فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ذکر امام زمان (ارواحنا فداه) و ظهور اگر مسئلهٔ اصلی کسی شد، از رشد عقلی او خبر
می دهد.
💠 ائتسای علوی
🔹 علل الشرایع نقل می كند كه ابن مسعود می گوید در مسجد كوفه، عده ای احتجاج كردند گفتند اگر حق با علی بن ابی طالب بود، چرا همان طوری كه با طلحه و زبیر محاجه كرد، با اولی و دومی و سومی محاجه نكرد؟ «ما بال امیرالمؤمنین (علیه السلام) لم ینازع الثلاثة كما نازع طلحة و الزبیر و عایشة و معاویة» این شبهه در مسجد كوفه مطرح شد.
🔹 «فبلغ ذلك علیاً (علیه السلام) فأمر أن ینادی بالصلاة جامعة»؛ اینها وقتی می خواستند که جمعیت در مسجد جمع شوند برای یك كار مهم، می فرمودند: «الصلاة جامعة» یعنی همه تان در مسجد حاضر شوید.
«فلما إجتمعوا»؛ وقتی همه در مسجد حاضر شدند «صعد المنبر فحمد الله و اثنی علیه ثم قال مَعَاشِرَ اَلنَّاسِ إِنَّهُ بَلَغَنِی عَنْكُمْ كَذَا وَ كَذَا» یعنی چنین حرفی زدید، آیا درست است؟
ـ «قالوا صدق امیرالمؤمنین قد قلنا ذلك»؛ بله ما گفتیم.
🔹 وجود مبارك حضرت امیر فرمود: «إِنَّ لِی بِسُنَّةِ اَلْأَنْبِیاءِ أُسْوَةً فِیمَا فَعَلْت»؛ من به انبیای گذشته تأسی كردم،
خداوند در قرآن كریم فرمود: ﴿لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ﴾.
🔹 بعد آنها گفتند آن انبیایی كه تو به آنها تأسی كردی، چه كسانی بودند و چه كردند: «قالوا و من هم یا امیرالمؤمنین قال أَوَّلُهُمْ إِبْرَاهِیمُ عَلَیهِ اَلسَّلاَم»؛ این محاجه، مبسوط است، تا می رسد به اینکه «وَ لِی بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ أُسْوَةٌ حِینَ فَرَّ مِنْ قَوْمِهِ وَ لَحِقَ بِالْغَارِ مِنْ خَوْفِهِمْ وَ أَنَامَنِی عَلَى فِرَاشِه»؛
خب خود پیغمبر چرا در آن لحظه فرار كرد و آرام در مكه نماند، برای اینکه تقیه كرد، من هم در بعضی از مقاطع مثل پیغمبر تقیه كردم و در بعضی از مقاطع كه مصلحت بود مثل پیغمبر دست به شمشیر بردم.
👈 خود پیغمبر گاهی تقیه می كرد، خوفاً ساكت می شد و گاهی هم مبارزه می كرد، من هم به اسوه خودم ائتسا و اقتدا كردم که فرمود: ﴿لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ﴾.
🔹 «فَإِنْ قُلْتُمْ فَرَّ مِنْ قَوْمِهِ لِغَیرِ خَوْفٍ مِنْهُمْ»؛ اگر بگویید با اینكه ترس نداشت فرار كرد، «فَقَدْ كَفَرْتُمْ».
ـ «وَ إِنْ قُلْتُمْ خَافَهُمْ وَ أَنَامَنِی عَلَى فِرَاشِهِ وَ لَحِقَ هُوَ بِالْغَارِ مِنْ خَوْفِهِمْ فَالْوَصِی أَعْذَر»؛
اگر پیغمبر گاهی به سبب خوف، تقیه میكند، آن كه وصی پیغمبر است معذورتر است.
آیتالله جوادی آملی
📚 تفسیر سوره مبارکه توبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞🎥کودک کشی ادامه دارد
▫️لعنت به صهیونیستها
1_13452652981.mp3
7.27M
بیانات استاد میرزامحمدی پیرامون محسنیه!
اقامه عزا دلیل می خواهد!
اول ربیع و مشکی پوشیدن!
@heyaate
امیرالمؤمنين (علیه السلام) میفرمایند:
«كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»
ترجمه: با ستمكار در پيكار و برای ستمديده يار باشيد.
📚نهج البلاغه، نامه۴۷(وصیتنامه حضرت)
🔸یاور مظلوم🔸
در راه امام حق علمداری کن
ای پیرو مرتضی علی! کاری کن
برخیز به عزمِ رزم با ظلم و ستم
یعنی که ستمکشیده را یاری کن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکشنبه های علوی
برای خاتم پیغمبران جز او نگینی نیست
شهادت میدهم جز او امیرالمؤمنینی نیست
💐 السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِيجَةَ
تنها نه شیعیان جهان ریزهخوار تو
عالم دخیل بستهی جود و سخای توست
سلام علیکم
این روزها زوار غریب هند و پاکستان که از سفر کربلا برگشتهاند در قم حضور دارند، در حالیکه موکب و پذیرایی در کار نیست، جمعی از دوستان بنده در حال تدارک چند وعده غذا برای زوار امام حسین ع هستند.
با کمک های خود در این مهمانی امام حسین ع سهیم شوید.
کارت به نام محمدرضا قادری بانی برنامه:
6037997104369336
روی شماره که بزنید کپی میشود. کارت مستقل است و نیاز به ارسال رسید نیست.🙏
عزیزان اگر بتوانند کمک در تدارکات هم داشته باشند ممنون میشیم به ای دی بنده پیام دهید.👇
@hamidreza_baghery
@sharhe_hal
💠 قداست آبرو
🔹 فرمود: «تَعَطَّرُوا بِالاسْتِغْفَارِ»؛ خودتان را با استغفار معطّر كنید «لَا تَفْضَحَنَّكُمْ رَوَائِحُ الذُّنُوب».
ما با آبرو زنده ایم؛ فرمود گناه، آبروبر است! مگر آبرو به این آسانی پیدا می شود؟! فرمود با استغفار، خودتان را معطر كنید؛ گناه، آبروبر است.
🔹 وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمود می دانید گناه چیست؟
گناه، یك بیماری آبروبر است!
این كلمه «وبی» و «موبی»، ریشه اصلی اش وباست. بعضی از علف ها وباخیز است، این حیوان نمی داند كه آن علف چنین مرضی را به همراه دارد، به طمع سرسبزی اش حركت می كند و به سوی آن می رود.
🔹 انسان گاهی بیمار می شود ولو سخت ترین بیماری مثل سرطان؛ اما به هر حال آبروی او محفوظ است، دیگر نمی گویند فلان كس سرطان گرفت و مُرد آبرویش رفت؛ اما وبا یك بیماری آبروبر است. فرمود گناه، «وبی» است «موبی» است، مواظب باشید آبرو را می برد!
🔹 ما با آبرو زنده ایم؛ كسی كه مسلوب الحیثیه باشد، چرا تقاضای مرگ می كند؟ چرا خودكشی می كند؟ برای اینكه بی آبرو بودن و بی حیثیت بودن از مُردن بدتر است.
فرمود بالاخره شما، با آبرو باید زندگی كنید. آبرو، فصل مقوّم هویت اجتماعی ماست؛
فرمود این را مواظب باشید.
آیت الله جوادی آملی
سلام عزیزان اهل کرامت
بشتابید در امر خیر در ماه مبارک ربیع الاول
برای درمان سرپرست خانواده
فقیری به عمل سریع احتیاج است؛ مقدمات کار فراهم شده و برای بستری نیاز به کمکهای شما وتعجیل درانجام کاراست.
همچنین گوسفندی در اول ماه قربانی شده و بین فقرا تقسیم شده،لیکن متاسفانه حدود۸میلیون تومن بابت آن بدهکار هستیم.
اجرکم عندالله
محسن فیروزعلیزاده(جانباز بزرگوار مسوول تحقیق و پیگیری و حل مشکلات مستمندان):09121517155
شماره کارت 6362141106816797
بنام محسن فیروزعلیزاده
وفّقکم الله
29.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تئوریزهکردنِ تعبّد محض در برابر خاخام
▫️ خاخام پرتو در این کلیپ میگوید: با اینکه ابشالوم (پسر حضرت داوود) بخاطر گناهان مختلف (شورش علیه داوود و قصد کشتن پدر و زنا با همسران داوود) جهنمی شده بود، نه تنها با «پسرم» گفتنِ داوود از جهنم نجات یافت، بلکه بهشتی شد!!!
▫️ در حالیکه خدا در قرآن در جواب درخواست حضرت نوح دربارهٔ پسرش (وَ نَادَىٰ نُوحٌ رَبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِی... هود:۴۵)، میگوید: قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ (هود:۴۶)
▫️ خاخام پرتو از این داستان (که صددرصد برخلاف عقل سلیم و نقل صحیح است)، نتیجه میگیرد که یهودیان باید به خاخامها ایمان داشته باشند و نه تنها در امور شرعی، بلکه در تمام امور زندگی از آنها نظر بخواهند و گوش به فرمان باشند!!!!
💥 چگونه از عرفان امام خمینی، نظریۀ حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون میآید؟
(نسبتِ «توحید»، «ولایت» و «شریعت» در عرفان امام خمینی)
🔰 آیتالله میرباقری:
🔷 امام راحل در اندیشۀ عرفانی خودشان به درک حقیقت توحید نائل شدند و حقیقت هستی را منحصر در ذات الهی میدانند و مابقی را به تعبیر عرفانی خودشان نمود و ظهور و مظاهر هستی میدانند (رابطه خالق و مخلوق).
دوم اینکه جریان توحید را در عالم از طریق خلافت الهی میدانند.
همچنین نسبت بین حقیقت باطنی دین که جریان توحید و ولایت است را با شریعت و احکام و فقه و آداب، به خوبی برقرار میکنند.
ایشان نگاه جامعی به دین دارند و بهشدت از نگاه یکبُعدی به دین که دین را منحصر به احکام و شریعت کنیم و در فقه از آن بحث میشود و یا اینکه دین را در زاویۀ باطنی او که همان توحید و ولایت است منحصر کنیم، پرهیز میکنند.
🔷 امام، نه شریعت را جدای از ولایت تعریف میکنند و نه ولایت را جدای از توحید. بلکه سیر، از شریعت به ولایت و توحید است؛ کمااینکه در قوس نزول هم توحید از طریق ولایت و شریعت در جامعه جاری میشود.
بنابراین، اگر بگوییم سرپرستی خدای متعال است که انسان را به کمال میرساند، این سرپرستی خدای متعال از طریق ولایت حقۀ اولیای خودش و با مناسک شریعت جاری میشود و اگر ما بخواهیم سیر تا مقام توحید کنیم، این سیر از آراسته شدن به شریعت شروع میشود، تا رسیدن به درک حقیقت ولایت و سیر تا درک از سر توحید. این آن سیری است که در قوس صعود اتفاق میافتد.
🔷 بسیاری از عرفانها، فردگرایانه و با نگرش باطنی حرکت میکنند؛ یعنی تهذیب را فقط در حوزۀ باطنی انسان تعریف میکنند، آن هم فردگرایانه. این عرفانها عرفانهایی هستند که با نظامهای سکولاریستی هم جمع میشوند و هیچ تنازعی با عرفانهای سکولاریستی ندارند و از دلشان هم اندیشۀ حکومت دینی بیرون نمیآید! یعنی میخواهند مثلاً انسان را در حوزۀ حیات باطنی خودش تا مدارج توحید پیش ببرند. معمولاً این عرفانها کارشان به جایی میرسد که شریعت را پوسته میدانند و آن را تحقیر میکنند و کمکم از شریعت فاصله میگیرند و تعهد به شریعت را از شرایط اصلی سیر و سلوک هم نمیدانند.
اما در اندیشۀ حضرت امام اینگونه نیست. امام همانطور که میخواهند فرد را سیر بدهند و از مراحل سیر فرد بحث کنند، از مدارج تکامل و سیر اجتماعی انسان هم بحث کنند.
🔷 امام راحل، این اندیشه را که «در سرپرستی و رشد انسان، ولایت اصل است»، در مقیاس جامعه پیاده کردند. صلاح و فساد جامعه بازگشت میکند به اینکه نظام ولایتی که بر جامعه حکومت میکند صالح باشد یا فاسد. لذا امام در اصلاحات اجتماعی، مبارزات رفرمگرایانه ندارند و نمیآیند به اصلاحات جزئی دست بزنند؛ بلکه میگویند حکومت باید تغییر کند تا جامعه اصلاح شود. در مقیاس جهانی هم وقتی به اصلاح جامعۀ جهانی میاندیشند، با نظام استکباری [و با مثلث کاپیتالیسم، سوسیالیسم و صهیونیسم] در جامعۀ جهانی درگیر میشوند. این همان اندیشۀ عارفانۀ امام است که محور صلاح و فساد را بیش از آنکه شریعت و قانون بدانند، ولایت میدانند؛ بلکه قانون را طریق جریان ولایت میدانند.
🔷 امام راحل، همانگونه که نسبت به فرد میگویند باید به شریعت عمل کند تا به ولایت برسد و از طریق درک ولایت حقه به توحید برسد، دقیقاً طریق تهذیب جامعه را همین میدانند؛ میگویند اسلام، دین حکومتی است و باید از طریق یک مدیریت صحیح، سیر به طرف توحید و مدارج رشد اجتماعی اتفاق بیفتد. از دل چنین اندیشهای، حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون میآید.
🔷 امام راحل، جامعههای انسانی و آحاد را بر اساس تقسیم قرآنی، در سه دستۀ «مؤمن و منافق و کافر» میبینند. ایشان، هم در آثار عرفانی محضشان و هم در آثار سیاسیشان، معتقد به «صُلح کُل» نیستند. ایشان معتقدند ما جامعۀ مؤمنین و کفار و منافقین داریم و اینها حتماً کارشان به درگیری میکشد و این درگیری تعطیلبردار نیست تا پیروزی یک طرف حاصل شود. این است معنای آن حرف که: «ما تا آخرین نفر و تا آخرین منزل و تا آخرین قطرۀ خون برای اعلای کلمه الله ایستادهایم». در نگاه عرفانی ایشان، صفآرایی حق و باطل یک صفآرایی تاریخی است تا به عصر ظهور برسیم. لذا از دل عرفان ایشان، مجاهده و شهادت بیرون میآید و آن عرفان نظری در میدان عمل تبدیل میشود به جهاد و مبارزه، و اتفاقاً در حوزۀ عرفان عملی هم این جهاد را طریق سلوک و تهذیب میدانند.
(۳۰ دی ۱۳۸۸)
مجلس روضه شب شهادت حضرت سکینه سلام الله علیها
سخنران: استاد بندانی نیشابوری
مداحان:
حسن شالبافان
محسن زینی وند
یکشنبه18شهریور_ ساعت19:15
پردیسان_فلکه شهرداری_ انتهای خ ابوطالب_ کوچه3_ فرعی2_ انتهای کوچه سمت چپ_ مجتمع آرین_ بلوک3_ طبقه4
ویژه برادران
@heyaate