eitaa logo
حکمت بیان
2.8هزار دنبال‌کننده
72 عکس
9 ویدیو
339 فایل
منبر مکتوب ویژه مبلغان نخبه و مخاطبان هوشمند
مشاهده در ایتا
دانلود
6. عزت اقتصادی.pdf
878.8K
🔰 🏴شب_ششم: «عزت اقتصادی» ✅ پیام: هم افزایی و کارجمعی، در رونق تولید و تحقق عزت اقتصادی 👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷 📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره] 🔻در ابتدا به تبیین رابطه عزت و اقتصاد می‌پردازیم؛ و اینکه ممکن هست کسی فقیر باشد اما عزت اقتصادی داشته باشد. البته در متون دینی به ما سفارش به فقر نشده است؛ و این عزت اقتصادی در فقر ناظر به مقدرات ما هست اما تکلیف چیست؟ تکلیف این است که باید در راستای کسب عزت اقتصادی تولید ثروت کنیم و سپس به این پرسش پاسخ می‌دهیم که آیا در این اوضاع اقتصادی می‌توانیم عزت اقتصادی داشته باشیم؛ و در پاسخ به راه‌کار پیشنهادی امام صادق ع به اصحابشان در شرایط بد اقتصادی اشاره می‌نمایم. در بخش دوم سخنرانی، دو گروه که بر عزت اقتصادی تأثیرگذار هستند را معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از 1. مدیران جامعه 2. مردم. سپس به نقش‌آفرینی هر دو گروه و تأثیر تقوای مدیر در تدبیر و توان مدیریتش و کار جمعی و تشکیلاتی مردم را به‌عنوان یکی از مصادیق تقوای جامعه برای برون‌رفت از مشکلات و رسیدن به عزت اقتصادی مطرح می‌نمایم. 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
7. عزت سیاسی.pdf
869.8K
🔰 🏴شب_هفتم: «عزت سیاسی» ✅ پیام: نفوذ و خطرات آن 👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷 📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره] 🔻در مقدمه بحث، در پی آن هستیم که تفکر جدایی دین از سیاست را به چالش کشیده و ریشه‌های تاریخی این تفکر را بررسی کنیم. در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم که آیا سیاست سیاه هست یا دربارۀ سیاست سیاه‌نمایی شده است؟ و چرا سیاست محل کسب عالی‌ترین مقامات معنوی است؟ در ادامه به معنای سیاست‌مدار یعنی آدمی که خودخواه نیست بلکه در پی خدمت هست اشاره‌شده و در بخش دوم سخن، این پرسش که عزت سیاسی ما دست چه کسی است؟ مطرح می‌گردد. در پاسخ‌خواهیم گفت سیاست‌مداران. حالا چگونه سیاستمدار می‌تواند عزت سیاسی ما را حفظ کند؟ پاسخ‌خواهیم داد نفوذناپذیر باشد و نتوان او را خرید. درنهایت به نمونه‌های شاخص تاریخی نفوذ پذیران و اثر شوم آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
❓سخنرانی بیشتر تحت تأثیر مهارت است یا دانش؟ 🤔در واقع یک سخنران خوب سخنرانی است که بیشتر تسلط بر روش سخنرانی دارد یا بیشتر تسلط بر محتوا و دانش تبلیغ دارد؟ 🔻قطعا سخنرانی و مبلّغی موفق تر و تاثیرگذار تر است که از تسلط کافی بر محتوای سخنرانی و تبلیغ مورد نیاز مردم برخوردار باشد. 🔻درست است که مهارت های سخنوری و روش های آن هم حائزاهمیت است اما هیچ گاه این روش ها برابر و مساوی با اهمیت دانش تبلیغ نمی باشد. ✅ به همین جهت است که اصرار داریم بگوییم سخنرانی و تبلیغ تخصصی یک علم است که باید آن را کسب کرد و صحیح نیست این علم شریف را در حدّ یکسری مهارت ها بدانیم. 👤 علیرضا پناهیان کانال تخصصی «دانش تبلیغ دین» 🆔https://eitaa.com/Daneshetabliqedin
