eitaa logo
مدرسه غیر متمرکز علوم اسلامی امام صادق علیه السلام
117 دنبال‌کننده
6 عکس
0 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نسیم حکمت
🔵پذیرش دوره مدرسه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام ✅ویژه خواهران 🔻تحت اشراف حجت‌الاسلام و المسلمین استاد یزدان‌پناه (مدّظلّه) 🔻با محوریت کتاب های «شرح اشارات» و «اسفار» ☑️با حضور مغتنم: _حجت‌الاسلام و المسلمین استاد ضیایی «مدّظلّه» ( از شاگردان مبرّز حضرت علامه حسن‌زاده آملی حفظه الله) _حجت الاسلام و المسلمین استاد منصوری «مدّظلّه» (از اساتید سطوح عالی و عضو مجمع عالی حکمت) 🔹شرایط پذیرش: 1⃣گذراندن کامل بدایه و نهایه 2⃣تکمیل دروسی که تا کنون در دوره برگزار شده (شرح اشارات و برهان شفا) ☎️جهت ثبت‌نام و پاسخ به سوالات: 0919 603 8992 ⏱ زمان پاسخگویی: همه روزه (۱۹ تا ۲۱) 🗓مهلت ثبت‌نام: تا ۲۵ اردیبهشت https://eitaa.com/madresehbagherain https://eitaa.com/nasimehekmat
سید علی موسوی چهارشنبه ۹۸/۱/۲۱ ▪️۲۱ روش کیفی تحلیل محتوا، مرور مخاطبین ۲ در دیدار با دانشجویان نیز ارجاع می دهند به سخن قبلی خودشان که این خودش دلالت بر تأکید بیشتری دارد. دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور به مسئله سبک زندگی اشاره می کنند و این بار گویا به یک راه کار عملی هم رسیده اند: «یکی از مسائلی که باید در خطبه های نماز جمعه انجام بدهند ..... » مورد دیگر در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر تهران در 23 دی 92 بوده که خیلی جالب است. «تهران از یک طرف نماد آبادانی، صلاح، سعادت و سبک زندگی در کشور است و از طرف دیگر به عنوان الگو و خط دهنده برای شهرهای سراسر کشور مطرح است.» و تأکیدی بر ساخت و سازها بر اساس سبک زندگی می کنند. اگر به موارد قبل دقت کنیم می بینیم که ایشان عموما این دغدغه را با طیف خاصی از مخاطبان که عموما دانشجو و یا فعالین و نخبگان فرهنگی هستند مطرح می کنند. پس آن برداشتی که می گوید سبک زندگی برای مخاطب عام است و مهندسی فرهنگی برای مخاطبان خاص، نمی تواند برداشت درستی باشد. ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
سعیدی حسینی جمعه ۹۷/۱۲/۲۴ ▪️۲۳ (۹) 💠نامه ايست كه به دل شكستهاى رحمة اللّه عليه نوشتهايم: بسم اللّه خير الأسماء يار مفروش بدنيا كه بسى سود نكرد **** آنكه يوسف بزر ناسره بفروخته بود 🍀ندانم خواجه در چه حال و منوال است آيا به همان شيوه پيشين و رسم ديرين خود شاد است و يا از خود سفرى كرد و خبرى يافت... 🍀آقا بايد آگاه باشد كه اگر آب در يك جا بماند بو مى گيرد مگر دريا شود و يا به دريا پيوندد و به قول عارف معروف مجدود بن آدم سنائى غزنوى: چو ماكيان به در خانه چند بينى جور **** چرا سفر نكنى چون كبوتر طيّار 🍀خالصانه دست به دعا برآور و با دل شكسته بگو الهى: گر من از باغ تو يك ميوه بچينم چه شود **** پيشپايى به چراغ تو ببينم چه شود 🍀و دست توسّل به دامن حجت حق ولى عصر امام زمان دراز كن و صميمانه بگو: بروى ما زن از ساغر گلابى **** كه خوابآلودهايم اى بخت بيدار ✅سرور گراميم ماه امساك و سحرخيزى و شبزندهدارى و قدر يافتن و قرآن شنيدن و قرآن شدن و سرمشق گرفتن در پيش است، از هم اكنون كه و است غسل توبه كن و به لباس وفا و ولا از دل و جان محرم شو و از صميم قلب لبيّك لبيك بگو و در خويشتن سفرى كن و گرد كعبه عشق طواف كن كه دستى از غيب برون آيد و كارى بكند. (نامهها برنامهها، ص: 66 و 67) ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
