✍ به یکی دوتا خانم خیلی خیلی پیگیر نیازمندیم که خودش نیاز به پیگیری نداشته باشه و هر کاری بهش سپرده شد دست خالی برنگرده! کسی هست؟👇
@mokhtari9091
#همکاری_در_دانشگاه_حجاب.
دانشگاه حجاب
✍ به یکی دوتا خانم خیلی خیلی پیگیر نیازمندیم که خودش نیاز به پیگیری نداشته باشه و هر کاری بهش سپرده
یه لحظه از این همه دغدغه به وجد اومدم
یاد همکارای فعلی خودم در دانشگاه حجاب افتادم که بعضاً پر مشغله هستن ولی جبهه جنگ نرم رو رها نکردن و البته جزء فعال ترین ها هستن.
راستی... به چند نیروی مسلط به زبان انگلیسی در حد ترجمه سایت هم نیاز داریم که در زمینه تولید پست در سبک کارهای #بینالملل کمکمون کنه. نیرویی که پایه کار باشه نه اینکه فقط بگه من بلدم و بره دیگه نیاد! کسی هست؟👇
@mokhtari9091
#همکاری_در_دانشگاه_حجاب.
#درسهای_یک_فتنه
بخش اول
❇️ تمام اتفاقاتی که در دنیا میفته همگی امتحانات الهی هستند. خدا هم همیشه برای این امتحان میگیره که ما رو رشد بده. بنابراین هر امتحانی برای انسان حتما درسی رو به همراه داره.
🔶 در زمینه های اجتماعی هم خداوند مردم رو درگیر امتحانات مختلف میکنه تا مردم به رشد اجتماعی و سیاسی برسند.
یکی از امتحانات خیلی مهم در آخر الزمان فتنه های مختلف هست و هر فتنه ما رو یک قدم به سمت ظهور حرکت خواهد داد.
✅ بنابر این ما باید از فتنه هایی که رخ میده درس بگیریم تا بتونیم فتنه های آینده رو با موفقیت پشت سر بذاریم.
فتنه ای که در شهریور امسال رخ داد حاوی درسهای مهم هست که با همدیگه در طی روزهای اینده مرور میکنیم...
📌ادامه دارد۔۔۔۔
🌸@hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
مرواریدهای بی نشان - ناصر کاوه.pdf
23.42M
🔰 انتشار رایگان pdf کتاب تمام رنگی «#مرواریدهای_بینشان»
🇮🇷 بمناسبت هفته دفاع مقدس،
❤️ کتاب زنان شهید کشورمان ایران ، که به دست
ساواک ؛ حزب بعث صدام ، آمریکا ، منافقین ، کومله ، دمکرات و ... به شهادت رسیدند .
👌 این کتاب را مطالعه کنید
و برای اینکه در ثواب آن شریک باشید، آنرا منتشر کنید ....
#معرفی_کتاب
🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
دانشگاه حجاب
🤭 همین دوره رو جای دیگه باید ۴۰۰ تومن پول بدید! ❤️ ما با ۵۰ تومن برگزار کردیم. 😊 با همون استاد دو
بله کمتر از یه هفته تا شروع کلاس ها باقی مونده... ⏳
دانشگاه حجاب
🔴به روز باشیم 🔰 واقعا مردم دنبال بی حجابین؟! 🔻موضوع اصلی اینه که اگه یک عده با نیت خاص،شبانه روز
🔴به روز باشیم
🔰خدمت زن فمنیست غربی و دنباله رو ایرانی
به جای اینکه کلی ورزش رزمی و پرورش اندام انجام بدی، تا اگه مردی اومد سمتت بزنیش و مورد تجاوز قرار نگیری و از این داستانا...
راهکار ساده بهت میدم. تضمینی.... لباس مناسب بپوش و ناز و عشوه تو جامعه رو بذار کنار...
پ.ن۱: برای سلامتی ورزش عالیست. اما برای جنگ با مردهای اذیت کن، جواب نمیده. اگه هم جواب بده به اینهمه سختی نمی ارزه و غذا رو از پشت سر خوردنه.
پ.ن۲: این راهکار زیبا رو در آیه ۵۹ سوره احزاب در قرآن که کلام خداست بخونید.
🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
🚨 پیش از شروع رمان ستاره سهیل ،از شما دعوت میشود این مقدمه را مطالعه بفرمایید 🌱👇
✍تاریخچه تصوف:
در زمان پیامبر اکرم (ص)، پیروان آن حضرت را «مسلم» و «مؤمن» می نامیدند و آنانکه محضر پیامبر را درک کرده بودند، «صحابه» نامیده می شدند. پس از پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) را مى توان نخستین کسى دانست که در توسعه عرفان اسلامى نقش مهمى داشته است و از این رو تمامى عارفان حقیقى ـ و حتی مدعیان دروغین ـ سر سلسله خود را به ایشان مى رسانند و خود را وامدار و شاگرد او تلقى مى کنند.
( شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 1، ص 17.)
🔆 پس از آن حضرت، اهل صفه و افرادى چون سلمان فارسى، ابوذر، بلال و پس از ایشان کسانى مانند اویس قرنى را مى توان نام برد که تحت تربیت عرفان اسلامی عهد پیامبر بودند.
♦️ نسل بعد را که به صحابه پیامبر محشور بودند «تابعین» خوانده اند. سپس عنوان زاهد و عابد به میان آمد و به عده ای اطلاق گشت که از دنیا کناره جسته و خود را وقف عبادت و ریاضت نموده بودند. در حدود اوائل قرن دوم هجری کم کم کلمه «صوفی» و طریقه تصوف شنیده شد که خود را سالکان طریق حق و عارفان الهی می دانستند؛ اما عرفان آنها با مبانی طریقتی ائمه هدی سازگاری و مطابقت نداشت.
☑️ عرفان ناب اسلامی ـ شیعی ریشه در آموزه های ثقلین داشته و دارد؛ یعنی منشأ آن قرآن و سنت معصومین (ع) بوده است؛ اما تصوف ریشه ای التقاطی داشته که هم از آموزه های نوافلاطونیان و هم نحله های معنوی مسیحی و حتی شبه عرفان های هندی و شرقی وام گرفته بود. اولین و معروفترین چهره متصوفه، ابوهاشم کوفی بود که او، مرام و عقیده اش مورد نکوهش امام صادق(ع) قرار گرفت؛ چنانکه از امام حسن عسکری (ع ) نقل است که از امام صادق (ع ) پرسیدند ابو هاشم کوفی چگونه آدمی است؟ فرمود: «انّه فاسد العقیده جدّاً؛ واقعاً او شخص فاسدالعقیده ای است» و در ادامه فرمود: «و او همان کسی است که مذهبی را بدعت گذارد که آن را تصوف می نامند و وی این مذهب را پناهگاهی برای عقیده زشت و ناپسند خود قرار داد» (سفینه البحار، ج 2، ص 57).
➰ ولی از قرن سوم به بعد دامنه تصوف وسعت یافت و مایه های ذوقی و شعری در آن پیدا شد. اوج تعلیمات نظری صوفیه به قرن ششم و به دست محی الدین ابن عربی مشهور به شیخ اکبر متوفای سال 560 صورت پذیرفت.
▫️از قرن دهم به بعد، همه یا اغلب صوفیه، دیگر آن اندک برجستگى علمى و فرهنگى پیشینیان خود را نیز نداشتند. شاید بتوان گفت که تصوف از این به بعد، صرفاً غرق در آداب و ظواهر و بدعت هاى بیشتری شده بود(خدمات متقابل اسلام و ایران، استاد مرتضی مطهری، ص 664 – 665).
💰 بر اثر انشعابات متعدد تصوف، فرقه های مختلفی بوجود آمد که هر دسته و فرقه در صدد حفظ موقعیت خود در برابر فرقه های دیگر و علمای مکتب اهل بیت (ع) برمی آمد. بر این اساس هر کدام سعی نمود برای جبران مافات و جلوگیری از نابودی، به ظاهر سلسله مشایخ خود را به نحوی به ائمه اهلبیت (ع) و یا به یکی از اصحاب پیامبر(ص) و یا معصومین ربط دهند!
📌 چنانکه اشاره شد، حقیقت آن است که تصوف از ابتدا جریانی بدلی به موازات حرکت مکتب اهل بیت(ع) بوده است
(ر ک: شناخت قرآن، سید علی کمالی دزفولی، بخش مکتب تفسیری متصوفه) که معصومین(ع) بارها به صراحت خطر آنها را گوشزد کرده و طریقه آنها را مخالف راه و روش حقه خود دانسته اند؛ پس بدیهی است که متصوفه در برهه هایی از تاریخ (درست مانند این زمان)، شرط ادامه حیات خود را در این تشخیص دیدند.