8. عوامل عزت آفرین_1- مقاومت و جهاد.pdf
942.6K
🔰 🏴شب_هشتم: «عوامل عزت‌آفرین: 1- «مقاومت و جهاد» ✅ پیام: «تحرّک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه‌ی آمریکا و صهیونیسم»(بیانیه گام دوم) 👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷 📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره] 🔻قوت و قدرت روحی لازمۀ لذت بردن بیشتر از امکانات زندگی هست. آدم ضعیف از ابزارهای لذت بری زیاد لذت نمی‌برد. غالباً مردم جوامع ثروتمند، افسرده و نومید هستند. چون ضعیف شده‌اند از دارایی‌های خودشان لذت نمی‌برند و ابزاری ندارند که بیشتر لذت ببرند. از سوی دیگر دین انسان را قوی می‌کند؛ و مستکبران به دنبال ضعیف کردن انسان ها هستند. مقاومت بهترین راه و پیشنهاد دین برای قدرتمند شدن است؛ و عدم استقامت و مقاومت مساوی است با کربلا. در ادامه به معنای لغوی استقامت و آثار و برکات آن خواهیم پرداخت. در ادامه استقامت و مقاومت را به عنوان یکی از عوامل عزت آفرین معرفی می کنیم؛ و اینکه مشکلات اقتصادی بدون مقاومت حل نمی شود. در نهایت به دو عنصر اصلی در کربلا یعنی 1. مظلومیت و 2. مقاومت اشاره کرده و به تبیین رابطۀ این دو خواهیم پرداخت؛ و مقاومت را به عنوان اصلی ترین درس کربلا مطرح می‌نماییم. 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
9.عوامل عزت آفرین_2- شجاعت و رابطه آن با حکمت.pdf
850.5K
🔰 🏴شب_نهم: «عوامل عزت‌آفرین:2- شجاعت» ✅ پیام: «شکست سیاست‌های آمریکا و گسترش حضور قدرتمندانه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نیامد.»(بیانیه گام دوم) 👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷 📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره] 🔻در ابتدا به یکی از مهم ترین دلایل غیبت، یعنی فرصتی برای آمادگی برای ظهور اشاره می‌نمایم. سپس با بررسی مضامین نامه کوفیان که مشتاق و منتظر ظهور امام زمانشان بودند، دلیل کربلا را عدم آمادگی کوفیان بیان می‌کنیم. سپس دو راه از سه راه برای آمادگی برای ظهور را توضیح می‌دهیم که عبارتست از 1. آمادگی ذهنی: برای امام جهانی باید جهانی اندیشید. 2. آمادگی قلبی: شجاعت. سپس از رابطه عزت با شجاعت سخن گفته و دو دلیل اهمیت شجاعت را ذکر می‌نماییم. 1. موضوع اول امتحانات الهی شجاعت و ترس هست2. القاء ترس توشط شیطان، سپس به آثار و برکات شجاعت می‌پردازیم. 1. آرامش و خلاقیت 2. افزایش قدرت تمرکز. بعد از آن به آسیب های شجاعت اشاره نموده و در نهایت به ریشه شجاعت حضرت عباس خواهیم پرداخت. 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
10.عوامل عزت آفرین_3- اطاعت و تبعیت از ولایت.pdf
868.4K
