eitaa logo
حِرفِه‌ی هُنَر/ زهرا ملک‌ثابت
471 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
147 ویدیو
92 فایل
کانال عمومی حرفه‌ی هنر راه ارتباطی: @zisabet
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از زهرا بابلی
الان خیلی از مسابقات ادبی و هنری سمت پوستر و استوری موشن رفته فراخوان‌ها زیاده
هدایت شده از زهرا ملک ثابت
بله، مسابقات ادبی و هنری هم یک گزینه است مثلا دوستان می‌تونند فرض کنند پروژه بهشون سفارش شده
هدایت شده از زهرا ملک ثابت
با اساتید در ارتباط باشید شاید پروژه‌ای باشه که وقت کافی برای انجام دادنش را نداشته‌باشند و به شما پیشنهاد کنند به‌عنوان دستیار یا اگر متخصص باشید پیشنهاد برای انجام پروژه
هدایت شده از زهرا بابلی
برگزیره شدن در برخی مسابقات، مهر شناسایی استعداد شما خواهد بود
هدایت شده از زهرا بابلی
البته دوستان مجازی هم خوب راه را برای بقیه باز می‌کنند من این تجربه رو هم داشتم البته این بار من معرف بودم
هدایت شده از زهرا ملک ثابت
کانال حرفه‌داستان و حرفه‌هنر به خودم خیلی کمک کرده، البته برای خیلی از دوستان منشاء خیر و برکت بوده. حالا یا قدردان هستند یا فراموش کردند😊
هدایت شده از زهرا بابلی
مثلا برای کتاب شهید علی‌اوسط محمدی متن تدوینی اماده بود و دفتر شهرمون دنبال نویسنده می‌گشت منم دوستم رو معرفی کردم دوستم شد نویسنده کتاب و منم چون درگیر کتاب خودم بودم ویراستار کتاب شدم هر دو هم حق‌الزحمه خوبی دریافت کردیم😊
هدایت شده از زهرا بابلی
الان دوستم به واسطه قلم خوبش دوباره از سمت دفتر سفارش کار داره
هدایت شده از زهرا ملک ثابت
اینکه افراد این چنینی در حلقه دوستان و همکاران آدم باشه خیلی مهمه
هدایت شده از زهرا بابلی
بله حق با شماست و این سعادت بزرگیه که با دوستی از جنس خودت آشنا بشی که هم اهل قلم و ذوق باشد هم اخلاق و منش انسانی داشته باشد و جای سد راه بودن و حسادت؛ دست شما را بگیرد و با هم به سوی پله‌های ترقی پیش بروید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از کجا آمدیم و کجائیم... آنچه می‌نویسم بیان تجارب شخصی‌ام است، از گروه حرفه‌داستان و حرفه‌هنر‌ به‌صورت مختصر و مفید. ما ابتدا جلسات داستان‌خوانی داشتیم در کتابخانه مرکزی یزد و دورهم جمع می‌شدیم. جلسات رایگان بود و داستان‌های خودمان را می‌خواندیم و در فضای صمیمی نقد می‌کردیم ( البته دوره‌هایی گذرانده‌بودیم) بعد به‌علت کرونا بیشتر در فضای مجازی متمرکز شدیم و گروهی به اسم حرفه‌داستان را تشکیل دادیم. ابتدا اعضا از استان یزد بودند ولی بعدا بانوان داستان‌نویس کشور که حدود ۶۰ نفر بودیم همان کارها را انجام می‌دادیم. در مرحله بعد سطح کار بعضی از اعضا پیشرفت کرد و می‌خواستند وارد مراحل حرفه‌ای‌تر بشوند ولی عده‌ای همان رویکرد سرگرمی یا لذت از ادبیات را داشتند. از اینجا مقداری شکاف ایجاد شد. مسائل دیگری هم بود. مثلاً شیوه کارِ گروهی یا تشکیلاتی به یک میزان برای همه مشخص نبود و بعضی‌ها به این مسئله پایبند نبودند. از طرفی نویسندگانی که مایل به ادامه در سطح حرفه‌ای و کسب درآمد بودند از طرف برخی سازمان‌ها و نهادها حمایت نشدند. من دقیقا دلیلشان را نمی‌دانم، شاید زیرساخت فراهم نبود یا شاید آن‌ها هم اصالت را به سرگرمی و لذت از ادبیات می‌دهند یا نسبت به سختی‌های این شغل آگاهی کافی ندارند. به هرحال عدم یا کمبود حمایت‌ها باعث دلخوری این دسته