eitaa logo
حجاب؛ محدودیت یا مصونیت
134 دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
7.6هزار ویدیو
38 فایل
مطالب این کانال حول محور حجاب و موضوعات مرتبط با آن نظیر حیا، غیرت، عفت و... است. امیدوارم که مورد استفاده هرچه بیشتر قرار گیرد. التماس دعا @hejabezahraii
مشاهده در ایتا
دانلود
به امام رضا توهین کرده مشکل روانی داشته با ماشین زده مامور رو شهید کرده مشکل روانی داشته خانم محجبه رو زده مشکل روانی داشته تو هیئت رقصیده مشکل روانی داشته اونوقت ما میگیم برعندازا یه مشت روانین میگن نه خیر ما قشر فرهیخته هستیم 🗣حاجی دموکرات
آرزو اندیشی یا فروپاشی اجتماعی؟ 🔹شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما با مقایسه تماشاگران بی بی سی در انگلیس و صدا و سیما در ایران نوشت «پر بیننده‌ترین برنامه‌ی تولیدی BBC در انگلستان یک مسابقه‌ی رقص سلبریتی‌ها است که ۱۹ سال سابقه‌ی پخش دارد. 🔸این برنامه در موفق‌ترین فصل خود ۱۱ میلیون بیننده داشته است. اگر جمعیت بالای ۱۲ سال آن کشور (حدود ۵۷ میلیون نفر) را در نظر بگیریم، این برنامه حدود ۲۰٪ بیننده داشته است. مقایسه‌ی این آمار با آخرین نظرسنجی در مورد مخاطبان ویژه برنامه‌های محرم در تلویزیون ایران قابل توجه است. 🔹پر بیننده‌ترین برنامه‌ی دهه‌ی اول محرم در ایران حسینیه‌ی معلی بود. بر اساس نتایج نظرسنجی ۳۰/۶ ٪ از مردم (بالای ۱۲ سال) تماشاگر این برنامه بودند؛ یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر. این که یک برنامه‌‌ی مذهبی مانند «حسینیه معلی» سهم مخاطبش از جامعه‌ی ایران بزرگتر از سهم مخاطب یک مسابقه‌ی رقص سلبریتی‌ها از جامعه‌ی بریتانیا است، قاعدتاً برای هر جامعه‌شناس حقیقت‌جو و تحلیل‌گر منصفی باید محل تأمل باشد. 🔸بی‌گمان جایگاه نهاد دین و گستره‌ و عمق نفوذ آن در این دو جامعه بسیار بسیار متفاوت است. این که افرادی مثل نقل و نبات از «زوال مرجعیت دین»، «دین‌گریزی»، «افول باورهای مذهبی»، و حتی «فروپاشی اجتماعی» در ایران سخن می‌گویند بیشتر از جنس «آرزو اندیشی» است.»
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی فاطمی صدر مدرس حوزه علمیه و مدافع حرم سابق: 🔹دفاع مشروع معطل حکم موردی حاکم شرع نیست. در برخورد با سلیطه‌گری و هارمنشیِ سکولارهای درنده‌ی ایرانی محکم دفاع کنید و کم نیاورید، چه رسد به این که کتک بخورید...