🔰 🏴شب_دهم و پایانی: «عوامل عزت آفرین: 3- پیروی از امامت ؛ اطاعت از ولایت» 👌سلسله سخنرانی ویژه محرم، براساس محور عزت در بیانیه گام دوم 🇮🇷 📌 خلاصه و سیر بحث:[اشاره] 🔻در این جلسه پایانی با مروری بر بخش‌هایی از بحث‌های گذشته و جمع‌بندی از آن به‌صورت خلاصه به برخی نکات کلیدی مباحث گذشته اشاره می‌کنیم. در ابتدا به نیاز روحی انسان به عزت می‌پردازیم و لذت طلبی را در کنار راحت‌طلبی به‌عنوان موانع عزت در فرد معرفی می‌کنیم. در ادامه آسیب‌های عزت که عبارت است از غرور و اخم به‌جای لبخند در مقابل مؤمنین هست را بیان کرده و سپس سه فایده عزت فردی مطرح می‌نماییم. 1. تأمین منافع دنیا 2. دوری از بسیاری از گناهان و 3. نزدیک شدن به منشأ عزت یعنی خدا و اهل‌بیت ع و در ادامه وارد بخش دوم عزت یعنی عزت جامعه می‌شویم. دو فایده عزت در جامعه را بازگو کرده؛ و بابیان خاطراتی از مرحوم ابو ترابی و شهید چمران و حضرت امام به تبیین موضوع عزت می‌پردازیم؛ و درنهایت ولایت را به‌عنوان مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده و تأمین‌کننده عزت برای جامعه به‌شرط اطاعت از ولایت شرح و توضیح می‌دهیم و بابیان سخنانی از امام علی ع و حضرت زینب س، به پیامدهای منفی عدم اطاعت از ولایت که موجب شکست جامعه و ذلت آن و از دست دادن منافع می‌گردد اشاره می‌نمایم. 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🏴سیاسی‌ترین دهۀ سال؛ دهۀ اول محرم 🔻امام خمینی(ره) می‌فرمود: والله اسلام تمامش سياست است. اسلام دين سياست است قبل از اينكه دين معنويات باشد (صحیفۀ امام، ج۱ص۲۷۰و ج۶ص۴۶۷) 🔻اگر بپذیریم که دهۀ اول یا هفتۀ اول محرم، به‌نام «امر به معروف و نهی از منکر» باشد، طبیعتاً این دهه سیاسی‌ترین دهۀ سال خواهد بود؛ چون امر به معروف و نهی از منکر در درجۀ اول، سیاسی است. 🔻اینکه ما با شنیدن امر به معروف و نهی از منکر، یاد بی‌حجابی و مسائلی از این دست می‌افتیم، ناشی از اشتباه ما در دینداری است. امر به معروف و نهی از منکر، اول به مسائل کلان مربوط می‌شود، بعد به مسائل جزئی‌تر. 🔻وقتی امام حسین(ع) فرمود:«اُرِیدُ اَن آمِر بِالمَعروفِ وَ اَنهَی عَنِ المُنکَرِ» بعدش یک حرکت سیاسی انجام داد. ایشان می‌خواست از یاران خود در کوفه، برای کوبیدن قدرت سیاسی باطل کمک بگیرد؛ که البته یارانش بی‌وفایی کردند. 👤 علیرضا پناهیان - ۹۴.۷.۱۹ 👈🏻 متن کامل: Panahian.ir/post/2539 @Panahian_ir
نذری مادرانه_ همایش شیرخوارگان.pdf
563.7K
🏴مناسبت: 🔰 عنوان: 📌موضوع : نقش نیت مادران در عاقبت به خیری کودکان ✅ پیام : ازدیاد نسل و تربیت فرزند به انگیزه های معنوی 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀نان علی، خوردنی نیست 🔰 🔻دو نفر از یاران امام علی ع نقل می کنند که وارد خانه حضرت شديم و در پيش رويش ظرفى [بافته شده‏] از ليف بود كه درون آن، يك يا دو گِرده نان جو قرار داشت و سبوس‏هاى آن، در نان پيدا بود می گوید من دیدم حضرت اینقدر این نان سفت بود که حضرت با زانويش مى‏شكست و با نمك مى‏خورد. به فِضّه، گفتيم: آيا اين آرد را براى امير مؤمنان، الَك نكرده‏اى؟ گفت: او گوارا بخورد و گناهش به گردن من باشد؟! حضرت فرمود لبخندى زد و فرمود: «من دستور داده‏ام كه الَك نكند». گفتيم: چرا، اى امير مؤمنان؟ فرمود: «اين، براى تواضع نفْس، مناسب‏تر است و موجب مى‏شود كه مؤمن، به من اقتدا كند و من به دوستانم ملحق شوم. [شاید منظور حضرت دوستان شهیدش هست که زاهدانه زندگی کردند و از دنیا رفتند]» 🔻دخَلنا عَلى عَلِيٍّ رضى‏الله‏عنه وبَينَ يَدَيهِ طَبَقٌ مِن خوصٍ عَلَيهِ قُرصٌ أو قُرصانِ مِن شَعيرٍ و أنَّ أسطارَ النُّخالَةِ لَتَبينُ فِي الخُبزِ، وهُوَ يَكسِرُهُ‏ عَلى رُكبَتِهِ، ويَأكُلُهُ بِمِلحٍ جَريشٍ. فَقُلنا لِجارِيَةٍ سَوداءَ اسمُها فِضَّةٌ: أ لا نَخَلتِ هذَا الدَّقيقَ لِأَميرِ المُؤمِنينَ؟! فَقالَت: أ يَأكُلُ هُوَ المَهنَأَ ويَكونُ الوِزرُ في عُنُقي؟ فَتَبَسَّمَ وقالَ: أنَا أمَرتُها أن لا تَنخُلَهُ. قُلنا: ولِمَ يا أميرَ المُؤمِنينَ؟! قالَ: ذلِكَ أجدَرُ أن يُذِلّ النَّفسَ، ويَقتَدِيَ بِيَ المُؤمِنُ و ألحَقَ بِأَصحابي‏ 📚ربيع الأبرار: ج 2 ص 693 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀خدای بچه یتم‌ها که بیدار است 🔰 🔻چمران وقتی یتیم‌خانه‌ای را در لبنان دایر کرده بود، در آن فضا به خانم خودش می‌گوید ما غذایی را من‌بعد می‌خوریم که این یتیم‌ها می‌خورند. 🔻خانمش می‌گوید یک‌وقت مادر من یک غذای گرم و خوبی را پخته بود برای من و مصطفی. مصطفی دیروقت آمد خانه. بهش گفتم که بیا این غذا را بخور. آمد بنشیند بخورد برگشت از من پرسید که آیا بچه‌ها هم از همین غذا خوردند؟ 🔻من به چمران گفتم نه بچه‌ها غذای یتیم‌خانه‌ای را که داشتند دایر می‌کردند، پولش را از این‌طرف و آن‌طرف جور می‌کردند غذای آنجا را خوردند، این غذا را مادرم پخته برای شما، شما بنشین بخور. 🔻می‌گوید چمران با تمام گرسنگی‌ای که داشت و ولعی که داشت برای خوردن این غذا، غذا را گذاشت کنار و گفت نه! ما که قرار گذاشتیم فقط غذایی را بخوریم که بچه‌ها بخورند. 🔻خانم چمران می‌گوید که من بهش گفتم بچه‌ها که الآن خواب هستند! شما که همیشه رعایت می‌کنی، حالا این‌دفعه مادر من غذا درست کرده، بخور دیگر! 🔻می‌گوید چمران شروع کرد اشک ریختن. گفت بچه‌ها خواب هستند، خدای بچه‌ها که بیدار است که 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀 🔰 🔻از احنف بن قيس: بر معاويه وارد شدم. از شيرينى و ترشى، آن قدر آورد كه شگفتى مرا برانگيخت. آن‏گاه گفت: آن غذاى رنگين را بياوريد. آن‏گاه، غذايى آوردند كه نفهميدم چيست. 🔹گفتم: اين چيست؟ 🔻گفت: روده مرغابى است كه با مغز و روغن پسته، انباشته شده و بر آن، شكر پاشيده شده است. 🔹من گريه‏ام گرفت. 🔻گفت: چرا گريه مى‏كنى؟ 🔹گفتم: آفرين بر على بن ابى طالب! چنان از جان خود مايه گذاشت كه نه تو و نه غير تو نمى‏توانند چنين كنند. 🔻گفت: چگونه؟ 🔹گفتم: شبى هنگام افطارش بر وى وارد شدم. به من فرمود: «برخيز و با حسن و حسين، شام بخور». آن‏گاه خود به نماز ايستاد. هنگامى كه نمازش تمام شد، كيسه‏اى مُهر شده را خواست و از آن، مقدارى آرد جو در آورد و بار ديگر، آن را مُهر كرد. 🔻گفتم: اى اميرمؤمنان! تو را هيچ‏گاه بخيل نديده‏ام. پس چرا بر اين كيسه جو، مُهر مى‏زنى؟ 🔹فرمود: «از روى بُخل بر آن مهر نمى‏نهم؛ بلكه مى‏ترسم حسن يا حسين، آن را به روغنى آغشته كنند و يا چرب كنند». 🔻گفتم: مگر حرام است؟ 🔹فرمود: «نه؛ ولى بر پيشوايانِ حق، واجب است كه در خوردن و پوشيدن، به ناتوان‏ترين افراد مردمشان تأسّى جويند و از مردم، با چيزى كه در توان آنان نيست، متمايز نشوند تا تهى‏دستان، آنان را ببينند و از خدا براى شرايطى كه در آن زندگى مى‏كنند، خشنود باشند و ثروتمندان، آنان را ببينند و در شُكر و فروتنى بيشتر بكوشند. 🔸عن الأحنف بن قيس: دَخَلتُ علَى مُعاوِيَةَ فَقَدَّمَ إلَيَّ مِنَ الحُلوِ وَالحامِضِ ما كَثُرَ تَعَجُّبي مِنهُ، ثُمَّ قالَ: قَدِّموا ذاكَ اللَّونِ. فَقَدَّموا لَونا ما أدري ما هُوَ، فَقُلتُ: ما هذا؟ فَقالَ: مَصارينُ البَطِّ مَحشُوَّةٌ بِالمُخِّ ودُهنِ الفُستُقِ، قَد ذُرَّ عَلَيهِ السُّكَّرُ. 🔹قالَ: فَبَكيتُ. 🔸فقالَ: ما يُبكيكَ؟ فَقُلتُ: لِلّهِ دَرُّ ابنِ أبي طالِبٍ! 🔹لقَد جادَ مِن نَفسِهِ بِما لَم تَسمَح بِهِ أنتَ ولا غَيرُكَ. فَقالَ: وكَيفَ؟ 🔸قلتُ: دَخَلتُ عَلَيهِ لَيلَةً عِندَ إفطارِهِ، فَقالَ لي: قُم فَتَعَشَّ مَعَ الحَسَنِ وَالحُسَينِ. ثُمَّ قامَ إلَى الصَّلاةِ، فَلَمّا فَرَغَ دَعى بِجِرابٍ مَختومٍ بِخاتَمِهِ، فَأَخرَجَ مِنهُ شَعيرا مَطحونا، ثُمَّ خَتَمَهُ، فَقُلتُ: يا أميرَ المُؤمِنينَ، لَم أعهَدكَ بَخيلًا! فَكَيفَ خَتَمتَ عَلى هذَا الشَّعيرِ؟ 🔹فقالَ: لَم أختِمهُ بُخلًا، ولكِن خِفتُ أن يَبُسَّهُ «1» الحَسَنُ وَالحُسَينُ بِسَمنٍ أو إهالَةٍ. 🔸فقُلتُ: أحَرامٌ هُوَ؟ 🔹قالَ: لا، ولكِن عَلى أئِمَّةِ الحَقِّ أن يَتَأَسَّوا بِأَضعَفِ رَعِيَّتِهِم حالًا فِي الأَكلِ وَاللِّباسِ، ولا يَتَمَيَّزونَ عَلَيهِم بِشَي‏ءٍ لا يَقدِرونَ عَلَيهِ؛ لِيَراهُمُ الفَقيرُ فَيَرضى عَنِ اللّهِ تَعالى بِما هُوَ فيهِ، ويَراهُمُ الغَنِيُّ فَيَزدادُ شُكرا وتَواضُعا. 📚تذکر الخواص، ابن جوزی، ص110 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀 طبق آیۀ قرآن، چند قطبی‌کردن جامعه یک روش فرعونی برای تسلط بر جامعه است 🌀 برای هردو گروه که دوقطبیِ «اصلاح‌طلب اصول‌گرا» را پذیرفتند متأسفم! چون به ضعیف‌شدن جامعه کمک کردند 🔻 (ج۷)- ۲ 🔹 قرآن دربارۀ مدیریت فرعونی توضیح می‌دهد و می‌فرماید «جَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً» فرعون قومی را که می‌خواست بر آنها تسلط پیدا کند «چند قطبی» کرد! چند قطبی‌کردن جامعه یکی از رفتارهای فراعنه برای تسلط بر جامعه است. 🔹 برخی از سیاست‌مداران در جامعۀ ما اگر مقوله‌ای مثل «دوقطبی‌کردن جامعه به اصلاح‌طلب و اصول‌گرا» نباشد اصلاً حیات سیاسی نخواهند داشت. 🔹 بنده برای هردو گروه که این دوقطبی را پذیرفتند کاملاً متأسفم! اگر کسی انقلابی بوده و به او گفتند «اصول‌گرا» حتماً اشتباه کرده که پذیرفته؛ چون به «شِیَعاً»شدنِ جامعه کمک کرده و این یعنی ضعیف‌شدن جامعه و امکان سلطه بر جامعه توسط فراعنه. 🔹 این دوقطبی‌سازی، از ابتدا یا دست افراد نادان بوده یا دست دشمنان دانا. صهیونیست‌ها تمام دنیا را به این شیوه دارند اداره می‌کنند، یعنی جامعه را پاره پاره و قطب‌بندی کرده و مردم را سر کار می‌گذارند که «یک‌دفعه‌ به این طرف رأی بده، یک‌دفعه‌ به آن طرف رأی بده!» جالب اینجاست که تهِ هر دو قطب هم خودشان هستند! 