مَثل انسان در شناخت خداوند
مثل کسی است که دو دست خویش را به آب دریا نزدیک کند
و بخواهد از آن تناول کند،
او فقط می خواهد آب بنوشد و ابداً مقدار برای او مطرح نیست
الا اینکه بیشتر از اندازه دو دستش نمی تواند از دریا آب بدارد.
( علامه طباطبایی ، مجموعه رسائل ، ص 227 )
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
حضرت علی علیه السلام:
ثَلاثٌ يَبْلُغْنَ بِالْعَبْدِ رِضْوانَ اللهِ: كَثْرَةُ الإِسْتِغْفارِ ، وَ خَفْضُ الجانِبِ ، وَ كَثْرهُ الصَّدَقَةِ .
سه چيز است كه بنده را به رضوان و خشنودى خدا مى رساند :
زياد استغفار كردن .
فروتن و نرم خوى بودن .
زياد صدقه دادن .
مستدرک سفینه البحار ج7ص601
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
🌹تخلق به اخلاق الهی 🌹
استاد فاطمی نیا:
ما باید مثل خدا ، عیبپوش بندههای او باشیم
پروردگار توقّع دارد که ما این کارها را از او یاد بگیریم.
🌷 تَخَلَّقُوا بِأَخْلَاقِ اللَّهِ 🌷
به اخلاق خدایی متخلّق بشوید.
خداوند یک عمر عیوب ما را پوشانده است.
الآن اگر من یک عیب از کسی بدانم طاقت ندارم این عیب را درون خود نگه دارم و میخواهم به همه بگویم !
به دیگری میگوید: میخواهم یک چیزی در مورد فلان کس به تو بگویم…نه، غیبت میشود!
نفر روبرو هم بدتر حریص میشود واصرار میکند که تو را به خدا بگو، اینجا که کسی نیست. باید بگویی!
اینطور در خانوادهها غیبت میشود، اسرار مردم همینطور فاش میشود.
از اوّل اصلاً شروع نکن، دیگران را حریص نکن تا بخواهند عیوب دیگران را بدانند، اصلاً عیب دیگری را درخود دفن کن
☘ تَخَلَّقُوا بِأَخْلَاقِ اللَّهِ ☘
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
پیامبر اکرم(ص) :
در غیر یاد خدا، زیاد سخن نگویید،
زیرا سخن زیاد در غیر یاد خدا، سبب قساوت قلب میشود؛ چه اینکه،
دورترین مردم از خدا کسی است که قساوت قلب داشته باشد.
🍂امالی/شیخ طوسی
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
🌹تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم
از عبد الله بن سنان روايت شده است كه وي گفت: از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام در باره تفسير «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» پرسيدم. ايشان فرمود: باء، بهاء و روشنايي خداوند و سين، سناء و شكوه خداوند و ميم، مجد و بزرگواري خداوند است؛ و برخي روايت كرده اند كه ميم، ملك و فرمانروايي خداوند است، و الله، خداي همه چيزهاست كه بر تمامي آفريدگان خود رحمان و بخشنده و بر مؤمنان به طور خاص رحيم و بخشايشگر است.
كافي، ج 1، ص 89، باب معاني الاسماء، ح 3
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
💠شکر نعمت💠
امام جعفر صادق عليه السلام فرمود: #شكر نعمت پرهيز از كارهاي حرام است و شكر كامل، گفتن « #الْحَمْدُللّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ» مي باشد.
كافي، ج 2، ص 59 باب الشكر، ح 10
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
استاد فاطمی نیا:
✅ عظمت و بزرگی اسلام
گمان نکنیداسلام در همین ظواهری که بلد هستیم خلاصه میشود!
اگر اینطور فکر کردیم،فریب خورده ایم!
اسلام دین عظیمی است و به تناسب ظرفیت و فهم افراد، دارای مراتب و کلاس های زیادی است!
حضرت امیرالمومنین علیه السلام شاگردان مختلفی داشتند؛به تعبیر بنده،بعضی اهل سر وازشاگردان نیمه شب حضرت بودند!