🔹اصطلاح به سر کردن در متن زرتشتی منتسب به دوره ساسانیان 🔹 🔸نشر برای نخستین بار 🔻در متن زرتشتی به نام یوشت فریان که به زمان ساسانیان مرتبط دانسته شده است به وضوح چادر به سر کردن آمده است تکرار می کنیم چادر به سر کردن 🔹در گذشته هم ذکر شد که واژه چادر اساسا واژه عربی نیست # اللهم - عجل - لولیک - الفرج
🔹اصطلاح به سر کردن در متن زرتشتی منتسب به دوره ساسانیان 🔹 🔸نشر برای نخستین بار 🔻در متن زرتشتی به نام یوشت فریان که به زمان ساسانیان مرتبط دانسته شده است به وضوح چادر به سر کردن آمده است تکرار می کنیم چادر به سر کردن 🔹در گذشته هم ذکر شد که واژه چادر اساسا واژه عربی نیست # اللهم - عجل - لولیک - الفرج
▪️آخر و عاقبت کسی که برای شهدا و دفاع مقدس می خواند!!! ▪️ثبت نام خانم ها بدحجاب و بی حجاب آوازه خوان برای آواز خوانی با حضور آقای کویتی پور!!!!! البته کویتی پور از اول هم اتقلابی نبود و این تغییر نگرش از ابتدا وجود داشته و خیلی غیر طبیعی نبود ولی کاش اندک آبرویی که در این راه بدست اورده بود را حفظ می کرد. ▪️خدایا! آخر و عاقبت ما رو ختم به خیر کن....
🔺گفته می‌شود رضا رشیدپور هم به زودی به تلوزیون برمی‌گردد ▪️آقای صدا و سیما؛ بگذارید سال عجمیان و آرمان تمام شود و بعد این قالتاق را به تلویزیون برگردانید.
1_5682679133.mp3
1.92M
🎙🔴 اگر از وضعیت بی حجابی عصبانی هستی گوش بده
📌قابل توجه کسانی که دم از ایران باستان و فرهنگ اصیل ایرانی میزنند و خود را عرب پرست نمیدانند: ویل دورانت آمریکایی در کتاب مشهور تاریخ تمدن در مورد حجاب و پوشش در ایران باستان میگوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پوشش زنان و مردان اروپا در ۱۰۰ سال پیش. یک شبه لخت نشدنا، به مرور این بلا سرشون اومد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدا و سیما در واکنش به بیانیه زهرا رهنورد در مورد حجاب، با پخش یک مستند به اظهارات او پاسخ داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رعایت حجاب کجای قرآن آمده 🎥استاد سید محسن میرباقری (حفظه الله)
🔻وضعیت امروز حجاب در جمهوری اسلامی افتخارآمیز است؛ آن هم بسیار افتخارآمیز!حامد میرزائی فعال رسانه‌ای: 🔹در این چند اسلاید، می‌خواهم توضیح دهم که گرچه وضعیت حجاب ما، با ایدئال اسلام فاصله دارد، لیکن همین وضعیت موجود به گونه‌ای است که نه جای امیدواری برای دشمنان باقی می‌گذارد، و نه جای ناامیدی برای دوستان. این وضعیتی است که می‌تواند سرمشق دیگران قرار گیرد. 🔹اولاً اکثریت قاطع مردم ایران، همچنان به ایده حجاب باور دارند، و در عمل نیز پای‌بند هستند. در این گزاره، مردم ایران منحصر نیستند به آدم‌های توی خیابان‌های شمال شهر تهران. کلا‌ن‌شهرها هم منحصر به تهران نیستند؛ و شهرهای ایران هم منحصر به کلان‌شهرها نیستند. مردم‌نگاری مجموع شهرها و روستاهای ایران، چیز دیگری را نشان می‌دهد. 🔹همچنین باور و پای‌بندی به ایده حجاب، منحصر به استفاده از چادر و حجاب برتر نیست. مانتویی‌های با مقنعه، روسری و شال را هم در بر می‌گیرد. همچنین بعد از بلوای زن، زندگی، آزادی، تمام ضعیف‌الحجاب‌ها و شل‌حجاب‌ها را هم شامل می‌شود؛ آدم‌های عجیبی که حتی در موقعیت‌های غیرامنیتی، دست از حجاب خود نمی‌کشند. 