📚 مطالعات و تحقیقات در احوال و تراجم و مشایخ صوفیه روشن می نماید که تا قبل از روی کار آمدن دولت صفویه، هیچ قطب صوفی را نمی توان پیدا کرد که شیعه و پیرو اهل بیت بوده باشد (عرفان و تصوف، داود الهامی، ص 316).
قسمت اول..
لینک کوتاه : https://www.porseman.com/!6833
✍انحرافات مکتب تصوف:
این طریقه داراى آسیب ها و انحرافات جدّی و روشنی است که با محک «عقل» و «نقل» (نقل : کتاب قرآن و سنّت ـ قولی، فعلی و تقریری ـ اهل بیت) قابل تشخیص می باشند.
⭕️ ذکر این نکته در شناخت ماهیت صوفیه ضروری است که از اولین اصول این طایفه «تفرّس» است. صوفیه بر مبنای این اصل، ابتدا اشخاص ساده و زودباور را به دام میاندازند. افراد سطحی نگر و زودباور خریداران همیشگی سخنان اعجاب آور آنها هستند؛
صوفى نهاد دام و سر حقه باز کرد/
بنیاد مکر با فلک حقه باز کرد(حافظ)
🔰انحرافات مشترک فرقه های متصوفه:
1⃣ ولایت گریزی و پیروی از مکتب خلفاء؛ همه بزرگان و سلسله داران متقدم صوفیه به گواهی تاریخ، از پیروان مکتب فقهی، اعتقادی و سیاسی اهل تسنن بوده اند.
2⃣ جعل عنوان «قطب» در مقابل «امام معصوم»؛
3⃣ عدم تقیّد به شریعت و آداب دینی و بى توجهى و یا کم مهرى نسبت به احکام و تکالیف الهی.
4⃣ تقید به آداب و رسوم خرافى و اختراعات غیر دینی و ذکرها و وردهایى که نه تنها فاقد اسناد معتبرند بلکه یا بدعت بزرگان هر فرقه اند و یا برداشت های التقاطی از سنّت های غیر اسلامی می باشند.
5⃣ جعل «خانقاه» در مقابل «مسجد»؛ بنا بر گزارش عبدالرحمن جامی در «نفحات الانس»، اولین خانقاه توسط امیری ترسایی (مسیحی) در منطقه شامات (مرکز فرماندهی دشمنان اهل بیت) ساخته و تقدیم دراویش شد! به ویژه از قرن هفتم به بعد «خانقاه سازى» و فاصله گرفتن از مسجد رواج یافت (مقالات تاریخى، رسول جعفریان، ج 7، صص 272)
6⃣اعتقاد به سه رکن: شریعت و طریقت و حقیقت در طول هم؛ به گونه ای که برخی از فرقه های آنها معتقدند که اگر سالکی به حقیقت و یقین رسید دیگر نیازی به شریعت ندارد و می تواند اعمال عبادی و وظایف شرعی خود را انجام ندهد! در صورتی که بنای اهلبیت (ع) تأکید بر حفظ شعائر و ظواهر شریعت محمدی (ص) در همه احوال بوده است.
7⃣ اعتقاد به مهدویت نوعیه قطب فرقه، در تقابل با مهدویت شخصیه امام زمان(ع)؛ آنها به نوع کلی موعود معتقدند نه شخصی مشخص به نام «حجت ابن الحسن العسکری(ع)»؛ پس در هر زمان اقطاب صوفیه می توانند موعود و نجات دهنده آنها باشند!
⏪ در تاریخ تصوف کم نبوده اند کسانی که ادعای «مهدویت نوعیه» کرده و با توّهم امام زمان بودن خروج کرده اند! به عنوان مثال، در قرن هشتم درویش محمد نوربخش ـ سر سلسله نوربخشیه و ذهبیه از سلاسل معرفیه ـ به نام مهدی موعود خروج کرد اما به دست امیر تیمور گورکانی گرفتار و تأدیب گردید!.
8⃣ اعتقاد به عشق مجازی(عشق زمینی) به عنوان پل عبور به عشق حقیقی(محبت خدا)!
9⃣ ابراز شطح یا همان کلمات متناقض نمایی که گاه به کفرگویی و یا خلاف منطق شریعت و عقل کشانده میشود.
قسمت دوم
لینک کوتاه : https://www.porseman.com/!6833