حضرت در نیمه های شب جناب کمیل را به صحرا میبرند وبه سینه ی مبارکشان اشاره میکنندو میفرمایند:
"کمیل! اینجا علم فراوان است، اگر حاملی پیدا بکنم."
یعنی چه؟! ایا مقصود شکیّات واحکام نماز بود؟ ایا مقصود مبطلات روزه بوده است!؟
نمیخواهیم ،خدای نکرده ،احکام را بیاهمّیّت جلوه دهیم، آنهاهم ازاسلام و بسیار مهم است و آنچه را بدان مبتلا میشویم ، واجب است یاد بگیریم.
میخواهم بگویم مقصود حضرت این امور نبوده است.
معارف اسلام بسیار عمیق است.
اگر اسلام فقط در همین ظواهری که مابلد هستیم خلاصه می شد ، امام حسین علیه السلام در راه آن به شهادت نمیرسید!
معارف اسلام بالاتر از اینها است و باید ازخداوندبخواهیم که به آنها محرم شویم.
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
❤️وصف خدا❤️
كلينى در باب ((ابطال الرؤ ية )) از كتاب كافى ، از ((محمد بن يحيى ))، و او از ((احمد بن محمد)) از ((ابى هاشم جعفرى )) از امام رضا عليه السلام نقل مى كند كه از آن حضرت درباره خدا پرسيدم كه آيا به وصف در مى آيد؟
فرمود: آيا قرآن نخوانده اى ؟
گفتم : آرى ، خوانده ام !
فرمود: اين آيه را نخوانده اى كه مى فرمايد: لا تدركه الابصار و هو يدرك الابصار. (1)
گفتم : چرا خوانده ام .
فرمود: مى دانيد ((ابصار)) يعنى چه ؟
گفتم : آرى .
فرمود: يعنى چه ؟
گفتم : ابصار، يعنى : ديدگان (ديدن چشمان )
فرمود: اوهام قلوب بزرگتر از ديدگان چشم است . پس اوهام نمى توانند او را درك كنند، ولى او اوهام را درك مى كند.(2)
1- ديدگان او را درك نمى كنند، ولى او ديدگان را درك مى كند.
2- رساله حول الرؤ يه ، ص 101.
از کتاب داستانهاى عارفانه در آثار (علامه حسن زاده آملى)
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
❤️با قلبش خدا را ديد❤️
💠محمد بن فضيل مى گويد:
از ابوالحسن عليه السلام پرسيدم : آيا رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم خداى عزّوجلّ را ديد؟
((فرمود: آرى ، با قلبش او را ديد. مگر اين آيه را نشنيده اى ما كذب الفؤ اد ما راى يعنى : او را با چشم نديد، بلكه با قلب و فؤ اد ديد.))
رساله حول الرؤ يه ، ص 118.
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
💠و نام، غير از صاحب نام است💠
🌀از هشام بن حكم روايت شده است كه وي گفت از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام در باره اسمهاي خداوند و ريشه هاي آنها پرسيدم: «الله از چه مشتق شده است»؟ حضرت فرمود: اي هشام! الله از اله مشتق شده است و اله، معبود بودن را اقتضا مي كند و نام، غير از صاحب نام است. پس هر كس نام را بدون معنا بپرستد، كفر ورزيده است؛ و هر كس نام و معنا را بپرستد، شرك ورزيده و دو چيز را پرستيده است؛ و هر كه معنا را و نه اسم را بپرستد، اين توحيد است. اي هشام! فهميدي؟ عرض كردم: برايم بيشتر گوييد. فرمود: خداوند نود و نه اسم دارد، اگر هر نامي، همان صاحب نام باشد، بايد هر كدام از اسم ها، معبودي باشد. ولي خداوند، خود، معناست كه اين نام ها بر او دلالت كنند و همه غير از خود او باشند. اي هشام! نان، اسمي است براي خوردني و آب، اسمي است براي آشاميدني و لباس، اسمي است براي پوشيدني و آتش، اسمي است براي سوزانندگي؛ اي هشام! آيا چنان فهميدي كه با آن به دفاع بپردازي و در مبارزه با دشمنان خداوند كه همراه خداوند چيز ديگري مي پرستند، پيروز شوي؟ عرض كردم: بله. فرمود: اي هشام! خداوند تو را به اين جهت سود بخشد و استوار دارد. هشام گويد: به خدا سوگند از زماني كه از آن مجلس برخاستم تاكنون هيچ كس در مبحث توحيد بر من چيره نشده است.
كافي، ج 1، ص 89، باب معاني الاسماء، ح 2
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
💠ذکر قلبی محض💠
🔆ایت الله بهجت :
ﺗﻤﺎﻡ ﻃﺎﻋﺎﺕ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻯ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻣﺮﺿﻰ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﺫﻛﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﻯ ﻃﺎﻋﺎﺕ ﺟﻤﻊ، ﻭ ﺑﺎ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﻃﺎﻋﺖ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﻧﻈﻴﺮ ﻗﻀﺎﻯ ﺣﻮﺍﻳﺞ، ﺍﺩﺍﻯ ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ، ﺍﺩﺍﻯ ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻣﺴﺘﺤﺒﺎﺕ، ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﺍﻫﻠﺶ ﺫﻛﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﺗﺮﻙ ﻣﻜﺮﻭﻫﺎﺕ ﻭ ﻣﺤﺮﻣﺎﺕ ﻫﻢ ﺫﻛﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ - ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﻣﻦ ﺍﺷﺪ ﻣﺎ ﻓﺮﺽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻰ ﺧﻠﻘﻪ، ﺫﻛﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﻛﺜﻴﺮﺍ. ﺛﻢ ﻗﺎﻝ: ﻟﺎ ﺍﻋﻨﻰ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﻭ ﻟﺎ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻛﺒﺮ ﻭ ﺍﻥ ﻛﺎﻥ ﻣﻨﻪ، ﻭ ﻟﻜﻦ ﺫﻛﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﺪ ﻣﺎ ﺍﺣﻞ ﻭ ﺣﺮﻡ. ﺍﺯ ﺳﺨﺖ ﺗﺮﻳﻦ ﭼﻴﺰﻫﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮ ﺧﻠﻖ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻤﻮﺩﻩ، ﺫﻛﺮ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. ﺳﭙﺲ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﻘﺼﻮﺩﻡ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﻭ ﻟﺎ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻛﺒﺮ ﻧﻴﺴﺖ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺍﻳﻦﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍﺳﺖ؛ ﺑﻠﻜﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭﻡ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺣﻠﺎﻝ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ. ﻳﻌﻨﻰ ﺫﻛﺮ ﻗﻠﺒﻰ ﻣﺤﺾ. ﺁﻳﺎ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺷﺪ ﺗﺬﻛﻴﺮﺍ؛ (ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ یاﺩ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ) ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻳﻮﺳﻒ - ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ - ﻛﻪ: ﻣﻌﺎﺫ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻧﻪ، ﺭﺑﻰ ﺍﺣﺴﻦ ﻣﺜﻮﺍﻯ ﺍﻧﻪ، ﻟﺎ ﻳﻔﻠﺢ ﺍﻟﻈﻠﻤﻮﻥ
ﭘﻨﺎﻩ ﺑﺮ ﺧﺪ! ﺍﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﻢ ﺭﺍ ﻧﻴﻜﻮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﻫﺮﮔﺰ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ.
✅منبع:
در محضر ایت الله بهجت
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
💟پيامبر اڪرم صلّي اللہ عليہ و آلہ فرمودند:
👤خداوند بخشندہ است و بخشش را دوست دارد.
🙏كنز العمّال، ح 7005
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
🌺 اینچنین زندگی کن
امام حسن مجتبی علیه السلام: «وَ اعْمَلْ لِدُنْیاكَ كَأَنـَّكَ تَعیشُ أَبَدًا، وَ اعْمَلْ لاِخِرَتِكَ كَأَنـَّكَ تَمُوتُ غَدًا، وَ إِذا أَرَدْتَ عِزًّا بِلا عَشیرَة، وَ هَیبَةً بِلا سُلْطان فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِیةِ اللّهِ إِلى عِزِّ طاعَةِ اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.»
براى دنیایت چنان كار كن كه گویا همیشه زندگى مى كنى، و براى آخرتت به گونه اى كاركن كه گویا فردا خواهى مُرد، و اگر عزّتى بدون بستگان و شكوهى بدون سلطنت خواهى، از معصیت و نافرمانى خدا به طاعت و فرمانبرى خداوند عزّوجلَّ درآى.
🌷 بحار الانوار(ط-بیروت) ج 44، ص 139
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
💠مشاهده خداوند قبل از قيامت💠
🌀ابوبصير مى گويد كه به حضرت امام صادق عليه السلام گفتم : در مورد خداى تعالى آگاهم كن كه آيا مؤ منان روز قيامت او را مى بينند؟
فرمود: آرى ، و پيش از روز قيامت هم ديده اند.
گفتم : كى ؟
فرمود: وقتى كه به آنها گفت : اءلست بربّكم قالوا بلى ؛ آيا من پروردگارتان نيستم ؟ گفتند: آرى ، هستى )).(1)
بعد مدتى ساكت شد و آن گاه فرمود: مؤ منان در دنيا پيش از روز قيامت هم مى بينند؛ آيا تو همين الان او را نمى بينى ؟
ابوبصير مى گويد: گفتم : فدايت شوم ! اين حديث را از جانب شما نقل بكنم ؟
فرمود: نه ؛ زيرا اگر آن را بگويى ، جاهل به معنايى كه تو قايل هستى ، آن را انكار مى كند و بعد اين تشبيه و كفر به حساب مى آورد، و منظور رؤ يت با چشم نيست ؛ خدا بزرگ تر از چيزى است كه مشبهان و ملحدان
وصف مى كنند.(2)
1- اعراف / 173.
2- رساله حوله الرؤ يه ، ص 139 - 138.
داستانهاى عارفانه در آثار (علامه حسن زاده آملی
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
💠مشاهده خداوند 💠
كلينى در كافى به اسنادش از امام صادق عليه السلام نقل مى كند: حبرى (عالم يهودى ) خدمت اميرمؤ منان رسيد و پرسيد: اى امير مؤ منان ! آيا هنگام عبادت ، پروردگارت را ديدى ؟
حضرت فرمود: واى بر تو! چشمان با مشاهده ديدگان او را نمى بينند؛ ولى قلبها با حقايق ايمان او را مى بينند)).
امير مؤ منان در مسجد كوفه بالاى منبر خطبه مى خواند. مردى برخاست كه به او ذعلب مى گفتند، داراى زبانى بليغ در خطبه و قلبى شجاع بود. گفت : اى اميرمؤ منان ! آيا پروردگارت را ديده اى ؟
حضرت فرمود: واى بر تو اى ذعلب ! من خدايى را كه نبينم ، نمى پرستم .
پرسيد: اى امير مؤ منان ! پس چگونه او را ديده اى ؟
فرمود: واى بر تو اى ذعلب ! ديدگان با مشاهده او را نمى بينند، ولى قلبها با حقايق ايمان او را مى بينند. واى بر تو اى ذعلب ! خداى من چنان لطيف است كه لطفش به وصف در نمى آيد و چنان عظيم است كه با عظمت وصف نمى گردد و چنان بزرگ كبرياست كه با بزرگى وصف نمى شود. در جلالت چنان جليل است كه با غلظت وصف نمى شود. قبل از هر چيز است و نمى شود گفت : پيش از چيزى است . بعد از هر چيز است و نمى شود به او بعد گفت . اشياء را خواسته ، اما نه با همت . درك كرده است ، اما نه با خدعه . در همه اشياست ، اما با آنها مخلوط نيست و از آن ها هم جدا نيست . ظاهر است ، نه به شكل مباشرت . متجلّى است ، نه با ديدن . دور است ، نه با مسافت . قريب است ، نه با نزديك شدن . لطيف است ، نه با جسم داشتن ، موجود است ، نه بعد از عدم . فاعل است ، نه به اضطرار. صاحب تقدير است ، نه با حركت . زياد مى شود، نه با اضافه . شنواست ، نه با آلتى . بيناست ، نه با اءداتى . اماكن حاوى او نمى شوند و اوقات او را شامل نمى گردند، صفات او را محدود نمى كنند و خواب او را نمى گيرد. هستى او از اوقات سبقت جسته ، وجودش از عدم و ازلش از ابتدا پيشى گرفته است . با خلق مشاعر فهميده مى شود كه كسى براى او مشاعر قرار نداده و با تجهير جواهر فهميده مى شود كه جوهر ندارد و با ضد قرار دادن ميان اشيا فهميده مى شود كه او ضد ندارد و با خلق تقارن ميان اشيا فهميده مى شود كه او قرين ندارد. نور را ضد ظلمت قرار داده است و خشكى را ضدترى و زبرى را ضد نرمى ، و سردى را ضد گرمى ، متباينها را با هم جمع كرده و ميان چيزهاى نزديك ، دورى افكنده است كه با تفريق ، بر مفّرق و با تاءليف ، بر مؤ لف دلالت مى كند. و اين سخن خداى متعالى است : و من كل شى ء خلقنا زوجين لعلّكم تذكرون (1)
ميان قبل و بعد، فاصله انداخت تا معلوم شود كه او قبل و بعدى ندارد و موجودات با غرايزشان گواهند كه آفريننده غريزه آنها، غريزه ندارد و با موقت بودنشان اعلام مى كنند كه براى قرار دهنده وقت آنها وقتى نيست . ميان موجودات حجاب و مانع قرار داده تا معلوم شود ميان او و خلقش حجابى نيست . پروردگار است ، بدون اين كه خود پروردگارى داشته باشد و اله است ، بدون اين كه خود الهى داشته باشد. عالم است ، بدون اينكه معلوم باشد. سميع است ، بدون اينكه مسموع باشد)).(2)
1- از هر چيز زوج آفريديم تا شما متذكر شويد.
2- رساله حول الرؤ يه ، ص 123 - 121
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
🌹 محرم اسرار عالم🌹
آیت الله جوادی آملی:
را ه کشف وشهود، راه محرم شدن با اسرار عالم است وکسی که محرم اسرارشدصدای تسبیح موجودات را هم می فهمد وهم می شنود، زیرا آنها می گویند:
ما سمعیم وبصیریم و هوشیم
با شما نامحرمان ما خامشیم
مردان الهی که شاگردان اهل بیت( علیهم السلام) هستند،صدای تسبیح این موجودات را می شنوند، صدای سبوح قدوس برگهای درختان را در نماز شب می شنوند.
🌷جلسه تفسیر،سوره اسراء
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
🌺 سکوت...
قالَ الإمامُ جَعْفَرُ بنُ محمّد الصّادقُ علیه السلام: الصَّمْتُ كَنْزٌ وافِرٌ، وَ زَیْنُ الْحِلْمِ، وَ سَتْرُ الْجاهِلِ
امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند: سكوت همانند گنجى پربهاء، زینتبخش حلم و بردبارى است; و نیز، سرپوشى بر آبروى شخص نادان و جاهل مى باشد.
🌷 مستدرك الوسائل: ج 9 ص 16 ح 4
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee
💠معناى توحيد💠
🌀علامه حسن زاده عاملی نقل می کند که :
شب دوشنبه 23 ربيع الاول سال 1387 هجرى يكى از اساتيدم (حضرت آيت الله حاج شيخ محمد تقى آملى ) را در خواب ديدم كه رساله سير و سلوكى را به من داده ، فرمود: التوحيد اءن تنسى غيرالله يعنى : ((توحيد اين است كه غير خدا را فراموش كنى )). وقتى نزد ايشان رفتم و آن چه در خواب ديده بودم ، بيان نمودم فرمود:
🌹نشانى داده اندت از خرابات🌹
🌹كه التوحيد اسقاط الاضافات🌹
و اين ، بيتى است از گلشن راز شبسترى
✅لطفا فوروارد کنید
✅ ادامه مطالب 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1280835584C56500f8dee