🔹از آن‌سو، هم‌اکنون دیگر اظهر من الشمس است که حجاب (و‌ حجاب قانونی) از سیاسی‌ترین وجوه زیستن و بودن آدم‌ها در ایران است و جایگاه واضح تمدنی دارد. حجاب در خلأ نیست، و می‌بایست آن را در نسبت با دو فشار حداکثری سنجید. 🔹فشار حداکثری اول، سیاست‌های اقتصادی جهانی در صنعت برهنگی و پورنوگرافی است. مسئله برهنگی و مسائل جنسی، همواره در طول تاریخ وجود داشته و شاید تا انتها هم وجود داشته باشد. لیکن هیچ‌گاه ساز و برگی در حد یک صنعت -که در ردیف چند صنعت پرسود جهان باشد- نداشته. سیاست حجاب و وضعیت حجاب ایران، باید در نسبت با چنین فشاری سنجیده شود. 🔹فشار حداکثری دوم، آن فشارهای مختص ملت ایران است، بلاهای عظیمی که پروردگار عالم، ملت ایران را شایسته ابتلا به آنها دانسته؛ از تحریم اقتصادی، و سنگ‌اندازی سیاسی-امنیتی گرفته تا تهدیدهای روانی و پروژه‌های فرهنگی-رسانه‌ای دشمنان. چنین وضعیتی، در کنار معرفی جمهوری اسلامی به‌عنوان مسبّب تمام مشکلات عالم از ازل تا ابد، یقیناً در پای‌بندی بخش‌هایی از مردم نسبت به سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی اثر می‌گذارد. 🔹هرگاه این دو فشار حداکثری برطرف شد، و تبعات دنباله‌دار و‌ مزمن آن، جبران گردید، آنگاه می‌توان وضعیت حجاب در ایران را با ایدئال‌های اسلامی مقایسه کرد، و آنگاه در صورت لزوم، جمهوری اسلامی را ملامت کرد. 🔹از طرفی باید دقت کرد که هنجارشکنی‌های امروز اقلیت مرفه و نوکیسه، و آنچه ما به‌عنوان بی‌حجابی می‌شناسیم، گرچه حرام شرعی و حرام سیاسی است، اما کعبه آمال و آرزوهای دشمنان نیست. خواسته دشمن یقیناً چیزی در حول و حوش «بی‌حجابی سر» نیست. خواسته آنان، حداقلش «بی‌حجابی نرمال غربی» و حداکثرش، «بی‌بندوباری کامل» است. آن بی‌حجابی که همواره شالش دور گردنش است، تفاوتی ندارد با بی‌حجاب‌های نرمال دنیا؟ دشمن با آن همه هزینه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و رسانه‌ای نتوانسته ایده مطلوبش را محقق کند. این جای امیدواری ندارد؟ 🔹همچنین بی‌حجاب‌ها، گرچه همگی کنش سیاسی می‌کنند، اما همگی واقف به ابعاد سیاسی-امنیتی کار خود نیستند. آنها ممکن است بی‌حجابی خود را کنشی فرهنگی و اجتماعی بدانند تا سیاسی. این نوع بی‌حجابی، برآمده از آگاهی کاذب، و یا ماجراجویی‌های نوجوانانه است. از این رو، راه دیالوگ با درصد بالایی از بی‌حجابان باز است، و امکان مفاهمه و تغییر نظر آنها وجود دارد. مشکل اصلی جمهوری اسلامی، بی‌حجابان سیاسی هستند. 🔹تمام شد! پدیده خارق‌العاده این روزهای جمهوری اسلامی، وجود جمعیت انبوه معتقد و پای‌بند به حجاب در جامعه است؛ و نه مشاهده هنجارشکنان خرده‌پای در اقلیت. معجزه، دیدن چادری‌های خیابان‌های شمال تهران است، نه برعکس! جمهوری اسلامی هنوز -به‌تمامی‌اش- در جهان مستقر نشده، و مبارزه انقلابی‌اش در همه حوزه‌ها -از جمله حجاب- ادامه دارد. شکست بلوای زن، زندگی، آزادی می‌تواند خیزش دوم مردم انقلابی ایران برای تثبیت حجاب باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 تأثیر خوراک، اعمال و نیات پدر و مادر بر جنین علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه