eitaa logo
حکمت بیان
2.8هزار دنبال‌کننده
72 عکس
9 ویدیو
339 فایل
منبر مکتوب ویژه مبلغان نخبه و مخاطبان هوشمند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸بیایید به‌سفارش امام‌باقر(ع) «عزاداری در صحرا» را احیا کنیم 🔸ثواب با عظمت عزاداری در صحرا برای کسانی که روز عاشورا نمیتوانند کربلا بروند 🔻 امام‌باقر(ع) می‌فرماید: کسی که امام‌حسین(ع) را در روز عاشورا زیارت کند و گریان و نالان به عزاداری بپردازد، ثواب کسی را دارد که هزار هزار(یک‌میلیون) حج و عمره و هزار هزار غزوه در کنار رسول خدا(ص) و ائمۀ هدی(ع) انجام داده باشد. (کامل‌الزیارات/۱۷۴) 🔻 فردی که مخاطب حضرت بود، وقتی ثواب باعظمت زیارت کربلا در روز عاشورا را شنید، پرسید: اگر کسی راهش دور بود و نتوانست در محرم و روز عاشورا به کربلا برود، چه‌کار کند؟ 🔻 حضرت فرمود: اگر نتوانستید به کربلا بروید، روز عاشورا به صحرا بروید، به امام‌حسین(ع) سلام بدهید، قاتلین امام‌حسین(ع) را لعنت کنید، دو رکعت نماز بخوانید، سپس برای حسین(ع) گریه و عزاداری کنید. یا اینکه به پشت بام خانه‌‌ بروید و عزاداری کنید. 🔻 قدیم‌ها عزاداری‌کردن در صحرا مرسوم بوده و این کار آثار روحی و معنوی فوق‌العاده خاصی دارد. بیایید امسال، عزاداری در صحرا را احیا کنیم و بعد ببینید چقدر در قلب انسان، اثرگذار خواهد بود. 🔻 کسانی که در دوران دفاع مقدس، عزاداری در بیابان را تجربه کرده‌اند می‌دانند که واقعاً حال و هوای عجیبی دارد. این صحنه، خیلی یادآور کربلاست. با زن و بچه‌های خودتان به صحرا بروید و به یاد بچه‌های حسین(ع) روی خاک بنشینید... 🔻 بیایید عزاداری در صحرا را جدی بگیریم و این سنت را احیا کنیم. کسانی که امسال عزاداری در صحرا را تجربه کنند، از سال‌های بعد هم این سنت را رها نخواهند کرد. البته نمی‌گوییم که مجالس پُرشور حسینی در شهرها تعطیل بشود، لااقل عصر عاشورا به صحرا برویم و بخشی از این سفارش را اجرا کنیم. 👤علیرضا پناهیان 🚩 هیئت محبین حضرت زهرا(س)- ۹۹.۵۳۱ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/6470 @Panahian_ir
🌀 فرق عرفا با آدم های معمولی⁉️ 📌 ریشه انسانی تحول خواهی، میل به بیشترها، بهتر ها و با دوام ترها است 📌 حکمت میل به بیشترین‌ها میل به بهترین‌ها. میل بادوام‌ترها، این است که به هیچ چیز و هیچ کس متوقف نشوی. وگرنه جریمه می شوی؛ جریمه عاشقی چیست❓ 📌 ابراهیم نبی (ع) فرمود: «من زوال پذیران را دوست ندارم» یعنی کم نخواه؛ ای کاش دین را این طوری به ما آموزش می دادند 📌 مادرها چگونه می توانند فرزندان خود را تحول خواه و تحول آفرین تربیت کنند❓ 📌 مادران محترم! خواهش می کنم دنیا را در چشم بچه ها بزرگش نکنید؛ بچه دیگر بزرگ نمی شود. 🔰امام حسین (ع) امام تحول آفرین | ج2️⃣ 🔻یکی از تمایلات اصیل و عالی انسان میل به بیشترهاست، میل به بهترین‌هاست میل به بادوام‌ترین‌هاست. هرچه به او بدهی می‌گوید بیشترش را می‌خواهم این برای من کم است. کافی نیست. ترین ها ما را کشته است و هلاک کرده. از لذت‌ها بیشترین‌هایش را می‌خواهیم؛ می‌گویی لذت کم می‌خواهی یا لذت بیشتر؟ می‌گوید نه نه بیشترش را می‌خواهم. ریشه تحول خواهی، در فطرت انسان؛ میل به بیشتر ها و بهترین ها هست. 🔻این تمایل به بیشترها و بهترین‌ها نه‌تنها اصلش بد نیست بلکه بدجوری به درد عبودیت می‌خورد. عبد یعنی کسی که به کمترین‌ها بسنده نمی‌کند. وقتی حضرت ابراهیم (ع)، به ستاره‌پرستان رسید برگشت گفت «هذا رَبِّي» وقتی صبح ستاره‌ها از چشم‌ها پنهان شدند فرمود: «لا أُحِبُّ الْآفِلينَ؛ من زوال پذیران را دوست ندارم.»(انعام،76). ای کاش دین را این طوری به ما آموزش می دادند. 🔻راستی چرا این تمایل در درون ما است؟ میل به بیشترین‌ها میل به بهترین‌ها. میل بادوام‌ترها. حکمت طراحی این میل در درون ما این است که متوقف نشوی. به هیچ‌چیز و هیچ‌کس متوقف نشوی. در این میسر بندگی همه‌جا توقف ممنوع است. اگر متوقف شدی جریمه خواهی شد. 🔻شما عاشق کسی شدی؟ دخترخانمی آقاپسری بعد جریمه‌اش می‌دانی چیست؟ «الهِجرانُ عُقوبَةُ العِشق‏»(مطالب السؤول، 56) عاشق شدی، باید رنج فراق را بکشی. بعد تازه به وصال رسیدی باید تابوتی برای عشقت بسازی و او را دفن کنی چون وصال نقطه‌ی مرگ عشق است. 🔻میل به بیشترین‌ها، میل به بهترین‌ها، نقطه آغاز رشد هرکسی است و به هر چیزی و به هرکسی بسنده کردی یعنی متوقف شدی. بله این میل اگر رها شود هدایت نشود؛ و بیفتد در رقابت‌هایی دنیایی، از آدم موجودی حسود و حریص و حقیر می‌سازد. ولی اصل پرتوقع بودن اصلاً بد نیست. 🔻فرق عرفا با ما آدم های معمولی در چیست؟ یکی از فرق های اساسی همین جا هست. عرفاء این تمایل به بهتر شدن و کسب بهترین ها در آنها به شدت فعال هست. خدا در قرآن می فرماید ببین: دنیا برای تو کوچک هست و آخرت خیلی بهتر و بادوام تر هست. «وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى‏»(الأعلى،17). 🔻تو مگر بهتر را نمی خواهی مگر بادوام تر را نمی خواهی؟ خب بیا این آخرت مال تو. بعد از آن سو می فرماید دنیا موقت هست، دنیا کم هست بیشتر را بخواه. تو برای بیشتر از دنیا خلق شدی. می فرماید پیغمبرم به آن بگو که دنیا کم هست. « ٍقُلْ مَتاعُ الدُّنْيا قَليلٌ»(نساء، 77). 🔻مامان ها به صورت طبیعی قدرت توصیف گری خوبی دارند. یک جوری از دارایی های دیگران حرف می زند وای این بچه غش و ضعف می رود بیا و ببین. دنیا را برای بچه ات بزرگش کردی! 🔻مادران محترم! خواهش می کنم دنیا را در چشم بچه ها بزرگش نکنید؛ بچه دیگر بزرگ نمی شود. تا خواست یک موضوعی عروسکی ماشینی برای بچه مسئله بشود. متوقف شود. بگو عزیزم! بهترش هم هست. بهترش را نمی خواهی؟ تا می گویی بهترش هست. در جا حب الدنیا را در دل بچه ها نابود کردی. بچه می گوید مادر بهترش را می خواهم. عروسک بهتر ماشین بهتر. 🔻بعد بگو برای رسیدن به این بهتر صبر می کنی؟ الان می توانم برایت این عروسک را بخرم ولی اگر یک ماه دیگر صبر کنی آن عروسک بهتر را می خرم. شاید بچه ها اوایل چون نقدگرا هستند نپذیرند ولی کم کم در ضمن آموزش و تمرین میل به بیشتر و بهتر در آن ها تقویت و فعال تر می شود توام با صبر. 🔻در اوصاف متقین امیرالمومنین می فرماید که متقین هم اتفاقا دنبال راحتی هستند اما کدام راحتی؟ راحتی با دوام تر. البته بعد صبحت از صبر هم خواهد شد. «صَبَرُوا أَيَّاماً قَصِيرَةً أَعْقَبَتْهُمْ رَاحَةً طَوِيلَةً »(نهج البلاغه، خطبه متقین). 📗 کتاب «امام حسین (ع)، امام تحول آفرین» روحی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی براساس ده جلسه سخنرانی روشمند ویژه محرم99 https://eitaa.com/hekmatebayan/346 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀هدیه ویژه پیامبر(ص) به اباعبدالله الحسین (ع) 🔰امام حسین ع امام تحول آفرین | ج 3 🔻اولین مانع برای تحول روحی، ترس هست. برای تغییر باید شجاعت داشت. شجاع نباشی اصلا دنبال تغییر نمی روی نه در درون خودت، نه به دنبال تغییر وضعیت بیرونی و جامعه هم نیستی. تا تهدیدی از بیرون، می شوی؛ می گویی ولمان کن تو رو خدا بگذار زندگی خودمان را بکنیم. 🔻«حضرت زهرا س به پيامبر گفت: يا رسول اللَّه اين دو فرزندان تو هستند، براى آنها چيزى ببخش، و به یادگار بگذار پيامبر فرمود: اما حسن، هيبت و شرافت خود را به او مى‏بخشم و اما حسين، سخاوت و شجاعت خود را به او مى‏بخشم. َيْنَبَ بِنْتِ أَبِي رَافِعٍ عَنْ أُمِّهَا قَالَتْ قَالَتْ فَاطِمَةُ ع يَا رَسُولَ اللَّهِ هَذَانِ ابْنَاكَ فَانْحَلْهُمَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَمَّا الْحَسَنَ فَنَحَلْتُهُ هَيْبَتِي وَ سُؤْدَدِي وَ أَمَّا الْحُسَيْنَ فَنَحَلْتُهُ سَخَائِي وَ شَجَاعَتِي.»(خصال، ج1، ص77) 🔻اگر می بینید اباعبدالله زمین و زمان را بهم زده است. در عالم تحولی بی نظیر خلق کرده، در این شخصیت تحول خواه و تحول آفرین، آن صفت برجسته ای که موج می زند شجاعت هست. معلوم هست اباعبدالله باید تحول آفرین باشد. 🔻شجاعت اباعبدالله ع در جنگ صفین، زبان زد هست. در جنگ صفین، وقتی که امیرالمؤمنین(ع) به منطقة صفین رسید، معاویه آب را محاصره کرده بود و لشکر آب نداشتند که بنوشند. 🔻 امیرالمؤمنین(ع) فرمود: حسینم، حمله کنید و آب را آزاد کنید. امام حسین و اباالفضل العباس و افراد دیگری حمله کردند دشمن را از کنار آب دور کردند و آب را به اختیار خودشان در آوردند. بلافاصله به معاویه پیغام دادند: آب آزاد است؛ می توانید از آب استفاده کنید. به این می گویند مروت که مقابله به مثل نکردند. 🔻 وقتی امام حسین برگشت، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «هَذا أوّلُ فَتحٍ بِبَرَکَة الحُسَین»؛«حسین جان، این اولین پیروزی است که به دست تو رخ داد» 🔻اما مهم تر از شجاعت در میدان مبارزه اباعبدالله، شجاعت سیاسی اباعبدالله هست. فرمود:« إِنَّ أَفْضَلَ الْجِهَادِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ ؛ برترین جهاد سخن عدل نزد حاکم ستمگر هست»(کافی،ج5،ص60) حالا اباعبدالله در مقاطع مختلف این شجاعت سیاسی خودشان را دوران خفقان اموی بروز دادند. 🔻اگر مدیران سیاسی ترسو باشند، نمی توانند تحول آفرین باشند. فرصت های تحول را مثل آب خوردن از بین می برند. 🔻مدیر سیاسی که تحول خواه نباشد، چشمش دائم به غرب دوخته شده است تا مگر آنجا کاری برای ملتش انجام دهد. 🔻مدیر سیاسی که شجاع نباشد، با تحریم ها و تهدیدها مرعوب دشمنان بشریت می شود و چراغ سبزی است که تا دشمنان بشریت جرائت بیشتری برای به خطر انداختن منافع ملی کشور پیدا کند. 📗 کتاب «امام حسین (ع)، امام تحول آفرین» روحی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی براساس ده جلسه سخنرانی روشمند ویژه محرم99 https://eitaa.com/hekmatebayan/346 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
NegahiBeFazilatMovasatVaHamdeliDarAhadisAhleBeyt - Mobile.pdf
447.3K
📌جزوه | نگاهی به فضیلت و آثار مواسات و همدلی در احادیث اهل بیت(ع) 📱 نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه @Panahian_ir
هتک خورشید جنگ با خدا.pdf
226.8K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «هتک خورشید، جنگ با خدا» ♻ پیام: «گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت».(مقام معظم رهبری) 🔰 موضوع: واکنش به اهانت دوباره نشریه فرانسوی به ساحت رسول الله ص، بررسی ریشه های تاریخی و دلایل اهانت به اولیای خدا و تبیین تکلیف ما در برابر توهین و حرمت شکنی نسبت به پیامبر 🔻چرا همیشه دشمن از حربۀ توهین و تمسخر استفاده می کند؟ اگر حرف حسابی دارید، بزن چرا توهین می کنی؟ 🔻چرا بیشتر اوقات شخصیت اول دین، یعنی نبی مکرم اسلام و اهل بیتش توهین می شوند؟ چرا پیغمبرها را مسخره می‌کردند؟! الآن از اخلاق شما حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! الآن از عدالت حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! الآن از عبادت حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! اما می روند سراغ پیغمبر؟ 🔻 فرمود هرکسی به دوستانی از دوستان من اهانت کند به جنگ من خدا رفته است، اینجا خط قرمز خداست، حریم اولیائش قرقگاه خود خداست. 🔻 آیا این موضع گیری خدا، تکلیف من و شمای مسلمان را روشن نمی کند؟ ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
جنگ عامل پیشیرفت یا پسرفت_ دفاع مقدس.pdf
172.9K
🌀«جنگ عامل پیشرفت یا پسرفت؟» 💎مناسبت: ♻️ پیام: مقام معظم رهبری: «در این حرکت دسته‌جمعی چه استعدادهایی ناگهان پیدا بشود. فرض کنید فلان جوان از روستایی در فلان نقطه‌ی کشور -مثلاً روستایی در کرمان- بیاید داخل شهر و بپیوندد به اینها، بعد بشود مثلاً حاج قاسم سلیمانی»(۱۳۹۹/۰۶/۳۱) 🔰فهرست اجمالی: 🔻خسارت جنگ بیشتر بود یا فواید جنگ⁉️ 🔻پاسخی قرآنی به این مسئله 🔻 ما در جنگ به چه منافعی رسیدیم⁉️ 🔻چرا الان به فواید دفاع مقدس نیاز داریم⁉️ 🔻چگونه می توان امروز با مدل مدیریت دوران دفاع مقدس مشکلات را حل کرد⁉️ 🔻پشت پرده پروژه جنگ هراسی برخی روزنامه ها 🔻 چرا الان امکان جنگ وجود ندارد❓ 🔻سردار سلیمانی: میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد، در خود فرصت ها نیست 🔻 چرا مدیریت جهادی امروز تنها راه حل مشکلات اقتصادی ما هست⁉️ 🔻 فرق مدیریت جهادی و غیر جهادی در یک کلمه برو و بیا ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀 فاتح شام 🔻 یکی از کارهای نیمه تمام امیرالمومنین فتح شام بود. در جنگ صفین، مالک اشتر تا یک قدمی خیمۀ معاویه رسید اما کار به سرانجام نرسید. 🔻 شام، جای بود که معاویه و جریان بنی امیه، بغض اهل بیت را تئوریز کرده بودند و در دل مردم شام قرار داده بودند. 