eitaa logo
حِرفِه‌ی هُنَر/ زهرا ملک‌ثابت
471 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
147 ویدیو
92 فایل
کانال عمومی حرفه‌ی هنر راه ارتباطی: @zisabet
مشاهده در ایتا
دانلود
42.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 مبنا (مجمع بررسی و نقد آثار سینمایی) تقدیم میکند: نقد جامع * هیولای دریا * از منظر تکنیک و فرم هنری، پیام کلی فیلم، پیش زمینه ذهنی فیلمساز و نقاط قوت و ضعف فیلمنامه و کارگردانی ۱/۲ در عصر رسانه و ارتباطات، نقد جامع فیلم یاد بگیریم👌🌹
43.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 مبنا (مجمع بررسی و نقد آثار سینمایی) تقدیم میکند: نقد جامع * هیولای دریا * از منظر تکنیک و فرم هنری، پیام کلی فیلم، پیش زمینه ذهنی فیلمساز و نقاط قوت و ضعف فیلمنامه و کارگردانی ۲/۲ در عصر رسانه و ارتباطات، نقد جامع فیلم یاد بگیریم👌🌹
🔰 طلایه‌دار‌ِ جهانی و گنجِ پنهانی تصویرگر: محمدامین ربیعی نوشته: زهرا ملک‌ثابت کاری از گروه قلم 🔻🔻🔻🔻🔻 کانال حِرفِه‌ی هُنَر https://eitaa.com/herfeyehonar
🔰 تصویرگری اثر هنرمند: زهرا ملک‌ثابت برای رویداد 🔻🔻🔻🔻🔻 کانال حِرفِه‌ی هُنَر https://eitaa.com/herfeyehonar
💠درس‌گفتار *«در جستجوی روایت ایرانی»* با تدریس دکتر محمد رودگر مؤلف کتاب «رئالیسم عرفانی» و با حضور علاقمندان ادبیات عرفانی و داستانی، نویسندگان ادبیات داستانی و پژوهشگران این حوزه در ده جلسه برگزار شد. rcica.ir @rcica_ir
🔺این درسگفتار در پی ارائه یک الگوی بومی از واقع‌گرایی ادبی مبتنی بر سنّت کهن داستانی- عرفانیِ ایران و آشنایی با روایت ایرانی و شیوه ابداعی آن تحت عنوان: «رئالیسم عرفانی» برگزار شد. 🔸محمد رودگر مدرس دوره این نوع واقع‌گرایی را در دسته خاصی از حکایات واقع‌گرای عرفانی می‌داند: «حکایات کرامات». در این حکایات، کرامات همانند یک واقعیت بیرونی ساده و روزمره به تصویر کشیده شده‌اند. مبانیِ این واقع‌گراییِ ناسازنما از منظر صوفیه بر مباحثی چون «عالم مثال» و «کرامات اولیا» در عرفان اسلامی استوار است. در واقع‌گرایی ادبیِ خاصّی که این نظریه در پی بیان آن است نیز خوارق عادات همانند دیگر واقعیت‌های بیرونی به رسمیت شناخته می‌شوند. 🔸مبانی عرفانی برای رسیدن به این نوع واقع‌گرایی در داستان و رمان نیز یاری‌رسان است امّا برگرفته از این مبانی تغییرات مهمّی در ساختار رخ می‌دهد. این تغییرات از جمله عبارتند از «تغییر محور کشمکش»، «تقلیل عناصر» و «شِمای رواییِ عرفانی». 🔸محور کشمکش در داستان واقع‌گرای عرفانی خرق عادت و کنش کرامت‌آمیز است و نه آن محورهای سه‌گانه مألوف در ادبیات داستانی. همچنین از آنجا که اصل در واقع‌گرایی عرفانی با درونمایة وحدت عرفانی بوده، ساختار به کلی در برابر آن منعطف است، عناصر داستان دچار یک نوع تقلیل خودخواسته و تعمّدی می‌شوند. افزون بر این، شِمای روایی ویژه‌ای بر این نوع روایت حاکم است که در خدمت آفرینش شگفتی است. 🔸محمد رودگر در جلسه پایانی این دورۀ آموزشی مهم‌ترین اصول ساختاری روایت را منطق روایت به کمک شگردهای باورپذیری و نیز تقلیل عناصر فراواقعیات دانست و گفت: در روایت ایرانی همانند کرامات در حکایات کرامات از یک ئیسم فلسفی-عرفانی یا واقع‌گرایی بومی و خاص ایرانی تبعیت می‌کند که مبانی خاص خودش را در انسان‌شناسی و هستی‌شناسی دارد و از این نظر، کارکرد فراواقعیات در روایت ایرانی تنها ابزار شعبده ادبی برای جلب مخاطب نیست بلکه می‌تواند همانند کرامات در حکایات کرامات، ویژگی معرفت‌افزایی داشته باشد. 🔸منشأ فراواقعیات (نه کرامات) در روایت ایرانی باعث می‌شود مخاطب به انسان‌شناسی، هستی‌شناسی و رئالیسم بومی و خاصی روی بیاورد، اما در رئالیسم جادویی فراواقعیات منشأ زمینی و گاه خرافی دارد و معرفت افزا نیست. rcica.ir @rcica_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 از ما جداشون کردن چون ضعیف بودیم. هموطن، عدم مشارکت تو فقط یک نتیجه‌ش اعلام نارضایتی به مسئولینه؛ لطفا به نتایج دیگه‌‌ش هم فکر کن😊❤️ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تصویرساز: مرضیه منصوری تایپوگرافیست: مهدی جهانبخش انیمیت: طاها‌نظری‌جلال و محمدرضا سوریان صداگذاری: محمدرضایی گویندگان: الناره محمود‌پور (از باکو) و روح‌الله سلیمانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📻 @RadioMaVa
گواهی داوری زهرا ملک‌ثابت در جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه با امضای جناب آقای باطنی مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما و جناب آقای اخوین دبیر نهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه
گواهی داوری زهرا ملک‌ثابت در جشنواره عکس و گرافیک دانش‌آموزی مدرسه با امضای جناب آقای باطنی مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما و جناب آقای اخوین دبیر پنجمین جشنواره عکس و گرافیک دانش‌آموزی مدرسه
🔰 و این هم نیمرخ طبق تناسبات طلایی اثر هنرمند: زهرا ملک‌ثابت https://eitaa.com/herfeyehonar
📌 مجدد تشکر از همه دوستان عزیز و همکاران گرامی در جواب یک سوال که زیاد دارم جواب میدم: نویسندگی را خیلی دوست دارم ولی نمی‌تونم فعلا به عنوان شغل ادامه بدم. این همه خلف وعده و بی‌مهری غیرقابل تحمل شده.هشت سال گذشته داشتم تحمل می‌کردم. در عرصه هنر همه‌چیز فرق داره و خیلی روند ملایم و طبیعی داره این حوزه با من. الان اولویتم هنر هست. 😊 نویسندگی اگه وقت کنم. می‌دونم حیفه، خودم دارم می‌سوزم از درون ولی هیچ موقعیت شغلی‌ درآمدزایی برام نیست و درآمد کمی هم که بود با خلف وعده‌ها و اخلاق ناخوش و کارهای غیرتخصصی بعضی‌ها، نبودنش بهتره. لااقل در افتضاحی که برخی‌ها در حوزه داستان به‌وجود آوردند و بهش اصرار دارند، شریک نیستم.
🔰 مجموعه پوستر آرون بوشنل Aron bushnell
https://www.instagram.com/mohajer_mag?igsh=cm1vYmlkcTVmbGtn