eitaa logo
🧕🏻حجاب و عفاف🧕🏻
3.7هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
9.8هزار ویدیو
74 فایل
﷽ حـجاب بوته خوش بوی گل عفاف است🌱 [برای تعقل و تفکر آزاد اندیشانه ؛حول مسئله عفاف و حجاب گرد هم آمده ایم ] بگوشیم @fendreck کپی باذکرصلوات
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌️حتی رزی هانتیگتون نامزد جیسون استاتهام وقتی میره مسجد شیخ زاید اینجوری پوشیده و با حجاب میره! ✍️🏻بعد ما اینجا هنوز با یه سری درگیری داریم تا بهشون بفهمونیم وقتی به مساجد توریستی مثل نصیرالملک میرید باید با حجاب باشید! ️🧕🏻حجـــــاب و عفــــاف🧕🏻   . ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈ 「⃢🦋➺    @hejab_o_efaf .┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈
آنقدر نجیبـی و متینـی و ملیـح پیدا نشود شبیه تــ❣ــو وجدانی آغازگر جنگ جهانـــــی باشــد یک چادر🖤و یک روسـری لبنانی..❤️ ️🧕🏻حجـــــاب و عفــــاف🧕🏻   . ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈ 「⃢🦋➺    @hejab_o_efaf .┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈
°•♥️🕊•° -چادرت‌سر‌ڪن‌اۍبانوۍخوبم‌شڪ‌نڪن سر‌به‌زیرۍهاۍنابت‌سربلندت‌می‌کند !- ️🧕🏻حجـــــاب و عفــــاف🧕🏻   . ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈ 「⃢🦋➺    @hejab_o_efaf .┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈
چادر سرت باشه یا نباشه، حجاب داشته باشی یا نداشته باشی براشون مهم نیست، فقط نباید سمت انقلابِ خمینی غش کنی، رفتی سمت خمینی کبیر به پیکرت بعد درگذشت هم رحم نمیکنن. کینه اینها از جنگ بدر است، تا جِگر یاران انقلاب رو به نیش دندان نکشن آروم نمیشن... ️🧕🏻حجـــــاب و عفــــاف🧕🏻   . ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈ 「⃢🦋➺    @hejab_o_efaf .┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•🥀🕯حدیث‌ڪساء🕯🥀• بسم الله اَلرَحمن اَلرَحیم عَنْ فاطِمَهَ الزَّهْراَّءِ عَلَیْهَا السَّلامُ بنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ قالَ سَمِعْتُ فاطِمَهَ اَنَّها قالَتْ دَخَلَ عَلَیَّ اَبی رَسُولُ اللَّهِ فی بَعْضِ الاْیّامِ فَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَهُ فَقُلْتُ عَلَیْکَ السَّلامُ قالَ اِنّی اَجِدُ فی بَدَنی ضُعْفاً فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُکَ باللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ فَقَالَ یا فاطِمَهُ ایتینی بالْکِساَّءِ الْیَمانی فَغَطّینی بهِ فَاَتَیْتُهُ بالْکِساَّءِ الْیَمانی فَغَطَّیْتُهُ بهِ وَصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا وَجْهُهُ یَتَلاَْلَؤُ کَاَنَّهُ الْبَدْرُ فی لَیْلَهِ تَمامِهِ وَکَمالِهِ (۱)🥀 فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بوَلَدیَ الْحَسَنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا قُرَّهَ عَیْنی وَثَمَرَهَ فُؤ ادی فَقالَ یا اُمّاهُ اِنّی اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّی رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ الْحَسَنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لی اَنْ اَدْخُلَ مَعَکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدی وَیا صاحِبَ حَوْضی قَدْ اَذنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُ تَحْتَ الْکِساَّءِ (۲)🥀 فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بوَلَدیَ الْحُسَیْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدی وَیا قُرَّهَ عَیْنی وَثَمَرَهَ فُؤ ادی فَقالَ لی یا اُمّاهُ اِنّیَّ اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّی رَسُولِ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ وَاَخاکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَدَنَی الْحُسَیْنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لی اَنْ اَکُونَ مَعَکُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدی وَیا شافِعَ اُمَّتی قَدْ اَذنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْکِساَّءِ (۳)🥀 فَاَقْبَلَ عِنْدَ ذلِکَ اَبُوالْحَسَنِ عَلِیُّ بْنُ اَبی طالِبٍ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا بنْتَ رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَبَا الْحَسَنِ وَ یا اَمیرَالْمُؤْمِنینَ فَقالَ یا فاطِمَهُ اِنّی اَشَمُّ عِنْدَکِ رائِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ اَخی وَابْنِ عَمّی رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ ها هُوَ مَعَ وَلَدَیْکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عَلِیُّ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لی اَنْ اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ لَهُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَخی یا وَصِیّی وَخَلیفَتی وَصاحِبَ لِواَّئی قَدْ اَذنْتُ لَکَ فَدَخَلَ عَلِیُّ تَحْتَ الْکِساَّءِ (۴)🥀 ثُمَّ اَتَیْتُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقُلْتُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لی اَن اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ وَعَلَیْکِ السَّلامُ یا بنْتی وَیا بَضْعَتی قَدْ اَذنْتُ لَکِ فَدَخَلْتُ تَحْتَ الْکِساَّءِ (۵)🥀 فَلَمَّا اکْتَمَلْنا جَمیعاً تَحْتَ الْکِساَّءِ اَخَذَ اَبی رَسُولُ اللَّهِ بطَرَفَیِ الْکِساَّءِ وَاَوْمَئَ بیَدهِ الْیُمْنی اِلَی السَّماَّءِ وَقالَ اَللّهُمَّ اِنَّ هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتی وَخاَّصَّتی وَحاَّمَّتی لَحْمُهُمْ لَحْمی وَدَمُهُمْ دَمی یُؤْلِمُنی ما یُؤْلِمُهُمْ وَیَحْزُنُنی ما یَحْزُنُهُمْ اَنَا حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَهُمْ وَسلْمٌ لِمَنْ سالَمَهُمْ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُمْ وَمُحِبُّ لِمَنْ اَحَبَّهُمْ اِنَّهُمْ مِنّی وَ اَنَا مِنْهُمْ فَاجْعَلْ صَلَواتِکَ وَبَرَکاتِکَ وَرَحْمَتَکَ وَغُفْرانَکَ وَرِضْوانَکَ عَلَیَّ وَعَلَیْهِمْ وَاَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهِّرْهُمْ تَطْهیراً (۶)🥀 فَقالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ یا مَلاَّئِکَتی وَیا سُکّانَ سَمواتی اِنّی ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضِیَّئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْری وَلا فُلْکاً یَسْری اِلاّ فی مَحَبَّهِ هؤُلاَّءِ الْخَمْسَهِ الَّذینَ هُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ الاْمینُ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ وَمَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ عَزَّوَجَلَّ هُمْ اَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ وَمَعْدنُ الرِّسالَهِ هُمْ فاطِمَهُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها (۷)🥀 فَقالَ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ اَتَاْذَنُ لی اَنْ اَهْبطَ اِلَی الاْرْضِ لاِکُونَ مَعَهُمْ سادساً فَقالَ اللَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذنْتُ لَکَ فَهَبَطَ الاْمینُ جِبْراَّئیلُ
وقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ الْعَلِیُّ الاَْعْلی یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَیَخُصُّکَ بالتَّحِیَّهِ وَالاِْکْرامِ وَیَقُولُ لَکَ وَعِزَّتی وَجَلالی اِنّی ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضَّیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْری وَلا فُلْکاً یَسْری اِلاّ لاَِجْلِکُمْ وَمَحَبَّتِکُمْ وَقَدْ اَذنَ لی اَنْ اَدْخُلَ مَعَکُمْ فَهَلْ تَاْذَنُ لی یا رَسُولَ اللَّهِ فَقالَ رَسُولُ اللَّهِ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَمینَ وَحْیِ اللَّهِ اِنَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذنْتُ لَکَ فَدَخَلَ جِبْراَّئیلُ مَعَنا تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ لاِبی اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحی اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً (۸)🥀 فَقالَ عَلِیُّ لاَبی یا رَسُولَ اللَّهِ اَخْبرْنی ما لِجُلُوسنا هذا تَحْتَ الْکِساَّءِ مِنَ الْفَضْلِ عِنْدَاللَّهِ فَقالَ النَّبیُّ وَالَّذی بَعَثَنی بالْحَقِّ نَبیّاً وَاصْطَفانی بالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فی مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شَیعَتِنا وَمُحِبّینا اِلاّ وَنَزَلَتْ عَلَیْهِمُ الرَّحْمَهُ وَحَفَّتْ بهِمُ الْمَلاَّئِکَهُ وَاسْتَغْفَرَتْ لَهُمْ اِلی اَنْ یَتَفَرَّقُوا فَقالَ عَلِیُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَفازَ شیعَتُنا وَرَبِّ الْکَعْبَهِ (۹)🥀 فَقالَ النَّبیُّ ثانِیاً یا عَلِیُّ وَالَّذی بَعَثَنی بالْحَقِّ نَبیّاً وَاصْطَفانی بالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فی مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَمُحِبّینا وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاّ وَفَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ وَلا مَغْمُومٌ اِلاّ وَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ وَلا طالِبُ حاجَهٍ اِلاّ وَقَضَی اللّهُ حاجَتَهُ فَقالَ عَلِیُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَسُعِدْنا وَکَذلِکَ شیعَتُنا فازُوا وَسُعِدُوا فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَرَبِّ الْکَعْبَه(۱۰)🥀 التماس دعا فرج🤲🏻 الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🖤🍃'
چرا برخی ادعا می کنند پیامبر(ص) با بی حجابی برخوردی ننموده است؟ برخی از چهره های سرشناس و یا افراد سرشناس در اظهاراتی بی اساس مدعی هستند که در دوران پیامبر نیز بی حجابی بوده و پیامبر برخوردی با بی حجابی نمیکرده است. در قرآن به عنوان اصلی‌ترین مبنای شرعی ما به حجاب اشاره شده است. آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب علاوه بر نهی از بی­‌حجابی با عبارت «لَایُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ» سه پوشیدنی را برای رفع بی­حجابی ذکر می­کند. خُمُر، جُیوب و جِلباب سه پوشیدنی مورد اشاره قرآن هستند. اینکه لغت‌شناسان جلباب را لباسی بزرگ‌تر از روسری و کوچک‌تر از رِدا معنا کرده‌اند که زنان بر سرشان می‌گذارند و تا روی سینه‌شان را می‌پوشاند. در قاموس به عنوان معتبرترین کتاب لغت در فرهنگ عربی تعریف جلباب چنین آمده است: «پیراهن و لباس گشاد، کوچک‌تر از ملحفه یا چیزی است مثل ملحفه که زن لباس خود را با آن می‌پوشاند.» نکته بعدی در تدریجی بودن نزول آیات حجاب است؛ چراکه خداوند برای جامعه­پذیر کردن برخی احکام، آیات آن را به صورت تدریجی بر پیامبر(ص) نازل فرموده‌اند. ممنوعیت شرب مسکرات، داشتن حجاب و ... از جمله نزول احکام به صورت تدریجی و گام به‌ ­گام بوده است. آیات حجاب طبق نظر برخی مفسرین قرآن پس از ازدواج با زینب بنت جحش در سال پنجم هجری و در سه مقطع نازل شده است و در گام اول صرفاً بر همسران پیامبر(ص) و در گام آخر شامل زنان مسلمان شده است. برخلاف ادعای عدم برخورد پیامبر(ص) با بی­حجابی در برخی کتب سیره و تواریخ به تحذیر پیامبر نسبت به بدحجابی همسران خویش یا زنان مؤمنه اشاره شده است. 🧕🏻حجـــــاب و عفــــاف🧕🏻   . ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈ 「⃢🦋➺@hejab_o_efaf ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 دقیقا یعنی همین 🔹 رو از زن بگیریم تا ملیجک دست این و اون باشه به بهانه آزادی فعالیت زنان در جامعه 🧕🏻حجـــــاب و عفــــاف🧕🏻   . ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈ 「⃢🦋➺@hejab_o_efaf ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈
010.mp3
1.53M
🎙 رابطه صحیح زن و شوهر 🌴 بخش دهم ⭕️ ویژگی‌های نگاه مالکیّت و تفاوتش با نگاه امانت‌داری 🔴 🧕🏻حجـــــاب و عفــــاف🧕🏻   . ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈ 「⃢🦋➺@hejab_o_efaf ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈
🔰 ته ته زن زندگی آزادی شما همین بود ؟ 🔹یعنی ته آزادی بیان، دموکراسی، حقوق بشر شد بردگی مدرن زن ؟؟؟ 🔹یعنی ته حق انتخاب این بود؟ 🔹واقعا چطور مردم اروپا این تصاویر رو می‌بینند و به جای نهی از منکر، براش حق انتخاب قائل میشن؟ 🔹چرا اروپا انسانیت رو فراموش کرده و نمی‌دونه حق انتخاب انسان باید در جهت ترقی و شکوفایی جامعه باشه و گرنه انتخاب لجن برای خوردن، حق انتخاب نیست بیماری و هرزه‌خواری است. 🧕🏻حجـــــاب و عفــــاف🧕🏻   . ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈ 「⃢🦋➺@hejab_o_efaf ┈┉┅━❀🌺❀━┅┉┈