🔻 شام محل اجتماع مبغضین و مخالفین امیرالمومنین بود. شام تبعیدگاه محبین اهل بیت ع بود. 🔻 بعد شما امروز می بینید که در شام ورق برگشته، سالها پیش اولین بار که در حرم حضرت زینب س پا گذاشتم جوانی سوری را در حرم دیدم که به دنبال من می آمد، از او پرسیدم شغلت چیست؟ کارتی را نشان داد و گفت من یکی از اساتید طلاب اهل سنت هستم اما هر روز به زیارت زینب کبری س به حومه شهر می آیم. 🔻 آیا این اتفاق ساده است؟ آیا این تغییر معجزه نیست؟ شهری یکپارچه دشمن اهل بیت ع الان به اینجا رسیده که دوستدار اهل بیت باشند؟ 🔻 آنجا بود که من تازه این معجزه زینب کبری س را با چشم خودم دیدم که به یزید فرمود یزید به خدا سوگند تو نمی توانی ذکر ما اهل بیت ع را نابود کنی. 🔻 زینب کبری ع از شام ناتوانی یزید را در محو و نابودی ذکر اهل بیت ع کلید زد. 🔻 وسط دشمنان اهل بیت ع یک علم برافراشته شد به نام حضرت رقیه س، اگر امیرالمومنین نتوانست شام را فتح کند، دختر علی با بدن تازیانه خوردۀ رقیه شام را فتح کرد. در واقع فاتح شام رقیه هست. 🔻 فتح شام به این سادگی نبود، دشمن خوب طراحی کرده بود، اهل بیت ع را برد خرابه تا برای آیندگان مستندسازی کند که سند ذلت زینب و اهل بیت حسین ع خرابۀ شام هست. هر کسی آمد به شام بپرسد این خرابه کجاست؟ رقیه خرابه را حرم کرد، تمام معادلات دشمن را برهم زد. 🔻 برخی تردید می کنند درباره قبر مطهر حضرت رقیه س دنبال دلیل و نشانه برای این مزار می گردند. 🔻 کدام دلیل روشن تر از این که وسط پایتخت دشمن، علم حسین برافراشته شده است. 🔻 گاهی در آرزوهای ما هست که کاخ سفید را تبدیل به حسینیه کنیم. چقدر دور از ذهن هست. یعنی علم حسینی را وسط خیمه دشمن بزنی؟ این کار نشدنی را رقیه انجام داد. 🔻 چه معجزۀ بالاتر از این چه دلیلی بالاتر از این که در وسط شهر شام، شما فاتحانه بایستی و حرمی به نام دختر حسین ع بزنی او فاتح شام هست، و او نشان داد که زینب کبری س راست گفت که یزید تو نمی توانی ذکر ما اهل بیت را نابود کنی. 🔻 ای علم افراشته بر سر ایوان عشق، پرچمت تا ابد بالاست. ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀 نظر درباره مسئولین 🔻 وقتی خبردار شد عدی[پسرش] ناوگانی از خودروهای بنتلی، جگوار و مردس بنز را در گاراژی در بغداد و تحت حفاظت سربازان گارد ریاست جمهوری نگهداری می کند عصبانی شد: 🔻 گفت: «قرار است چه پیامی به مردم عراق برسانیم در حالی که از ها رنج می برند و چنین امکاناتی ندارند» 🔻 به همین دلیل، صدام ماشین ها را آتش زد. 📗بازجویی از صدام، جان نیکسون، ص129 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
امام: ضد انقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست سستی کند امام خمینی ره: 🔻امروز ضدانقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار، شانه خالی کنند که این ضربه‌ای است به کشور خودشان. 📗12 دى 1358 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
💠پویش مردمی هر خانه یک موکب در قاب تصویر💠 📌 ارسال تصاویر در محورهای زیر: ✅طبخ و توزیع غذای گرم ویژه همسایگان نیازمند ✅برگزاری مجلس روضه و قرائت زیارت اربعین در خانه با نصب پرچم و تمثال شهدای مقاومت ✅پیاده روی خانوادگی با همراه داشتن پرچم، کوله اربعین و تمثال شهدای مقاومت ✅قرائت زیارت اربعین در گلزار شهدا به همراه خانواده ✅قرائت زیارت اربعین در صحرا به همراه خانواده ✅تهیه بسته های کمک مؤمنانه مثل بسته غذایی، لوازم التحریر ✅جمع آوری کمک های خاندان برای تأمین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان کم بضاعت، آزادی زندانیان، تامین هزینه های درمان زوج‌های نابارور ✅حمایت از خانواده های آسیب پذیر در شرایط کرونایی 🔹 آخرین مهلت ارسال تصاویر تا ۱۸ مهرماه در پیام رسان ایتا 👇👇 Eitaa.com/abastefarhangi ⭐️⭐️ به ۱۰ اثر برتر ، ۱۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می شود. 📚بسته فرهنگی 🌐 bastefarhangi.ir 🆔 @bastefarhangi 📞۰۹۰۲۴۱۰۹۸۰۶
🔰 چرا رهبری برای حل مشکلات کشور ورود نمی کند⁉️ ✅ پاسخ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان: 🔻 در شیوه اداره جامعه توسط ولی، چه اولیاء خدا را در نظر بگیریم و چه حکومت خودمان را درنظر بگیریم که یکی از نائبان عام به‌عنوان ولی فقیه مسئولیت به‌عهده می‌گیرند، در این شیوه رهبر کلیت جامعه را اداره می‌کند. نه اینکه شخصاً مسئولیت تک‌تک عملیات مسئولان و مدیران را برعهده بگیرد. 🔻وقتی کلیت جامعه را اداره کرد، شبیه داوری که یک بازی را اداره می‌کند، وقتی داور زمین بازی را درست اداره کرد، این بازیکنان هستند که بازی را رقم می‌زنند و همه از رهبری انتظار دارند در درجه اول کنترل و مدیریت کلان بازی را برعهده بگیرد. 🔻رهبری چه‌وقت در جزئیات دخالت می‌کند؟ وقتی موضوع فوق‌العاده حساس شود. شیوه دخالت، مرحله‌بندی شده است. ابتدا تذکر می‌دهد، بعد در مقام توبیخ عمومی قرار می‌دهد، بعد دستور مشخص می‌دهد و دخالت می‌کند. 🔻رهبری هرچقدر بتواند با دستور مشخص و جزئی کمتری جامعه را اداره کند، موجب رشد جامعه خواهد شد. 🔻خود جامعه باید مدیران منتخب خودشان را کنترل و نظارت کنند و آرای خود را برای دفعات بعد اصلاح کنند. مردم وقتی به کسی رأی می‌دهند باید نتیجه رأی خود را ببینند. 📚 برنامه جهان‌آرا مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
❤️ پیاده روی مجازی اربعین❤️ به صورت سه بعدی از مرز ایران تا نجف طی مسیر و موکب ها سپس کربلا در سایت 👇 Haram360.ir ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
علمدار عزت.pdf
292.9K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «علمدار عزت» 🔰تقابل کاذب منفعت با عزت؛ آیا عزت در مقابل منافع ملی قرار دارد یا منافع ملی بدون عزت تامین نمی شود⁉️ 🔰 نقش امام حسن (ع) در عزت آفرینی برای جامعه 📌امام حسن (ع):«لَكِنِّي مُعِزُّ الْمُؤْمِنِينَ ، من عزت بخش به مومنین بودم»(تحف العقول،ص308) ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀 صلح امام حسن (ع) اصالت دارد یا جنگ امام حسین (ع)؟ ✅ پرسش: 🔻همیشه تحلیل های غلط و ناروا دربارۀ صلح امام حسن (ع)، موجب شده تا به مظلومیت این امام همام افزوده شود. برخی سیاسیون گفتند که اکنون نیاز داریم پرچم صلح امام حسن (ع) به اهتزاز در آید. یا اخیرا گفتند که امام حسن(ع) امام صلح بود، در واقع اینکه امام حسن ع امام صلح بود یا مبارزه منوط به پاسخ به پرسش اساسی است که آیا در دین ما اصالت با جنگ است یا با صلح⁉️ ✅ پاسخ اجمالی: 🔻 در این میان دو نظریه وجود دارد برخی قائلند که با توجه به کثرت آیات جهاد، همچنین سیره نبوی که بیش از 80 غزوه و سریه داشته اند یعنی جهاد با دشمن، بنابراین اصالت با جنگ هست. برخی دیگر قائلند که اصالت با صلح هست. بدین معنا نفی جنگ می کنند. اما نظریه سوم هم در این میان هست که می گوید: «اگرچه اصالت با صلح است اما صلح بدون جهاد و مبارزه امکان برقراری در جهان را ندارد.» آنهایی که شعار صلح را بدون جهاد و مبارزه دادند خودشان بزرگترین جنگ ها را به بشریت تحمیل کردند. ✅ توضیح مطلب: 🔻در دین ما اصالت با صلح هست. در جنگ، جان و مال و ناموس مردم که در دین به شدت محترم هست در معرض خطر قرار می گیرد. هیچ دینی مثل ما، برای جان انسان ها ارزش قائل نیست چنان که فرمود: «اگر یک نفر را بکشید گویا همۀ انسان ها را کشتید.»(مائده،32) 🔻اما در جایی که امنیت در معرض خطر قرار بگیرد تکلیف چیست؟ آیا با شعار صلح، امنیت برقرار می شود؟ اگر اسلام دعوت به جهاد و جنگ می کند برای برقراری صلح است. و صلح بدون جنگ و جهاد امکان ندارد. چرا که همیشه دشمنان بشریت، اجازه برقراری صلح و امنیت را که شعار انبیاء هست را نمی دهند.بنابراین انبیاء برای برقراری صلح، اول دعوت به اجتناب از طاغوت می کنند. موسی بن عمران(ع) ع برای نجات قومش و برقراری صلح، اول به سراغ فرعون می رود. 🔻بنابراین برای برقراری صلح و امنیت چاره ای نداریم که با دشمنان بشریت بجنگیم همان تروریست های که داعش را تولید می کنند. همان غرب های وحشی که به مردم و کودکان مظلوم یمن رحم نمی کنند. همان هایی که در نهایت ناجوان مردی سردار سلیمانی ها را به شهادت می رسانند و تروریست های اقتصادی و وحشی که تحریم های ضد بشری علیه مردم ایران انجام می دهند و حتی اجازه ورود دارو را به کشور ما نمی دهند. 