eitaa logo
پوشیه،حجابِ مؤمنات
1.6هزار دنبال‌کننده
368 عکس
35 ویدیو
0 فایل
⭕پایگاهی برای تبیین حجابِ صحیح ⭕ پوشیه یک تکه پارچه نیست سبک زندگیست ارتباط با مدیر کانال @Abdearbab لینکِ پیامِ ناشناس https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از أبوحیدر
185K
بازخوردها از مناظره
👆🏽تایید آقایون به وجودِ جذابیتِ جنسیِ صورتِ زنان ابدا کسی که با صورتِ زنان تحریک بشه بیمار نیست کسی ادعا داره بیماره باید دلیل بیاره
آیا قرآن صورت را استثنای در حجاب میداند؟ پاسخ👇🏽
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
یکی از مواردی که به ما ایراد می‌گیرند و این ایراد از آن ایراد های عجیب است که هیچ مبنایی ندارد حال ایراد و اشکال چیست؟ 👈🏾می‌گویند در خود قرآن وجه و کفین(صورت و دست ها تا مچ) استثناء شده شما افراطی هستید که بیش از قرآن برای زن ها حجابی قائل شدید در جواب باید بگوییم که اولا ما از خودمان چیزی نگفتیم بلکه صرفا نقل و توضیح فتاوای مراجع تقلید را بیان کردیم چرا که احکام شرعی را باید از مراجع گرفت نه اینکه هر غیر متخصصی وارد شود و از خودش فتوا بدهد 👈🏾اما جواب نسبتا تفصیلی به این موضوع 🔷در کجای قرآن وجه و کفین استثناء شده؟ دقیقا جلد چندمِ قرآن؟؟ این در حالیست که عده ای از فقها مانند مرحوم آقای بروجردی صرفا با توجه به ظواهر قرآن فتوا به وجوبِ ستر وجه و کفین شده اند حال ببینیم قرآن کریم چه فرموده که سترِ وجه و کفین از آن بر می آید 👈🏾دستور به پوشیدن جلباب 🔹يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا🔹 🔸ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: جلباب هایشان را بر خود فرو پوشند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش] به اینکه [به عفت و پاکدامنی] شناخته شوند نزدیک تر است، و در نتیجه [از سوی اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.🔸 📚آیه 59 سوره احزاب در پست های بعدی معنای جلباب در آیه را از نظر مفسرین و لغویین و حتی روایات بررسی کنیم و روشن شود آیا در قرآن وجه و کفین استثنا شده یا خیر ⁉️ 🌹حجابِ مؤمنات 🌹 🆔 @hejabe_momenat313
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
اقوالِ 1️⃣الجلباب خمار المرأة الذی یغطی رأسها و وجهها إذا خرجت لحاجة ترجمه 👈🏾جلباب:خِمارِ زن است که سر و صورت زن را موقع خروج از منزل برای نیاز میپوشاند. 📚تفسیر مجمع البيان مرحوم طبرسى، جلد 7،ص156 2️⃣طباطبایی صاحب تفسیر فرموده اند: هو ثوب تشتمل به المرأة فیغطی جمیع بدنها أو الخمار الذی تغطی به رأسها و وجهها. ترجمه 👈🏾جلباب ثوبی است که زن به وسیله ی آن تمام بدنش را می‌پوشاند یا خماری است که زن به وسیله اش سر و صورت خود را می‌پوشاند. 📚تفسیر المیزان، جلد 16،ص338 3️⃣ مى‌گويد: «جلباب ثوب الاكبر من الخمار» تصريح مى‌كند ثوبى است كه بزرگتر از خمار است؛ يا كل بدن را شامل بشود. و بعد در ادامه گفته است: «قيل انه القناع و الصحيح انه ثوب الذى يستر جميع البدن» آن لباسى است كه همه بدن را شامل مى‌شود. 📚الجامع فى تفسير القرآن (قرطبی) 4️⃣وفی معناه اقوال:منها انّه رداء یغطّی المرأة من رأسها الی قدمیها ومنها انّه الخمار الذی یغطّی رأسها و وجهها. ترجمه: درمعنای اقوالیست: ۱ردایی که از سر تا پای زن را بپوشاند. ۲ردایی که سر و روی زن را بپوشاند. 📚تفسیرالکاشف،ج۶،ص۲۳۹ 5️⃣تفسیر صافی : يغطّين وجوههنّ و ابدانهنّ بملاحفهنّ إذا برزن لحاجة و من للتّبعيض فانّ المرأة ترخى بعض جلبابها و تتلفّع ببعض ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ‏ يميّزن من الإماء و القينات‏ ترجمه 👈🏾صورتهایشان و بدن هایشان را با روپوش و لباس بپوشانند . 📚تفسير الصافي، ج‏4، ص: 204 📚تفسير كنز الدقائق، ج‏10، ص: 443 @hejabe_momenat313