از نویسندگان شد. من خودم دوره ناامنی شغلی را تجربه کردم و مجموعه حرفه‌هنر نمی‌توانست به‌علت مشکلات مالی و رقبای دارای امکانات مالی به‌کارش ادامه دهد. گروه حرفه‌داستان هم منحل شد و اعضا پراکنده شدند. یک دلیل دیگر هم سیاستگذاری‌ها در حوزه داستان‌نویسی و ادبیات است که مدام افراد را به مسیرهای مختلف سوق می‌دهد مثلا گاهی می‌گویند باید روایت شهدا حفظ شود و گاهی می‌گویند داستان کودک لازم است، آنوقت همه توجه را به همان سمت می‌گذارند و از بقیه غافل می‌شوند. درصورتی که نویسنده متخصص تلاش زیادی کرده تا در شاخه‌ای متخصص شده و تغییر مسیر خیلی سخت است. همچنین نویسنده باید وقت زیادی برای پژوهش و مطالعه بگذارد. فرایند نوشتن هم طولانی است گاهی یکسال یا چندسال برای یک کتاب یا اثر خوب باید وقت گذاشت. از طرفی نویسندگان حرفه‌ای که شغل‌شان این است باید کسب درآمد و تامین معاش کنند علاوه برآنکه از ادبیات لذت می‌برند. من از برهه‌ای به سمت نقاشی دیجیتال و تصویرگری رفتم تا در دوران‌های رکود نویسندگی بتوانم فعالیت دیگری داشته‌باشم. الان گروه حرفه‌هنر شامل هنرمندان رشته‌های مختلف هنری است. چندان رویکرد آموزشی نداریم، غالباً به اشتراک گذاشتن تجربیات و انگیزه دادن است. گروهی آرام است که افراد همه هنرمند یا علاقه‌مند به هنر هستند. یادداشت: مدیر گروه .
❓️ سلام میگن نباید حرفمون رو مستقیم بگیم راهکارش چیه؟ برای اینکه دچار شعارزدگی نشیم چطور؟ .
سلام چه اشکالی داره؟!😁 اتفاقا رصد که می‌کنم توی بعضی از جشنواره‌های داستان مذهبی و مقاومت هرکس بیشتر شعار داده، برگزیده‌شده 😂😂 جدای از شوخی، راهکار عملی میگم ۱. شخصیت‌های صفر و صدی خلق نکنید مثلا همین شناسنامه شخصیت که گفتم برای هر شخصیت ایجاد کنید به شما کمک می‌کند تا خیلی از ویژگی‌ها مثل عادات بد و نقاط ضعف و عادات خوب و نقاط قوت شخصیت را بشناسید ۲. داستان‌ها و رمان‌های خارجی معروف را بخونید. فیلمهای معروف دنیا را ببینید. نقد و تحلیل‌هایشان را بخونید. ۳. گزارش‌های خبری را کمتر بخونید و یا اصلا نحونید چون نثر آن‌ها شعاری است ۴. شخصیت راوی بی‌طرف داشته‌باشید برای توصیف شخصیت‌های خاکستری شخصی که در ماجرا نظاره‌گر است و نفع یا ضرری از قضیه ندارد یا نفع و ضررش از طرفین به یک اندازه است ۵. شخصیت راوی با ویژگی سیاه داشته‌باشید برای شخصیت‌های مثبت مثلا فردی حسود که در مورد فرد موفق قضاوت می‌کند و تلاش دارد او را به دیگران فردی مغرور و ناسازگار معرفی کند اما فرد حسود هرچند مومن باشد درنهایت حسادتش آشکار می‌شود چون این موارد قابل مخفی کردن در مدت طولانی نیست. موفق باشید ✍️ زهرا ملک‌ثابت 🔻🔻🔻🔻🔻 فوروارد فقط بالینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تابناک
🔺واکنش رضا میرکریمی به شهادت یحیی سنوار کارگردان سینمای ایران: اسم فیلم: متولد ماه اکتبر پلان سکانس شماره: ۱۱۰ کارگردان: خداوند فیلمبردار: ابلیس بازیگر نقش اصلی: یحیی پسر آدم ژانر: حماسی جان مایه: رمی جمرات شرح موقعیت: یک مرد تنها و زخمی و تشنه در محاصره دشمن اشیاء صحنه: خانه تخریب شده، مبل کهنه، تفنگ شکسته، آب نبات،تسبیح و عطر @Tabnak
. ولی همین حرفهای تخصصی را که الان برای عده‌ای پذیرشش نیست، وقتی فرد خودش متخصص شد و بهش رسید یا از متخصصان دیگه شنید، تا اون موقع شاید برخورد این روزهاش را کاملا یادش بره و یا یادش بمونه و خرجش فقط یک عذرخواهیه.