🔻آیا با این موجودات وحشی می توان روی صلح و آرامش را در جهان دید. آنهایی که شعار صلح را بدون جهاد و مبارزه دادند خودشان بزرگترین جنگ ها را به بشریت تحمیل کردند. 🔻 آنان که دم از صلح امام حسن (ع) می زنند نه صلح را شناخته اند نه امام حسن (ع)، مرد مبارزه روزهای صفین و همان آقایی که بارها به معاویه فرمود اگر یارانی داشتم صبح و شام با تو مبارزه می کردم. اما دریغا از خیانت مسئولین و فرماندهان. آنان که دم از صلح امام حسن (ع) می زنند آیا خیانتی و یا خائنینی در بین آنها هست؟ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀آخرین کلمات امام حسن (ع) با لب های خونی: «اگر یارانی داشتم پیوسته با معاویه جنگ می کردم» 🔰 امام حسن (ع) امام صلح یا مبارزه با مستکبر⁉️ 🔸مردى نزد امام حسن عليه السّلام رسيده و گفت: اى زاده رسول خدا، گردنهايمان را خوار و ذليل ساختى، و آنچنان ما شيعيان را به بردگى انداختى كه هيچ كسى برايت باقى نماند!!. 🔻قالَ: أَتَيْتُ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ ع فَقُلْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَذْلَلْتَ رِقَابَنَا وَ جَعَلْتَنَا مَعْشَرَ الشِّيعَةِ عَبِيداً مَا بَقِيَ مَعَكَ رَجُلٌ؟ 🔸حضرت فرمود: براى چه؟! 🔻قالَ وَ مِمَّ ذَاكَ؟ 🔸گفت: به اينكه حكومت را تسليم اين طاغيه نمودى!. حضرت فرمود: بخدا اين حكومت به او واگذار نكردم جز براى اينكه يار و ياورى براى خود نيافتم، و گر نه با او شبانه روز جنگ مى‏كردم تا خود خداوند ميان من و او حكم و داورى فرمايد، ولى أهل كوفه را شناخته و آزمودم، و هيچ خيرى نديدم، اينان عارى از هر وفا و عهدى در سخن و كردار و دمدمى مزاجند، اينان معتقدند كه قلب و دلشان با ماست ولى شمشيرهاشان عليه ما كشيده شده است. 🔻قالَ قُلْتُ بِتَسْلِيمِكَ الْأَمْرَ لِهَذَا الطَّاغِيَةِ قَالَ وَ اللَّهِ مَا سَلَّمْتُ الْأَمْرَ إِلَيْهِ إِلَّا أَنِّي لَمْ أَجِدْ أَنْصَاراً وَ لَوْ وَجَدْتُ أَنْصَاراً لَقَاتَلْتُهُ لَيْلِي وَ نَهَارِي حَتَّى يَحْكُمَ اللَّهُ بَيْنِي وَ بَيْنَهُ وَ لَكِنِّي عَرَفْتُ أَهْلَ الْكُوفَةِ وَ بَلَوْتُهُمْ وَ لَا يَصْلُحُ لِي مِنْهُمْ مَنْ كَانَ فَاسِداً إِنَّهُمْ لَا وَفَاءَ لَهُمْ وَ لَا ذِمَّةَ فِي قَوْلٍ وَ لَا فِعْلٍ إِنَّهُمْ لَمُخْتَلِفُونَ وَ يَقُولُونَ لَنَا إِنَّ قُلُوبَهُمْ مَعَنَا وَ إِنَّ سُيُوفَهُمْ لَمَشْهُورَةٌ عَلَيْنَا 🔸مرد گفت: همين طور با من سرگرم صحبت بود كه ناگاه خون بالا آورد، ظرفى طلبيد و از معده‏اش آنقدر خون آمد كه آن ظرف لبريز شد. 🔻قالَ وَ هُوَ يُكَلِّمُنِي إِذْ تَنَخَّعَ الدَّمَ فَدَعَا بِطَسْتٍ فَحُمِلَ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ مَلِي‏ءٌ مِمَّا خَرَجَ مِنْ جَوْفِهِ مِنَ الدَّمِ 🔸عرض كردم: اى زاده رسول خدا اين چه حالى است كه شما را رنجور مى‏بينم؟! 🔻فقُلْتُ لَهُ مَا هَذَا يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ص إِنِّي لَأَرَاكَ وَجِعاً 🔸فرمود: اين طاغيه كسى را مأمور نموده كه به من سمّ دهد و آن بر جگر من أثر گذاشته و همان طور كه مى‏بينى تكّه تكّه از دلم خارج مى‏شود. 🔻قالَ أَجَلْ دَسَّ إِلَيَّ هَذَا الطَّاغِيَةُ مَنْ سَقَانِي سَمّاً فَقَدْ وَقَعَ عَلَى كَبِدِي وَ هُوَ يَخْرُجُ قِطَعاً كَمَا تَرَى 🔸عرض كردم: آيا قصد درمان آن را نداريد؟! 🔻قلْتُ أَ فَلَا تَتَدَاوَى؟ 🔸 فرمود: دو مرتبه اين سمّ را به من خورانده و آن را درمان كرده‏ام ولى اين بار هيچ دوايى برايش نيافتم. و بمن خبر رسيده كه معاويه نامه‏اى به پادشاه روم ارسال نموده و درخواست سمّ كشنده مايعى نموده، و او در جواب نامه گفته در دين ما جايز نيست كه كمر به قتل كسى ببنديم كه قصد جان ما را نكرده است. 🔻قالَ قَدْ سَقَانِي مَرَّتَيْنِ وَ هَذِهِ الثَّالِثَةُ لَا أَجِدُ لَهَا دَوَاءً وَ لَقَدْ رُقِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ كَتَبَ إِلَى مَلِك‏ الرُّومِ يَسْأَلُهُ أَنْ يُوَجِّهَ إِلَيْهِ مِنَ السَّمِّ الْقَتَّالِ شَرْبَةً فَكَتَبَ إِلَيْهِ مَلِكُ الرُّومِ أَنَّهُ لَا يَصْلُحُ لَنَا فِي دِينِنَا أَنْ نُعِينَ عَلَى قِتَالِ مَنْ لَا يُقَاتِلُنَا 🔸 و معاويه در نامه بعدى به او نگاشته كه: اين فرد فرزند مردى است كه در ارض تهامه شورش نموده و قصد مطالبه حكومت پدرش را دارد، و من مى‏خواهم كسى را مأمور كنم تا اين زهر را به او بنوشاند تا تمام عباد را راحت و آسوده و همه جا را آرام كنم. و همراه اين نامه هداياى بسيارى روانه ساخت تا اينكه پادشاه روم نيز اين سمّ كه مرا با آن مسموم نمود را برايش ارسال نمود البتّه با شرط و شروط. 🔻فكَتَبَ إِلَيْهِ أَنَّ هَذَا ابْنُ الرَّجُلِ الَّذِي خَرَجَ بِأَرْضِ تِهَامَةَ وَ قَدْ خَرَجَ يَطْلُبُ مُلْكَ أَبِيهِ وَ أَنَا أُرِيدُ أَنْ أَدُسَّ إِلَيْهِ مَنْ يَسْقِيهِ ذَلِكَ فَأُرِيحَ الْعِبَادَ وَ الْبِلَادَ مِنْهُ وَ وَجَّهَ إِلَيْهِ بِهَدَايَا وَ أَلْطَافٍ فَوَجَّهَ إِلَيْهِ مَلِكُ الرُّومِ بِهَذِهِ الشَّرْبَةِ الَّتِي دَسَّ فِيهَا فَسُقِيتُهَا وَ اشْتَرَطَ عَلَيْهِ فِي ذَلِكَ شُرُوطاً. 📚الاحتجاج،ج2، ص292 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀 چرا به امام رضا (ع) «غریب الغرباء »می گویند؟ 🔻یکی از القاب امام رضا (ع) «غریب الغرباء» است. غربت امام رضا (ع)، شبیه غربتی است که امام حسن مجتبی (ع) داشتند. همان طور که مردم به امام حسن (ع) اعتراض می کردند که چرا حکومت را واگذار کردی؟ عده ای هم به امام رضا (ع) اعتراض می کردند که چرا حکومت را پذیرفتی؟ لذا هم امام رضا (ع) حکمت پذیرش ورود به حکومت را برای مردم توضیح می دادند و هم امام حسن (ع) حکمت واگذاری حکومت را. (عَنْ أَبِي سَعِيدٍ عَقِيصَا قَالَ: قُلْتُ لِلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ لِمَ دَاهَنْتَ مُعَاوِيَةَ وَ صَالَحْتَهُ وَ قَدْ عَلِمْتَ أَنَّ الْحَقَّ لَكَ دُونَه)(علل الشرائع،ج1، ص211)(عَنِ الرَّيَّانِ بْنِ الصَّلْتِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ النَّاسُ يَقُولُونَ إِنَّكَ قَبِلْتَ وِلَايَةَ الْعَهْدِ مَعَ إِظْهَارِكَ الزُّهْدَ فِي الدُّنْيَا)(عیون اخبار الرضا، ج2، ص139) 🔻جنس غربت امام حسن (ع) و امام رضا ع از یک جنس هست و آن «عدم درک مردم از تصمیم حضرت در مدیریت جامعه» است. باید جامعه آنقدر «رشد سیاسی» کند تا به این نقطه برسد که اگرچه حکمت تصمیم امامش را نفهمید، اما به امامش «اعتماد» کند نه «اعتراض». 🔻ما برای اینکه از امام زمان خودمان رفع «غربت» کنیم و او را به «قدرت» برسانیم. باید فرهنگ «اطاعت از امام» و «اعتماد به امام» را در زمان «غیبت» تمرین کنیم. امام حسن (ع) فرمود:«مسئول جامعه نمی تواند حکمت همۀ تصمیمات خودش را بیان کند باید به او اعتماد کرد.» اگر چنین رشد سیاسی در جامعه اتفاق بیفتد، بی شک یکی از مقدمات ظهور حضرت حجت فراهم شده است. چرا که امام زمان دیگر قرار نیست همچون امامان گذشته غربت تحمل کند. (عن الحسن ع: يَا أَبَا سَعِيدٍ إِذَا كُنْتُ إِمَاماً مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ لَمْ يَجِبْ أَنْ يُسَفَّهَ رَأْيِي فِيمَا أَتَيْتُهُ مِنْ مُهَادَنَةٍ أَوْ مُحَارَبَةٍ وَ إِنْ كَانَ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِيمَا أَتَيْتُهُ مُلْتَبِسا)(علل الشرائع،ج1، ص211) 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
سکینه دختر امام حسین ع.pdf
296.7K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «گوهر آرامش» 💢نگاهی به زندگی و فضائل حضرت سکینه س 🔰 شعر امام حسین (ع) در وصف سکینه: «خانۀ که در آن همسرم رباب و دخترم سکینه در آن هستند را دوست دارم» به جانت سوگند! خانه‌ای را که سکینه و رباب در آن باشند دوست دارم. لعمرک انّنی لاُحبّ داراً تکون بها سکینة و الرّباب آن دو را دوست دارم و همه ثروتم را در این راه می‌بخشم و هیچ سرزنش‌کننده‌ای حق سرزنش کردن ندارد. أحبّهما و أبذل جلّ مالی و لیس لعاتب عندی عتاب 📌(ابن شهرآشوب؛ مناقب آل ابیطالب، ج4، ص109 و المقرم، ص277) ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
حمله‌ی چندباره‌ی طاغوتِ فراماسون و صهیونیسمِ دولت حاکم فرانسه به محور قدرت و وحدت اسلام، امتحان میزان درک، دلبستگی و غیرت ما نسبت به دین اسلام و پیامبر اعظم (ص) است. حداقل با محارب با خدا "جاهدوا بألسنتکم"! ✍️ حجت الاسلام حاج احمد پناهیان @mohebbin_net
هتک خورشید جنگ با خدا.pdf
226.8K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «هتک خورشید، جنگ با خدا» ♻ پیام: «گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت».(مقام معظم رهبری) 🔰 موضوع: واکنش به اهانت دوباره نشریه فرانسوی به ساحت رسول الله ص، بررسی ریشه های تاریخی و دلایل اهانت به اولیای خدا و تبیین تکلیف ما در برابر توهین و حرمت شکنی نسبت به پیامبر 🔻چرا همیشه دشمن از حربۀ توهین و تمسخر استفاده می کند؟ اگر حرف حسابی دارید، بزن چرا توهین می کنی؟ 🔻چرا بیشتر اوقات شخصیت اول دین، یعنی نبی مکرم اسلام و اهل بیتش توهین می شوند؟ چرا پیغمبرها را مسخره می‌کردند؟! الآن از اخلاق شما حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! الآن از عدالت حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! الآن از عبادت حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! اما می روند سراغ پیغمبر؟ 🔻 فرمود هرکسی به دوستانی از دوستان من اهانت کند به جنگ من خدا رفته است، اینجا خط قرمز خداست، حریم اولیائش قرقگاه خود خداست. 🔻 آیا این موضع گیری خدا، تکلیف من و شمای مسلمان را روشن نمی کند؟ ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀بدتر از کشیدن چهره پیامبر 🔻بدتر از کشیدن چهره پیامبر، کاریکاتور ساختن از شخصیت و تفکرات پیامبر است. بدترین کاریکاتوریست دنیا، علیه پیامبر کسی نیست جز آن که برای نفی و جهاد و مبارزه او، پیامبر را و اسلام او را معرفی کند. ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
بُعد فراموش شدۀ شخصیت پیامبر در قرآن.pdf
294.8K
🌀عنوان: 🔰موضوع: پیامبر در قرآن، «شخصیت اخلاقی»، یا «شخصیت سیاسی»؟!! 🌺مناسبت: 📌پیام : موج سواری سیاسیون بداخلاق روی موج عدم حساسیت مردم نسبت به بداخلاقی های سیاسی ⏰زمان منبر: حدود40 دقیقه 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🔰عنوان : 🔹موضوع: پیامبر در قرآن؛ «شخصیت اخلاقی»، یا «شخصیت سیاسی»؟!! 🌺مناسبت: ✍️خلاصه و سیر بحث: 🔻ما معمولا پیامبر را به عنوان یک شخصیت اخلاقی می شناسیم، در حالی که وقتی به قرآن مراجعه می کنیم، به آیاتی که درباره پیامبر هست ، خدا پیامبر را بیشتر به عنوان یک شخصیت سیاسی معرفی می کند تا اخلاقی. برای این مدعا دلایلی وجود دارد از جمله این دلایل این است که پیامبر باید فرمان دهد و مطاع باشد. فرمان دادن و پذیرش فرمان او از شئون سیاست مداران هست تا معلمان اخلاق. 🔻اخلاقی ترین آیات قرآن درباره شخصیت رسول الله نظیر اینکه پیامبر اسوه نیکو هست در میان آیات جنگ و درگیری نازل شده است و منظور از اسوه بودن پیامبر اسوه بودن در مقاومت در مقابل دشمن هست. ما بُعد سیاسی آیات را حذف و فقط بُعد اخلاقی آیات را می گیریم. خصوصا درباره پیامبر. 🔻مهم ترین آسیب چنین کاری این هست که سیاست مداران ما با حاشیه امنیت به بداخلاقی سیاسی می پردازدند. سیاسیون بداخلاق هم روی موج عدم حساسیت نسبت به بداخلاقی های سیاسی، عجب موج سواری می کنند و بزرگترین جنایات ها را می آفرینند. 🔻وقتی شما اصل اخلاق را در متن سیاست دیدی، حالا برو سراغ سیره نبوی. پیامبر چه اصول اخلاقی را در سیاست ورزی خود رعایت می کردند؟ یکی از اصلی ترین اصول اخلاقی در سیاست در سیره نبوی این هست که یک سیاست مدار، باید عاشق مردمش باشد. 🔻اگر سیاست مداری به اندازه عشق لیلی و مجنون، عاشق مردمش نباشد نمی تواند خدمت کند. یا خطا خواهد خواهد کرد یا خیانت. اصلا دست خودش نیست. این آخر خط سیاست مداری هست که عاشق مردم نیست. 🔻یک سیاست مدار، وقتی عاشق مردم شد، دیگر نمی تواند غذای چرب و چیلی بخورد، سوار ماشین آخرین سیستم بشود. خانه آنچنانی داشته باشد؟ می دانی چرا؟ چون این لقمه از گلویش پایین نمی رود. چون عشقش یعنی همۀ مردم که این طوری نیستند. 🔻اگر یک سیاست مدار عاشق مردم شد، از آن طرف نفرت شدید پیدا می کند از دشمنان مردم. یعنی از طواغیت از کسانی که دشمن منافع و سعادت مردم هستند. لذا شما می بینید همۀ زندگی پیامبر می شود مبازره با طاغوت و مستکبرین عالم. نفرت از دشمنان مردم، ویژگی برجسته سیاست مدار عاشق مردم است. 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