ذبيح الله نعيميان شنبه ۹۸/۱/۲۴ ▪️۱۵ تکوين غرب‌شناسي جهت‌دار اگر غرب‌شناسی ایرانیان را به سیدجمال الدین اسدآبادی و پس از او به نسلی از روشنفکران نام‌ و نشان‌دار و عمدتاً غرب‌باور یا وابسته به جریان‌های ماسونی، ازلی و افرادی مانند میرزا ملکم خان، مستشار الدوله، آخوندزاده، میرزا آقاخان کرمانی، شیخ احمد روحی و بعدها به کسانی مانند تقی‌زاده، میرزا ابوالحسن فروغی و ... بازگردانیم، درخواهیم یافت که غرب‌شناسی در ایران معاصر به صورت جهت‌دار تکوین یافته است. اين امر مقتضي آن است که عمق و اصالت هر یک از آنان در غرب‌شناسی نیز جای بررسی مستقل و گسترده‌ای دارد. ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
رضا درگاهي‌فر یک شنبه ۹۸/۱/۲۵ ◼۳۸ در باب موضوع فلسفه اولی (۱۶) ◽چيستي و موضوع فلسفه اولي در بيان فارابی فارابي شرحي كوتاه بر متافيزيک ارسطو، با نام اغراض مابعدالطبيعه نگاشته است. مي‌گويد فلسفه علم الاهي است، اما منظور اين نيست که تنها از خداوند و برخي حقايق ماورائي بحث مي‌کند، بلکه فلسفه از موجود بما هو موجود سخن مي‌گويد. وي سخن خود را در اين رساله اين‌گونه آغاز كرده است: قصد ما در اين گفتار اين است كه غرضي را كه كتاب ارسطو معروف به مابعدالطبيعه دنبال مي‌كند، نشان دهيم و اقسام نخستين اين دانش را بازگوييم؛ زيرا بسياري چنين پنداشته‌اند كه اين كتاب [تنها] دربارة خداوند سبحان، عقل و نفس و ديگر چيزهايي از اين قبيل است [يعني مفارقات] و دانش مابعدالطبيعه همان علم خداشناسي است. ازهمين‌رو مي‌بينيم بيشتر كساني كه در اين كتاب نظر مي‌كنند، متحيرند و به اشتباه افتاده‌اند؛ زيرا مي‌بينيم كه اكثر مباحث اين كتاب خالي از اين غرض [= خداشناسي] است، بلكه كلامي مختص به اين غرض در آن نمي‌يابيم، مگر آنچه در مقالة يازدهم، كه بر آن نشان حرف لام قرار دارد [يعني كتاب لامبدا]، آمده است. وي در جاي ديگري از اين رساله چنين گفته است: برخي از موضوعات اين علم [= علم مابعدالطبيعه] اصلا در امور طبيعي يافت نمي‌شوند، نه وهمي و نه حقيقي، و اين‌گونه نيست كه تنها وهم آنها را مجرد كرده باشد، بلكه وجودشان و طبيعتشان اين‌گونه است كه مجردند. برخي از آنها در امور طبيعي يافت مي‌شوند، هرچند مي‌توانند مجرد از آنها تصور شوند، اما اين‌گونه نيست كه در ذاتشان طبيعي باشند و نشود وجودشان خالي از امور طبيعي شود و قوامشان به طبيعيات باشد؛ بلكه هم براي طبيعيات، ‌و هم براي غير طبيعيات، يعني مفارقات، چه آنها كه حقيقتا مفارق‌اند و چه آنها كه وهم آنها را جدا از ماده مي‌كند، مي‌توانند موجود باشند. بنابراين علمي كه سزوارا است به نام اين علم [= مابعدالطبيعه] ناميده شود، همين علم [علمي كه از مفارقات بحث مي‌كند] است. در ميان علوم، تنها همين علم است كه علم مابعدالطبيعه است. موضوع اول براي اين علم، موجود مطلق است و آنچه كه در عموم، با آن مساوي است، مانند وحدت. ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
