eitaa logo
پایگاه‌ جامع‌ محتوایی‌ هیأت
10.5هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
818 ویدیو
1.7هزار فایل
جامع‌ نیازمندی‌های ارکان هیأت وب‌گاه: 🌐 www.heyat.co گروه دریافت و عرضه محتوا در ایتا: 🔗 eitaa.com/joinchat/3388080161Cbadca94f51 کانال ایده‌های کنش‌گری هیأت: ✅ @eadeeh راهبر محتوایی: 📲 @Khademe_heyat
مشاهده در ایتا
دانلود
📌مدلِ مسجد – محله – گروه جهادی؛ راهکاری برای حل سناریوی بدبینانه ی کرونا 🔹هرچه جلوتر می رویم مسئله کرونا پیچیده تر و گسترده تر و غامض تر می شود. خوش بینانه ترین حالت این است که در یک دوره کوتاه مدت (مثلاً حدود سه ماه) این بیماری کنترل و مهار شود؛ در این سناریو تعطیلی اماکن عمومی، اماکن مذهبی، بازارها، ادارات و سایر تجمعات برای یک دوره مشخص تعطیل می شود و طبیعتاً در این دوره کوتاه مدت مهمترین عامل مهار ویروس قطع زنجیره انتقال همچون قرنطینه خانگی و راهکارهای مشابه است. در این حالت عمده ی بارِ اصلیِ مسئولیت حلِ مسئله بر عهده دولت است و مهمترین نقشِ مردم، همکاری و مشارکت در استراتژی قرنطینه ی خانگی و طرح فاصله گذاری اجتماعی است. 🔴اما به دلیل ابهامات و روشن نبودن رفتار این ویروس و برای پیشگیری از غافلگیری، به ناچار باید به سناریوی بدتری هم فکر کرد. سناریویی که در آن برای یک دوره طولانی (مثلاً یکسال یا بیشتر) میهمان کشور باشد. آنگاه چه باید کرد؟ آیا با همین استراتژیِ «در خانه بمانید» می توان ادامه داد؟ چقدر مردم را می توان در منزل نگهداشت؟ کسب و کارها چه خواهد شد؟ آیا دولت می تواند به تنهایی بار اصلی مقابله با این ویروس را در بلندمدت بر دوش بکشد؟ آیا راهکاری برای مدیریت موثر در بلندمدت وجود دارد؟ 📍📍امیدواریم که این ویروس در کوتاه مدت مهار شود و قطعاً در همین دوره کوتاه مدت راهی جز در خانه ماندن وجود ندارد. اما در سناریوی بدبینانه یعنی ماندگاری کرونا در یک دوره طولانی مدت، استفاده از ظرفیت و توان مردم به عنوان راهبرد مقابله، باید در دستور کار قرار گیرد؛ یعنی مردمی سازی اموراتی که دولت باید آنها را واگذار کند یا احتمالاً توان انجام آن را ندارد. در این راهبرد می بایست مجموعه های بسیجی، گروه های مردمی یا گروه های جهادی (گروه جهادی به معنای افرادی که در حوزه های مورد نیاز، اقدام به فعالیت های پر شتاب و بی وقفه می نمایند لذا با این تعریف دانشمندانی که کارعلمی انجام می دهند نیز شامل می شود)، در قالب مدل محله محور وارد عرصه مقابله با کرونا شوند. نویسنده معتقد است که هر اقدامی حتی قرنطینه خانگی باید از محلات شروع شود، یعنی باید شهرهای کشور به ویژه شهرهای بزرگ را به واحدهای کوچکتری به نام محلات تقسیم نمود و تمرکز را برروی محلات قرار داد. از سوی دیگر اگر قرار باشد که ظرفیت مردم در مدل محله محوری بکار گرفته شود آنگاه باید مساجد را به عنوان مرکز ثقل محلات مورد توجه قرار داد. یعنی از آنجا که در هر محله حداقل یک مسجد وجود دارد؛ می تواند به عنوان مرکز مدیریت بحران محلات نقش آفرینی نماید. سه عنصرِ گروههای مردمی و جهادی، مسجد و محله، عناصر اصلی این طرح بوده و عملاً بار سنگین مدیریت بحران کرونا از تمرکز در سطح یک شهر، خرد شده و در سطح محلات توزیع می گردد. در این طرح گروه های جهادی و مردمی با محوریت مساجد اقدام به ارائه خدمات مختلف به اهالی محله خود می نمایند. لذا در عین آنکه عملیات مقابله و مواجهه با کرونا در حال انجام است، روال نیمه عادی زندگی در هر محله از طریق بازگشایی بازارها، ادارات و سایر مجموعه های خدماتی امکان پذیر و مسیر خواهد شد. ✅در جمع بندی باید گفت در کوتاه مدت راهی جز در خانه ماندن و قرنطینه خانگی نیست. اما اگر بحران کرونا طولانی و بلندمدت شود، جز با به میدان آوردن مردم و خرد کردن، تمرکززدایی و توزیع نمودن مسئولیت ها از سطح دولت به گروههای جهادی، از سطح ملی و استانی به سطح محلات و از سطح ستاد ملی کرونا به مدیریت بحران در مساجد امکان پذیر نخواهد بود. اگرچه در حال حاضر در نقاطی این مدل بصورت تجربی بکارگرفته شده است اما از هم اکنون باید زیر ساخت آن را در سطح گسترده فراهم نمود تا از غافلگیری آینده، جلوگیری شود. ✍️ کانال ایتا: http://eitaa.com/hosseinzafari سایت : www.hosseinzafari.ir اینستاگرام: http://www.instagram.com/zafari94 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قناری نیویورکی از خطر کرونا می‌گوید 👆چگونه نیویورک کانون کرونا در آمریکا شد، در این ویدیو ببینید #تبیان دستیار زندگی @TebyanOnline #کرونا #تبیین_و_روشنگری #جنگ_بیولوژیک 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت کامل استاد #طائب پیرامون کرونا ویروس و حواشی مربوطه... ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ #حتما_بشنویم #کرونا_جنگ_بیولوژیک_آمریکا 🆔 https://eitaa.com/Hajmahditaeb 🎥 قناری نیویورکی از خطر کرونا می‌گوید 👆چگونه نیویورک کانون کرونا در آمریکا شد، در این ویدیو ببینید #تبیان دستیار زندگی @TebyanOnline #کرونا #تبیین_و_روشنگری #جنگ_بیولوژیک 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
2141069059_-218106.pdf
914.4K
نظام مسائل کرونا https://eitaa.com/tamaddone #کرونا #تبیین_و_روشنگری #عملیات_روانی 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 #کليپ_صوتى بیانات حجة‌الاسلام‌والمسلمین #‌حاج_علی_اکبری 🔻ماه معظم شعبان و جلوه‌گری عنایات و الطاف الهی 🌱 @ofoghha_ir #کرونا #هیأت_مجازی #منبر_معرفتی 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
.: مناجات شعبانیه :. ....................................... 🔰 ؛ طراحی فرهنگی مذهبی : ✅ @Labbaik_ya_hosein 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
مناجات شعبانیه.pdf
5.29M
.: نسخه باکیفیت در قالب pdf :. 🆔 @Labbaik_ya_hosein 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
🗓 استاد میرباقری | متن کاملِ فرضیۀ «کرونا و حُکمرانی مجازی» 💥 یک و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملت‌ها از نظم فعلیِ تمدنی به‌سمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد. 💥 جوانانِ آتش‌به‌اختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیه‌ها را فراهم کنند. 💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحی‌ها، می‌تواند ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. 📄 متن کامل در: ↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2584 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2585 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
🗓 استاد میرباقری | متن کاملِ فرضیۀ «کرونا و حُکمرانی مجازی» 💥 یک و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملت‌ها از نظم فعلیِ تمدنی به‌سمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد. 💥 جوانانِ آتش‌به‌اختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیه‌ها را فراهم کنند. 💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحی‌ها، می‌تواند ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. 🔵 آیت‌الله میرباقری: بیماری‌ای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یک‌وجهی. ما با یک امرِ میان‌رشته‌ای و بلکه مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانش‌های وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانش‌های تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگی‌هایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است. امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحب‌نظران جهانی دربارۀ دنیای شروع به نظریه‌پردازی کرده‌اند. این حوادث نشان می‌دهد که این واقعه، جدی‌تر و فراتر از یک پدیدۀ یک‌بُعدیِ بهداشتی و پزشکی است. به نظر می‌رسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبه‌هایی که عرض شد، مقصد جدی‌تر و بزرگ‌تری هم در پشت‌صحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است. دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحی‌های خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحت‌تأثیرِ هدایت‌های الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیده‌ها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را به‌تدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرت‌ها به‌سمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد. در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحی‌های بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، به‌دنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیده‌تر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرت‌های مادی بر جهان به‌سمتِ حاکمیت مجازی و و سایبری باشند که فضایی مدیریت‌پذیرتر، خشک‌تر و سخت‌تر است. این طراحی‌ها ممکن است توسط دست‌های پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونه‌ای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملت‌ها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعه‌های آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگ‌ها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرت‌ها از طریقِ شبکۀ سازمان‌های بین‌المللی تن بدهند. می‌دانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگ‌ها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید ده‌ها میلیون کشته‌های خاموش داده‌اند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگ‌ها را هدایت می‌کردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرت‌های برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیب‌پذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند. علی‌ایّ‌حال، همان‌طور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم می‌تواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد مهیا کند. @mirbaqeri_ir ص ۱ از ۲ ⬇️
ص ۲ از ۲ ⬆️ این دورکاری‌ها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از به و ایجاد بستر برای پذیرشِ حل‌و‌فصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر به‌ویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومت‌ها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنه‌ای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد. این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند. به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیه‌ها، به‌خصوص احتمالات و و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامه‌ریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیه‌های بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکل‌دهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد. به نظر می‌رسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی می‌کرد، امروز می‌توانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و به‌خصوص نیروهای ، و نخبگان، فضاهای اندیشه‌ورزی در این زمینه‌ها را باید به‌سرعت فراهم کنند و بستر این فرضیه‌ها را بررسی کنند و سپس به‌دنبال یک طراحی همه‌جانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامه‌های خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگ‌های بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیه‌ها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی به‌سمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیت‌هایی در لایه‌های مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف به‌صورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد. شکی نیست که تاب‌آوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس می‌تواند برخلاف همۀ طراحی‌ها، ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس می‌تواند به ظهور شکاف‌ها و ضعف‌های فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بی‌رقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضع‌گیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحی‌های غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد. راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. (۱۳۹‌۹/۱/۱۰) ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
استاد میرباقری.pdf
333.8K
🗓 استاد میرباقری | متن کاملِ فرضیۀ «کرونا و حُکمرانی مجازی» 💥 یک و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملت‌ها از نظم فعلیِ تمدنی به‌سمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد. 💥 جوانانِ آتش‌به‌اختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیه‌ها را فراهم کنند. 💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحی‌ها، می‌تواند ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. 📄 متن کامل به صورت pdf 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co