eitaa logo
تکاپو برای بهتر زیستن
385 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
694 ویدیو
389 فایل
پیشنهادات و انتقادات و مطالب تان را از طریق آیدی زیر: @hekmati52 به مدیر انتقال دهید. با ما در👇همراه باشید. 🔶ایتا: http://Eitaa.com/hekmati12 تلگرام: https://t.me/hikmati112 https://eitaa.com/joinchat/793640970C53eb70d335 📅ت 1397.01.17 ابراهیم حکمتی
مشاهده در ایتا
دانلود
صلی الله علیک یااباالحسین یا علی ابن موسی الرضا (ع) ای غریبی که زجد و پدر خویش جدایی خفته در خاک خراسان تو غریب الغربایی اغنیا مکه روند و فقرا سوی تو آیند جان به قربان تو شاها که حج فقرایی. بی نهایت خداوند متعال را سپاس گزارم که باز توفیق رفیق شد همراه خانواده به پابوسی هشتیمن اختر تاباناک امام علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف شویم. در بارگاه امام رضا (ع) و حرم رضوی دعا گو و نائب الزیاره همه دوستان گرامی هستیم. به همین مناسبت روایتی از امام علی النقی در باره زیارت حضرت رضا (ع) از کتاب شریف عیون مرحوم صدوق نقل می کنم. روایات در باب فضیلت زیارت الرضا یکی دوتا نیست بلکه روایات فراوان در فضیلت زیارت وجود دارند که عقل انسان معمولی از درک آنها عاجز و ناتوان است، اما چون مخبر صادق خبر داده است، می پذیریم. برخی روایات از نظر سند تمام نیست ولی چون روایات زیاد است، کثرت روایات در یک موضوع موجب یقین و قطع به صدور مجموع محتوای آن روایات می شود. الْمُکَتِّبُ وَ مَاجِیلَوَیْهِ وَ أَحْمَدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ وَ ابْنُ نَاتَانَةَ وَ الْوَرَّاقُ جَمِیعا ً عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الصَّقْرِ بْنِ دُلَفَ قَالَ سَمِعْتُ سَیِّدِی عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الرِّضَا (علیهم السلام) یَقُولُ: مَنْ کَانَتْ لَهُ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَاجَةٌ فَلْیَزُرْ قَبْرَ جَدِّیَ (علیه السلام) بِطُوسَ وَ هُوَ عَلَی غُسْلٍ وَ لْیُصَلِّ عِنْدَ رَأْسِهِ رَکْعَتَیْنِ وَ لْیَسْأَلِ اللَّهَ تَعَالَی حَاجَتَهُ فِی قُنُوتِهِ فَإِنَّهُ لَهُ مَا لَمْ یَسْأَلْ فِی مَأْثَمٍ أَوْ رَحِمٍ فَإِنَّ مَوْضِعَ قَبْرِهِ لَبُقْعَةٌ مِنْ بِقَاعِ الْجَنَّةِ لَا یَزُورُهَا مُؤْمِنٌ إِلَّا اللَّهُ تَعَالَی مِنَ النَّارِ وَ أَدْخَلَهُ دَارَ القرار؛ صقر پسر دلف گفته است: از پیشوایم امام علی النقی علیه السلام شنیدم که می‌فرمود: هر کس حاجتی نزد خدای عز و جل داشته باشد، قبر جدم علیه السلام را در طوس، در حالی که غسل کرده باشد، زیارت کند؛ و نزد سر حضرت، دو رکعت نماز بخواند و در قنوت، حاجتش را از خداوند متعال بخواهد که اگر خواسته اش گناه یا بریدن ارتباط با خویشاوند نباشد، برآورده می‌شود؛ زیرا مکان قبر او، بقعه ای از بقعه‌های بهشت است و هیچ مؤمنی آن را زیارت نمی کند، مگر اینکه خداوند او را از آتش دوزخ رهایی می‌بخشد و وارد بهشت می‌نماید. عیون الأخبار، ج۲ ص۲۶۲ این روایت با چهار سند از علی ابن ابراهیم از امام دهم نقل شده است. طبق روایت کسی که با خلوص نیت قبر هشتمین امام شیعیان را زیارت کند خداوند چند پاداش به او می دهد: ۱. حاجات مشروع وی را براورده می کند. ۲.خداوند متعال به برکت زیارت حضرت رضا (ع) زایر را از آتش جهنم نجات می دهد. ۳. پاداش سوم این است که خداوند وی را در جایگاه قرار و بهشت برین مسکن می دهد. این روایت بشارت بزرگ و شگفت انگیز برای زائران کوی است. اولیای الهی حاجات بزرگ از این امام رئوف و مهربان دریافت کرده اند، از خداوند متعال می خواهیم ما را از پاداش زایران حضرت محروم نگرداند و رحمت و رئفتش را شامل همه زایران گرداند. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ مشهد الرضوی
امام رضا(ع) نسبت به زیارت امام حسین (ع) ++++ عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَهْزِیَارَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ ع جُعِلْتُ فِدَاکَ زِیَارَةُ الرِّضَا ع أَفْضَلُ أَمْ زِیَارَةُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنِ ع ؟ فَقَالَ زِیَارَةُ أَبِی أَفْضَل،ُ وَ ذَلِکَ أَنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَزُورُهُ کُلُّ النَّاسِ وَ أَبِی لَا یَزُورُهُ إِلَّا الْخَوَاصُّ مِنَ الشِّیعَةِ؛ علی ابن مهزیار می گوید از ابو جعفر الجواد ع پرسیدم که جان به فدای تان آیا زیارت جد تان امام حسین ع با فضیلت تر است یا زیارت امام رضا (ع)؟ حضرت فرمود: زیارت پدرم نسبت به زیارت ابا عبدالله الحسین با فضیلت تر است، چون امام حسین (ع) را همه مردم زیارت می کنند، اما پدرم را جز شیعیان خاص کسانی دیگر زیارت نمی کنند. الکافی، ج۴، ص۵۸۳ ۱. در سند این روایت جمعی از اعلام و اشخاص معتبر شیعه قرار دارد، بنا بر این، روایت از نظر سند قابل توجه است. ۲. روایات در فضیلت زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) فوق شمارش است. تنها در کتاب کامل الزیارات مرحوم ابن قولوی بیش از صدها حدیث وجود دارد، با این وجود، مطابق روایت نقل شده فضیلت زیارت امام رضا (ع) بیشتر از زیارت امام حسین (ع) است. این است که محتوای این روایت انسان را به بهت و تامل فراوان وا می دارد. ۳. در اینکه مراد از کل االناس که در روایت آمده است کیست چند احتمال وجود دارد: ۱. مراد تمام فرقه های اسلامی اعم از شیعه امامیه است. امام حسین (ع) توسط حکومت جایر یزید و عمالان وی به شهادت رسید، یزید نزد تمام مذاهب اسلامی منفور است و امام حسین (ع) نزد آنها شهید راه حق است و قبر حضرت را زیارت می کنند. بر خلاف امام رضا (ع) که با دسیسه مامون عباسی مظلومانه به شهادت رسید. عباسیان به خصوص مامون از نظر جمعی زیادی از اهل سنت و پیروان مذاهب اسلامی محترم اند، به این دلیل ممکن است همه پیروان مذاهب اسلامی امام رضا (ع) را به عنوان شهید راه حق قبول نداشته باشند و در نتیجه زیارت نکنند. ۲. مراد از تمام فرقه های شیعه مانند زیدیه، اسماعیلیه و...