مهدی بابایی دو شنبه ۹۸/۱/۲۶ ▪️۳۵ رواقیان(۲) در اخلاق رواقی راه خوشبختی فضیلت است و فضیلت هماهنگ زیستن با طبیعت است. لوگوس یا عقل سرمدی، جاری در همه چیز، مسلط بر همه چیز و هدایتگر جهان است. عقل انسان جنبه‌ای از لوگوس الهی است. زیستن بر وفق لوگوس هماهنگی با عالم و برخورداری از فضیلت و خوشبختی است. حکمت، شناخت لوگوس است. اما احساسات اگر غالب باشند به خرد و در نتیجه به فضیلت آسیب می‌زنند و موجب داوری و تصمیم خطا می‌شوند. ازاین‌رو بر احساسات باید لجام زد. جهان بر طبق لوگوس می‌گردد و هر چیز همان گونه که باید باشد هست. پس باید همه چیز را پذیرفت و ناملایمات را تحمل کرد. مقاومت در برابر تقدیر خلاف عقل و فضیلت است. برای رسیدن به خشنودی نباید به اموری که بیرون از حیطه قدرت ما هستند متوسل شد باید به سوی چیزی رفت که در اختیار ما قرار دارد. خاستگاه همه ناخشنودی‌ها امیال است. اگر میل به چیزی نداشته باشیم از فقدان آن رنج نخواهیم برد. پس با کنار زدن امیال می‌توان از رنج و ناخشنودی نجات یافت. برای این منظور ابتدا باید دیدگاه خود را درباره جهان تغییر دهیم باید بدانیم که جهان به میل ما نمی‌گردد بلکه آنچه در جهان روی می‌دهد ناگزیر است. پس راهی جز تغییر امیال نیست. برای اینکه در عمل به چنین وضعی برسیم باید با ریاضت‌های جسمانی چون کم خوری، کم خوابیدن و ترک ارضای غرایز از اتکا به امور این عالم بکاهیم. مکتب رواقی در دوره‌ای نسبتا طولانی رواج داشت و در دوره‌های مختلف دچار تحولات گوناگونی شد. در قرن‌های دوم و سوم پیش از میلاد رواقیان بر اثر مواجهه با منتقدان و تحت تأثیر اندیشه‌های افلاطونی و ارسطوئی از آموزه‌های رواقیان نخستین فاصله گرفتند و به نوعی مشرب التقاطی روی ‌آوردند. مکتب رواقی پس از میلاد نیز به همت گروهی احیا شد که به رواقیان متأخر شهرت دارند. منبع: درآمدی بر تاریخ فلسفه غرب، دکتر محمد فنایی اشکوری ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
سید علی موسوی چهارشنبه ۹۸/۱/۲۸ ▪️۲۲ مرور محتوای سخنرانی اصلی (۱) مفصل ترین بحث ایشان در باب سبک زندگی در دیدار خراسان شمالی بود که در ادامه گزارشی از محتوای آن را ارائه می دهیم: «سبک زندگی و فرهنگ زندگی رفتار اجتماعی و شیوه زیستن است.» تلقی ایشان از سبک زندگی فرهنگ زندگی است. فرهنگ به تعبیر ایشان همان چیزی است که مثل هوا می ماند که بدون اینکه انسان بفهمد وجودش را فرا می گیرد. ایشان به عنوان مقدمه می گویند که سبک زندگی مقدمه تمدن نوین اسلام است و هدف نهایی این است که انقلاب اسلامی تمدن ممتاز، متعالی، برجسته و با شکوه اسلامی را در مقابل چشم همه جهانیان برپا سازد. ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
سعیدی حسینی جمعه ۹۷/۱۲/۳۰ ▪️۲۴ (۱۰) در اين مباركنامه نكته اى چند از دفتر نكاتم كه از كلك اين بنده نگارش يافت به عنوان ذكرى اهدا مى شود اميد است كه سود بخشد: نكته: 1- جزا نفس عمل است «هَلْ يُجْزَوْنَ إِلَّا ما كانُوا يَعْمَلُونَ». (اعراف/ 148) 2- قيامت با تو است نه در آخر طول زمانى، رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم به قيس بن عاصم فرمود: «انّ مع الدنيا آخرة». (أمالی صدوق/ ص 3) 3- مُلكت با عالم مُلك است و خيالت با عالم مثال و عقلت با عالم عقول، قابل حشر با همه اى و داراى سرمايه كسب همه، صادق آل محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود: «انّ اللّه عزّ و جلّ خلق مُلكه على مثال ملكوته و أسّس ملكوته على مثال جبروته ليستدلّ بملكه على ملكوته و بملكوته على جبروته». درست بخوان و درست بدان. 4- سفرنامه معراج رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلم شرح اطوار بشر است. 5- انسان چون با اصل خود انس گرفت، آن مىشود. 