فرهنگی – سیاسی دارای ویژگی های زیر بود: 1⃣ عمل نشدن به حق 2⃣ تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر 3⃣مرگ سنت و شکوفایی بدعت 4⃣ تجری در مقابل احکام الهی 5⃣ کنار گذاشتن دستور رسول خدا (ص) 6⃣ بازگشت نژاد و خون محوری به جای فضیلت محوری 7⃣ حاکمیت نظام قبیله ای بر تصمیمات و عدم استقلال در هویت 8⃣ نفع و ضرر، محور تشخیص حق و باطل 9⃣ نظام ملوک الطوایفی ☑️ تلاش های امیر مؤمنان علی (ع) و امام حسن (ع) برای بازگشت جامعه به نقطه اصلی: 🔻پس از عثمان، اندک آگاهی که در مردم پیدا شد آنان را به سوی علی (ع) کشاند و برای اولین بار پس از رسول خدا(ص)، رو به سوی جانشین حق ایشان کردند. 🔻حضرت علی (ع) با اکراه پذیرای خلافت شد و بر آن شد تا راه صحیح و اصولی اش را در پیش گیرد و کژی ها را به راستی کشانده و سرنوشت مردم را به دست خودشان دهد. او، اصل هدایت، اصلاح، امر به معروف و نهی از منکر، عدالت گستری و انسان سازی را که از شؤون امامت مسلمین بود، به کار بست تا آب رفته را به جوی بازگرداند، اما آنان که کام خویش را با این شهدها تلخ می یافتند با افروختن آتش فتنه به نقض عهد پرداخته، ستم پیشه کردند و از دیانت خارج شدند (ناکثین، قاسطین و مارقین) و در نهایت امام را با حیله گری و ستم به شهادت رساندند و پس از آن حضرت امام حسن (ع) را نیز که نزدیک هشت ماه یا شش ماه خلافت کرده بود همان گونه از صحنه برکنار کردند. 🔻بدین گونه حقیقتی که می رفت تا پس از سالها تجدید حیات کند، مجددا در پس پرده ای پنهان شد و صحنه سیاست عرصه قدرت نهایی و تاخت و تاز فرد و خاندانی شد که با دو خلیفه پیشین کینه ای دیرینه داشت. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 12) 🔻بنا به آنچه ذکر شد، در زمان ابی عبدالله (ع)، آنچه از اسلام در جامعه باقی مانده بود، نه جامعیت آن بود نه خبری از محتوای عمیق اسلام بود. لذا عملا در عرصه اجتماعی جزء پوسته ای از اسلام در جامعه باقی نمانده بود. 🔻یکی از ابعاد بسیار مهمّ نهضت عاشورا بُعد اصلاح گرانه‌ی آن بود. جامعه‌ای که از معیارهای اصیل دین و ملاکهای ارزشی فاصله بگیرد و فساد در پیکره آن ریشه بدواند، بی‌بند و باری در آن گسترش یابد و ظلم و ستم بر مردم حکومت کند و به جان و مال مسلمانان تعرض شود، چنین جامعه‌ای بیش از هر چیز نیاز به اصلاح از درون دارد و این همان هدف اصلی قیام حضرت امام حسین (ع) راجع به امت رسول خدا(ص) بود. 🖋امام خمینی (ره): 🔻«امروز این مطلب مهم است. از مهماتی است که جان باید پایش داد. همان مهمی است که سید الشهداء جانش را داد برایش، همان مهمی است که پیغمبر اسلام بیست و سه سال زحمت برایش کشید، همان مهمی است که حضرت امیر - سلام الله علیه - هجده ماه با معاویه جنگ کرد در صورتی که معاویه دعوی اسلام می کرد... برای اینکه یک سلطان جائر بود، برای اینکه یک دستگاه جائر بود، باید به زمینش بزند. آن قدر از اصحاب بزرگوارش را به کشتن داد، آن قدر از آنها را هم کشت؛ برای چه؟ برای اینکه اقامه حق بکند، اقامه عدل بکند.» (صحیفه امام؛ ج6، (ص) 33) 🔻در صدر اسلام، پس از رحلت پیامبر (ص) _ پایه گذار عدالت و آزادی _ می رفت که با کجرویهای بنی امیه اسلام در حلقوم ستم کاران فرو رود و عدالت در زیر پای تبهکاران نابود شود که سید الشهداء (ع)، نهضت عظیم عاشورا را بر پا نمود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴? eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 با سلام و احترام🌷 🔻نظر به این که کادر پژوهشی « » توفیق داشته در این سالها در محضر اساتید، علما و بزرگان کسب فیض کرده است و همواره از مجالست و ملازمت ایشان بهره مند شده است، در نظر داریم، در طی یک طرح پژوهشی،‌ سوالات تخصصی شما در زمینه مسائل فرهنگی، تربیتی و ... را به محضر بزرگانی چون حضرت حجت الاسلام و المسلمین تحریری، حضرت حجت الاسلام و المسلمین عابدینی،حضرت حجت الاسلام و المسلمین یزدان پناه،حضرت حجت الاسلام و المسلمین ملکی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ جعفر ناصری، حضرت حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی و سایر علما و‌ اساتید تربیتی حفظهم الله تعالی، ارائه کرده و پاسخ های مبذول داشته ی ایشان را پس از گردآوری در اختیار شما سروران قرار دهیم. 🔻فلذا برای ارسال سوالات خود می توانید از طریق شناسه زیر اقدام بفرمائید: 🆔 @Nazarat_pishnahadat 🏴 @heiattamadonsaz
🌒شهادت رئیس مکتب جعفری حضرت امام جعفرصادق (ع) برعموم شيعيان تسليت باد @heiattamadonsaz
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
هیات تمدن ساز
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 2- در احیای اسلام در جامعه ( مقدمه 1 ) 🔺در بخش قبلی ملاحظه شد ، که اسلام جامع بعد از رحلت پیامبر (ص) تا به زمان قیام ابی عبدالله (ع) به نقطه ای رسید که عملاً جز پوسته ای از اسلام در جامعه اجرایی نمیشد و فی الواقع انحراف بزرگ عملی در جامعه اتفاق افتاده بود و آن خالی شدن اسلام از روح حقیقی آن بود . 🔻قیام ابی عبدالله (ع) و بعد از آن امتداد فرهنگی-اجتماعی این قیام توسط تشکیلاتی به نام ، نقطه عطفی در تاریخ حیات اسلام شد. در واقع اگر به طور دقیق به لحاظ و جامعه شناسانه به جامعه اسلامی قبل و بعد قیام نگاه کنی، آن چنان تحولی در این جامعه اتفاق افتاده که جامعه را آماده پذیرش احکام ناب اسلامی کرد . 🔻جامعه ای که حود چهل و اندی سال تحت تربیت و حاکمیت و سیاست های اموی بود ، جامعه ای که شرایط را پشت سر گذاشته بود ، جامعه ای که امیر المومنین (ع) را 25 سال خانه نشین کرد و بعد از آن امام حسن (ع) را وادار به کرد و فاجعه کربلا را رقم زد ، ظرف مدت کمتر از یک قرن به حدی رسید که رژیم مخوف ساقط شد، آن چنان بیداری در جامعه اتفاق افتاد که قیام های پی در پی بر علیه حکومت ظالم بنی امیه اتفاق افتاد و کمتر از دو نسل بعد،نزدیک به 3 هزار شاگرد پای درس فقهی امام صادق (ع) نشست و ائمه جایگاه فقهی و دینی خود را در جامعه بدست می آورند و محل رجوع شدند. 🔻فی الواقع قیام ابی عبدالله (ع) بستر ساز فضای اجتماعی ، برای بیان و اصیل اسلام شد . اهمیت مساله ابی عبدالله (ع) و تغییراتی که به لحاظ تکوینی در جامعه اتفاق افتاد وقتی به درستی مشخص می شود که یک تحلیل جریانی از وقایع صدر اسلام تا قیانم ابی عبدالله (ع) داشته باشیم ... 🔻قیام ابی عبدالله (ع) قیام در برابر یک حاکم و فاسد فقط نبود، بلکه قیام ایشان قیام در برابر یک و یک رژیم بسیار پیچیده بود که از قبل از تولد پیامبر اسلام (ص) از طریق جریان یهود شکل گرفته بود و از هر برنامه ای برای انحراف اسلام دریغ نمی کرد. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 2- در احیای اسلام در جامعه ( مقدمه 2 ) 🔻به راستی چه اتفاقی به لحاظ تاریخی و جامعه شناسی در جامعه مسلمین اتفاق افتاد که چنین تشکیلات مخوف و رژیمی که بیش از 50 سال قدمت داشت به یکباره با قیام های متعدد مواجه شد و ظرف کمتر از یک قرن با شعار خونخواهی ابی عبدالله (ع) از میان رفت ؟ و به یکباره میل اجتماعی و گرایش مردمی شدیدی در میان مردم برای رجوع به اهل بیت (ع) و احکام ناب دینی اتفاق افتاد ؟ 🔻اگر جامعه شناسی قبل از عاشورا و بعد از عاشورا را به درستی بررسی کنیم ، درخواهیم یافت که محور اصلی جامعه مسلمین، قیام عاشورا و فرهنگ ناب حاصل از آن بود که بلافاصله از همان عصر عاشورا به پرچم داری امام سجاد (ع) و حضرت زینب (ع) پیگیری شد. 🔻لذا مجموعه های امام حسین (ع) و سیاستی که ائمه معصومین (ع) بعد از ماجرای برعهده گرفتند ، یک بسیار مهم برای کارهای اجتماعی و فرهنگی ما در عصر حاضر خواهد بود. 🔻اگر از بین رفتن ارزشها در جامعه سخن به میان می آید، اگر از غفلت مردم و دوری روز به روزشان از دین سخن به میان می آید، اگر فساد و بی بند و باری در جامعه امروز بی داد می کند، به گواهی تاریخ فضای جامعه امروز ما در نهایت امر شبیه جامعه امام حسین (ع) است؛ البته با این تفاوت که در بهره مندی های فوق العاده ای در جبهه حق وجود دارد که در زمان امام حسین (ع) وجود نداشت. 🔻بنابراین توجه به ائمه معصومین که از زمان قیام عاشورا رنگ بوی جدیدی به خود گرفت و با ادامه پیدا کرد و فضای خفقان علیه اسلام را برگرداند، آنگونه که جامعه ای که نقل حدیث در آن ممنوع بود، به جایی رسید که شاگردان پای درس امام صادق علیه السلام را بیش از 3000 نفر ذکر کرده اند. 🔻لذا نوع نگاه را از یک گاه صرفا علمی به یک نگاه علمی عملیاتی باید تغییر داد و تک تک مولفه هایی که در بخش های بعدی از آنها نام می بریم به عنوان یک راهبرد اساسی در مبارزات فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد. ⚠️ تذکر مهم: مراد از ارائه ای این برش از تاریخ و نگاه کاربردی به آن، و قواعد و اصول مبارزه فرهنگی در بستر اجتماع است. در حقیقت گویی داریم به این پرسش پاسخ میدهیم که در شرایطی که در خطر است، چگونه و تحت لوای چه تشکلی و با چه اقداماتی میتوانیم در به دین حیات ببخشیم؟ 🔜در ادامه به بررسی نقش عاشورا در روند هدایت جامعه و نیز نقش در بقای اجتماعی اسلامی می پردازیم... 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 2- به لحاظ تکوینی(قسمت۱) 🔻واقعه عاشورا ، به عنوان یک حادثه بزرگ در جهان اسلام ، آثار و پیامدهای مختلفی داشت ، که اثر تکوینی این واقعه این بود که جامعه را آماده پذیرش یک برنامه فرهنگی جدید می کرد که قبل از این واقعه، چنین بستری فراهم نبود. 🔻باید دقت داشت جریان هدایت در بستر تاریخ، یک خط سیر واحد دارد و در واقع همه انبیاء دنبال این بوده اند که پرچم هدایت برافراشته باشد اگر چه ممکن بوده است این انبیاء مخفی بودند ولی پرچم موجود بود تا اگر کسی تشنه هدایت است بتواند رجوع به پرچم داشته باشد، لذا این مستخفی بودنشان دال بر فقدان جریان هدایت نبوده است . 🔻مراجعات وجود داشت لیکن رجوع مردم به حدی آشکار نبود که بخواهند با ظالمین به مبارزه برخیزند و بر علیه آنها قیام کنند .نکته قابل توجه این است که فطرت در درون همه بشریت موجود است. اما استقبال از انبیا به بیداری فطرت وابسته ست. هر چقدر فطرت بیدارتر ظهور انبیاء بیشتر خواهد بود .لذا اگر غفلت فراگیر شود و فطرت به حاشیه برود باعث می شود انبیاء و اولیاء مجبور به قیام و نتیجتا شهید بشوند بلکه خونشان موجب بیداری باشد . 🔻این فراموشی فطرت و محو آن، در دوران امام حسین (ع) به اوج رسیده بود. وضعیت مردم آن عصر، با یک کار تشکیلاتی حساب شده در انحراف از اسلام ناب به اوج رسید آن طور که عملا از اسلام جز پوسته ظاهری بجای نماند . 🔻کارکرد اصلی واقعه عاشورا به لحاظ تکوینی در جامعه اسلامی، زنده کردن فطرت های بشری بود به گونه ای بعد از عاشورا "چرا"ها شروع شد و این نقطه عطفی است برای اینکه ائمه بتوانند بعد از جریان عاشورا حول محور ابی عبدالله (ع) این فطرت ها را بیدار کنند و جریان هدایت مسلمین را طرح ریزی کرده و بتوانند اسلام انحرافی ایجاد شده را به نقطه اصلی خود بازگردانند . 🔻قدرت جریان عاشورا در زنده کردن فطرت ها و برانگیختن پرسش ها به حدی بالا بود که تا به شام رسیدن کاروان اسرا، آثار مغلوب شدن یزید کاملا آشکار شد بطوری که مجبور شدند مسیر را از شام تغییر بدهند و بعد از شام برگشت کاروان با احترام همراه شد ... 🔻برای درک ارزش بالای واقعه عاشورا به لحاظ تکوینی باید به قدرت بالای جریانی بنی امیه دقت کرد .جریانی که یک حزب قدیمی تشکیلاتی بود که هرگز بنی عباس از چنین قدرت تشکیلاتی برخوردار نبود .کار بنی امیه خیلی دقیق تر بود و به لحاظ تبلیغاتی سرآمد بودند. و لذا در این فضا جریان عاشورا طی چند روز تمام بساط این ها را به هم ریخت . 🔻لذا وقتی به این سرعت ورق حیات بنی امبه برمیگردد یعنی اینکه قدرت عاشورا بسیار بالا بوده است . بزرگترین گلوگاه بشری جریان عاشورا است .عاشورا جریان بیدار کردن فطرت ها است . 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 2- به لحاظ تکوینی(قسمت 2) 🔻یک مساله این است که اینها شکاندند، و در مقابل امام حسین (ع) ایستادند، اما اینکه اوج فاجعه و را دیدند و آن همه را انجام دادند و اعتراضی در بدنه مردم بوجود نیامد و به پا نخواستند، این نشانگر آن است که در شقاوت در آن ایام به نهایت رسیده بود . اما از طرف دیگر همین که پس از تا کوفه و شام، با خوانی ها و روضه خوانی های باقی ماندگان و کاروان اسرا، جو حاکم منقلب میشود حاکی از عظمت ظرفیت عاشوراست. 🖋مقام معظم (حفظه الله): 🔰امروز ۱۳۰۰ سال یا بیشتر از شهادت حضرت اباعبدالله (علیهالسّلام) میگذرد و روزبه روز این داستان برجسته تر و زنده تر شده. این داستان در بطن خود دارای یک مضامینی است که این مضامین برای جامعه ضروری است. اگر این مضامین گسترش پیدا نمیکرد، از اسلام و از قرآن و از حقایق معارف اسلامی هم امروز خبری نبود۱۳۹۳/۱۱/۲۷ 🔰اگر بزرگ حسین‌بن‌على علیه‌السلام نمى‌بود که این فداکارى، تاریخ را به کلى متوجه و بیدار کرد در همان قرن اول یا نیمه‌ى قرن دوم هجرى، بساط اسلام به کلى برچیده مى‌شد.۱۳۷۲/۰۳/۲۶ 🔻پس عاشورا بزرگترین بیدارکننده بشری است. لذا مقام معظم رهبری در این باره چنین تعبیری دارند: «عاشورا یک حادثه نبود عاشورا یک فرهنگ است .» 🔻کار اصلی جریان عاشورا که بلافاصله از بعد از ظهر عاشورا محور اصلی یک در جامعه توسط اهل بیت (ع) قرار گرفت ، بیدار کردن فطرت های خفته می باشد . 🔻آنچه باید بطور ویژه بدان دقت کرد این است که جامعه اسلامی در زمان ابی عبدالله (ع) آنچنان از دین اسلام فاصله گرفته بود که به قله های رسید و این جریان عاشورا بود که سرآغاز یک اساسی و عظیم در حیات اسلام در جامعه بود . 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 2- به لحاظ تکوینی(قسمت 3) 🖋مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه در 13 تیر 94 می فرمایند: 🔰 «تمام راه‌هائی که میشود فرزند پیغمبر از آن راه‌ها استفاده کند برای حفظ میراث عظیم اسلام ـ که میراث جد او و پدر او و پیروان راستین آنهاست ـ در زندگی سیدالشهداء محسوس است؛ از و ، از تحرک تبلیغاتی، از بیدار کردن و حساس کردن وجدانهای عناصر خاص ـ همین که ما تعبیر میکنیم ـ در آن خطبه‌ی منا، اینها همه در طول زندگی است. بعد هم ایستادگی در مقابل یک انحراف بزرگ با قصد با جان؛ نه این‌که امام حسین از سرنوشت این حرکت بی‌اطلاع بود؛ نه، اینها امام بودند. مسئله‌ی امام و امام و آگاهی وسیع امام بالاتر از این حرفهائی است که ماها در ذهنمان میگنجد؛ بلکه به معنای ترسیم یک دستورالعمل می‌ایستد، تسلیم نمیشود، مردم را به یاری میطلبد، بعد هم وقتی یک عده‌ای پیدا میشوند ـ که همان اهل کوفه باشند ـ و اظهار میکنند که حاضرند در کنار آن بزرگوار در این راه قدم بگذارند، حضرت درخواست آنها را اجابت میکند و به طرف آنها میرود؛ بعد هم در میانه‌ی راه پشیمان نمیشود. بیانات امام را که انسان نگاه میکند، می‌بیند حضرت عازم و جازم بوده است برای این که این کار را به پایان ببرد. این‌که در مقابله‌ی با حرکت انحرافی فوق‌العاده خطرناک آن روز، امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) می‌ایستد، این میشود یک درس، که خود آن بزرگوار هم همین را تکرار کردند؛ یعنی کار خودشان را به دستور اسلام مستند کردند: «انّ رسول الله قال: من رأی سلطانا جائرا مستحلاّ لحرمات الله ناکثا لعهد الله مخالفا لسنّة رسول‌الله یعمل فی عبادالله بالاثم و العدوان فلم یغیّر علیه بفعل و لا قول کان حقاّ علی الله ان یدخله مدخله»؛ حضرت این را بیان کردند. یعنی من وظیفه‌ام این است، کاری که دارم انجام میدهم، بایستی ابراز مخالفت کنم، باید در جاده‌ی مخالفت و قدم بگذارم، سرنوشت هرچه شد، بشود؛ اگر سرنوشت پیروزی بود، چه بهتر؛ اگر شهادت بود، باز هم چه بهتر. یعنی اینجوری امام حسین (علیه السّلام) حرکت کردند. این شد ایثار کامل و اسلام را هم حفظ کرد. همین حرکت، اسلام را حفظ کرد. همین حرکت موجب شد که ارزشها در جامعه پایدار بشوند، بمانند. اگر این خطر را نمیپذیرفت، حرکت نمیکرد، اقدام نمیکرد، خونش ریخته نمیشد، آن فجایع عظیم برای حرم پیغمبر، دختر امیرالمؤمنین و فرزندان خاندان پیغمبر پیش نمی‌آمد، این واقعه در نمیماند. این حادثه‌ای که میتوانست جلوی آن انحراف عظیم را بگیرد، باید به همان عظمت آن انحراف در ذهن جامعه و تاریخ، شوک ایجاد میکرد و کرد. این فداکاری امام حسین است» 🖋همچنین در این راستا سایر بیانات حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) را بخوانید: 🔰اگر حادثه‌ی كربلا نبود، ما امروز از مبانی و اصول اسلام هم چندان خبری نداشتیم و شاید فقط نامی از اسلام به گوش ما می‌خورد.۱۳۸۷/۰۲/۱۳ 🔰ماجرای امام حسین(علیه السلام)، نجات بخشیِ یک ملت ویا یک امّت نبود؛ نجات بخشی یک تاریخ بود.۱۳۷۷/۰۲/۱۸ 🔰اساس با عاشورا پیوند خورده و به برکت عاشورا هم باقى مانده است.۱۳۷۲/۰۳/۲۶ 🔻امروز در جامعه ما نیز، معاصی و فجور بسیاری علناً انجام می شود؛ راه حل رفع این معضلات و جریان سازی فرهنگی به جهت بازگشت به همان نقطه کلیدی _ که احیای فطرت بشر است _ یعنی پرداختن به جریان ست. 🔻لذا اگر بخواهیم به لحاظ اجتماعی دین را در سطح جامعه مجدداً احیا کنیم ، و به مرور شاهد فرهنگ توحیدی در جامعه باشیم باید با به احیای فطرت جمعه بپردازیم . 🔻باید توجه داشت که بیان و غرض ما از بیان این روند تاریخی ، صرفا بیان یک واقعه تاریخی نیست بلکه باید به عاشورا و نحوه برخورد ائمه معصومین با این جریان یک عملیاتی برای مبارزه در عصر حاضر کرد، لذا در مبحث بعدی به نقش کلیدی تشکل هیات ، که حول محور جریان عاشورا و محبت اهل بیت (ع) شکل گرفت در جامعه و حرکت جامعه به سوی فرهنگ توحیدی و احیای اسلام اشاره خواهیم کرد . 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 طرحنامه عملیاتی و اجرا شده ی 👇🏻👇🏻👇🏻
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه ✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی (مقدمه 1) 〰〰〰〰〰〰 🔹سر منزل مقصود ما از روند تربیتی رسیدن به حقیقت عبودیت حق تعالی ست که این هدف میسر نمی شود مگر با پیوند خواص و عوام و جهاد در نصرت امام. به این صورت که باید مأموریت های ولی جامعه در نظرگرفته شده و « »های متربیان در این راستان شناسایی و بر طبق آن خوراک دهی علمی و عملی شوند. 🔹لازم به ذکر است در اینجا اصل تقدم روح تربیتی بر تفاصیل و برنامه هایی که از آن منشعب می شود. اهمیت ویژه ای دارد. 🔹باتوجه به مثلث رشد حاکم بر روندهای تربیتی، یعنی « معرفت بنیادی، محبت محوری و عملگرایی» مجموعه ای مطلوب برای رسیدن به این مهم می باشد. البته هیأتی که که یگانگی و اتحاد با داشته باشد . چرا که تحقق عبودیت و و رشد فردی و اجتماعی همانا اقامه در بستر جامعه باشد و هیأت و مسجد دو بازوی اساسی تحقق این مطلبند. 🔹در این راه دو قشر اهمیت ویژه ای پیدا میکنند: یکی ها با پشتیبانی فکری و مهارتی از ایشان برای رشد نسل بعد از تولد، یکی هم و حضور و درگیری شان در امر تربیت به معنای خاص 🔹هیأت تمدن ساز ا هدف اشاعه فرهنگ ناب شیعی در عرصه اجتماع و نیز تربیت نخبگانی تشکیل شده است که برای توضیح نحوه کار تربیتی و فرهنگی این هیأت اشاره به مقدمات زیر ضروری است : ⚠️قبل از شروع بیان مقدمات باید به این نکته اشاره کنیم که آنچه در این مقدمات ذکر می شود اجمالی از مبانی کار بوده و ممکن است در متن اجمالاتی مشاهده شود که مقام این اقتضاء را دارد که بیش از انداز حوصله طرح به آن پرداخته نشود لکن در کتابچه مبانی ان شاء الله بطور مستوفی به آن پرداخته خواهد شد. ادامه👇 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه ✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی (مقدمه 1) 〰〰〰〰〰〰 🔹سر م
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه ✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی (مقدمه 2) 〰〰〰〰〰〰 🔶اصول و مقدمات حاکم بر امر تربیت و قرارگاه تربیتی 1- اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی 2- هدف غایی از تربیت عوام و خواص رسیدن به حقیقت عبودیت و بندگی است 3- نصرت امام و پرداختن به اهداف امام شاه راه رسیدن به بندگی خدا 4-اصل در بندگی فضای جهاد فی الله است 5- اصل تقدم پرداختن به روح تربیت بر قالب های تربیتی-تفصیلات تربیتی 6- اختصاصات خوراک های تربیتی و فرهنگی متناسب با استعداد های درونی 7- تفصیلات تربیت بر اساس روح حاکم بر تربیت 8- اصل استعداد سنجی در فرآیند تربیتی 9-اصل استفاده از روحانی در تربیت بمعنی الاخص 10- اصل تحت پوشش قرار دادن تربیتی خانواده ها در راستای تربیت متربی 11- راهبرد تربیت روش محبت محور و معرفت بنیاد و عملگرا است 12-اقامه نماز ،تحقق عبودیت در نظام فردی و اجتماعی و ارتباط آن با نصرت امام 13-هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن نوین اسلامی 14-اتحاد و یگانگی مسجد و هیأت در امر تربیت ⚠️پس از این به ترتیب به تشریح هر یک از این 14 مقدمه خواهیم پرداخت ادامه👇 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه ✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی (مقدمه 2) 〰〰〰〰〰〰 🔶اصول
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه ✳️ مرحله اول : قرارگاه تربیتی 🔰مقدمه 1 : اصل جدا ناپذیری عوام خواص از یکدیگر برای تربیت و اثردهی اجتماعی ( قسمت 1 ) 〰〰〰〰〰〰 🔹یکی از مبانی اصلی که در طرح به آن توجه شده ، این نکته است که در امر تربیت نباید بین مردم و آن ها جدایی افکند. درواقع اعتقاد ما بر این است که در امر تربیت مردم و نخبگان اصل بر جدایی ناپذیری این دو قشر از همدیگر است و اساسا در مقوله تربیت نخبگان و خواص جامعه باید همواره این قشر را با مضاف الیه خودشان که مردم است دید تا بتوان برنامه تربیتی لازم را برای آنها ارائه داد. 🔹لذا از این منظر، مجموعه هایی که فقط و تنها به هرکدام از این دو قشر عوام و خواص نگاه می کنند و مناسبات و تاثیر گذاری های هر یک بر دیگری را نادیده می‌گیرند در امر تربیت دچار خلل های جدی خواهند شد . 🔹این مقدمه اصلا بدان معنا نیست که ما در بستر تربیت قائل به خصوصیات های خاص هر یک از دو قشر نیستیم بلکه مرادمان از عدم جدایی این دو قشر از همدیگر تربیت هر یک در لوای توجه به دیگری است و لذا از نظر ما ، در پرداختن به نخبگان باید اتصال این ها را به مردم در دو ناحیه برقرار کرد : 1⃣ در بستر تربیت 2⃣ در بستر خروجی 🔹لذا اگر در مقوله پرداختن به امور نخبگان این دو امر لحاظ نشود هم در عرصه تربیت و هم در عرصه نتیجه گیری برای جامعه دچار خطاهای جدی و جبران ناپذیری خواهیم بود . 🔹شاید بتوان پدیده نامبارک فرار مغزها را جزء مصادیقی از این ضرر جبران ناپذیر دانست، چرا که در امر تربیت فقط توجه به خوراک های استعدادی آنها شده و هرگز در عمق جان این ها این تفکر کارگر نشده است که حیات اجتماعی اینها به معنای حقیقی در گرو اتصال به بدنه جامعه خودشان است. 🔹لذا متاسفانه ما شاهد این هستیم که برای به ثمر نشستن این استعدادها و نخبگان در هر یک از شاخه های خود، چه وقت ها و چه هزینه ها از سوی آموزش و پرورش و حتی مجموعه های تربیتی و دینی انجام می‌گیرد اما بخاطر غفلت از این نکته ، لقمه‌ای آماده برای استفاده دیگران خواهند شد. 🔜 ادامه دارد ان شاء‌الله 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ اطلاعیه به اطلاع می رساند به منظور تسهیل در بهره وری از محتوای تغییراتی در روند فعالیت کانال در نظر گرفته شده است. این ویدئو را تماشا کنید 👆 @heiattamadonsaz 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سوال مهم آیا مباحث هیأت تمدن ساز تنها برای تشکلی به نام کارایی دارد؟ آیا صحبت از هیأت به معنای نفی ، کانون ها و سایر تشکل هاست؟ این ویدئو را تماشا کنید 👆 @heiattamadonsaz 🏴
🔰شبکه کانالهای هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها در ایتا دنبال کنید👇 💟 کانال هیأت زوار الزهرا (س) http://eitaa.com/joinchat/4154458112C55fda7a1a5 💟 کانال تربیت هیأتی (مبانی تربیتی هیأت زوارالزهرا(س)) 🔹http://eitaa.com/joinchat/1507459084Cdf4c05b04b 💟 کانال بایگانی صوت و تصویر 🔹http://eitaa.com/joinchat/1619263499Ce0e8e8ebc0 💟 کانال طب و تغذیه تسآ 🔹http://eitaa.com/joinchat/3923968002Cc0f1f98204 💟 کانال نشریه مجازی پلاک 135 🔹http://eitaa.com/joinchat/3382575115Ce964588bf6 💟 کانال خیریه زوارالزهرا (س) 🔹http://eitaa.com/joinchat/2952134668C14d528e663 💟 کانال موسسه فرهنگی چادرانه 🔹http://eitaa.com/joinchat/2881748992C7c99c639b2