باشد. این فرقه ها امامت امام حسین را قبول دارند، ولی امامت امام رضا (ع) را قبول ندارند در نتیجه نگاهی که شیعه امامیه به امام رضا (ع) دارند دیگر فرق شیعه ندارند. ۳. احتمال سوم این است که مراد از کل الناس همه مردم جز خواص شیعه از فرقه های شیعه امامیه باشد. الخواص من الشیعه نیز قرینه بر صحت این احتمال است. در این صورت ممکن است گفته شود که جز خواص شیعه توجه به اهمیت زیارت حضرت (ع) ندارند، گرچه از نظر فیزیکی در حرم حضرت حضور یایند. اما عارف به حق حضرت نباشد. این احتمال بعید است. به نظر می رسد احتمال اول درست تر باشد. مراد از کل الناس همه مسلمانان غیر از امامیه باشد. در هر صورت محتوای این روایت بشارت بزرگ برای زایران کوی رضوی است. زایرانی که با تحمل پیمودن راه و سختی مسیر را تحمل می کنند این قسم روایات خستگی را از تن زایران بر طرف می کند. ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
هدایت شده از KHAMENEI.IR
933764867_1441749736.mp3
18.81M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در . ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ 📥 سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/51708
تدوین پایان نامه شیوه ها و مهارت ها.apk
8.62M
تدوین پایان نامه شیوه ها و مهارت ها احد فرامرزقراملكی، عذرا شالباف؛ تهیه شده در معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه. #@hekmati12
تدوین پایان نامه شیوه ها و مهارت ها.pdf
1.83M
تدوین پایان نامه شیوه ها و مهارت ها احد فرامرزقراملكی، عذرا شالباف؛ تهیه شده در معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه. #@hekmati12
تدوین پایان نامه شیوه ها و مهارت ها احد فرامرزقراملكی، عذرا شالباف؛ تهیه شده در معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه. این کتاب را با دو فرمت؛ اندروید و پی دی اف می توانید از کانال تکاپو برای بهتر زیستن در ایتا رایگان در یافت کنید. #@hekmati12
به و برادران را فراموش نکنیم ++++ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَی عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع، قُلْتُ قَوْمٌ عِنْدَهُمْ فُضُول،ٌ وَ بِإِخْوَانِهِمْ حَاجَةٌ شَدِیدَةٌ وَ لَیْسَ تَسَعُهُمُ الزَّکَاةُ أَ یَسَعُهُمْ أَنْ یَشْبَعُوا، وَ یَجُوعَ إِخْوَانُهُمْ فَإِنَّ الزَّمَانَ شَدِید؟ ٌ فَقَالَ الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ لَا یَظْلِمُهُ وَ لَا یَخْذُلُهُ وَ لَا یَحْرِمُهُ. فَیَحِقُّ عَلَی الْمُسْلِمِینَ الِاجْتِهَادُ فِیهِ وَ التَّوَاصُلُ وَ التَّعَاوُنُ عَلَیْهِ وَ الْمُوَاسَاةُ لِأَهْلِ الْحَاجَةِ وَ الْعَطْفُ مِنْکُمْ یَکُونُونَ عَلَی مَا أَمَرَ اللَّهُ فِیهِمْ- رُحَماءُ بَیْنَهُمْ مُتَرَاحِمِینَ. ترجمه حدیث: سماعه گوید: از امام صادق (علیه السّلام) پرسیدم: عدّه ای مال اضافی دارند و برادران دینی آنها در احتیاج شدید زندگی می‌کنند و زکات هم شامل آنها نمی شود، آیا جایز است که آنها سیر، و برادرانشان گرسنه باشند؟ زیرا زندگی در این زمانه سخت شده است؟ امام صادق (ع) فرمود: مسلمان برادر مسلمان است، او را ستم نمی کند و او را رها و محروم از کمک نمی سازد، مسلمانان باید برای رفع مشکل او تلاش کنند، به او کمک نمایند و با اهل حاجت مواسات نمایند و مهربانی از شما باشد که بر آن چه خدا امر فرموده که « مؤمنین بین خود مهربانند» و به همدیگر رحم می کنند. کلینی، الکافی -کتاب زکات، بَابُ النَّوَادِرِ، ج ۴، ص ۴۹ ۱. سند روایت معتبر است، مرحوم کلینی با تعبیر عده من اصحابنا نقل نموده است. این تعبیر نشان می دهد که روایت با چند سند به مرحوم کلینی رسیده است. ۲. در روایت تعبیر مسلم دارد نه مؤمن، این خطاب نشان می دهد که مراد همه مسلمین است نه فقط پیروان اهل بیت. در روایات اگر تعبیر مؤمن شود بسیاری از بزرگان گفته اند مراد شیعه امامی است، اما تعبیر المسلم اخو المسلم نشان می دهد که مراد امام عام و همه مسلمین است. ۳.حضرت صادق (ع) پس از بیان اخوت و برادری مسلم چند حق را بیان می کند: 1⃣. مسلمان به مسلمان ظلم روا نمی دارد. 2⃣برادر و خواهر مسلمان همدیگر را خوار و ذلیل نمی کنند. 3⃣ مسلمان، برادر و خواهر مسلمان را رها و محروم از کمک و نصرت نمی کند. 4⃣ مسلمان برای رفع مشکلات و رفع نیازهای برادر مسلمانش نهایت تلاش و کوشش می کند. 5⃣ مسلمان همدیگر را در رفع نیاز برادران مسلمانش کمک می کند. اگر فردی اقدام به جمع آوری کمک به نیازمندان کرد، وی را یاری می کند. این روز ها هوا به شدت سرد است، یکی از مشکلات سوخت رسانی به تمام کشور است، برخی از مناطق گاز شان قطع شده اند، 🔻اما مردم با اندکی صرفه جویی در مصرف گاز و پایین آوردن شعله های گاز، محکم کردن پنجره ها و پوشیدن لباس گرم در منزل، می توانند کمک کنند که این مایع ضروری به همه برسند و در هوای به شدت سرد هیچ خانه بدون گاز نمانند. صرف جویی در مصرف گاز در چنین وضعیتی از مصادیق آشکار تعاون و اجتهاد و تلاش در رفع نیاز نیازمندان است. 6⃣ ، و مهربانی نسبت به یکدیگر. مهربانی زبانی خیلی خوب است، اما کافی نیست، در عمل سعی کنیم نسبت به نیازمندان و بستگان مواسات و کمک رسانی داشته باشیم. اگر همسایه یا بستگان ما نیاز به خوراک، یا پوشاک دارند در حد وسع کمک کنیم، اگر خودمان نمی توانیم کمک کنیم، به خیرین که می شناسیم معرفی کنیم. و پولدارها وظیفه سنگین در قبال دارند، در این زمستان سرد بسیاری از خانواده های که مرد خانه شغل ثابت و درامد ثابت ندارند، بی کار اند این قسم خانوادهها به شدت نیاز به کمک دارند. وقتی در میدان ها و چهار راه های شهر انبوهی از کارگران جویای کار را می بینیم، به جای نگاه تحقیر آمیز و تمسخر، در حد توان کمک کنیم، به هر مقدار که می توانیم، این وظیفه است که اسلام به دوش ما نهاده است، اقتضای زیست مؤمنانه این است که نسبت به نیازمندان بی تفاوت نباشیم، در خد توان در قبال آنها احساس مسؤلیت کنیم. حکمتی ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
دیشب دنبالی مطلبی در جامع الشتات مرحوم میرزایی قمی بودم به این سوال و پاسخ ایشان برخوردم، برایم جالب بود با شما نیز شریک ساختم. ۳۵۸- سوال: سادات هستند که از مسلمانان خمس می‌خواهند ومسلمانان قسم میخورند که ما خمس نداریم قبول نمیکنند جبرا چیزی میگیرند، آیا تسلط دارند که جبرا چیزی بگیرند یا نه و آن وجه که جبرا از مسلمانان گرفته اند برایشان حلال است یا حرام؟ جواب: جواب: در صورت مزبوره بر مسلمانان دادن واجب نیست و از برای سادات گرفتن جایز نیست وآنچه میگیرند بر آنها حرام است.  