6- تا گم نشدى چيزى در تو پيدا نشود. 7- تا بيننده و گيرنده نشدى انسان نيستى. 8- انسان كارخانه و دستگاهى است كه هم از عوالم ملك عكس بردارى مى كند و هم از ملكوت، اوّلى را بالا مى برد و دومى را تنزل مى دهد بى تجافى و همه را در گنجينه سرّش و عيبه غيبش درج مى كند درست بنگر تا به حقيقت كريمه «لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ» (مائده/66) برسى. 9- بينشم از تن نيست كه ديگر جانوران و رستنى ها و هرچه را آخشيج است در آن انبازند، از روانى است كه از آن من است، پس نه تن جاى روان است و نه روان جاى تن و گرنه در اندازه او بودى و دانستى كه نيست، تن بر خاك است و روان برفراز خاك. اين سخن كوتاه در نزد دانا بسيار بلند است. 10- از خاموشى گفتار زايد و از انديشه كردار. 11- آنچه در احوال و اطوار سالك در خواب و بيدارى عائدش مى شود ميوه هايى است كه از كمون شجره وجودش بروز مى كند. 12- گرسنگى و تشنگى دائند و غذا و آب دوا، دوا را تا چه اندازه بايد خورد. (نامهها برنامهها، ص: 67 و 68) ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
ذبيح الله نعيميان شنبه ۹۸/۱/۳۱ ▪️۱۶ غرب‌شناسي فروغي کسی مانند ابوالحسن فروغی نیز دغدغه‌های فلسفی در غرب‌شناسی داشت و بلکه، غرب فلسفی را به ایرانیان معرفی کرد. تجدّدخواهی عملی و نظری او صبغۀ تعامل او با دنیای غرب را به صورت بسیار متمایزی رقم زد و او را به کارگزار فرهنگی ـ سیاسی غرب در ایران معاصر و البته با صبغه‌ای فلسفی تقلیل داد. چنان‌که، عضویت او در تارهای ماسونی غربی و پیشینۀ یهودی خاندان او این عملگی فرهنگی ـ سیاسی را پر رنگ‌تر کرد. ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
سید علی موسوی چهارشنبه ۹۸/۲/۴ ▪️۲۳ مرور محتوای سخنرانی اصلی (۲) سپس به پیشرفت مادی اشاره می کنند؛ علم، اختراع، سیاست، اعتبار بین المللی و نظایر آن ... و می گویند که پیشرفت حقیقی و نرم افزاری سبک زندگی است. از طرف دیگر ابزار پیشرفت در اقتصاد و سیاست و علم و .... هم سبک زندگی است. پس سبک زندگی هم چیزی است کنار اینها و هم چیزی است که به مدد آن باقی امور پیشرفت می کند. پس سبک زندگی مهمترین عامل پیشرفت مادی است. سپس می گویند که قضاوت در مورد یک تمدن به پیشرفت آن در بخش سبک و فرهنگ زندگی است. و تأکید می کند که هدف سبک زندگی رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی است. ایشان پیشرفت و تعالی را متفاوت می دانند. پیشرفت در بعد مادی در امور صنعتی و نظامی و ... است. که این پیشرفت هم باید حقیقی باشد، نه اینکه ادای کشورهای غربی را در بیاوریم، بلکه واقعا پیشرفته بشویم. هدف مسئله آسیب شناسی و علت یابی زمینه عدم پیشرفت در بحث سبک و فرهنگ زندگی و راه های علاج آن است. ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
ذبيح الله نعيميان شنبه ۹۸/۲/۷ ▪️۱۷ تکوين غرب‌شناسي اصالت‌باور مواجهه با غرب و غربیان دیرزمانی است که اندیشه، رفتار و حتی دل شرقیان را به خود مشغول داشته است و انحای مختلفی از غرب‌شناسی را به یادگار گذاشته است. برخی مسلمانان در این مواجهه اندیشه و رفتاری را به نمایش گذاشته‌اند که توانسته است به‌خاطر ویژگی‌های خاص آنان و شرایط حاکم بر زمانۀ آنان، نامی ماندگار و شهرتی جاودان در عرصۀ این مواجهه به یادگار گذاشته و حتی درس‌آموز تجربه‌اندوزان تمدّن‌اندیش شود. تأمل در کارنامه نظری سیدجمال اسدآبادی در غرب‌شناسی می‌تواند اهمیت خاصی داشته باشد. چه آن‌که، در میان این رجال ایرانی، دست‌کم اصالت فرهنگی و دینی او بیش‌ از آن دیگران است. بلکه، آنها با او قابل مقایسه نیستند و البته فضل تقدّم او نیز بر بسیاری دیگر اهمیت خاصی دارد. او در میانه روشنفکران غرب‌باور و رجال اصیلِ دین‌باور ایرانی قرار دارد و ازهمین‌رو، طیف‌های گوناگونی او را برجسته کرده‌اند و تأثیرگذاری فراملّی او در جهان اسلام نیز اهمیت شایانی به او داده است و منبع الهام و تأثیر در بسیاری از پسینیان در جهان اسلام و ایران بوده است. اقبال لاهوری نیز در همسایگی ایران از اصالت خاصی برخوردار بوده و در قالب زبان فارسی درس‌آموز تجربه‌های مختلف تمدّنی به ایرانیان بوده است. ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
رضا درگاهي‌فر یک شنبه ۹۸/۲/۸ ◼۳۹ در باب موضوع فلسفه اولی (۱۷) ◽چيستي و موضوع فلسفه اولي در بيان ابن سینا(۱) ابن‌سينا در النجاة چنين گفته است: هريك از علوم طبيعي و رياضي، به بحث دربارة حال برخي از موجودات مي‌پردازد، و ديگر علوم جزئي نيز همين‌گونه‌اند و هيچ‌يك دربارة احوال، لواحق و مبادي موجود مطلق بحث نمي‌كنند. بنابراين روشن است كه علمي بايد تا از موجود مطلق، لواحق ذاتي و مبادي آن سخن بگويد. و ازآنجاكه خداوند تعالي، بنابر آنچه همگان برآنند، فقط مبدأ برخي از موجودات معلول نيست، بلكه مبدأ موجود معلول مطلق است، ناگزير علم الاهي، همين علم است. اين علم از موجود مطلق بحث مي‌كند، و در تفصيل، به جايي مي‌رسد كه ديگر علوم كار خود را از آنجا آغاز مي‌كنند. بنابراين در اين علم مبادي همة علوم جزئي بيان مي‌شود. (النجاة من الغرق في بحر الضلالات، (مقدمه و تصحيح از محمدتقي دانش‌پژوه، تهران: دانشگاه تهران، چ2، 1379ش)، ص493). شيخ رئيس مي‌گويد ازآنجاکه خداوند سبحان مبدأ موجود مطلق است؛ يعني مبدأ همة موجودات است، و در فلسفه از احوال موجود مطلق بحث مي‌شود، بايد در فلسفه از خداوند نيز بحث کرد و بنابراين، بحث از خداوند، در زمرة مسائل فلسفه قرار خواهد گرفت. اين مضمون را در عبارات فارابي نيز ديديم. نيز مي‌گويد فلسفه تا جايي پيش مي‌آيد که مبادي و موضوعات علوم جزئي را اثبات مي‌کند و از اينجا، علوم جزئي کار خود را آغاز مي‌کنند. ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
مهدی بابایی دو شنبه ۹۸/۲/۹ ▪️۳۷ شکاکیت در حدود 300 ق. م. دوره‌ای از شکاکیت توسط پیرو یا پیرهون یا پیرون الیسی آغاز گردید. این نوع شکاکیت واکنشی بود در مقابل جزمیت فلسفه‌های رواقی، اپیکوری. به نظر پیرو جستجوی حقیقت بی‌حاصل است زیرا هیچ معیاری برای تشخیص رأی صحیح از سقیم در دست نیست. پس نمی‌توان به معرفت یقینی نائل گردید. بنابراین معقول‌ترین موضع تعلیق داوری است. وی یک شکاک تمام عیار بود هم در زمینه واقعیات و هم در زمینه ارزشها. سکستوس امپریکوس در قرن دوم میلادی به تلخیص آراء شکاکان پرداخت. وی ده دلیل بر اثبات شکاکیت اقامه کرد. جنبش شکاکیت تا قرن سوم میلادی تداوم داشت. اگر کسی مدعی شک فراگیر باشد راهی برای اثبات آن ندارد چون با اثبات هر مدعائی دست‌کم یک مدعای یقینی خواهیم داشت و از شکاکیت مطلق خارج می‌شویم. ازاین‌رو ادعای شک مطلق یا از روی جهل و غفلت است و یا از روی عدم صداقت و در نتیجه جدی نیست. شک غیر فراگیر یا شک در یک حوزه خاص به صورت کلی قابل رد نیست بلکه در مقام نقد باید در باره حوزه ها و موارد خاصِ مورد شک سخن گفت. ااا🔸✾═─┅─┅─ * جهت ارتباط با ادمین مدیر @Hekmat_erfan * کانال ما در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani * کانال ما در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/hekmateerfani * جهت قرار گرفتن در لیست سامانه پیامکی،نام و نام خانوادگی خودرا به شماره زیر پیام کوتاه کنید: +9830001363000638
تحصیلی 99-89_مدرسه غیرمتمرکز علوم اسلامی امام صادق علیه السلام 👇
مدرسه غیر متمرکز امام صادق (علیه السلام) تحت اشراف اساتید یزدانپناه، امینی نژاد و فلاح (زید عزهم) #دروس_آزاد حکمت و عرفان به شرحی که در عکس آمده است برگزار می نماید. ادرس کانال مدرسه امام صادق (علیه السلام) در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/hekmaterfani
«دوره آموزش زبان انگلیسی» رهبر معظم انقلاب: «اگر کسی این زبان ها [زبان خارجی] را نداند دستش از لحاظ تبلیغی بسته است. اینها را باید به اغلب طلاب یا همه طلاب یاد بدهند. هم براي تبليغ و هم براي استفاده از متون علمي که در دنیا وجود دارد». ۲۹/۶/۱۳۷۶ ویژگیهای دوره: ○ آموزش زبان انگلیسی در کنار دروس رسمی حوزه ○ روزی یک ساعت ○ بدون نیاز به فعالیت خارج از کلاس ○ عدم خلل به دروس حوزوی ○ بر اساس کتاب interchange ○ اموزش با رویکرد ارائه معارف اسلامی به زبان انگلیسی ○ استفاده از طلاب ممتاز این دوره در عرصه های تدریس و تبلیغ و پژوهش بین الملل • زمان ثبت نام: از 20 آبان تا 30 آبان 1398 • زمان آغاز دوره: چهارشنبه ششم آذر 1398 (به شرط رسیدن به حد نصاب) • زمان کلاس: پنج روز در هفته • مکان کلاس: مدرسه معصومیه ثبت نام از طریق: ۱. مراجعه حضوری به مرکز زبان مدرسه معصومیه ۲. تلفن تماس 09031878157 ۳. ای دی ایتا @sa_sheikholeslam
مرکز زبان حوزه علمیه امام کاظم ع تحت اشراف آیت الله مکارم شیرازی دامت برکاته برگزار میکند. 🔰 دوره (ودیعه ای) حضوری آموزش در راستای ایجاد مهارت نگارش و تحلیل متون 🔰 ⏳ زمان و مدت برگزاری : — پنج شنبه ها ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح به مدت ۲ سال از ۱۹ دی ✅ شرايط : — برای طلابی که در سطح زبان انگلیسی باشند. ❌ ظرفیت محدود، اولویت با کسانی که زودتر ثبت نام کنند. 📝 برای و دریافت اطلاعات بیشتر حضوری مراجعه کنید اتاق ۲۱۲ ساختمان امام رضا علیه السلام شماره تماس ۰۲۵۳۷۱۰۸۱۴۰ ساعت ۱۰ تا۱۹ کانال مرکز زبان حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام در ایتا @zemamkazem