🔹 البته در جامعۀ ما نتوانستند این طرح را واقعاً خوب اجرا کنند و این طرح در جامعۀ ما، به‌شدت گیج اجرا شده است. همین رئیس‌جمهور ما یک زمانی جزء رئوس جریان اصول‌گرایی بود و همیشه اسمش در لیست‌ها بود ولی حالا آمده است این‌طرف! یا آن‌یکی می‌رود آن‌طرف و... 🔹 چرا در کشور ما نمی‌توانند این دوقطبی‌سازی را خوب اجرا کنند؟ چون اینجا یک جریان مدیریتی صحیح به نام «مدیریت ولایی» وجود دارد. اما وقتی ببینند بازی‌شان به نتیجه نمی‌رسد، یک دو قطبیِ دیگر درست می‌کنند. روزنامه‌های بی‌بی‌سی‌چی هم سعی می‌کنند همه‌چیز را دو قطبی کنند؛ همان‌طور که بی‌بی‌سیِ خبیث این کار را می‌کند! 🔹 بین مادر و نامادری اگر دعوا بشود، مادر از حق خودش می‌گذرد تا بچه سالم بماند، ولی اگر هردو طرفِ دعوا نامادری باشند چه؟ بچه شقّه می‌شود! این طرحی است که صهیونیست‌ها دارند آمریکا و اروپا را با آن اداره می‌کنند؛ خُب چرا همین را در ایران اجرا نکنند؟! شما فکر می‌کنید سیاست‌مدارهای ما خیلی باهوش هستند که بازی نخورند! 🔹 ما به این بازیِ کثیف «اصول‌گرا اصلاح‌طلب‌بازی» رسمیت داده‌ایم و این موجب خفقان روانی در جامعه شده است؛ چون هرکسی می‌خواهد حرفی بزند اول انگِ اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب به او می‌زنند تا نگذارند آن طایفۀ مقابل، حرفش را بشنود. وقتی دو گروه به همدیگر ناسزا می‌گویند؛ نه جای اظهار نظر و گفتگو باقی می‌ماند نه جای نقد علمی! 🔹 این خفقان موجب شده است در هر دو گروه، ضُعفای آنها بالا بیایند، چون می‌گویند: «این بالاخره آدمِ ما است و باید از او طرفداری کنیم و اِلا آبرویمان در خطر است!» مگر اینجا عصر جاهلیت است؟! 🔹 در تاریخ اسلام فقط یک‌بار پیامبر با امت خودش قهر کرد، آن هم زمانی بود که «عبدالله‌‌بن‌اُبی» مردم مدینه را به دو قسمت کرد و بر شقاق مهاجر و انصار تأکید کرد. گفت «ما انصار باید علیه مهاجرین قیام کنیم، آنها ما را قبول ندارند و ما آنها را قبول نداریم!» وقتی این حرف به گوش پیغمبر(ص) رسید آن‌قدر غضبناک شد که یک‌روز با کسی حرف نزد. سورۀ منافقین هم در همین باره نازل شد. 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه امام‌صادق(ع)- ۹۸.۶.۱۵ @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آی مجلس! چه چیزی را از ملت پنهان می‌کنید؟ ➕پیشنهاد علیرضا پناهیان برای رسوا شدن مخالفین شفافیت آرای نمایندگان مجلس @Panahian_ir
🏴 توصیف روز تاسوعا از زبان امام صادق (ع) 🔰امام صادق (ع): 🔻تَاسُوعَا يَوْمٌ حُوصِرَ فِيهِ الْحُسَيْنُ وَ أَصْحَابُهُ بِكَرْبَلَاءَ وَ اجْتَمَعَ عَلَيْهِ خَيْلُ أَهْلِ الشَّامِ وَ أَنَاخُوا عَلَيْهِ وَ فَرِحَ ابْنُ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرُ بْنُ سَعْدٍ بِتَوَافُرِ الْخَيْلِ وَ كَثْرَتِهَا وَ اسْتَضْعَفُوا فِيهِ الْحُسَيْنَ ع وَ أَصْحَابَهُ وَ أَيْقَنُوا أَنَّهُ لَا يَأْتِي الْحُسَيْنَ نَاصِرٌ وَ لَا يُمِدُّهُ أَهْلُ الْعِرَاقِ بِأَبِي الْمُسْتَضْعَفَ الْغَرِيب 🔻تاسوعا روزى است كه امام حسين عليه السلام و يارانش در كربلا محاصره شدند و اهل شام در اطراف آنان اجتماع نمودند. ابن مرجانه و ابن سعد از كثرت لشكر خود خوشحال شدند و امام حسين و ياران او را در آن روز ضعيف شمردند يقين كردند كه براى حسين عليه السلام ياورى نخواهد آمد و اهل عراق آن حضرت را امداد نخواهند كرد. پدرم بفداى آن حسينى كه ضعيف شمرده شد و غريب بود!! 📚 کافی، ج4، ص147 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