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎اقوال در معنای 🔷اولا مى‌دانيد که مقام و منزلت ابن عباس خصوصاً در تفسير قرآن مورد توجه علماء خاصه و عامه است اولاً. و ثانياً: در معانى لغات قرآن بسيارى از موارد، در مواردی که اختلافی بوده كلام ابن عباس ختم الكلام بوده. ابن عباس و ابن مسعود رواياتى را نقل كرده‌اند، ابن عباس مى‌گويد جلباب رداى است كه از بالا تا پايين بدن را بپوشاند.  در همان تفسير قرطبى (ج 14، ص 243) همين مطلب را دارد «و روى عن ابن عباس و ابن مسعود انه الرداء يعنى رداء كامل- در ادامه‌اش مى‌گويد: و اختلف الناس فى صورة الارخائه ـ علماء اختلاف كرده‌اند در اينكه حالا اين رداء را به چه نحوى بيندازد، بنحوى كه پوشيه كامل باشد، باز مى‌گويد: ـ قال ابن عباس و عبيدة السلمانى ذلك ان تلويه المرأة حتى لا يظهر منها الا عين واحدة تبصر بها» ـ «يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ» كه يدنين را به يرخين معنا كرديم.   مى‌گويد طورى آويزان كند فقط يك چشم زن باز باشد که با او بتواند ببيند، دو مرتبه يك مطلب ديگرى را از ابن عباس نقل مى‌كند ـ ذلك ان تلويه فوق الجبين و تشده ثم تعطفه على الانف و ان ظهر عيناها...» كه حالا ما به اينها مى‌رسيم اين طورى است كه فقط دو چشم زن مشخص است. على اى حال خود ابن عباس جلباب را بمعناى👈🏾 رداء كاملى كه تمام بدن را بپوشاند تفسير كرده است. مؤيد بعدى در كتاب الدر المنثور سيوطى (ج5، ص 221) از ام السلمه نقل كرده است كه همين روايت از عائشه هم نقل شده است. 👈🏾«لما نزلت هذه الاية ـ وقتى اين آيه شريفه يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ نازل شد ـ خرج النساء الانصار كأن على رئوسهن الغربان ـ زنهاى انصار از خانه‌ها خارج شدند گويا بر سرهاى آنها يك كلاغى نشته است كنايه است ـ من اكسية ـ جمع كساء است ـ اكسية سود يلبسنها» لباس‌هاى مشكى كه آنها پوشيده بودند. علاوه بر ابن عباس و ام السلمه عائشه هم این روایت را نقل كرده است .   🔷شاهد بعدى تعبيرى است که عائشة دارد، آنطورى كه صحيح مسلم (ج4، حديث 2131) نقل مى‌كند. عائشة مى‌گويد «خمرت وجهى بجلبابى» وجه خودم را با جلبابم پوشاندم، وقتى بوده كه نامحرمى داخل مى‌شده، گفته وجه خودم رابا جلبابم پوشاندم. @hejabe_momenat313
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
که معنای جلباب را روشن میکند 1️⃣.مرحوم طبرسى در مجمع البيان حديث نبوى را نقل كرده است: «لغير ذى محرم اربعة اثواب ـ كسى كه محرم نيست چهار ثوب دارد ـ درع = پيراهن ـ خمار = مقنعه ـ جلباب و ازار » است و جلباب هم آن لباس سر تاسرى است. در اين روايت نبوى مى‌گويد: درع، خمار، جلباب، معلوم مى‌شود جلباب يك چيزى غير از خمار است که در اقوال صحابه و مفسیرن معنای آن گذشت. 2️⃣.من القى جلباب الحياء عن وجهه فلا غيبة له» ترجمه :هر کس جلبابِ حیا را از صورتش بیاندازد پس غیبتی برایش نیست. 📚(در جلد 75 بحار صفحه 233) پینوشت :در این حدیث بوضوح جلباب را پوشاننده ی صورت دانسته @hejabe_momenat313
بازخورد از مناظره
بازخورد ها راجع به مناظره
تاییدِ جذابیت داشتن صورتِ زنان
پیام آقایان👆🏽 اولین جذابیت رو صورتِ زنان دارد تو رو خدا ببینید کرامت و هیبتِ یک خانم پوشیه ای رو تو پیام دوم ایشون