میرزا ابوالقاسم قمی، جامع الشتات - جواب: - جلد ۱، صفحه ۱۸۵ استفتائات مراجع معظم تقلید تا حدودی بیانگر وضعیت فرهنگی زمانه ه‍ست. معاملات، و رفتارهای که در زمانه مرجع وجود داشته اند، در سوالهای متدیان بازتاب یافته است. مثلا یکی از مسایلی که در استفتائات مرجع فقید حضرت آیت الله محقق کابلی (ره) بازتاب گسترده دارند نماز و روزه حواله دار ها است؛ کسانیکه از شهری به شهر دیگر می رفتند و پولهای کارگران افغانستانی را جمع کرده به افغانستان می بردند و یا حواله می کردند. این موضوع نه در گذشته بود و نه حالا وجود دارد. سوالی که از مرحوم قمی شده است گوشه ای از وضعیت فرهنگی دوره قاجار را نشان می دهد. 🔰لینک کانال - حکمتی 💙 تلگرام👇 🆔https://t.me/hekmati12 🧡ایتا👇 🆔http://Eitaa.com/hekmati12 🔷بله👇 🆔https://ble.ir/hekmati12 🔹سروش👇 🆔splus.ir/hekmati12
11.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کد سوال: oc3r متن سوال: برای دختران از چه سنی آموزش سوادرسانه را شروع کنیم؟ پاسخ میدهند. 🔸 تشکل‌فرهنگی‌عروج | @orooj_org
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-1248387328_-527931903.mp3
19.35M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مداحان. ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
۳۵۵۶۴۰ ریال هزینه تزئینات توالت فرح سند دفتر شهبانو و دربار شاهنشاهی سال ۱۳۴۴ ملت توی بدبختی و فلاکت زندگی میکردن ایشون دنبال تزئین توالتشون بودن تا در ارامش کارشون رو کنن :) وقتی حقوق ماهانه یک کارگر ۲۱۰۰ریال بود @BisimchiMedia
نگهداری قرآن در خانه موجب دور شدن شیاطین از خانه می شود ++++ عَنْهُ عَنْ عَلِیِّ بْنِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ اَلْحَسَنِ اَلضَّرِیرِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَی عَنْ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَیْهِ اَلسَّلاَم) ُ قَالَ: إِنَّهُ أَنْ یَکُونَ فِی اَلْبَیْتِ یَطْرُدُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ اَلشَّیَاطِینَ. حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: هر آینه من خوش دارم که در خانه قرآنی باشد که خدای عز و جل بدان سبب شیطانها را (از آن خانه) دور کند. الکافی , جلد ۲، ص ۶۱۳ قرآن کلام الهی، اقیانوس بیکرانی است که هر کسی به اندازه وسع و توانش از ان بر می دارد. برکات و تاثیر گذاری قرآن بر انسانها با هیچ کتابی قابل مقایسه نیست، به اعتراف بزرگترین متفکران، کتابی همانند قرآن نمی توان یافت که این قدر تاثیر گسترده و وسیع در تحولات انسانی؛ سیاسی، اجتماعی و رفتار انسانها داشته باشد. طبق روایت نقل شده از مرحوم کلینی از امام صادق (ع) دو مطلب بیان شده است: ۱. اما می فرماید من دوست دارم در خانه قرآن باشد. ۲. مطلب دوم اثر وضعی بودن قرآن در خانه است. در هر خانه باشد، خداوند شیاطین را از آن خانه دور می کند. بین غالب متدینان متداول بوده است که در خانه ای اگر تنها بخوابند در کنار شان قرآن می گذارند، فلسفه این کار ریشه در این قسم روایات دارد. حکمتی ۱۴۰۱/۱۰/۲۸