📌پی دی اف | نگاهی به ضرورت، فضیلت و آداب زیارت امام حسین(ع) 👈🏻 کاری از گروه پژوهشی موسسه بیان معنوی 🔻دریافت: 📎 Panahian.ir/post/5724 ✅ اختصاصی کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
Panahian_Hawzah-AdabZiyaratEmamHosein.pdf
717.5K
📌 نگاهی به ضرورت، فضیلت و آداب زیارت امام حسین(ع) 👈🏻 کاری از گروه پژوهشی موسسه بیان معنوی ✅ اختصاصی کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
🔰 📌مقام معظم رهبری: آمریکا از چهل سال پیش ضعیف تر و ایران قوی تر شده است 🔹امروز وضع آمریکا را در یک نگاه وسیع که می‌بینیم این است که قدرت آمریکا رو به افول و رو به زوال است. آمریکای امروز از آمریکای چهل سال قبل به‌مراتب ضعیف‌تر است. 🔹آمریکا رو به افول است؛ این را همه بدانند. این [افول] مربوط به امروز و دیروز هم نیست و یک مسئله‌ی بلندمدت است. این‌ها هستند به اینکه ساقط شوند و افول کنند.نقطه‌ی مقابل افول آمریکا، جمهوری اسلامی است که از صفر شروع کرده و در طول این ۴۰ سال مرتباً پیش رفته است. 📚حسینیه امام خمینی(ره) - ۱۲ آبان۹۷ 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
افول و نابودی و سقوط طاغوت و استکبار_980812.pdf
337.4K
🌀مناسبت: 13آبان 🔰 عنوان: 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
14. چرا در حیات بشر دشمن طراحی شده است.pdf
185.9K
🌀مناسبت: 13آبان 🔰 عنوان: چرا در حیات بشر دشمن قرار داده شده است؟ 📣 پیام : باور دشمنی آمریکا, توهم دشمن یا واقعیت دشمن 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
نگاهی به زندگی حضرت سکینه س.pdf
168.2K
🏴مناسبت: 🔰 عنوان: 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 به زودی منبری روشمند، ویژه منبری هایی با مخاطبان فرهیخته، در کانال منتشر می شود. 🔹موضوع: پیامبر در قرآن؛ «شخصیت اخلاقی»، یا «شخصیت سیاسی»؟!! 🔰عنوان : بُعد_فراموش_شدۀ_شخصیت_پیامبر_در_قرآن 🌺مناسبت: 🌀اشاره ای بر مباحث: 🔻چگونه قرآن، پیامبر را معرفی می کند؟ 🔻شخصیت پیامبر بیشتر در قرآن شخصیت سیاسی هست یاشخصیت اخلاقی؟! 🔻پیامبر در قرآن شخصیتی هست که فرمان میدهد و باید اطاعت شود و این از شئون سیاست مدارن است 🔻معنای لفظ نبی سیاسی هست 🔻اخلاقی ترین آیات قرآن درباره شخصیت رسول الله در واقع سیاسی هستند مثل آیه اسوه حسنه 💠 موج سواری سیاسیون بداخلاق روی موج عدم حساسیت مردم نسبت به بداخلاقی های سیاسی 🔻چگونه خدا اخلاق و سیاست پیامبر را در هم آمیخته هست؟ 💠 چرا از سیاسیون باید بیشترین توقع اخلاقی را داشته باشیم؟ 🔻پیامبر چه اصول اخلاقی را در سیاست ورزی خود رعایت می کردند؟ 💠 اصلی ترین اصل اخلاقی در سیاست ورزی رسول خدا ص: یک سیاست مدار، باید عاشق مردمش باشد مثل عشق لیلی و مجنون 🔻مردم عاشق کدام سیاست مدار می شوند؟ 💠 خطاء یا خیانت، آخر خط سیاست مداری که عاشق مردم نیست 🔻شهید چمران، سیاست مداری که عاشق مردمش بود 💠 نفرت از دشمنان مردم، ویژگی برجسته سیاست مدار عاشق مردم 🔻چرا آتش کده فارس خاموش و طاق کسرا و ... در ولادت پیامبر شکست؟ 🔻امام صادق (ع) شخصیتی که استخوان در گلوی خلفای عباسی است 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🔰عنوان : 🔹موضوع: پیامبر در قرآن؛ «شخصیت اخلاقی»، یا «شخصیت سیاسی»؟!! 🌺مناسبت: ✍️خلاصه و سیر بحث: 🔻ما معمولا پیامبر را به عنوان یک شخصیت اخلاقی می شناسیم، در حالی که وقتی به قرآن مراجعه می کنیم، به آیاتی که درباره پیامبر هست ، خدا پیامبر را بیشتر به عنوان یک شخصیت سیاسی معرفی می کند تا اخلاقی. برای این مدعا دلایلی وجود دارد از جمله این دلایل این است که پیامبر باید فرمان دهد و مطاع باشد. فرمان دادن و پذیرش فرمان او از شئون سیاست مداران هست تا معلمان اخلاق. 🔻اخلاقی ترین آیات قرآن درباره شخصیت رسول الله نظیر اینکه پیامبر اسوه نیکو هست در میان آیات جنگ و درگیری نازل شده است و منظور از اسوه بودن پیامبر اسوه بودن در مقاومت در مقابل دشمن هست. ما بُعد سیاسی آیات را حذف و فقط بُعد اخلاقی آیات را می گیریم. خصوصا درباره پیامبر. 🔻مهم ترین آسیب چنین کاری این هست که سیاست مداران ما با حاشیه امنیت به بداخلاقی سیاسی می پردازدند. سیاسیون بداخلاق هم روی موج عدم حساسیت نسبت به بداخلاقی های سیاسی، عجب موج سواری می کنند و بزرگترین جنایات ها را می آفرینند. 🔻وقتی شما اصل اخلاق را در متن سیاست دیدی، حالا برو سراغ سیره نبوی. پیامبر چه اصول اخلاقی را در سیاست ورزی خود رعایت می کردند؟ یکی از اصلی ترین اصول اخلاقی در سیاست در سیره نبوی این هست که یک سیاست مدار، باید عاشق مردمش باشد. 🔻اگر سیاست مداری به اندازه عشق لیلی و مجنون، عاشق مردمش نباشد نمی تواند خدمت کند. یا خطا خواهد خواهد کرد یا خیانت. اصلا دست خودش نیست. این آخر خط سیاست مداری هست که عاشق مردم نیست. 🔻یک سیاست مدار، وقتی عاشق مردم شد، دیگر نمی تواند غذای چرب و چیلی بخورد، سوار ماشین آخرین سیستم بشود. خانه آنچنانی داشته باشد؟ می دانی چرا؟ چون این لقمه از گلویش پایین نمی رود. چون عشقش یعنی همۀ مردم که این طوری نیستند. 🔻اگر یک سیاست مدار عاشق مردم شد، از آن طرف نفرت شدید پیدا می کند از دشمنان مردم. یعنی از طواغیت از کسانی که دشمن منافع و سعادت مردم هستند. لذا شما می بینید همۀ زندگی پیامبر می شود مبازره با طاغوت و مستکبرین عالم. نفرت از دشمنان مردم، ویژگی برجسته سیاست مدار عاشق مردم است. 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
بُعد فراموش شدۀ شخصیت پیامبر در قرآن.pdf
294.8K
🌀عنوان: 🔰موضوع: پیامبر در قرآن، «شخصیت اخلاقی»، یا «شخصیت سیاسی»؟!! 🌺مناسبت: 📌پیام : موج سواری سیاسیون بداخلاق روی موج عدم حساسیت مردم نسبت به بداخلاقی های سیاسی ⏰زمان منبر: حدود40 دقیقه 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
محبت، شیوه تربیت با ختمی مرتبت.pdf
320.4K
🌀عنوان: 🔰موضوع: محبت، شیوه تربیت با ختمی مرتبت 🌺مناسبت: ⏰زمان منبر: حدود40 دقیقه 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