. یک لیست هست در گوگل که صد فیلم برتر به انتخاب آقای مسعود فراستی را گذاشته و البته به‌نظر خیلی‌ها این لیست منسوب به ایشان هست یا برآیندی است که از تحلیل و نقدهای ایشان داشتند. به هرحال چندشب پیش داشتم این لیست را نگاه می‌کردم و فیلم کارآگاه به‌نظرم ناآشنا آمد. فیلم را در گوگل زدم و ناگهان شوکه شدم. آقای رامتین شهبازی و آقای سید محمد حسینی روبه‌روی هم نشسته‌بودند به‌عنوان تحلیلگر فیلم و آن‌موقع چقدر جوان‌تر بودند. کمی که توضیح دادند، به‌نظرم آمد فیلم را قبلا دیده‌ام. وقتی فیلم شروع شد، متوجه آرم شبکه ۴ شدم. من سالهای دور در دوران نوجوانی_اوایل جوانی یعنی آن زمان که شبکه چهار فیلمهای خوب با نقد و تحلیل می‌گذاشت، یکی از مشتری‌هایش بودم. فیلم کارآگاه/بازپرس را مجدد دیدم. برای درک و یادگیری مبحث در فیلمنامه و داستان و همچنین مفید است. البته این فیلم، تصویربرداری و قاب‌بندی‌های خوبی هم دارد. ✍️ زهرا ملک‌ثابت 🔻🔻🔻🔻🔻 فوروارد فقط بالینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. این فیلم سینمایی برای کسانی که تصمیم دارند مسیر شدن در یک رشته هنری را طی کنند یا درحال گذراندن آن هستند و یا این مسیر را پشت سر گذاشتند، پیشنهاد می‌‌کنم. فیلم "مُد لباس بلند" محصول ۲۰۲۱ فرانسه است. در این فیلم زنی در آستانه بازنشستگی از کارگاه مُد لباس "دیور" است که دختر جوانِ مستعدی را کشف می‌کند امّا هردو با چالش‌هایی مواجه می‌شوند از جمله کردن یکی از اعضا کارگاه به دخترجوان. همچنین فیلم به مسائل اقلیت‌ها در جامعه فرانسه یا همان حاشیه‌نشینان پرداخته‌است. پیچیده‌ای ندارد ولی شسته‌رُفته است. تاکید فیلم بیشتر بر حسّ و تغییرات صحنه است. ✍️ زهرا ملک‌ثابت 🔻🔻🔻🔻🔻 فوروارد فقط بالینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
حِرفِه‌ی هُنَر/ زهرا ملک‌ثابت
#فراخوان_همکاری شماره سوم مهرماه ✍️ مخصوص بانوان داستان‌نویس کشور موضوع: زنان مقاومت لبنان ابتدا
https://eitaa.com/herfeyehonar/4322 در مورد این فراخوان به روزهای پایانی ارسال طرح نزدیک می‌شویم و اوایل آبانماه گروه نویسندگی تشکیل می‌شود. شما اکنون در کدام مرحله هستید؟ ۱. مطالعه و پژوهش برای ایده‌یابی ۲. کشف ایده ۳. درحال نوشتن طرح ۴. اتمام طرح ۵. نیاز به منابع محتوایی ۶. سایر موارد به آیدی من‌ پیام بدید لطفا @zisabet .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا